27. juli 2021

Celina Risager Hannibal: Bifalder islamists kvindesyn, advarer min kæreste om min overgrebskultur

I en opdatering i gruppen ‘Nok er nok – Stop fremmedfjendsk retorik’, bragte bagmanden i søndags en kommentar til en personlig beretning om en krænkende rustur fra Uniavisen Jeg bed mærke i at kommentaren var underskrevet Taimullah Abu-Laban, imam Abu Labans søn, der i en årrække har været aktiv i Hizb-ut-Tahrir. Intet kan overraske mere, men det er naturligvis bizart at se en jødedrabsopfordrende islamist som antiracistisk argument under hashtagget ‘#KunHandlingStopperRacisme’. Taimullah blev landskendt for ordene: “Det er sværdet, som jøderne forstår. De forstår ikke andet. Dræb.

‘Social kontrol’ er blevet et populært argument at anvende for gymnasieledelser når de skal retfærdiggøre forbud mod bøn på deres skoler. Argumentet lyder: ‘hvis vi tillader bederum, så vil muslimske elever potentielt blive presset til at bede selvom de ikke har lyst’.

Med samme argument bør introture, gymnasiefester og gymnasiemiddage forbydes efter de utallige historier om ’studiner’, der presses til seksuelt ydmygende adfærd. Her er et citat fra dagens Uniavisen, hvor forfatteren Sidsel-Jo Gazan fortæller om, hvad hun blev presset til under en rustur…

… Gymnasieledelserne og politikerne VED, at dette er en del af ‘kulturen’ på gymnasierne. Alligevel betegnes den slags overgreb ikke som “social kontrol’. Det er derimod kun social kontrol og rigtig farligt, hvis nogen måtte gøre noget så grænseoverskridende som at stimulere en elev til at overveje sin eksistens og livets formål.

– Taimullah Abu-Laban
#Nokernok
#KunHandlingStopperRacisme

Selvfølgelig skulle Sissel Jo-Gazan have sagt fra, men kommentaren var møntet på det islamistiske ophav, og ironisk i sin kerne: “Det er dansk kultur. Det smitter. Løb mod grænsen…” Muslimerne fangede den ikke, men feministerne har altså heller ingen humor. Psykologistuderende Celina Hannibal Risager fra Nørresundby kontaktede sågar min kæreste over Messenger, og sendte hende screencaps med vor meningsudveksling, så hun var advaret om min overgrebskultur. Hun blokerede mig samtidig. Det grinte vi lidt over i den udendørs spa…

“Synes bare lige du skulle se din kærestes reaktion på overgreb. I tilfælde af at du ikke allerede ved hvordan han er. (Celina Hannibal)

(Celina Hannibal kontakter uopfordret min kæreste efter FB-debat, 26. juli 2021)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/120570/trackback

111 Comments »

  1. Godt humor Kim.

    Men hvordan har skrigeskinken fået fat på din kærestes info?

    Kommentar by Santor — 27. juli 2021 @ 10:24

  2. – Santor

    Min Facebook-profil, må det være.

    Kommentar by Kim Møller — 27. juli 2021 @ 10:35

  3. Det er nærmest en klassiker. Islamister manipulerer med knaldhamrende snotdumme naive danske kællinger (M/K)
    Mine forventninger til folks intelligens er styrtdykket efter jeg kom på de sociale medier.

    Kommentar by Lukket fest — 27. juli 2021 @ 10:50

  4. Bekræfter alle de værste fordomme om kvinders syn på mænd og deres generelle væren. Intet kunne være mere frastødende i min øjne

    Kommentar by Svend — 27. juli 2021 @ 11:00

  5. ‘Nok er nok – Stop fremmedfjendsk retorik’.

    Sådan er islam – gemmer “afsky for islam” under betegnelsen ‘fremmedfjendsk’.
    Muslimer lader gerne som om de kun er ‘fremmede’ – det er de også, men en ekstremt orienteret og menneskefjendsk af slagsen.

    Kommentar by Gustav Jensen — 27. juli 2021 @ 11:00

  6. 11:00 Blev lidt rodet, min sætning. Generelle væren = kvinders væren

    Kommentar by Svend — 27. juli 2021 @ 11:01

  7. Disse psykose-feminister er sjove :D

    Kommentar by KineserSnot — 27. juli 2021 @ 11:03

  8. God værkstedshumor

    I den sammenhæng tænkte jeg følgende:

    Stifter og direktør for Potential Company skriver i dag i Berlingeren en artikel om sit ubehag ved ægteskabet, fordi det historiske set har være forbundet med undertrykkels af kvinder. Som hun skriver: “Historisk set har ægteskab været et middel til at overdrage ejendom, kvæg og kvinder til en anden familie.” Egentlig meget uhyggeligt at bære rundt på en sådan forestilling om sine forhistoriske formødre i Danmark.

    Jeg arvede på et tidspunkt bøger, som min bedste/oldeforældre har haft. Der var romaner imellem med handlinger fra omkring 200 år siden, dvs. tilbage til en tid, der burde være historisk epicenter for disse forfærdelige historiske kønsrollemønstre, som dagens ligestillingskvinder er så bevidste om og har det så dårligt med på deres formødres vegne.

    Overraskelsen var derfor stor, da jeg opdagede, at romanerne ikke bar skygge af undertrykkelse af kvinder, men forudsatte en ramme af respekt og ligeværdighed mellem kønnene, der selvfølgelig også er helt basal kristen etik og menneskesyn. Relationen mellem mænd og kvinder for 200 år siden var således forbløffende lig nutidens relationer mellem ægtefæller, som de er flest.

    Hvor henter dagens feminister så egentlig deres forestilling om, at deres formødre var så forfærdeligt undertrykte, at de rangerede på niveau med kvæg og materiel ejendom. Ikke fra det historiske kristne Europa, selvom man da helt sikkert kan finde nogle opsigtvækkende undtagelser, hvor mænd behandlede kvinder grimt. Nej, de henter deres forestillingsverden, især muslimske lande eller indvandrerklaner, hvor kvinder vitterlig blev og bliver nedgraderet til laverestående væsener i forhold til mænd, noget der også genfindes i Koranen og muslimernes lovgivning.

    Vestens feminister skaber således – ikke fake news – men fake history – om at vestlige kvinder har haft en forfærdelig fortid – og stadig lider under den vestlige patriarks strukturelle overgrebskultur – helt ligesom andre kvinder fra verdens mest kvindeundertrykkende kulturer har eller har haft, men som altså de vestlige kvinder nu heroisk har kæmpet sig ud af.

    Kommentar by traveler — 27. juli 2021 @ 11:05

  9. Hannibal Lecter har ikke levet forgæves.

    Kommentar by tavsen — 27. juli 2021 @ 11:09

  10. Muslimer viser selv at de ikke vil integreres.
    Danskere tvinges til at acceptere deres sharia halalcertificeret mad, fordi der ikke må mærkes med ikke-halal-fødevare.
    Muslimer kræver sharia indført, tåler ikke deres burger steges på samme pande som de vantro får deres mad serveret fra.

    https://www.document.no/2021/07/27/norske-muslimer-reagerer-pa-at-alle-burgere-stekes-pa-samme-grill/

    Kommentar by k.m. — 27. juli 2021 @ 11:16

  11. I DAG ER SITUATIONEN OMVENDT: POLITIK-KVINDERNE, kvindesagskvinderne og underbegavede woke feminister udnytter, undertrykker, hetzer, anklager, nedværdiger og tyranniserer mændene på hundredvis af måder.

    Uafbrudt konspirerer de mod de danske mænd. For at udplyndre dem, ydmyge dem og latterliggøre dem, så grundigt som muligt. DRs kvinder fylder dagligt æteren med feministisk og hadefuld snik-snak om mænd, i familiepolitikken som også domineres af kvinder betragtes mænd som værdiløse, som noget katten har slæbt ind.

    Hvis der er nogen som har bidraget til invasionen og til at danskerne er blevet 3. eller 5. rangs borgere i deres eget land, er det de feministiske pladderhumanister. Deres politik er: op med os selv, ned med alle mænd.

    50 år efter at kvinderne fik fuld ligestilling, jamrer de stadig løs om at de holdes nede, og de har stadig umådelig travlt med at beskylde danske mænd for alt muligt ondt og dårligt.

    Psykose-feministerne er forlængst holdt op med at være sjove.

    Kommentar by BENT A — 27. juli 2021 @ 11:43

  12. Og husk så også lige på hvad politik-kvinderne i Berlin og EU er ved at gøre ved Europa.

    Kommentar by BENT A — 27. juli 2021 @ 11:45

  13. @ 9. tavsen. Jeg anser film-karakteren Hannibal Lecter for vaesentlig mere charmerende end lille froeken Hannibal i Aalborg. Det er da rent teenage-toese adfaerd, pigebarnet laegger for dagen…

    Kommentar by krassisten — 27. juli 2021 @ 11:46

  14. Alene for at pisse kællinger m/k som hende celina ( hvad fanden er det for et navn? ) af tror jeg at jeg vil erhverve mig en FB-konto.

    It´s gonna be a blast ;)

    Kommentar by Santor — 27. juli 2021 @ 11:54

  15. Venstrefløjen ødelægger børn med vilje, og forældre må ikke vide hvad der sker i skolen

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-9827255/Minnesota-fourth-grade-student-says-class-told-not-tell-parents-equity-survey.html

    Kommentar by k.m. — 27. juli 2021 @ 12:01

  16. Faktaresistens præger feministerne og hvis man argumenterer med fakta, så fremturer de med deres faktaresistens. De vil simpelthen ikke kende den sværm af gruppevoldtægter mod pigebørn og de voldlige overfald på både piger og drenge, denne sommer har budt på! Det er som om de klamre sig til deres fortælling om multikultur og multietnicitet som idealsamfundet! De har bygget er drømmeverden hvor løven og lammet går side om side og græsser, og ingen skal tage drømmene fra teenagere!
    Forklaringen – Venstrefløjens definitionsmagt og udskamningspolitik er altødelæggende, det er lykkedes venstrefløjen at gøre islamkritik og kritik af multikultur/etnicitet til noget ikke stuerent! Man kan så håbe på at det går dem ligeså ilde, som sidst nogen dømte nogen til ikke at være stuerene!
    Er der nogen som kan vise mig et rigtigt fredeligt og velfungerende samfund, som er multikulturelt og multietnisk? I så fald vil jeg reviderer mine holdninger! Ok en styg og grum diktator kan sørge for fred og holde spændingerne i ave, men er det det vi vil?

    Kommentar by Den Nervøse — 27. juli 2021 @ 12:06

  17. For 50 år siden havde vi Århusvittigheder, og ‘alle børnene’-vittigheder

    Nu har vi muhamedanere. De er meget sjovere. Men det er ufrivilligt.

    Kommentar by Bastardo — 27. juli 2021 @ 12:06

  18. Nu er paranasset ved at opdage at der er startet borgerkrig i Syd-Afrika. I Sverige gør man de sagesløse Indere der bliver udsat for folkemord af de sorte Syd-Afrikanere til problemet.

    https://samnytt.se/blm-aktivist-pa-sr-skyller-valdet-i-sydafrika-pa-rasistiska-indier/

    Kommentar by KineserSnot — 27. juli 2021 @ 12:08

  19. Kristen taler stukket ned ved Speakers Corner i London.

    https://nyheteridag.se/har-knivskars-kristne-predikanten-vid-speakers-corner/

    Kommentar by KineserSnot — 27. juli 2021 @ 12:10

  20. OT: “Den eensidige klima-debat udfordrer det oplyste demokrati” og så den endnu mere barske: “Hvor er vi” om folkemord.

    Kommentar by BENT A — 27. juli 2021 @ 12:58

  21. krassisten — 27. juli 2021 @ 11:46

    100% korrekt. Det sørgelige er blot, de ingen anelse har om, hvor megen ONDSKAB deres omkostningsfrie godhed medfører, eller også er de hamrende ligeglade. SØSTERSOLIDARITET er en død sild, som dem selv

    Kommentar by tavsen — 27. juli 2021 @ 13:03

  22. islamister,feminister , venstrefløjserer, afa-ìster, kommunister, facister ….og hvad har vi , klarer sig igennem tilværelsen uden humor. Derfor er det så lidt sjovt for os andre at være samtidige med dem.(jeg vil ha medister til aften)

    Kommentar by Tommy , Robin & søn — 27. juli 2021 @ 13:18

  23. “Det er sværdet, som jøderne forstår. De forstår ikke andet. Dræb.”

    Og det er jo en pragtfuld omgang projektion, som det absolut er værd at have i baghovedet, når hele lortet endelig ramler sammen. Når de selv kridter banen op, så er der heller ingen grund til at holde sig tilbage, når regningen engang skal betales.

    Kommentar by Den Nervøse — 27. juli 2021 @ 12:06.

    De definerer virkeligheden ud fra hygge-nygge samtaler i lukkede sfærer af ligesindede, -i dag tilsat muslimske kvinder og deres taqyyia, -naivt uvidende om, at samme segment ofte er langt mere radikale og ekstremistiske i deres syn på vantro, end deres mandlige sidestykker.
    Det er præcis den flokmentalitet, der i dag er ved at rive Vesten fra hinanden, fordi man automatisk går ud fra, at sådan er kvinder da ikke, vel?
    Feministerne er det bedste bevis på, at mange kvinder netop er sådan, og intet problem har med at ofre andre kvinder.
    Trænger det stadig ikke ind, kan man som kvinde jo bare tænke tilbage på klikedannelserne i skolegården, og den måde unge piger generelt behandler hinanden på, i lyset af at nogen kvinder tilsyneladende aldrig bliver ældre.

    At sige at de overhovedet ikke har nogen jordforbindelse, ville være en grov underdrivelse. De kunne lige så godt sidde på en anden planet, hvor mennesker der ikke har været pedistaliserede og forkælede siden barndommen slet ikke eksisterer, så udtalt er den narcissistiske solipsisme for den gruppering.

    Kommentar by Santor — 27. juli 2021 @ 11:54.

    Jeg har faktisk også overvejet at oprette en FB konto, bare for at gå ind og lave rav i den. Jeg er overbevist om, at de vil knus-elske sådan en som mig, der simpelthen bare ikke kan holde sin kæft, når hyklerne begynder at på deres ‘playing nice’ for ekstra virtue points. :D

    Kommentar by BENT A — 27. juli 2021 @ 11:43.

    Det er meget nemmere end ‘for fanden, se nu at blive voksen!’, og hvem skal de ellers lade deres tilsyneladende mangelfuldhed gå ud over?
    I øvrigt har jeg lagt mærke til, at syndromet er meget mere udtalt hos piger/kvinder, der ikke er vokset op med en stabil mandlig rollemodel. Quelle surprise..

    Kommentar by traveler — 27. juli 2021 @ 11:05

    “Hvor henter dagens feminister så egentlig deres forestilling om, at deres formødre var så forfærdeligt undertrykte, at de rangerede på niveau med kvæg og materiel ejendom.”

    Feminismens overrepræsentation af lesbiske kvinder, der ikke vil konkurrere med mændene om kvinders gunst. Der er ikke gnist af hold i deres præsentation af forholdet mellem kvinder og mænd i fortiden, som du nu også har fundet ud af ved selvsyn.

    Faktisk bærer denne mest af præg af et rent blodbad af mænd, der har ofret sig for at beskytte kvinder op gennem tiden, for gruppens overlevelse har først og fremmest altid været bestemt af kvindernes overlevelse.

    At kvinder specielt skulle have været ofre, er endnu en eksempel på den solipsisme jeg nævnte ovenfor, fordi i forhold til hvem er det helt præcist, at kvinder var ofre?
    Se, det nævner den feministiske teori sjovt nok intet om, og det er der også en virkelig god grund til.

    Desuden er det også lidt svært at forestille sig en slaveejer, der går ned på knæ og lover sin slave guld og grønne skove, hvis bare hun vil elske ham og gifte sig med ham, ikke?

    Feminister har knald i låget på så mange niveauer, at det ikke rigtig er nogen ende på det, hvis man gider at tjekke deres påstande efter i sømmene.

    Kommentar by Kimski — 27. juli 2021 @ 13:44

  24. Lyder som nogle charmerende danske kvinder i den gruppe…

    Kommentar by Michael — 27. juli 2021 @ 13:48

  25. Kommentar by k.m. — 27. juli 2021 @ 12:01.

    Ja, jeg så godt artiklen andetsteds, og den understreger jo perfekt det jeg lige har skrevet til ‘Den Nervøse’.

    Der er sgu ikke meget ‘Sistahood’ i feministiske kvinder, der så bevidst går efter andre kvinders børn, at det bedst kan betegnes som børnemishandling, vel?

    Kommentar by Kimski — 27. juli 2021 @ 13:58

  26. @Kim Møller: Bær det som en hædersorden, afsenderen taget i betragtning. Det gør jeg.

    Kommentar by Kimski — 27. juli 2021 @ 14:17

  27. Nok er nok – Stop fremmedes Tilstedeværelse i Danmark!

    Jeg er stærkt kritisk overfor den danske ungdoms kultur i forhold til uhæmmet druk og seksuelle udskejelser, som desværre har støtte hos både venstrefløjen og såkaldt “borgerlige”, herunder navnlig tåbelige liberalister. Ideologisk hører denne såkaldte “frigørelse” (fjernelse af alle normer) til langt ude på venstrefløjen.

    Men jeg er lige så stærkt kritisk over for de fremmedes tilstedeværelse i Danmark, herunder selvfølgelig også muslimske arabere og afrikanere. De hører ikke til her. Danmark tilhører danskerne.

    Kommentar by Peter Nielsen — 27. juli 2021 @ 14:36

  28. k.m. — 27. juli 2021 @ 11:16 skrev:

    “Muslimer viser selv at de ikke vil integreres.”

    Ja, og det er POSITIVT for jo mere “danske” de fremstår, jo sværere vil de være at komme af med igen. Jo mere de fremstår som fremmede, jo nemmere vil danskerne kunne få øje på dem som problemet og ønske at komme af med problemet.

    Kommentar by Peter Nielsen — 27. juli 2021 @ 14:43

  29. “I tilfælde af at du ikke allerede ved hvordan han er.”

    Hvem fanden tror hun, hun er?

    Kommentar by BE — 27. juli 2021 @ 14:48

  30. Den Nervøse — 27. juli 2021 @ 12:06 skrev:

    “Forklaringen – Venstrefløjens definitionsmagt og udskamningspolitik er altødelæggende, det er lykkedes venstrefløjen at gøre islamkritik og kritik af multikultur/etnicitet til noget ikke stuerent!”

    Enig, men man bør tilføje, at det også er en UDUELIG “højrefløj”, som har TILLADT denne udvikling og overladt “definitionsmagt og udskamningspolitik” til venstrefløjen i stedet for selv at udskamme de xenofile, de danske-fjendtlige, LGBTQA-segmentet etc.

    Kommentar by Peter Nielsen — 27. juli 2021 @ 14:49

  31. Peter Nielsen
    gid det var såvel, men 80-85% af danske vælgere stemmer nok som de plejer = mere indvandring, mere kriminalitet, mere sharia.

    Lige som med afskaffelse af coronarestriktioner, jeg vil se det før jeg tror det.

    Kommentar by k.m. — 27. juli 2021 @ 14:53

  32. *Kinesersnot 12:10
    Trist trist – Speakers Corner har altid stået for det ypperste og et fyrtårn for demokrati og ytringsfrihed!
    Sofie Carsten Nielsen afbrød sin egen tale fra folketingets talerstol og forklarede om sin bekymring for demokratiet! En bekymring jeg deler 100%, men nok ikke af de samme grunde som Sofie Carsten Nielsen!

    Kommentar by Den Nervøse — 27. juli 2021 @ 14:57

  33. Vi kender devisen. Alle der er imod Islam er pr. defenition .racister, så vi kan få Pavlovs hunde fra Venstrefløjen og kulturradikale og MSM til at gø af dem (Nyttige idioter). Bortset fra det er det uretfærdigt overfor Nazisterne, hvor Hitler…I ved Datidens Førerprofet fra Tyskland- ligesom Datidens Muhammed-, jo -ifølge Albert Speer- elskede Islam. Citat (kan findes eksakt på DDF hjemmeside o.a sider) “Ulykken for os tyskere er at vi har den forkerte religion. Muhammedanismens selvopofrelse, ville passe meget bedre til os, end Kristendommens slappe tolerance”. Han havde også en recidens til Stormuftien af Jerusalem A- Husseini- i Berlin, fra hvem han fik rådgivning over “Jødeproblemet”. Så når Venstrefløjen hylder Islam, hylder de en Nazivenlig religion- samme
    Jødehad, samme toerance overfor alle andre, som ikke kan bruges som nyttige idioter.

    Kommentar by Michael Unna — 27. juli 2021 @ 15:08

  34. rettelse: …samme tolerance overfor andre, som ikke kan bruges som nyttige idioter.

    Kommentar by Michael Unna — 27. juli 2021 @ 15:09

  35. Kommentar by BE — 27. juli 2021 @ 14:48.

    En repræsentant for et segment af samfundet, der har sværere og sværere ved at finde en etnisk partner af indlysende årsager, og derfor er nødt til at opsøge potentielle bejlere blandt klodens menneskelige affald?

    Kommentar by Kimski — 27. juli 2021 @ 15:14

  36. en UDUELIG “højrefløj”, som har TILLADT denne udvikling og overladt “definitionsmagt og udskamningspolitik” til venstrefløjen

    Kommentar by Peter Nielsen — 27. juli 2021 @ 14:49

    De Konservastive foesøgte da ellers at få dansken op af sofaen med kampagnen NEJ TIL NAZIISLAMISME, forbyd naziislamisme i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 27. juli 2021 @ 15:44

  37. k.m. — 27. juli 2021 @ 14:53:

    Jeg deler desværre din pessimisme. Selv når danskernes egne børn bliver overfaldet og voldtaget, så har mange af dem travlt med at sige, at de skam ikke er “racister” og at deres historie endelig ikke må “misbruges af højre-ekstreme” til at skabe “fremmedhad” etc.

    Kommentar by Peter Nielsen — 27. juli 2021 @ 15:45

  38. Jens-Erik Andersson — 27. juli 2021 @ 15:44:

    OK, men kan du pege på ét eneste værdi-politisk spørgsmål, hvor den politiske dagsorden i dag er mere højreorienterede end vi var for 50 år siden?

    Jeg kan ikke …

    Kommentar by Peter Nielsen — 27. juli 2021 @ 15:49

  39. Læser man bøger om ROMERRIGETS SAMMENBRUD, vil man nok bemærke at udsvævende, perverse, blodtørstige, dekadente, korrupte, storhedsvanvittige og KØNSFORVIRREDE typer førte an i nedbrydningen af stormagten, det daværende verdensrige.

    Der er utrolig mange ligheder med den tid hvor romerriget gik i forfald og opløsning, og så nutidens romerrige EU. Samme moralske deroute, samme “intellektuelle” galskab, samme ophobning af uduelige politikere.

    Bortset fra at romerrigets kollaps strakte sig over to-tre århundreder.

    EUs kollaps vil nok ske langt hurtigere, nu hvor feministerne er kommet til magten. Deres kollektive uduelighed overgår alt hvad verdenshistorien hidtil har budt på.

    Romerrigets nedtur endte trods alt ikke i udryddelse, selvom den var en katastrofe for millioner af borgere.

    Men EUs vanvid kan ende i noget der bliver værre end første og anden verdenskrig tilsammen.

    Men det fatter de vel heller ikke noget af i tåbernes højborg?

    Kommentar by BENT A — 27. juli 2021 @ 15:54

  40. islam skal ikke integreres – islam skal nedfryses, udfases og smides i historiens skraldespand, som det fascistiske samfundssystem fra stenalderen som det er.

    Kommentar by Gustav Jensen — 27. juli 2021 @ 16:07

  41. De hjernedøde danske sild ønsker mænd som ham her. VELBEKOMME

    https://ekstrabladet.dk/sport/ol/ol-skandale-her-vil-han-bide-sin-modstander/8718729
    Den marokkanske bokser Youness Baalla leverede et af OL’s mest usportslige øjeblikke, da han forsøgte at bide sin modstander, newzealandske David Nyika, i øret, ved ottendedelsfinalen i boksning.”

    Kommentar by tavsen — 27. juli 2021 @ 16:10

  42. PS til 15.54: DET ER IKKE UTÆNKELIGT at demokratiets, retsstatens, familieværdiernes, økonomiens og velfærdsstatens sammenbrud her i Danmark kommer længe før EUs sammenbrud. Af den grund at der allerede er foregået en stor svækkelse og udhuling af samme.

    Kommentar by BENT A — 27. juli 2021 @ 16:23

  43. #KunHandlingStopperRacisme“ Og SNAK giver bagslag

    https://www.document.no/2021/07/26/rasistisk-utstilling-ble-suksess-nesten-alt-utsolgt/

    Men kunstutstillingen ble gjennomført, og kjøpere sto i kø for å sikre seg verkene til Iris April Andresen, Magnus Vanebo, Andrea Veiden og Vebjørn Pedersen.

    De fire kunstnerne har opplevd et år med hets fra kunstmiljøet, og trengte altså politibeskyttelse 17. juli under åpningen av utstillingen på Galleri Kladden.

    – Man smykker seg med ord som at man «kjemper for mangfold, toleranse og rettferdighet», så er de ikke villige til å unne meningsmotstanderne noen ting av det de sier de er for, sier kunststudent Magnus Vanebo til Nettavisen.

    Kommentar by tavsen — 27. juli 2021 @ 16:35

  44. @ Kimski — 27. juli 2021 @ 13:44

    Jeg ser heller ikke noget problem når det kommer så langt. De har jo selv udlagt de store linjer.

    Det er i øvrigt det “gode” ved islam. De er, helt overordnet, så overbeviste i deres religiøse selvforståelse at de bare ikke kan holde kæft.

    Kommentar by Santor — 27. juli 2021 @ 17:13

  45. En ting er, at politibetjentene Aquilino Gonell og Harry Dunn fra United States Capitol Police og politibetjentene Daniel Rhodes og Michael Fanone fra Metropolitan Police Department tuder, når de genfortæller rædslerne, da de forsvarede Capitol bygningen den 6. januar 2021 imod vanvittige, voldelige og bevæbnede oprører i disses nærmest sociopatiske forsøg på et statskup og omvæltningen af regeringen og den amerikansk forfatning, da hver af se fire betjente så døden i øjnene, som de lige nu under ed afhøres om i United States House Select Committee on the January 6 Attack, men når den republikanske repræsentant fra Illinois, Adam Kinzinger og demoncraten Adam Schiff fra Californien også begynder at tyde under afhøringen, så stopper festen altså, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 27. juli 2021 @ 18:08

  46. tude

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 27. juli 2021 @ 18:10

  47. Daniel Hodges hedder betjenten

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 27. juli 2021 @ 18:21

  48. Islamiske lande må være et paradis for alkoholikere – for der kan du blive stenet uden alkohol – helt gratis.

    Kommentar by Gustav Jensen — 27. juli 2021 @ 19:11

  49. Jens-Erik Andersson forvrænger episoden ved Capitol, for at fjerne focus fra hvad Biden gør ved USA lige nu. Det giver selvfølgelig taletid til Jesper Steinmetz, og hvem er bedre til at rakke ned på Trump end ham ?

    Lori Lightfood, democrat borgmester i Chicago har mistet kontrollen
    Tracking Chicago shooting victims: 2,021 so far this year, 164 more than in 2020.

    Kommentar by k.m. — 27. juli 2021 @ 19:23

  50. Er Svend og k.m. sindssyge tosser nok i deres syge hjerne til virkelig at tro på, at Biden og Harris frivilligt træder tilbage fredag den 13. august 2021, hvorefter Donald Trump på fredelig vis genindsættes samme dag som USAs lovligt valgte præsident, forbyd sindssyge tosser og forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 27. juli 2021 @ 19:28

  51. trendingpolitics(dot)com
    In 2021 so far, 70% of mass shooters are described as Black; 16% are described as Latino; and 14% are described as white. There have been 105 mass shootings coded in 2021.

    The top cities for mass shootings in the U.S. in 2020: Chicago (53); Philadelphia (28); New York City (19); Houston (12); and Baltimore (10.) All of these cities are run by the Democratic Party.

    The Democratic Party’s “solution” to the surging crime in America’s cities is to blame the police or to outright defund them. The following Democrat-run cities are seeing massive spikes in violence, including mass shootings, as noted below.

    Kommentar by k.m. — 27. juli 2021 @ 19:29

  52. så kører det for JEA igen – den mand har fanme kort lunte

    Kommentar by k.m. — 27. juli 2021 @ 19:31

  53. Fjern alle våben, så er der ingen, der bliver skudt, forbyd våben og forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 27. juli 2021 @ 19:31

  54. k.m. — 27. juli 2021 @ 19:23:

    Ja, “Steinmetz” lyder bestemt også som en af JEAs mellemøstlige venner …

    Kommentar by Peter Nielsen — 27. juli 2021 @ 19:51

  55. Kvindagtige mennesker er nemme at at narre. Lidt eksotisk krydret med kendiseffekten, så er de solgt.

    https://ekstrabladet.dk/underholdning/dkkendte/udnyttes-i-groft-svindelnummer/8720243
    Her forsøger bagmænd, der tilsyneladende er udenlandske, at få danske kvinder til at overføre penge til en, de tror er Martin Brygmann. I virkeligheden går pengene til svindlere.”

    Kommentar by tavsen — 27. juli 2021 @ 20:33

  56. tavsen — 27. juli 2021 @ 20:33:

    Den type svindel er selvfølgelig noget svineri, men hvis man virkelig er så idiotisk at overføre penge, så fortjener man næsten at blive snydt …

    Kommentar by Peter Nielsen — 27. juli 2021 @ 20:58

  57. STAKKELS IGNORANTE KVINDER

    Honor killings are the product of a male chauvinist society
    that finds its justification in the Qur’an and Islamic tradition.
    https://rairfoundation.com/famous-radio-host-slams-the-left-they-are-not-honor-killings-its-islam-video/
    During heated debate on an Italian political talk show, radio host Giuseppe Cruciani shocked Muslim Elena Hayan Murgia when he condemned Islam’s treatment of women.

    the recent killing of 18-year-old Saman Abbas, a Pakistani Muslim living in Italy who was murdered by her parents and extended family after refusing an arranged marriage to her cousin in Pakistan.

    Kommentar by tavsen — 27. juli 2021 @ 20:59

  58. Den type svindel er selvfølgelig noget sviner”

    NEJ, det er drøngod underholdning. Som Kenya-brevene også var det.

    Kommentar by tavsen — 27. juli 2021 @ 21:01

  59. NB til 21:01

    “Man kalder dem Nigeria-breve,
    fordi de oprindeligt gav sig ud for at være … Nigeria-brevs svindlen kaldes også 419-svindel”

    Kommentar by tavsen — 27. juli 2021 @ 21:06

  60. OT: Far risikerer iflg. bt at miste forældremyndigheden fordi han ikke vil have sine børn vaccineret med corona-vaccine. (som jo ikke er en normal vaccine)

    Kommentar by BENT A — 27. juli 2021 @ 21:32

  61. USA er det nye Nordkorea: Biden says White House exploring vaccine mandate for federal employees


    Such a push would mark a significant expansion of push to vaccinate Americans as delta variant spreads, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 27. juli 2021 @ 22:21

  62. De kaldes også 419-svindel (419-scam) efter §419 i den nigerianske straffelov, som forbyder denne form for svindel. Advance fee-scam er et andet udtryk og kan oversættes til forhåndsgebyr-svindel, som henviser til måden, der svindles på.

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 27. juli 2021 @ 22:22

  63. # Den Nervøse 14.57: Ja, ytringsfriheden og dermed demokratiet er ved at blive afskaffet i England, og det samme er på vej i Danmark og hele Europa.

    Nu ønsker islamisterne flere islamister ansat i vores forsvar og politi, og det siger EL og R jatak til. De to blodrøde partier ønsker også flere moskeer bygget i vores byer. Noget som Joy Mogensen er helt med på.

    Næsten alle i folkemordstinget går ind for mange flere moskeer. Og siger nok også med glæde jatak til at åbne grænserne fuldt op igen, som EU og Ylva Johansson nu kræver.

    En kæmpeoversvømmelse fra Afrika og omegn truer, men vi skal ikke bygge diger, men tværtimod rive alle diger ned. Mener altså alle gammelkendte røde og blå partier.

    DR har i dag fortalt i orientering, at Danmark lider under en frygtelig mangel på arbejdskraft, hvorfor det haster med at få flere
    evighedsturister herop.

    Kommentar by BENT A — 27. juli 2021 @ 22:23

  64. Kommentar by BENT A — 27. juli 2021 @ 22:23.

    “Nu ønsker islamisterne flere islamister ansat i vores forsvar og politi”

    Jeps, tyskerne stillede også heroppe i 1939, og forlangte at den danske generalstab skulle udskiftes med flere tyske officerer…
    /sarcasm off.

    “Beam me up, Scotty, there’s no intelligent life down here, only confused psychotics…”

    Kommentar by Kimski — 27. juli 2021 @ 22:37

  65. En ung kvinde stenes og bankes ihjel, og nutidens danske kvinder ønsker islam. GOOD LUCK

    https://publish.twitter.com/?query=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2FD62Darya%2Fstatus%2F1420085389977694211&widget=Tweet

    Også på twitter Ten year old Yezidi girl was raped until she died

    Kommentar by tavsen — 27. juli 2021 @ 23:49

  66. Kommentar by tavsen — 27. juli 2021 @ 23:49.

    Hvad kalder man mennesker, (og jeg bruger det udtryk meget løst), der er lavere end dyr, når ikke engang dyr ville behandle hinanden på den måde?

    Kommentar by Kimski — 28. juli 2021 @ 00:47

  67. > Kimski 00:47
    Øøh. Satanister? Djævle? Sataner? Perverse stoddere? For du kan umuligt mene muslimer. Vel?

    Kommentar by Nielsen — 28. juli 2021 @ 05:47

  68. En person med tilknytning til et dansk universitet kan ikke skelne mellem lægge og ligge. Typisk -nu til dags.

    Kommentar by Nielsen — 28. juli 2021 @ 06:01

  69. Der var ikke mange tyskere her under besættelsen, i forhold til de BZ’ere der har invaderet Danmark i dag.

    Skiftende regeringer og deres vælgere byder fjenden velkommen

    Dyr jager fjender ud af deres territorium, mennesker inviterer dem ind

    Venstrefløjen og Islam har aldrig ønsket multikultur og “vi er alle lige”. De vil ensretning og undertrykkelse.

    De sagde Trump ville starte 3. verdenskrig. Jeg er sikker på Biden, og det korrupte EU kommer først.

    WHO foreslår nye test, der kan skelne mellem covid-19 og influenzavirus. Det siger de nu, hvor fup-vaccine sprøjtes i alle mennesker, med og mod deres vilje. Det er mere og mere tydelig at testprogrammet var svindel – som led i hjernevasken af verdens befolkning. De ca 2600 dødsfald i Danmark er måske pga. svær influenza, og ikke coronavirus.

    https://180grader.dk/sektioner/coronavirus/artikel/heunicke-lovede-der-aldrig-ville-komme-et-coronapas-nu-krever-han-det-hvis-du-vil-pa-restaurant

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 07:50

  70. @68 –
    Hvis han får ondt i hans lægge skal han bare ligge ham ned. Når han så har lagt en tid rejser han ham selv op, tager hans hat og går hans vej. Så er det gjordt.

    Kommentar by Gustav Jensen — 28. juli 2021 @ 08:44

  71. Det er synd for Hans, at nogen tager hans hat, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 08:48

  72. Hvem læser overhovedet 180grader længere; jeg troede, 180grader lukkede og slukkede efter fadæsen med islam kattebakken, der betød, at alle andre debattører end Niels O, phng og Simone73 forlod 180grader for altid, https://180grader.dk/artikel/niels-o-er-dd-svinet-haengte-sig-selv-p-sankt-hans-1, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 09:01

  73. Kommunisterne i EL og R kalder sig NÆSTEKÆRLIGE, og de går ind for mangfoldighed, tolerance, bæredygtighed, multi-kulti, retfærdighed og verdensredning.

    Men deres næstekærlighed gælder kun fjerne folkeslag. Og bestemt ikke danskerne.

    Og deres tolerance- og mangfoldigheds-snak omfatter heller ikke danskerne, som de ønsker fordrevet og udskiftet. I deres multi-kulti univers er der ikke plads til danske mænd og kvinder. Deres retfærdighed går i praksis ud på at diskriminere deres eget folk, og især mændene, så grundigt som muligt.

    Deres klima- og co2 politik er ikke bæredygtig, men vil føre til spild af hundredvis af milliarder af kroner. Verdensredningen består mest i at overflytte det halve Afrika m.m. til Europa og Danmark. Det vil betyde at velstand, fred og civilisation bliver udskiftet med boligmangel, skatteplyndring, fattigdom, ufred, hverdagsterror, kaos og barbari.

    I R og EL er de ligefrem selvmorderisk dumme. For i tilfælde af en islamistisk magtovertagelse vil de som de første blive klynget op i byggekraner, lygtepæle og træer. Eller de vil blive smidt ud fra høje bygninger. Som det skete i Iran og flere andre lande, hvor de røde blev jagtet af islamisterne.

    R og EL slynger om sig med plidder-pladder og sødladen snak. Som umiddelbart kan virke begavet og saglig. Men så snart man analyserer en smule på hvad de egentlig siger, vil man opdage at Rosa Lund, Pernille Skipper og Zenia Stampe osv. sandsynligvis må komme fra en helt anden planet. Antagelig en dødsplanet eller et sort hul meget langt væk fra Mælkevejen.

    ………..

    Det anbefales at læse Bjørn Lomborgs og Svensmarks bøger, og at se hvad prageru-videoerne fortæller om el-biler og vindmøller osv.

    Kommentar by BENT A — 28. juli 2021 @ 09:08

  74. Her er uddannelserne, der kræver er snit over 10:

    Danmarks Journalisthøjskole, Professionsbachelor, kommunikation, København NV

    Studiestart: vinterstart

    Adgangskvotient: 10,9

    Antal optagne: 53

    Antal ansøgere, totalt: 396, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 09:20

  75. Faktatjek siger der ikke er Graphene Oxide i covid-vaccine.
    Der er forsket med stofferne i flere år. Bengt Fadeel holdt fx et seminar om emnet i 2016.

    Nogen forsøger at mørklægge alt negativ om covid-19 vaccine. Folk må jo ikke tænke selv eller bestemme over deres eget liv og helbred.

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 09:38

  76. Der er åbenbart mange, der gerne vil være urinalist, journalystløgner, presstitueret, bladneger, bladsmører

    Kommentar by Træt — 28. juli 2021 @ 09:41

  77. Held og lykke med livet som ikke vaccineret; ingen flyrejser, ingen restaurantbesøg, ingen caféer, ingen museer, ingen biograf eller teatre, ingen havnerundfart eller turistbusser, ingen seværdigheder eller kulturelle tilbud. Alt er lukket for dig.

    Men okay, din krop, dit valg, som i dette bliver dit FRAVALG, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 09:44

  78. Fact Check-COVID-19 vaccines do not contain graphene oxide

    VERDICT

    False. Pfizer said their COVID-19 vaccines do not contain graphene oxide.

    This article was produced by the Reuters Fact Check team, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 09:50

  79. Hvem gider høre på Jens-Erik Andersson ??

    180grader lå lige for, Heuniches løfte ligger tilgængelig mange andre steder på nettet

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 09:53

  80. Hvem gider høre på k.m., der er mere skør end den gennemsnitlige Trumpist og konspirationsteoretiker??, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 09:56

  81. Jens-Erik Andersson må være stik-i-rend-dreng for main stream media

    Reuters Fact Check team — hold da kæft mand, det siger alt om JEA at han finder den kilde som sandhedsvidne

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 09:57

  82. JEA har lige brokket sig over Biden gør USA til et nyt Nord Korea, med tvangsvaccine.

    Hvad fanden skal kommentar #77 09:44 så gøre godt for ?

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 10:02

  83. 553. Så mange nye studerende agter Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, DMJX, at byde indenfor i år. Det viser Uddannelses- og forskningsministeriets opgørelse af nye optag på landets videregående uddannelser, som er offentliggjort i dag tirsdag.

    I forhold til sidste år er 30 flere blevet optaget på uddannelsen, svarende til en stigning på seks pct., og dermed er optaget af nye studerende på professionsbacheloren højere i år, end det har været de seneste fem år. Sidste år blev 523 optaget, hvilket var det laveste antal i fem år, forbyd islam i pressen og forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 10:12

  84. Australien : “Protestors Against COVID Restrictions Labelled ‘Anarchists’ by NSW Police Chief”

    Sydney forlænger nedlukning i det uendelige, pga af ganske få covid-smittede i millionbyen.

    Jeg havde ikke set komme, den vestlige verden omdannet til een stor politistat.

    Man kan sige meget dårlig om venstrefløjen, men det her er en genistreg. Uanset emne, New World Order slår hårdt ned på systemkritikere. Vi er pludselig en trussel mod magthaverne hvis vi vover at tænke og tale frit.

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 10:39

  85. Hvad skal vi med 500 nye journalister der ikke gider andet end citere Reuters faktatjek ???

    dum, dummere, journalist

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 10:42

  86. Da jeg gik på Journalisthøjskolen, lærte vi, at selve sandheden og KUN sandheden er drivkraften for vores professionelle virke.

    Jeg ved ikke, hvordan det er i dag, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 10:47

  87. Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 10:47

    Idag handler det ikke om sandheden, det handler om at skabe en positiv psykologisk effekt. De kalder det ‘konstruktiv journalistik’.

    F.eks. er det ikke positivt at fortælle om Islams dårligdomme da det sætter minoriteter i dårligt lys, så det beskæftiger de sig sjældent med.

    Kommentar by KineserSnot — 28. juli 2021 @ 11:00

  88. https://thetattyjournal.org/2021/07/19/spanish-study-finds-pfizer-vaccine-contains-high-levels-of-toxic-graphene-oxide/
    By Arsenio Toledo via NaturalNews

    Naturalnews er tilfældigvis een af de mange hjemmesider, Facebook nedlægger forbud mod

    En mand i Florida, der omkom i en motorcykelulykke blev talt med som offer for coronavirus.

    Jeg er ikke sikker på JEA kan skelne mellem fiktion og virkelighed.
    Kommentarer stritter i alle retning, faktatjek stortrives med diverse google citater

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 11:07

  89. Som rigtig Dansker bliver man bare træt, helt ind til benet af disse lavintelligente ørkenboere!!!

    Smid dem nu bare hjem til deres muhammedanske paradis, hvor ALT er, som de ønsker det!

    Hvis politikerne ikke tager sig sammen og deporterer dem alle, så tvinger de jo os andre til at tage uparlamentariske metoder i brug!

    Kommentar by Ole Mejlstrøm — 28. juli 2021 @ 11:12

  90. Der er vist nogle selvmodsigelser og en vis slingren i Jea’s kommentarer. Som i nr. 77, 09.44 der nærmest varmt anbefaler vaccinering og corona-pas. Der er dog meget andet i livet end flyrejser, museumsbesøg, havnerundfart, busture og restaurantbesøg. Det kan sagens undværes en overgang. Der er f.eks. udflugter i naturen, fritidshobbyer, bøger, hjemmebagning, havearbejde, skakspil, tennis, fodbold og meget mere. Jea burde nok se hodja videoerne hvor virologer udtaler sig om corona m.m.m.

    Kommentar by BENT A — 28. juli 2021 @ 11:17

  91. Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 09:20.

    Hvor mange links skal jeg efterlade herinde, før det trænger ind at karaktergivningen i dag er fuldstændigt dikteret af underviserens bias, i nogle tilfælde elevens køn, i andre en racisme dikteret af underviserens egne lave forventninger til eleven?

    Det er så rent bortset fra kvaliteten af den undervisning der i dag gives, hvor det før var sådan, at en gymnasie uddannelse i Danmark var det samme værd som en universitetsuddannelse i USA. I dag er der næsten ikke er forskel på stupiditetsniveauet i begge lande, fordi lærerene selv er dybt stupide, ensrettede i tankegang, og dyrkere af den Hellige Isme frem for faktuel viden.

    Kommentar by Kimski — 28. juli 2021 @ 11:44

  92. Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 09:57

    Ja det derfor jeg siger JEA har en agenda, han vil kun have vi forholder os til zionisternes medier og personager.

    Kommentar by KineserSnot — 28. juli 2021 @ 11:58

  93. Joe Biden smadrer USA. Han er en svulst der har bredt sig ud i alle vitale organer.
    Han inviterer hundredetusinder, måske millioner illegale til USA.
    Hvor skal de bo? hvad skal de arbejde med, når lige så mange amerikanere går ledig ?

    Mens det strømmer ind med kriminelle immigranter, hvoraf mange er smittet med corona, går stasi-politiet fra dør til dør og presser borgere til at tage det det mærkelige sprøjt, kaldet covidvaccine.

    St.Louis city og St.Louis County vil have borgere til at bruge maske indendørs, uanset vaccinestatus.
    Det anbefalede Jen Psaki for resten også i en pressebriefing for nylig. That is a way to make sure, they are protected – for at sikre at de er beskyttet

    Det er da det mest åndssvage man kan sige, når folk tvinges til vaccine som værn mod sygdom og død.

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 12:04

  94. Øv, mit andet hjemland, Amerikas Forenede Stater, hvor jeg har boet og gjort karriere ad flere omgange, er åbenlyst kaput, slut, finito, down the drain, forbyd islam i USA og forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 12:07

  95. Biden foreslår at bruge begrebet birthing person, og man kan få emoji
    der forestiller en gravid mand.

    Fremtiden bringer kun ufred og undertrykkelse, desværre er det ikke kun venstrefløjens hus der brænder, vi andres ejendom ryger med i brandstormen

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 12:32

  96. Det kan ikke være Trump der hælder USA ud i kloakken, nu hvor han kun er civil borger – så hvad gøre Main Stream Medier ved Biden ?de sloges hårdt få ham valgt

    Hvor mange løgne er han nået op på ? slår han Trump’s rekord ?

    og for at vende tilbage til start, Celina’s generation får en hård fremtid, men lad være med at klynke, den er selvskabt

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 12:41

  97. PRESIDENT TRUMP TWEETED “I am asking for everyone at the U.S. Capitol to remain peaceful. No violence! Remember, WE are the Party of Law & Order – respect the Law and our great men and women in Blue. Thank you!”

    Det er til grin at gøre Nancy Pelosi til undersøgelsesdommer om episoden på Capitol. Hun er inhabil. Meget er endnu uopklaret, men man skal være ualmindelig naiv, hvis man afskriver muligheden for false-flag iscenesat af venstrefløjen for at skade Trump.

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 13:31

  98. *Sølvpapirshatten k.m. mener CIA bombede Twin Towers, og at jorden er rund, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    *En sølvpapirshat er en hat lavet af alufolie/stanniol, som man ifører sig i det håb, at den vil beskytte hjernen mod indtrængning af stråler fra elektromagnetiske felter, tankekontrol eller forskellige typer af overvågning.

    Hatten kan foldes i forskellige former, men det understreges i instruktioner, at den skal vende den skinnende side af sølvpapiret udad, så signalerne reflekteres væk fra hovedet. En rigtigt foldet hat skal dog også have den skinnende side på indersiden, da det ifølge internettet kan holde på hjernebølgerne og gøre dem sværere at aflæse. En korrekt foldet hat vil altså både beskytte mod indtrængen af stråler udefra og beskytte mod, at folk udefra kan aflæse dine hjernebølger.

    ’Sølvpapirshat’ bruges dog oftest som en nedsættende betegnelse for personer, der giver meninger til kende som opfattes som paranoide eller konspiratoriske. Hatten kan antage forskellige former og blev såvidt vides nævnt første gang i en science-fiction novelle af Julian Huxley fra 1927, hvor sølvpapirshatte skulle blokere for telepati:

    »Vi havde opdaget, at metal var relativt uigennemtrængeligt for den telepatiske effekt, og havde forberedt en slags prædikestol af tin, som vi kunne stå bag ved, mens vi gennemførte eksperimenterne. Dette kombineret med hætter af metalfolie reducerede virkningerne på os enormt«.

    I den nuværende kultur for masseovervågning i det digitale såvel som det fysiske rum fungerer sølvpapirshatten stadig som inspiration til nye former for beklædning, der kan beskytte individer mod overvågning.

    En britisk kunstner er begyndt at sælge burkaer i et metallisk materiale, der blokerer mod overvågning via infrarød stråling, som eksempelvis droner kan bruge til at finde frem til sine bombemål. Andre lignende beklædninger af æsker kan bruges til at blokere for mobilsignaler, hvis man i en given situation ikke vil have sin position afsløret.

    Den videnskabelige forklaring på, at en sølvpapirshat skulle hjælpe på noget som helst, er, at det fungerer som et såkaldt Faraday-bur, hvor det materiale, som hatten er beklædt med beskytter det inde i ’buret’ eller rummet mod elektromagnetiske stråler. En teknik som for eksempel anvendes i elevatorer og mikrobølgeovne.

    Der er dog meget, der tyder på, at sølvpapirshatten fungerer bedre som metafor end som hat, der skal give beskyttelse. For forskellen på en hat og et Faraday-bur er blandt andet, at en hat ikke dækker hele det område, som skal beskyttes.

    Studerende på Massachussets Institute of Technology har endvidere undersøgt tre forskellige sølvpapirshattedesigns – den klassiske, fezen og centurion – for, om de var i stand til at blokere for forskellige radiofrekvenser. De udstyrede en person med en tolags sølvpapirshat og sendte signaler fra en radioantenne til en modtager på henholdvis et bart hoved og en person iklædt sølvpapirshat.

    Hjelmene beskyttede mod radiobølgerne i det meste af spektrummet, men forstærkede signalet for andre – heriblandt dem i 2,6 ghz- og 1,2 ghz-spektrummet, der bruges til blandt andet satelitter og mobiltelefoner. Et fund, der får de studerende til at konkludere, at »den nuværende hjelmdille sandsynligvis er blevet fremmet af regeringen«.

    Det store spørgsmål, som Moderne Tiders Encyklopædi har tænkt over i månedsvis, er så, om man skal tro på forskningen og tage hatten af. For er det ikke netop det, den gerne vil have os til at gøre?

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 13:38

  99. Ja dansk humor er en svær størrelse. Den såvel nekrofil som pædofili tenderende “Santor” har muligvis også svært ved, at se det humoristiske i, at jeg har videresendt adskillige lydoptagelser af ham med div. chikanerende opkald foretaget af stodderen i “tro tjeneste” overfor den højre radikale eminence lystryp perlen himself.

    Bla sendt til Lars Risager Hanibal og selvfølgelig med flere dusin af nu slettede screenshot fra bloggen her, mails og meget andet godt. Just in case Celina mfl skulle chikaneres privat af højre radikale tabere.

    Denne besked bliver selvfølgelig slettet i løbet af kort tid også, da hverken Kim eller hans nekrofil pædofil tenderende kammy “Santor” kan se det humoristiske i den.

    Kommentar by Carbo Glen — 28. juli 2021 @ 13:43

  100. Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 13:38

    Pentagon og CIA ignorerede alle væsentlige lige efterretninger. Nok fordi nogle neokonservative i USA netop kunne bruge et terrorangreb som undskyldning for krig i Mellemøsten.

    Kommentar by KineserSnot — 28. juli 2021 @ 13:44

  101. Kommentar by Jens-Erik Andersson — 28. juli 2021 @ 12:07

    Dit ‘andet hjemland’ bliver ødelagt af jødiske zionister og kulturmarxister.

    De har hoijacked hele den politiske debat til deres sager om det krige for Israel eller hjernedød trotkisme (social progrevissme), der ødelægger sammenhængskraften.

    Kommentar by KineserSnot — 28. juli 2021 @ 13:48

  102. Celina bør, før hun i fremtiden forsøger at belære andre, lære at kende forskellen på ligge og lægge.

    “..ligge din syge ide om hvad dansk kultur er over på os andre!”

    Det skal være: lægge

    Kommentar by T. H. — 28. juli 2021 @ 13:49

  103. I nr. 98 kl. 13.38 skriver jea at man er en sølvpapirshat hvis man mener at jorden er rund. Så må jea jo mene at den er flad.

    Kommentar by BENT A — 28. juli 2021 @ 13:55

  104. JEA er en dårlig kopi af David Trads

    https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/gamleblogs/davidtrads/ECE8424659/jeg-elsker-amerika/ 07.02.2016
    Jeg har boet og rejst i Amerika i velsagtens ti år af mit liv – og jeg indrømmer uden blusel, at jeg elsker dette vidunderligt, ekceptionelle land, som vi skylder så uendeligt meget:

    USA’s optimisme er smittende og berusende. Som Hillary Clinton, kvinden, jeg inderligt håber bliver nationens næste præsident, siger det: ’Der er intet galt ved Amerika, som ikke kan løses ved det, der bedst i Amerika.’ Enig! Det er derfor, jeg elsker dette mit andet hjemland.

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 14:21

  105. https://denkorteavis.dk/2021/nu-oestrigs-kansler-kurz-vi-har-massive-problemer-med-mange-der-kommer-fra-afghanistan-og-andre-dele-af-verden-med-en-helt-anden-kultur/

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2021 @ 14:29

  106. KineserSnot — 28. juli 2021 @ 13:48 skrev: (om J-E A)

    “Dit ‘andet hjemland’ bliver ødelagt af jødiske zionister og kulturmarxister.”

    Jep, og J-E As “første hjemland” ligger i Mellemøsten :-)

    Kommentar by Peter Nielsen — 28. juli 2021 @ 15:48

  107. Håber k.m. at Hillary Clinton bliver USAs næste præsident…????? (14.21) Kan man få en nærmere forklaring?

    Kommentar by BENT A — 28. juli 2021 @ 19:19

  108. Nå, det er vist David Trads der siger det, for fem år siden, men det kan altså overses fordi der mangler “citat slut” eller “gåseøjne”.

    Kommentar by BENT A — 28. juli 2021 @ 19:22

  109. De fleste psykologistuderende kvinder har orgasmeproblemer, som de tror vil løse sig ved en dybere indsigt i sig selv, eksempelvis gennem et psykologistudie.

    Når dette så alligevel ikke lykkes, vender de deres energi og frustrationer mod andre ting, ofte i kategorien “red-verden-fra-et-eller-andet”, Med andre ord, hun bliver en led kælling og får en karriere i det offentlige.

    Blot min erfaring.

    Kommentar by Bilka — 28. juli 2021 @ 19:29

  110. Bent
    Tak, du løste gåden selv

    Kommentar by k. m. — 28. juli 2021 @ 19:58

  111. K.M.: Ja, selvtak. Det glæder mig at det ikke var dig, men tossen Trads der ville have fru Clinton som præsident. For det havde da været sørgeligt hvis du var blevet ramt af solstik og hedeslag på samme tid. Godt at du er psykisk stabil, i modsætning til så mange andre. (iøvrigt regnede jeg i første omgang med at det bare var et “ikke” der var faldet ud, jeg var ret sikker på at du ikke var Clinton fan. :)

    Kommentar by BENT A — 28. juli 2021 @ 21:43

RSS feed for comments on this post.