3. august 2021

Karolina, rød mor: Grænseoverskridende at stå alene med amning, “… fanget i et spædbarnshelvede”

Karolina Bro Næss har efter eget udsagn fået en ‘barselsfeministisk vækkelse’, og det kloger hun sig om i en kronik i Dagbladet Information, der blandt andet har givet hende taletid på TV2 News. Hun læser litteraturvidenskab, og er efter Facebook at dømme ligeså langt til venstre som man kunne frygte. Hun liker alt fra Projekt Antifa, Konfront, Antifascistisk Forum og Dagbladet Arbejderen til Enhedslistens Kvindeudvalg og Kommunistisk Parti Nordjylland. Jeg har intet personligt imod 12-talspiger uden forældreevne, men Karolina er desværre blevet mor, og argumenterer desværre ikke for sterilisation af ligesindede.

Kronik af Karolina Bro Næss fra Information.dk – Da jeg blev mor, begyndte en dyb vrede at vokse i mig.

At blive mor har gjort mig vred. Det er en vrede, som hænger sammen med den selvfølgelighed, det at skulle opgive sit fysiske og mentale velbefindende for at blive mor behandles med i samfundet.

… Når jeg går på gaden, ser folk den nuttede baby og ikke den opslidte mor. Jeg er alene i mit føde- og ammearbejde, og selv om min mand er på barsel med mig, er det konstant mig, som skal stå til rådighed, fordi jeg er lig med mad.

… Som #MeToo har vist, at man forventer at kunne udsætte kvinder for grænseoverskridende seksuel adfærd, forventer man i forbindelse med fødsler og barsel, at kvinder finder sig i den grænseoverskridende oplevelse, det er at lades helt alene med fødsels- og barselsarbejdet.

… Jeg deltager i både efterfødselshold hos APA og i sundhedsplejen, i mødregruppe lokalt og i diverse fora på internettet, og jeg har endnu ikke mødt nogen, der ikke har rædselshistorier om at være blevet forælder. De fleste græder, når de fortæller om deres første tid som mor, og over halvdelen fortæller om en eller anden form for efterfødselsreaktion. De fleste fødende mødre bliver ladt alene med barnet to uger efter fødslen… flere beskriver, at de føler sig fanget i et spædbarnshelvede, hvor de ikke kan huske, hvorfor de gerne ville være forældre, eller de føler, at de har mistet sig selv.

… Siden jeg har født, er der vokset en vrede i mig. Min vrede er forbundet med det kontroltab, det er at få et barn, og med et tab af identitet. Udover at man ikke kan kontrollere barnet, mister man også kontrollen og ejerskabet over sin egen krop. … Mens man er på barsel, er man fjernet fra det sociale liv og fra de aktiviteter, som normalt giver ens liv mening. De ting, man laver i stedet, er cykliske og resultatløse – man ammer, man trøster, man skifter ble, og så ammer man igen.

… det er en åbenlyst forældet fortælling, at kvinder skal basere deres identitet på moderskabet og være lykkelige ved at ofre sig for barnet.”

(Collage: Karolina Bro Næss, litteraturstuderende venstreradikal)

“Vi fødende mødre har brug for vores egen #MeToo, som kan afsløre den skjulte tvang i barselsarbejdet, og at ideen om børnepasning som noget, man gør af kærlighed til barnet, er et ideologisk slør, der sørger for, at dette arbejde udføres gratis og på bekostning af mødres velbefindende.”

Oploadet Kl. 15:43 af Kim Møller — Direkte link38 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/120696/trackback

38 Comments »

  1. Så hende på TV 2 SNOOZE; helt umuligt hjernedød. Hun burde have været steriliseret for mange år siden, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 3. august 2021 @ 15:48

  2. Desværre har hjernelamme køer som Karolina Bro Næss både stemme- og fødselsret i Dummark til at videreføre det idiotiske, røde forræderi mod vores land, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 3. august 2021 @ 16:22

  3. Man kalder det fødselsdepression og det et velkendt fænomen.

    Utroligt at en der fremstiller sig selv som veldannet, ikke har opdaget noget så simpelt…

    Kommentar by KineserSnot — 3. august 2021 @ 16:24

  4. Den stakkels mand, hvis hun har en.

    Nå, men ingen har jo tvunget ham – går jeg ud fra.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 3. august 2021 @ 16:49

  5. Hun har en soy boy, der deler barselsorlov med hende, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 3. august 2021 @ 17:09

  6. Hun ser ellers spændende ud.

    Kommentar by Michael — 3. august 2021 @ 17:10

  7. Boller fra Khoberg

    Kommentar by Nielsen — 3. august 2021 @ 17:42

  8. Jeg ville aldrig så meget som overveje at næste hende, hvis jeg havde en stilling ledig.
    Hun lød fuldstændig hjernedød.
    Hendes egne ‘problemer’ var alle andres, ikke hendes.
    Hun forventede hjælp til alt, lød det til.
    Men dejligt at hun fik lov at tale, da de fleste formentlig er lodret uenig med hende.

    Kommentar by Hema — 3. august 2021 @ 17:44

  9. Michael — 3. august 2021 @ 17:10

    Herlig ironi ;-) Blind dating er til hendes fordel. Der burde indføres kvalitetskrav for at blive mor.

    STAKKELS BARN

    Kommentar by tavsen — 3. august 2021 @ 17:48

  10. Ha Ha, jeg læste kun de første linjer så vidste jeg nøjagtigt hvad resten handlede om.

    Kære Karen ( karoline), tag en kiks og slut dig til resten af pattedyrene side deres oprindelse. Det er kun DIN skyld at du har valgt at blive mor i en ugunstig alder. Havde du taget en, to eller tre, for menneskeheden da du var fit for fight havde det været lidt nemmere for din krop og dit ego ville være knap så “veludviklet”.

    Så Karen, velkommen til livet, med de små stød som det nu engang giver, Fucking skrigeskinke!

    Kommentar by Santor — 3. august 2021 @ 17:49

  11. Forestil jer hun var født for 100 år siden med samme tankesæt……

    Kommentar by kent — 3. august 2021 @ 17:49

  12. Menneskelige monstre findes. I form af psykopater, sadister, lystmordere, rovmordere, seriemordere og andre hensynsløse og perverse forbrydere. Karolina Bro Næss er ikke i den kategori, men bare ramt af depression, dyb psykose eller woke hjernevask. Men hendes udgydelser er virkelig perverse. Stakkels barn.

    Kommentar by BENT A — 3. august 2021 @ 17:58

  13. Man kan stadig bortadoptere børn. Det er bare om at komme i gang.

    Kommentar by ino — 3. august 2021 @ 18:08

  14. Karelian kan jo bare – og burde – bortadoptere barnet nu.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 3. august 2021 @ 18:10

  15. Jeg ved ikke, hvem hendes mand og faren til barnet er, men man skal godt nok være fucking stiv, høj og blæst for at stikke i det der, men at gøre det gentagende gange og blive hos hende, så er hen pr. definiton psykisk syg, mobbeoffer, narkoman eller muslim, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 3. august 2021 @ 18:30

  16. Yeah Kent (17:49) om 100 år er alting glemt…

    Kommentar by Nielsen — 3. august 2021 @ 18:44

  17. Mærkeligt som Information er blevet forvandlet til Misinformation. Bladet var engang ejet af frihedskæmpere som ville redde Danmark fra nazisme og ødelæggelse. Nu ejes avisen af typer som ønsker ufrihed og tyranni, og at vores land islamiseres og ødelægges. Altså det stik modsatte af hvad avisens grundlæggere gik ind for.

    OT: Hør hellere super-eksperten Michael Yeodan fra Pfizer, som påviser et væld af løgne omkring vaccinerne.

    Kommentar by BENT A — 3. august 2021 @ 18:55

  18. Skrækkelige kælling.

    Kommentar by Flaskeposten — 3. august 2021 @ 19:32

  19. Fjern barnet inden de lider skade i en psykose.

    Kommentar by P — 3. august 2021 @ 20:02

  20. Husk nu, at der stadig findes masser af dejlige piger og kvinder derude.

    Sygeligt selvcentrerede og tilsyneladende neurotiske eksemplarer som denne Karolina, som bevidst gør sig selv utiltrækkende, hører til undtagelserne. Må jeg gå ud fra.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 3. august 2021 @ 20:24

  21. Det interessante er, hvordan sådan en tosse finder vej til avisernes spalter. Helt absurd artikel, det virker næsten som noget en psykiater burde tage sig af.

    Kommentar by Revser — 3. august 2021 @ 20:30

  22. PS til 18.55: At avisen fungerer som talerør for alle mulige skøre kugler, er et led i kommunistisk strategi, som går ud på at skabe tvivl, forvirring og fordummelse, så alle normer, traditioner og samfundet selv kan nedbrydes indefra.

    Kommentar by BENT A — 3. august 2021 @ 22:08

  23. Vores tids hekse.

    Kommentar by Torsten — 3. august 2021 @ 22:15

  24. Tavsen — 3. august 2021 @ 17:48

    Ja, hun kommer næppe med i “Bachelor” :-)

    Kommentar by Michael — 3. august 2021 @ 22:19

  25. “kvinder finder sig i den grænseoverskridende oplevelse, det er at lades helt alene med fødsels- og barselsarbejdet.”

    “Kvinder”? Hvad for noget? Det lyder som om, at hun mener at mænd ikke kan føde? Rimelig trans-fobisk!

    Kommentar by Peter Nielsen — 3. august 2021 @ 22:25

  26. @ Peter Nielsen — 3. august 2021 @ 22:25

    Ha Ha, yup knald hende en med hendes eget bat ;)

    Kommentar by Santor — 3. august 2021 @ 22:52

  27. En psykiater burde være løsningen.!

    Kommentar by Revser — 3. august 2021 @ 23:34

  28. For barnets skyld burde det tvangsfjernes, hvis hun ikke bortadopterer det.

    Kommentar by traveler — 4. august 2021 @ 06:05

  29. De røde journalister fremstiller i et væk mennesker og samfund på randen af sammenbrud, fordi der (endnu) ikke er indført kommunisme.

    Med andre ord: Var tilfældet Karoline ikke indrammet i den venstreradikale ideologi, havde det været en banal sag om manglende forældreevne.

    Kommentar by traveler — 4. august 2021 @ 07:09

  30. En anden venstreradikal, forfatteren Lone Abenth Sperschneider, leverer følgende bekymringslæserbrev i Information:

    “Kære generation af nye mødre – få jer nogle ordentlige problemer
    Karolina Bro Næss stiller sig op i køen af unge kvinder, der føler sig krænkede over ikke at blive behandlet som ligeværdige individer. Moderskabet er ikke en byrde, så tag fingeren ud af navlen og fokusér på presserende problemer…”, hvor de presserende problemer er (surprise surprise) venstreradikale mærkesager.

    Denne ideologiske indpisker vil sikre, at disciplin og fokus holdes intakt blandt de fødedygtige kampfæller i kampen mod det kapitalistiske samfund, så de ikke mister fokus på grund af barneskrig.

    Kommentar by traveler — 4. august 2021 @ 07:55

  31. Karolina Bro Næss: “ideen om børnepasning som noget, man gør af kærlighed til barnet, er et ideologisk slør, der sørger for, at dette arbejde udføres gratis og på bekostning af mødres velbefindende.”
    “min mand er på barsel med mig”

    Gratis? Hvem betaler deres ‘barsel’? Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!:-)

    Kommentar by Amad — 4. august 2021 @ 09:17

  32. Kommentarer by traveler — 4. august 2021

    Utålmodigheden breder sig hos Rødgardisterne i det statsbetalte mediecirkus.

    “Denne ideologiske indpisker vil sikre, at disciplin og fokus holdes intakt blandt de fødedygtige kampfæller i kampen mod det kapitalistiske samfund, så de ikke mister fokus på grund af barneskrig.”

    “De røde journalister fremstiller i et væk mennesker og samfund på randen af sammenbrud, fordi der (endnu) ikke er indført kommunisme.”

    Medierne lever af at skræmme mennesker. Mon de får større succes hos deres pets, nydanskerne?

    https://slks.dk/omraader/medier/skrevne-medier-trykteweb/redaktionel-produktionsstoette/

    Kommentar by tavsen — 4. august 2021 @ 09:48

  33. At 12 og andre:

    Når I skriver ‘stakkels barn’, mener I så Karolina eller det uønskede afkom?

    Kommentar by Bastardo — 4. august 2021 @ 10:19

  34. Et billede på den vestlige kulturs undergang.

    Kommentar by Hansen — 4. august 2021 @ 13:23

  35. Det værste eksembel på Curlinggenerationens egoisme. -Tænk sig at Barnets egoistiske krav til at overleve hænger på Moderen og hendes bryster-. Det er selvfølgelig uretfærdigt, når Nu staten burde føde børnene for forældrene, og tage sig af dem, så forældrene kan -selvrealisere- Deres projekt imod det uretfærdige liv, som de har fået som Curlingforældre-…….Ja ja ja ja . Det er sort humor af værste skuffe, men det er tæt på subjektet Karolina Bro Næss (Totalt ansvarsfri curlinggeneration af Kommunistisk forvirring).

    Kommentar by Michael Unna — 4. august 2021 @ 15:00

  36. Spædbarnshelvede????? Ja med hende som (den ultimative egoistiske) mor måske….

    Kommentar by Michael Unna — 4. august 2021 @ 15:01

  37. Måske hun skulle have overvejet det inden hun fik et barn! En mor skal føde et barn og hun skal amme det – også i Woketider! Men stakkels barn, tænk at vokse op med en mor som dybest set ikke gider en!

    Kommentar by Den Nervøse — 4. august 2021 @ 17:32

  38. Hun er jo syg. Stakkels barn.

    Kommentar by NulTolerance — 4. august 2021 @ 19:00

RSS feed for comments on this post.