25. august 2021

Eva Selsing om afghanere: “Vi kan ikke tage flere. Vi skal ikke tage flere. Og vi bør ikke tage flere.”

Jeg illustrerer Selsings skarpe kommentar med et billede af journalist-aktivisten Simi Jan, men skal da ærligt erkende, at jeg kun overfladisk har fulgt de danske mediers dækning af den afghanske normalisering. I seneste udgave af DVTO forklarede Søs Marie Serup, at der var folkelig opbakning til flere afghanske flygtninge, men så godt virker holdningsmassagen altså heller ikke. Det kan godt være at folkevalgte ‘borgerlige’ vil have flere, men har aldrig været folkelig opbakning til flere flygtninge, og det kommer der næppe nogensinde.

Eva Selsing i Berlingske – Vi kan ikke tage mere islam ind – heller ikke fra Afghanistan.

“… Medier, politikere og organisationer er dog allerede begyndt at groome danskerne til at acceptere det, der fremsættes som det eneste moralsk rigtige: at tage flere afghanere hertil. …

Der er ellers god grund til at være kritisk. I tilfældet Afghanistan, hvad er det for en slags tilvandring, vi vil få, hvis migrationslobbyen lykkes med at samvittighedspresse danskerne og de svage politikere til at åbne landet? Pew-tal fra 2013 fortæller os det utvetydigt: vi får tilvandring af mennesker, der er mere islamistiske end nærmest noget andet sted på Jorden. Kun 30 procent af afghanerne mener, at kvinder selv skal bestemme, om de går med tørklæde, og samme lave antal støtter lige arveret mellem kønnene. 94 procent af afghanerne mener, at en hustru altid skal adlyde sin mand. Men det bedste er alligevel støtten til islams brutale sharialovgivning: 99, altså nioghalvfems, procent af afghanerne går ind for sharia!

Der er ikke tale om en ‘moderat’ eller frihedselskende befolkning, der holdes som gidsel af nogle slemme mænd i pyjamas – i modsætning til hvad de mikrofonholder-interviewede kvinder med islamisk baggrund herhjemme påstår. Den afghanske befolkning vil have islam. De er islamister, og det kan ingen migrationsvenlig, Umma-loyal tryllefortælling ændre på. En øget tilstrømning fra Afghanistan vil styrke de farligste og mest ortodokse islamiske kræfter herhjemme.

Men det spørger ingen ind til. … Det er helt åbenlyst, at de i medier, politik og organisationer, der ønsker mere islamisk indvandring, har taget det på sig at præparere danskerne til at åbne landet endnu en gang. Særlovspalæstinensere, syrere og jihadistkvinder den ene dag, afghanere den næste. Det stopper aldrig; verden er et konfliktfyldt sted. Der er krige, der er uretfærdighed og undertrykkelse – men løsningen kan aldrig nogensinde blive at hente konflikterne hertil med alle de fatale konsekvenser for uskyldige danskere, det bevisligt har.

Vi kan ikke tage flere. Vi skal ikke tage flere. Og vi bør ikke tage flere. Vores ansvar er Danmark og vores børns fremtid.”

(‘After the interview, a journalist helped Fatima get inside the airport to safety’; Foto: NW)

Oploadet Kl. 00:42 af Kim Møller — Direkte link35 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/121240/trackback

35 Comments »

  1. Jeg har lige nået at se diverse DR Nyheder om Talibanerne. På intet tidspunkt omtales elefanten i rummet. Altså intet ord om Islam, men en helt masse om hvor onde danskerne er hvis de ikke tager 10.000 på deres glatte ansigt.

    Som en major anførte, så må 180.000 vestligt trænede soldater også skulle til Danmark, når nu ingen af Afghanistans nabolande gider hjælpe huleafghani-galningene blot fordi de lugter af sure sandaler.

    En lille håndfuld tolke blev til 34, 45, 100, 100’er, 350, 450, 700, 900, 1000, 2000, 10.000, men godt vi har Nick Hækkerup som kan stå fast:
    https://www.information.dk/udland/2013/02/minister-staar-fast-ingen-asyl-afghanske-tolke

    Kommentar by Thomas M. — 25. august 2021 @ 01:04

  2. HA HA HA. Ja, selvfølgelig står Christiansborg fast. Mens deres fødder synker længere og længere ned i kviksandet i den sump de selv har skabt. Så fast har de politiske genier stået i 35 år, at de nu står i kviksand til op over navlen. Og de har lokket de fleste danskere med ud i sumpen.

    Danskerne er ved at være en fortabt befolkning lige som dem i Libanon og dem i junglelandet lidt øst for København.

    Kommentar by BENT A — 25. august 2021 @ 01:50

  3. Dem der er allermest ivrige efter at afrikanisere, islamisere og talibanisere Danmark, lader til at være DR-kvinderne. DR er efterhånden ikke meget andet end et mikrofon-stativ for Enhedslisten, de Radikale og indvandringsindustriens “humanister”.

    Hvordan er det kommet så vidt at DR er blevet til en propaganda-fabrik der er negativt og fjendtligt indstillet overfor sit eget folk og land?

    Kommentar by BENT A — 25. august 2021 @ 02:43

  4. Det her mareridt ,slutter det ikke snart? Tak Eva Selsing for endnu engang at være fornuftens stemme. Pressens folk tjener for mange penge til at tjene virkeligheden og det faktuelle. Der er intet nærvær i dem , kun idealistens kolde hjerne. OG den, kan lugte penge i de her dage.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 25. august 2021 @ 04:00

  5. OG det er derfor vi nu også skal have afghanere her til.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 25. august 2021 @ 04:01

  6. Var der andre der grinede i går, da de stod frem på TV2News og fortalte at arbejdsgiverne glædede sig til at give afghanerne arbejde?

    Der er endnu ingen der har forsøgt sig med at fortælle, hvad det er disse mennesker kan bidrage med.
    Jeg har indtil nu kun hørt ordet ‘tolke’.
    Det er der næppe det store job potentiale i.
    Ingen har fortalt om at det er faglige personer vi har ‘fået’ ind i landet.

    Og så havde man fundet den nyuddannede læge med ‘afghanske rødder’ som det hedder.
    Det havde været nemmere at finde en afghansk kvinde, der ikke arbejder, da det er langt under 50 % der gør det.
    Men men fandt nålen i høstakken. Godt gjort TV2

    Hende med babyen, som var det store emne i går på TV2News skal vi vist ikke forvente os det store af arbejdsmæssigt.
    Der blev fortalt at den ældste var 7 og den nye baby under 2 uger gammel. Der er potentiale for meget mere der. Ikke lønarbejde altså.

    Kommentar by Hema — 25. august 2021 @ 05:58

  7. Simi Jan opfører sig mere som NGO’er end som journalist! Hun har sin dagsorden og det er at hjælpe flere og flere hertil! Hun er selv etnisk pakistaner og på den baggrund kan jeg blive rasende når hun pludselig udbryder at hun er flov over at være dansker!
    Magen til sludder, for hun er overhovedet ikke dansker, hun er og bliver pakistaner!
    Men aktivistiske journalister, med en anden dagsorden end den danske og med en anden etnicitet end den danske og en anden solidaritet end med danskerne, er noget vi vil se oftere og oftere!

    Kommentar by Den Nervøse — 25. august 2021 @ 07:32

  8. Folketinget er lige så kaotisk som “hjemmestyret” i Afghanistan.
    Ikke nok med at Mette og Trine giver den gas på koncertpladsen, selv højtstående medlemmer af forsvaret holder fest mens Bidens kaos politik eskalerer time for time.
    Var det ikke Mette Frederiksen der sagde, at med Biden som præsident får Danmark en vigtig allieret og samarbejdspartner.

    Den holder vist ikke mere.

    Enhedslisten : Johanne Schmidt-Nielsen, Pernille Skipper, Mai Villadsen, Rosa Lund, Eva Flyvholm ses altid i medierne, som om mændene i gruppen kun er på tålt ophold.

    Krav om mangfoldighed og regnbueflag er vist kun røgslør til at dække over at kvinderne helst vil have magten for sig selv.

    Jeg har ikke tjekket de damers CV, men det kan ikke blive til mange års erhvervserfaring, er der noget må de stamme fra diverse hjælpeorganisationer. Den samlede IQ, og moral kan diskuteres, det er vist ikke noget der slår rekorder.

    Kommentar by k.m. — 25. august 2021 @ 08:16

  9. Kan være man “glemmer” hende i Kabul !

    Kommentar by ph — 25. august 2021 @ 08:16

  10. Bravo Eva Selsing….. ikke yderligere kommentarer.

    Kommentar by Michael Unna — 25. august 2021 @ 08:45

  11. Støt SIAD. http://www.siaddk.wordpress.com og http://www.frafalden.dk

    God onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 25. august 2021 @ 08:46

  12. – Hema

    Den første sætning. Hvem sagde det, hvornår og hvor?

    Kommentar by Kim Møller — 25. august 2021 @ 09:12

  13. ER DET EN FOLKEUDSKIFTNING DIKTERET OG STYRET AF EU, FN……….. eller af de gamle partier, DR og andre massemedier? Det er nok især de sidstes svigt, hykleri, korruption, løgnagtighed, tåbelighed og forræderiske ageren der har bragt Danmark ud i sumpen eller frem til kanten af afgrunden.

    Hvad nogle forstod for mange år siden, er stadig ikke gået op for flertallet af politikere og vælgere: den fortsatte masseindvandring er vejen til en total katastrofe, der kan få Danmark til at forsvinde for evigt.

    Oveni rødradikale udskejelser der har udsuget og tyranniseret utallige danskere, familier, børn og voksne, er man i færd med et ophørsudsalg af fædrelandet/folkehjemmet. Det næste bliver at terror og en blodig etnisk udrensning af danskerne bliver sat på skinner.

    Christiansborg er et cirkus, en børnehave eller et galehus. Det samme er DR m.m. Danskernes fremtid bliver et mareridt.

    Kommentar by BENT A — 25. august 2021 @ 09:16

  14. https://www.dr.dk/nyheder/politik/politisk-pres-paa-regeringen-faa-de-evakuerede-fra-afghanistan-hurtigere-ud-af
    “Hotel i Kolding står klar til at ansætte evakuerede fra Afghanistan, så snart de må.”

    Kommentar by k.m. — 25. august 2021 @ 09:56

  15. Tsk.. Ikke et eneste medie giver prominent taletid til kritiske røster om afghanske “flygtninge”. Hvis den “borgerlige” koalition havde nogen balls overhovedet, så lavede de en lov om 30% højreorienterede journalister i DR, og 30% højreorienterede journalister på alle medier der ønsker mediestøtte! Mediernes kategoriske venstredrejning er et demokratisk problem.

    Kommentar by Realisten — 25. august 2021 @ 10:01

  16. Lige nu på TV2 News: Afghanerne skal i arbejde når de kommer til Danmark! ÅH Gud hvor naivt! Indtil flere følekvinder udtaler sig. De mennesker der kommer hertil har muligvis nogle kvalifikationer som kan bruges i Afghanistan, men de har ingen kvalifikationer som gør dem nyttige på et dansk arbejdsmarked – Ingen! Måske kan nogen af dem få job som tolke, men det beriger jo på ingen måde Danmark, måske tværtimod. Vi har brug for smede, murer, tømre, elektrikere jord og betonarbejdere, asfaltarbejdere og de besidder ingen kvalifikationer i den retning. Vi har også brug for sosu assistenter, men folk fra muslimske lande, har vist sig at være komplet uegnede til pleje opgaver, og skulle de have en højere uddannelse som læger eller tandlæger, så viser alt erfaring, selvom man gør alt for at skjule det, at de er til fare for deres omgivelser!
    Det hele kan koges ned til, at jeg er så træt, af uvidende og naive radikale venstre kvinder!

    Kommentar by Den Nervøse — 25. august 2021 @ 10:35

  17. # Hema indlæg 6.
    Flot, konkret oplysning og flot skrevet. Du nævner langt under 50 % der ikke arbejder. Du er optimistisk, jeg selv ville skrive: Langt under 20 %.

    Kommentar by NED MED ALTING — 25. august 2021 @ 11:01

  18. Journalisterne i DR, TV2 mv. er langt under lavmålet. De har kun et mål og det er at føre danskerne, altså de der betaler festen, bag lyset. Eksemplerne derpå er legio.

    Kommentar by NED MED ALTING — 25. august 2021 @ 11:03

  19. En promille af disse såkaldte flygtninge kan måske blive ‘kebabtekninkere’ eller ’sales manager’ i deres egen (moms og skatteunddragende) kiosk. Der er vel næppe brug for hudrededer/tusinder af afghanske tolke?

    Man bliver så frustreret af dagens politik!

    Måske kan dette hjælpe jer lidt på vejen til at få en god start på dagen, det virker på mig!

    ‘What a wonderful world’ https://www.youtube.com/watch?v=rBrd_3VMC3c

    M.v.h. Odd.

    Kommentar by Odd S. — 25. august 2021 @ 11:10

  20. BERLINGSKE FORTJENER ANERKENDELSE for at bringe en artikel skrevet af en dansksindet og kritisk røst.

    Men generelt er papiraviserne mest opsat på at skjule hvor slemt det står til på mange områder i Danmark. Og selv hos netaviserne er der mange emner som underbelyses. Hvad der foregår af rigtig grimme ting på hospitalerne, i retsvæsnet….. overfor familier, mænd og børn….. på boligområdet, overfor hjemløse, overfor arbejdsløse, overfor skatteydere, voldsofre og ældre, er der sjældent eller aldrig mulighed for at oplyse om og komme i dybden med.

    Der burde være nogle flere åbne tråde eller frie debatter, hvor aktuelle emner kunne belyses.

    Kommentar by BENT A — 25. august 2021 @ 11:45

  21. #8 by k.m kl 08.16
    Det er ordet “moralsk integritet” ,
    der er det absolutte fremmedord her.
    (Der er bare intet “backbone” , overhovedet). Jeg bliver ved , at håbe , det er ” de sidste timers/dages vanvid”. Og så……bliver det afløst af..?
    Noget bedre,- er håbet. Men som det kører NU. Er det meget dyrt på reserverne.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 25. august 2021 @ 11:46

  22. Realisten 10.21.
    30% højreorienterede journalister på Danmarx Ramadanradio og 30% på de medier der ønsker mediestøtte kan ikke lade sig gøre. Der findes simpelthen ikke nok højreorienterede journalister.

    De undersøgelser der viser at 80% af “journalisterne” stemmer på venstrefløjen er desværre misforstået af mange. Man overser at disse undersøgelser omfatter alle medlemmer af Dansk Journalistforbund. De mange journalister der arbejder i erhvervslivet som informationsmedarbejdere og lignende er derfor også talt med, Disse journalister er formodentlig mindre venstreorienteret end dem der arbejder for medierne og “godhedsindustrien”.

    Hvis alene journalister i medierne og i “Godhedsindustrien” blev målt, så ville andelen af venstreorienterede formodentlig være langt højere end 80%. Så du får nok problemer med at finde 30% højreorienterede journalister.

    Kommentar by bjarne binee — 25. august 2021 @ 12:09

  23. Ang afghansk arbejdskraft : her citerer jeg fra link i 09:56
    “Hotellet har senest haft gode erfaringer med at ansætte syriske flygtninge, der er kommet til Danmark.

    – For mig er det helt grundlæggende vigtigt, fordi vi står og mangler arbejdskraft. Vi har manglet medarbejdere hele sommeren, og vores og andre brancher kommer til at mangle arbejdskraft, så derfor hilser jeg det velkommen med nye danskere.” citat slut

    For det første siger han “nye danskere”

    For det andet, hvordan kan hotellet have manglet arbejdskraft her i sommer? mens det meste af servicebranchen som hoteller og restauranter var coronanedlukket ?

    Hotellet har vel tidligere ansatte der skal tilbage på job, så jeg håber ikke det handler om at bytte rundt og ansætte billig arbejdskraft med statslig løntilskud.

    Kommentar by k.m. — 25. august 2021 @ 13:17

  24. I Krystalgade i København står bevæbnede soldater i gaden. Det ville ikke være sket, hvis vi ikke havde jøder og muslimer i Danmark. Vi må holde op med at importere fremmede og deres konflikter.

    Kommentar by Peter Nielsen — 25. august 2021 @ 13:29

  25. Nu er Afghanere permanent udvist fra Danmark ankommet, og vi kan tilsyneladende ikke komme af med dem igen! Det er svært at forstå, der må være god plads på de fly som flyver fra Danmark til Islamabad og igen må de Hercules der flyver til Kabul være tomme på udturen! Permanent udvist, må vel betyde permanent udvist? Eller er de danskere, som har været ofre for de udvistes forbrydelser, og dem som bliver ofre for fremtidige forbrydelser, komplet ligegyldige?

    Kommentar by Den Nervøse — 25. august 2021 @ 13:40

  26. JOURNALISTER!

    MUHAMEDANERE!

    Kommentar by Bastardo — 25. august 2021 @ 14:26

  27. Send dem ud, der ønsker islam sharia.
    https://www.bt.dk/krimi/skyldig-23-arig-kvinde-ville-vaere-syrienskriger

    Kommentar by P — 25. august 2021 @ 15:18

  28. Her er det endnu engang:
    Fhv. Udenrigsminister Per Stig Møller har sagt og skrevet det så smukt: “Det er en kendsgerning, at i Koranen står der. Du har lov til at FORSTILLE”.
    Lyve overfor vantro. Hvis du som muslim kan vinde ved det.

    Jeg har bare ikke tillid til Simi Jan, i mine øjne og øre lyver hun gang på gang, senest med det lille barn der nu med bedstemoren kommer til DK.

    Simi har heleugen fortalt hvor svært det er at komme frem til lufthavnen, men da barnet bliver alvorligt skadet ( farens ord i tv2) så ringer han lige til bedstemoren, der vupti kommer til lufthavnen og henter barnet, er det virkelig sandt.

    I 2016 blev samme historie afsløret i Sverige som svindel, her var en famile også rejst fra Syrien uden deres yngste barn, men heldigvis kunne bedstemoren rejse bagefter med barnet.

    Det vidste sig efter følgende efter DNA test at bedstemoren, intet tilhørsforhold havde til familien. Hun havde derimod betalt for at låne barnet og betalt familien 5000$ for lån af barnet.

    desværre vil TV2 ikke undersøge sagen.

    Kommentar by Anders Nielsen — 25. august 2021 @ 17:46

  29. Kommentar by k.m. — 25. august 2021 @ 13:17

    Det handler udelukkende om billigarbejdskraft på statstilskud

    Kommentar by KineserSnot — 25. august 2021 @ 19:06

  30. Simi Jan skrev i sit tweet:

    “Det her er ikke bare en tragedie, der er ved at udfolde sig. Det her er et svigt uden sammenligning. Jeg skammer mig. Som dansker. Som europæer. Som kvinde. Som mor. Som datter. Som menneske. Det her sker i vores alles navn. Og det kunne være undgået”

    Skam med skam på, Simi Jan.

    Kommentar by Thomas M. — 25. august 2021 @ 20:03

  31. Kommentar by Thomas M. — 25. august 2021 @ 20:03

    Jeg skammer mig som dansker, over at hun kalder sig dansker. Imens hun leger 5.kolonne-tåbe.

    Kommentar by KineserSnot — 25. august 2021 @ 21:42

  32. Pakistan 1960= 60 mill indb. 2021= 225 mill indb. Dertil mill i vesteuropa.

    Kommentar by dansker — 25. august 2021 @ 21:50

  33. ” Den store hukommelse”.–Dk c20 000 afg. Hvor mange danskere har de myrdet ??, hvor mange danske kvinder har de voldtaget?? Hvor meget kriminalitet har de begået siden 2001 ??

    Kommentar by dansker — 25. august 2021 @ 21:54

  34. Pinligt at læse dette..inklusive de dybt forudseelige kommentarer fra den faste flok. Suk igen. “Afghansk normalisering”(?), Kim Møller,
    ærlig talt? Ergo blot give hele op? Chamberlain sagde som bekendt også i 1938, at der ikke var grund til at engagere sig i steder, “hvis navne vi dårlig kan udtale”.. Det kostede som bekendt ekstremt dyrt siden at overvinde et nazistisk barbari, sidenhen.
    Men måske vi ser nye alliancer her? Dette kunne næsten lyde som Carsten Jensen i Politiken. Suk!

    Kommentar by Spitfire1940 — 26. august 2021 @ 01:41

  35. Kommentar by Spitfire1940 — 26. august 2021 @ 01:41

    Godt navn, men dit indlæg er svært at forstå. Kan du uddybe din kommentar?

    Ja, med ordskraldespanden Carsten Jensen i Pøllen eller Information – så bliver det ikke meget værre ;-)

    Kommentar by Thomas M. — 27. august 2021 @ 00:06

RSS feed for comments on this post.