23. september 2021

Århus Havn: Sytten Greenpeace-aktivister anholdt – ‘Demonstranter hang fra siloer det forkerte sted’

Sytten klimaaktivister blev anholdt ved aktionen, som de selv betegner som en succes. Jeg tror de skal være glade for at DLG-tårnets Vandrefalke fløj fra reden for tre måneder siden, første kendte ynglefund i Østjylland. En sjov historie fra TV2 Østjylland – Greenpeace tog fejl: Demonstranter hang fra siloer det forkerte sted.

“Onsdag morgen blokerede 23 demonstranter indgangen til DLG-fabrikken på Aarhus Havn.

Demonstranterne kom fra Greenpeace. Organisationen skriver i en pressemeddelelse, at de demonstrerede imod foderfabrikken, fordi den importerer soja fra Sydamerika, der skal bruges til svinefoder i landbrug, der leverer kød til Danish Crown.

Problemet var bare, at fabrikken ikke længere leverer svinefoder til Danish Crown.

– Det var fordi, demonstrationen primært var henvendt imod Danish Crown. Det klimaproblem ville vi gerne sætte fokus på. Den fabrik, vi blokerede, plejede at levere foder, men fra i år laver de kun foder til kvæg. Da vi fik det at vide, gav det ikke mening at blive ved med at blokere vejene. Derfor fjernede vi blokaderne og rykkede demonstrationen, siger Kristine Clement, kampagneleder for landbrug og skov, Greenpeace, til TV2 ØSTJYLLAND.”

(Greenpeace aktionerer på Århus Havn, 22. september 2021; Foto: Instagram)

Oploadet Kl. 01:06 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/121879/trackback

14 Comments »

  1. Kommentar by Svend — 23. september 2021 @ 01:46

  2. HAHAHAHA
    Det er så dejligt når Greenpeace bliver til grin

    Kommentar by Bjarne Jensen — 23. september 2021 @ 08:12

  3. “fordi den importerer soja fra Sydamerika”
    Regnskovene i Sydamerika fældes i disse tider hovedsageligt pga. soja dyrkning. Soja som det frelste segment ofte bruger i deres veganer produkter. Kineserne importerer også enorme mængder soja fra Sydamerika. Hvor er deres harme over dette?

    Kommentar by A — 23. september 2021 @ 08:12

  4. De er fra socialdemokratiet og enhedslisten, så hvad kan man forvente.

    Kommentar by piphans — 23. september 2021 @ 08:31

  5. Mon de fattige soya-bønder i sydamerika også støtter op om aktionen? De må jo også være dybt forargede over den business og føle væmmelse ved de penge de tjener.

    Maden de køber for pengene og skolegangen til een af deres børn betalt med soya-penge gør sikkert også ondt når man tænker på CO2 aftrykket af denne modbydelige praksis

    Kommentar by redneck — 23. september 2021 @ 09:07

  6. Igen – Hvorfor tager de ikke til SydAmerika og laver deres demonstrationer der? Er de bange for at befolkningen smider dem ud?

    SydAmerikanske byer er overbefolkede, med hvad dertil hører af korruption, kriminalitet og mord, fordi de ikke kan finde ud af at udvikle deres landområder, hvilket til en vis grad skyldes klima-galningene fra Europa der åh så gerne vil “redde” regnskoven som derved bremser udviklingen i hele SydAmerika.

    Kommentar by Santor — 23. september 2021 @ 10:32

  7. Hvordan går det egentlig med den lille deforme svenske klimamongol Greta Thunberg?

    Er hun blevet kønsmoden?

    Kommentar by Revisoren — 23. september 2021 @ 10:52

  8. Greenpeace hænger sig selv til tørre! – Der er ikke tale om import af soja, men om sojaskrå (sojaskråen er et restprodukt efter udvinding af plantens værdifulde olie) – Landmændene og foderselskaberne blander soja, I FORM AF SOJASKRÅ, i dyrenes foder for at tilføre foderet proteiner fra sojaen. På den måde kan landmanden tilgodese dyrenes ernæringsmæssige behov!

    Jag tror da at Sydamerikas fattige befolkning er glade for at danske landmænd gider at aftager sojaskråen, i modsat fald ville den nærmeste aftager vel være lossepladsen? – Måske skulle Greenpeace fantasterne (bruge lidt mindre tid i bollerummet) for i stedet at læse lidt mere på lektien!?

    Kommentar by T. Flodur — 23. september 2021 @ 12:04

  9. Viser bare Morten Messerschmidt har ret

    http://www.uriasposten.net/archives/121857

    Kommentar by tavsen — 23. september 2021 @ 12:26

  10. Gad vide om de får ilt nok til hjernen. Eller om deres personlige problemer skyldes, en massiv og konstant vedvarende hashpsykose, med efterfølgende uoprettelig hjerneskade.

    Kommentar by Hans peteresen — 23. september 2021 @ 15:48

  11. “Akropolis i Rom er nedbrudt af syreregn” var der engang en ledende medarbejder fra Greenpeace, der brugte som input til en reklamekampagne, han ville have igang. Det morede vi os meget over i bureauet den vinter. (Når vi var alene uden kunden. Kunden har jo altid ret:-). Det var ikke studenterhuen der trykkede dem, men en inderlig tro på at have ret i alt. Kender du typen? Selvtægt ER nazisme, selvom de tror de er hellige frelsere!

    Kommentar by Amad — 23. september 2021 @ 17:04

  12. Helt ærligt, jeg morede mig da jeg læste det! Indrømmet – jeg var lidt skadefro!

    Kommentar by Den Nervøse — 24. september 2021 @ 08:54

  13. # 2. Det bliver de heldigvis ofte. Problemet er at mange finder Green Pease seriøs. Ligeså er der mange gutmenchen der støtter GP økonomisk, endda med store summer. Hvem husker ikke dengang GP udøvede hærværk mod en boreplatform i en norsk fjord. Resultatet blev anderledes end tilsigtet. Der er lidt Birgitte Bardot over GP,jeg tænker på hendes kampagne mod de grønlandske fangeres legitime jagt på sæl. Som andre ræverøde NGO ´er er de gode til damage control. I seneste sag påstod GP at aktionen var vellykket og en succes. Det er der så mange der æder rådt.

    Kommentar by NED MED ALTING — 24. september 2021 @ 11:48

  14. Det er sgu lige før man savner Poul Nyrup med en lille cykelhjelm…

    Kommentar by Revisoren — 24. september 2021 @ 12:16

RSS feed for comments on this post.