18. februar 2010

Kenneth Plummer: Vi har arbejdet hårdt de seneste par år med at give DR mere ‘kant’

Fra EPN.dk – Seerne: DR1 er modig og original.

“Licensbetalerne er overraskende positive overfor landets klart ældste tv-kanal, DR1… Resultatene stammer fra den årlige analyse af varemærker – Brand Asset Valuator-analyse – der i Danmark gennemføres af Bates Y&R.

”DR1 er vores brede tv-kanal, som skal have betydning for danskere i alle aldre. Vi har arbejdet rigtigt hårdt de seneste par år med at gøre DR1 mere unik og give kanalen mere kant…” siger generaldirektør Kenneth Plummer i en pressemeddelelse.”

Fra seneste udgave af Kanten på P1. Johan Olsen – Den Første Sten.

“… dén tynde fernis, der adskiller Dansk Folkepartis indvandrerpolitik fra rendyrket racisme [er] meget svær at se. Man kan ikke på den ene side give indtryk af at være en demokratisk politiker, der mener der er nogle samundsmæssige og religiøse udfordringer i forbindelse med arabiske indvandrere og deres efterkommere og at man søger at tage de udfordringer op – og på den anden side give udtryk for så voldsom foragt for dem, der bekender sig til islam. Det giver ikke mening. Det er forfølgelse. Det er klare skridt mod apartheid…

Det forekommer mig, at den politiske retorik når talen falder på arabiske indvandrere, i stigende grad er racistisk… hvis dagsordenen er, at landet ville fungere langt bedre uden muslimer, så er det jo lidt svært at tage DFs løsningsmodeller alvorligt, idet de bare vil bære præg af den underlæggende holdning: At blive fri for muslimer.

Mange steder ude i verden har man forsøgt sig med at fjerne eller undertrykke alle individer, der tilhørte den ene eller den anden minoritet. Det har, så vidt jeg ved, altid været en meget grim pocess, der i længden ikke har virket…

Vi kan ikke lade historien stemple os som en nation af folk, der tavse så til, at de her ting skete. Vi kan ikke være det land, der gik forrest i opbygningen af endnu en apatheidstat.

Oploadet Kl. 23:16 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/12260/trackback

24 Comments »

  1. Ja, jeg synes at klummen på p1 har udviklet sig temmelig tendentiøst. Dette synes at være essensen i de sidste klummer:

    DF er dumme; krav om høring om Irak-krig; ingen problemer med selvsencur blandt kunstnere; PET og terrorlovgivningen er dum; vi skal ud af Aghanistan, klimaet er et stort problem, Igen røde lejesvende i DR; etc.

    Nå, men til gengæld kan jeg anbefale Leif Davidsen radio-krønike om Danskerne og Den Kolde Krig. Davidsen svinger bl.a. hammeren over DR. Man skal bare grave dybt for at finde udsendelsen…meget dybt :)

    Kommentar by Jens — 18. februar 2010 @ 23:36

  2. Forsker og sanger Johan Olsen.

    Hver gang han dukker op som meningsdanner i politiske forhold er den stensikker : DFs og df´ernes “Indre Svinehund” have nogle drag prygel!

    Jeg gad godt vide hvor meget Johan Olsen har studeret f.eks. de islamiske tekster i Koranen, Sunnah, Sharia´en og islams historie.

    Hvis han har, så ignorere han nemlig helt og aldeles hvad der er foregået siden islam opstod og til og med i dag.

    Islam og dens rettroende har på smukkeste vis fulgt de befalinger som Allah har udstedt til muslimer gennem Muhammed.

    Befalinger som gælder indtil den dag den hele klode er underlagt ham, Allah og hans islam.

    Kanten Plummer taler om må være den som helt bevidst er dannet og formet som en plov der skal pløje vrangvillige danere, folk der ikke vil islamiseringen af deres land, ned !

    Og til at føre ploven indhenter DR1 vel forskellige apologeter der ved hvad de skal sige for at medvirke på den mest effektive måde.

    Et har Johan Olsen ret i nemlig at vi sikkert er nogle stykker der hellere så de rettroende og deres islam rejse hjem og lade Danmark i fred fra at blive “beriget” af islam.

    Nå Olsen taler om at det er os- danerne- der tilsyneladende opretter en apartheid-stat, så fortæller han i hvert fald mig inddirekte, at han ikke har læst de islamiske tekster!

    For han aner jo ikke at hvis nogen er indstillet på at danne en apartheid-stat så er det de rettroende muslimer !

    Ren / Uren

    1. klasses mennesker / 2. klasses mennesker

    Dar al-Islam / Dar al-Harb

    og så videre…..

    Fortsætter Olsen et al så BLIVER det en apartheid-stat de arbejder for at få indført –ganske utilsigtet, men fordi de ikke ville vide besked om islam !

    Kommentar by Vivi Andersen — 19. februar 2010 @ 01:42

  3. For 7 mio. gang…

    DF hader ikke muslimer. DF er totalt ligeglade med hvem eller hvad man er, så længe man er sød og venlig og overholder dansk lovgivning og gerne vil leve efter danske værdier om frihed og ligeret og dansk kultur.

    For 7 mio. gang.

    Hvis DF er så hetzende mod muslimer, hvorfor er der så muslimer indblandet i næsten alle alvorlige konflikter i hele verden?

    En spade er en spade er en spade og koster ca. 250,- i et byggemarked.

    Hvis ingen betalte skat i Danmark og alle bare skulle sørge for sig selv, så ville det vel være fint med islam i Danmark. Men sådan er det ikke. Vi betaler enormt meget for et fælles gode og ikke til islamisering af Danmark.

    Det er jo ganske interessant, at de lande, hvor man kun betaler ganske lav skat og kun har ganske lavt velfærdssystem, ja der flytter heller ingen muslimer til. Hvordan kan det være?

    Ingen penge = ingen muslimer.

    DR har ganske rigtigt fået kant, nemlig æggen på sejlet og kanten på hammeren. De har endelig fået partifarve.

    DR synes det er i orden at de selv er kriminelle og tilbageholder materiale om statsforædderi. DR synes det er i orden at man ansætter “sine egne”. DR synes det er i orden at man offentligt udstiller sine politiske fjender og samtidigt fortier alt om sine politiske venner og alt dette for folkets egne penge, som tvangsindrives.

    DR synes det er i orden at svindle med milliardbyggeri og har derefter bygget en bygning som påfaldende ligner Kaabaen.

    DR synes det er i orden at have et væld af kanaler, som alle sammen sender det samme usle lort, der nedgør og ydmyger mennesker og appellerer til den laveste fællesnævner, opdrager børn til at have partiets holdninger og går fuldstændigt useriøst og propagandistisk til nyhedsdækning. – Altsammen for uhyrlige summer og uhyrlige frynsegoder til partisoldaterne.

    DR står på kanten til at blive lukket og slukket for. Ære være den, der får vippet dem udover deres “kant”, så vi kan få fred for dem og deres svindelbutik.

    Kommentar by Nanoligator — 19. februar 2010 @ 01:43

  4. “Mange steder ude i verden har man forsøgt sig med at fjerne eller undertrykke alle individer, der tilhørte den ene eller den anden minoritet. Det har, så vidt jeg ved, altid været en meget grim pocess, der i længden ikke har virket…”

    Her mener han sikkert muslimernes koloniseringspolitik ude i verden. Intet sted hvor de trænger ind, lever de i fred med den oprindelige befolkning. Ja heller ikke med deres egen landsmænd, hvis disse ikke er muslimer.

    “Man kan ikke på den ene side give indtryk af at være en demokratisk politiker, der mener der er nogle samundsmæssige og religiøse udfordringer i forbindelse med arabiske indvandrere og deres efterkommere og at man søger at tage de udfordringer op – og på den anden side give udtryk for så voldsom foragt for dem, der bekender sig til islam. Det giver ikke mening. Det er forfølgelse. Det er klare skridt mod apartheid”

    Hvis man ikke kan lide kvindemishandling, stening,piskning, hængning af homosaeksuelle osv. så tager man afstand fra Islam. Desforuden er det ethvert lands ret til at forsvare sine værdier sikre sine egne landsmænd først. Og da det hverken er muhamedanere, buddhister eller halenegre, der erobrer bydele og generer ikke musklimske beboere, så er der et stort problem i det danske samfund. Og det problem er Islam. Anderledes kan det ikke være.

    Jeg har heller ikke mødt nogle danskere, som ikke kunn lide polakker, kinesere, vietnamesere, halenegre osv i en uendelighed. Men jeg har mødt masser af menensker, dere ikke kan lide de arabiske og afrikanske muslimer. Og det er der selvfølgelig årsag til.

    Kunne muslimerne integrere sig og udvise fællesskabs tendenser med danskerne og ikke samle sig i ghettoer, ville der ingen problemer være til stede. Det har ikke noget med apartheid at gøre. Det har noget med overlevelse og sikkerhed at gøre.

    Løsningsmodeller er assimilisation, men det sker ikke. Så hellere kalde DF for racister og så lade stå til. Men det med at lade stå til, varer selvfølgelig kun et stykke tid, så kommer reaktionen som den altid gør, når tingene socialt løber løbsk. Og der er ingen anden mulighed.

    Danmarks sociale situation er til gengæld racismeskabende i sin fremtid, og det er vor idiot sammen med andre skyldige i. Det er simpelthen for meget.

    Kommentar by dommedag — 19. februar 2010 @ 02:03

  5. OT.

    Det heltemodige, lette svenske kavaleri kommer den nødstedte Carsten Jensen til undsætning i sidste øjeblik

    http://politiken.dk/debat/kroniker/article904546.ece

    Stop Carsten Jensen-bashingen, Danmark

    Billedtekst:
    [ Ukorrekt. I Danmark er det blevet politisk korrekt [!] at kritisere Carsten Jensen. Arkivfoto: Jan Grarup ]

    Danskere anklager os svenskere for politisk korrekthed. Hvad med den danske?

    AF Mustafa Can

    ————————————————————————————————————————
    fakta
    Mustafa Can er svensk-kurdisk forfatter.
    ————————————————————————————————————————

    Kære danskere, for nogle år siden tilbragte jeg to dage i København i forbindelse med udgivelsen af min seneste bog i dansk oversættelse.

    Under opholdet drejede debatten sig som altid om baggrunden for bogens tilblivelse, men også om journalistik generelt, dens vilkår, og hvorfor man skriver. Jeg tog udgangspunkt i den aktuelle situation og sagde noget i retning af følgende:

    »Danmark har en af Europas skarpeste stilister, der desuden har en høj moralsk integritet. Jeg er misundelig over, at vi ikke har en lignende skribent i Sverige, og jeg ser med beundring på spændvidden i hans sprog og tænkning«.

    Jeg havde i lang tid haft et ønske om at udtrykke denne beundring og forventede i det mindste at mærke en vis stolthed [!] i det danske pressekorps, da jeg sagde navnet på mit forbillede.

    Men i stedet satte flere journalister et overrasket ansigt op eller så lidt anstrengte ud i den lille hotellobby. [!!!]

    »Carsten Jensen? Er du sikker på, at det er Carsten Jensen, du mener?« [ !!! :D Det er sgu go’ humor, det der … ], udbrød en midaldrende journalist med overskæg og stor viden om filosofi.

    Jeg svarede: »Har I da en anden end Carsten Jensen, som med elegant vrede stikker kniven i det danske selvbillede og siger, at den nye nationalsport i Danmark er statsligt autoriseret mobning af muslimer?«.
    [ Hvor fanden ved du det fra, Mustafa? Fordi Carsten Jensen har bildt dig det ind måske? :) ]

    ….

    ——————————————————————-

    Stærk læserkommentar:

    Af Jesper S. København 01:25 19. FEB

    “Jeg elsker Carsten Jensen. Han giver mig et ansigt på min selvgodhed Min glæde ved at nedgøre dem, der tager det hårde læs. Dem, der bebor de almennyttige, de sociale boliger og bruger folkets skoler. Dem, der må tage de hårde valg og leve i, ved og med skammen.Jeg elsker Carsten Jensen.Han åbner mit ansigt for den fordomfri samtale mellem de fordomsfulde og ansvarsfri.At leve med skam.”

    ——————————————————————–

    Der er da så sandelig lys for tunnellen, hvis et flertal af danske journalister ved et sådant pressemøde finder tanken om Carsten Jensen som modtager af en stor international pris så anstrengende, som det fremgår her.

    Fat mod, venner, thi sejren er nær :)

    Kommentar by Bjovulf — 19. februar 2010 @ 03:44

  6. Carsten Jensen er bare en bonderøv, der lærte sig selv at tale med gyldenmund og besnære alle. Egentlig så er hans grundholdning at han selv er en stor mystisk personlighed, der er berejst og ved det hele, ganske hemmeligt, og hvis hovedopgave det er at kritisere alle, der ikke, som han selv, stammer fra Ærø. Hir hir…

    Han er den ultimative lokal-fascist. Men som mange bonderøve, så skjuler han det rigtig godt i poetiske antropologi-snirklede anfald af højrefløjs-bashing.

    Han er så poli-rekt, at han er ren smørkage for venstreradikale. Og netop dette giver jo gode penge i fløjsbuksehængerøven. Bondesnu hedder det også.

    Kommentar by Nanoligator — 19. februar 2010 @ 04:02

  7. OT Mageløst! – lige hvad vi har brug for. Det skal nok få dem ud af bandekriminaliteten og kanaliseret ind i noget “nyttigt”, hvor de rigtigt kan få brug alt det, de har lært undervejs.

    Er det mon Bunddum himself, der står bag invitationen?

    Den ene hånd aner åbenbart ikke, hvad den anden laver i Kbh’s Kommune,
    men det er da ganske tankevækkende, at man mener, at de “unge” vil have respekt for og vil lytte til en imam med så ekstreme budskaber.

    http://www.berlingske.dk/danmark/kontroversiel-imam-skal-bekaempe-bander

    Kontroversiel imam skal bekæmpe bander

    [Billedtekst: Khalid Yasin er en særdeles omstridt herre.]

    En omstridt amerikansk imam, der har talt mod 11. september, homoseksuelle og kvinders ligestilling, gæster i aften Korsgadehallen. Han skal tale til Nørrebros unge for at holde dem væk fra banderne.

    Af Kasper Krogh, Elisabeth Arnsdorf Haslund
    Torsdag den 18. februar 2010, 22:53

    Han har tidligere argumenteret for dødsstraf til homoseksuelle, kaldt kvinders ligestilling for en vrangforestilling og beskrevet både 11. september-angrebene og AIDS-virussen som amerikanske konspirationer.

    I aften skal den amerikanske imam Sheikh Khalid Yasin, der har en fortid som bandemedlem i Harlem i New York, tale danske unge på Nørrebro fra at gå ind i bandemiljøet. [ og i stedet søge imod “den sande islam” med fuld skrue? ;-) ]

    Bag arrangementet i Korsgadehallen står gruppen Viden Om Islam (VIOMIS), der arbejder for at udbrede information om islam ved bl.a. opsøgende gadearbejde og tæller Khalid Alsubeihi fra det kommunalt støttede integrationsprojekt »Nørrebronx« som en af initiativtagerne. På gruppens hjemmeside bliver Sheikh Khalid Yasin præsenteret som VIOMIS’ vejleder og underviser, der vil besøge Danmark hver anden måned for at undervise.

    Den britiske tænketank Quilliam Foundation, der bl.a. beskæftiger sig med at bekæmpe ekstremisme og tæller flere Hizb ut-Tahrir-afhoppere, advarer imidlertid mod at bruge imamen som rollemodel. [!!!]

    »Khalid Yasin har et generalieblad af voldsomt intolerante udtalelser, og det er dybt uheldigt, at han bliver præsenteret som et positivt alternativ til bandevold. Bandekriminalitet er et alvorligt problem, der skal bekæmpes, men at give en taler som Khalid Yasin en platform er ikke den rigtige måde at gøre det på,« siger en talsmand fra Quilliam Foundation.

    Den omstridte imam har været i Danmark adskillige gange. Sidste år besøgte han Islamisk Trossamfund, og i 2006 deltog han i en stor islamkonference på Nørrebro, arrangeret af Hizb ut-Tahrir.

    I begyndelsen af 2009 udløste Khalid Yasin politisk debat i Holland, da han bl.a. skulle holde forelæsninger på det private islamiske universitet i Rotterdam. Flere hollandske partier mente, at man skulle nægte ham adgang til landet.

    Københavns integrationsborgmester, Klaus Bondam (R)[!!!], ønsker ikke at kommentere sagen.

    Kommentar by Bjovulf — 19. februar 2010 @ 05:35

  8. Mere kant betyder mere narrativ journalistik, gætter jeg.

    Kommentar by DaLi — 19. februar 2010 @ 08:57

  9. “…at blive fri for muslimer…”

    Ja tak, jo før vi bliver fri for denne hadefulde, voldelige, racistiske, kvindeundertrykkende, homofobiske, antisemitiske… ideologi, jo bedre…

    Kommentar by Jern-Henrik — 19. februar 2010 @ 09:31

  10. Johan Olsen lever i et parallelunivers. Som Carsten Jensen. To åndsarbejdere, du ikke kan nå.

    Kommentar by Gunnar Biering — 19. februar 2010 @ 10:06

  11. “Vi kan ikke være det land, der gik forrest i opbygningen af endnu en apatheidstat.”

    Nej, det kan vi nemlig ikke. Derfor er religionskritik/satire nødvendig. Religionskritik er magtkritik. Og kritik af universitetsfeminister – Kvinfo f.eks. – er også nødvendig. Kritik af Kvinfo er magtkritik. Kritik af universitetsfeminister er magtkritik. Kritik af hijabs og burka er magtkritik.

    Kritik af Carsten Jensens udgydelser er også magtkritik i øvrigt. Uden magt og indflydelse havde han aldrig fået sin Palmepris.

    Johan Olsen kritik er også magtkritik. Han er vel en af de mest citerede i danske medier. Han har stor indflydelse. Han præsenteres gerne som subkultur, men det er han ikke. Han (og hans meninger) er mainstream.

    Kommentar by Liva — 19. februar 2010 @ 10:51

  12. Ja og Flemming Jensen har en endnu mere hadefuld og giftdryppende tilgang til tingene på P1 hvor han åbenbart også er fast skribent.

    Kommentar by Pe H — 19. februar 2010 @ 11:19

  13. Jeg går udfra at Kim Møller “tagger” med associationstrick fordi han springer fra en generel udtalelse fra Plummer til en række citater fra en gæst i P1… Ligesom når DF bruger associationstrick ifm. at springe fra terror begået i islams navn til at generalisere over alle muslimer?

    Kommentar by Martin — 19. februar 2010 @ 12:50

  14. -> Martin

    Ikke korrekt. Jeg smider posten ind i kategorien ‘Associationstrick’, fordi Johan Olsen drager associationer mellem Danmark og apartheid.

    Kommentar by Kim Møller — 19. februar 2010 @ 13:07

  15. Og du drager association mellem det Plummer udtaler og det en gæst i et DR-program udtaler…
    Got it!

    Kommentar by Martin — 19. februar 2010 @ 13:33

  16. -> Martin

    Super.

    Kommentar by Kim Møller — 19. februar 2010 @ 13:37

  17. @ Martin

    Hvem er ansvarshavende for DR’s redaktionelle linie ?

    Hvad er public service lovens bestemmelse til formidling af politisk stof ?

    2 spørgsmål du ikke kan besvare meningsfyldt og sandfærdigt, uden at hele dit postulat falder i grus.

    Kommentar by DaLi — 19. februar 2010 @ 16:31

  18. -> Martin,
    og ligesom ethvert standpunkt værdipolitisk til højre for de radikale associeres med Hitler. Got it?

    Kommentar by PeterK — 19. februar 2010 @ 17:26

  19. Hvorfor må man ikke slå alle muslimer over een kam?

    Danskere, DFere, kristne, homoer, erhvervsledere, ludere, pædofile, psykisk syge…. alle bliver slået over een kam.

    Men muslimer er hellige. De er guds udvalgte på en lyserød pude med en kæmpestor ært nedenunder. Ih åh….

    Martin, gå hjem og sæt dig på din dildo.. så har du i det mindste noget konkret at have…..

    Hir hir..

    Kommentar by Nanoligator — 19. februar 2010 @ 18:56

  20. Demonstration mod DR:

    http://www.180grader.dk/Politik/lars-inviterer-til-demonstration-imod-medielicens

    Kommentar by ballelars — 19. februar 2010 @ 21:33

  21. Johan Olsen er ikke den skarpeste kniv i skuffen. Læg i øvrigt mærke til at han pipper nu, hvor Magtens Korridorer ikke kan sælge plader.

    Kommentar by Mucoangin — 20. februar 2010 @ 11:55

  22. 21. har de da nogensinde kunnet det ?
    Det er da det argeste lort der nogensinde er spyttet ud i DK, man får tanken om at et af de fjolser i bandet havde en klemme på en af de bestemmende personer i Pladeselskabet.

    Kommentar by Whodares — 21. februar 2010 @ 00:00

  23. @ 21

    Johan Olsen talte varmt om civil ulydighed.

    Jeg bakker gerne op ved at piratdownloade alt hans musik.

    … men det er nok hvad JO ville beskrive som “noget andet”, bu-huuu

    Kommentar by DaLi — 21. februar 2010 @ 11:32

  24. Nu vi er ved associationstricksene: Antydes der en særlig forbindelse mellem DR TV1 og DR P1; et særligt intimt forhold, som disse to kanaler (en TV, en radio) deler, men kun med hinanden, og ikke med DR2, P4 Bornholm og hvad ved jeg?

    Hvis ja, er det da 1-tallet der er mesmerizerende?

    Kommentar by Scavenius — 21. februar 2010 @ 19:01

RSS feed for comments on this post.