16. oktober 2021

Farvelfærd: 20.000 jobparate arbejdsløse, men jobcentre har ikke en eneste gang henvist ledige til job

Berlingske fortsætter hudfletningen af hovedstadens jobcentre, og det er virkelig bizart. Et jobcenter i multikulturelle København, der ikke har henvist en eneste ledig til et job i to år. Det minder mig om Patton Oswalt-sketchen om parkeringsvagten, der skældte ham ud med ordene: ‘We don’t have time to pull over, and check all these meters’. “…. You just described your job.”

Efter Berlingskes afsløring har beskæftigelses- og integrationsborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard ‘fjernet’ direktør Marianne Sørensen fra jobcenterområdet. Og nej, hun er ikke en del af det blodrøde flertal, men er valgt for Det Liberale Venstre. Det gør historien tand værre. Fra Berlingske.dk – Jobcentrene i København har ikke henvist én eneste ledig til et job de seneste to år: ‘Jeg er fuldstændig rystet’

I løbet af 2020 og 2021 har de tre jobcentre i Københavns Kommune ikke en eneste gang henvist en ledig til et job. Det viser en aktindsigt i Jobcenter København.

Her oplyser man, at man i løbet af de to år ‘ikke har anvendt redskabet henvisning af jobsøgende’.

I stedet har man lavet løse aftaler med de ledige, der ikke har haft direkte konsekvenser, hvis ledige har sagt nej til job.

Det sker på trods af, det er beskrevet i loven, at det er jobcentrenes opgave at henvise, og at København i øjeblikket har over 20.000 ledige, der er vurderet jobparate.”

(Patton Oswalt, komiker, skuespiller; Foto: Youtube)

Oploadet Kl. 11:44 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/122617/trackback

24 Comments »

  1. Min kone var i en periode sygemeldt pga hofteskade der krævede operation og efterfølgende stress. Jeg skal da lige sige hun blev jagtet af jobcentrene medarbejdere, men hun var jo også hvid.

    Jeg foreslog hende at tage slør på til et møde men det ville hin alligevel ikke. I dag arbejder hun i tøj butik, et job hun selv fandt da jobcentret intet produktivt havde at tilbyde.

    Forleden kom hendes gamle kontaktperson så forbi butikken med en hætte måge for at søge job til mågen. Mågen kunne ikke et ord dansk og går heller ikke vise den mindste interesse, heller ikke få min kone forslog andre butikker i nærheden der mangler medarbejdere

    Kommentar by redneck — 16. oktober 2021 @ 12:39

  2. Borgerlønscentre.

    Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 16. oktober 2021 @ 12:43

  3. -> Redneck

    Jeg har fornyligt haft kontakt til to på kommunalt ansatte. Begge udenlandske navne, den ene kendt fra massemedierne (rollemodel afsløret). Måske skaffer de kun jobs til dem selv. Luk lortet…

    Kommentar by Kim Møller — 16. oktober 2021 @ 12:52

  4. Skamfuldt, ubegribeligt.

    Kommentar by dunk — 16. oktober 2021 @ 13:31

  5. JA, man kan vist roligt lukke jobcentrene. De koster milliarder, og man hører ikke andet end dårligt om dem. Men passer det at de aldrig skaffer et job til arbejdsløse som gerne vil have et job?

    Sagen har nok et par nuancer. Jobhenvisning er noget med tvang. Når man ikke vil bruge tvang overfor muslimer, ville det jo være grov diskrimination kun at bruge tvang overfor danskere. (andre steder i systemet, f.eks. mht. førtidspensioner, viger man dog ikke tilbage for grov diskrimination. Måske fordi diskriminationen her kan foregå mere diskret)

    Det med vilkårlig tvangsanvisning er måske ikke helt ok. Ihvertfald kan vi konstatere at velfærden og trygheden overfor arbejdsløse danskere er blevet fantastisk meget ringere siden 1968. Noget som naturligvis hænger sammen med de kolossale og astronomiske udgifter til masseindvandringen og “integrationen” osv.

    Kommentar by BENT A — 16. oktober 2021 @ 13:32

  6. BENT A — 16. oktober 2021 @ 13:32 skrev:

    “Det med vilkårlig tvangsanvisning er måske ikke helt ok. Ihvertfald kan vi konstatere at velfærden og trygheden overfor arbejdsløse danskere er blevet fantastisk meget ringere siden 1968. Noget som naturligvis hænger sammen med de kolossale og astronomiske udgifter til masseindvandringen og “integrationen” osv.”

    Ja, hvis man brugte tvang mere, ville det sandsynligvis alligevel primært gå ud over etniske danskere, da jobcentrene er konfliktsky og ikke vil risikere at fremstå “racistiske”.

    De såkaldte “nyttejobs”, også kaldet “nytteløse jobs” er er ren signalpolitik, som næppe hjælper mange jobsøgende, tvært imod.

    Kommentar by Peter Nielsen — 16. oktober 2021 @ 13:42

  7. PS: DET MED arbejdsprøvninger overfor alvorligt syge danskere har bl.a. ført til (hvis man kan stole på rygterne?) at kræftsyge danskere der var i gang med kemo-behandling, blevet jaget ud i fysisk anstrengende øvelser, at kronisk syge blev tyranniseret med månedlange forløb hvor de med plaget med urimelige krav, og at gigtsvage og andre syge blev psykisk nedbrudt af at blive hundset med. Eller er det en misforståelse at nogle jobcentre opførte sig sådan?

    Og folk skal vel også have lov til at sige nej til arbejde hvor de underbetales, løber en alvorlig helbredsrisiko eller slet ikke har fysik eller psyke til tvangsjobbet. Ihvertfald bør de vel have ret til at vælge mellem forskellige slags arbejde.

    Før i tiden fandtes disse problemer slet ikke. Midt i tresserne var der arbejde til alle, og ingen tvang. Men alligevel var 96-97% af de raske i arbejde, undtagen de få dage der kunne være i forb. med jobskifte.

    Samfundet er på mange områder langt ringere i dag end for 50 år siden. Det fremgår bl.a. af Hvem-Hvad-Hvor og gamle film og aviser, samt et væld af vidneudsagn. Politikerne er ved at køre vores samfund i sænk, og værre bliver det.

    Kommentar by BENT A — 16. oktober 2021 @ 13:51

  8. Så var der dengang, da den arbejdsløse Poul ville begå selvmord med begrundelsen:”Du ved slet ikke hvad det vil sige at gå arbejdsløs. Og ligge andre til byrde”

    https://youtu.be/o777qveJZwo?t=460

    Panserbasse 1936.

    Kommentar by traveler — 16. oktober 2021 @ 14:20

  9. I den tid hvor jeg arbejdede tæt på et Jobcenter kunne jeg konstatere, at antallet af brune ansatte steg voldsomt …… måske fordimat hovedparten af “kunderne” selv var brune ?

    Kommentar by Bilka — 16. oktober 2021 @ 14:34

  10. #9 by Bilka. Jeg har haft lignende erfaringer. Idet hele taget tror, jeg man skal være meget forsigtig med at bruge staten/ offentlige jobs , som integration. Før eller siden prioriterer de brune deres egne først. Apotekerne , der jo er private , men forvaltere af store offentlige ressourcer , er allerede idag – noget der burde give anledning til opmærksomhed og bekymring. Ældreplejen er helt katastrofal.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 16. oktober 2021 @ 15:03

  11. Hvordan kan man kommenterer på dette uden at komme i karambolage med injurielovgivningen! Som skatteyder er man fuldstændigt til grin – Fuldstændigt!
    Nu ved vi jo godt hvem det er der ikke bliver henvist til et job, og det tyder på at jobcentrene fravælger de alvorlige konfrontationer, der opstår når arabere, tyrkere og somalier bliver bedt om at arbejde, specielt hvis der er tale om manuelt arbejde, som f.eks skraldemand! I stedet sidder de fortravlet og skubber papirer frem og tilbage over skrivebordene! For et eller andet må der da foregå inden bag murene!
    Når nu jobcentrene ikke henviser folk til arbejde, så svarer det lidt til at mekanikeren ikke vil reparerer biler og at tandlægen ikke vil behandle tænder! Kort sagt stå aldrig til søs, lad de andre stå, så ender du med kors og bånd og stjerner på!

    Kommentar by Den Nervøse — 16. oktober 2021 @ 15:44

  12. Borgerlønscentre.

    Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 16. oktober 2021 @ 12:43

    Perfekt betegnelse. De blodrøde får altid deres vilje på den ene eller anden måde.

    Mon Berlingske tør grave et stik dybere ved af finde ud af, hvor mange muslimske firmaer, der findes? Og om de gør deres samfundspligt. Lærlinge, langtidsledige osv. ?????????????????

    Kommentar by tavsen — 16. oktober 2021 @ 16:25

  13. At København som kommune, ikke er i stand til at efterleve relevante krav, det er ingen nyhed. For år tilbage havde jeg en klient der ulovligt blev “malket” for beløb klienten skyldte kommunen. Det blev der lavet om på. De “svage” borgere får “kniven”. Det gælder også alvorligt syge, der oven i købet i behandlingsforløbet, jages rundt til alt muligt. I København´s NV kvarter var der udenfor et opkrævningscenter, af en frustreret borger, opsat en galge. I denne kunne ulovligt jagtede borgere “hænge sig”. Nå, borgerne har jo stemt “rødt”. Husker i hende overborgmesteren med de billige lejeboliger til maksimalt 5.000,00 kroner månedligt? Nå ja, det var Ritt Bjerregård. Man får hvad man stemmer på.

    Kommentar by NED MED ALTING — 16. oktober 2021 @ 16:54

  14. Nå ja, eksemplerne i denne kommune er legio. Der var også hente integrationsborgmesteren og dubiøse samarbejdspartnere. Senere en anden ræverød borgmester med rod i sengen. Hun sygemeldte sig, men hun var vist ikke mere syg end hun kunne hjælpe en veninde i dennes kro. Verden og vælgerne vil bedrages og det bliver de så. At berigerne forfordeles er ej heller nogen nyhed. Frekvensen af meddelte førtidspensioner er tårnhøj i det miljø.

    Kommentar by NED MED ALTING — 16. oktober 2021 @ 16:58

  15. Lige nu forsøger norsk politi at skrive islam ud af ligningen i forbindelse med bue og pil terroristen fra Kongsberg! Man sår tvivl om hans konvertering, til trods for at den ellers er fuldt dokumenteret på en video! Det er fuldstændigt som i Frankrig, her betegnes terrorister straks som psykisk syge uanset hvor meget de skriger Allahu Akbar.
    På den måde slipper man for at tage stilling til sagens kerne – Islam! Lidt om sagen er der naturligvis, for som Kim Møller skrev for leden, så er det vanskeligt, at sige hvor islam slutter og den psykiske sygdom begynder!

    Kommentar by Den Nervøse — 16. oktober 2021 @ 17:25

  16. Er der ikke noget roderi med ordene “anvise” og “henvise”. Job-centrene har vel trods alt ofte anvist eller oplyst folk om hvor de kunne få arbejde? “Henvise” er vist en eufemisme for “beordre”, tvinge eller forlange at folk tager et job som centret vilkårligt har udvalgt. Men tvangsarbejde er jo en slags slaveri, hvor man som arbejdsløs er frataget næsten alle rettigheder. Der er også noget med at mange firmaer slet ikke ønsker at bruge tid på folk som ikke frivilligt søger ansættelse.

    Alle problemer stammer dog fra masseindvandringen. Inden den var der slet ikke alle disse tosserier og besværligheder. Det er skørt at man har brugt snesevis af milliarder på tyranni, overkontrol og herseri med arbejdsløse, for i årevis har det stået klart at det var spild af penge.

    Kommentar by BENT A — 16. oktober 2021 @ 17:48

  17. https://stopfraas.dk/fras/administration-af-jobcentrene/ står at læse, at alene administrationen af jobcentrene koster skatteborgerne 5 milliarder om året.
    på stopfraas kan man også læse mange andre eksempler på frås med skatteborgernes penge.

    Og så er det da rablende vanvid, at der går jobparate rundt og danderer den, når mange brancher må sige nej til kunderne, fordi der ikke kan skaffes personale :-(

    Jeg fristes til at tro, at parolen i jobcentrerne er “send ikke folk i arbejde, for så mister vi vort”

    Kommentar by M.S. Carstens — 16. oktober 2021 @ 18:03

  18. I alt er der måske spildt 50 milliarder eller mere på jobcentre og tyrannisering af arbejdsløse. Men det er selvfølgelig et lille beløb i sammenligning med de tusindvis af milliarder som hyklernes højborg har spenderet på fjerne landes islamister, kulturfremmede, asylanter og evighedsturister……. samt alle mulige skøre projekter.

    ot: Mange netaviser har nu fremlagt beviser for at USAs økonomi rasler ned ad brættet, og for at Biden og hans dukkeførere er aldeles uduelige. Og så er der nye skræmmende oplysninger om “vaccinerne”.

    Kommentar by BENT A — 16. oktober 2021 @ 19:48

  19. Mon ikke afgåede Frankie boy også har gramset Cecilia Lonning-Skovgaard på numsen inden han forlod den synkende skude? Det kan være grunden til at hun er et par tænder værre end bøssecikkelisten Claus Bondam.

    Kommentar by Nielsen — 16. oktober 2021 @ 20:08

  20. # 15.
    Ja, og britiske aviser, TV radio mv. kalder ham der ombragte et britisk MP for Brite. Han er somalier med britisk statsborgerskab. Det må være vanskeligt at acceptere det var en medborger med en religion som dræbte sympatiserede med, der stod bag denne udåd. Igen hører vi: Vi skal stå sammen, vi skal være positive, vi skal række hånden ud osv. så går det alt sammen SÅ GODT fremover.

    Kommentar by NED MED ALTING — 16. oktober 2021 @ 21:07

  21. I en by der mere eller mindre er på fast overførselsindkomst fra resten af landet kan det vel ikke overraske?

    Kommentar by Geden — 16. oktober 2021 @ 23:08

  22. Det er synd for alle.
    Mest synd dog for dem, der er ansat i borgerlønsjob – hvor må de kede sig!

    Kommentar by Bastardo — 17. oktober 2021 @ 11:00

  23. Giv jobcentrene en kæmpebonus, hver gang det lykkes dem at få en muslimsk beboer i Danmark ansat i et udenlandsk firma, hvor muslimen samtidig fraskriver sig dansk statsborgerskab, skriftligt lover aldrig mere at sætte sine ben i Danmark og rejser indenfor en måned.

    For at hjælpe fædrelandet kunne man for den sags skyld forære enhver dansker, som kan befri Danmark for en muslim og hans familie ved udvandring for evigt, en kontant præmie på 1 million kroner. At fodre på en muslimsk familie på bistand i 25 år koster vel flere millioner i gennemsnit?
    Samtidig udnævnes ‘hjælperen’ til Ridder af Dannebrog.

    Kommentar by Gustav Jensen — 17. oktober 2021 @ 15:18

  24. Der er ingen grund mere, til at betale skat.
    Systemet dør først, når pengene til at holde systemet i live, dør ud, og det gør de først ved en krig eller seriøse borgerlige modstandskampe, eller ved fattigdom; når fattigdommen kommer bliver folk mere fornuftige på hvad der er det vigtige her i livet… Og det er ikke kønsubestemte toiletter eller lilla hår og underligt negerislamistisk wokebimmelim- det er at kunne fodre sine børn i sikkerhed for dræberideologier og fremmede dræbere og røvere.
    Desværre tror jeg at udbredt fattigdom og sult er det, der mest sandsynligt vil ske, det er fremtiden- og den er begyndt.

    Kommentar by Hul igennem? — 18. oktober 2021 @ 09:28

RSS feed for comments on this post.