20. februar 2010

Ahmed Dualeh: “Jeg er ikke et sekund i tvivl, om at alt det her er Dansk Folkepartis værk.”

Onsdagens altdominerende nyhed, var historien om konkrete trusler mod Pia Kjærsgaard. Da fire af de fem anholdte somaliere, hurtigt blev løsladt igen, vendte medierne på en tallerken.

Information mere end antydede, at det hele var et mediestunt fra Dansk Folkepartis side. Ritzaus Bureau havde tydeligvis samme vinkel – her citeret fra Politiken – Politiet afviser at kende til dusør på Pia K’s hoved .

Jørn Aabye, Københavns Politi: Jeg vil af hensyn til efterforskningen ikke forholde mig til, hvad der står i det brev. Men jeg kan generelt sige, at vi ikke kender til eksistensen af en dusør på Pia Kjærsgaard.

  • 20/2-10 Jyllandsposten – Politiet bekræfter dusør i trusselsbrev.
  • Det viser sig, Dansk Folkeparti allerede i mandags rutinemæssigt indleverede det modtagne brev til PET, der onsdag valgte at tage affære. Sagen er ikke slut, men intet tyder foreløbigt på at truslen var reel. Med tanke på den generelle stemning blandt somaliere i Danmark, forstår man fint PET valgte at tage brevet alvorligt.

    Normalt så ville sagen slutte her, men der er også gået i ‘multi’ i den politiske kultur. Følgende sagde somaliernes talsmand Ahmed Dualeh, på et pressemøde efter fredagsbønnen. Han var for år tilbage kandidat for Minoritetspartiet.

    “Det er vores opfattelse, i det somaliske miljø, at det her er noget, der forhåbentligt vil vise sig, stammer fra selveste Dansk Folkeparti… det er vores tro – det er det vi tror. (TV2 Nyhederne, 19/2-10 Kl. 19.00)

    Jeg mener ved mine fulde fem, at det er Dansk Folkepartis værk. Men det bærer somaliske fingeraftryk. Og jeg tror det er et samarbejde mellem nogle i det somaliske miljø og Dansk Folkeparti. (Berlingske Tidende, 19/2-10)

    Det er Dansk Folkeparti, der har brygget det hele sammen. Jeg er ikke et sekund i tvivl, om at alt det her er Dansk Folkepartis værk. (DR Online, 19/2-10)

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/12292/trackback

    32 Comments »

    1. Jeg synes du skulle tage den lille del med, hvor han siger at DF samarbejder med somaliske grupper der ønsker demokrati og derfor ville være med til at lave sådan et nummer, tror det faldt i et TV2knuzzzzzzzz mikrofon-holderi.

      Men kan det undre nogen at DF får skylden, det var jo allerede DF´s skyld før Pia var landet i lufthavnen, og idag er Lykketoft også gået i front på et nyt angreb på “ekstremisterne”, så mon ikke de næste uger går med DF-bashing.
      Sjovt nok skal der lige en sviner til, når der sker et eller andet der får DF eller Pia til at fremstå som mennesker, for tænk sig hvis folk kom over “ekstremist” tankegangen og begyndte at læse DF´s politik, så var S og K færdige.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 21. februar 2010 @ 00:24

    2. Hm, det undrer mig, at de ikke giver jøderne skylden…

      Og hvorfor? Fordi det står i deres gamle, arabiske bøger. Der til gengæld ikke nævner DF med så meget som et ord! Så meget for at være profetiske :)

      Kommentar by Henrik R Clausen — 21. februar 2010 @ 03:34

    3. […] Norske onlinemedier dækker  historien fyldigt. Eneste svenske der nævner det endnu, er nichesiten Nationaldemkraterna samt naturligvis mange svenske blogs. Måske afventer de, om ikke denne version skulle være den rigtige: Somalier: “Jeg er ikke et sekund i tvivl, om at alt det her er Dansk Folkepartis værk.” […]

      Pingback by Mordtrusler mod Kjærsgaard – en svensk ikke-nyhed « Snaphanen — 21. februar 2010 @ 03:57

    4. Enhver der kender til den arabiske kultur og ikke mindst somalier, de ved, at ordet sandhed ikke er et begreb, der er paa mode paa de kanter. Ethvert ordvalg bliver indrettet efter, hvad der bedst passer i deres kram.

      Selv om en kulturberiger bliver grebet paa fast gerning med tyvekosterne i lommerne, saa siger han: Det er ikke mig.

      Saa hvad en eller anden arabisk psykopat lukker ud af munden er inderlig ligegyldigt. For en sikkerhedsnaals skyld, saa er dette indlag ikke udtryk for racisme men afspejler blot den virkelighed vi har med disse psykopater fra denne middelalderkultur.

      Kommentar by antiracisten — 21. februar 2010 @ 06:39

    5. Interessant logik. Er det så Enhedslisten, der står bag dødstruslerne mod Per Clausen?

      Kommentar by BE — 21. februar 2010 @ 07:09

    6. Med en ekstra tanke på det Somaliske angreb på Kurt Westergaard – så burde hele det Somaliske miljø kulegraves.

      Vi kunne slippe for meget i dette land – hvis vore udvisningsregler fungerede således at udlændinge konsekvent blev udvist for kriminalitet.

      Hvorfor sker det ikke? Er det nogen, som kan bidrage med, hvor effektivt loven fungerer?

      Kommentar by Sigwar — 21. februar 2010 @ 08:34

    7. Sigwar.Hvor efektivt loven fungere.
      Den fungere slet ikke,man må bare håbe at efter tredie verdens krig
      får vi nogle politikere (og ikke nogle som nu proselyttere-dhimere)
      som kan og vil få lovene til at virke.

      Kommentar by gravballemanden — 21. februar 2010 @ 09:58

    8. “Hm, det undrer mig, at de ikke giver jøderne skylden…”

      Duh!! Alle ved da, at Dansk Folkeparti er et jødeparti!

      Kommentar by Egtvedpigen — 21. februar 2010 @ 10:06

    9. Udlændingeloven må skærpes meget mere. Kriminelle udlændinge bør sendes ud af landet efter straf. Det er det eneste, som de forbryderiske fremmede frygter/har respekt for.

      Kommentar by Jørgen — 21. februar 2010 @ 10:13

    10. Apropos somaliere, så havde Berlingske enten fredag eller lørdag, en stor artikel om hvordan omverdenen frygter somalisk terror efter øksemanden.

      Artiklen er super interessant og tager også fat på myten om de velintegrerede somaliere i USA. Det var en myte som fik god medvind i danske medier for et par år siden, dermed kunne man jo endnu engang afsløre at det var dansk racisme der var problemet. Blandt andet weekendavisen havde en lang artikel om “succes-historien” dengang.

      I berlingske kommer det frem at sagen – naturligvis – er den stik modsatte i minneapolis hvor de har over 80000. Udviklingen er en katastrofe, og myndighederne betragter dem som tikkende bomber.

      Kommentar by Superman — 21. februar 2010 @ 10:45

    11. Ifølge imamen der holdt ‘forelæsning’ på Nørrebro har Vesten jo også anbragt AIDS-vira i vacciner til brug i Afrika.

      Jo, alt er muligt når man har en forkvaklet tankegang. Selvfølgelig har DF selv skabt denne situation for at få opmærksomhed for man kan vel næppe forestille sig at det somaliske miljø har sådanne betændte individer i deres midte. Det ville være noget helt nyt! Man har i visse kredse jo så travlt med smugling og salg af khat.
      Læs evt. denne
      http://synopsis-olsen.blogspot.com/2010/01/khat-finansierer-terrorangreb.html

      Kommentar by synopsis-olsen — 21. februar 2010 @ 10:50

    12. Selvfølgelig er det DF der står bag.Disse fredselskende,kathgnaskende,analfabetiske repræsentanter for”de ædle vilde”kunde da aldrig få den tanke,at true nogen.Jeg er da også helt overbevist om,at den “mand”der overfaldt Kurt Westergaard,var en PET mand med skosværte i ansigtet.Hvor langt ud kan de komme,polletikkensegmentet!

      Kommentar by karl3447 — 21. februar 2010 @ 11:56

    13. Den nye chefpolitiinspektør i København, Jørn Åbye (Per Larsens efterfølger), vildledte offentligheden da han fredag udtalte: “Jeg vil af hensyn til efterforskningen ikke forholde mig til, hvad der står i det brev. Men jeg kan generelt sige, at vi ikke kender til eksistensen af en dusør på Pia Kjærsgaard.”

      Det afføder store overskrifter i Politiken etc., hvorved DF’s troværdighed undergraves. Først lørdag rykker han “undtagelsesvis” ud med sandheden og bekræfter eksistensen af en dusør.

      Det tyder ikke godt.

      Kommentar by Niels P. — 21. februar 2010 @ 11:58

    14. Hvor er det dog dejligt, og skønt, at vi er blevet beriget med sådanne, ærlige og fornuftige mennesker, her i vort lille unselige rige, vi ind imellem, har den utrolige frækhed, at tillader os, at kalde Danmark. Mennesker, som virkeligt kan se, sammen med vor egne naive stueren trosfælder, som åbner øjnene for os, om Dansk Folkepartis og deres tilhængeres, sande ansigt?

      Kommentar by ReligionForbudt — 21. februar 2010 @ 12:10

    15. Faktisk er udtalelser som denne guld værd, for de viser hvor lidt de forstår vores kultur, og hvad der sælger billetter hos os dumme kuffar. Havde de bare den mindste smule kløgt ville somalien her have hold den refleksmæssige konspirationstankegang indenfor egne rækker.

      Det gjorde han altså ikke, og selv i de værste DF-haderes øjne må han have gjort et dårligt indtryk: Han er ikke en af os.

      De har altså ikke engang nogle mere kløgtige danske støtter til at hviske dem dette i øret.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 21. februar 2010 @ 12:37

    16. 14

      “Faktisk er udtalelser som denne guld værd, for de viser hvor lidt de forstår vores kultur.”

      Det er jeg helt enig i. Han snakker meget om hvad han TROR. Ikke hvad han ved – eller om at han ønsker at der findes ud af hvad der reelt skete. Han viser en udpræget TRO kultur.

      Få nu de bederum (tilbedelsesrum) væk fra danske/vestlige universiteter og uddannelsessteder.

      Kommentar by Liva — 21. februar 2010 @ 13:03

    17. Offerkulturen når stadig nye højder. I Norge mente Krekars datter at ambulancen ikke ville rykke ud til skudattentatet mod familiens lejlighed, hvis hun fortalte vagtcentralen hvem de var. Hvem er det lige der dyrker fjendebilleder?

      Kommentar by Anonym — 21. februar 2010 @ 13:05

    18. Nå, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det er muhammedanertroen der er årsagen til fordummelse, kvindeundertrykkelse, terror, ballade og underlige mennesker der hjernevasket af denne muhammedanertro vil begå drab, for at hævne deres rollemodel pædofeten muhammed(må han riste i helvede) det for dumt at tro andet!

      Kommentar by li — 21. februar 2010 @ 13:13

    19. Ja, velkommen til krigen. Importeret paranoid arabesk og hvad hjertet er fuldt af………

      Kommentar by Limewoody — 21. februar 2010 @ 13:25

    20. Nå, så han er “ikke et sekund i tvivl om …” jamen så er jeg sådan set heller ikke et sekund i tvivl om at ét af de nye navne blandt Politikens journalister, Tarek Omar, er én af disse fup-asyl irakere fra Brorsonskirken, som Politiken ansatte for 33.000 kr. om måneden bare for at svindle de danske asylregler.

      Bemærkelsesværdigt er det i hvert fald, hvorfor han hovedsageligt koncentrerer sig om de 15% af overfaldssagerne, hvor gerningsmanden beskrives som “dansk udseende”. Mon han vil være i stand til at kommentere én blandt de 85% af tilfældene, hvor gerningsmanden er af “anden etnisk oprindelse”? Sikkert ikke i samarbejds-Politiken.
      http://politiken.dk/indland/article907048.ece

      Kommentar by Carl — 21. februar 2010 @ 14:04

    21. Herreallah, hvis vi var et normalt land, kunne vi være her for sindsygeanstalter!

      Kommentar by Slyrgraff — 21. februar 2010 @ 20:26

    22. Borgerkrigene i somalia, libanon og ex-jugoslavien er ophørt. Borgerkrigsflygtninge fra disse lande bør derfor repatrieres sammen med deres familiemedlemmer. De hjemsendte flygtninge kan være med til at opbygge deres land.

      Kommentar by Jørgen — 21. februar 2010 @ 21:04

    23. Hej/Sallam Kim saa er du igang igen med at skabe had paa din blog ssmmen med islamofoben forikke at glemme superman(lol) og de andre sjove originaler. DanskiVolki parti er et hadts parti det ved du ligesaa godt som mig de lever paa frygt og had et- godt eksemple er deres medlem fra taarnby som liger er blivet politianmedlt for true navnegiven almindelige personer her i landet. laest selv videre. paa http://politiken.dk/politik/article906455.ece

      Til sidste ja jeg er imod alt vold uanset baggrund. Derfor ´var jeg ogsaa imod da dervar nogle unge der angreb dig og odelage dit kamera. Men jeg haaber episoden faa dig til at taenke over hvad det er du vil med dit blog. Maaske skulle du skrue ned for alle de negative artikler om nydanskerne,venstreflojen, de offcielle medier i landet, dem imod os indlaegene etc og skrive mere om alle de gode ting der sker i landet.

      Til sidste vil jeg lige sende et hej vink til de fast bruger paa sitet hej til Vivi , Anna L

      og Lars Findsen stadigvaek paa Crack- Lars hvad med at skifte Cracken ud med almindelig kaffe, det er mindre farligt men its your choice.

      de bedste hilsner
      igen Badacas Saif Someel

      Kommentar by Badacas Saif ArSmile — 21. februar 2010 @ 22:16

    24. Hvad der også er guld værd er den nye politiinspektør´s udtalelser !

      Han fik jo dele af pressen til at hoppe i med samlede ben .

      Og DET er sgu da spøjs at lægge mærke til hvordan de nu forsøger at får sig kringlet udenom det med dusøren på en ½ million, som de nægtede at tro på.

      Kommentar by Vivi Andersen — 22. februar 2010 @ 01:38

    25. Badacas Saif Somee

      Jamen du skal da også ha` et Hej fra mig !

      Håber, du kan holde vejret ud.

      Meteorogerne siger, der kommer mere sne !

      Surt, når man, som jeg, skal cykle hver dag .

      Venlig hilsen

      Vivi

      Kommentar by Vivi Andersen — 22. februar 2010 @ 01:44

    26. -> Badacas

      “… jeg er imod alt vold uanset baggrund… Men jeg haaber episoden faa dig til at taenke over hvad det er du vil med dit blog. Maaske skulle du skrue ned for alle de negative artikler om nydanskerne,venstreflojen, de offcielle medier i landet, dem imod os indlaegene etc og skrive mere om alle de gode ting der sker i landet.”

      Du truede mig d. 28. januar. Den 6. februar overfaldes jeg af venstreradikale… og nu d. 21. februar, opfordrer du mig til at stoppe med at skrive kritiske artikler om ‘nydanskere’ og ‘venstrefløjen’. Jeg har aldrig hørt om folk der er blevet tæsket tilbage til den gode tone, og det kommer heller ikke til at ske for undertegnede. Sådan fungerer det bare ikke.

      Kommentar by Kim Møller — 22. februar 2010 @ 04:38

    27. ->23 Badacas Saif ArSmile

      Dine indlæg er lige til at bruge som anskuelsesundervisning i hvorfor du og dine landsmænd ikke skulle opholde sig her i landet. D. 27. januar skrev du at der “bliver nojet holdt oje med” Uriasposten, Trykkefrihedsselskabet og andre. Du, der skriver dette ubehjælpsomme taberdansk, kommer her til vores land og modtager generøs støtte, og så tillader du dig at true os fordi vi benytter os af vores demokratiske rettigheder.

      Det er lige efter bogen: Det ene øjeblik truer du, og så bedyrer du her at du er imod vold.

      Forresten mener jeg at vide at “saif” betyder “sværd” på arabisk. Se, det er jo interessant: Hvorfor bliver en person opkaldt efter et sværd i din verdensdel? Hvad udtrykker det? Hvem skal det bruges imod?

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 22. februar 2010 @ 10:32

    28. @ Bacadas

      Du står selv til regnskab for DIT “had”, det kan du ikke tørre af på Møller eller nogen andre.

      Frihed og ansvar, du ved.

      Vi er i Danmark, anno 2010, et halvt årtusinde efter renæssaincen og flere hundrede år efter oplysningstiden. Get in the game.

      Kommentar by DaLi — 22. februar 2010 @ 12:19

    29. #23, Badacas: “… der angreb dig og odelage dit kamera. Men jeg haaber episoden faa dig til at taenke over …”

      Altid dette “men” når de rene og gode skal udtrykke deres afstandtagen til vold og trusler.

      Tvetungede idiot.

      Kommentar by Peter R — 22. februar 2010 @ 14:16

    30. Har du gået 9 år i den danske folkeskole, Idiot?
      Du skulle have et rap over nallerne, med en lineal, for hver stavefejl, Idiot!

      Kommentar by Peter R — 22. februar 2010 @ 14:18

    31. “Nazist truer muslim med vold, på højreekstremistisk blog”

      Kommentar by Peter R — 22. februar 2010 @ 14:19

    32. Nu er somaliere jo ikke ligefrem kendt for at være særligt intelligente, men hvor meget khat tygger han mon om dagen når han seriøst mener at nogle af hans landsmænd har rotted sig sammen med DF?

      Men hvis vi leger videre i hans tankegang kunne det jo være khat smuglere som Pia K personligt har lovet at se i gennem fingre med?

      Mon ikke den mand ville være bedre tjent med at være i hjemlandet istedet for at tygge den forflyvske og flere dage gamle europæiske indsmuglede khat?

      Khatten blir jo tydeligt vist psykedelisk inficeret af de lange transportruter

      Kommentar by J B — 23. februar 2010 @ 05:34

    RSS feed for comments on this post.