31. oktober 2021

Vejle: Mand tog billeder af deltagere til Nye Borgerliges årsmøde – Hvem mon han fotograferede for?

Maya Tekeli var gæst i fredagens udgave af Kræs på Radio4, hvor hun fortalte, at hun denne weekend skulle dække Nye Borgerliges årsmøde for ‘Frihedsbrevet’. Hun dækkede også Dansk Folkepartis årsmøde i Herning, og tidligere har jeg set hende lege journalist blandt venstreradikale under et et Scandza-arrrangement. Jeg overvejede at tage turen til DGI-huset i Vejle, og se nærmere på Redox & Co, men hverken Simon Bünger eller Rasmus Preston var tilstede. Flere har i stedet sendt mig billeder af denne her fotograf, en mand uden pressekort, der også har fotograferet til jyske Stram Kurs-arrangementer. Hvem mon han fotograferer for?

(Foto: Tilsendt)

Oploadet Kl. 19:51 af Kim Møller — Direkte link35 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/122923/trackback

35 Comments »

  1. Køn plante ham man ser, enhver svigermor´s drøm.
    I guder nogle onde øjne.
    Ja, for hvem han mon fotograferer?

    Kommentar by NED MED ALTING — 31. oktober 2021 @ 20:13

  2. Lad ham dog fotografere det han vil…..De hellige hyler for sig selv, og de fleste af os er allerede gemt i en database ud fra hvem og hvilke motiver de ønsker. Vil meget gerne bakke NB og DF op. Det står jeg ved, så kan man fotografere mig det man vil.

    Kommentar by Michael Unna — 31. oktober 2021 @ 20:23

  3. HVIS MANDEN IKKE har et pressekort, og hvis han er ukendt af NB, hvorfor smed de ham så ikke ud eller krævede legitimation og en forklaring på hans tilstedeværelse og foto-aktivitet? Manglende konduite hos NB eller hvad? NB må da have haft vagter med til mødet.

    Kommentar by BENT A — 31. oktober 2021 @ 21:01

  4. Gad vide om de tror at folk bliver skræmt af at blive fotograferet? Åh herregud!

    Kommentar by Den Nervøse — 31. oktober 2021 @ 21:07

  5. politiet brugte en tidligere dømt sexfotograf til at fotografere deltagerne i en patriotisk demonstration foran Kærshovedgard. De havde endda givet ham en politigul vest på- ham her er sikkert en ligeså.

    Kommentar by Hul igennem? — 31. oktober 2021 @ 21:12

  6. Gætter på at han er fra PET.

    Kommentar by Hul igennem? — 31. oktober 2021 @ 21:13

  7. Fra PET og ansat under kommunisten Jakob Scharff

    Kommentar by Træt — 31. oktober 2021 @ 21:30

  8. Klamme ekstremister SKAL udstilles og udskammes… så manden her er en helt!!!

    Kommentar by Kit — 31. oktober 2021 @ 21:58

  9. PET er et seriøs bud!

    Kommentar by Islambert — 31. oktober 2021 @ 21:59

  10. Det behøver ikke at være harmløst at
    blive fotograferet. Fotografierne kan
    bruges til at udpege folk som kommu-
    nisterne ikke kan lide. Derpå kan
    de overdrages til bøller og bisser
    som så kan true eller overfalde folk.
    Er det ikke naivt at tro at røde
    spion-fotografer har ok hensigter?

    Har man glemt fotoet af manden med
    korslagte arme i en stor folkemængde
    af heilende nazister?

    Kommentar by BENT A — 31. oktober 2021 @ 22:08

  11. Kit — 31. oktober 2021 @ 21:58 skrev:

    “Klamme ekstremister SKAL udstilles og udskammes… så manden her er en helt!!!”

    Fotograferer han også Anti-Fa eller hvad mener du …?

    Kommentar by Peter Nielsen — 31. oktober 2021 @ 23:26

  12. #8/kit

    ekstremisterne er dem der i utopiens naive navn ikke forstår behovet for og værdien af homogene (og derfor velfungerende) nationalstater.

    du nærer et had til nationalstatstanken og til nationale grænsers eksistens og du pådutter mennesker der ikke deler din utopiske tankegang om én fælles stat i Verden diverse onde motiver.

    det kunne jo tænkes at nationalt-tænkende mennesker ikke nærer et had til Verdens mange nationer udenfor såvel EU (der heldigvis ikke er en stat) som udenfor Danmark, men derimod ser nationalstaten som den største garant for at beslutninger træffes i nærheden af de mennesker der berøres.

    Små stater med under 10 millioner indbyggere har bare så utroligt mange fordele set i forhold til nærhedsprincippet og inddragelsen af borgerne i beslutningsprocesser.

    men du har anlagt en vinkel på det nationale hvor tilhængerne nødvendigvis må være såvel ekstreme som onde.

    måske er de nærmere realister og ønsker at politiske beslutninger
    træffes af deres egen befolkning og ikke af hverken en EU-elite eller en ditto FN.

    nationalstaten længe leve.

    Kommentar by konservativ — 31. oktober 2021 @ 23:59

  13. Wer ist er? Han ligner en politi rookie.

    Kommentar by Nielsen — 1. november 2021 @ 00:08

  14. OK, han ser veltrænet ud, og med et fast og sikkert blik. Dog: Jeg forestiller mig ikke at PET sender personale ud uden behørig legitimation.
    Han er klart mere veltrænet en disse venstrefløjsere hhv. deres klakører.

    Kommentar by NED MED ALTING — 1. november 2021 @ 00:40

  15. Fotografen er formentlig privatdetektiv (tidligere politi/militærmand) – Hans opgave er at afsløre/registrere uheldige elementer som måtte forsøge at forstyrre Nye Borgerliges årsmøde – Er der nogen som har et bedre bud?

    Kommentar by T. Flodur — 1. november 2021 @ 02:57

  16. At VinduesKit læser med, viser at selv Kit bliver ældre og måske mindre naiv.

    Kommentar by Hul igennem? — 1. november 2021 @ 08:25

  17. Hvis han dukker op igen kunne nogen jo diskret følge ham hjem til gården eller man kunne melde det til politiet og så se hvad der efterfølgende skete og måske få syn for sagen, det ville være den rigtige afsløring.

    Kan ikke forestille mig at man skal forlige sig med typer der lusker rundt og “observerer” på så klam en måde, godt der ikke er børn tilstede.

    Kommentar by Santor — 1. november 2021 @ 09:57

  18. FLODUR 02.57: Ha ha. Alle de gamle
    partier betragter vel NB som et parti
    der udelukkende består af uheldige
    elementer. NB er jo en konkurrent
    til de velpolstrede taburetter. Så
    vil man gerne registrere hvem
    “fjenderne” er.

    Det kan selvfølgelig også være at
    mandens forældre, brødre, søstre,
    onkler og tanter er med til mødet,
    og så er der blot tale om fotos
    til familiealbummet.

    Kommentar by BENT A — 1. november 2021 @ 10:02

  19. Hvad er det for et stort apparat
    der stikker op af lommen?

    Kommentar by BENT A — 1. november 2021 @ 10:04

  20. det ligner jønke

    Kommentar by Anonym — 1. november 2021 @ 10:57

  21. Igen igen! Knivstikkeri i Viby – Er det muslimer?

    Kommentar by Den Nervøse — 1. november 2021 @ 12:14

  22. # 19.
    Samme tanke har jeg.

    Kommentar by NED MED ALTING — 1. november 2021 @ 12:51

  23. > Bent A & NED MED ALTING
    Detr er et etui til et objektiv.

    Kommentar by Nielsen — 1. november 2021 @ 13:03

  24. Jeg tror Flodur 02:57 er inde på rette spor.
    > Kit
    Tyv tror hver mand stjæler.

    Kommentar by Nielsen — 1. november 2021 @ 13:29

  25. Igen igen! Knivstikkeri i Viby – Er det muslimer?

    Kommentar by Den Nervøse — 1. november 2021 @ 12:14

    Importerede småkrige fra hjemlandet. I går var det på Vestegnen knivstikkerier mellem chauffører fra Ukraine og Rusland. Og det kaldes en berigelse, når der mangles læger og sygeplejersker.

    “18-årig dræbt med kniv. En ung mand er søndag aften blevet dræbt af knivstik i Viby”

    HIP HURRA for danske vælgere, der altid går tilbage til en fuser.

    Kommentar by tavsen — 1. november 2021 @ 14:08

  26. Det er vel forventeligt at der er fjender som fotograferer, men nærmest skammeligt at I ikke blot konfronterer manden. Er han fjende, så må han jo modtage en fjendelig behandling, er det svært? Hvordan tror I at jeres modpart opfører sig, når fremmede filmer dem.

    Kommentar by ET — 1. november 2021 @ 14:38

  27. jeg var tilstede og har intet problem med at blive fotografet. Mit billed hænger i øjeblikket i et par hundrede lygtepæle.
    Der var vagter indenfor.
    Ligner en PET mand.

    Kommentar by jesper — 1. november 2021 @ 16:48

  28. Man kunne skrive til NB sekretariat og høre om denne “mand” var inviteret.

    Kommentar by Jp — 1. november 2021 @ 17:20

  29. 24; luk dog røven. Du kommenterer ivrigt løs på Nordfront.dk og andre nazi-sider, så du har diskvalificeret dig selv fra enhver debat!

    Kommentar by Kit — 1. november 2021 @ 18:28

  30. Der er flere muligheder ift. hvem han arbejder for eller samarbejder med: Det kan være politiet eller PET (frikadellenationalister er jo en ’stor trussel’ mod den socialdemokratiske totalstat), det kan være Redox eller lignende snavs, et etableret medie for graverjournalister (NB er jo blevet et stort parti – og det kan alle de røde journalister ikke lide) osv. osv. osv. ..

    Hvor lang tid mon en tilsvarende udeklareret fotograf kunne affotografere deltagere ved Enhedslistens årsstævne inden denne blev angrebet af rødfascister eller anholdt af politiet. Jeg gætter på, at en tilsvarende aktivitet ville ophøre meget hurtigt.

    Hvornår begynder hjemsendelserne iøvrigt?

    Politiet burde skamme sig – det er faktisk en intimidering af demokratiet, når man ikke trygt kan deltage i et årsmøde hos et lovligt parti, der tilmed sidder i folketinget. Og derfor burde politiet have grebet ind over for dette svineri.

    Kommentar by Polka - je suis Hr. Naturli' — 1. november 2021 @ 20:40

  31. Nielsen — 13:03 / Flere

    Jeg vender tilbage til fotografen: Den pågældende, muligvis udlænding, bærer en totalt anonymiseret klædedragt – Ingen (som i ingen) kan huske ham/eller beskrive ham. Zero kendetegn, bortset fra skoen (New Balance), den er selvfølgelig en finte, og er allerede bortskaffet og leder kun eventuelle snedige efterforskere ind i en dyb blindgyde!

    Manden virker sportstrænet, intelligent og velorienteret (ikke som de bøvede/brovtende typer som venstrefløjen normalt sender i byen) – Vi står her overfor en professionel observatør/rådgiver; formentlig hyret af den absolutte inderkreds (Lars Seier Christensen i kulissen?) af Nye Borgerlige, alt med henblik på at øge sikkerheden omkring Årsmødet – Selvfølgelig lidt ærgerligt at den altid observante Møller har afsløret manden ;-) !?

    Kommentar by T. Flodur — 1. november 2021 @ 21:16

  32. Hvad kaldte venstreekstremisten, der altid ævler om Nordfront, sig sidst?

    Kommentar by Træt — 1. november 2021 @ 22:43

  33. Det ligner mere en diskret agent end en af Nørrebros bærme.

    Kommentar by Mikkel — 1. november 2021 @ 22:44

  34. Jeps Polka
    Hvornår begynder hjemsendelserne.
    Eller: Hvornår stopper folkemordet på hvide mennesker?

    Kommentar by Nielsen — 26. november 2021 @ 17:20

  35. > Islambert 21:59
    Tror jeg også. Senil dement eller hvad man kalder dem. Jeg synes jeg har set ham til et eller andet Trykkefrihedsselskabs arrangement.

    Kommentar by Nielsen — 2. december 2021 @ 11:31

RSS feed for comments on this post.