22. januar 2022

Et radiofonisk stenslag: Om ’skraldere’, sexlegetøj, ‘rige svin’ og… en homoseksuel afghansk flygtning

Jeg gik lidt tidligere på weekend, kørte tidligere sydpå, og fik således mulighed for at høre ‘Fredagsmissionen’ på Radio4. Det overordnet emne var ’skraldere’, og den halve time jeg hørte inkluderede anmeldelse af sexlegetøj, og en længere bid baseret på en Oxfam-kampagne mod dem den mandlige studievært kaldte for ‘rige svin’. Værst var samtalen med Amalie Bremer, der anbefalede corona-isolerede lyttere at se animationsfilmen ‘Flugt’ om en homoseksuel afghansk flygtning. Fuld plade. Endnu et radiofonisk stenslag.

“Amin er 36 år, veluddannet og succesfuld i sit karrierejob. Alt kører. Men da hans kæreste Kasper frier til ham, gribes han af angst for at give sig hen. Ingen kender nemlig hele sandheden om Amins fortid. … Opgøret med fortiden sender Amin tilbage til en lykkelig barndom i 80’ernes Kabul i Afghanistan, hvor a-ha brager igennem hans walkman, og hvor Jean Claude Van Damme hænger på drengeværelset i familiens hus. Men han sendes også tilbage til den nådesløse borgerkrig, der forvandler den trygge og kærlige hverdag til en krigszone og splitter hans familie til atomer. En krig, der sender 11-årige Amin på en farefuld flugt, som først slutter fem år senere, da han ankommer helt alene til Danmark. (DFI.dk)

Oploadet Kl. 11:35 af Kim Møller — Direkte link13 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/124589/trackback

13 Comments »

  1. Alt halter i den beskrivelse. Beskrivelsen af barndommen i Afghanistan med vestlige idoler og frieriet. Stort set alle forhold mellem homoseksuelle mænd er åbne forhold fordi bøsser er reelt set ekstremt promiskuøse. Mange homoseksuelle kvinder er faktisk ofte i den anden ende med stort set intet seksual liv og forhold som næsten er rent monogamt og følelsesbaseret.

    Kommentar by CCC — 22. januar 2022 @ 11:54

  2. Det beviser bare,at der reelt ingen forskel er på radio og TV. De er begge fyldt til randen med lort. Det samme gør sig gældende for aviser og uge- eller månedsblade. Hvor mange danske familier er blevet lokket til at købe et radio- eller fjernsyns apparat? Kunne de have brugt deres hårdt beskattede indkomster til noget mere nyttigt?

    Kommentar by Nielsen — 22. januar 2022 @ 12:18

  3. Alle mediers indhold er hamrende pilrådne og ikke til at holde ud at se eller høre på uden at blive enten vred, opkastningstruet, besvimelsen nær eller afmægtig opgivende!

    Dumheden er monumental og man kan da kun være nærmest retarderet, hvis man lukker op for det lort og lade sig underholde!!

    Jeg ser stort set ikke dansk tV mere og i øvrigt meget lidt tv andre steder fra – lidt you-tube bliver det til, hvor man jo da til en vis grad, kan vælge til og fra.

    Som jeg har sagt ofte før, så er verden i dag så fyldt med løgn og bedrag, manipulation og dumhed ud over alle grænser…en hån mod min intelligens!

    Og man kan sagtens leve uden alt det lort og have et rimeligt liv alligevel!

    Kommentar by Black Watch — 22. januar 2022 @ 13:58

  4. Hvis den saga skal have en lykkelig ende, slutter den med, at muslimen rykker tilbage til startfeltet i Bumfuckingstan og deltager i den endelige opstand mod og udryddelse af taberne i Taleban.
    Dernæst kan alle afghanere i EU hjemsendes til opbyggelse af deres eget fædreland og vi kan spare en hulens masse penge og ulidelig krænkende islamisk adfærd.
    Islam is a liability and never an asset.

    Kommentar by Anonym — 22. januar 2022 @ 15:03

  5. https://jyllands-posten.dk/politik/ECE13665585/mand-undgaar-racismesag-for-tilraab-mod-siddique-og-foraeldre/

    Statsminister Mette Frederiksen tog afstand fra angrebet mod Sikandar Siddique og hans forældre i forbindelse med Folketingets åbning.

    – Han blev udsat for et helt uhørt racistisk angreb lige uden for Christiansborg. Det er slemt nok i sig selv. Men endnu værre er det, at hans gamle forældre også blev udsat for en helt urimelig og ubehøvlet overfusning, skrev Mette Frederiksen blandt andet på Facebook.

    Kommentar by k.m. — 22. januar 2022 @ 15:06

  6. Det filmiske dramas sidste scene foregår i Kabul, hvor bøssen med en bøsse stormer frem mod en Taleban patrulje i en selvmordsaktion under det endelige opgør mod islam som politisk magtfaktor. Happy ending.

    Kommentar by Gustav Jensen — 22. januar 2022 @ 15:07

  7. Det er bedst for alle parter, hvis Amin tager hjem til sit islamiske shithole, og fortsætter sin karriere som dansedreng…

    Kommentar by Revisoren — 22. januar 2022 @ 20:28

  8. @ 6 jeg forestiller mig mere en slutning a la Thelma & Louise…blot hvor de to elskende hånd i hånd styrter ned fra en høj bygning eller en kran i stedet for Grand Canyon

    Kommentar by redneck — 22. januar 2022 @ 20:37

  9. Mon ikke de fleste problemer kunne klares ved at oprette 20.000 pladser i psykiatrien til disse mennesker?

    Kommentar by Træt — 22. januar 2022 @ 21:37

  10. Man tror, det er løgn, men med orwellsk præcision rettes censuren nu mod Orwell selv:

    The University of Northampton has issued a harsh warning over potentially “offensive and upsetting” material contained in the famous dystopia by George Orwell, ‘1984.’

    The novel, which describes the dangers of totalitarian rule and censorship, is now red-flagged, as it addresses “challenging issues related to violence, gender, sexuality, class, race, abuses, sexual abuse, political ideas and offensive language.”

    Kommentar by Cleon — 24. januar 2022 @ 10:37

  11. Træt — 22. januar 2022 @ 21:37

    NEMLIG. Det rejser det spændende spørgsmål, er det islam der skaber sindssygen eller er det, kulturmødet med den vestlige verden? Altså det ville være mere logisk at “flygte” til et af verdenens 57 muslimske lande?

    Men DR er på sporet

    https://syrienblog.net/2022/01/05/nyt-dr-program-antal-pladser-paa-kofoedsminde-tredoblet-paa-otte-aar-moed-molham-fra-syrien/

    Normalt skriver Syrienblog ikke om åndssvage, men Danmarks Radio har netop udgivet en ny serie “De særligt farlige” fra Kofoedsminde, hvor man møder Molham Omar Souliman fra Syrien, der bor på en afdeling, hvor han har smadret alle sine møbler og sit eget badeværelse. Institutionen har derfor været nødt til at bestille et særligt sikret toilet fra England til Molhams værelse. Han beskæftiger mindst fem medarbejdere på fuld tid og bliver angiveligt “guidet i alt 24 timer i døgnet”.

    Kommentar by tavsen — 24. januar 2022 @ 12:30

  12. I gamle dage fik Molham en sidste køretur igennem landskabet bagerst ombord i T4 lastvognen.

    Kommentar by Cleon — 24. januar 2022 @ 12:40

  13. @ Kim Møller
    Hvorfor i alverden udsætter du dig selv og dit mentale helbred ved at lytte til en åbenlys propagandekanal for ‘de rigtige meninger/holdninger’? Du må da kunne finde en kanal der ikke får ens blodtryk helt op i det røde felt. ;-)

    Personligt hører jeg mest myRock (103,6 FM), Der er desværre mange reklamer men jeg er blevet god til at ignorere dem. Ellers står den på DR P4.

    Og fortsæt endelig dit fantastiske engagement og arbejde for denne udmærkede blog, som er det første jeg læser når jeg tænder for min bærbare, uanset hvor jeg er henne.

    Med venlig hilsen
    Odd S.

    Kommentar by Odd S — 24. januar 2022 @ 18:07

RSS feed for comments on this post.