5. februar 2022

Rasmus Bryggers skattefinansierede aktivisme: ‘Min kaffe-kalender står pt. pivtom, så ræk endelig ud’

Jeg har skrevet meget om Rasmus Brygger her på bloggen gennem årene, nok også for meget, men bedre eksempel på levebrødsliberal findes ikke herhjemme. Det lykkedes ham som bekendt ikke at komme på finansloven med sit ‘Videnscenter for Integration’, og i stedet fik han ansættelse hos Dansk Institut for Menneskerettigheder. Et organ der allerede er på finansloven.

At dømme efter hans opdateringer, lyder som et godt job. Ligner til forveksling min arbejdsdag, såfremt jeg vandt 37,2 mio. kroner i Lotto. Det er det beløb politikerne tager fra lønarbejdere, og sender videre til Rasmus Brygger & Co. i år.

“Super spændende første uge hos Institut for Menneskerettigheder som leder af etnicitetsteamet.
Min kaffe-kalender står pt. pivtom, så ræk endelig ud, hvis du har lyst til at snakke etniske minoriteters rettigheder (eller andre spændende ting!) 👋”
(Rasmus Brygger, 28. januar 2022)

Tilhører du en etnisk minoritet og har du oplevet diskrimination i forbindelse med en jobansøgning pga. dit navn, religion eller etnicitet? Vi leder på vegne af et medie efter en i København eller omegn, som har lyst til at stå frem i et TV-indslag og fortælle om oplevelsen. Send mig gerne en besked her eller på rabr@humanrights.dk” (Rasmus Brygger, 3. februar 2022)

(Finansloven 2021, s. 29: 37,2 mio. til Dansk Institut for Menneskerettigheder; Foto: FM)

Oploadet Kl. 10:20 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/124829/trackback

25 Comments »

  1. Danskerne er en etnisk minoritet på verdensplan. Typer som Rasmus Brygger gør at jeg konstant oplever diskrimination.

    Kommentar by KineserSnot — 5. februar 2022 @ 10:35

  2. F.eks bryder jeg mig ikke om det kulturelle folkemord som kulturradikale, woke-aktivister og muslimer begår imod dansk kultur og dermed folket.

    Kommentar by KineserSnot — 5. februar 2022 @ 10:37

  3. hvis du har lyst til at snakke etniske minoriteters rettigheder (eller andre spændende ting!)”

    Gyser næsten af velvære.

    “andre spændende ting!” Såsom muslimers menneskeret til at videreføre 1400 års klanfejder på dansk jord. Med offentlige henrettelser. Rasmus Brygger videre på flere eksotiske hændelser. KEEP TUNED

    Kommentar by tavsen — 5. februar 2022 @ 10:38

  4. En ægte liberal der har snabelen langt nede i statskassen.
    Mon ikke Lille Lars fra Græsted har en plads til ham i sit nye “parti” Moderaterne?

    Kommentar by Revisoren — 5. februar 2022 @ 10:55

  5. ” HOLGER DANSKE ” Manglen på likviderede NYHIPOER er EKSTREM !

    Kommentar by dansker — 5. februar 2022 @ 11:34

  6. Mon lille Rasmus også har plads i sin kaffekalender til danskere, der udsættes for hverdagsjihad fra herboende muhammedanere?

    Svaret giver sig selv…

    Kommentar by Revisoren — 5. februar 2022 @ 12:28

  7. Tænk dig, hvis han havde et fornuftigt job.

    – Nåh, nej.

    Kommentar by Bastardo — 5. februar 2022 @ 13:43

  8. “Tilhører du en etnisk minoritet og har du oplevet diskrimination i forbindelse med en jobansøgning pga. dit navn, religion eller etnicitet?”

    At diskriminere/skelne imellem danskere og de fremmede er sundt og naturligt. Vi BURDE foretrække og favorisere vores egne. Det er der intet galt i.

    Kommentar by Peter Nielsen — 5. februar 2022 @ 15:01

  9. Her er lidt han kan kigge på – racistisk muslimsk majoritet etnisk-udrenser etnisk minoritet

    “Grønlændere i Gellerupparken ved Århus har i årevis været udsat for racistisk betonet forfølgelse fra arabiske og somaliske beboere.
    Nu har en gruppe grønlændere måttet flygte

    Råb på gaden som: “Fuck hjem til Grønland, det er vores Gellerup”, er helt almindelige, ligesom det er normalt, at arabiske unge skyder fyrværkeri efter dem.”

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/groenlaendere-stenet-ud-af-gellerup

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 5. februar 2022 @ 15:13

  10. Brygger-drengen kunne også se lidt på den racistiske muslimske majoritets racistiske overgreb på den jødiske minoritet.

    “I denne weekend kunne Berlingske fortælle om et forældrepar og deres 15-årige datter, der i oktober flyttede skole for anden gang som følge af chikane på baggrund af faderens jødiske herkomst. Efter at familien fandt papirer foran deres hoveddør, hvor blandt andet Adolf Hitlers ansigt og et hagekors var tegnet

    Tidligere skoleleder om muslimsk antisemitisme: Skolerne frygter at blive kaldt racister

    Muslimsk antisemitisme er svært at håndtere for folkeskolerne, fordi de har berøringsangst over for muslimske elever og »er så bange for at blive kaldt racist«.”

    https://www.berlingske.dk/samfund/tidligere-skoleleder-om-muslimsk-antisemitisme-skolerne-frygter-at-blive

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 5. februar 2022 @ 15:30

  11. Han, Rasmus Brygger – har med andre ord ikke noget at lave. Hvor meget er der overhovedet brug for alle de der “do-good’er” organisationer. Det formål der altid “tjenes” er velbetalte Jobs, (ofte til en fra RUC?) og betaling for en husleje på en central(dyr) adr. Til den pågældende organisation. Det behøver ikke at have skyggen af folkelig opbakning. Og tydeligvis eller ikke reelt dække et behov. NB har allerede været ude og lue. Heldigvis. Må det blive ved og ved. Til de her “godeste af de godeste” får afsnøret de finansielle kilder og finde sig i , at finde sig et helt almindeligt arbejde. (som der måske Ovenikøbet er brug for )

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 5. februar 2022 @ 16:03

  12. Et sindsygt og meget ssørgeligt eksempel på hvor galt det går når man mister forankring i virkeligheden. Fra pubertær ultraliberalist til statsfinansieret arbejde mhp. at underspille det folkemordet på danskerne.

    Kommentar by Jens Hansen — 5. februar 2022 @ 16:29

  13. Den kære Erasmus Montanus kunne kigge på denne forfølgelse, men tør han, når han er købt af den offentlige kasse?

    https://www.jaleh.dk/
    Min konto på Facebook blev deaktiveret / suspenderet d. 12. januar 2022, ikke i nogle dage, nej, der er lagt op til en permanent udelukkelse. Jeg har erklæret mig uenig og anmodet om en gennemgang, som det hedder sig i Facebook-verdenen. Jeg prøver også at sende en klage til Tilsynsrådet.

    På Twitter har jeg skærmbillederne af hvad det er for opslag som jeg er blevet straffet for at have delt. (Også link til skærmbilleder.)

    Ny bog: Vi fjerner dit barn, du har delt et link
    Se uddrag af den fine lektørudtalelse som bogen har fået.”

    Kommentar by tavsen — 5. februar 2022 @ 16:33

  14. @ Tommy , Robin & søn. — 5. februar 2022 @ 16:03

    “Han, Rasmus Brygger – har med andre ord ikke noget at lave.”

    Det er vist den åbenbare konklusion. Rasmus Brygger, og alle andre, aner ikke hvad han laver for Vores skattekroner.

    Kommentar by Santor — 5. februar 2022 @ 17:08

  15. Fjern snylterne. 1.Luk Dansk Institut for Menneskerettigheder (ifølge deres hjemmeside mere end 200 ansatte på ’støtten’). 2.Luk DIIS, Dansk Institut for Internationale Studier (mere end 100 ansatte på ’støtten’). 3.Luk RUC (1200 ansatte på ’støtten’). 4. Luk DR (3500 ansatte på ’støtten’)
    1.-4. giver i alt 5000 ansatte. Hvis vi regner med en samlet udgift pr ansat inkl udgifterne til bygninger, kontorer, rengøring, opvarmning, laboratorier, It-og teleudstyr osv samt til biler og andre køretøjer samt andre apparater og maskiner, på 500.000 kr giver det en besparelse for skatteyderne på 2500 mio kroner om året, hvis de bliver lukket straks!
    (Og så slipper vi som en ekstra bonus for at blive hjernevasket for vores egne penge!:-)

    Kommentar by Amad — 5. februar 2022 @ 17:48

  16. Alene (D)DR koster 4 milliarder om året, svjv?

    Kommentar by Anonym — 5. februar 2022 @ 21:11

  17. Amad — 5. februar 2022 @ 17:48:

    Gode forslag!
    -og tillige må man formode, at de er lette at omskole, da de jo mener sig at tilhøre eliten.
    Det ville kunne dække en del af den arbejdskraft, DA og DI efterspørger.

    Kommentar by M.S. Carstens — 5. februar 2022 @ 22:05

  18. > Kommentar by Amad — 5. februar 2022 @ 17:48

    Din ansættelse af besparelsen er helt indiskutabelt meget konservativ.

    På finansloven er der afsat 3.463 millioner kroner (dvs. godt 3,5 mia. kroner) til Danmarks ‘DDR’ Radio alene!!!

    Danmarks ‘DDR’ Radio havde ifølge deres årsrapport fra 2020 i gennemsnit 2.986 ansatte (fordelt således: 584 “løst tilknyttede medarbejder”, 15 “fratrædelser” og 2.387 årsværk).

    3.463.000.000 kr. / 2.986 ansatte = ca. 1.159.745 kr. i anslået statsstøtte pr. medarbejder i 2022, hvis vi antager at ansættelserne er en konstant (altså identisk med 2020).

    1 medarbejder hos DDR koster altså staten næsten 1,16 mio. kr. – altså ca. det dobbelte af dit estimat.

    I private virksomheder ville man nok kalde dette nøgletal for omsætning pr. medarbejder.

    Problemet i forhold til DDR er, at DDR ikke skal skabe et overskud, hvorfor alle skatteydernes penge (mis)bruges på venstresnoet propaganda, pamperi og uforholdsmæssigt høje lønninger.

    Det giver ikke rigtig mening, at lave sammenligninger med f.eks. TV2 og Berlingske Media – da TV2 indkøber en meget stor del af deres produktion fra eksterne leverandører, hvor DDR producerer det hele selv og Berlingske Media er en avis med store omkostninger til distribution og trykkeri.

    TV2s omsætning pr. medarbejder i 2020 ca. 2,285 mio. kr.

    Berlingske Media omsætning pr. medarbejder i 2020 er ca. 1,4 mio. kr.

    Det er (næsten) frivilligt om man betaler til TV2 og Berlingske Media, hvis man ser bort fra f.eks. mediestøtte mv., men DDR er vi tvunget til at finansiere, da det jo er det kongelige danske socialdemokratis propagandaarm.

    Kommentar by Polka — 5. februar 2022 @ 23:48

  19. Tak Polka din glimrende beregning 23:48. Mit overslag over udgiften pr ansat på ½mio var ‘konservativt’ som du skriver. Udgiften pr medarbejde baseret på de faktiske udgifter er snarere det dobbelt, som du skriver. 1 mio pr medarbejder er en god tommelfingerregel, synes jeg.

    Så mit reviderede indlæg Fjern snylterne, kommer til at se sådan her ud:
    1.Luk Dansk Institut for Menneskerettigheder (ifølge deres hjemmeside mere end 200 ansatte på ’støtten’). 2.Luk DIIS, Dansk Institut for Internationale Studier (mere end 100 ansatte på ’støtten’). 3.Luk RUC (1200 ansatte på ’støtten’). 4. Luk DR (3500 ansatte på ’støtten’)
    1.-4. giver i alt 5000 ansatte.

    Hvis vi regner med en samlet udgift pr ansat inkl udgifterne til bygninger, kontorer, rengøring, opvarmning, laboratorier, It-og teleudstyr osv samt til biler og andre køretøjer samt andre apparater og maskiner, på 1 mio kr giver det en besparelse for skatteyderne på 5 mia kroner om året, hvis de bliver lukket straks!
    Hvad venter vi på? Måske ville det kræve at de røde partier i folketinget forsvinder eller kommer helt uden for indflydelse? Det har desværre nok lange udsigter? Det sidste jeg hørte var at staten vil opkræve en ‘medieskat’ på streaming på som f.eks Netflix på 5%, som de vil give til ’statsradiofonien’ DR&Tv2.

    Hvad med til en start at sende de gamle SF’ere på pension og Enhedslisten tilbage bag Muren i DDR, hvor de er født og hører hjemme?!:-)

    Kommentar by Amad — 6. februar 2022 @ 09:53

  20. PS. Dræn sumpen! Drain the swamp! Donald Trumps slagord, der satte pampernes sin i kog. Ikke mindst mediepamperne. USA kom nærmest på randen af en borgerkrig med mediegiganterne som frontkæmpere. Pamperne måtte bruge valgsvindel for at få præsidentposten og magten tilbage.

    Den dybe stat(dvs pamperne) har magten og bestemmer alt. Det er beskrevet allerede i 1973 i “Den herskende klasse” af Jørgen S. Dich (1901-1975), der var professor i økonomi ved Aarhus Universitet.

    Kommentar by Amad — 6. februar 2022 @ 10:14

  21. Sidder netop nu og ser Presselogen på TV2 Fake News.
    Det er hysterisk morsomt, at høre de selvhøjtidelige chefredaktører for Berlingske, Politiken, Information, DDR og TV2 sidde og ævle om “frie uafhængige medier”, når de alle er dybt afhængige af statsstøtte.

    I øvrigt har det røde rædselskabinet med Mette Mink i spidsen planer om, at oprette endnu et statsligt organ – ud over Pressenævnet – der skal “kontrollere den offentlige samtale” – altså mere statslig censur…

    Kommentar by Revisoren — 6. februar 2022 @ 11:01

  22. Hvis i vil dræne sumpen så skal i kræve at DF og NB ikke støtter en VK-regering fremover.

    Kommentar by KineserSnot — 6. februar 2022 @ 11:33

  23. Hvis den gode Rasmus mangler “arbejde”, kan han kigge denne video, og så spekulere på, hvilket arbejde er mest samfundsnyttigt

    https://www.youtube.com/watch?v=DzvUUNsj8JY
    Most Satisfying Videos Of Workers Doing Their Job Perfectly !

    Kommentar by tavsen — 6. februar 2022 @ 11:49

  24. Rasmus Brygger er et tydeligt bevis på at bare man bliver længe nok i omegnen af det politiske liv, og siger noget positivt om indvandring, så havner man på den ene eller den anden måde på finansloven, og så er det i øvrigt fuldstændigt ligegyldigt om det man skriver er rigtigt eller forkert. Ja faktisk kan det være en fordel, at det er manipuleret, for så har man vist det “rigtige” sindelag! Orwells ministerium for sandhed arbejder på højtryk, vi skal jo helst bildes ind at indvandring er en fordel for os, eller i det mindste ikke er så slemt!
    OBS. Husk at købe en skudsikker vest!

    Kommentar by Den Nervøse — 6. februar 2022 @ 12:45

  25. “Dansk Institut for Menneskerettigheder” burde lukkes og det danske folketing omdøbes til “Dansk Institut for danskernes Menneskerettigheder” – med pligt til, som noget ny og spændende, at arbejde uophørligt for danskernes menneskerettigheder.
    Det synes som om, at det danske folketing, modsat dets grundlovgivne hensigt, arbejder hårdt på at underminere og efterstille lige præcis danskernes menneskerettigheder til gunst for fodring af irrelevante nassende kamelopdrættende gedespisende folkeslag med bopæl i Danmark.
    Rasmus brygger altid kun på at fremme sin private karriere på danskerne skuldre. En led karl.

    Kommentar by Gustav Jensen — 6. februar 2022 @ 13:55

RSS feed for comments on this post.