5. februar 2022

Ung bosniak angler for permanent ophold: Burde ikke gælde folk, der ‘elsker brun sovs og tarteletter’

Det er sæson for historier om velintegrerede indvandrere, der skal udvises, og vanen tro står dele af højrefløjen i kø for at revse regeringen. ‘Indsæt navn’ er ikke problemet, vi mangler arbejdskraft og fremdeles. Jeg er kold som is, for når politikerne ikke vil diskriminere på basis af sund fornuft, så må reglerne nødvendigvis være rigide og generelle. Som Kontrast-redaktør Mikkel Anderson pointerede i tirsdagens P1 debat, så er vores asylsystem ‘grundlæggende defekt’, da vi ‘tillader immigration gennem 7-8 sikre lande’. Når monsunregnen vælter ned gennem et stort hul i taget, så gider jeg ikke bruge min tid på at tilstoppe kattelemmen. Det er bare ikke der, vi er.

Bid mærke i Tajma Mehics argument, som findes i utallige varianter: Burde ikke gælde folk, der ‘elsker brun sovs og tarteletter’ – mad fra det franske køkken (tartelette, espagnole). Holdningsmassage set på TV2.dk – Regeringen vil ændre regler for permanent opholdstilladelse efter sag om 18-årig.

“Tajma Mehic har bosniske forældre, men er født og opvokset i Horsens. Derfor kalder hun det selv tragikomisk, at hun kan miste sin mulighed for permanent ophold, fordi hun søgte fra én uddannelsesinstitution til en anden.

– Disse regler og krav burde ikke gælde børn, der er født og opvokset her, der elsker brun sovs og tarteletter, der elsker dansk julehygge, og som hepper på Danmark under EM i 2021, skrev hun i et debatindlæg i Jyllands-Posten få dage efter, at afslaget om permanent ophold var tikket ind i e-boksen.”

(Tartelette, lille tærte, her som dessert med bær; Foto: Cookidoo)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/124837/trackback

46 Comments »

  1. 3-4000 eksjugoslaver er på permanent førtidspension. – Alle burde for længst være hjemsendt for at opbygge deres eget land. Ingen skulle ha været modtaget. Men luksusbusserne kørte pendulfart for c 25 år siden for at bringe så mange som muligt til Danmark. — Manglen på likviderede nyhipoer er ekstrem.!-

    Kommentar by dansker — 5. februar 2022 @ 11:41

  2. Har lige været på besøg på en større dansk virksomhed, som har ansat en ung kvindelig kontorelev med rødder i Bosnien.
    Hun er kridhvid med langt blond hår, så det var først da jeg spurgte ind til hendes baggrund, at det gik op for mig.
    Hun fortalte, at hun er konverteret fra islam til kristendommen, og er blevet gift med en etnisk dansk mand.

    Men hvad skal man konkludere ud fra sådan en historie – har hun kun gjort det af opportunistiske grunde, og for at please sine omgivelser?

    Kommentar by Revisoren — 5. februar 2022 @ 11:51

  3. Folk der elsker brun sovs og tarteletter hører til i Meyers køkken.
    Og muhammedanere der ikke selv kan finde ud af at rejse tilbage,til deres tyrannisk styrede sandkasser,skal forvises fra dansk jord. Ja muhammedanere og andre fremmede. Vi har jo ikke lyst til at udvikle os til en blandingsrace altså et nordisk land fyldt med negre. Som Sverige. Absurdistan som hele vores område ironisk blev benævnt. Der er dog ingen tvivl om at Mette Forræderiksen og Hendes mulat integrationsmedister er absurde.

    Kommentar by Nielsen — 5. februar 2022 @ 12:01

  4. Så længe vi helt åbenlyst ikke har styr på indvandringen, så må der sættes vandtætte skodder mellem Danmark og omverdenen. Jeg vil simpelthen ikke tillade at mit land kommer til at ligne Sverige, et land hvor kriminelle indvandrebander helt åbenlyst har overtaget, et land hvor bander og klaner opfører sig som en mafia, de overtager områder i byerne, som de kalder deres, de opsætter kontrolposter ved indgangen til “deres områder”, så de kan kontrollerer hvem der kommer ind og ud! Den svenske stat har mistet voldsmonopolet for politiet har åbenlyst givet op! Banderne og klanerne er bare mere voldsparate en dem og viger ikke tilbage for at dræbe. København er hurtigt ved at få samme problemer, der skydes i gaderne, man lukker øjnene for at folkeskolerne er ved at blive overtaget af indvandreungdomsbander, man kan ikke undervise i muhammedkrisen, i Israel/Palæstina konflikten og er forfatteren homoseksuel, kan en tekst i dansk ikke analyseres, dansk danske forældre flytter i hast deres børn væk fra folkeskolen, hvis de har råd, og så bruger kommunerne store beløb på at lærer indvandrekvinder at cykle. Det er som at slukke en brand med en vandkande. Det er som om, at bare man hælder nok af de sagesløse danskeres penge ud over såkaldte integrationsprojekter, så går det alt sammen.
    Hvad har det så med en bosnisk pige at gøre, umiddelbar ikke meget, men det er de samme regler, der skal beskytte os mod arabiske horder!
    Konklusion, vi bliver nødt til at diskriminerer!

    Kommentar by Den Nervøse — 5. februar 2022 @ 12:47

  5. Før i tiden udløste et kynisk og overlagt skuddrab på åben gade i København forsider og fordømmelse og undtagelsestilstand i alle medier, nu i 2022, når den ene muslim dræber en anden muslim på Vesterbro, så er reaktionen bare 🤷🏻

    Kommentar by Cleon — 5. februar 2022 @ 13:25

  6. “Risikerer advarsel om udvisning”

    Myndighederne skruer bissen på!!!!!!!
    Ironi kan forekomme

    https://fyens.dk/artikel/yngre-m%C3%A6nd-risikerer-udvisnings-advarsel-efter-de-lokkede-skolekammerat-i-baghold-og-filmede-overfaldet

    Kommentar by k. m. — 5. februar 2022 @ 13:33

  7. Tror aldrig asylretten har handlet om “beskyttelse”. Det var næsten klart fra starten, at den ikke kunne forvaltes,- folks økonomiske gevinst ved, at hævde, at de havde en asylsag var for stor. Tænk, hvis et forsikringselskab udbetalte erstatninger, der var 10-50.gange større end tabet. Det ville drukne i skadesanmeldelser indtil de gik konkurs eller indførte en selvrisko så kun 80% af tabet blev dækket. En afrikaner i Europa skulle med en logik som var forvaltelig have en levefod som var 20% under den i hjemlandet. Så, var der dels motiver til, at afholde sig fra, at komme og motiver for, at tage hjem. Men asylretten har aldrig handlet om beskyttelse.

    Kommentar by CCC — 5. februar 2022 @ 13:36

  8. Hermed udloves en flot konkurrence gevinst til den muslim, som kan beskrive bare én ubetinget kulturel bedrift, nogen muslim har forøvet i Danmark i dette årtusinde for at berige dansk kultur.
    Gevinsten består i retten til at udvise en imam fra Danmark for bestandig plus en midlertidig opholdstilladelse i Danmark på 1 måned.
    Det vil ikke være tilladt at foreslå “selvmordsbombning”, som et kulturberigende deltagerindlæg i konkurrencen, selvom det ville være en indlysende vinderkandidat.

    Kommentar by Gustav Jensen — 5. februar 2022 @ 13:58

  9. Bliver man dansker af at bo i Danmark, skulle Jurij Gagarin og Neil Armstrong have været rumvæsener, og danske soldater være afghanere. Dansker er ikke noget man bliver, det er noget man er. Jeg bliver heller aldrig 190 centimeter høj, ligemeget hvor mange gange Folketinget vedtager en lov om det. Udenlandske gæster, der elsker Danmark, klarer sig godt her og respekterer deres danske værtsfolk, må nøjes med en udmærket opholdstilladelse betinget af selvforsørgelse, god vandel og respekt for danskere, og ellers skal de rejse hjem – eventuelt med tvang. Det er nøjagtig sådan det også er for udlændinge i Dubai, Beirut, Ankara, Kairo, Amman, Damaskus, Tokyo, Singapore og Hong Kong, så hvorfor skal det være anderledes her? Hvor mange velfungerende danskere bosiddende i Bangkok i årtier har nogensinde fået Thai pas?

    Kommentar by Ufrivilligt skatteoffer — 5. februar 2022 @ 14:14

  10. Ufrivilligt skatteoffer — 5. februar 2022 @ 14:14 skrev:

    “Dansker er ikke noget man bliver, det er noget man er.”

    Præcis. Men Pernille Vermund og Nye Borgerlige mener desværre, at en afrikaner eller araber kan “blive dansker” via rette “sindelag” og såkaldte “værdier”.

    Kommentar by Peter Nielsen — 5. februar 2022 @ 14:58

  11. Til dels enig med hende – problemet er i bund og grund muslimer

    Kommentar by Cebber Jensen — 5. februar 2022 @ 15:14

  12. afvist i off-topic

    Dan Bongino skriver på sin Parler profil
    Banned for life. They finally did it. The YouTube communists banned me for speaking out against mandates.

    Der har vi den igen, vi er midt i en krig om frihed eller liv i slaveri.

    Kommentar by k.m. — 5. februar 2022 @ 15:41

  13. *Peter Nielsen 14:58
    Alligevel er NB din største chance for at slippe af med en masse uintegrerede indvandere, de får stoppet tilvandringen, alle de kriminelle ryger ud og de skal forsørge sig selv. Helt ærligt så er vi kommet rigtigt langt.
    Jeg er sikker på at NB gerne ville af med stort set alle muslimer, men for ikke at blive sat helt ud på et sidespor så bløder de lidt op.
    Du kan sagtens stille dig ud og råbe sammen med Rasmus Paludan og så få en god mavefornemmelse, men absolut ingen indflydelse. Så bid i det sure æble og stem NB.

    Kommentar by Den Nervøse — 5. februar 2022 @ 15:47

  14. Den Nervøse — 5. februar 2022 @ 15:47:

    Jeg kender godt argumentet og forstår tankegangen.

    Men hvilket incitament skulle NB have for at FORBEDRE sig, hvis folk stemmer på dem, selvom de IKKE gør det?

    Hvis vi bliver ved med at stemme på partier, som IKKE taler åbent om re-migration, så får vi jo aldrig politikere, som gør det nødvendige.

    Er du måske tilfreds med at blive skiftet ud, bare det går en anelse langsommere? Nej, vel. Det er jeg heller ikke!

    Kommentar by Peter Nielsen — 5. februar 2022 @ 16:27

  15. Det ville være et virkeligt stærkt signal at sende alle bosniakkerne hjem, for når det kommer til stykket, så er de først og fremmest muslimer, der føler sig truffet, hvis (kriminelle) muslimer kritiseres.

    Kommentar by Træt — 5. februar 2022 @ 16:41

  16. Muslimer lever ved sværdet, og dør ved sværdet. Jeg pisser på hans grav:

    I maj 2020 fik svensk politi forhindret et attentat på den 36-årige mand, der befandt sig med sine fire børn på et hotel.

    En 36-årig svensk mand, der fredag aften blev skudt og dræbt på Vesterbro i København, kan ifølge TV 2s oplysninger forbindes med den københavnske bandegruppering NNV.
    Svenskeren blev blandt andet i december stoppet af politiet på motorvejen i Danmark i følge med en bil, som tilhørte grupperingen.

    Kommentar by Cleon — 5. februar 2022 @ 17:12

  17. Jeg gætter på at nu hun har haft sin anke i medierne så kommer den permanente opholdstilladelse rullende i løbet af de næste uger.

    Det plejer at være fremgangsmåden.

    Kommentar by Santor — 5. februar 2022 @ 17:23

  18. @ Kim, et forslag.

    Moské du skulle lave en post der viste hvor svært eller let det er at opnå statsborgerskab i andre lande så der er et overblik over hvad der er hvad og hvor Danmark ligger i den liga?

    Kommentar by Santor — 5. februar 2022 @ 17:32

  19. Svensker min bare røv

    Kommentar by Træt — 5. februar 2022 @ 18:13

  20. @ Santor, en oplysning.
    Moské betyder bedested for muslimer. Måske betyder muligvis.

    Kommentar by Ole Madsen — 5. februar 2022 @ 18:22

  21. Det drejer sig om at vi skal filtrere skæg fra snot. Udlændinge fra Muhammedanere.

    Kommentar by Michael Unna — 5. februar 2022 @ 19:08

  22. God rejse hjem
    Uanset udlændinge med opholdstilladelse kan klare sig her i Danmark, så vil vi max have 5 procent udlændinge i Danmark og det har vi forlængst passeret!
    Og se bare kriminal statistikkerne og ghettoerne og parallellsamfundene ( som i Afghanistan) .

    Politikerne burde tvinges til at bo i Tingbjerg

    Hvordan kan en afghaner få opholdstilladelse her??¿??? Hvor er mine menneske rettigheder ???????

    Vestens befolkninger har kun PLIGTER og det er at betale skatter og betale deres egen undergang

    Kommentar by H. Nielsen — 5. februar 2022 @ 20:08

  23. Diverse skyderier i Danmark´s byger, senest i går, kunne være undgået både i Danmark og Sverige.
    At kalde ofret i Kbh i går for svensker er en usandhed af de store, han var svensk statsborger.
    1000000000000000000000000000000000 tak til diverse gutmenchen, venligboere osv, alle de med hjertet på rette sted, herunder tåbelige politikere.

    Kommentar by NED MED ALTING — 6. februar 2022 @ 00:36

  24. Sverigstan er på alle leder og kanter førende i hjernedød appeasement af den muslimske indvandring:

    En 23-årig man från Syrien som i höstas våldtog en 13-årig flicka på en toalett i Göteborg fick svenskt medborgarskap medan han jagades av polisen. Det kan Samnytt avslöja idag. Mannen har nu dömts till två års fängelse för våldtäkt mot barn, men får alltså stanna i Sverige efter avtjänat straff.

    Det är natten till den 19 oktober förra året som en 13-årig flicka i Göteborg rymmer från det familjehem hon bor i. Hon tar sig till centralstationen där hon lägger sig på en bänk för att sova.

    Under natten kommer en utländsk man fram till flickan och börjar prata med henne. Han är väldigt närgången och säger till flickan att han vill ”tappa oskulden” med henne. I samband med att flickan går till toaletten för att kissa passar mannen på att våldta henne inne på toaletten.

    Kommentar by Cleon — 6. februar 2022 @ 00:44

  25. De skulle hellere være taget til USA, hvor man skal arbejde i det uendelige, og man så alligevel ikke klarer den økonomisk pga dyr hospitalsindlæggelse: https//www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?NewsID=22533&LangID=E

    Kommentar by barfbag — 6. februar 2022 @ 06:18

  26. Statement on Visit to the USA, by Professor Philip Alston, United Nations Special Rapporteur on extreme poverty and human rights. Washington, December 15, 2017.

    Kommentar by barfbag — 6. februar 2022 @ 06:25

  27. Tajma Mehic kunne så havne på et Food Stamp program på trods af fuldtidsbeskæftigelse: https://www.fns.usda.gov/snap/supplemental-nutrition-assistance-program

    Kommentar by barfbag — 6. februar 2022 @ 08:08

  28. Defekt link barfbag. USA er stjerneeksemplet på at uendelig indvandring skaber et samfund hvor man kan falde uendeligt dybt.
    Deres syge sundhedsvæsen og fejlernæring er også forklaring på hvorfor COVID-19 var mere end en forkølelse for dem. Svært overvægtige med dårlig reguleret diabetes rammes hårdt af COVID-19.

    Kommentar by Træt — 6. februar 2022 @ 08:24

  29. =>28. …som jeg derfor skrev overskriften på i kommentaren derefter Nummer 26):United Nations. Office of the high commissioner for human rights: Statement on visit to…

    Bare google/duckduckgo/startpage/etc.etc. de første måske 10 vigtigste ord i min kommentar (nummer 26), så burde søgeresultatet komme frem, endda øverst.

    Kommentar by barfbag — 6. februar 2022 @ 08:37

  30. I øvrigt fuldstændig enig:udbud og efterspørgsel på et arbejdsMARKED får lønninger til at stige eller falde. Byg nu det grænsehegn/barriere færdig. Der bør være benhårde regler for indvandring. Men de føderale USA-myndigheder tillader luftbroer til Afrika, der flyver millioner af negre til USA. Det er altså siden 1965 især ongobongoer fra hele verden, der har ret til indrejse i USA.

    Kommentar by barfbag — 6. februar 2022 @ 08:46

  31. Rasmus Paludan burde brænde konventioner i stedet for (gab!) koraner.
    Jeg giver gerne et fyrtøj.

    Kommentar by Hul igennem? — 6. februar 2022 @ 09:12

  32. =>28. https://sv.quora.com/profile/Anders-Eklof
    kommentaren:Den svenska reportern Peter Jihde…

    Kommentar by barfbag — 6. februar 2022 @ 09:37

  33. Kommentar by Peter Nielsen — 5. februar 2022 @ 14:58

    Og bommerne mener det samme. Håbløs generation.

    Kommentar by KineserSnot — 6. februar 2022 @ 11:34

  34. Kommentar by barfbag — 6. februar 2022 @ 08:46

    Helt enig desværre har mange “Konservative” i de Europæiske nationalstater, taget den judeo-kristne amerikanske civil religion til sig.

    Kommentar by KineserSnot — 6. februar 2022 @ 11:35

  35. Kommentar by Michael Unna — 5. februar 2022 @ 19:08

    Hvorfor vil jer boomere absolut forsætte befolkningsudskiftningen med alle andre end muslimer.

    Hvorfor ikke stoppe det fuldstændig? Hvad fanden skal vi bruge Kristne afrikanere med IQ 80 til?

    Kommentar by KineserSnot — 6. februar 2022 @ 11:38

  36. Efter Debatten i Torsdag, står det klart at det er DF man skal satse. NB vil importere 89.000 + familiesammenføringer over de næste 7 år.

    Hvad skal vi bruge en masse kristne Afrikanere og Indere til?

    Kommentar by KineserSnot — 6. februar 2022 @ 11:40

  37. KineserSnot — 6. februar 2022 @ 11:40.
    Hvis det arter sig efter arbejdsgivernes og forrædernes hoveder, så:
    1) Løntrykkere.
    2) Billige slavearbejdere uden brok.
    3) Sultne forbrugere med umættelig appetit på kontanthjælp
    4) Konkurrenter til fattige danskere – om mest lusede jobs.
    5) Disciplinarmiddel til hævn over socialdemokratiske fagforeninger.
    6) Fortropper til globaliserede horder.
    7) Behovsforøgelse for tusindvis flere bureaukrater.
    8) Sænkning af gennemsnits intelligenskvotienten i Danmark.
    9) Forøgelse af kriminalitetsraten.
    10) Kolonisering, Familiesammenføring til Danmarks ødelæggelse.
    11) Erstatning af det danske sprog med engelsk.

    Kommentar by Gustav Jensen — 6. februar 2022 @ 13:41

  38. Kommentar by Gustav Jensen — 6. februar 2022 @ 13:41

    Men stadig kan vi læse at mange af Uriaspostens faste læsere, at NB er vejen frem og det eneste rigtige.

    Mon ikke det fordi de personligt har investeret så meget i NB, at de ikke kan se skoven fore bare træer.

    Skriv til mig når de siger Danskerne Først og vil stoppe befolkningsudskiftningen ligesom DF vil nu med ny ledelse.

    Kommentar by KineserSnot — 6. februar 2022 @ 14:18

  39. Kim Møller er medlem af Nye Borgerlige, og han er træt af muhamedanere i Danmark.

    Kommentar by Cleon — 6. februar 2022 @ 17:13

  40. Kommentar by Cleon — 6. februar 2022 @ 17:13

    Så det vil ingen skade gøre at importere 89.000 + familie til Danmark?

    De vil blive nationalsindet og stemme på NB og ikke på andre globalistpartier?

    Absolut sindsygt at NB vil importere stemmer til venstrefløjen.

    Kommentar by KineserSnot — 6. februar 2022 @ 17:37

  41. Altså, jeg kan IKKE forstå, hvorfor vi skal have flere muslimer IND i Danmark; jeg troede, vi skulle have flere muslimer UD af Danmark, og dem, vi hænger på, kan passende arbejde i Danmark og betale skat i Danmark, indtil det er deres tur til at rejse for altid tilbage til deres hjemlande i MENAP, som er Mellemøsten inklusive Tyrkiet, Nordafrika, Afghanistan og Pakistan.

    Kommentar by Cleon — 6. februar 2022 @ 18:38

  42. Kommentar by Cleon — 6. februar 2022 @ 18:38

    Det findes også Muslimer i Indien og Indonesien, så absolut idioti at tillade gæstearbejdere derfra.

    Sindsygt at importere flere fremmede til Danmark, som NB vil.

    Kommentar by KineserSnot — 6. februar 2022 @ 18:53

  43. “i tirsdagens P1 debat”

    Har DR og DR’s medarbejdere nogensinde taget initiativ til en debat – hvor man har taget udgangspunkt i en enkeltsag – og presset politikere i studiet til at indføre stramninger? Jeg kan ikke huske det.

    Kommentar by BE — 7. februar 2022 @ 09:13

  44. Hvis muslimerne kommer i flertal i Danmark, vil det være slut med at anvende papir under et toiletbesøg. Så står den på udskrabning med håndkraft. Venstre hånd er sharialovbefalet.

    Kommentar by Gustav Jensen — 7. februar 2022 @ 16:07

  45. Svensker min bare røv

    Kommentar by Træt — 5. februar 2022 @ 18:13

    Gangsterbossen, der i den svenske underverden går under navnet ’Bokseren’, men som i 1997 blev født i Danmark med det borgerlige navn Amir Mekky, sidder lige nu fængslet i Spanien mistænkt for en række drab.

    Danskeren er ifølge svensk politi gode venner med den 36-årige svenske statsborger Salam Al-Jawahiri, som fredag aften blev dræbt af skud på Vesterbro i København.

    Kommentar by Cleon — 7. februar 2022 @ 22:33

  46. Danskeren Amir Mekky og svenskeren Salam Al-Jawahir

    Kommentar by Cleon — 7. februar 2022 @ 22:46

RSS feed for comments on this post.