24. februar 2022

Putin om Ruslands invasion af Ukraine: “… den russiske hær vil ‘afmilitarisere og afnazificere’ Ukraine”

Det havde næppe gjort en videre forskel på lidt længere sigt, men det er nu alligevel tankevækkende, at medierne angreb Trump med ‘russian collusion’-løgne. Putin forstår kun rå magt, og i den forstand taler han samme sprog som Trump, der formentligt havde været mere lydhør for russiske bekymringer. Det handler selvfølgelig ikke om et truende nazistisk Ukraine, hvis nogen skulle være tvivl. Jeg har netop læst en slipsedreng hævde, at nationalkonservative er ‘landsforrædere’, men universalisme er både opskrift og drejebog for krig. Verden er multipolar, stormagter beskytter deres base med alle midler. Realisme er vejen frem.

“I en tv-tale tidlig torsdag morgen erklærede Ruslands præsident, Vladimir Putin, krig mod nabolandet Ukraine.

Putin bedyrede , at han havde bemyndiget en »særlig militær operation« i Ukraines østlige region Donbass. Samtidig tilføjede han dog i kryptiske vendinger, at den russiske hær vil ‘afmilitarisere og afnazificere’ Ukraine.(Information, 24. februar 2022)

(Joe Biden på Twitter, 22. februar 2022)

Oploadet Kl. 10:14 af Kim Møller — Direkte link88 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/125227/trackback

88 Comments »

  1. Den skjulte krig
    Her et kort klip fra New Zealand
    https://youtu.be/EIGp1ip0BkY

    Kommentar by k. m. — 24. februar 2022 @ 10:37

  2. For 25 år siden kaldte man ikke Ukraine eller Rusland for en del af Europa. Jeg tror det er noget EU har opfundet og bedt medierne om at få det omtalt som så.

    Ukraine er een af de mest korrupte lande. Hvorfor vesten er interesseret i dette lorteland må der ligge et hemmelig plan på. Lad Putin få Ukraine. Det svare til Danmark invadere Sicilien…og hvem gider kæmpe for Sicilien?..no body.

    Kommentar by Jp — 24. februar 2022 @ 10:38

  3. Stakkels gamle senile Creepy Joe ved formentlig end ikke hvor Ukraine ligger…

    Kommentar by Revisoren — 24. februar 2022 @ 10:39

  4. Helt tilfældigt har jeg lige læst et tweet fra den gamle afdankede rødstrømpe Suzanne Brøgger.
    Hun fortæller, at vikingerne grundlagde Kiev i 700-tallet, og Kiev blev senere hovedstad i landet Rus.

    Tankevækkende…

    Kommentar by Revisoren — 24. februar 2022 @ 10:50

  5. Revisoren — 24. februar 2022 @ 10:39

    Det kan du tro han gør, Hunter Biden har bedrevet “forretning” i diktaturstaten Ukraine for ham selv og far.

    Kommentar by Kunta — 24. februar 2022 @ 11:02

  6. Kommentar by Kunta — 24. februar 2022 @ 11:02
    Nej, Ukraine kan ikke kaldes en diktaturstat, men er en ung, demokratisk stat i en fattig udkant af Europa, fattiggjort og korrumperet af den kommunisme, der stadig huserer på vores universiteter og i politik, ikke mindst i EU.

    Når Putin vil afnazificere Ukraine gennem krig, er det som at holde et spejl op foran den magtfulde danske venstrefløj, der også gennem projicerede løgnehistorier retfærdiggør intimidering og vold mod anderledestænkende.

    Kommentar by traveler — 24. februar 2022 @ 11:31

  7. Vi skulle have gjort som Churchill foreslog i 1945 – før sovjet fik a-våben:

    “Winston Churchill wanted a plan for Britain and US to invade the Soviet Union.”

    Vi tog heldigvis et opgør med nazismen, men ikke med den røde fascisme, kommunismen. Den fik lov til at udvikle sig og dominerer nu politikere og medier i vesten, sammen med muhammeds ørkennazisme, islamismen.

    Vi skal tage et opgør med alle fascister!

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 24. februar 2022 @ 11:43

  8. “No more brother wars” har mantraet lydt hos nogle, der alligevel nu finder Putins argumenter besnærende… Der kan så vist argumenteres overbevisende for mange grænseændringer europæere indbyrdes, men måske er der vigtigere sager i verden. Det er svært at finde noget mere historisk berettiget, end at Danmark får nogle danske “stuga”-ejere i Skåne til at bede fædrelandet om redning fra svensk lovløshed i den provins, som blev udsat for en af de værste etniske udrensninger nogensinde. Men det er jo skruen uden ende.

    Kommentar by Peter Neerup Buhl — 24. februar 2022 @ 12:12

  9. der er sket det forventelige,
    NATO har ikke forstået at Rusland ikke vil have NATO i sin baghave,
    resultatet?
    nu invaderer Rusland Ukraine…er det synd for ukrainerne?
    selvfølgelig er det det, men at tro man kan fortsætte NATO-udvidelsen
    mod Øst uden at det ender som det er endt…hvor er det tragisk
    at det er kommet til dette punkt.

    Ukraine kunne have været en bufferzone UDEN NATO-TILSTEDEVÆRELSE
    og vi kunne have handlet med Rusland og Ukraine, som Putin var indstillet på i 90erne.

    Til dem der ikke vil handle med Rusland fordi landet er topstyret og
    korrupt…se dog på hvilke alliancer og hvilken samhandel vi har med
    diverse islam-dominerede områder af Verden…

    Jeg støtter ikke invasionen, men jeg kan forstå hvorfor den sker,
    når man læser kommentarsporet på DR og Politiken lader det til at
    folk ikke har den fjerneste forståelse for hvorfor Rusland trykker tilbage nu, det er et produkt af ensidig propaganda,
    jeg slutter lige af med ordene: Russisk ortodoks (østukraine) og Sevastopol (flådebase)…det er geopolitik og der kan vi ikke bruge
    eget moralske kompas til at slå vore modstandere oven i hovedet.

    Vi bør ikke eskalere konflikten yderligere, men det er nok for sent.

    Lær at leve med at der findes flere verdenssyn og politiske standpunkter end vort eget, hold op med at “demokratisere” Mellemøsten
    gennem “befrielseskrige”, det ender jo bare med at vi skal have dem herop og så kan vi ved selvsyn konstatere at de sgu ikke er som os,
    har deres egen religion og deres egen kultur som ikke er forenelige med en fredelig sameksistens i Vesten.

    Nej til Islam i Europa, lad dem dyrke deres Muhammed derhjemme…
    Nej til Oligarki som i Rusland, men lad være med at trække Ruslands
    nabolande ind i NATO…

    lidt reflektion og realitetssans ville være på sin plads frem for at tro at alle vil som os og at vi skal “hjælpe” dem med at blive som os, det skal vi ikke, det ender galt hver gang og nu betaler den menige ukrainer prisen for NATO-udvidelsen…jeg føler med dem, men vil ikke skabe en storkrig over at Rusland nu tager Donbas og Krim og beskyder Kiev…

    Hvor er det trist…

    Kommentar by konservativ — 24. februar 2022 @ 12:18

  10. Så er det vel endegyldigt slut med at afholde Pride i Ukraine?

    Kommentar by Revisoren — 24. februar 2022 @ 12:44

  11. enig med konservativ
    Hvis jeg var Putin, ville jeg også se det som en provokation at EU ønsker at udvide mod øst. Det var ikke taktisk klogt, men nok udslag af gammel-tysklands drøm om Lebensraum

    Kommentar by k.m. — 24. februar 2022 @ 12:54

  12. Helt uenig med de lokale putin-feltmadrasser.

    Selvfølgeligt skal Ukraine og andre frie nationer frit kunne vælge at søge optagelse i NATO – det skal den korrupte diktator ikke bestemme.

    Sørgeligt, at det stolte og intelligente russiske folk ikke har skaffet sig af med diktatoren – det bør vi hjælpe dem med.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 24. februar 2022 @ 13:24

  13. Danmark er du klar til store mængder flygtninge.

    Kommentar by P — 24. februar 2022 @ 13:24

  14. Om ukrainske partier som fx Svoboda er nationalkonservative eller nationalsocialistiske tør jeg ikke sige. Men det, der adskiller dem fra vesteuropæiske nationale bevægelser, er deres had specifikt rettet mod jøder.

    Europæiske jøder emigrerer til Israel på grund øget muhammedansk tilstedeværelse i Vesteuropa, men også på grund af et stærkt jødehad i Østeuropa.

    Kommentar by Peter Faber — 24. februar 2022 @ 13:26

  15. Enig med Konservativ.
    NATO startede provokationerne vedrørende Ruslands nærområde.
    Sleepy-Joe havde brug for en lille rask krig på grund af hans indenrigsproblemer.
    Alle vestlige lande løb efter mediernes panikråb på handling.
    Realpolitik og Fornuften blev glemt.

    Mon ikke Jens Stoltenberg får Nobels fredspris en af dagene?

    Kommentar by Bastardo — 24. februar 2022 @ 13:28

  16. Kina gnider sig i hænderne – Taiwan next – takket være demente og impotente Biden – og russerluderne i tyske SPD.

    Chinese news media posted instructions to social platforms about how to approach coverage on Ukraine, including a note of China’s need for Russian “support” with Taiwan. 

    “In the future, China will also need Russia’s understanding and support when wrestling with America to solve the Taiwan issue once and for all,” his post read. Ming said that it “doesn’t hurt” to use moderately pro-Russia language. 

    https://www.foxnews.com/world/chinese-news-media-rules-russia-ukraine-coverage

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 24. februar 2022 @ 13:42

  17. Dette invasion udstiller i den grad EU´s manglende nosser og totalt hjernedøde energipolitik, hvor de/vi har gjort os afhængige af er russisk zar.

    Danmark ud af EU
    Danmark straks investere 2% i forsvar
    Danmark opbygge eget atomkraftværker og få total uafhængighed af vejr og idioter.

    Kommentar by Revser — 24. februar 2022 @ 13:47

  18. Det kan diskuteres om de ukrainske nationalister i dag skal kaldes nazier, men historisk er der ingen tvivl om at nationalsindede ukrainerne helhjertet var på Tysklands side mod russerne i 2VK.

    Mens alle de tyske besættelsestropper i Danmark i maj 1945 uden problemer forlod landet for at komme hjem til Tyskland, så var den ukrainske division i Danmark desperate, fordi de kunne komme i Gulag-lejre eller direkte blive dræbt ved at blive tvunget tilbage til Sovjetunionen. En uløst opgave for historikere i Danmark er at spore skæbnen for den ukrainske besættelsesstyrke i Danmark efter krigen.

    Kommentar by perhag — 24. februar 2022 @ 13:47

  19. Putin forstår kun rå magt

    Det gælder alle statsledere og Putin er ikke værre end gennemsnittet, han er faktisk en drengespejder i forhold til USA.

    Hele verden håner USA fordi Putin bruger præcis samme nysprog som USA har brugt i to årtier: “humanitær intervention”, “fredsbevarelse”, “duty to protect” og “folkenes ret til selvbestemmelse.”

    Putin gør bare hvad USA har gjort talrige gange siden bombardementet af Beograd i 1998.

    Kommentar by Felix Krull — 24. februar 2022 @ 13:59

  20. Har lige set et “pressemøde” med den norske fjeldabe Jens Stoltenberg, der er såkaldt “generalsekretær” i NATO.
    Putin sidder og klasker sig på lårene af grin over denne impotente soyboy…

    Kommentar by Revisoren — 24. februar 2022 @ 14:21

  21. Man undrer sig:
    1) Hvorfor må Putin ikke omringe Ukraine militært, når Biden har omringet Rusland militært?
    2) Hvorfor gælder “folkenes selvbestemmelsesret” for Kosovo, men ikke for Krim, med 70% russisk befolkning?
    3) Hvorfor må “forsvarsalliancen Nato” bombe Serbien sønder og sammen i voldsomme angreb, når Serbien ikke har angrebet et Nato land?
    4) Hvorfor tillader den amerikanske kongres en præsident, som ikke vil lade sig undersøge for galopperende senilitet?

    Kommentar by Gustav Jensen — 24. februar 2022 @ 14:41

  22. EU/NATO har med sin hæmningsløse og uansvarlige trang til at ekspandere mod øst åbnet en Pandoras æske. Og ja, ultimativt kan det blive Taiwan, der betaler prisen for Vestens hovmod.

    Vi har intet at gøre i Ukraine, og Putin har igen og igen advaret om, at Rusland forståeligt nok ikke tolererer NATO i sin “baghave”.

    Vesten har egenrådigt trukket alle grænser i hele Afrika og Mellemøsten og senest også i Serbien/Balkan. Vi har startet krige, åbnet konflikter og udskiftet ledelsen i en række lande, herunder Korea, Vietnam, Cambodia, Irak, Libyen, Afghanistan og prøver ihærdigt i Syrien. Imens får det bindegale Iran vores velsignelse til at udvikle atom våben. Og diktaturstaten Kina er vores gode ven, som vi har oprustet økonomisk og dermed gjort til potentiel, hvis ikke kommende økonomisk, politisk og militær trussel. EU/NATO er blevet til et galehus.

    Hvad er det for et storhedsvanvid, der synes at fortrænge al sund fornuft fra hovederne på Vestens statsledere? Den sunde fornuft som kunne have forhindret, at Rusland overhovedet har følt sig presset til at gå ind i Ukraine.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 24. februar 2022 @ 15:53

  23. NATO afviser arrogant og nedladende at give Rusland den indrømmelse som USA selv kræver.Cuba krise / Monroe doktrin. Putin har ganske rigtigt valgt den triste militære drejebog, men tingene går sandelig også forrygende godt efter den Amerikanske drejebog. Det land kan ganske enkelt ikke leve uden en krig. Dertil er for mange politikere i lommen på det amerikanske militær-industrielle kompleks. Amerikansk uskyld eksisterer ikke. Jeg er enig med bloggeren. Realisme er vejen frem.

    Kommentar by Erling — 24. februar 2022 @ 15:54

  24. Der findes et stort russisk mindretal i Ukraine; ca. 20% er russere eller russisksindede. I den russiskorienterede østlige del af Ukraine er der opstået en væbnet separatist bevægelse, som ukrainsk militær uden held har forsøgt at nedkæmpe. Russerne støtter selvfølgelig det russiske mindretal. Danmark støttede også det danske mindretal syd for kongeåen fra 1864 til 1920, indtil problemet blev løst løst ved en folkeafstemning. Hvorfor taler ingen om en folkeafstemning i Ukraine?

    Kommentar by Ole Madsen — 24. februar 2022 @ 16:05

  25. Henrik Wegmann — 24. februar 2022 @ 15:53 skrev:

    “Vi har startet krige, åbnet konflikter og udskiftet ledelsen i en række lande, herunder Korea, Vietnam, Cambodia, Irak, Libyen, Afghanistan og prøver ihærdigt i Syrien.”

    “Vi”? Nej! Jeg har ikke startet nogen krige! Jeg vil ikke tages til indtægt for hvad nogle korrupte magtliderlige globalister fortager sig.

    Kommentar by Peter Nielsen — 24. februar 2022 @ 16:12

  26. har lige genset Støvrings Den nye Verdensorden, selvom den har et par år på bagen er den meget aktuel:
    https://www.youtube.com/watch?v=hgPeaQSSMNQ

    og så til Jørgen Nielsen, kommentar nummer 12…
    du kalder mig og andre for “putins feltmadrasser”
    du skyder mig i skoene at være tilhænger af hans fremfærd, det
    er jeg ikke, men jeg konstaterer at det er sket og jeg forstår
    den geopolitiske baggrund for det…

    Vi kunne jo herhjemme ofre de penge på forsvaret som er nødvendigt for at kunne beskytte Danmark og så lade være med at gale op om at hvis vi ikke kan skubbe NATO helt op mod Rusland i Ukraine, jamen så gør vi det da bare i Finland og Sverige når Rusland åbner ild i Ukraine…hallo, stop med den konfrontation! Vi skal holde os i skindet.

    Synd for ukrainerne at vi ikke kunne lade være, at vi lige skulle…

    Bomberne over Kiev er et produkt af NATOs fremfærd,
    jeg holder ikke med dem der affyrede missilerne, men jeg sætter
    mig i deres sted, kan man ikke det er man en dårlig strateg, vi er inde på en farlig vej der kan føre til en storkrig og det går jo skide godt med at inddæmme Kina når Rusland der strækker sig tværs over Eurasien nu er gjort til en aktiv fjende…flot!

    Der skal ikke optrappes, der skal nedtrappes, så kunne vi måske lade
    være med at stikke til bjørnen ville det være perfekt.

    Rusland er i min verden en, potentielt, bedre samarbejdspartner og allieret end diverse oliestater i Mellemøsten og man behøver ikke knuselske Rusland, men det samarbejde er nu udskudt på ubestemt tid.

    Jørgen Nielsen, du taler om geopolitik som om det var en vejstrid i et parcelhuskvarter.

    Verden er unipolær og vi har slet ikke råd til at skubbe yderligere til magtbalancen. Måske forholdet for folk i Ukraine blev bedre hvis vi ikke, kæphøjt, havde trådt så tæt på Ruslands interessesfære.

    Det kommer til at tage mange år at komme over dette makværk og jeg vil
    også gerne henvise til Tysklands energiforsyning som er dybt afhængig af Rusland.

    Tyskland der for at dydssignalere er ved at afvikle sin energiforsyning uden at have et alternativ klart…,
    det er jo nærmest symptomatisk for Vesten hvad der foregår.

    Jeg ved ikke hvad fanden der er gået galt i NATO-regi, men alle europæere, også russerne, er tabere i dette spil.

    Kina og Oliestaterne i Mellemøsten klasker sig på lårene og selvfølgelig de våbenproducenter der har en interesse i en konflikt.

    Så ro på, coolio, tak!

    Putins Feltmadras?,
    måske er jeg bare interesseret i ikke at skade Danmark?
    NATOs musketer-ed kan jo give enorme problemer hvis vi nu
    indlemmer fx Finland og hvad med borgerne i Finland?
    Kommer de til at sove bedre om natten ved Stoltenbergs udmelding?

    Kommentar by konservativ — 24. februar 2022 @ 16:16

  27. #25 OK, Peter. Point taken. Jeg vil bestemt heller ikke selv tages til indtægt for det.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 24. februar 2022 @ 16:18

  28. Hvad angår internationale spilleregler, må man til at se nærmere på Budapest-memorandummet fra 1994, hvor Rusland, UK og USA gav sikkerhedsgarantier for trusler og magtanvendelse mod Ukraines, Hvideruslands og Kasakhstans territoriale integritet eller politiske uafhængighed.

    Lige nu virker Budapest-memorandummet som Chamberlains München-aftale med Hitler i 1938.

    Kommentar by traveler — 24. februar 2022 @ 16:34

  29. Putin har set hvor svag og latterlig USA er under ham den senildemente olding. Det blev tydeligt for enhver da han overgav Afghanistan til en flok gedehyrder med gamle AKs. Og det har alle andre despoter set. Nordkorea, Iran, Kina, bare vent, hajerne lugter blod, Vesten er screwed så længe vi er i hænderne på den liberale elite.

    Kommentar by Lukket fest — 24. februar 2022 @ 16:39

  30. Ukrainske flygtninge?
    Ja, hvis vi bytter en islamist ud for en kristen, så er det da ok.

    Kommentar by Hul igennem? — 24. februar 2022 @ 16:42

  31. Gamle

    Kommentar by P — 24. februar 2022 @ 16:51

  32. Gamle tidligere områder tilbage.
    Hvad med alaska?

    Kommentar by P — 24. februar 2022 @ 16:52

  33. Det er Putins fejltrin, at han har set hvor svag og latterlig USA er. Når ukrainere og russere giver hinanden stigende tab, og det ukrainske had mod Rusland vokser, bliver det til en fatal boomerang for Putin.

    Kommentar by traveler — 24. februar 2022 @ 17:15

  34. USA ledes af en flok senile democrats

    https://www.youtube.com/watch?v=RyajQV667nQ
    Nancy Pelosi CONFUSES Hungary for Ukraine

    Kommentar by k.m. — 24. februar 2022 @ 17:47

  35. kan man synke lavere ?
    John Kerry : krigen vil øge klimakrisen –
    https://cnsnews.com/blog/michael-w-chapman/kerry-ukraine-war-will-have-massive-emissions-consequences-need-stay-track

    Need to Stay on Track With Climate Change

    Kommentar by k.m. — 24. februar 2022 @ 17:58

  36. Kommentar by “konservativ” — 24. februar 2022 @ 16:16

    Falsk varebetegnelse, “konservativ”, det hedder Radikal – Appeasement – Peace in our time…

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 24. februar 2022 @ 18:09

  37. Ukraine : 8-9 mill ruthenere undertrykker 20-25 mill russere. Læs om Volhynienmyrderierne.– I Odessa jubler man over befrielsen fra gangster oligarkerne i Kiev. I sept 1990 var der en folkeafstemning på Krim , hvor 96% ønskede at blive en region i Rusland. 90% af Ukr. naturressurser befinder sig i Donetsk og Lugansk, der begge før 2014 var de absolut rigeste regioner i Ukr.

    Kommentar by dansker — 24. februar 2022 @ 18:16

  38. 36)– Support til Rusland er forsvar mod Kinas adgang til Østersøen.- Kaldes realpolitik.– Også fordi: De kendte naturressurser i Rusland er 3 gange større end de tilsvarende i Kina, USA, Eu tilsammen. Bl.a. The world fact book.

    Kommentar by dansker — 24. februar 2022 @ 18:21

  39. Putin føler sig overhovedet ikke truet af NATO, men han frygter at blive væltet af det stolte russiske folk, når de kan se hvor elendigt han forvalter Ruslands enorme rigdomme.
    Og Putin ved godt hvad der sker med russiske despoter, der bliver afsat af folket!
    Ved murens fald havde Rusland et bruttonationalprodukt per indbygger, der var det dobbelte af Polens – nu er Polens dobbelt så stort som Ruslands – Polen har altså klaret sig fire gange bedre end Rusland under Putins korrupte og diktatoriske ledelse.
    Alt tyder på at Ukraine, ved en tættere tilknytning til vesten kunne opleve samme fremskridt – Og det er lige præcist hvad Putin frygter!

    Putin kunne have valgt samme vej for Rusland, men valgte i stedet at berige sig selv og vennerne ved at forarme Rusland.

    I øvrigt helt enig, Tyskland burde sættes under administration, en så komplet idiotisk energipolitik med afskaffelse af A-kraft, manglende udbygning af el-infrastruktur, afhængighed af russisk gas, burde simpelthen være ulovlig, da det skader hele Europa.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 24. februar 2022 @ 18:25

  40. Jørgen Nielsen, kan bedre forholde mig til din nyeste kommentar, der er dog igen noget du glemmer:
    Ukraine grænser direkte op til Rusland og har en betydelig russisk tilknytning i etnisk og kulturel forstand, Polen ligger længere væk fra Rusland og Polens NATO-samarbejde begyndte for lang tid siden, på et tidspunkt hvor Rusland stadig affandt sig med at Vesten udvidede NATO mod øst. Ukraine vil Rusland bare ikke acceptere overskrider denne politiske og geopolitiske grænse. Polens velstand hænger forresten sammen med en række faktorer.

    Polen grænser op til Tyskland og samhandel og EU-økonomisk støtte har betydet hele forskellen.

    Naturligvis ville Ukraine kunne lukrere på lignende fordele, dog i mindre grad grundet landets geografiske placering
    OG
    Ukraines geografiske placering, samt de gentagne NATO/EU-udvidelser mod Øst har bare fået bægeret til at flyde over.
    Rusland har forresten adgang til såvel Østersøen via Kaliningrad, forhenværende Königsberg (så Polen sidder ikke på adgangen for dden russiske flåde, omvendt forholder det sig med Ukraine der i Krim mønstrede Sevastopol der rummer Ruslands Sortehavsflåde.

    Rusland accepterede altså modvilligt de første etaper af udvidelsen,
    men denne gang er det vitale geopolitiske områder der er på spil
    og som tidligere nævnt, der bor faktisk mellem 7 og 8 millioner russere i Østukraine.

    Hvad vi ser nu er således Rusland der reagerer på en direkte trussel
    mod dets forsvar og samtidig en indlemmelse af Østukraine i Rusland,
    man kan sige en efterdønning af “unsolved business” fra Den kolde Krig.

    Det ser ikke kønt ud, men jeg mener fortsat at vi har presset Rusland til at skride til handling.

    Vi kunne have undgået det hele ved at samhandle med Ukraine og ikke
    forsøge at gøre det til NATO-område…

    God aften til alle…

    Kommentar by konservativ — 24. februar 2022 @ 19:04

  41. Putin kan ikke være værre end vesten egne korrupte ledere.

    Kommentar by Bilka — 24. februar 2022 @ 19:15

  42. Takket være Stalin var Polen indtil den nylige massetilstrømning af Ukrainske fremmedarbejdere fuldstændigt etnisk rent, så Putin har ikke påskuddet at skulle redde et undertrykt mindretal der.

    Kommentar by Træt — 24. februar 2022 @ 19:34

  43. Nato udgør ingen trussel – Estland og Letland er NATO nabolande og har begge store russiske mindretal.
    Russisk minoritets undskyldningen er bare Hitlers Sudetertysker historien om igen.

    Putins paranoia gælder hans egen magt og frygten for at blive stillet til regnskab for sine forbrydelser.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 24. februar 2022 @ 19:39

  44. @Jørgen Nielsen
    De russiske mindretal i Estland og Letland er skabt af Sovjetunionen som flyttede russere til de baltiske lande for at “russificere” dem – ikke helt som Erdogan “muslimiferer” EU-landene. Det skete med tvang fra russisk side.

    Kommentar by ino — 24. februar 2022 @ 19:50

  45. Lad Putin tage det Shithole land så der forhåbentlige kan komme noget fornuftigt ud af det. Og samtidig så får vi udstillet psykopaten joe pispants biden og psykopaterne fra EUSSR som de latterlige idioter de er.

    Kommentar by piphans — 24. februar 2022 @ 19:53

  46. Og lad os få lukket krigsforbryder organisationen NATO så hurtigt som muligt.

    Kommentar by piphans — 24. februar 2022 @ 19:54

  47. Putin har brug for en lille krig for at dække over, at Rusland er en failed state – hvilket han har ansvaret for.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 24. februar 2022 @ 20:10

  48. #39 Jørgen Nielsen
    Dine tal er sikkert rigtige. Men hvor Polen er blevet omfavnet af Vesten, som har giver polske expat i EU mulighed for at sende milliarder af EURO tilbage til deres hjemland hvert år, så er Rusland blevet først hånet og latterliggjort og siden systematisk dæmoniseret af Vesten – og holdt ud i en strakt arm.

    Alt andet lige, så har Rusland faktisk klaret sig ret godt siden Murens fald, hvor kæmpelandet blev efterladt i totalt kaos. Og Putin er nok mere respekteret af sin befolkning end nogen vestlig statsleder, som du kan nævne.

    Nej, Putin behøver ikke frygte sin befolkning. Og nej, Rusland er nok ikke mindre demokratisk end eksempelvis Danmark, hvor samtlige medier agerer talsmænd for den til enhver tid siddende regering. Eller USA, hvor en forvirret gamling agerer handskedukke for et bundkorrupt politisk parti (Demokrats, hvis nogen skulle være i tvivl), og hvor handskedukken har tjent millioner på tvivlsomme forretninger med netop Ukraine.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 24. februar 2022 @ 20:19

  49. Jeg skrev noget faktuelt forkert, summen er dog den samme…
    der bor mellem 7 og 8 millioner russere i Ukraine, men det er de 5 af dem der bor i de østlige provinser, ikke 8 millioner, hvor de udgør et betydeligt mindretal, ja, ligefrem er i overtal i nogle regioner, så er der den russisk-ortodokse kirke, ligeledes i de østlige provinser og der er sproget som tales i Donbas hvor russisk mange steder er hverdagssproget.

    Det er forresten interessant at gå på wiki i disse dage, jeg ledte efter sprogdiagrammerne, de er væk nu, ledte også på Donetsk og Luhansk…væk, så kørte jeg en view history på wikis Donbasside og mere end 50 ændringer er foretaget indenfor 2022. Det er jo interessant at vide hvad der er ændret, men jeg har ikke tiden og overskud til at nørde wikis ændringer nu…, men da wiki er open source og nogle nøgleholdere sidder og bestemmer hvad der skal stå og kan redigere så er der formentlig tilføjet og fjernet en masse information, af den årsag anvender jeg aldrig wiki til dybere studier, jeg foretrækker bøger hvor historien ikke revisioneres konstant, skrækeksemplerne på bias i wiki-artikler er woke-artikler og hvilke meningsdannere der får prædikatet “extreme right”, ofte er henvisningen en artikel fra et centrum-venstre nyhedsmedie…, men dette er jo et emne for sig selv, hvorledes historiske data ændres som de politiske vinde blæser på internettet.

    Kommentar by konservativ — 24. februar 2022 @ 20:39

  50. Hvis Nato vandt en total sejr over Rusland, bortfalder undskyldningen for Nato’s videre overlevelse – for hvem er den sidste store fjende af Nato andet end Rusland?
    Kort tid efter Ruslands bortgang, kan Nato ikke mere begrunde sin eksistens som verdens frelser. Nato kan heller ikke mere bruges som salgskanal for den amerikanske våbenindustri, så de 60000 Nato bureaukrater må rykke ind i arbejdsløshedskøen.
    Nato’s overlevelse vil derfor være betinget af en aftale med Rusland om gensidig terrorvirksomhed (teater), rettet mod hinanden for egen overlevelses skyld – og vil Rusland spille med gratis?

    Kommentar by Gustav Jensen — 24. februar 2022 @ 20:46

  51. “Dæmoniseringen” af Rusland har Putin selv ansvaret for, når han f.eks. bruger for kr. 150.000.000,- radioaktivt Polonium 210 for at slå Alexander Litvinenko ihjel – og med total foragt for menneskeliv bruger Novichok nervegift for at komme politiske modstandere som Alexei Navalny og familien Skripal til livs.

    “så har Rusland faktisk klaret sig ret godt siden Murens fald”

    Nej, Rusland har med deres enorme naturrigdomme in mente klaret sig helt ufatteligt elendigt – netop pga. den korrupte despot Putin.

    “Rusland er nok ikke mindre demokratisk end eksempelvis Danmark”

    Er du standupper? Det er jo simpelthen en joke.
    Det er vist kun Enhedslistens mest ekstremistiske subkulturer, der har plads til det ledige standpunkt…

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 24. februar 2022 @ 21:04

  52. Skulle russerne bare have overladt deres flådebase i Sevastopol til USA, når tusinder af russer er faldet i kampen mod nazismen i slaget om Krim.
    USA har 700 baser verden over og har tilsyneladende tænkt sig at beholde bl.a Guantanamo endlessly selvom de er bedt om at forlade landet. Hvorfor lader USA ikke Ukraine og Syrien være i fred? What is it good for?

    Kommentar by fair play — 24. februar 2022 @ 21:11

  53. Ikke mækeligt at Putin mener han sagtens kan slippe afsted med en full-blown-invasion af Ukraine når man ser på hvor let spil de har.
    – Tyskland ville kun sende hjelme til Ukraine. Ukraine er langtfra at kunne afskrække nogen med en hær der ikke ligefrem er moderne og et terræn der gør invasioner lidt for lette at gennemføre
    – USA der har en præsident der lige først skal have en middagslur inden han (dårligt og usammenhængende) kan læse noget op fra en tele-prompter og en formand for Repræsentantnes hus der aktuelt åbenbart tror at Ungarn bliver invaderet…
    – EU der har spillet Mr. Nice Guy i forhold til Rusland fordi flere af landene er naturgas-narkomaner med Rusland som pusher.

    Men!

    Det er ikke kun dårlige nyheder.
    Jeg ser frem til at Europa lærer at blive uafhængige af russisk gas og finder vejen til energi-uafhængighed: Ja til Atomkraft, ja til Fracking.

    Og så ser jeg frem til personligt at møde op på banegården for at byde de ukrainske flygtninge hjerteligt velkommen:
    https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2021/06/NINTCHDBPICT000662902915.jpg

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 24. februar 2022 @ 21:23

  54. Kun ukrainske kvinder, tak. Mændene kan vi sende retur med våben i hånd.

    Kommentar by Træt — 24. februar 2022 @ 21:50

  55. Jeg synes dem som støtter NATOs aggressive udvidelsespolitik i det mindste må holde op med at benævne organisationen som en nordatlantisk forsvaralliance.

    Allerede med Grækenlands og Tyrkiets medlemskab blev terrorbalancen forskudt, og med NATO-ekspansionen i Østeuropa har Rusland efterhånden kun langdistanceatomraketter til at forsvare sig med, hvis de kan undgå at NATO ødelægger dem alle i et overraskelsesangreb.

    Kommentar by perhag — 24. februar 2022 @ 22:16

  56. Igen er det (Nazi-)Tyskland der redder Putins lille røde fascist-røv.

    De tyske russer-ludere med bordelmutter Gerhard Schröder, SPD, i spidsen, spreder ben for undermåleren Putin:

    “Tysklands forbundskansler Olaf Scholz lægger indirekte op til, at betalingssystemet Swift ikke skal være del af sanktionerne mod Rusland i denne omgang.”

    Den korrupte socialdemokratiske ex-kansler Gerhard Schröder er købt og betalt med bestyrelsesposter i russiske energiselskaber af Putin.

    Bonkammeraterne Hitler og Stalin klapper i hænderne af deres efterfølgeres gode samarbejde.

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/foer-topmoede-eu-ledere-er-uenige-om-den-ultimative-sanktion/9146036

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 24. februar 2022 @ 22:20

  57. *Jørgen Nielsen 22:20
    Ja socialisten Gerhard Schröder har hidtil opført sig som en ål i mudder sammen med Putin. Det var ligefrem Putin der holdt Schröders runde fødselsdag. En rigtig forræder, der lever fedt som lobbyist for Gazprom! Jeg er sikker på at han havner i helvede!

    Kommentar by Den Nervøse — 24. februar 2022 @ 23:18

  58. Det forekommer mig hr Jørgen Nielsen at du konstant agiterer for krig mellem Rusland og Vesten…Du ved godt at Vesteuropa ligger i første linje?
    …så køl lige lidt af og se dette tyske indslag om de geopolitiske udfordringer vi står overfor, har du forresten nogen som helst idé om
    de økonomiske følger af en yderligere eskalation?
    Naturligvis går Tyskland balancegang, USA kører hårdt på med sanktionstanker der, i sidste instans, rammer Europa og vil tvinge
    Tyskland til at købe dyr oversøisk gas, fx fra USA…
    Ville USA acceptere en fremmed magts tilstedeværelse i dets egen sfære?
    https://www.youtube.com/watch?v=O_3Z7oK67Yk&ab_channel=MichaelL%C3%BCders
    Die Ukraine im Visier: Nicht allein Russland muss sich bewegen – auch der Westen (Michael Lüders)
    og en klassisk koncert så det hele ikke går op i krigstanker:
    https://www.youtube.com/watch?v=8siki1iGkU0&ab_channel=wocomoMUSIC
    Hélène Grimaud: Beethoven – Piano Concerto No. 4, Op. 58 (Orchestre de Paris, Christoph Eschenbach)
    Godnat hr Jørgen Nielsen!

    Kommentar by konservativ — 24. februar 2022 @ 23:30

  59. Det forekommer mig hr Jørgen Nielsen at du konstant agiterer for krig mellem Rusland og Vesten…Du ved godt at Vesteuropa ligger i første linje? -ikke USA der har ført os ind i den ene ulykke efter den anden!
    …så køl lige lidt af og se dette tyske indslag om de geopolitiske udfordringer vi står overfor, har du forresten nogen som helst idé om
    de økonomiske følger af en yderligere eskalation?
    Naturligvis går Tyskland balancegang, USA kører hårdt på med sanktionstanker der, i sidste instans, rammer Europa og vil tvinge
    Tyskland til at købe dyr oversøisk gas, fx fra USA…
    Ville USA acceptere en fremmed magts tilstedeværelse i dets egen sfære?
    YT
    Die Ukraine im Visier: Nicht allein Russland muss sich bewegen – auch der Westen (Michael Lüders)

    Kommentar by konservativ — 24. februar 2022 @ 23:34

  60. Rød-fascistisk nazi-propagande fra nazi-tyskland?
    Michael Lüders anklager USA for at piske en stemning op, fordi de advarer om, at Putin vil angribe Ukraine?

    Ha, ha, hvor dum fremstår Lüders-idioten i dag, hvor det viste sig, at USA havde ret…

    nazi-tyskland er simpelthen fyldt med rød-fascister, specielt de tyske medier, der støtter alt fra Rusland og Kina, og bekæmper alt fra USA.

    Nazi-tyskland er en paria-stat, der burde tvangsopløses i de enkelte delstater.

    Hvis I vil lære noget om hvor sindssygt nazi-tyskland forholder sig til USA og Rusland, så læs den her fra DW:

    “It was 1983 when I arrived in Berlin, when the city was still divided by a wall. I was studying political science and one of the courses on offer was entitled “Critical solidarity with the SU,” that is the Soviet Union. Seriously? Wasn’t the Berlin Wall a clear illustration of how ruthless Russian, or rather Soviet, policy was?

    But I quickly learned that for many on the left in Germany, Moscow was not the enemy. Washington was:

    In recent years, the Nord Stream 2 natural gas pipeline has been the subject of fierce criticism, not only in the US but in other parts of Europe. Yet, German politicians were reluctant to let go of the project despite warnings to not become dependent on Russian gas.

    For a long time, Chancellor Angela Merkel dismissed all criticism by pointing out that the pipeline was a “purely private sector project.” Her successor Olaf Scholz adopted the same formulation last December.

    https://www.dw.com/en/opinion-germany-has-to-wake-up-to-russia/a-60904139

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 25. februar 2022 @ 00:03

  61. USA er ikke helte i min fortælling om konflikten, så meget har du da forstået, derfra er vi dybt uenige.
    Jeg vil fred med Rusland og jeg vil ikke have en storkrig over Ukraine
    og, ja, Rusland er gået ind i Ukraine, men du har stadigvæk ikke fattet
    at det handler om fordøren til Rusland, Ukraine er strategisk vigtig for Rusland og det er en krig fremprovokeret af USA der sidder trygt på den anden side af havet. Taberne er Rusland, Ukraine og faktisk også Vesteuropa fordi vi får frataget den billige gas som det var meningen skulle strømme gennem fx Nordstream2. Du mener at aggressoren er det land der har frabedt sig NATO-tilstedeværelse ved sin grænse. Vi er grundigt til grin i NATO som kunne have repræsenteret vore interesser, men repræsenterer USAs interesser og ikke Europas. Hahaha, grin du bare videre. Nu skal vi animeres til en krig hvor vi intet har at gøre. Situationen i Nordeuropa er i forvejen økonomisk farlig fordi den fælles valuta koblet op på ECBs pengepolitik har givet os negative renter gennem en højkonjunktur, renterne er nu ved at stige, huspriserne er dømt til at falde som produkt af dette, reallønsfremgang vil ødelægge vores konkurrenceevne og så har vi en ideologisk drevet omstilling i gang som kunne virke meget sød og idealistisk, men som har resulteret i høje energipriser fordi teknologien slet ikke er til stede. USA vinder på denne krig og den startedes at USA da NATO under USAs diktat fortsatte østudvidelsen og nu ville afskære Rusland fra de dele af deres folk der bor i Ukraine og samtidig ville afskære Rusland fra Sortehavet. Provokationen er fra NATOs side og resultatet er krig.
    Jeg kan da sagtens forstå at Rusland ser sig nødsaget til at bemægtige sig Østukraine i en sådan situation, dermed ikke være sagt at krig er noget behageligt. Du bliver ved med at referere til Ukraine som et helt tilfældigt land med en helt almindelig geografi, men det er ikke tilfældet og derfor går russerne nu ind. Jeg forstår Rusland. Vil hellere bo i Danmark, men jeg forstår Rusland. Kan du ikke forstå Ruslands ageren?
    YT: Mendelssohn: Piano Works, musik til natten

    Kommentar by konservativ — 25. februar 2022 @ 02:54

  62. Ja, ja, godt med dig “kommunist” – Sig mig, hvem du omgås, så skal jeg sige dig, hvem du er…

    “The determination of the United States to impose the progressive expansion of NATO towards the borders of the Russian Federation constitutes a threat to the national security of this country and regional and international peace,” the Cuban Foreign Ministry said in a statement.”

    “Venezuela announces its full support to President Vladimir Putin in the defense of Russia’s peace,”

    “Nicaraguan President Daniel Ortega on Monday expressed support for Putin.”

    “Syria’s government says it “supports” Russian President Vladimir Putin”

    “The war in Ukraine is caused by “NATO’s provocative actions”, Iran’s foreign minister Hossein Amirabdollahian”

    “Enhedslistens Internationale Udvalg har lørdag planlagt en demonstration foran den amerikanske ambassade.”

    “Enhedslisten vil ikke støtte Nato-bidrag trods invasion”

    “Enhedslisten og Frie Grønne vil dog ikke stemme for.”

    “konservativ” min bare…

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 25. februar 2022 @ 06:37

  63. Lidt krigshistorie hvis nogen er interesseret
    https://www.kystmuseet.dk/besoeg-os/kystmuseet-saeby/paa-den-anden-side/
    – hvordan vi husker hvad vi ikke vil vide!
    Hvad har et fad, en officer, to fædrelandsdigtere og nazismen til fælles?

    Umiddelbart ikke så meget, men det er lige indtil man går bag facaderne, når man går på den anden side, ser på kilderne uden forbehold – uden forventninger. Blot lader kilderne tale…

    Kommentar by k.m. — 25. februar 2022 @ 09:07

  64. Som jeg ser det (kan være jeg tager fejl), så kan Putin være flintrende ligeglad med Vestens sanktioner. Han har Kina i ryggen. Vesten har ikke haft noget problem med Kina . Hverken efter massakren på den Himmelske fredsplads eller efter Kinas kommunistparties massakre på Falung Gong. Vesten har øjensynlig heller ikke noget problem med Saudi Arabien eller andre Islamiske regimer. Så kritiken af Putin lyder hul og tom.
    Ikke at det retfærdiggør en invasion af Ukrain. Det er en dybt tragisk situation. For mig at se (og her kan jeg igen tage fejl), er det en gammel landsdispurs om at Ukraine er en del af Rusland. Under Nikita Khrutstiof i Sovjettiden aflevede han Krim til Ukraine. Man har siden Stalin været flintrende ligeglad med den jordnære befolknings nationale tilhørsforhold, og flyttet dem derhen, hvor man geopolitisk mente de hørte til i den kommunistisk landstrategi -på godt og ondt-.
    Putin er en gammel KGB agent. Mit GÆT er at han med mishag har set Sovjet gå i opløsning, på samme måde som Jugoslavien, og med samme mishag set Jeltsing nationale ansvarsfrie druktur lade stå til overfor den russiske befolkning, som følte sig til grin i omverdenen med hans repressentation.
    Så han har langsigtet lagt en strategi for magten, og nu er vi her idag. Vesten vil friheden men glemmer det jordnære ansvar. På samme måde som i Syrien og Irak. Balancen, imellem frihed og ansvar, er svær når man ikke vil se i øjnene hvad man har med at gøre.
    Jeg ære Ruslands historie som kristendommens beskytter i de SLAVISKE lande, især under det Ottomanske rige. Læg mærke til navnet DE SLAVISKE lande. De var direkte slaver af Islams vilje til undertrykkelse, og her har Rusland været dets beskytter. Men det er en trist og tagisk situation nu. Håber sårene hurtigt vil heles.

    Kommentar by Michael Unna — 25. februar 2022 @ 09:44

  65. Støt SIAD:www.siaddk.wordpress.com og http://www.frafalden.dk
    God fredag og weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 25. februar 2022 @ 09:46

  66. Så skal vi til at modtage ukrainske flygtninge! Velbekomme siger jeg bare. Ikke fordi der er helt sikkert er både søde, rare og arbejdsomme mennesker blandt dem.

    Dog: destabiliseringen af Europa fortsætter og fortsætter.

    Hvilken interesse har vi i NATO’s ekspansion tættere og tættere på Rusland (nej jeg er ikke Putin- kommunist in spe, men hører ikke længere den universialistiske tendens som kommunismen tidligere havde, lige efter revolutionen) ? Hvorfor ekspanderer NATO? De farligste kommunister er dem, der vil indføre en total nedbrydning af patriotisme, familie, kirken, nationalstater. De er lige blandt os og inde på borgen, på universiteterne, i mainstreammedier. Vi skal være lige så kritiske, som vi burde have været ifht. Det Arabiske Forår, bombningerne af Libyen, Obamaerne, Clintonerne osv.

    Skal Europa være et nyt Syrien?

    Der er så mange løgne i MSM, og vi burde være blevet klogere de seneste 20 år.

    Kommentar by Uno — 25. februar 2022 @ 10:26

  67. Tanke-tom og naiv appeasement – Medlemskab af NATO er netop garanti for, at Putin ikke invaderer dit land.
    Uden medlemskab af NATO ville kampvognene sikkert allerede køre gennem Estland, Letland, Litauen og Polen – Det har NATO-medlemskab sikret dem imod.
    Selvfølgeligt skal Ukraine være medlem af NATO – og det skal Hviderusland OG Rusland også på sigt – de er alle vores kristne trosfæller, men over 100 års kommunistisk voldtægt af det stolte russiske folk har gjort det paranoidt.
    Gangster-bossen Putin og hans slæng skal væltes,tak.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 25. februar 2022 @ 10:49

  68. Biden led nederlag i Afghanistan og nu også over for Putin.
    Enhver, undtagen de røde, kan se at de halv-og hel skøre democrats ødelægger alt hvad de rører ved.

    Bidens energipolitik er lige så meget ad helvede til som EU´s.
    Den danske regering forventer at skrotte op mod 80.000 velfungerende gasfyr, mens der anlægges kæmpe gasledning fra Rusland til Europa.

    De skal ikke bruge “sort energi” når vi ikke må.

    Biden og Ursula von der Leyen får en velfortjent røvfuld af Putin, og vores egen Statsminister puster sig op på pressemøde, som om det ændrer noget som helst.

    Kommentar by k.m. — 25. februar 2022 @ 11:10

  69. PS: Jeg tror ikke kristne ukrainske flygtninge vil skabe problemer for Danmark. (Tværtimod). Men inddrømmer jeg også kan tage fejl.

    Kommentar by Michael Unna — 25. februar 2022 @ 11:17

  70. Enhedslisten var også imod krigen i Irak, samme var jeg, du mener simpelthen at fordi Enhedslisten er imod krigen, så er krigen god?
    Jeg var imod krigen fordi den kom på et falsk grundlag og ville skabe flygtningestrømme.

    Man bliver vel ikke til hverken Putins feltmadras (tidligere kommentar fra din side) eller “kommunist” af at ville undgå en krig med Rusland.

    Du er helt væk.

    Kommentar by konservativ — 25. februar 2022 @ 11:20

  71. Putin vil ikke overtage Ukraine, han vil udrense Ukraine for “nazister” (Azov Battalionen o.lign og det politikkere der holder hånden over dem) og vende hjem bagefter også ellers blot tage de Russiske områder i Øst-Ukraine.

    Kommentar by KineserSnot — 25. februar 2022 @ 11:23

  72. De fleste eksperter siger, at intet kan erstatte Nordstream 2 på kort sigt, altså 5-10 år. Indtil da er Europa afhængig af russisk naturgas – like it or not. Inden sanktionerne smadrer Nordstream 2, skal alle europæere lige forstå, at energipriserne vil eksplodere på grund af den gigantiske efterspørgsel efter gas, som kun Rusland kan levere – like it or not.
    Hvis Rusland lukker for gashanen, kan Europa kysse sin bagdel farvel. Forstår de tumpede Nato-lakajer i Europa ikke dette, eller længes de bare efter 3’de verdenskrig?

    Kommentar by Gustav Jensen — 25. februar 2022 @ 11:24

  73. Nogen tror måske jeg er fan af Putins styre. Det er jeg ikke, men i det her tilfælde mener jeg skylden ligger på USA og EU´s skuldre.
    Nu ydmyger han dem alle sammen og de kan ikke gøre en skid.

    Kommentar by k.m. — 25. februar 2022 @ 11:37

  74. Selvfølgelig har vi brug for naturgas, så længe der ikke er en erstatning. Nu ser vi hvor sårbare vi er, men klima aktivister tænker jo med den del af kroppen de sidder på.

    Man kan jo også tænke på om denne lille raske krig er røgslør, så ingen bemærker den sorte gryde i WEF køkken, hvor skumle bagmænd tilbereder vores sidste måltid, Great Reset.

    Du ejer ingenting men er glad.

    25 minutter endnu med Poul Dissing er eviggyldig som fortælling om den lille mands vej mod galgen.
    Det er jo sådan vi har det i dag. Systemkritikere skaffes af vejen ved censur eller det der er værre.

    Kommentar by k.m. — 25. februar 2022 @ 11:50

  75. Nyhederne, tjernobyl udsender stråling.
    Det undrer mig at fn ikke kunne gå ind som buffer.
    Putin kalder sig fredsbevarende styrker.
    Så hvorfor ikke fn.

    Kommentar by P — 25. februar 2022 @ 12:13

  76. Flere her ytrer sig om Europas afhængighed af (russisk) naturgas.
    Det er mere et problem med politikernes frygt for Co2 og deres “al energi skal være grøn” politik.
    Her i landet er der indtil flere nedlukkede kulkraftværker, der inden for meget kort tid og rimeligt simpelt kunne startes op til fuld elproduktion. Det samme gælder for resten af EU. Kun et spørgsmål om politisk vilje.
    Sæt i gang. Vand og kul på kedlerne og der er billig strøm og energi i stikkontakterne og EU kunne skide Putin en lang hattemarch.

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 25. februar 2022 @ 13:04

  77. Neuhammer — 25. februar 2022 @ 13:04.
    Hvad vi kan gøre i DK for elproduktion, er småting for EU. Tyskland og Italien er i kløerne på kratluskerne og miljøfronten – og de er i fuld gang med at lukke atomkraftværker og andet konventionel elproduktion.
    Energieksperterne har udelukket at et kvikt fix kan vende situationen. Europa er dopet på naturgas i lang tid fremover og det ved Putin udmærket. Vi skal nok vænne os til at stege pølser over et bål i baghaven i fremtiden for at få varm aftensmad, hvis Rusland giver Europa en kold gastyrker.

    Kommentar by Gustav Jensen — 25. februar 2022 @ 13:31

  78. Undertegnede kan godt have et par ukrainske studiner på flugt boende et stykke tid…

    Kommentar by Revisoren — 25. februar 2022 @ 13:31

  79. # Gustav Jensen

    Spot on!

    Kommentar by Revisoren — 25. februar 2022 @ 13:44

  80. Mette Frederiksen er vistnok vild med 10års planer. Hun glemmer at alt kan forandres og sættes i stå på få timer.
    Her skød Putin Europas energipolitik i sænk.

    Hvis den danske regering siger til boligejer Jensen : “du skal smide dit gasfyr på lossepladsen” så er man inde på Grundlovens tekst om boligens ukrænkelighed.
    Er det ikke boligejers ret at vælge varmekilde ?

    Hvis myndighederne kræver et gasfyr fjernet fra en ejendom, må boligejer kunne forlange at myndighederne betaler fuld pris for ny varmekilde eller tilslutning til fjernvarme.
    Luft til vand varmepumpe koster nemt 75.000kr, og staten garanterer ikke en fast pris pr KW.

    Det er gratis for klimafanatikere at lave skrivebordsarbejde, men forbrugere er altid taberne, der betaler for politikeres hovedløse lovgivning.

    Kommentar by k.m. — 25. februar 2022 @ 13:47

  81. Sad her til morgen og så “nyheder” på DDR, hvor en yngre ukendt journalist-praktikant læste op hvad han tilfældigt havde set på nettet.
    Ofte brugte han vendingen “ifølge det store amerikanske medie CNN”.

    At man stadig sidder og efterplaprer, hvad den røde løgnefabrik fortæller, siger alt om hvorfor dansk MSM’s troværdighed er i frit fald.
    Desværre findes der stadig en stor gruppe danskere, der æder det råt…

    Kommentar by Revisoren — 25. februar 2022 @ 14:34

  82. Prøv med 100.000 kr for en luft/vand varmepumpe, det koster den inkl. en installation, der ville få en rørsmedelærling bortvist fra svendeprøven.

    Kommentar by Træt — 25. februar 2022 @ 15:49

  83. (Vi havde ikke problemer med flygtninge fra Vietnam eller andre steder fra. Vi har problemer med Muhammedanere).

    Kommentar by Michael Unna — 25. februar 2022 @ 16:02

  84. Der er åbenbart nogle husarer her i tråden, der har luret, at det er ukrainske kvinder, der flygter, men mænd bliver for at slås for deres fædreland. Lige modsat tilrejsende fra MENAP, hvor det er mændene, der ankommer først og etablerer sig, før kvinder og børn følger efter.

    Kommentar by traveler — 26. februar 2022 @ 07:18

  85. Send Yuppie Sebastian Cowfoot ned til Kiev i forreste frontlinje. Manden oser af ukontrollable voldsomme aggressioner mod de forunderlige personager, der ikke synes om den amerikanske våbenindustris forlængede arm, “Den angribende forsvarsalliances nordatlantiske traktats kanonstrittende organisation”: Den evigt retfærdige opretholder af den globale “pax americana”.

    Kommentar by Gustav Jensen — 26. februar 2022 @ 08:48

  86. Interessant så mange der har styr på verdenssituationen såvel som Vestens dårligdomme og Putins rationale, men ingen patrioter, der har forståelse for ukrainske patrioter. I Polen er det lige modsat – her er der overvældende solidaritet med Ukraine.

    Kommentar by traveler — 26. februar 2022 @ 14:27

  87. Femte kolonne? Enhedslisten ved man, hvor man har.
    Der var planer om en demonstration med røde faner og protester foran den amerikanske ambassade i lørdags arrangeret af det kommunistisk Parti og foreningen Demos mod den danske regerings forslag om militært samarbejde med USA, der indbefattede amerikanske soldater på dansk jord.
    (Jeg tror inderst inde de drømmer om nogle andre tropper på dansk jord!:-)

    Kommentar by Amad — 26. februar 2022 @ 16:54

  88. Joe Biden på youtube…i den nuværende situation. Er ingen trussel for Putin eller andre (Tror virkelig han er på vej til Demens).

    Kommentar by Michael Unna — 26. februar 2022 @ 19:38

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 

 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper