31. marts 2022

Apropos straffelovens paragraf 264 d: Jyllands-Posten bringer billede af døende ukrainsk kvinde…

Torsdag bragte Jyllands-Posten en artikel om krigens desinformation, og illustrerer med billedet af en døende ukrainsk kvinde, tidligere omtalt her på siden.

En såret, gravid kvinde bæres ud af et bombet hospital i Mariupol. Rusland forsøgte efter angrebet mod hospitalet at udbrede fortællingen om, at hospitalet i virkeligheden blev brugt af ukrainske nationalister, og at en af de sårede gravide kvinder var en ‘krise-skuespiller’.” (Jyllands-Posten, 30. marts 2022)

(Jyllands-Posten bringer billede af døende ukrainsk kvinde, 30. marts 2022, 1. sek., s. 6; NB: Sløret)

Apropos

“Redaktør på bloggen Uriasposten Kim Møller er blevet tiltalt med påstand om fængselsstraf for at dele et usløret billede af et drabsoffer for et terrorangreb, der fandt sted i Nice i 29. oktober 2020. … Den 49-årige blogger er sigtet efter straffelovens 264 d, der handler om uberettiget videregivelse af billeder. Som udgangspunkt er strafferammen op til et halvt års fængsel, men i Kim Møllers tilfælde går tiltalen på stk. 2, der handler om særligt skærpende omstændigheder. Her er strafferammen op til tre års fængsel.” (Berlingske, 2021)

Oploadet Kl. 00:42 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/125895/trackback

16 Comments »

  1. Som det står i Sraffelovens §1 :
    “Der er forskel på Kong Salomon og Jørgen Hattemager”.

    Kommentar by Voldposten — 31. marts 2022 @ 04:09

  2. Se det er jo en politisk forfølgelse af ytringsfriheden, når de store medier ikke sigtes, for samme forhold. Selvfølgelig pakket juridisk ind. Min foragt for sagen.

    Kommentar by Michael Unna — 31. marts 2022 @ 06:26

  3. Støt (også) SIAD: http://www.siaddk.wordpress.com og http://www.frafalden.dk
    God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 31. marts 2022 @ 06:28

  4. Hvis anklagemyndigheden har tiltalt dig for overtrædelse af straffelovens § 264 d, uden en påtalebegæring fra de nærmeste pårørende, så har de handlet uden kompetence. Der skal foreligge en påtalebegæring fra de nærmeste pårørende, hvis det offentlige skal rejse en § 264 d-sag imod dig. Fremmede kan ikke gøre det, og anklagemyndigheden har ingen kompetence til at gøre det på eget initiativ. Hvis det er tilfældet, så skal du frifindes. Fejl i anklagemyndigheden er meget udbredt. Kvinder er ekstremt overrepræsenteret i anklagemyndigheden og den offentlige forvaltning, og anklagerfuldmægtige er typisk de jurister, der fik så elendige karakterer, at ingen private vil kendes ved dem. I den private advokatbranche er det lige omvendt. Der er alle hvide mænd.

    Kommentar by Ufrivilligt skatteoffer — 31. marts 2022 @ 07:23

  5. Her i Rødmark er vi alle lige, men nogle er dog mere lige end andre!!!

    Kommentar by Karsten Lund — 31. marts 2022 @ 08:13

  6. Ang. Bank.KIM MØLLER. Kommentarsporet virker ikke mere. Men hvorfor er det , at heller ikke retten til en konto op fx den danske bank eller arbejdernes andelskasse . Hvorfor er det at fx de banker ikke giver adgang til konto/ retten til en konto? Mao. Hvorfor er det at jeg optræder ANONYMT?og igen og igen lade en anden tage en kugle for holdet. Her KIM MØLLER. men i andre sammenhænge fx Rasmus Paludan eller andre der i realiteten tager kuglen for mig der kan forblive i anonymitet (jeg er dem dybt taknemmelige) HVAD er det de gør/kan gøre /”truer” med? disse banker der nægter en retten til en konto osv?. Med andre ord Hvorfor selv-censurere jeg og er anonym på forhånd”?HVAD er problemet?HVAD GØR DE….bankerne? Eller nogen? pressecensur-systemet….kan nogen forklare mig hvorfor hr Møller har problemer med at have en normal bankkonto?

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 31. marts 2022 @ 08:32

  7. Og forøvrigt ville jeg bare gerne vide . Hvornår starter hjemsendelserne?
    (er det et spørgsmål man ikke(heller må)stille idag?.
    (Man må sq. ingenting, idag)

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 31. marts 2022 @ 08:37

  8. Plakatkunstneren Mikael Witte blandede sig i debatten ved at lave en plakat, der var forsynet med teksten: ‘Danske svin er sunde, de strutter af penicillin’. Plakaten viste en tegning af en glad gris, som var en satirisk efterligning af noget reklamemateriale fra Andelsslagterierne. Slagteriorganisationerne blev sure. De forsøgte at få plakaten forbudt. Men Højesteret slog fast, at plakaten ikke var ulovlig.

    Retten lagde altså vægt på, at plakaten var et indlæg i en samfundsdebat. Derfor var den relevant for offentligheden.
    Kim Møllers videregivelse af billeder var stensikkert et indlæg i samfundsdebatten, en vigtig debat om Danmarks overlevelse under et islamisk demografisk angreb.
    Står retten helt frit i at bestemme relevansen af et indlæg?

    Kommentar by Gustav Jensen — 31. marts 2022 @ 09:12

  9. De “særligt skærpende omstændigheder, der ifølge straffelovens 264 d stk. 2 kan give op til tre års fængsel” (ifølge Berlingske, 2021) er, hvis man er kritisk overfor masseimndvandring af muslimer og kritiserer islam, der af domstolene og politiet og af flertallet af DK+EU politikerne er særligt beskyttet herunder mod hån spot og latterliggørelse.

    “Jeg er Charlie” (Je suis Charlie) slogans og skilte dukkede op overalt efter attentatet mod satire magazinet Charlie Hebdo i 2015, men det blev hurtigt glemt. Ofrene blev som sædvanligt også hurtigt glemt.

    Det samme gjorde ofrene for morderen bag terrorangrebene i København i 2015. Angrebet på Krudttønden på Østerbro den 14. februar 2015 og ved Synagogen i Krystalgade den 15. februar 2015. Attentatet på Kulturhuset Krudttønden havde den svenske muhammedtegner Lars Vilks som mål.

    Han undgik døden i Krudttønden, men omkom ved en trafikulykke den 3. oktober 2021 ved Markaryd i Sverige sammen med sine to svenske politifolk, der var hans faste bodyguards, der beskyttede ham mod de evt. muslimske mordere, der stadig ville ham til livs.

    Kommentar by Amad — 31. marts 2022 @ 09:50

  10. Alle ved da man kun må offentliggøre ofre for de af systemet definerede fjender.

    Ofre for systemets venner må ikke offentliggøres og helst slet ikke nævnes. Det gælder sig voldshandliger såvel som vaccine dødsfald

    Kommentar by redneck — 31. marts 2022 @ 11:08

  11. Hvad med denne hvor de nægter at forlade landet.
    “Video skaber debat: Nu er kvinden tilbage i Danmark – Ekstra Bladet”
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/video-skaber-debat-nu-er-kvinden-tilbage-i-danmark/9195814

    Kommentar by P — 31. marts 2022 @ 13:30

  12. Facismen lever i bedste velgående på den Aller yderste ekstremistiske venstrefløj…

    Vores alle sammens venstreekstremistiske folketing.

    Mon den stærkt ekstremistiske islamistiske racistiske indavlede sikkandyr en dag bliver statsminister.

    Chancen er stor :(

    Kommentar by Mads kering — 31. marts 2022 @ 13:53

  13. Vi befinder os i tider hvor et kilo ikke nødvendigvis er et kilo på fru Justitias vægt

    Kommentar by Den Nervøse — 31. marts 2022 @ 17:51

  14. # 12

    Vi er et land, der tillader vores dommere at bijobbe – og de gør det sjovt nok ikke for hr. og fru Danmark

    Kommentar by Anonym — 31. marts 2022 @ 17:58

  15. It’s alright when we do it…

    Kommentar by Jern Henrik — 3. april 2022 @ 10:37

  16. Jeg bliver faktisk lidt bange ved, at det overhovedet er muligt i det ytringsfrie Danmark, at køre en så politisk infiseret sag mod flere journalistiske fodfolk, som her Kim Møller, der i min optik altid optræder kritisk men hæderlig og aldrig hadefuld,

    Kommentar by John Niss Hansen — 4. april 2022 @ 17:30

RSS feed for comments on this post.