6. april 2022

Anna Libak om Putin: “Hans kalkule er, at i Rusland lutrer lidelsen, mens den hos os bare gør ondt.”

Putin betragter Vesten som en terminalpatient, skriver Anna Libak, og giver et nuanceret syn på russisk indenrigspolitik. Hun nævner ikke Huntington, men han er lige under overfladen. Her lidt fra et fremragende essay i Weekendavisen – Selvbedrag: Magt er noget, de onde har (kræver login).

“… hvis det for russerne gælder, at de dyrker magten, så gælder det for vesterlændinge, at vi dyrker modmagten. Grundfortællingen i den vestlige civilisation handler om frisættelse fra egne magthavere: fra gejstligheden, kongemagten og adelen. Grundfortællingen i den russiske civilisation handler om at forsvare fædrelandet mod ydre fjender: mod mongolerne, mod Napoleon, mod Hitler.

Hos russerne er magten god, hos os er den ond. Så ond, at vi i de senere år endda er ophørt med at forbinde den med os selv. Efter Ruslands invasion af Ukraine er det blevet et fast refræn, at magtpolitikken er vendt tilbage. Det kan man læse og høre overalt. Som om den nogensinde var forsvundet: Det var bare os, der havde magten. Dét, vi kalder ‘den regelbaserede verdensorden’, kalder russerne og kineserne ‘det vestlige hegemoni’. Det var ikke regler, men magt, der satte os i stand til at vælte Gaddafi, Saddam Hussein og Taleban; tage Kosovo fra Serbien og udvide NATO mod øst.

Hvis man følger med i Vladimir Putins store taler om civilisationskampen mellem øst og vest, er det tydeligt, at dét, han hader allermest ved Vesten, er vores selvbedrag, når det kommer til magt. Krig er den ultimative form for magtanvendelse, fordi valget står mellem udslettelse og underkastelse, men selv når Vesten går i krig, skal det absolut forklædes som en humanitær mission. Det er derfor, Putin med skjult fryd har overtaget hele vokabulariet fra Vestens krige siden Murens fald og henført taler om ‘beskyttelse af mindretal’, ‘folkemord’, ‘menneskerettigheder’, ‘fredsbevarende styrker’ og om Ukraine som ‘en fejlslagen stat’. Hvis krig er godgørenhed, er han også leveringsdygtig.

… Hvis Clover har ret, og passionarnost i den putinske forståelse betyder evne til at udholde lidelse, skal vi ikke forvente, at de store russiske tab i Ukraine får Putin til at trække styrkerne hjem og nøjes med Donbas og Krim. Han fortsætter, til han har smadret mest muligt af Ukraine, og han afgiver ikke kontrollen med det, han har fået erobret. Hans kalkule er, at i Rusland lutrer lidelsen, mens den hos os bare gør ondt.

Oploadet Kl. 00:21 af Kim Møller — Direkte link46 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/125994/trackback

46 Comments »

  1. Den vestlige global liberalisme, er ond.

    Den første prioritet er at bedrive folkemord på de Europæiske folkefærd og erstatte dem med fremmede i egne lande.

    Kommentar by KineserSnot — 6. april 2022 @ 05:16

  2. Det er ikke nødvendigt at psykologisere politik så meget. International magtpolitik handler om rå magt, dominans og at rage til sig af verdens goder fra andre. Så billigt så muligt.
    ‘Nato’ har brug for en konstant ‘grum’ fjende, for at berettige sin eksistens som vogter af den angelsaksiske imperialismes dominans. Har Nato ingen klar og umiddelbar antagonist, lukker politikerne for Nato’s pengekasse. Dermed bliver 100.000 papirskubbere udsat for risikoen for at skulle tage et ærligt arbejde. Ydermere kan USA & UK godt lukke deres enorme våbenindustrier. “Fred på jord” er stærkt risikabelt for indtjeningen.
    Man kan derfor forudse en langvarig krise i Ukraine. Det østeuropæiske lille lands eksistens turde være ligegyldig for det angelsaksiske imperium – det er kun et fallitbo og en tilfældig forpost i imperiets ekspansionsplaner. Det er alene Natos’s overlevelse som parasit på Vestens økonomi, der er i spil. Derfor Vestens hykleriske tirader om frihed og demokrati i Nato’s propagandaafdeling ‘MSM’, der skal holde gryden i kog.

    Kommentar by Gustav Jensen — 6. april 2022 @ 07:45

  3. Enhedslisten er glad for at erstatte russisk kul med kul fra andre lande, bl.a. USA

    Venstrefløjen og miljøaktivister tror verden kan lave grøn omstilling på 8 år.
    Det er en enorm fejltagelse, og konsekvenserne af krig i Ukraine viser deres hykleri.

    Australien melder om øget eksport af kul, og Vestas har lukket for aktiviteter i Rusland.

    Mercedes Benz sender 5.600 arbejdere på ferie i Brasilien pga af manglende komponenter, køkkenfirmaer mangler træ til skabene,

    byggeprojekter udsættes, lange ventetider på materialer

    Man skal passe på ikke gå i konspirationsteori-mode, men meget tyder på hele dette cirkus er planlagt med vilje for at bane vejen til NWO.

    Sammen med total sammenbrud i politik og økonomi, sætter de ind med censur og forfølgelse af systemkritikere.

    Kommentar by k.m. — 6. april 2022 @ 08:21

  4. Tommy Robinson er tilbageholdt i MANCHESTER , efter at være blevet skilt fra sin familie og børn på ferie i Mexico. Familien er fortsat i Mexico og må fortsætte “ferien” alene ,- nu uden far.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 6. april 2022 @ 08:59

  5. Gustav Jensen — @ 07:45
    Det er desværre en del af sandheden du har fat i her!
    Den vestlige Verdens opfattelse af “Fred på Jord” er værdiløs, hvis EU og NATO ingen fjender har.

    Og man må da sige, at med alle de videotaler den ukrainske præsident holder allevegne, EU, FN, og selv for det danske Folketing, med opfordringer til at sende flere våben og flere kampvogne og især flere fly, så er han populær i Vesten, for han gør hvad han kan for at speede krigen op, og helst involvere os alle direkte.
    Og Vesten politikere lytter betagede og nikker, og bifalder begejstrede: ”vi skal have mere oprustning og flere hære, samt beskyttelsesrum til alle, gasmasker og rigeligt med konserves og jod”.
    Paradoksalt nok skulle det ikke undre, hvis nogen synes at den ukrainske præsident skal have Nobels fredspris på et eller andet tidspunkt.
    Verden er da blevet helt sindssyg.

    Kommentar by Henning Jensen — 6. april 2022 @ 09:14

  6. Hun har svært ved bare at erkende at vi ikke har magt og at det var
    taktisk bedre at stoppe leverancerne af våben til Zelinskij.
    “dybsindig analyse” eller bare idioti?
    Ukraine var bedre tjent med fred i en BUFFERZONE hvor Østukraine
    blev behandlet ordentligt.
    Rusland var bedre tjent med et Vesten der accepterede en BUFFERZONE.
    Vesteuropa var bedre tjent med en BUFFERZONE.
    Har Ukraine oplevet vækst, fred og fremgang siden Murens Fald?
    Nej, BNP er langt under såvel Hviderusland som Rusland.
    Mon ikke befolkningen hellere vil have velstand end USAs dukke?
    Nu kører vi leverancerne af gas i sænk, vi udvider til at ville
    den totale (økonomiske) krig.
    Nuland og andre deep state-aktører støbte kuglerne.
    Biden og Zelinskij soler sig i moralske sejre i vore medier.
    Samtidig har Rusland rygdækning fra den store del af Verden som ikke
    er Vesten.
    Jeg taler ikke om moral, jeg taler om afsætning.
    Vores velstand går i stykker.
    Vi begrundede krige med moral, nu hoverer vi i undergangen.
    Vesten har travlt med at fortsætte nedturen.
    Køletårnene til atomkraftværkerne i Tyskland er sprængt,
    personalet spredt for alle vinde.
    Der er ingen vej tilbage.
    Kineserne er rykket ind i Afrika.
    Vi taler om reduktion af CO2 og at redde Verden.
    Imens indgår Biden-familien og store multinationale
    aftaler med dem de fortæller os de bekæmper i Kina.
    Vi lever selv i et oligarki.
    Schröder fik bestyrelsesposter, Angela udbyggede afhængigheden.
    Afrikas befolkning vokser voldsomt, Kina udbygger kulkraft.
    Det er rigtigt at vi har ytringsfrihed i Vesten, men vore ledere
    forfølger en agenda der knuser os.
    Den kolde (økonomiske) Krig som vi går ind i kan skade Vesten
    langt mere.
    Så når vi har opsat vindmøller, solceller, lukket kulturfremmede migranter ind i yderligere 10 år og undervejs “analyseret” modstanderes motiver, så står vi klædt af, tilmed uden et hjemland.
    Marie Krarup tog fejl i sin analyse, hun mente ikke at Rusland ville
    angribe, men hun har ret i at vi ikke skal søge konflikten.
    Hvor Corona i 2 år fyldte ALT i medierne er Ukraine-krigen nu
    åbenbart den eneste konflikt som det er værd at beskæftige sig med.
    Jeg synes det er korrekt, ikke bare politisk korrekt, men korrekt
    at hjælpe ukrainske flygtninge, men så jeg hellere at Zelinskij havde
    kapituleret? Ja.
    Den lange krig og mediernes magt har fået skabt en situation hvor
    vi ikke kommer til at have en dialog med Rusland.
    Den splittelse som USA ønskede mellem Øst og Vest i Europa er opnået.
    Jeg er ikke altid uenig med Libak, faktisk kommer hun også hér med
    interessante pointer, men vi kender hendes kurs, vi ved hun står
    på sanktionssiden og har holdt den (slidte) moralske fane højt.
    At komme Rusland i møde er jo et tabu. Nu får vi afkastet.
    Etik og moral kommer sjovt nok på banen når det er behændigt.
    Må jeg gøre opmærksom på at en af de fremtidige leverandører af
    energi til Europa bliver Qatar…
    Dukkeførerne henleder vores opmærksomhed på det der i situationen
    er opportunt.
    Jeg ville hellere have fred og fremgang og det involverer et Ukraine
    der ikke selv vælger sin udenrigspolitik.
    Hvordan bliver fremtiden for vesteuropæisk industri forresten?
    Mig bekendt kører fabrikkerne også om natten, men de skal vel køre
    på batterier, ikke sandt?
    Det hele er ganske absurd, men tragisk fordi det er virkeligt, ikke et teaterstykke. Jeg griner ikke. Jeg er bekymret.

    Kommentar by Anonym — 6. april 2022 @ 09:30

  7. Talk is cheap, men Anna Libak er er ganske fornuftig spinatfugl.

    Spinatfuglenes pippen er velkomne lyde for flokken. Den ønsker en forklaring på verden den ikke forstår. Selv springer jeg for det meste TV nyhederne over eller nøjes med introen. TV-beretningerne fra Ukraine hjælper ikke.

    Nato burde efter min mening have bombet de indtrængende russsiske kamvogne med missiler i samme øjeblik, de overskred grænsen. Nu burde de gøre luftrummet over Ukraine til en no-fly zone. Måske skulle de foretage en “fredsbesættelse” af det vestlige Ukraine, så de mange internt fordrevne fra det østlige Ukraine havde et sted at tage hen?
    Talk is cheap! :-)

    Kommentar by Amad — 6. april 2022 @ 09:55

  8. Giv Putin fred på hans betingelser.
    Atomkraftværkerne i Tyskland kan ikke sættes i gang igen.
    Køletårnene er sprængt. De ansatte spredt for alle vinde.
    Afrikas befolkningseksplosion og Kinas ekspansion,
    Ruslands rygdækning for afsætning udenfor den vestlige sfære.
    Ukraines BNP er forresten langt under såvel Hvideruslands som Ruslands.
    Marie Krarup tog fejl da hun ikke så en invasion,
    men at vi skal freden med Rusland har hun ret i.
    Og hvilken frihed er det vi har i Vesten?
    Vi har udskibet arbejdspladser til Kina,
    vi har lukket energisektorer ned,
    vi har fundet os i demokratiseringskrige som handlede om energi.
    Nu redder Vesten Verden…nej, Vesten ødelægger sine muligheder.
    Mon ikke ukrainerne på flugt hellere vil have fred end en “helt”
    som splitter landet, bringer død og skaber en kold krig med
    Rusland som har leveret billig energi.
    Hvordan skal vi forresten have råd til en omstilling når
    fabrikkerne i Vesten ikke længere kan producere med mindre solen skinner og vinden blæser. Skal det hele køre på batterier?
    Wollt ihr den totalen Sanktionskrieg?
    Medierne og politikerne vil den, så den kommer…,
    i min verden tager man de kampe som man kan vinde,
    den moralske sejr over Rusland er en hykler-sejr med det katalog
    af krige vi har i bagagen.
    Lederne i Vesten står på broen med en opfattelse af en hegemonisk
    orden som ikke er brudt, lederne i Vesten rammer et isbjerg af realiteter mens de bladrer rundt i Fukuyama og Huntingtons tese
    folder sig ud.

    Kommentar by Anonym — 6. april 2022 @ 09:58

  9. A-mad 09:55
    På mange måder enig, men havde vi grebet ind i starten af krigen, så havde vi nok startet 3. Verdenskrig. Vi balancerer på en knivsæg. Vi skal presse Putin nok til at han opgiver sit forehavende, eller han bliver afsat, men vi skal ikke presse så han i desperation smider atombomber! Uanset hvor lidt vi kan lide det, så må vi give ham et figenblad, så han kan komme hjem med en fortælling om succes! Det her er ikke 1945, hvor vi kan forlange en ubetinget overgivelse! Putin kan ikke tåle at tabe og han har sine atombomber og hun kunne finde på at bruge dem. Som Robert Kennedy sagde i atomalderen fører stormagterne krig, som pindsvin elsker, meget forsigtigt!

    Kommentar by Den Nervøse — 6. april 2022 @ 10:20

  10. Henning Jensen — 6. april 2022 @ 09:14.
    Den ukrainske præsident er USA’s og Nato’s dresserede abe. Han ved godt, at hvis han overgiver sig og afgiver Donbas og Krim til Rusland, er han nødt til at gemme sig resten af livet i en beskyttet bolig i USA.
    Han er derfor tvunget til at spille USA’s og Nato’s dæmoniske spil med at trække krigen i langdrag for at udsulte Rusland og sikre fede gevinster for Vestens våbenindustri. Hans omrejsende cirkus tjener til formål, at holde den psykopatiske massehysteriske russofobi på højt niveau – og til at disciplinere Nato’s medlemsstater til en foregivet fuldkommen enighed og glødende ildhu.
    Det internationale psykologiske pres og den økonomiske verdenskrig skulle gerne, som håbet af Biden’s plejepersonale, fremtvinge et sammenbrud i Rusland ad åre: Medmindre Rusland lukker for gashanen og fremtvinger Vestens økonomiske sammenbrud først.
    Hvad kommer først; ww3’s atommissiler eller økonomiske kollaps?

    Kommentar by Gustav Jensen — 6. april 2022 @ 10:25

  11. Anna Libak har lige modtaget Fonsmark-prisen af den kulturradikale avis Berlingske, og derudover er hun også engageret i Søren Pinds tvivlsomme foretagende, der samler penge ind til militært isenkram i Ukraine.

    Den gode fru Libak bør nok vælge sine venner med større omhu…

    Kommentar by Revisoren — 6. april 2022 @ 11:21

  12. Gustav Jensen – Det lyder mærkeligt, at du ikke giver Biden skylden for
    Putins overfald på en suveræn nation.
    Du kan takke Putin for USAs våbenindustris “fede” gevinster.

    Kommentar by Jørn Boye — 6. april 2022 @ 11:28

  13. Lidt enig Den Nervøse 10:20. Men hvis Nato ikke kan gøre noget pga frygt for at starte 3. Verdenskrig, så er de jo nærmest afvæbnet?
    Det russiske angreb på Ukraine er et angreb på vesten. Forhåbentlig er vestens økonomiske sanktioner nok?

    Hykleriet er tykt de af danske medier omtalte ‘folkelige protester’ (som medierne vist selv har opfundet?:-) mod de virksomheder, der (fortsat?) handler med Rusland, når vesteuropa med Tyskland som hovedavtager, stadig betaler milliarder af euro til Rusland for den gas Rusland leverer til os.

    Måske er det mere borgernes frygt for at fryse i deres hjem i kulden end frygten for 3. verdenskrig, der gør at NATO ikke gør luftrummet over Ukraine til en no-fly zone og afholder NATO at foretage en “fredsbesættelse”* af det vestlige Ukraine?

    *Ret beset forhindrede den tyske “fredsbesættelse” af DK 1940-45 at Danmark kom med i 2. verdenskrig? Et synspunkt som den berømmede historiker Bo Lidegaard vist har fremført? Efter besættelsen skyndte politikerne sig som bekendt at mene det modsatte af, hvad de havde givet udtryk for mens DK var besat af tyskerne?:-)

    Kommentar by Amad — 6. april 2022 @ 12:03

  14. Det er klart, hvis man ikke vil bruge magt for at opretholde sin, etik, moral og politik, så dør den. Logik for burhøns.
    De vestlige ledere absolutte fejhedspolitisk diplomati overfor Islam internt og eksternt, gør jo at den betragtning hun påstår Putin har, jo er fuldstændig rigtig. Lige nu forvitre den interne magt i Vesten (Sverige som et stjerneeksembel) totalt overfor denne usekulære Diktatorreligion med dens Førerprofetideal. Når man ikke vil bruge magt for at opretholde sin identiet, overfor en religion der hader den (Hader friheden for alle andre, og internt for den selv for Guds skyld), så mister man den. Så her har Putin ret.
    Støt SIAD: ww.siaddk.wordpress.com og
    http://www.frafalden.dk
    God onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 6. april 2022 @ 12:16

  15. Jørn Boye — 6. april 2022 @ 11:28.
    Den maniske krigsforbryder og stjernepsykopat Zelenskid har ganske ligesom Hitler forregnet sig. Siden 2014 har Ukraine terroriseret det russiske mindretal i Donbas med bombninger, forfølgelse og mord. Der er siden 2014 dræbt over 14.000 russisksindede indbygger i Donbas. Efter flere års protester fra Putins side, indså han at Ukraine ikke ville overholde Minsk-aftalerne med at forhandle fred i Donbas og tålelige vilkår for de russisksindede, men ingen hørte efter.
    Zelenskid kommer under ingen omstændigheder til at vinde denne Natostyrede forbryderiske proxykrig mod Putin, iværksat af USA’s senile ledelse. Ukraine’s dumstædige præsident er nu blevet til lus mellem 2 negle og kan under Bidens kontrol forårsage ww3.

    Kommentar by Gustav Jensen — 6. april 2022 @ 12:47

  16. Har nyeligt set Putin og Orban har vaeret til K.Schawb sammenkomseter antager de nu er i bad standing, paa grund af deres opfattelse af national staten

    Kommentar by dunk — 6. april 2022 @ 13:23

  17. 12:47 har du vrangforestillinger, eller skal du bare være hjernedød kontrær, fordi det er morsomt at provokere flertallet på Uriasposten?

    Kommentar by Colombo — 6. april 2022 @ 13:33

  18. Et område, hvor Putin også har forregnet sig, er indkøb til hæren af materiel fra Kina. Vi ved jo alle godt, at kvalitet fra Kina er som en by i Rusland. Så de russiske militære køretøjer på kinesiske dele kommer ikke langt, før de bryder sammen, sådan som vi har observeret. På den finurlige måde er Kina ikke ligefrem den bedste partner for Rusland.

    Kommentar by traveler — 6. april 2022 @ 13:46

  19. Flere medier beretter historien om, at Barack Hussein Obama var på besøg i Det Hvide Hus i går, og kaldte stakkels gamle senile Sleepy Joe for “Vice President”.
    Go’ værkstedshumor fra den ellers uduelige neger…

    Kommentar by Revisoren — 6. april 2022 @ 14:06

  20. @ Colombo 13:33

    “Siden 2014 har Ukraine terroriseret det russiske mindretal i Donbas med bombninger, forfølgelse og mord. Der er siden 2014 dræbt over 14.000 russisksindede indbygger i Donbas. Efter flere års protester fra Putins side, indså han at Ukraine ikke ville overholde Minsk-aftalerne med at forhandle fred i Donbas og tålelige vilkår for de russisksindede, men ingen hørte efter.”

    Facts fra A til Z.

    Hvis flertallet her på Uriasposten ikke kender dem, er det så ikke helt i orden at oplyse dem?

    Folk kan jo stadig være skide uenige om hvorvidt eller hvor meget russerne har overreageret, så kommentarsporet ikke bliver alt for kedeligt.

    Kommentar by sebastian — 6. april 2022 @ 14:18

  21. Der er lavet mange dokumentarfilm om emnet på bl.a. fransk, tysk og engelsk.
    En af de mest roste er Oliver Stones “Ukraine on Fire”, der kan ses på Rumble eller youtube.

    Mere uafhængigt end DR i hvert fald.

    Kommentar by sebastian — 6. april 2022 @ 14:37

  22. Colombo — 6. april 2022 @ 14:25.
    Hvis hr. Colombo ellers havde fulgt med i debatten før krigen startede ville han være oplyst om Ukraines brutale krigsforbrydelser mod russere i Donbas. Prøv ellers at søge på nettet med “krigen i Donbas” og du finder svar; godt nok med grov underdrivelse af ukrainernes folkemord på etniske russere. Eller anvend andre søgeord.
    Zelenskid er krigsforbryder og bør straffes som sådan – han nægtede at efterkomme Minsk aftalerne og satsede på det brutale Nato’s beskyttelse i stedet.

    Kommentar by Gustav Jensen — 6. april 2022 @ 15:16

  23. Væltet Taleban?

    Kommentar by Michael Sjøberg — 6. april 2022 @ 15:39

  24. Hvem bliver vinder af den igangværende krig. Rusland bløder p.gr.af sanktionerne, og EU bløder p.gr.af energikrisen. USA er usåret og vil styrke sin position som førende blandt stormagterne. Men Kina er også usåret og vil inden længe true USAs førerposition.

    Kommentar by Ole Madsen — 6. april 2022 @ 15:55

  25. 19( Gustav Jensen). Det er nyt for mig, og sætter ukrainekonflikten i et helt andet perspektiv. Noget dokumentation?
    Jeg undre mig også over boykot instrumentet. Det blev aldrig brugt under Irak/Iran krigen-80 erne.Iran brugte småbørn som selvmordssoldater. Ikke noget med at boykotte olie her (tværtimod sank den i pris, men hvad skulle ellers financiere den krig?). Kina- Falung Gong. Tibet. etc etc etc. Men hvordan og hvad med boykot i den situation. Iorden man boyktter vare o.a, men personer??????Blot fordi de har en anden mening???. Der er en Russisk stormester i Skak der støtter Putin moralsk……Han bliver boykottet. Jeg er ikke enig med ham, men jeg mener ikke vi bør boykotte enkelt personer på Deres meninger. Egentlig heller ikke sports eller kultur. Hvis det kammer over så er det en pind i ligkisten for ytringsfriheden. Tænk sig hvordan det allerede går….Før i tiden blev Salman Rushdie beskyttet og æret i finere kulturkredse og politisk. Idag forfølges Tommy Robinson på det groveste, i Vesten. Så meget for Vestens frihedsmoral.

    Kommentar by Michael Unna — 6. april 2022 @ 16:54

  26. 29) Godt set….og du har ret med Kina.

    Kommentar by Michael Unna — 6. april 2022 @ 16:55

  27. # Colombo

    Velkommen tilbage Notarius Umulius!

    Hvor længe holder du denne gang?

    Kommentar by Revisoren — 6. april 2022 @ 17:00

  28. Michael Unna — 6. april 2022 @ 16:54.
    Dokumentation for Ukraines ufattelige krigsforbrydelser i Donbas var let tilgængelige da “Rt.com” var tilladt af Nato’s køtere i EU. Nu har Ursula von der Løgner forbudt “RussiaToday”, fordi den afslørede Nato’s terrorkrig mod det land, som netop opretholder Nato’s patetiske undskyldning for at overleve, nemlig russoforbien.
    For information om Donbas området som mål for ukrainsk terror, kan man endnu gå til “Tass.com”, som har en nødtørftig nyhedstjeneste; eller hvis man anvender de rette søgeord på nettet, finder man informationer om emnet, der ikke nødvendigvis er neutrale og objektive. USA’s og Nato’s løgnehistorier kan afsløres, bare man gider søge på trods af MSM’s evindelige enøjede propaganda.

    Kommentar by Gustav Jensen — 6. april 2022 @ 17:51

  29. 33) Fair nok. Gravitas har også lidt om Zelenski….youtube.

    Kommentar by Michael Unna — 6. april 2022 @ 18:46

  30. Spørgsmålet er mest om Putin er med i en konspiration om at få skabt et valutasammenbrud i Vesten som beskrevet i bøger skrevet af Klaus Schwab eller om Putin faktisk har frigjort sig fra dette globalistprojekt.

    Ukraine er især siden 2014 blevet infiltreret af USA, så Rusland var næsten tvunget til modtræk på et eller anden tidspunkt, men om Putin så har handlet med rettidig omhu eller snarere som deltager i en plan om at gøre dollar og euro værdiløse har handlet efter ordre fra Davos-slænget er svært at få rede på.

    Kan ikke lade være med at mistænke at den nationalistiske russiske politiker Sjirinovskis død kunne være fordi han kunne gennemskue de globalistiske planer og afsløre dem for alle russisktalende.

    Kommentar by perhag — 6. april 2022 @ 19:03

  31. Fordi NATO er nogle køtere osv., bliver Rt.com ikke til sandhedsvidner. Eller som man sagde: Det nytter ej at skure gulvet rent i skidenvand. Eller: Ens fjendes fjende er ikke nødvendigvis ens ven. osv.

    Kommentar by traveler — 6. april 2022 @ 19:11

  32. traveler — 6. april 2022 @ 19:11.
    Selvfølgelig lyver, overdriver, skjuler, bluffer, etc. russere, MSM, ukrainere, amerikanere, Nato, EU, paven samt alle andre.
    Kunsten består i at fiske “tæt på sandheden” ud af råteksten, vel vidende at den sande sandhed nok først kommer frem om 25 år.

    Kommentar by Gustav Jensen — 6. april 2022 @ 20:04

  33. Og vi har notarius umulius tilbage under aliaset Colombo.
    Træk lige stikket på ham, Kim Møller

    Kommentar by Træt — 6. april 2022 @ 20:09

  34. KineserSnot — 6. april 2022 @ 05:16:

    Jep, men desværre har kun et lille mindretal af vesterlændinge forstået dette. De fleste vesterlændinge vil hellere begå kollektivt selvmord end at risikere at blive kaldt tomme skældsord som “racister”, “xenofober”, “anti-semitter”, “islamofober” etc.

    Kommentar by Peter Nielsen — 6. april 2022 @ 21:08

  35. Gustav Jensen — 6. april 2022 @ 12:47:

    Godt at se, at ikke alle har købt den vestlige propaganda om det totalt uskyldige land, som fuldstændig “uprovokeret” blev overfaldet af den totalt onde Putin. Mange folk tror desværre på den her tegneserieagtige forestilling.

    Kommentar by Peter Nielsen — 6. april 2022 @ 21:25

  36. Du ser for meget TV Colombo. Prøv noget andet!

    Kommentar by sebastian — 7. april 2022 @ 08:25

  37. sebastian – Hvis det tyske mindretal i sønderjylland begyndte en væbnet kamp, med våbenstøtte fra Tyskland er det muligt, at den danske hær ville gøre alt for at nedkæmpe mindretallet.
    Hvorfor hører man kun om døde russiskvenlige personer, men ikke om dræbte ukrainere ?

    Kommentar by Jørn Boye — 7. april 2022 @ 10:11

  38. Jeg forstår ikke dit spørgsmål Jørn Boye.

    Som regel lytter jeg kun med et halvt øre til propagandaen fra MSM, men hører fra mere pålidelige kilder om mange flere dræbte ukrainere end russere.

    Mente du kun civile?

    Kommentar by sebastian — 7. april 2022 @ 14:07

  39. Jeg kan tilslutte mig Poul Westons syn på plandemiens afløser https://www.snaphanen.dk/2022/04/07/paul-weston-ukraine-and-the-corrupt-western-media/#comment_start

    Kommentar by Nieelsen — 7. april 2022 @ 15:35

  40. EU planlægger nu at manipulere europæerne til accept af en kraftig reduktion af import af russisk gas og olie.
    Det betyder, at europæerne fremover skal have overfrakker på indendørs, kun spise kold mad og køre på cykel i stedet for i bil.
    Europæerne skal gå kraftigt ned i levestandard og lide hårdt for Ukraines skyld, således at den affældige amerikanske præsident Biden, med våbensmugling, kan levere Ukraine en “territorial integritet” på trods af et stort russiske mindretals forventning om “folkenes selvbestemmelsesret”.
    Oversat til godt dansk: Vi skal straffes, fordi Ukraines præsident har det meget svært med at være i stue med det nabofolk, som har sørget for Ukraines høje kulturelle og tekniske standard. Taknemmelighed er for Ukraine en by i Rusland.

    Kommentar by Gustav Jensen — 7. april 2022 @ 16:28

  41. Det viser sig nu, at de ukrainske styrker ligeledes har begået krigsforbrydelser.
    Det må vel så også betyde, at Vestens kæledægge Zelenskij – sammen med Putin – skal stiles for krigsforbryderdomstolen.

    Måske kan de dele fængselscelle?

    Kommentar by Revisoren — 7. april 2022 @ 17:55

  42. Revisoren – Der er den forskel, at Ukraine ikke benægter sagen, men undersøger sagen.

    Kommentar by Jørn Boye — 7. april 2022 @ 22:41

  43. @ Jørn Boye

    Antyder du at Rusland benægter sagen?

    Rusland prøvede to gange at indkalde FNs sikkerhedsråd for at få sagen undersøgt, men Storbritannien nedlagde veto.

    Som en af de to mistænkte parter i sagen er Ukraine måske ikke den mest objektive undersøger.

    Kommentar by sebastian — 8. april 2022 @ 02:05

  44. Kommentar by Jørn Boye — 7. april 2022 @ 10:11

    – Hvis det tyske mindretal i sønderjylland begyndte en væbnet kamp, med våbenstøtte fra Tyskland er det muligt, at den danske hær ville gøre alt for at nedkæmpe mindretallet.

    Falsk sammenligning.

    En mere rigtig ville være hvis et endnu mere altbestemmende EU end det nuværende havde tildelt Skåne Halland og Blekinge, samt den Jyske halvø ned til Ejderen til Region Danmark, der efter EU’s kollaps blev til det selvstændige land Danmark.

    I tilfældet Ukraine skulle de østlige russiske, de østlige polske og de sydlige ungarske områder være skilt fra ved folkeafstemninger.

    Kommentar by Træt — 8. april 2022 @ 06:48

  45. Vestlige polske områder

    Kommentar by Træt — 9. april 2022 @ 13:37

  46. Der er ingen ønske som i overhovedet ingen! Om løsrivelse eller på anden måde selvstændighed fra Ukraine i de polske områder! Det er der for så vidt heller ikke i de ungarsk dominerede i den forstand, at der ikke er nogen som helst politisk stemning eller ønske om det i Ungarn. At der fra det ungarske mindretal i Ukraine er utilfredshed med, at der ikke undervises i ungarsk modersmål i ukrainske skoler må siges, at være noget ligegyldigt brokkeri. Der er intet forbud imod, at tale ungarsk eller for den sags skyld noget andet sprog i Ukraine og der bliver da heller ikke undervist i ukrainsk modersmål i Ungarn hvor der i forhold til befolkningstallet er et procentvis lige så stort ukrainsk mindretal som der procentvis er et ungarsk i Ukraine.

    Kommentar by Verner Jensen — 9. april 2022 @ 15:41

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 

 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper