19. april 2022

Mads Kastrup om gadekampe i Sverige: “Det er uromagerne, der er problemet. Som i hele problemet.”

Jeg ved ikke hvad de konkret lærer på journalisthøjskolerne, men dem der finder ansættelse hos ‘hele Danmarks Radio’, ender altid med pseudo-objektive overskrifter såsom: ‘Le Pen forsøger at vinde de kvindelige vælgere, men Frankrigs feminister siger ‘Non Merci, Madame!’ og Svensk ægtepar efter endnu en dag med voldelige optøjer: Paludans demonstrationer er hetz mod en folkegruppe’ Man kan altid få andre til at sige det man selv mener, men når muslimer går amok er problemet selvfølgelig ikke Rasmus Paludan.

Ekstra Bladets Mads Kastrup skærer det ud i pap, så selv de tungnemme kan forstå det – Det handler stadig ikke om Rasmus Paludan.

“Det handler ikke om Rasmus Paludan. Heller ikke i Sverige.

Vi er nødt til at slå det fast. Fordi vi i forbindelse med Paludans koranafbrændinger – denne gang i indvandrerkvarterer i Sverige – ser en velkendt vildfarelse på rejse. Når eksempelvis Berlingske skriver ‘Paludan trækker et spor af vold og uroligheder gennem Sverige’, er det en tåbelig udlægning. Det er en forvanskning.

Det er stadig islam, den er gal med. Eller rettere den del af islam, der mener, at deres religiøse følelser har hævd. Hvormed de forveksler respekt for profeten med et krav om vi andres underkastelse.

De gadekrigslignende scener med afbrændte politibiler og sårede betjente på svensk grund er endnu et slag i den krig, der herhjemme blev åbnet med Muhammedtegningerne. …

Det er uromagerne, der er problemet. Som i hele problemet.

(Sverige anno 2022)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/126157/trackback

13 Comments »

  1. Demonstration: Fredelige aktivister.

    Mod-Demonstranter: Voldelige/stenkastende Muslimer.

    DR/Politiken: “Demonstranterne er problemet!”.

    Kommentar by Peter Nielsen — 19. april 2022 @ 10:34

  2. Sverige: Den humanitære stormagt som en svensk sosse = tosse udtalte.
    Nå ja, tosser er der også mange af her i landet.
    Hørte man rigtigt da DR TV var det vist, der i går kunne oplyse at Radikale Venstre i København foreslog at flygtningene fra Ukraine i tiden de er i Danmark, på lige fod med danskerne, skulle tilkendes kontanthjælp??

    Kommentar by NED MED ALTING — 19. april 2022 @ 10:35

  3. FN har fået indført, at den 15. marts fremover skal være en mærkedag til “bekæmpelse af islamofobi”.
    Og Danmark stemte for forslaget.
    Målet er naturligvis, at gøre enhver kritik af “fredens religion” ulovlig.

    Skylder Mette Mink ikke en forklaring?

    Kommentar by Revisoren — 19. april 2022 @ 11:11

  4. DR er nærmest at betragte som Enhedslistens propagandakanal, og TV2 og resten af MSM er såmænd ikke meget bedre, vi ved at 80% af alle journalister befinder sig på rød fløj og at Enhedslisten, RV og SF ville kunne danne en solid flertalsregering, hvis kun journalister havde stemmeret! Vi skal huske at journalistuddannelsen ikke er nogen specielt høj uddannelse, nærmest sådan lidt på mellemteknikerniveau, ikke at der i sig selv er noget galt med det, men journalister er ikke særlig højt uddannet.
    Sverige står overfor en borgerkrig, måske nu, måske om nogle år, hvis urolighederne lægger sig i denne omgang, men Sverige er tabt, the point og no return er nået og Sverige bliver at muslimsk land i vores tid. Havde nogen sagt til mig da jeg var en ung mand at Sverige ville blive muslimsk i min levetid, så ville jeg have grinet af vedkommende!
    Historien foregår i spring. Hvem havde forudset murens fald, 9-11, Corona, nederlaget i Afghanistan og krigen i Ukraine? Men i Sverige kører demografien og det er til at forudse. Sverige bliver muslimsk!
    Hvad så med Frankrig, Belgien, Holland, Tyskland, Østrig Storbritanien, ja hvad egentligt med Danmark?

    Kommentar by Den Nervøse — 19. april 2022 @ 11:19

  5. # Den Nervøse

    Jeg var første gang i Malmø som dreng omkring 1980, og jeg mindes ikke, at jeg så en eneste neger eller muhammedaner i gadebilledet.
    Og i dag ligner byen en mellemting mellem Kabul og Mogadishu.

    I øvrigt tak for en glimrende opsummering af tingenes deprimerende tilstand…

    Kommentar by Revisoren — 19. april 2022 @ 11:48

  6. Hverdagen er fuld af kontroverser med den muslimske herrementalitet. For mit eget vedkommende handler det om at jeg som dansk kvinde får kvalme af mødet med hijabklædte, – og jeg nødtvungent må protestere.
    I lørdags skete det i den lokale Føtex ved kassekøerne. Jeg foretrækker Selvbetjeningsslusen, men hér stod en ansat og polerede apparaterne, iført den sorte hijab der signalere ‘jihad’. Jeg valgte fredens vej og stillede mig i den almindelige kassekø, hvortil hijabien spurgte ‘…om du ikke har lyst til at bruge Selvbetjeningen?’ jeg svarede: Nej, jeg bryder mig ikke om dit tørklæde.’Hijabiens reaktion var at grine højlydt ad mig og da en ung mørk mand netop gik ind i Selvbetjeningsslusen, fik hun ham til at grine med.
    Jeg protestede: ‘du skal ikke grine ad mig! Jeg klager.’ Herefter blev der tilkaldt først én, derefter endnu en, mere senior, medarbejder. Sidstnævnte fastholdt ‘at Føtex ikke ansætter ud fra Religion,…’det vil også være muligt for dig at møde en jøde med kalot’…!

    I mine øjne er det et generationsproblem, for de unge mellemledere er blevet hjernevasket til at ‘elske Mangfoldigheden’.
    Stakkels os vantro gammeldanskere!

    Kommentar by liz. — 19. april 2022 @ 12:03

  7. Her er en af utallige grunde til at støtte paludan i kampen mod islamiseringen af vesten!

    Her er lidt fredelige racistiske hadefulde koranvers –

    Sura 2.216 Jeres forskrift er at føre krig selv om det skulle være jer imod.

    Sura 9.73 Profet! Bekæmp de vantro. Vær skånselsløs mod dem! Deres herberg bliver helvede. Hvilket ondt endeligt!

    Sura 8.59-60 De, der er vantro, skal ikke regne med at undslippe; de kan ikke unddrage sig.

    Udrust imod dem så stor en styrke og så mange kampheste, som I formår, for dermed at sætte en skræk i Allah´s og jeres fjende og i andre…

    Sura 4.89 De (vantro) ville ønske, at I var vantro, lige som de selv er vantro, således at I var lige. Tag ikke nogen af dem til venner, før de udvandrer for Allahs sag! Hvis de vender sig bort, skal I gribe dem og dræbe dem, hvor I end finder dem.

    Sura 9.5 Når de fredhellige måneder er omme skal I dræbe dem, der sætter andre ved Allahs side, hvor som helst I finder dem! I skal gribe dem, belejre dem, ligge på lur efter dem i hvert baghold! Men hvis de omvender sig (bliver muslimer), holder bøn og giver almisse, så lad dem frit gå.

    Sura 47.36 Bed ikke om fred når I har overtaget, Allah er med jer.

    Sura 9.29 Bekæmp dem, som ikke tror på Allah og den yderste dag, og som ikke forbyder, hvad Allah og hans udsending forbyder; og blandt dem, der har fået skriften , skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion (islam), indtil de et kuet og betalt skat (til muslimerne). De kristne siger ”Messias er Guds søn!” Det er de ord de tager i deres mund. De efterligner, hvad de, der var vantro, sagde tidligere. Måtte Allah bekæmpe dem” Hvor kan de være så forløjede?

    Sura 8.17 Det var ikke jer, der slog dem ihjel, men Allah som slog dem ihjel,

    når du kastede (spydene mod dem) var det ikke dig der kastede, men Allah, der kastede.

    Sura 9.13 Kæmp mod dem! Så vil Allah straffe dem ved jeres hånd og gøre dem til skamme, hjælpe jer mod dem og læge hjertet hos de troende folk hånd.

    Sura 9.3 Forkynd dem, der er vantro en pinefuld straf.

    Sura 8.65 –66 Profet! Anspor de troende til at føre krig. Hvis der er 20 udholdende mænd af jer, vil de besejre 200, og hvis der 100 af jer, vil de besejre 1000 af dem, der er vantro, for de er folk, der intet forstår. Der tilkommer ikke en profet nogen fanger, før han har kæmpet og sejret i landet.

    Sura 9.123 I, som tror (på Allah)! Bekæmp dem af de vantro, der er i nærheden af jer! Lad dem finde jer skånselsløse! I skal vide, at Allah er med de gudfrygtige (muslimer).

    Sura 9.38-39 I,som tror (på Allah)! Hvad er der i vejen med jer? Når man siger til jer: ”Ryk ud for Allahs sag!” er I som tynget mod jorden… Hvis I ikke rykker ud, vil han tildele jer en pinefuld straf…

    Sura 9.41 Ryk ud med let oppakning eller med tung og før krig med jeres ejendom og liv for Allahs sag. Det er bedste for jer hvis I har viden.

    9.62 Ved I ikke, at den, der sætter sig op mod Allah og hans udsending, har Helvedes ild i vente. Der skal han blive til evig tid. Det er en vældig vanære.

    Sura 8.12-14 (Byttetagningen): Jeg vil sætte en skræk i livet på dem, der er vantro. Hug dem over nakken (med sværdet)! Hug dem over hver en finger! For de satte sig op mod Allah og hans udsending! Allah er streng til at straffe. Sådan er det, så smag det! De vantro har ildens straf i vente.

    Sura 5,33 Gengældelsen for dem, der bekæmper Allah og hans udsending og stræber efter at skabe fordærv i landet, er at de bliver dræbt eller kors-fæstet eller får deres hænder hugget af i modsat side eller bliver fordrevet fra landet. Sådan er det!

    Jihad som udvandring og overtagelse af de vantros land

    Sura 9.74 De, der tror (på Allah) og udvandrede og kæmpede for Allahs sag, og de, der gav jer husly og hjælp, det er de sande troende.

    Sura 9.20 De, som tror (på Allah) og udvandrede og kæmper med deres ejendom og deres liv for Allahs sag, de befinder sig på et højere rangtrin hos Allah. Det er dem, der vil sejre.

    Sura 33.26-27 Han (Allah) fik dem af skriftens folk (jøderne og de kristne) … til at komme ned fra deres befæstede stillinger og satte dem en skræk i livet, idet I dræbte en del og tog en del til fange. Han gav jer deres jord, deres boliger og deres ejendom i arv, og desuden jord, som I endnu ikke havde betrådt. Allah er i stand til alt..

    Sura 48.20-21 Allah lovede jer meget bytte, som i skulle tage, og dette lod han hurtigt ske for jer…

    Og noget andet bytte, som I endnu ikke har bemægtiget jer, har Allah allerede indkredset. Allah er i stand til alt.

    Hvis de, der er vantro, havde taget kampen op mod jer, ville de snart have vendt ryggen til. Siden finder de ingen ven og ingen til at hjælpe sig.

    Allah giver muslimerne meget bytte og fuldstændig magt over alle vantro

    Sura 59.6 Hvad Allah gav sin udsending som bytte fra dem (fra de vantro) skulle I hverken transportere på heste eller kameler for at få fat i. Allah giver sine udsendinge magt over hvem, han vil. Allah er i stand til alt.

    Profetens udvandring, som er basis for islams tidsregning, er vigtig for alle muslimer. Engang var det Mekka, som skulle erobres, nu er det nyt land i Vesten, som skal koloniseres og som Allah vil skænke alle dem som bytte, der følger ham jfr.

    Kommentar by Mads kering — 19. april 2022 @ 13:18

  8. Sverige er fucked….de stemte på det og nu fik de det.

    Kommentar by Jp — 19. april 2022 @ 14:59

  9. Den humanitære stormagt, Sverige, har sejret sig ihjel.
    Svenskerne have ikke regnet med gøgeungeeffekten – dumme, dumme.

    Kommentar by Gustav Jensen — 19. april 2022 @ 15:03

  10. Sverige den totalhumanitære-stormagt. Tillykke til Paludan for at lykkes bragende flot.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 19. april 2022 @ 15:22

  11. Man kan mene meget om Paludan og hans metoder, men han formår i den grad at få muslimerne til at vise deres sande ansigt. Alligevel konkluderer de fleste danskere desværre, at det er Paludan, som er problemet, ikke muslimernes adfærd.

    Kommentar by Peter Nielsen — 19. april 2022 @ 17:02

  12. At 3:
    Stop al støtte til, og deltagelse i, FN. Erstat med samarbejdsorgan for civiliserede lande.

    Kommentar by Bastardo — 20. april 2022 @ 07:43

  13. Endnu en fin artikel af Helena Edlund

    https://www.document.no/2022/04/19/blasfemilover-en-moderne-danegjeld/

    Muslimer skal tilsynelatende ikke måtte risikere å bli fornærmet på samme måte som andre.

    Da bør kanskje Atilla Yoldas, og alle andre som opplever vanskeligheter med å leve i et sekulært demokrati, minne seg selv på at absolutt ingen er tvunget til å bo i Sverige.

    Kommentar by tavsen — 20. april 2022 @ 10:27

RSS feed for comments on this post.