21. april 2022

Taimullah Abu-Laban holdt hof i auditorium på Københavns Universitet: Islam skal ikke moderniseres!

Forleden afholdt den muslimske studenterorganisation MSA City Campus et større arrangement på Københavns Universitet under overskriften ‘Skal islam moderniseres?’. De to talere var Hibz-ut-Tahrirs Taimullah Abu-Laban, og Peter Kuzmanovski fra CEDA (Center for Muslimers Rettigheder i Danmark). Den ene kæmper for kalifatet med Koranen i hånden, men den anden forfølger offer-diskursen. Islamofobi-dagsordenen og koraniske sværdvers går hånd i hånd – dog naturligvis kønsopdelt. Og det sågar i et samfundsvidenskabeligt auditorium på KU.

Glimrende kommentar af Katja Kvaale set i Weekendavisen – Islamister møder ingen modstand på Københavns Universitet.

“Mens kønnene flyder i Vestens identitetsdebatter, sidder de mange tilhørere i salen denne fredag skarpt kønsopdelt i overensstemmelse med islamismens forskrifter; tørklædekvinder for sig og fuldskæggede mænd for sig. Det er ikke diskurs, men virkelighed.

Hvor forgår så denne ‘debat’ ultimo marts 2022? I et mellemøstligt kalifat? I den Qatar-finansierede stormoské på Rovsinggade? Nej, vi er i Københavns Universitets største auditorium på Samfundsvidenskabeligt Fakultet i indre by.

Hvordan kan det ske, at Københavns Universitet lægger oplysningens sekulære haller til agitation for islamistisk antioplysning og antidemokrati? Og tillader kønsopdeling? Hvor er Vestens intellektuelle modstandskraft? Rektors afvisning?

Problemet er jo, at islamisterne løber halvåbne døre ind. De har ret i, at Vesten er blødagtig. Grundet postmoderne anfægtelser, hvid skyld og relativisme står vestlige universiteter ikke rigtigt på mål for ægte viden; for fri tanke og hård faglig kritik, hvor dårlige eller følelsesbaserede argumenter afvises. I stedet forfægter KUs rektor, Henrik Wegener, en diffus multikulturalisme…”

(Facebook-Begivenhed ved MSA City Campus, Facebook, 2022)

“I den offentlige debat bliver der ofte slynget med anklager om, at islam er gammeldags, middelalderlig, kvindeundertrykkende og dermed har behov for at tilpasses det moderne samfund. Sommetider er diskussionen om islam og modernisering desværre baseret på misinformation og usaglighed. Vi i MSA City Campus håber på, at kunne tilgå emnet på basis af saglighed samt historiske kendsgerninger. Her vil vi se nærmere på, hvad der ligger til grund for tanken om modernisering, samt hvorfor traditionelle muslimer ikke mener, at islam bør moderniseres. Disse spørgsmål har vi i MSA City Campus æren af at adressere til vores næste offentlige event ‘Skal islam moderniseres?’ … Vi glæder os til at se jer, og tag gerne en ven med under armen!” (MSA City Campus, Facebook, 9. marts 2022)

(Chr. Hansen Auditoriet, Københavns Universitet, 25. marts 2022; Foto: Facebook)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/126201/trackback

33 Comments »

  1. Hvor er ramaskriget fra Trads- og Bosse-segmentet?

    Kommentar by Revisoren — 21. april 2022 @ 09:46

  2. Er det satire?

    Det kan sguda ikke være virkeligheden på KU anno 2022!?!?!

    Kommentar by tasty — 21. april 2022 @ 09:57

  3. Måske de skulle spørge sig selv, hvorfor de ikke bor i et af de muslimske lande?
    Der er jo en del at vælge imellem.
    Men det kræver en selvindsigt som nok er en mangelvare blandt de tilstedeværende.

    Og ufatteligt at universitetet giver lov.
    Måske har de ikke lovgivning, der gør, at de kan afvise arrangementet ?

    Kommentar by Hema — 21. april 2022 @ 10:13

  4. “Mange muslimer har ‘anderledes værdier’, skrev SF-ordfører. SFU’ere er helt uenig: ‘faktuelt forkert’”

    SFU-erne må juble over muslimers anderledes værdier. Sådan at blive frasorteret.

    Hvad siger statsstøttede Kvinfo til den slags?

    Kommentar by tavsen — 21. april 2022 @ 10:59

  5. Så slap elefanten ud

    Marine le Pen la ikke fingrene imellom. Hun sa hun vil innføre forbud mot hijab i det offentlige rom og utskrive en folkeavstemning om innvandringen hvis hun blir valgt.

    -Men det betyr borgerkrig, utbrøt Macron.”

    Kommentar by tavsen — 21. april 2022 @ 11:04

  6. Naar nu vesten er saa daarlig saa tag dog til et af de 53, tror jeg, muslimske stater og gi`dem en hjaelpende haand med det kolde og varme vand sygepleje ,generelt velfaerd,skoler, industriel udvikling,jeg mener begynd at lave nogle af de ting selv , i altid maa koebe fra vesten, medicin og den slags petitesser ,og lad os, og dem af jer, der vil leve i fred , bive fri for jeres evindelige braegen og kamp om magt i det samfund i uninviterede har maenget jer ind i ,ved hjaelp samme steds uduelige og maaske griske politikeres hjaelp.Det begynder at blive rigtig traels.Saa skal vi gaa som Svea Riget saa er vi godt paa vej

    Kommentar by dunk — 21. april 2022 @ 11:30

  7. Hvad siger Rektor, hvis man spørger den?

    Kommentar by Bastardo — 21. april 2022 @ 12:02

  8. Den er måske ligeglad? Sandsynligvis.

    Kommentar by Bastardo — 21. april 2022 @ 12:04

  9. Hvad laver Islam på et universitet. Islam og videnskab er to uforenelige størrelser.

    Kommentar by JC — 21. april 2022 @ 12:09

  10. Den meget omtalte Nyborg rektor, Henrik Stokholm var på TV sammen med en kvindelig student. Hele registret af stemmer var trukket ud på orglet.

    Ren følelses manipulation, til fordel for en vis gruppe indvandrere.

    Hvis man er rød/radikal, har Danmark åbenbart plads til 500 mio velfærdsflygtninge.

    Kommentar by k.m. — 21. april 2022 @ 12:18

  11. Ja det kan vel ikke siges meget bedre end katjaa Kvaale. Problemet med islam er såre simpelt- Islam er og bliver en – usekulær diktatorreligion med et bizart Førerprofet ideal-, som kræver underkastelse til dets eget religiøst politiske univers. Det arbejdes der både kort og langsigtet på. Det tolere ikke andre kulturer og ændre sig ikke, hvilket gør at det er fastlåst i dets 4 retsskoler, som kun har meget få afvigelser. Dødelige konsekvenser for frafald er der i 12 islamiske lande i verden.
    Derfor er der også en streng social kontrol med alt den undertrykkelse islam står for. Alt det behøver man ikke at gå på Universitetet for at begribe. Læs bare alle ældre bøger om Islam (Jess Asmussens bog om “Islam” er et rimeligt objektivt..enddog lidt politisk korrekt…om Islam at starte på. Ellers er der Franz Buhl,s koran tolkninger), og ellers anbefaldes bøger fra Lars Hedegaard, Helle merete Brix og mange andre. Alle problemer med Islam og alle andre kulturer kan virkeligheden både fremvise historisk og samtidsmæssigt……og jeg kunne blive ved med alt fra Indien, Nigeria, og det tidligere Jugoslavien etc. Der er ingen (Individuel)tolket kærlighed til mennesket, som i kristendommen. Det er blot underkastelse af Guds vilje ud fra profetføreridealet. Derfor er Islam fastfrosset i sin etik og moral. Rettroende og Vantro for sig, og uendelig had til vantro med menneskelig undertrykkelse eller død (juridisk kønsundertrykkelse, idet kvinder halvtt så meget værd.).
    etc etc etc.

    Derfor Støt: http://www.siaddk.wordpress.com og http://www.frafalden.dk

    God torsdag mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 21. april 2022 @ 12:29

  12. Endnu en gang må man konstatere, at vi danskere betaler for det reb, vi skal hænges i.

    Kommentar by Crass Børsting — 21. april 2022 @ 12:30

  13. Frankrigs unge woke venstreorienterede stemmer for at knuse
    landets vækst, 2 fluer med et slag, islamisering og klimahysteri.
    de tossede græder ved udsigten til et hijab-forbud
    og de er forbitrede på en økonomisk politik som ikke knuser Frankrigs
    industri. de unge hader Vesten og ser helst perkere fylde mere
    i gadebilledet og fabrikker dreje nøglen om, samtidig vokser Menap-landenes befolkninger og Kina udbygger sine kulkraftværker.
    Infiltrationen er total. Europa må ikke være europæernes land.
    Vi må ikke tjene penge. Børn og unge hyler op om Jordens forestående
    undergang, jeg ser Aftenlandets undergang og vore kulturelle og
    økonomiske modstandere ødelægge os gennem FNs organer hvor vestlige
    interesser i årtier har været underordnede.
    “…like watching a nation busily engaged in heaping up its own funeral pyre…” Enoch Powells profeti er ved at være en realitet,
    det tog ikke lang tid, særligt de under 40 år som jeg har levet
    er der kommet gang i destruktionen, i begyndelsen gennem Flygtningeloven af 1983, i de seneste 5-10 år er destruktionen af
    økonomien så kommet op i fart. Danmark som CO2-neutral?
    Hvad er begrundelsen? De +2 milliarder indere og kinesere har blikket rettet mod familiens første bil, Afrikas befolkning vokser og vokser,
    alene fra 2016-2021 steg befolkningstallet i Afrika fra 1,2 milliarder
    til 1,35 milliarder. Hvad får vi serveret i nyhederne? Fridays for future og BLM, hvid skyld og anklager mod industrien og landbruget
    der effektivt brødføder os. Jeg er miljømand, ønsker flere levende hegn, gerne urørt skov, gerne veteranisering med dyrevelfærd for de græssende dyr i sammenhængende områder, vildt-, flora- og faunakorridorer, genslyngede å-løb og dødt ved i skovbunden.
    Men jeg vil ikke ødelægge Europa med islamisk indvandring, vil
    ikke knuse industrien, måske kritikerne af store danske virksomheder
    som Portland skulle spørge sig selv hvorledes en udflytning af produktionen skulle gavne Danmark? Har ved selvsyn iagttaget fabrikker
    og udvinding af råstoffer i Asien, fløjet over kinesiske industribyer
    hvor beskidt mørkegrå røg står op af skorstenene…politikerne
    skal kæmpe for Danmark, ikke lefle for Islam og Greta. UD AF FN!

    Kommentar by konservativ — 21. april 2022 @ 12:34

  14. JC — 21. april 2022 @ 12:09.
    Den højeste videnskab for islam er brøkregning og Pythagoras.Min søn spildte år i den danske folkeskole, fordi de muslimske elever aldrig rigtigt forstod simpel brøkregning.
    Folkeskolen er sat tilbage i niveau, fordi det ikke må se ud som om muslimske børn er er dummere end danske børn.
    Der findes vistnok ikke engang cykelfabrikker i islamiske lande, da cykelhjul ikke er nævnt i koranen.

    Kommentar by Gustav Jensen — 21. april 2022 @ 12:37

  15. Københavns kommune besluttede for nogle år siden, at de ikke vil stille lokaler til rådighed for islamisterne fra Hizb ut-Tahrir.
    Men en af landets fremmeste uddannelsesinstitutioner har tilsyneladende ingen problemer med, at agere forsamlingshus for Kalifatets hellige krigere.

    Hvad siger den såkaldte uddannelsesminister?

    Kommentar by Revisoren — 21. april 2022 @ 12:39

  16. Her er lidt fredelige vers, fra verdens fredeligste racistiske ekstremt voldelige ideologi islam –

    Sura 2.216 Jeres forskrift er at føre krig selv om det skulle være jer imod.

    Sura 9.73 Profet! Bekæmp de vantro. Vær skånselsløs mod dem! Deres herberg bliver helvede. Hvilket ondt endeligt!

    Sura 8.59-60 De, der er vantro, skal ikke regne med at undslippe; de kan ikke unddrage sig.

    Udrust imod dem så stor en styrke og så mange kampheste, som I formår, for dermed at sætte en skræk i Allah´s og jeres fjende og i andre…

    Sura 4.89 De (vantro) ville ønske, at I var vantro, lige som de selv er vantro, således at I var lige. Tag ikke nogen af dem til venner, før de udvandrer for Allahs sag! Hvis de vender sig bort, skal I gribe dem og dræbe dem, hvor I end finder dem.

    Sura 9.5 Når de fredhellige måneder er omme skal I dræbe dem, der sætter andre ved Allahs side, hvor som helst I finder dem! I skal gribe dem, belejre dem, ligge på lur efter dem i hvert baghold! Men hvis de omvender sig (bliver muslimer), holder bøn og giver almisse, så lad dem frit gå.

    Sura 47.36 Bed ikke om fred når I har overtaget, Allah er med jer.

    Sura 9.29 Bekæmp dem, som ikke tror på Allah og den yderste dag, og som ikke forbyder, hvad Allah og hans udsending forbyder; og blandt dem, der har fået skriften , skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion (islam), indtil de et kuet og betalt skat (til muslimerne). De kristne siger ”Messias er Guds søn!” Det er de ord de tager i deres mund. De efterligner, hvad de, der var vantro, sagde tidligere. Måtte Allah bekæmpe dem” Hvor kan de være så forløjede?

    Sura 8.17 Det var ikke jer, der slog dem ihjel, men Allah som slog dem ihjel,

    når du kastede (spydene mod dem) var det ikke dig der kastede, men Allah, der kastede.

    Sura 9.13 Kæmp mod dem! Så vil Allah straffe dem ved jeres hånd og gøre dem til skamme, hjælpe jer mod dem og læge hjertet hos de troende folk hånd.

    Sura 9.3 Forkynd dem, der er vantro en pinefuld straf.

    Sura 8.65 –66 Profet! Anspor de troende til at føre krig. Hvis der er 20 udholdende mænd af jer, vil de besejre 200, og hvis der 100 af jer, vil de besejre 1000 af dem, der er vantro, for de er folk, der intet forstår. Der tilkommer ikke en profet nogen fanger, før han har kæmpet og sejret i landet.

    Sura 9.123 I, som tror (på Allah)! Bekæmp dem af de vantro, der er i nærheden af jer! Lad dem finde jer skånselsløse! I skal vide, at Allah er med de gudfrygtige (muslimer).

    Sura 9.38-39 I,som tror (på Allah)! Hvad er der i vejen med jer? Når man siger til jer: ”Ryk ud for Allahs sag!” er I som tynget mod jorden… Hvis I ikke rykker ud, vil han tildele jer en pinefuld straf…

    Sura 9.41 Ryk ud med let oppakning eller med tung og før krig med jeres ejendom og liv for Allahs sag. Det er bedste for jer hvis I har viden.

    9.62 Ved I ikke, at den, der sætter sig op mod Allah og hans udsending, har Helvedes ild i vente. Der skal han blive til evig tid. Det er en vældig vanære.

    Sura 8.12-14 (Byttetagningen): Jeg vil sætte en skræk i livet på dem, der er vantro. Hug dem over nakken (med sværdet)! Hug dem over hver en finger! For de satte sig op mod Allah og hans udsending! Allah er streng til at straffe. Sådan er det, så smag det! De vantro har ildens straf i vente.

    Sura 5,33 Gengældelsen for dem, der bekæmper Allah og hans udsending og stræber efter at skabe fordærv i landet, er at de bliver dræbt eller kors-fæstet eller får deres hænder hugget af i modsat side eller bliver fordrevet fra landet. Sådan er det!

    Jihad som udvandring og overtagelse af de vantros land

    Sura 9.74 De, der tror (på Allah) og udvandrede og kæmpede for Allahs sag, og de, der gav jer husly og hjælp, det er de sande troende.

    Sura 9.20 De, som tror (på Allah) og udvandrede og kæmper med deres ejendom og deres liv for Allahs sag, de befinder sig på et højere rangtrin hos Allah. Det er dem, der vil sejre.

    Sura 33.26-27 Han (Allah) fik dem af skriftens folk (jøderne og de kristne) … til at komme ned fra deres befæstede stillinger og satte dem en skræk i livet, idet I dræbte en del og tog en del til fange. Han gav jer deres jord, deres boliger og deres ejendom i arv, og desuden jord, som I endnu ikke havde betrådt. Allah er i stand til alt..

    Sura 48.20-21 Allah lovede jer meget bytte, som i skulle tage, og dette lod han hurtigt ske for jer…

    Og noget andet bytte, som I endnu ikke har bemægtiget jer, har Allah allerede indkredset. Allah er i stand til alt.

    Hvis de, der er vantro, havde taget kampen op mod jer, ville de snart have vendt ryggen til. Siden finder de ingen ven og ingen til at hjælpe sig.

    Allah giver muslimerne meget bytte og fuldstændig magt over alle vantro

    Sura 59.6 Hvad Allah gav sin udsending som bytte fra dem (fra de vantro) skulle I hverken transportere på heste eller kameler for at få fat i. Allah giver sine udsendinge magt over hvem, han vil. Allah er i stand til alt.

    Profetens udvandring, som er basis for islams tidsregning, er vigtig for alle muslimer. Engang var det Mekka, som skulle erobres, nu er det nyt land i Vesten, som skal koloniseres og som Allah vil skænke alle dem som bytte, der følger ham jfr.

    Kommentar by Mads kering — 21. april 2022 @ 12:50

  17. Disse aldeles fremmede for dansk kultur bør straksudvises med påtegning at de ALDRIG sulle have været kommet ind i Danmark. Og de der “terrorists welcome” væmligboere skulle tage og tænke sig en lille smule om.
    De har ødelaagt mere for Danmark end både Hans Christian og bondeoprørerne og borgerskebet tilsammen.
    Det værste vi kan have i vores land er fremmede. Fat det nu.
    De fleste fremmede er barbarer selv om de kalder dem selv araere.
    Kom nu kommunist og erkend at du var på den forkerte side af frihed. Erkend din fejltagelse og gør hvad du kan for individet. Hvor sent det end end er.

    Kommentar by Nielsen — 21. april 2022 @ 13:18

  18. Sig mig skriver vi 2022? Hvis nogen havde fortalt mig da jeg var ung mand i 70-80’erne at vi i 2022 ville have et kønsopdelt auditorium på KU, så havde jeg måbet, nægtet at tro på det, og helt ærligt grint af vedkommende! Hvis jeg så samtidig fik at vide at det var pga. Islam, så ved jeg ikke hvad min reaktion ville have været! Men gud hjælpe mig, så er det åbenbart, der vi er kommet til!

    Kommentar by Den Nervøse — 21. april 2022 @ 13:49

  19. “Skal islam moderniseres?”

    Det har intet med en akademisk tilgang til spørgsmålet at gøre, hvis der kun er talere som svarer nej. Hvor er talerne for det modsatte synspunkt – med en efterfølgende paneldebat – så meninger kunne brydes?

    Kommentar by BE — 21. april 2022 @ 14:05

  20. Er Loyal To Familias chapter Hibz-ut-Tahrir ikke dømt ulovlig ved lov?

    Kommentar by sukkertop — 21. april 2022 @ 14:53

  21. I næste uge: “Høje bygninger eller kraner? Debatmøde om homoseksualitet. Velkomst af rektor.”

    Kommentar by BE — 21. april 2022 @ 15:20

  22. @14 by Gustav Jensen kl. 12.37
    ….da cykelhjul ikke er nævnt i koranen…lol.
    Jeg ved heller ikke, om der findes cykelfabrikker i menarp-lande. Men umiddelbart tænker jeg , at der er for mange dimser, at holde styr på , i så’n cykel. Det blir teknisk( for?) kompliceret.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 21. april 2022 @ 15:23

  23. @21 by BE kl15.20 ja det lyder som et gpdt oplæg til næste møde.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 21. april 2022 @ 15:26

  24. Som Imam A Wahid skulle have udtrykt: “Man kan ikke så godt forbyde det som Gud tillader, eller tillade det som Gud forbyder”.
    Man må gøre sig lynende klart at de overbeviste islamfølgere (som ikke bare er født ind i det, og gerne vil distancere sig fra det), følger Deres Imams vej (og vild)ledning (Hvornår står solen op eller går ned under ramadaen? Det ved Imamen….vi er helt derude).
    Vores samfunds sekulære love er for dem en form for – legaliseret lovløshed (iforhold til Guds vilje/vej…sharialov)
    DERUDOVER SKAL MAN GØRE SIG DET LYNENDE KLART, AT ISLAMFØLGERNE-HADER
    DEN FRIHED ALLE ANDRE HAR, NÅR DEN IKKE ER UNDERLAGT GUDS VILJE.
    Hvis vi ønsker frihed og demokrati og menneskekærligheds tolkede love i balancen mellem individ og fællesskabet, så SKAL islam bekæmpes.
    Alt andet ville være et svigt overfor vores børn og børnebørn.
    God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 21. april 2022 @ 15:40

  25. Gennem de seneste 20-30 år har medierne utallige gange omtalt og debatteret de islamiske kræftknuder i det vestlige civiliserede legeme.
    Millioner af ord er udgydet og føget gennem det offentlige rum – og intet er sket, der kunne reducere omfanget af de islamiske skadedyrs rasende forsøg på nedbrydning af civiliserede kulturer.
    Så må man spørge: Hvor længe skal civiliserede landes borgere udholde den islamiske hadtale, de dræbende terrorangreb og de fascistiske attituder hos rabiate muslimer? Europas politikeres abnorme projekt ender med folkeudskiftning i praksis – tilsyneladende kigger Europas politikere den anden vej og nægter at handle på deres egne frembragte uhyrligheder. Det kan ultimativt kun ende i religonskrig, da islam hverken kan eller vil ændre en tøddel på koranens hadefulde artikler.

    Kommentar by Gustav Jensen — 21. april 2022 @ 17:25

  26. Svensk shariapoliti har anmeldt den dansksvenske partistifter Rasmus Paludan for hetz mod en befolkningsgruppe. Det har det gjort med henvisning til, at den islam- og indvandringskritiske politiker flere gange har afbrændt koraner.

    Hvor kan jeg anmelde Taimullah Abu-Laban og Peter Kuzmanovski for hetz mod den befolkningsgruppe, der ikke er muslimer?

    Kommentar by sukkertop — 21. april 2022 @ 17:36

  27. @26 by sukkertop kl.17.36
    Det ville da helt reelt være en god ide, at prøve at forfølge.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 21. april 2022 @ 18:10

  28. Kønsopdelt forsamling på KU – og jeg er ikke overrasket …

    De golde super-pragmatiske liberalister og kapitalister i uskøn forening med de røde verdensreddere har igennem årtier sået kim til uendelige konflikter i fremtidens Vesteuropa – er der noget muslimer ikke er, så er det pragmatiske!

    STOP VANVIDDET, STOP DET NU! BEVAR DEN FRIE VERDEN!

    Kommentar by STOPDETNU — 21. april 2022 @ 21:05

  29. Hvis islam blev “moderniseret” ville befolkningsudskiftningen kunne ske med ENDNU MINDRE modstand end den får nu, det ville være en katastrofe.

    Vores eneste håb er ØGEDE etniske spændinger, mere “os imod dem”, mindre “integration”. Synlig kønsopdeling, tørklæder, optog på gaden etc. er POSITIVT, da det synliggør forskellen og øger fornemmelsen af et uforenligt “os” og “dem”, det er det vi har brug for.

    Kommentar by Peter Nielsen — 21. april 2022 @ 21:56

  30. Modernisere islam.

    Det lyder så tåbeligt, der kommer sg’ ingen Luther og banker på Mekkas mure, eller hænger bandbuller på stenen.

    Det bliver de sædvanlige ønskedrømme fra de samme apologeter.
    Men så går snakken i statslige medier og for statslige midler

    Modernisere islam.

    Jamen det kører da fint. Erobret langt over 50 lande, selv Kanaans land. Og trojanske heste i alverdens lande, parat til at opfylde koranens bud om at islamisere verden.

    Kommentar by tavsen — 22. april 2022 @ 00:13

  31. Islam skal ikke moderniseres…bortforklaringsævl….islam skal bekæmpes.

    Kommentar by Michael Unna — 22. april 2022 @ 07:37

  32. Islam kan ikke moderniseres. Ikke mindst fordi kernen i islam netop er den indædte rabiate kamp for at holde alle forsøg på ændringer nede.
    Da islam derved ikke kan forholde sig ændringer i samfundet, i verdensordenen, i økonomi, teknik og politisk/moralske udviklinger – forbliver islam mere og mere forstokket og repressiv. Det drejer sig om at beholde privilegier og oldgamle krænkelser samt fjendebilleder.
    Det eneste område, hvor islam trods alt følger godt med i udviklingen, er evnen til at udøve terror mod anderledes tænkende; der fejler islams gamle sygelige hadefulde positioner i at udvikle sig. Der er så mange måder at slå andre ihjel på og islams proselytter elsker at udvikle sine spidskompetencer på dette område. Fanden hytter islam.

    Kommentar by Gustav Jensen — 22. april 2022 @ 08:01

  33. Chancen for at møde en “moderat” rettroende muhammedaner, svarer vel til chancen for at møde en enhjørning…

    Kommentar by Revisoren — 24. april 2022 @ 11:34

RSS feed for comments on this post.