26. april 2022

Åben tråd, 26. april 2022

De fleste her på siden har et anstrengt forhold til Hættemåger, og de bliver lidt trivielle at se på, selv for en ornitolog. Herunder en Sorthovedet måge. Åben tråd…

(Forstbotanisk Have, 22. April 2022)

Oploadet Kl. 01:55 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/126274/trackback

22 Comments »

  1. Apropos…

    Hun føler sig overset af danske medier – med god grund
    https://politiken.dk/kultur/art8728393/Hun-f%C3%B8ler-sig-overset-af-danske-medier-%E2%80%93-med-god-grund

    Kommentar by BE — 26. april 2022 @ 02:56

  2. hvorforbliverbladfolkpolitikereog hvorforbliversåmangepolitikeretil”meningsdannere”nårdeindserdeikkekanpasseetordentligtarbejde mellemrummellemrummedflere ?

    Kommentar by Nielsen — 26. april 2022 @ 05:12

  3. @1 Apropos

    Artiklen du linker til under en betalingssmur. Hvem i hev… betaler for at læse Politiken?

    Odd S.

    Kommentar by Odd S. — 26. april 2022 @ 07:08

  4. Hov det gik lidt hurtigt, og det er tidligt om morgenen, men jeg håber i kan tyde ovenstående kommentar…

    Kommentar by Odd S. — 26. april 2022 @ 07:10

  5. Enhedslisten med Per Clausen i spidsen i Aalborg vil sænke hastigheden til 30.
    Det gør man må køre i lavere gear = højere omdrejningstal = øget brændstofforbrug.
    De kan lige så godt sige det som det er, de hader privatbiler.

    Eneste 100% miljøvenlige er Flintstone-biler

    Kommentar by k.m. — 26. april 2022 @ 07:35

  6. I Sverige er hastigheden omkring skoler og småbørnsinstitutioner faktisk sænket til 30 km i timen. Man mærker det ikke så meget, for den øvrige hastighedsbegrænsning i byområderne er 40 km i timen. Men det er helt rigtigt at man skal ned i gear, og det er ikke brændstofbesparende, bare lidt småirriterende.

    Kommentar by ino — 26. april 2022 @ 07:53

  7. @BE

    Fra artiklen: “Hun har svært ved at få øje på mennesker der ligner hende selv.”

    Måske skulle hun prøve i Mellemøsten?

    Kommentar by NulTolerance — 26. april 2022 @ 08:04

  8. At 1:
    Forhåbentligt føler hun sig også overset af mig, hvis jeg møder hende på gaden.
    Hun ser altid lige igennem mig.
    Derfor har jeg også gjort det til en vane, ikke bare at overse hende, men også vende hovedet bort.

    Kommentar by Bastardo — 26. april 2022 @ 09:06

  9. Men hættemågerne kommer heldigvis ikke i Forstbotanisk Have.

    Kommentar by Bastardo — 26. april 2022 @ 09:09

  10. Hættemågerne er en del af den demografiske befolkningsudskiftning.
    Jeg kiggede lige i Poul Christian Matthiessen “Befolkningsudviklingen – og dens samfundsmæssige konsekvenser” fra 1989. (Lademann Læremideler)
    side 52: “Den samlede befolkningstilbagegang indtil 2025 udgør godt 350.000. Til den tid vil der være færre end 4.8 mio indbyggere mod 5.1 mio i dag”
    Der er i ovenstående fremskrivning “regnet med et årligt indvandrigsoverskud til og med 1990, som derefter formindskes i de næste fem år for helt at forsvinde i 1995” (samme side 51)

    Sådan gik det ikke. Hvorfor ikke? Prøv lige at overveje, de problemer vi havde været foruden, hvis udviklingen havde fået lov til at forløbe, som den ville have gjort. Med færre end 4.8 mio indbyggere i Danmark i dag.

    Kommentar by Amad — 26. april 2022 @ 09:26

  11. Hvad wookende har du imod hættemåger Kim? Hvad nu hvis jeg synes jeg er ligesom dem……så krænker det mit følelsesliv at man kritisere dem….Jeg er en hættemåge…..hvis jeg ikke er gravid, nu hvor Pernille Skipper har talt videnskab fra folketingets talerstol:-) :-) :-). (Nååh nej. Det kaldte vi i de gode gamle dage, de gamle muhammedanskopdragende kvinder)

    Kommentar by Michael Unna — 26. april 2022 @ 09:47

  12. Den type hættemåger, som kan flyve selv, er ok.

    De andre bør snarest flyve hjem …

    Kommentar by Peter Nielsen — 26. april 2022 @ 11:16

  13. Jeg er ved , at være meget træt af hættemåger.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 26. april 2022 @ 11:45

  14. Hvor lang tid skal sådan et kræ ha’ på Weber grillen?

    Kommentar by Revisoren — 26. april 2022 @ 14:15

  15. Denne hættemåge kan jeg så godt lide, men dem der vandre rundt i gaderne her og der og allevegne på to ben, er fede og grimme skal ud.

    Kommentar by IES — 26. april 2022 @ 17:11

  16. Nå. Hvem var det der lavede det nummer med at voldtage en kvinde og så smide hende ned i en 25 meter dyb mineskakt, i Sverige. Det betyder nok ikke så meget om det var en svensker eller en indvandrer. Det er en rædselshistorie. Men man har ikke ret til at sige at der er også svenskere der laver kriminalitet. og så gøre tingene 10 gange værre. Eller sige: Der er mange andre der er som mig, så jeg er nok ikke så slem. Det drejer sig ikke om hvad andre har gjort. Det drejer sig om forbrydelsens grove, farlige karakter.

    Kommentar by Ole Larsen — 26. april 2022 @ 20:25

  17. Svært sjelden gjest dukket opp under våronn
    En liten, hvit hegre har dukket opp på en åker i Trøndelag. Kuhegren er best kjent for å sitte på ryggen hos storfe i sydlige strøk.

    https://www.nrk.no/trondelag/den-sjeldne-fuglen-kuhegre-dukket-opp-under-ploying-i-rissa-i-trondelag-1.15944314

    Kommentar by tavsen — 27. april 2022 @ 13:18

  18. Ole Larsen — 26. april 2022 @ 20:25

    https://resett.no/2022/04/27/nye-opplysninger-svensk-kvinne-ble-voldtatt-og-kastet-i-gruvehull-av-asylsoker/
    Mannen kom til Sverige i forbindelse med den store flyktningbølgen i 2015, men allerede i 2017 bestemte Migrationsverket at han skulle utvises. Trebarnsfaren har imidlertid anket i ulike omganger og blitt i Sverige, ifølge dokumenter som SVT har kommet over.

    Kommentar by tavsen — 27. april 2022 @ 13:26

  19. Er hun ved at stresse?!
    Er det efterhånden ved at være hendes måde.
    https://www.bt.dk/politik/se-statsministeren-rase-i-folketinget-nogen-skal-jo-betale-for-kraeftbehandling-i

    Kommentar by P — 28. april 2022 @ 05:28

  20. Kom nu bare igang. Møde i dag.
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/stoetteparti-tager-afstand-fra-rwanda-plan-fremmedfjendsk/9231384

    Kommentar by Islamarebad — 28. april 2022 @ 06:16

  21. # 20

    Den såkaldte integrationsminister Mattias Tesfaye har lige udtalt til TV2 Fake News, at der tidligst kommer en eventuel aftale engang efter sommerferien.

    Ren valgflæsk for at tiltrække frafaldne DF-vælgere…

    Kommentar by Revisoren — 28. april 2022 @ 16:19

  22. Den type hættemåger, som kan flyve selv, er ok.

    De andre bør snarest flyve hjem …

    Kommentar by Peter Nielsen — 26. april 2022 @ 11:16

    Ja, og de bedes venligst tage alle deres hanner med!

    Kommentar by T. H. — 1. maj 2022 @ 19:16

RSS feed for comments on this post.