28. april 2022

Muhammed & NGO: Manglende institutionalisering af Eid er ‘med til at retfærdiggøre hadforbrydelser’

Formand for ‘Center for Muslimers Rettigheder i Danmark’ (CEDA) hedder Muhammed Emin Serbest, og han er godt skolet i offertænkningen. Alene det at muslimer lever som minoritet i et kristent land er ‘med til at retfærdiggøre hadforbrydelser’. Man skal langt ud til venstre politisk, for at følge logikken, og han blogger da også for kommunistiske Dagbladet Arbejderen. Ene muslim, blandt mere end 170 tilknyttede. Det var CEDA der lancerede en absurd (tyrkisk produceret) rapport om islamofobi, og tyrkiske Muhammed Emin Serbest er da også tro tilhænger af Erdogan. Så meget at han eksempelvis vil boycotte restauranter ejet af herboende tyrkere, som tilhører konkurrerende islamiske bevægelser. En historie fra EB.dk – Muhammed: Det er et problem.

“Center for Muslimers Rettigheder i Danmark (CEDA) oplever i stigende grad, at muslimers religion omdannes til at være et ’særhensyn’, skriver Muhammed, der ikke kan forstå, at der skal være folkeskole-eksamen samtidig med at der er Eid. …

– Danske muslimer oplever altså grad for grad, at det at udleve deres religion omdannes til at være et ’særhensyn’ og derved problematiseres deres religiøse identitet alene fordi de har en anden religion og levemåde end majoritetsbefolkningen. …

– Hvilket vores politikere bør tage dybt alvorligt, da det er med til at dæmonisere danske muslimer og derved er med til at retfærdiggøre hadforbrydelser og diskrimination.”

(Muhammed Emin Serbest opfordrer til boycot af tyrkisk-ejet restaurant, Facebook, 2017)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/126311/trackback

42 Comments »

  1. Hvorfor søgte han ikke asyl i Tyrkiet, Libanon, Serbien eller Ungarn?

    Nåh nej, de finder sig ikke i alting, ligesom masoslutdanskerne.

    Kommentar by Ufrivilligt offer — 28. april 2022 @ 09:35

  2. Folk, som ikke fordømmer koranens hadefulde paragraffer og instrukser i at slå ‘vantro’ ihjel, beder selv om det.
    Ordentlige, lovlydige og moralsk civiliserede mennesker skal naturligvis tage afstand fra en såkaldt ‘religion’ som Islam. Islam er kun et skalkeskjul for frusterede stenaldermenneskers primitive blodtørst og voldspsykopati.
    Islam skal læses: IS(kold & hjerne)LAM.

    Kommentar by Gustav Jensen — 28. april 2022 @ 09:44

  3. Og DR vil nu bruge CEDA i deres rådgivning, når det gælder SoMe censur.

    Kommentar by KineserSnot — 28. april 2022 @ 10:17

  4. Tak for at gøre opmærksom på at restauranten kan være tyrkisk – det havde jeg ingen anelse om.

    Og der er jo en ganske enkel løsning på hans problemer i Danmark – bliv muslim i et muslimsk land.
    2 problemer løst på en gang.

    Kommentar by Hema — 28. april 2022 @ 10:47

  5. N

    Kommentar by Broager Land — 28. april 2022 @ 10:48

  6. “og derved problematiseres deres religiøse identitet alene fordi de har en anden religion og levemåde end majoritetsbefolkningen. ” Og, hoerer altsaa ikke til her,eller er der noget jeg har misforstaaet

    Kommentar by dunk — 28. april 2022 @ 11:07

  7. Har folketinget holdt ramadan og snart eid?

    Kommentar by Islamarebad — 28. april 2022 @ 11:19

  8. Forholdet til islam er på mange måder et “særhensyn”, men det skal det ikke være.
    Grundloven giver ret til at muslimer kan dyrke deres tro i Danmark på visse betingelser, nemlig “at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden”.
    Ordet “sædelighed” er ikke forstået af ret mange jurister, men det betød i 1849 bare “ordentlig opførsel efter danske sæd og skik”, danske normer og regler vil vi vel sige i dag.
    Kort sagt: Muslimer skal i det store og hele opføre sig som andre danskere. Det betyder at der på ingen områder overhovedet skal tages særhensyn. Har muslimerne andre måder at agere på end danskerne, så må de vige for vores måde at gøre tingene på, ellers må de rejse. Vi er et frit land for dem som overholder vores sæd og skik, ikke for andre.

    Kommentar by ino — 28. april 2022 @ 11:54

  9. Muslimer ønsker ikke at integreres i folkestyret og retsstaten, men vil gerne integreres i velfærdssamfundet, det skulle vores politikere have for øje, der findes, er det 57 muslimske lande , tag dertil Muhammed Emin Serbest, så har du jo ingen problemer med at blive forudrettet og i mindretal.

    Kommentar by IES — 28. april 2022 @ 11:55

  10. “Center for muhamedaneres rettigheder til at tage hjem og vugge”.

    HELT HJEM!

    Kommentar by Bastardo — 28. april 2022 @ 12:35

  11. Det er jo nok forældrenes skyld, at han hedder Muhammed.
    Men derfor behøver han ikke opføre sig som en torsk.

    Kommentar by Bastardo — 28. april 2022 @ 12:38

  12. Islam er en -usekulær diktatorreligion med et Førerprofetideal (I gode gamle kloge politisk ukorrekte dage, hvor man sagde sandheden uden omsvøb, hed det bl.a Muhammedanisme- Følgere af Muhammedanismen-(ligesom Maoismen, og Nazismen med Hitlers mein jihad og jødehad) helt ned i det bizarre). Man følger en bog (Koran) bogstavsret troende, og ikke bare i historisk kontest eller i ånd alene) helt ned i bogstavspræcision direkte uden anden tolkning. Jorden er flad, og bjerge har vi kastet i jorden for at forhindre den i at skælve …etc etc etc. Alt moral og etik drejer sig om at underkaste sig Guds vilje (åbenbaret til Førerprofetidealet og dets behag).Jeg gider ikke at blive ved med at nævne alt den krig, terror, undertrykkelse og fordummelse Islam direkte er skyld i historisk og samtidsmæssigt. Håber læserne selv kan reflektere og tænke. Tragikomisk kan jeg henvise til Monthy Python “Life og Brian”, hvor han i en scene prøver at flygte fra alle hans tilhængere, som følger ham overalt. Han skjuler sig hos sin mor. Næste dag står de alle og taler synkront i kor til ham. Da han er desperat træt af dem, siger han ud for et åbent vindue.”Nej nej. I behøver ikke at følge mig. I behøver ikke at nogen. i er allesammen individer. I ER ALLE SAMMEN INDIVIDUELT TÆNKENE MENNESKER” Alle Følgerne synkront i kor (flere 100 stks) “Åååh ja. det r rigtigt. Vi er alle sammen individuelt tænkene mennesker”…en enkelt en siger “Jeg er ikke”…Men ham bliver der også tysset på.:-) :-) :-).
    Islam deler verden op i Rettroende (dem selv), og Vantro (Alle andre).
    Den hader Vantro og den frihed udenfor dens religiøse univers alle andre tillader sig at have. Ifølge den er det en form for -legaliseret lovløshed. En Imam har udtrykt det således. Man kan ikke så godt tillade det Gud forbyder, og forbyde det Gud tillader. Det drejer sig om at underkaste sig Guds vilje helt udenom mellemmenneskelig etisk og moralsk kærlighed (Ikke noget med -at elske sin næste som sig selv- som i kristendommen. Islam har intet med kærlighed at gøre på menneskeligt plan).
    Problemet med Islam og dens modbydelighed er at der i 12 lande er dødsstraf for at forlade den, og dens had til Vantro, gør at det socialt næsten er umuligt at forlade den for dens tilhængere. Social-kontrol er barsk, og uundgåelig. Forfølgelse og drab og undertrykkelse er retfærdiggjort i dens univers overfor alle andre. Du kan selvfølgelig IKKE integrere den i et frit demokratisk samfund uden det ene eller andet går istykker. (Burde være politisk logik for burhøns :-)). Alt historisk og samtidsmæssig erfaring taler sit tydelige sprog.
    Derfor bekæmp Islam. (Mit forslag): Støt SIAD.
    http://www.siaddk.wordpress.com og http://www.frafalden.dk
    God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 28. april 2022 @ 12:46

  13. Lidt tragikomsik spørgsmål: Vil center for muslimers rettigheder kæmpe for friheden til at forlade islam eller frihed for alle andre der hvor islam har magt? Nej tænkte jeg nok. Islam kan ikke tolere FN,s menneskerettigheder af 1948….Derfor lavede de i 1990/91 Cairo deklerationen.

    Kommentar by Michael Unna — 28. april 2022 @ 12:52

  14. Til Bastardo 12.38

    Den første dreng i de muslimske familier skal hedde Muhammed. Der er der også regler.

    Kommentar by IES — 28. april 2022 @ 12:55

  15. @ ino — 28. april 2022 @ 11:54

    Nemlig. Det er utroligt at loven ikke bliver taget i brug over for muslimer og islam.

    Angsten for at blive udråbt som racist overskygger Danskernes syn på islam.

    Kommentar by Santor — 28. april 2022 @ 13:04

  16. ‘Lamseben’ er en betegnelse for eller tiltale til en ung person (et barn), især en ung kvinde.
    Hvad kalder man så en ung muslima?
    Gætter du rigtigt, har du vundet en spadseretur til Mekka og tilbage.

    Kommentar by Gustav Jensen — 28. april 2022 @ 14:46

  17. Mig bekendt er der ikke krig i det islamiske shithole Tyrkiet, så hvorfor er den krænkelsesparate tyrker stadig i Danmark?

    Kommentar by Revisoren — 28. april 2022 @ 16:21

  18. Man må ikke tegne ham, men gerne legemliggøre ham. Logisk?

    Kommentar by tavsen — 28. april 2022 @ 16:37

  19. Mer´Gris (-:
    Folk der er islamer oppe i deres hoveder, hører hjemme i Mekka- Folk der er afrikanere oppe i deres hoveder, hører hjemme i Afrika- folk der er tyrkere oppe i deres hoveder, hører hjemme Tyrkiet- dem der er somalier i deres hoveder, hører hjemme i Somalia-
    Sådan er det overalt; folk der er skandinaver i deres hoveder hører hjemme i Skandinavien! Og ingen andre.

    Kommentar by Hul igennem? — 28. april 2022 @ 16:58

  20. Tillæg til mit indlæg i 12)- Jeg skammer mig inderligt over min samtids leflen for denne usekulære fordummende diktatorreligion. Kan vi være bekendt at vores børn og børnebørn skal arve konsekvenserne af denne modbydelige religion??? (bl.a pga vores diplomatiske fejhed?). Jeg synes det ikke!!!. God fredag og weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 28. april 2022 @ 18:38

  21. Kommentar by Michael Unna — 28. april 2022 @ 18:38

    God weekend, Michael. Du får lov at slippe tidligt denne uge ;-)

    Kommentar by Thomas M. — 28. april 2022 @ 19:23

  22. Jamen Muhammed Emin Serbest har da så evigt ret. Det er en diskussion om hvorvidt den ene monoteistisk overtro, dansk evangelisk lutheransk overtro har ret i forhold til den moneteistiske islamiske overtro.Begge overtrosretninger er aflæggere af det jødiske ørkenfolket overtro, jødedom, som kulturelt altid har været, og stadig er, os nordiske danere fuldstændig uvedkommende.

    Kommentar by Den sendrægtige — 28. april 2022 @ 20:13

  23. ren sort snak fra Venstre, der påstår at vi mister “muligheder”.
    faktum er at vi med forbeholdet netop har et forbehold.
    vi har mulighed for IKKE at deltage i ting Danmark ikke vil.
    det er mærkeligt at den frivillighed og selvbestemmelse partout
    skal afvikles. det må være gode ben i internationalt regi,
    karrieremuligheder blandt pamperne i globale organisationer
    der giver ja-partierne gevaldigt blod på tanden, jeg har brevstemt
    og det blev altså et nej!
    https://www.dr.dk/nyheder/politik/folkeafstemning/forbehold-gav-ifoelge-ellemann-problemer-traeningsmission-men
    vi har også et forbehold i forhold til EUs overnationale dekreter
    ift hjælp med at huse fx ukrainske flygtninge, igen har forbeholdet
    IKKE forhindret at vi påtager os opgaven. det er underligt at folkevalgte danske politikere, koste hvad det vil, ønsker at rykke
    magt bort fra den befolkning der har valgt dem ind. valgt dem ind med henblik på at varetage danskernes interesser. god aften på tråden!

    Kommentar by konservativ — 28. april 2022 @ 21:34

  24. OT. Hvad sker der med snaphanen?

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 29. april 2022 @ 04:53

  25. 21) I skal da lige have lov til gentagelse af opfordringen. :-). Folk der kalder sig muslimer, som er født ind i den religion men helst vil være fri, kan jo ikke gøre for de er født ind i den religion.
    Støt SIAD:
    http://www.siaddk.wordpress.com og http://www.frafalden.dk.
    Livet er kort. Få jer et billigt grin.
    God fredag og weekend. mvh Michael Unna :-).

    Kommentar by Michael Unna — 29. april 2022 @ 05:17

  26. Danmark tilhører danskere.Ikke nEUropa eller North Atlantic Treaty Organization

    Kommentar by Nielsen — 29. april 2022 @ 06:21

  27. Interessant artikel om Formand for ‘Center for Muslimers Rettigheder i Danmark’ (CEDA) Muhammed Emin Serbest trosfæller i Belgien. Kaffirofobi som fejes under gulvtæppet.

    https://medyanews.net/turkish-racists-desecrate-armenian-genocide-memorial-monument-in-belgium/

    Kommentar by Limewoody — 29. april 2022 @ 06:27

  28. For fremtiden skal eksamener altid holdes kl 1700 når der er ramadan for dødskultens dræbere.

    Kommentar by Hul igennem? — 29. april 2022 @ 06:55

  29. At 27.
    Og alle eksamener skal afholdes på arabisk. Ellers har orkerne ikke lige vilkår.

    Kommentar by Bastardo — 29. april 2022 @ 07:57

  30. At 27 og 28:
    Og der er undervisningspligt i Danmark. Derfor skal staten oprette madrassaer i alle byer.

    Kommentar by Bastardo — 29. april 2022 @ 08:00

  31. Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 29. april 2022 @ 04:53

    Fordi Steen Snaphane er IT-mongol og kræftsyg har han ikke kunnet bekæmpe Umulius og hans lige, som smadrede kommentarsporet, og havde ingen anden udvej end at lukke det.

    Kommentar by Træt — 29. april 2022 @ 08:00

  32. @ by træt kl.08.00
    Tak . Jeg håber Steen kommer på højkant igen. Og at der er nogen, der kommer og hjælper ham, med de problemer han har som it- mongol. Tak for respons.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 29. april 2022 @ 08:40

  33. @ Bastardo kl 07.57 og kl. 08.00
    Den var sjov. Lol. Lol

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 29. april 2022 @ 08:41

  34. Bastardo – 29. april 2022 @ 08:00.
    Mener du oprettelse af feltmadrasser? De plejer at poppe op af sig selv, ligesom under ww2.

    Kommentar by Gustav Jensen — 29. april 2022 @ 09:35

  35. Træt — 29. april 2022 @ 08:00
    Træt, jeg ved ikke om det her virker, men håber at vores helt Steen tjekker denne video –
    https://www.youtube.com/watch?v=HYILnjc_wuY

    Kommentar by piphans — 29. april 2022 @ 11:20

  36. Skal vi til folkefest i år.
    ????????????????????????????????????????????????????

    Kommentar by Charles Nielsen — 29. april 2022 @ 11:53

  37. 33 Gustav jensen.
    Her er ihvertfald en mulighed.

    Mit sted på Rumblen.
    der er mange andre link´s.
    Husk: Læs lige Hetære. hvilker faktisk er det vigtigste.

    https://rumble.com/v12j4dj-kvinden-uden-nationalflelse.html

    Kommentar by Charles Nielsen — 29. april 2022 @ 12:07

  38. Så er Trump på banen igen.

    https://rumble.com/v12rlxv-live-president-donald-j.-trump-in-greenwood-ne.html?mref=6zof&mc=dgip3&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Donald+J.+Trump&ep=2

    LIVE: Præsident Donald J. Trump i Greenwood, NE

    LIVESTREAM BEGYNDER, NÅR PRÆSIDENT TRUMP ANKOMMER.

    Præsident Donald J. Trump, USA’s 45. præsident, holder bemærkninger i Greenwood, Nebraska, fredag den 29. april 2022 kl. 20.00 CDT.

    For natteravne: det er ca Kl 01- 02 he i nat.

    Kommentar by Charles Nielsen — 29. april 2022 @ 12:12

  39. “… derved problematiseres deres religiøse identitet alene fordi de har en anden religion og levemåde …”

    Ja, det ER problematisk at de fremmede ER her, for de hører ikke til her og kommer aldrig til det …

    Kommentar by Peter Nielsen — 29. april 2022 @ 13:13

  40. piphans — 29. april 2022 @ 11:20.
    Måske omtalte “dog-dewormer” medicin også kan helbrede muslimer for islam. Det burde forsøges som deres måske sidste håb.

    Kommentar by Gustav Jensen — 29. april 2022 @ 14:28

  41. Gustav Jensen — 29. april 2022 @ 14:28
    Hvis jeg skal være ærlig, så ved jeg faktisk ikke om det virker på rotter men omvendt, så skal alt prøves for at komme af med de skadedyr.

    Hørte forresten at den top kriminelle Mette Frederiksen har lavet en selvbiografi, desværre er mange sider i den blevet slettet😉

    Kommentar by piphans — 29. april 2022 @ 21:12

  42. Som altid er det alle andres skyld

    Kommentar by Revser — 30. april 2022 @ 06:35

RSS feed for comments on this post.