17. maj 2022

Femina: Vi skal tro på Amber Heard, der miskrediteres, selvom retssagen “… endnu ikke er afsluttet”

Femina er woke, og med på ‘believe all women’-bølgen. Det bliver lidt komisk ift. Heard/Depp-retssagen, og bizart når hun samtidig pointerer, at sagen ‘endnu ikke er afsluttet’. I de mange MeToo-sager, der rutinemæssigt smadrer mænds liv, ender det aldrig i retten, og den feministiske vinkel er altid den samme: Det her handler ikke om jura.

Livsstilsredaktør Rita Gunnarsdóttir Dam kommenterer i Femina – Ingen tror på Amber. For myten om den løgnagtige kvinde vil ikke dø.

“Løgner. Golddigger. Amber Turd. … Jo mere jeg scrollede, jo mere blev det tydeligt for mig, at jeg kun blev eksponeret for posts, der hylder og forsvarer Johnny Depp og miskrediterer Amber Heard. …

Men jeg forholder mig derimod til den kvindehadske folkedomstol på sociale medier, der forsøger at miskreditere Amber Heard på alle tænkelige måder i en retssag, som endnu ikke er afsluttet.

Ved at kalde hende manipulerende. Ved at fortælle, at hun har onde intentioner.

Hele verdens øjne hviler på denne retssag, og jeg frygter, hvilke konsekvenser det vil have for kvinder, der går ud og fortæller, at de har været udsat for vold og overgreb. Vil de blive mødt med samme mistro fra samfundet omkring dem?

Den massive modstand mod Amber Heard puster nyt liv i det fortærskede narrativ om, at kvinder er manipulerende og løgnagtige.

(Johnny Depps eks-kone Amber Heard i den tv-dækkede retssag, 2022; Foto: Euronews)

Oploadet Kl. 10:04 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/126601/trackback

23 Comments »

  1. Ganske skrap og hamper
    er denne madam Amber;
    hårdt for Johnnydrengen,
    da hun pøllede i sengen.
    Nu venter vi på dommen:
    Pøl i pyjamaslommen!

    Kommentar by Crass Børsting — 17. maj 2022 @ 10:15

  2. Utroligt, domestic violence kan blive prime time TV

    Kommentar by tavsen — 17. maj 2022 @ 10:21

  3. Hun “glemmer” vist at der ser ud til at være mange kvinder der er ude med riven efter Amber

    Det ser ud til at mange kvinder har gennemskuet hende.

    Bare se kommentarerne under engelsk sprogede mediers opslag på facebook

    Kommentar by geden — 17. maj 2022 @ 11:07

  4. Mennesker er manipulerende og løgnagtige. De sindssyge narrativer som femina også rider med på, er det som er ødelæggende. Hvis femina vælger et unuanceret synspunkt, som oven i købet er diskriminerende, mister de jo al troværdighed( aner ikke om de har haft den nogensinde), og er med til at gøre verdenen til et værre sted…Til Lykke fjolser.

    Kommentar by Frafalden Moderat — 17. maj 2022 @ 11:50

  5. Disclaimer : Det interesserer mig ikke men man kan ikke åbne en avis eller internettet uden at blive gjort opmærksom på den “nyhed”.

    Grunden til at de fleste normale mennesker ikke tror på kællingen er selvfølgelig at alle over 30 har mødt en tilsvarende hysterisk kælling på et eller andet tidspunkt i deres liv.

    Så man kan vist roligt sige at hun ikke gør kvinder, i al almindelighed, en tjeneste.

    Kommentar by Santor — 17. maj 2022 @ 12:00

  6. Grunden til at de fleste normale mennesker ikke tror på kællingen er selvfølgelig at alle over 30 har mødt en tilsvarende hysterisk kælling på et eller andet tidspunkt i deres liv.

    Så man kan vist roligt sige at hun ikke gør kvinder, i al almindelighed, en tjeneste.

    Disclaimer : Det interesserer mig ikke men man kan ikke åbne en avis eller internettet uden at blive gjort opmærksom på den “nyhed”.

    Kommentar by Santor — 17. maj 2022 @ 12:01

  7. Mit svar til flg hypotetiske spm:Abonnerer du på en avis eller et blad?Nej, jeg har købt wc-papir. Aviser og blade/magasiner er i dag mindre værd end wc-papir.

    Kommentar by barfbag — 17. maj 2022 @ 12:05

  8. At “Livsstilsredaktøren”:
    MINE øjne hviler IKKE på denne retssag. Må jeg være fri! Tak.

    Til jer andre: Hvad er “femina”? En selvhjælpsgruppe for narcissister?

    Kommentar by Bastardo — 17. maj 2022 @ 12:23

  9. Crass Børsting — @ 10:15

    Åh Gud…, men hvem er Amper?
    En woke, og/eller pamper?
    En kendthed jeg skal kende?
    Det kan I ikke nænne!

    Men Urias det vægter stort,
    så udu er at helt se bort,
    for udbredt har nu Femina,
    smuds fra nævnte signorina.

    Kommentar by Henning Jensen — 17. maj 2022 @ 12:31

  10. ” … det fortærskede narrativ om, at kvinder er manipulerende og løgnagtige.“”

    Hmm … hvordan mon dette “fortærskede narrativ” er opstået …? hvorfor mon det fortsat findes …? Hmmm …

    Kommentar by Peter Nielsen — 17. maj 2022 @ 12:40

  11. Sagen er i høj grad jura! Feminas artikel er ikke særlig informativ, men Kim Møller fjumrer nu også noget rundt i fakta her. Sagen der kører i retten nu er Depp Vs. Heard og det er Depp der har hevet Amber Heard i retten for æreskrænkelse. Heard har også sagsøgt Depp for et millionbeløb, men det handler den sag der kører nu egentlig ikke så meget om, men udkommet kan selvfølgelig påvirke resultatet af Heards sag og krav mod Depp.

    Den nuværende sag er anlagt af Depp pga. en artikel Amber Heard skrev i Washington Post tilbage i 2018, og Depp mener, at artiklen og den efterfølgende omtale, har påført ham store økonomiske tab og defacto gjort det umuligt for ham, at få nye job. Sagen er således i høj grad en MeToo sag, hvor det er den i første omgang anklagede/Depp der hiver anklageren/Heard i retten for de konsekvenser MeToo sagen har haft på den anklagede.

    Det er selvfølgelig svært, at spå om sagens udkomme, men Depp kan meget tænkeligt ende med, at få medhold i påstanden om æreskrænkelse hvilket højst sandsynligt vil give anledning til et økonomisk forlig i Heards sagsanlæg skulle hun vinde det. Depp har i øvrigt flere gange op til og under den kørende sag givet udtryk for, at han har sympati med MeToo bevægelsen men mener, at stærke økonomiske kræfter i filmbranchen og medierne misbruger bevægelsen og ofrene på begge sider i jagten på profit. Depp har i den forbindelse langet hårdt udefter Disney og afviser nogensinde, at arbejde for dem igen uanset skulle han få sit renomme genoprettet.

    Kommentar by Verner Jensen — 17. maj 2022 @ 12:53

  12. Det kan selvfølgelig virke underligt, at alverdens detaljer fra Depp og Heards parforhold skal frem under sagen, når den egentlig handler om en artikel og konsekvenserne Depp siger sig påført efterfølgende, men det skyldes, at Depp på sin side vil bevise, at artiklen ikke beskriver deres forhold retvisende og Heard på sin side vil bevise, at forholdet var endnu værre og Depp mere abusive end artiklen beskriver.

    Kommentar by Verner Jensen — 17. maj 2022 @ 13:30

  13. Henning Jensen @ 12:31

    I dag, da Amber hørte,
    hvordan debatten kørte,
    sagde hun: Børsting og Jensen,
    nu er I langt over grænsen.
    Jeg vender tilbage til Depp,
    o Johnny, kom og kn**!

    Kommentar by Crass Børsting — 17. maj 2022 @ 13:57

  14. Golddigger er golddigger.

    Kommentar by Michael Unna — 17. maj 2022 @ 15:25

  15. Den klamme feminazi sked som bekendt i stakkels Depps seng!

    Offer?

    Kommentar by Revisoren — 17. maj 2022 @ 16:30

  16. Deadline på DR2 behandlede også emnet for ca 14 dage siden, og med det formål at man ihvertfald ikke kunne stole på Johnny

    Kommentar by Prebber — 17. maj 2022 @ 19:31

  17. – Verner

    Hvordan fungerer jeg rundt? Jeg er aldeles ligeglad med sagen, og blogger om Feminas vinkel.

    Kommentar by Kim Møller — 17. maj 2022 @ 19:57

  18. Der var en kvinde, ved navn Amber

    Hun sked lystigt i senge og lamper

    Men da der blev kradset en smule i hendes fernis

    “I’ve got the worlds fucking worst attorneys”.

    Kommentar by Jevver — 17. maj 2022 @ 20:36

  19. De der kendis slagsmål for åben skærm, er direkte ligegyldige.

    Kommentar by Den Nervøse — 17. maj 2022 @ 21:13

  20. Du ser for meget svensk TV og læser for meget Familie Journalen.

    Kommentar by Nielsen — 18. maj 2022 @ 07:12

  21. Kommentar by Kim Møller — 17. maj 2022 @ 19:57

    At det er Depp der sagsøger Heard i en sag om æreskrænkelse og økonomiske tab i forlængelse af en MeToo sag og, at denne sag(Depps) jo netop er endt i retten, er vel ret vigtig både jævnfør din egen indledning og Feminas vinkling af sagen.

    Kommentar by Verner Jensen — 18. maj 2022 @ 09:00

  22. Jevver 20:36 — Mesterligt!

    And I don’t think Amber has heard
    the last word ‘bout that turd.

    Kommentar by Crass Børsting — 18. maj 2022 @ 10:05

  23. Amber fremstår som en forstyrret og falsk kvinde, de fleste har efterhånden gennemskuet det efter hun er blevet taget i at lyve.

    Kommentar by NulTolerance — 20. maj 2022 @ 10:17

RSS feed for comments on this post.