19. maj 2010

Københavnsk politibetjent anslår at “7 ud af 10 opgaver har med ”udlændinge” at gøre”

Kommentar af politibetjent Lars Kragh Andersen på 180 Grader – Kriminalitet blandt udlændinge – set fra patruljebilen.

“… jeg ved hvad jeg hver dag ser og hører som gadebetjent i København. Og det er ikke et opløftende billede der tegner sig, når man bevæger sig på gader og stræder og i øvrigt hører med på en politiradio 8 timer pr. vagt.

Når mine kollegaer og jeg sidder i bilen og lytter med på HS (HovedStationen – københavns radiotjeneste), hvor vi får vores opgaver fra, er det næsten en stående joke at gætte på, hvordan de rundkastede gerningsmænd signaliseres…

Faktisk vil jeg med min helt uvidenskabelige og tendiøse analyse gætte på, at 7 ud af 10 opgaver har med ”udlændinge” at gøre. Et typisk signalement af en gerningsmand kan lyde: A: Mand, ca. 20 år, andengenerations-indvandrer, kort sort hår og iført sort jakke og blå jeans. Når et signalement som ovenstående rundkastes, kan hverken jeg eller de fleste af mine kollegaer lade være med at trække på smilebåndet og med slet skjult undren tænke over hvorfor mon, at der er så mange i etaten, der stemmer på Dansk Folkeparti (Igen min helt egen subjektive vurdering af forhold, der næppe er uvildigt og videnskabeligt undersøgt).

Det er typisk berigelsesforbrydelser som ovennævnte signalement rundkastes til – episoder som f.eks. det vi i spøg kalder ”Det daglige røveri på Fredsikssundsvej”, men sagerne kan i princippet være alt fra taske- og knallerttyveri til indbrud.

Ovennævnte har et så stort omfang at jeg ikke kan lade være med at føle mig som en slags ”udlændinge politi”, når jeg arbejder – og det er ikke en ubetinget god fornemmelse!

Så som ivrig tilhænger af Liberal Alliance kan jeg kan jeg kun være glad for, at politiets nye radiosystem ”Sine” er krypteret. For hvis alle kunne lytte med ville DF med statsgaranti få sig en hel del flere medlemmer og ditto stemmer. Jeg spår f.eks. en mand som Nicolai Sennels til at blive en rigtig stemmesluger for mine kollegaer, og det er ren logik set med politi-øjne. Desværre.”

Oploadet Kl. 02:17 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/14799/trackback

25 Comments »

  1. Jeg kender et par KBH betjente, der er ved at have faaet nok.

    Der tales, i skjul, om ‘et perker-gen’, som giver sig udslag i:

    – perkeren skynder sig hen til ballade

    – perkeren provokerer hele tiden

    – ikke-involverede parter siger de er ofre

    – piller ustandseligt ved betjentens udstyr

    – raaber og skriger

    – fuck danmark + luder bruges i hver saetning

    – sender opildnende sms’er istedet for at afhjaelpe

    – begaar lovbrud ret op i ansigtet paa politiet.

    Dette ‘perker-gen’ burde tildeles som ph.d. opgave paa RUC!

    Anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 19. maj 2010 @ 02:33

  2. […] Faktisk vil jeg med min helt uvidenskabelige og tendiøse analyse gætte på, at 7 ud af 10 opgaver har med ”udlændinge” at gøre. Et typisk signalement af en gerningsmand kan lyde: A: Mand, ca. 20 år, andengenerations-indvandrer, kort sort hår og iført sort jakke og blå jeans. Når et signalement som ovenstående rundkastes, kan hverken jeg eller de fleste af mine kollegaer lade være med at trække på smilebåndet og med slet skjult undren tænke over hvorfor mon, at der er så mange i etaten, der stemmer på Dansk Folkeparti (Igen min helt egen subjektive vurdering af forhold, der næppe er uvildigt og videnskabeligt undersøgt)…………..Så som ivrig tilhænger af Liberal Alliance kan jeg kan jeg kun være glad for, at politiets nye radiosystem ”Sine” er krypteret. For hvis alle kunne lytte med ville DF med statsgaranti få sig en hel del flere medlemmer og ditto stemmer. Jeg spår f.eks. en mand som Nicolai Sennels til at blive en rigtig stemmesluger for mine kollegaer, og det er ren logik set med politi-øjne. Desværre.” Københavnsk politibetjent anslår at “7 ud af 10 opgaver har med ”udlændinge” at gøre” […]

    Pingback by »Sammmenhængskraft« « Snaphanen — 19. maj 2010 @ 02:55

  3. Kom ikke og sig, at der ikke blev advaret mod “verdens mest liberale flygtningelov”.

    Hvorfor er der stadig en så udbredt modvilje til stede hos “de ansvarlige” politikere på Christiansborg for at følge den opfordring, der gives til sidst i denne korte artikel, der stammer fra februar 1985?

    Læs og døm selv:
    http://fremskridtdk.wordpress.com/2008/10/01/udl%C3%A6ndingeloven/

    Kommentar by Karsten — 19. maj 2010 @ 03:44

  4. Så vidt jeg ved, drejer alle rundsendinger af efterlysninger til politikredsene om gerningsmænd til alvorlige forbrydelser sig om udlændinge.

    Kommentar by Hodja — 19. maj 2010 @ 06:57

  5. Hvorfor desværre til at stemme på DF, Lars ?

    Liberal Alliance er, som alle ved, overløbere fra det Radigale Venstre og var i sin tid, under Marianne Helved, var med til at stemme for den åbne grænses politik – om nogen har Anders Samuelsen da været med til at lukke kriminelle muslimer ind i det her land.

    Men selvfølgelig, det holde jo dig og dine kollegaer beskæftiget + selvfølgelig 100.000der af andre i rets og fængselsvæsenet.

    Kommentar by Bodil — 19. maj 2010 @ 07:31

  6. Lars Kragh Andersen si’r han stemmer LA, hvad mon han gør i stemmeboksen?

    Å andra sidan, han udtaler, at han *smiler*, når han hører det er en anden-g’r. Det kunne jo gøre det plausibelt, at han netop stemmer LA, der er jo intet at smile over.

    Kommentar by bl — 19. maj 2010 @ 08:29

  7. Og så tænker jeg, er LKA ikke ret skeptisk i forvejen (Biased)? Har du ikke aktier i dette, LKA? Du siger selv, at dette er ikke-videnskabeligt, tendiøst, hvorfor man ikke kan bruge det til noget som helst. Måske bevæger du dig i et område, hvor ikke-etniske udgør 70 %, hvorfor de 7 ud af 10 vil give god mening. Ja, så er jeg ligefrem overrasket over, at tallet ikke er højere. Enhver forsker med respekt for sig selv vil feje dette af bordet. Det er ingenting. Det bygger på følelser, gisninger og det der er værre. Hvem andet end LKA kan stå inde for dette? Kan det ikke bare være tale om en politimand, der pga. den nuværende regerings politireform føler sig presset i sit arbejde, og så må lade det gå ud over nogen? Nogen, der altid står for skud, som altid bliver hevet frem som ’scapegoats’?

    Kommentar by Realisten Morten — 19. maj 2010 @ 08:41

  8. -7 ud af 10 opgaver har med ”udlændinge” at gøre.-
    Det er jo det vi normale danskere har vidst hele tiden, og at politiet ikke magter den opgave vi betaler dem for. jeg vil have Glistrup tilbage.

    Kommentar by Fritz — 19. maj 2010 @ 08:43

  9. 4 Såvidt du ved, dvs. du ved det faktisk ikke. Du er forudindtaget som bare pokker. Hvad så hvis en gerningsmand er etnisk dansker, så falder dine argumenter jo til jorden.

    5 LA vil sælge DK til højestbydende.

    Kommentar by Realisten Morten — 19. maj 2010 @ 08:44

  10. 8 Hvilke opgaver? Skoleopgaver? Matematikopgaver? Hvorfor vil du dog have en skizofren politiker tilbage? Nej, lad ham hvile i fred…

    PS Ved LKA’s arbejdsgiver hvordan han ter sig i sin fritid? Var der ikke noget om en række betjente, der blev afskediget fordi de ytrede sig racistisk? En kvindelig betjent, der mountainbikede i sin fritid, vist nok…

    Kommentar by Realisten Morten — 19. maj 2010 @ 08:46

  11. @ 5&6 Lars Kragh Andersen stemmer ganske rigtigt LA fordi, det er det eneste parti, som vil afskaffe licensen, hvis de havde noget at skulle have sagt og hvis nogen har fulgt med på EB.dk, så har Lars Kragh Andersen længe haft en sag kørende på Nationen, idet DR lukkede hans facebook-gruppe mod licensen.

    Hatten af igen for Lars. Han er om nogen en mand, der tør tage bladet for munden og sige det, mange andre mener.

    Kommentar by IT — 19. maj 2010 @ 09:18

  12. Den ægte liberale ville jo netop stemme for lukkede grænser når man ser på hvilket samfund vi bor i. Hvis man åbner grænserne i et velfærdssamfund tilsiger liberalismen(Der iøvrigt er et rent økonomisk begreb) jo netop at man får de udlændinge der har mest at vinde ved at komme herop. Disse vil typisk være de svageste og dårligst uddannede, og det er netop disse vi har fået.

    Ser man derimod på et land som USA, så tilsiger liberalismen at de vil få de udlændinge der har mest at vinde her. Dette vil typisk være de dygtigeste og stærkeste udlændinge, dem som kan klarer sig selv.

    Derfor forstår jeg ikke holdningen i liberal alliance om at vi skal have åbne grænser, når alle ved at vi kun vil tiltrække de svageste. Man skulle derimod satse på lukkede grænser og så uddannelse således at vi selv kan skabe de dygtigeste hjerner i verden. Vi havde potentialet men det er desværre ødelagt nu…..

    Kommentar by Christianity — 19. maj 2010 @ 10:15

  13. Billedet bliver ikke mindre interessant når Småbrødrene til de Storebrødre der husere nu kommer i omdrejninger.

    Desuden er indvandringen fra arabisk-islamiske lande, på trods af hvad der siges og skrives, ikke blevet mindre i de foregående år – tværtimod.

    Men det kan cand.oecon. Joen Ebbe Vig forklare ganske tydeligt for os.

    Vi lader os i den grad “snørre” hvis vi tror på, at indvandringen hertil af folk fra Mellemøsten er blevet begrænset!

    Kommentar by Vivi Andersen — 19. maj 2010 @ 10:50

  14. @ fynboen

    “Ved LKA’s arbejdsgiver hvordan han ter sig i sin fritid?”

    Ja da, det gør de, det er jo en offentlig avis og han har tidligere lavet en facebook gruppe imod DR med over 100.000 medlemmer, som selveste Plummer lyste i band og beskyldte for “trusler”, en gang vrøvl han hurtigt måtte trække retur!

    Hvad skulle i øvrigt være deres problem? Kender du til en lov eller en overeenskomst, der forhindrer offentligt ansatte i at ytre sig som han gør eller lave facebookgrupper? Link endelig til regelsættet, Morten.

    Går du ind for berufsverbot Morten? Altså hvor folk med forskellige politiske holdninger ikke må være betjente eller arbejde ved domstolene? Så er du da vist en Dansk Folkeparti-vælger, ikke sandt Morten ????

    “Var der ikke noget om en række betjente, der blev afskediget fordi de ytrede sig racistisk? En kvindelig betjent, der mountainbikede i sin fritid, vist nok…”

    Hvor udtaler han sig racistisk? Giv endelig et eksempel, fynbo

    Kommentar by DaLi — 19. maj 2010 @ 11:13

  15. Hvornår begynder man at lytte til politiet i disse sager, fremfor at fremhæve såkaldte eksperter som steningsimamer mm. Politiet har efterhånden så dårlige forhold at arbejde under, at man må undre sig over, at der stadig findes mennesker, som vil tage jobbet som betjent.

    Kommentar by Pernille Bendixen — 19. maj 2010 @ 11:36

  16. Efterhånden lyder det næsten som en undskyldning; at det ‘bare’ er en 2. generationsindvandrer der laver ballade. Stakkels fyr da. Hvor er det da synd for ham at han ikke kan styre sig.

    Men det er Danmark, som det ser ud nu. Det er DET Danmark – og Vesten – der er skabt takket være multikultur ideologer og EU og dele af kulturradikalismen – og en meget stor del af venstrefløjen.

    Der er en hel del mennesker der er ‘flygtet’ til Danmark – og til Vesten i det hele taget – der ikke vil vores samfund og vores kultur, vores sprog og vore sekulære love. Og desværre så er der alt for mange – særligt på venstrefløjen – der undskylder dem, der ikke vil vores samfund og kultur og sprog – og lige lov for alle.

    Godt at se at der nu efterhånden er flere og flere danske/vestlige borgere der siger fra overfor importeret ballade.

    Kommentar by Liva — 19. maj 2010 @ 11:42

  17. Findes der ikke officielle kriminalitetsstatistiker hvor hyppigheden af overtrædelser listes efter religion eller indvandrerstatus (fra et ikke demokratisk, ikke frihedselskende land)

    Kommentar by Johnny Dolly Doe — 19. maj 2010 @ 13:49

  18. Det skulle vel ikke være sådan at de kriminelle udlændinge er landsforvist hertil af deres eget land??
    Eller findes der en modtage ordre af krimennelle udlændinge fra EU´s side. I stedet for at få hænder hugget af, er vi mere end villige til at tage imod deres overskud i fængslerne.
    Eller er det fordi de ved, at der ikke sker dem en skid heroppe, andet end ren luksus i fængslerne???

    Kommentar by En mand ser rødt — 19. maj 2010 @ 14:00

  19. Nej, Johnny desværre. Det er fy-fy iflg. loven. Registerloven vil jeg tro, men det er sandsynligvis også en overtrædelse af alle mulige konventionener om rettigheder og diskrimination og bla bla bla. Tænk hvis man bare kunne trække en statistik, som faktisk giver en afspejling af virkeligheden … nej, det kan vi ikke have. I stedet opereres der, i Danmark, med begrebet “indvandrere fra ikke-vestlige lande”. Her bliver muslimerne blandet sammen for ordentlige folk fra øst-asien, så statistikkerne får et mere tilforladeligt skær. Men alligevel får muslimerne, i kraft af deres antal og hæmningsløse lovovertrædelser, fremkaldt et billede af, at der er grund til at holde øje med disse “indvandrere fra ikke-vestlige lande”. Jeg kunne også godt tænke mig en ren statistik. Uden korrektioner for socio-økonomiske forhold, og alt muligt ævl.

    Kommentar by Peter R — 19. maj 2010 @ 14:29

  20. “Realisten Morten” lyder ikke helt som en dansker, ej heller som mand.
    Lyder mere som en yngre muslim af hunkøn på 25 til et par og 30 år, universitets-u-uddannet. Der er nogle sproglige vendinger og selve formen for argumentation der minder lidt om måden hvorpå perkere taler og tænker (i den rækkefølge) når de prøver at efterligne dansk tankegang og argumentation.

    Kommentar by DanskeriTN — 19. maj 2010 @ 15:56

  21. En tilfældig dag i patruljebilen: Vi havde anholdt en indvandre(A) der havde lavet noget overfald på en til familiefar der havde påtalt hans kørsel på knallert. Den anholdte var anbragt på bagsædet i patruljebilen og vi var påvej mod stationen.

    A: Fuck jer dumme nazisvin, I er bare racister alle sammen!
    Kollega(i roligt og let drillende tonefald): Hvordan kan vi være nazister? Vi kan jo godt lide jøderne.
    A: Fuck jer fucking jøde elskere! Jøderne skal bare dø og udryddes! Heil hitler.

    Og det var så dagens paradoks! :-)

    Kommentar by Anonyminus — 19. maj 2010 @ 16:39

  22. lol, virkeligheden gør ondt på “Realisten Morten”.
    Bedre navn til “Realisten Morten” ville være “Eskapisten Morten”.
    Minder mig om små børn der holder sig for ørerne og råber når der er noget de ikke vil høre.

    Masser af respekt til Lars Kragh Andersen for at sige tingene som de er.
    Jeg bor selv på Nørrebro og det billede jeg ser svarer fuldstændigt til Lars Kragh Andersen’s.
    Og statistikkerne giver samme billede.

    Kommer til at være en negativ faktor i generationer frem, ser endda ud til det bliver værre generation til generation.
    Blandt de 15- 18 årige “etniske” i nordvest Kbh som for det meste er født og opvokset i Dk er mere end 20% af disse unge dømt for alvorlig kriminalitet efter Kbh Kommunes egne statistikker.
    Hvis man så regner lidt på hvor mange af de kriminelle som bliver snuppet og hvor mange som er heldige og går fri giver det et billede af et gennem kriminelt indvandrermiljø.

    Kommentar by poul sørensen — 19. maj 2010 @ 16:48

  23. Ja, politiet har travlt. Stort skyderi i Lyngby i går. I dag stor ballade i Askerød

    http://ekstrabladet.dk/112/article1349045.ece
    30-40 Beboere i Askerød-kvarteret i Greve gik her til eftermiddag til angreb på 2 politifolk, der var ved at foretage en anholdelse. – Vi var på hælene, lyder det fra politiet om den dramatiske situation

    Kommentar by tavsen — 19. maj 2010 @ 20:21

  24. De mange kriminelle fremmede må af hensyn til sikkerheden på gader og stræder sendes ud af landet efter straf. Ligeledes bør de ikke-selvforsørgende fremmede(flertallet er fra islamiske middelalderlande) økonomisk stimuleres til at rejse hjem, så hurtigt det er muligt.

    Kommentar by Jørgen — 22. maj 2010 @ 19:37

  25. […] Det kan ingen fortrængninger beskytte imod. Trusselskulturen mod homoseksuelle er tilvandret, det vidner selv politiet om. Det fremgår af billederne at butikken er Istanbul Kebab v./Ali Saqi – Tagensvej nr. 100 på […]

    Pingback by Hvem terroriserer egentlig homoseksuelle i Danmark ? « Snaphanen — 7. oktober 2011 @ 23:23

RSS feed for comments on this post.