1. juni 2010

Henning Mankells ikke-død og lidt om mediernes vægtning

Selvom Israel igår fremlagde dokumentation for, at soldaterne blev angrebet af ‘nødhjælpsaktivisterne’, så blev det stadig fremlagt som noget Israel postulerede. En nyhedshistorie fra den anden fløj illustrerer de dobbelte standarder. Igår kunne man også læse, at den svenske kriminalforfatter Henning Mankell var blevet skudt af israelske soldater. DR Online gav den overskriften: Svensk forfatter skudt ved israelsk aktion, og adskilte sig på den måde ikke fra online-aviserne.

Senere kom det frem, at han var uskadt, og pludselig var problemet, at Israel overhovedet havde tilbageholdt ham.

(DR Update, 31. maj 2010: Mankell fængslet i Israel )

Henning Mankell har tidligere arbejdet sammen med stalinisten Jan Guillou, og hvor han i sine yngre dage havde maoistiske sympatier, så er han i dag så moderat, at man må nøjes med at konstatere, at han tilhører den yderste venstrefløj. Han vidste skibets intention var at bryde flådeblokaden, men valgte alligevel at deltage i det farlige mediestunt. Offer for egen dømmekraft.

DR Update har i skrivende stund på sin nyhedsoversigt hele 23 indslag om angrebet på det en Update-vært i et af indslagene betegnede som ‘Frihedsflåden’ – uden gåseøjne.

16 dræbt på hjælpekonvoj (31/5-10, 9.06), Voldsomme reaktioner i Tyrkiet (10.42), – Angreb får konsekvenser (10.45), – Angreb er ikke overraskende (10.46), En trist, trist dag! (13.59), Korrekt at angribe skibe (14.04), Anti-israelske aktioner (14.06), Angrebet af Israel (14.11), Politikere fordømmer angreb (14.12), Uenighed om angreb (15.57), Demonstration foran ambassade (15.59), Vrede mod Israel (16.29), Demonstration i gang (17.08), Mankell fængslet i Israel (20.17), Mankell blandt aktivisterne (21.47), Kamp om sympati og fordømmelse (21.48), FN holder krisemøde (23.03), To svenskere savnes stadig (1/6-10, 8.06), FN fordømmer civile tab (10.11), Handlede Israel i selvforsvar? (10.45), Israel presset fra flere sider (14.33), Mankell på vej hjem (16.20), Advokater besøger aktivister i israelsk fængsel (16.21)…

Mankells død, der blev en global historie, var udelukkende baseret på forlydende fra Rødt-politikeren Erling Folkvord, der helt frem til 1997 var næstformand for det norske kommunistparti (AKP). Det var ikke noget han postulerede – det var noget han oplyste. Mankell var død – Israelske soldater myrdede ham. Sådan var det.

Mankells overlevelse gav ham ekstra fokus, og trak i sig selv tre indslag på DR Update. Det siger sig selv, at når medierne spammer med indslag om Mankells ikke-død, Kamal Qureshis ikke-deltagelse og lignende, så drukner det væsentligste i mængden. Herunder lidt fra to af indslagene (link i oversigten).

En ikke-politiserende forsker.

Peter Viggo Jakobsen, lektor: Israel havde på forhånd forsøgt at stoppe den med diplomatiske midler, og de havde også klart meldt ud, at de ikke fik lov til at komme ind med nødhjælpen. At det så kommer til dødsfald, det hænger jo sammen med at demonstranterne angiveligt har sat sig til modværge, men det er ikke overraskende at Israel bruger militær magt, de har brugt militær magt i flere år for at håndhæve den her blokade.

DR-Vært: Men det virker meget voldsomt med soldater der går ombord på skibet… Hvad får dem helt reelt til at reagere så voldsomt?

Peter Viggo Jakobsen: Jamen man kan jo sige, at soldaterne har jo bare – i gåseøjne – forsvaret sig selv. De har ordre om at de skal stoppe skibene, og det forsøger de at gøre, og hvis der så er nogle som sætter sig til modværge – der er rapporter om at der er blevet brugt knive imod soldaterne, ja så skyder de for at forsvare sig selv… Selvfølgelig havde Israel håbet at de kunne stoppe skibene uden at slå mennesker ihjel… Kynisk set var det her det bedste der kunne ske for demonstranterne. De har hele tiden vidst, at de ikke fik lov til at komme igennem, og med det her opnår de nu, ved at få flere døde martyrer, at der bliver lagt et massivt pres på Israel.

Den israelske ambassadør i Danmark.

Arthur Avnon, ambassadør: Vi fik oplyst, inden flotillen nåede israelsk farvand, at det var organiseret af IHH, som har forbindelse til al-Qaeda, Global Jihad og Hamas terrororganisation. Flotillen medbragte ikke humanitært udstyr. De ville skjule deres hensigt. Deres hensigt var at bryde blokaden af forsendelser til Gaza. Det inkluderer også våben. Det vil det internationale samfund forhindre. Vi kunne ikke lade denne forsendelse komme igennem.

Tidligere i dag offentliggjorde Israel en række billeder af våbenfund på hovedskibet Mavi Marmara. Med væsentlighedskriteriet sat ude af kraft, vil det være stort, hvis det overhovedet bliver omtalt.

(Daily Mail, 1. juni 2010: Israel releases footage of weapons haul ‘found’ on Gaza peace ship…)

Opdate.

  • 28/5-10 al Memri TV – Al-Jazeera TV Report from “Freedom Flotilla” Before Its Departure for Gaza.
  • Opdate II.

  • 1/6-10 Deadline, DR2 – Interview med Sadi Tekeliogl, Redaktør – Haber.
  • Sadi Tekeliogl, redaktør: Den her spænding mellem Israel og Tyrkiet er rigtig dejlig for Erdogan, fordi der kan han, igen, være den den gode overfor sin vælgerkreds, de 47,2 procent der har stemt på ham sidste gange, og deres islamistiske baggrund, gør at – især når der er tale om Israel – så er det sådan en guldgrube for Erdogan til at køre løs på den her måde, så kan han i hvert fald håbe på at beholde den tilslutning han har hos vælgerne… Jeg har haft en klummeskribent, en ansvarshavende chefredaktør på en stor tyrkisk avis, igår morges, allerede nogle timer efter, han syntes Tyrkiets handlemåde var forkert, og det her skib skulle være blevet stoppet i sin tid af regeringen.

    Oploadet Kl. 17:38 af Kim Møller — Direkte link54 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/15177/trackback

    54 Comments »

    1. Tja, hvad gør man med et skib, der nægter og standse?
      Der var efter min mening ikke andet for end og borde det.

      Når flere tv stationer sendte live defra, må der da være nogle sandfærdige klip, der viser hvad der egentlig skete. Inden de bliver klippet til af løgnagtige stationer.

      Hvis det er bevist at aktivisterne fratager de israelske soldater deres våben og anvender dem imod dem. Og skuddene går af imens til alle sider.

      Og hvorfor lægger Israel dog ikke sø miner ud for gaza.

      Kommentar by Islam ´a´ bad — 1. juni 2010 @ 18:24

    2. Jaja, og flyene fra 9-11 var lastet med nødhjælp.

      Kommentar by Den spedalske — 1. juni 2010 @ 18:26

    3. Analogt til Mankells død ser man tydeligt gårsdagens filmisk beviste jernstænger i baggrunden af det sidste billede.

      Men det var vel også stalinisternes skyld at der i så lang tid var tale om mindst 10.000 omkomne i tvillingtårnene d. 11/9 2001.

      Kommentar by Anonym — 1. juni 2010 @ 19:01

    4. Analogt til Mankells død ser man tydeligt gårsdagens filmisk beviste jernstænger i baggrunden af det sidste billede.

      Men det var vel også stalinisternes skyld at der i så lang tid var tale om mindst 10.000 omkomne i tvillingtårnene d. 11/9 2001.

      Kommentar by Scavenius — 1. juni 2010 @ 19:02

    5. Janni tumultarisk-pusseløjerligt-lur mig-Petersen fra TV2knuz var grøn i hovedet af indignation under sit forhør af den israelske ambassadør. Hun skulle sku skamme sig. Så flabet et trediegrads-forhør udsætter man ikke sine gæster for, hvis man ellers har blot den mindste smule omløb i hovedet!

      Kommentar by morlille — 1. juni 2010 @ 19:05

    6. Og dhimmi-medierne er som sædvanlig mikrofonholdere for perkerne og deres kvalmende jeg-er-åhhh-så-uskyldig attituder.

      Kommentar by Tolder — 1. juni 2010 @ 19:12

    7. […] sig ned for islamisterne og store folkemasser samler sig i femten byer. I dansk poplic service er venstremillionæren Mankell vinklen, men der er nogle, der har set skriften på væggen. Hvad bliver det næste gang […]

      Pingback by En aperitif « Snaphanen — 1. juni 2010 @ 20:11

    8. Tv Avisen:

      Billederne viser at de Israelske soldater “tilsyndeladende” bliver angrebet med metalrør.

      Hvad mener han “TILSYNELADENDE”, det er sgu da helt åbenlyst at de 2 første soldater bliver gennembanket, hvoraf den ene bliver smidt overbord…..

      Det minder mig om et program jeg så om biltyve. En helikopter følger en stjålet bil, efter et stykke tid med biljagt hopper biltyven ud af bilen og flygter til fods. Kommentatoren siger:”Her løber den mistænkte fra bilen…..”

      MISTÆNKTE..??? Jeg sidder jo og ser på det, manden er jo skyldig….

      Man er ikke uskyldig indtil det modsatte er bevist. Man er skyldig når man begår en forbrydelse, men man har ret til en fair rettergang hvor samfundet skal bevise ens skyld før man kan blive straffet for sin ugerning.

      På samme måde er disse aktivister ikke uskyldige ofre, de deltog jo aktivt i kamphandlinger, og der er ikke noget jeg tror eller mener. Det er noget der helt objektivt kan konstateres udfra de videoklip der er tilrådighed.

      Kommentar by Christianity — 1. juni 2010 @ 20:13

    9. Spændende at se, hvordan f.eks Danmarx Radio, der d. 1.6. afsatte 15 min i kl.19.00 TV-Avisen til at dæmonisere Israel, egentlig vil gebærde sig, når sandheden kommer frem???????
      Sandsynligvis ignorerer de fakta. Nu har de medvirket til det sædvanlige budskab. Palæstinenserne er et stakkels forfulgt FATTIGT folkefærd, der knapt nok kan brødføde sig selv. Især ike, når de skal financiere 6.000 katusha-raketter p.a., til at sende ind mod civile israelere. Pyt med dem, det er jo bare jøder.
      Man undres over, at de såkaldt intellektuelle (mest i egen opfattelse)
      hopper på den limpind. MEN, hvorfor ikke? De hoppede jo også på kommunismens lyksaligheder, under den kolde krig. Atter et svigt.

      Kommentar by Anonym — 1. juni 2010 @ 20:16

    10. Vores regering er en sørgelig flok hyklere. Hvordan mon de havde forestillet sig at vores eget politi og militær havde reageret, hvis de efter at have stoppet en forbryder var blevet udsat et voldsomt angreb med jernstænger, knive og endda skydevåben? Det danske politi har, helt berettiget, skudt og dræbt folk for mindre. Hvad angår den islamisk/venstreorienterede fløj, så er der tydeligvis mange der har vanskeligt ved at forlige sig med tanken om, at det nu koster dyrt at overfalde og forsøge at dræbe jøder.

      Kommentar by Kafirharbi — 1. juni 2010 @ 20:20

    11. Israel skulle have gjort, som de somaliske pirater gør, når de har kapret et handelsskib. Forlangt løsepenge for lasten og besætningen, så ville det internationale samfund have vist stor forståelse og overbærenhed.

      Kommentar by Menig 442 — 1. juni 2010 @ 20:33

    12. Islamisterne med Erdogan som bagmand har gennemført en vellykket aktion mod jøderne, som de vil til livs og de har fået en halv snes martyrer. Efter min mening må Israel blive bedre til at føre denne slags assymetrisk krig. Det er vist tredje gang de taber trods militær overlegenhed. Hvis Israel falder har vi i Europa ikke mange chancer mod islam. Mange af vore ledere, intellektuelle og socialister har allerede overgivet sig. Iran og Hamas får bomben og hvor falder den?

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 1. juni 2010 @ 20:58

    13. Smid Tyrkiet ud af NATO og luk Israel ind!

      Kommentar by T Simonoce — 1. juni 2010 @ 21:22

    14. Er jeg den eneste der tænker “torpedo” næste gang? Det ville da spare os for meget, ikke mindst politiserende journalister.

      Kommentar by Fish out of Water — 1. juni 2010 @ 21:23

    15. Jeg havde Peter Viggo i international politik på Uni, og han var en af mine bedste undervisere. Han var fair om alt, undtagen AGF, som han var, og er stor fan af. Jeg er bange for at hans generelle USA og Israel venlige optik inden for international politik gør, at han aldrig opnår et professorrat på statskundskab i KBH. Når man tænker på, at en lort som Ole Wæver, som ca. er samme årgang som Peter Viggo, så kan man konstatere at den eneste måde at få et professorskab på på statskundskab i København, er ved at køre den USA/UK og Israel hadende linje for at få en toppost. Wævers grundtese om “sikkerhedsmæssiggørelses” er efter den to-polære atomtrussels forsvinden, total irrelevant. Derudover er Samuels Huntingtons tese en grundlæggende intellektuel bombe under Wævers tese.

      Peter Viggo Jakobsen er i min bog en hædersmand, og en objektiv forsker der analysere international politik uden farvede briller, som f.eks. Marlene Vind som er en EU liderlig sæk, der ikke evner at forholde sig rationelt til EU, og dets skavanker og institutionelle fejl.
      mvh.
      Historyman

      Kommentar by Historyman — 1. juni 2010 @ 21:41

    16. Typisk , letgendeligt lay-out. “Aktivister” (ekstremister) provokerer en situation, der er kreeret til at give Israel skurkerollen. Den kender vi snart. DDR hopper på den , spiller med, driver UKRITISK journalistik, som sædvanligt. Gud ved, om de undskylder, når sandheden kommer frem. NÆPPE. Formålet var, som sædvanligt, at give Israel skurkerollen og HAMAS-terroristerne helterollen.
      Hvor SYGT kan det blive????
      Utroligt, at DDR ikke har en ansvarlig ledelse, der dog, trods alt, sætter fair journalistik i højsædet
      Det har de så ikke

      Kommentar by Anonym — 1. juni 2010 @ 21:53

    17. “Offer for egen dømmekraft.” Hæhæ.
      Der var også en af de kvindelige “fredsaktivister”, der havde taget sit lille barn med. Det barn var så offer for sin mors dømmekraft. Ansvarsløse so.
      Minder mig om et billede fra et af de utallige optøjer i Malmö, hvor en palæstinensisk mand står med en barn på venstre arm om med højre hånd har fat i en dialog-polis´ krave. I forbindelse med Davis Cup kampen mellem Sverige og Israel. Har søgt på Snaphanen og Hodjas, men uden resultat. Nogen der har et link?

      Kommentar by Peter R — 1. juni 2010 @ 21:56

    18. “Spændende at se, hvordan f.eks Danmarx Radio, der d. 1.6. afsatte 15 min i kl.19.00 TV-Avisen til at dæmonisere Israel, egentlig vil gebærde sig, når sandheden kommer frem???????
      Sandsynligvis ignorerer de fakta.”

      De lyver i hvert fald bevidst. DDRs udsendte i Tyrkiet stod og fortalte hele den danske befolkning, at organisationen IHH i Tyrkiet klart blev anset som en humanistisk hjælpeorganisation.

      Sandheden er, at en rapport (som er frit tilgængelig på internettet for enhver som gider læse den) fra et respekteret institut klart og tydeligt har slået fast, at den tyrkiske regering har anset IHH som en “ekstremistisk organisation”. Denne organisation tillader de at arrangere propagandatur mod Israel.

      Tyrkiet har fingrene så langt nede i kagedåsen i denne sag, at de ikke kan få hånden fri igen. Men medierne fortæller intet om det. Bevidst? Det må man gå ud fra.

      Kommentar by Michael Jensen — 1. juni 2010 @ 22:38

    19. … i det mindste, så fortæller DDR da om IHHs forbindelser. Jeg hørte det i kl. 2300 radioavisen. Det overraskede mig egentlig. Det var usædvanligt ufarvet.

      Kommentar by Peter R — 1. juni 2010 @ 22:53

    20. Statsmanden Foghs reaktion:

      – Som en hastesag anmoder jeg også om øjeblikkelig frigivelse af de tilbageholdte civile og skibe, der er i Israels varetægt, slutter Fogh sin pressemeddelelse.

      Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1355616.ece#ixzz0pe2BAgVC

      Kommentar by Kimpo — 1. juni 2010 @ 23:53

    21. >20

      Det bliver han jo nødt til at sige. Jeg tror ikke han reelt er særligt utilfreds med situationen. Jeg tror han er en del mere bekymret for situationen med de israelske ubåde ud for Iran. Har Iran fået bomben?

      I betragtning af den konstante terror mod Israel fra alle sider i mellemøsten..
      I betragtning af venstrefløjens ubegrænsede hykleri og følelsesporno-stunt…
      I betragtning af et lands ret til at håndhæve egen suverænitet overfor angreb, dette især for Israel, som ikke har anden valgmulighed end at slå til med lynets hast…

      – så ville jeg sagtens kunne tilgive Israel at de havde sænket hele flåden af røvhuller, idioter, nassere og terrorister med velrettede præcise torpedoer.. – no shit. – god tur hjemad i redningsflåder.

      Hvis man er så beskidt at bruge nødhjælp som krigsstrategisk magtmiddel, reelt forsyningstropper for terror-folket/Irans frontsoldater/nyttige idioter – palæstinenserne, så må man også tage konsekvensen, nemlig at ens modstander jo så kan være lidt beskidt.

      Venstrefløjen tror altid at de er hellige, hævet over almindelig rimelighed – det er nærmest som om de er skabsmuslimer hele bundet!

      Kommentar by Sverre Kandevang — 2. juni 2010 @ 00:16

    22. På en blog hviskes der om, at Tyrkiet snart sender en ny “humanitær” flotille afsted igen, men denne gang under beskyttelse af den Tyrkiske Flåde.

      Jeg ved ikke om det er sandhed, men det blev skrevet på…Sultan Knights (?) tror jeg det var.

      Vil i morgen se om jeg kan finde ud af hvor det var jeg læste dette.

      Kommentar by Vivi Andersen — 2. juni 2010 @ 00:22

    23. At DR & co. svælger sig salvelsesfuldt og følelsesliderligt i hele historien, smyger sig som en kat op af egen marxistiske småborgerlige selvfedhed og rettighedsfascisme… – ja, hvem undrer det?

      Jeg ville hade mig selv inderligt, hvis jeg tog penge for at være journalist for DR. – Så hellere være offentlig lokumsvasker. Der gør man rent. DR bruger kun licenspengene til at svine til.

      Kommentar by Sverre Kandevang — 2. juni 2010 @ 00:25

    24. >22

      Hvis det reelt sker, så er der måske tale om begyndelsen på 3de verdenskrig.

      NATO vil stoppe Tyrkiet. Tyrkiet vil nægte og få støtte fra Iran, som har erklæret verdenskrig hvis palæ’erne angribes. Israel vil derefter nuke Iran… og …Booom..

      Kommentar by Sverre Kandevang — 2. juni 2010 @ 00:30

    25. “På en blog hviskes der om, at Tyrkiet snart sender en ny “humanitær” flotille afsted igen, men denne gang under beskyttelse af den Tyrkiske Flåde.”

      Det lyder meget alvorligt. Jeg tillader mig dog at tvivle på det. Tyrkernes nuværende regering er dumme, men jeg nægter simpelthen at tro på, at de er SÅ dumme. Deres involvering i denne sag har været tilpas skjult, men dette vil være komplet åbenlyst, og oven i det nægter jeg at tro på, at flåden vil gå med til det. Hvis det sker, så har regeringen flere allierede i militæret end forventet, og så er alle rester af Atatürks sekulære stat fuldstændig væk. Så har AKP fuldført første skridt i deres forsøg på at genskabe det osmanniske rige. Og følgerne heraf, vil ikke være kønne.

      Kommentar by Michael Jensen — 2. juni 2010 @ 01:29

    26. Tyrkiet er ikke dumt. De er muhamedanere, og dermed i besiddelse af en så irrationel opfattelse af omverdenen, at vi, med vor vestlige opfattelse, slet ikke er i stand til at fatte det. De går imod og provokerer deres egne Nato-allierede.
      Jo dette kan meget vel være begyndelsen på 3. verdenskrig

      Kommentar by Danskeren — 2. juni 2010 @ 04:19

    27. Tænk! at vi i år 2010 har fået en(D)DR ildrød støjsender der langt
      overgår stalins propaganda uhyrligheder.
      Stakkels de politiske uinteresserede der bare lapper propaganda kommunist senderen (D)DR’s vrøvl i sig, de kommer hver gang til at fremstå som uvidende latterlige idioter, der bliver til grin, når de lukker deres enfoldige (D)DR misinformationer ud, de bliver grinet ud over deres uvidende (D)DR følelses porno naiv indoktrinerede meninger, og de står tilbage som måbende får, når vi andre har givet dem virkelige faktaer omkring (D)DR’s manglende fravælgelse af fakta.
      De står virkelig måbende overfor hvordan det kan lade sig gøre, at en Pop-blic sørgelig forpligtigelses kanal, kan slippe godt af sted med at sende bevidst vinklede mis-informationer, de står sgu virkelig tilbage som måbende får i flere dage, ja, nærmest ugevis!!!
      Nogle af de måbende får, ændre så heldigvis holdninger, men desværre står en stor flok bare måbende tilbage og i “god” tro stadig stemmer på de gale vensterfløjs politikere. Det ser ikke ud til de måbende får formår at rykke sig! desværre.
      Befri os ikke fårede idioter fra Das lorte sender (D)DR

      Kommentar by li — 2. juni 2010 @ 04:35

    28. Sikke nogen slemme våben, de fundet. Køller og knive er en stor trussel. Jeg mener de rangerer oppe sammen med WMD’s… Jeg mener ikke at man skal stoppe skibe for at konfiskere knive og køller. Er Israel så bange for 6 skibe? De kan bombe Gaza i stykker og dræbe hele dens befolkning i løbet af et par timer hvis de vil.

      Kommentar by Fenris — 2. juni 2010 @ 07:36

    29. Endnu et bevis på DR journalisters automat reaktion i Israel/ Palæstina konflikten. En konflikt hvor tabene tælles i titusinder, medens tabene i Dafur hvor Muslimske arabiske horder myrder løs og hvor tabene tælles i millioner næsten er usynlig i medierne. Hvor er proportionerne DR.

      Kommentar by Andreas — 2. juni 2010 @ 08:18

    30. @15.Historyman. Enig. Peter Viggo Jakobsen har før forekommet mig overraskende nøgtern og objektiv, når man tænker på, hvor han kommer fra.
      @28.Fenris. Du er vist gået galt i byen? De israelske jægersoldater, der bordede, måtte kun bruge våben i selvforsvar, hvis de var i livsfare. Se videoen hvor de kommer ned fra helikopteren og allerede på vejen ned iver slået med lange jernkøller af jihadisterne. Skibene, Erdogan, islamisterne osv var klar over at de ville blive stoppet i at bryde Israels blokade af Gaza. Alligevel sejlede de mod Gaza for at blive martyrer og påvirke verdensopinionen. Og det lykkedes for dem. De vidste på forhånd at de ikke ville få lov til at sejle til Gaza. Jeg mener israelerne opførte sig (for?) hensynsfuldt ved ikke at skyde flere islamister eller evt dem alle.
      25.Michael Jensen. Jeg hørte det samme igår. Martyrerne står i kø!
      Igår i deadline var de kommet til at nvitere en nøgtern og indsgtsfuld dansk-tyrkisk kommentator. Han nævnte, at forklaringen på at Erdogan ikke havde stoppet jihad-flåden i Istanbul var at Erdogans parti og højrefløjen er bagud i meningsmålingerne og står til at tabe valget om et år. Hans nye engagement i kampen mod jøderne, skal styrke ham internt. Hvis han taber valget til det socialdemokratiske parti bliver hans islamisering af Tyrkiet rullet tilbage.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. juni 2010 @ 08:32

    31. 5.morlille

      Åj, journalist Janni Petersen viser jo blot, at hun ikke ejer Pli og Dannelse !

      Kommentar by Vivi Andersen — 2. juni 2010 @ 08:50

    32. 28.Fenris

      Godt forsøgt, meeeen du kan ikke bilde nogen ind du ikke aner en pind om hvad palaraberne foretager sig til dagligt overfor Israel !

      Kommentar by Vivi Andersen — 2. juni 2010 @ 08:52

    33. Jeg lovede i går jeg ville finde frem til det sted hvor en ny tyrkisk flotille bliver omtalt.

      ” Ankara warned that further supply vessels will be sent to Gaza, escorted by the Turkish Navy.” a development with unpredictable consequences.

      http://ibnlive.in.com/news/turkey-threatens-action-israel-on-alert/116743-2.html

      Kommentar by Vivi Andersen — 2. juni 2010 @ 10:00

    34. Den samme gamle historie om kommunister og muslimer i offerrollen – findes der overhovedet noget i den her verden mere løgnagtig, morderisk og selvretfærdig end de to nævnte grupper?

      Gid fanden ta dem!

      Kommentar by Bodil — 2. juni 2010 @ 10:10

    35. Det blokerede Gaza….

      http://www.mfa.gov.il/MFA/Terrorism-+Obstacle+to+Peace/Hamas+war+against+Israel/Increased_humanitarian_aid_Gaza_after_IDF_operation_Jan_2009.htm

      http://www.israelnationalnews.com/News/news.aspx/137726

      Kommentar by BE — 2. juni 2010 @ 12:09

    36. Der var fjender og våben ombord !
      Udtaler den Israelske Ambassadør.
      Og her fremlægges beviset.
      Extremt farligt køkkengrej nogle genmodificerede jødedræbertrækæppe,
      en radioaktiv antisemitisk rørtang og en kommunistisk hammer.
      Jeg er dybt rystet.
      Den jødiske stat har aldrig været tættere på undergang.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 2. juni 2010 @ 12:40

    37. Det kan godt være jeg er den mest stinkende idiot der kan sidde på en stol, men det gik pludseligt op for mig i morges at “aktivisme” faktisk er en antipolitisk bevægelse. Det er der nok mange andre, der har fundet ud af, men nu gik det altså op for mig også..

      Pludselig gav det logik: Socialismen og andre totalitære ideologier, er naturligt bygget som pyramider, hvor der reelt er hermetisk lukket af til toppen, der som regel skider på alle idealer og er korrupte svin.

      Mod et sådant system, er det naturligt at føle sig magtesløs i sin modstand mod regimet og deraf blive “aktivist”. En “aktivist” er således en person, der reelt har meldt sig ud af den politiske proces og bare stiller sig op og brokker sig, har reduceret virkeligheden til simple slagord og enkle men totalt misvisende og fordrejede “holdninger”, om hvilket der siden kæmpes en aggressiv og offer/redder – selvmedlidende og medlidenheds – kamp. Altid på kanten eller over kanten til hysterisk voldsrus.

      Det komiske er at det aldrig har været lettere at blive politisk aktiv. Især i Danmark. Med dette menes: AT MELDE SIG IND I ET PARTI OG LAVE PARTIARBEJDE. Gennem at melde sig ind i et parti, vil man hurtigt opdage problemernes komplicerethed og sætte sit eget intellekt på prøve. Det eneste det kræver er at betale ca. 150,- på et girokort!. Dette, vel at mærke, at være et parti som IKKE baserer sig på socialismen.

      – Alt dette undgår “aktivisten” behændigt. Venstrefløjen har “indført” den stupide illusion, at politisk arbejde, består i at stå og råbe åndssvagt på gaden og at sidde og opfinde fjendebilleder at dyrke sin voldsrus på, og bestemt ikke sætte sig ind i virkelighedens verden. Dertil føjes en hel industri af NGOere, der grisker penge ind, til at legalisere og til at dyrke deres kanaliserede voldsliderlighed.

      Dette er jo et utroligt socialistisk trick!. “Aktivisten” er forestillingen om en politisk aktiv person. Men personen er reelt det modsatte: En person, der har opgivet den demokratiske proces og konstrueret sit eget minisamfund og vendt alle problemerne ryggen.

      Dette minder i allerhøjeste grad om forløbet for en terrorist. Terrorismen har samme ideologiske ståsted. Den totale opgivelse af at bruge sit samfunds muligheder, hvor dørene står vidt åbne, og i stedet lukke sig selv ude, for at slippe det indre hysteriske rovdyr løs i egen selvforherligelse af personlig fiasko. Noget særligt er dog islamisk terrorisme, hvor denne er statsstøttet og organiseret som en del af det nazistisk/religiøse vanvid i den nuværende islam.

      Pludselig giver det logik!.

      “Aktivisme” er et antidemokratisk, ansvarsløst, egoistisk korstog for at få lejlighed til at udløse sit eget indre hysteri over ikke at kunne få lov til at opføre sig som et pattebarn og få alt hvad man peger på, nu!.

      Og venstrefløjen elsker naturligvis “aktivisme”. Deres repetoire af selvlegaliseringer i form af fordrejninger, kikkertsyn, benægten, millimeterdemokrati, følelsesporno og had-had-had og mig-mig-mig, er blevet professionaliseret og organiseret. Lysende eksempel, med alle symptomer udstillet: Danmarks Radio.

      I bund og grund handler det altså om at de ikke har fået skiftet ble.

      – Og det skal de sgu få! De skal have den gigantiske politiske røvfuld, at blive sat udenfor al politisk indflydelse og hvis de bruger vold, så skal de bures inde øjeblikkeligt, – indtil de lærer at finde den psykologhjælp de har brug for. – Hvad fanden, det er jo det vi andre gør… :)

      Israel viser sig i dette lys, at være et af de få voksne samfund i verden, der har indset vigtigheden af at befolkningen forstår samfundets ansvar. F.eks. ved at alle borgere i Israel skal i militærtjeneste 14 dage om året.

      Kommentar by Sverre Kandevang — 2. juni 2010 @ 13:28

    38. Tjek lige det her
      http://www.leksikon.org/art.php?n=3078
      Det er altså den slyngelstat i mener skal ha` verdens uforbeholdne støtte.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 2. juni 2010 @ 14:05

    39. DR er et kapitel for sig. Mediet er ganske pænt besat med luksussocialister. Det er selvfølgeligt ikke acceptabelt, men de har sat sig tungt på magten. Efterhånden burde ALLE vide at ønsker man et mere nuanceret syn på en sag er det nødvendigt at søge i andre kilder. Det som pisser mig af er at jeg er tvunget til at skulle betale for deres elendige og utroværdige optræden.
      Hvad angår selve sagen, må man spørge sig selv hvad Tyrkiet har gang i. Det virker meget sandsynligt på mig at den tyrkiske regering indirekte har medvirket, om ikke andet så ved at se igennem fingrene med visse ting. Her tænker jeg naturligvis først og fremmest på hvilken organisation som står for denne oplagte provokation. Håber at det ovenfor angivne link til en artikel ifølge hvilken Tyrkiet vil lade flådefartøjer eskortere en ny armada er en and. Ellers tror jeg at den gældstyngede NATO generalsekretær, vor egen dikkende Anders Fogh, får sig en meget ubehagelig sag på halsen. Det ligner en krigserklæring.
      Gazas befolkning sulter! Ifølge DR´s korrespondent Steffen Jensen bugner forretningerne i Gaza af varer, bla.a. friske grøntsager. Problemet er bare at kun få har penge til at købe disse varer for. Hvor troværdigt lyder det? For det første er der ikke mange tegn på at befolkningen er hungerramt og for det andet forekommer det lidt søgt at forretningerne kan bugne af friske varer, når kun få har råd til at købe dem. Eller hva? Kunne man måske få den kætteriske mistanke at Gaza også bugner af penge. Hvor i alverden skulle den enorme støtte som EU og USA tildeler denne banditregering ellers flyde hen? Nå ja, våben og Schweiziske banker selvfølgelig. Den havde vi vist ikke lige tænkt på, vel?
      Så en video i hvilken en pensioneret amerikansk general advarede om at sommeren 2010 kunne blive et særdeles spændende kapitel i mellemøstens historie. Indslaget virkede faktisk rimeligt ædrueligt. Han mente heller ikke at Europa og USA kunne svigte Israel. Jeg giver ham helt ret.
      Lad os håbe at han tager fejl, for det var ikke et af de positive kapitler der var lagt op til.

      Kommentar by EH — 2. juni 2010 @ 14:08

    40. @38
      Leksikon.org!!!!

      Du laver sjov, ikke…??

      Kommentar by Michael Jensen — 2. juni 2010 @ 14:31

    41. #40

      Ja, der burde være en bare perifer sammenhæng med et domænenavn og indhold, hvilket jo ikke er tilfældet med Leksikon.org

      Nope, så vil jeg hellere sætte min lid til fx. HonestReporting: http://www.honestreporting.com/

      Kommentar by Per — 2. juni 2010 @ 15:20

    42. Hvor langt er skibet fra malta nået?

      Kommentar by Islam ´a´ bad — 2. juni 2010 @ 16:43

    43. Gad vide hvor længe det tyrkiske militær vil lade den islamiske Ergodan og hans slæng sidde ?

      Langt de fleste officerer i det tyrkiske militær er tilhænger af Atatürks linie, men tåler åbenbart pt. en mere islamisk linie. Sikkert fordi EU ellers vil udelukke et Tyrkiet under ledelse af militæret, så hellere en islamist. Sådan kender vi Eurabia.

      “Mustafa Kemal var tyrkisk officer og politiker, og han proklamerede i 1923 republikken Tyrkiet og blev landets første præsident. Derefter indledte han og det ungtyrkiske parti et omfattende reform- og europæiseringsarbejde, der afskaffede islam som statsreligion og indførte det latinske alfabet i stedet for det arabiske. Kvinderne fik valgret, og det blev påbudt, at alle borgere skulle tage et efternavn. I 1934 blev Mustafa Kemal hædret med navnet Atatürk, der betyder “Tyrkernes fader”. Istanbuls lufthavn, Atatürk, er opkaldt efter ham. Han regnes som grundlæggeren af det moderne Tyrkiet.”

      Kommentar by Tolder — 2. juni 2010 @ 18:08

    44. @ Kommentar af Per Henrik Rasmussen — onsdag 2. juni 2010 @ 14:05

      Her er hvad Leksikon.org skriver om Israels regering.

      Regering: Militærdiktatur. Militærdiktator: generalmajor Gabi Ashkenazi. Siden statens oprettelse har militæret haft den egentlige magt i landet, og oftest dækket både de militære og politiske poster. Shimon Perez, præsident siden juni 2007. Benyamin Netanyahu, premierminister siden marts 2009. Nazistisk slyngelstat. Blandt en række danske jøder omtales staten som fascistisk. Staten har gennem historien gjort sig skyldig i alvorlige krigsforbrydelser mod befolkningerne i dets nabolande, men specielt mod den palæstinensiske befolkning der blev fordrevet fra det landområde der i 1948 blev udråbt som staten Israel. Krigsforbrydelser mod civile palæstinensere indrømmes i 2009 åbent af soldater, der samtidig påpeger at Israels rules of engagement ingen indskrænkninger rummer ifht. drab på civile. Der eksisterer ingen forfatning, kun «forfatningsmæssige love». Benyamin Netanyahus ekstreme højrefløjsregering indsat 31. marts 2009 rummer en række fremtrædende nazister: Avigdor Lieberman som udenrigsminister, Yitzhak Aharonovitch som efterretningsminister. Endvidere krigsforbryderen Ehud Barak som krigsminister.

      Det er vist et helt ekstremt venstrefløjssyn der skinner igennem i den beskrivelse. Jeg mener, de skriver at der er fremtrædne nazister i regeringen. Også siger venstrefløjen at de højreorienteret er paranoide…Go figure

      Kommentar by Christianity — 2. juni 2010 @ 19:57

    45. Hold kæft hvor er I ensidet. Israel har aldrig gjort noget forkert, men de bliver opdaget i noget lort så er det altid en fejltagelse! den eneste fejltagelse er at de er opdaget.
      Danmarks Radio er ikke anderledelse i deres indlæg end andre tv tjenester. Jeg foreslår at Kim Møller bliver chefredaktør på DR nyhederne han er jo lige så uvildig som dem der sidder der nu. Jeg brækkermig over jer.

      Kommentar by Michael Larsen — 2. juni 2010 @ 20:27

    46. @ Michael Larsen

      “Danmarks Radio er ikke anderledelse i deres indlæg end andre tv tjenester. Jeg foreslår at Kim Møller bliver chefredaktør på DR nyhederne han er jo lige så uvildig som dem der sidder der nu.”

      For det første er jeg da fuldstændig ligeglad med hvad andre TV tjenester har på skærmen. Jeg betaler til DR og forlanger objektivitet for de penge. Fair nok eller hva´. Din bemærkning om Kim Møller antyder at du jo udmærket er klar over at dækningen i DR er noget skæv. Heldigvis er det i overensstemmelse med din politiske holdning, og så er det naturligvis ikke noget problem for dig.
      Bræk du dig bare Michael. Der er eksempler på at det kan klare hjernen.

      Kommentar by EH — 2. juni 2010 @ 22:14

    47. @44
      Ja, det er fuldstændig uhyggeligt og giver kuldegysninger. Men det værste ved leksikon.org er faktisk ikke, at artiklerne bliver skrevet af folk med et sygeligt had. Det værste er næsten, at ukritiske læsere uden en selvstændig tanke læser det og tror på det.

      Et andet godt eksempel fra leksikon.org i denne tid er, at hvis man kigger på kortet over Palæstina i opslaget om Palæstina, så er hele Israel og Palæstina samlet under et land ved navn Palæstina. Dybt tragisk, at der er nogen der får oplysninger fra et sted som i deres had ikke engang vil lave noget så simpelt som landegrænser rigtigt. Hvis de da så bare havde et kort med 1967-grænserne eller de grænser der blev nedsat af FN ved delningsplanen. Men nej, de anerkender slet ikke, at der er et land der hedder Israel.

      Lad os huske det had der ligger gemt i disse mennesker, når vi læser indlæg fra typer som Per Henrik Rasmussen, der bl.a. skriver “Den jødiske stat har aldrig været tættere på undergang”, og en anden der herinde har skrevet: “Det er måske på tide, at vi gør op med om Israel skal bestå”.

      Tankevækkende og dybt, dybt foruroligende.

      Kommentar by Michael Jensen — 2. juni 2010 @ 22:22

    48. Og her midt i mørket vil jeg da lige tænde et lys. Israels ufattelig smukke nationalsang Hatikvah: http://www.youtube.com/watch?v=NjfFpFW9OdA

      Fra slutningen af 1800-tallet. Den fulde tekst slutter meget rammende med at sige, at håbet (hatikvah) først slutter med den allersidste jøde. Indtil da, er der ingen der kan besejre Israel og hendes folk.

      Kommentar by Michael Jensen — 2. juni 2010 @ 23:47

    49. @47
      “når vi læser indlæg fra typer som Per Henrik Rasmussen, der bl.a. skriver “Den jødiske stat har aldrig været tættere på undergang”
      En ting er at læse en anden er at forstå.
      Har du nogensinde hørt om begrebet ironi ?

      Med hensyn til FN så har Israel overtrådt utallige resolutioner udstedt af denne organisation hvis regler de ingen skrupler har med at henvise til når det er til egen fordel.
      Det svarer til at en person der er frakendt retten til at køre bil alligevel sætter sig bag rattet, involveres i en ulykke og forsvarer sig med at det i flg. færdselsloven ikke var hans skyld , da vedkommende han kørte ind i ikke overholdt sin vigepligt.

      Lovgivning er altså ikke en ta`selv butik hvor man kan vælge det der passer til ens behov og så ellers se stort på resten.

      Hvorfor tror du at befolkningerne i de arabiske lande mener at den vestlige verden ikke er til at stole på og er dobbeltmoralsk ?

      Tror du det kan ha` noget at gøre med at når et muslimsk land overtræder bare en håndfuld resolutioner udstedt af FN så invaderer vi dem eller gennemfører handelssanktioner/blokader ?

      Og syntes du det er så underligt når de samtidigt ser at et land som Israel har overtrådt flere hundrede af disse uden at det har haft konsekvenser ?

      Men det gør det selvfølgelig noget nemmere for dem der hverver selvmordsbombere.

      Og når du taler om sygeligt had så prøv at afmontere de skyklapper du går med og vend blikket mod dig selv og dine lidelsesfæller her på siden.

      Jeg anerkender fuldt ud staten Israels eksistens men det er ikke ensbetydende med at jeg afskriver mig retten til at sætte ? ved dennes gøren og laden.
      Og i den forbindelse vil jeg godt ha` mig frabedt at blive præsenteret for det forslidte og uddaterede kort “antisemitisme”
      Ja det var synd for jøderne det der skete før og under ww2 men det kan vi altså ikke dvæle ved i al evighed.
      Deres kredit på den konto er altså forlængst opbrugt selvom der stadig er nogen der mener at den skal være ubegrænset så længe de bruger den til at udryde muslimer.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 4. juni 2010 @ 15:14

    50. @47
      “Et andet godt eksempel fra leksikon.org i denne tid er, at hvis man kigger på kortet over Palæstina i opslaget om Palæstina, så er hele Israel og Palæstina samlet under et land ved navn Palæstina”

      Skulle du over på siden om Palæstina for at finde en fodfejl ?

      På siden om Israel er der mindst 3 kort hvor staten Israel figurerer.

      Hår i suppen kan man vel altid finde
      men at konkludere at indholdet på tallerknen er hår og ikke suppe er nok lige på kanten.

      Og om det så overhovedet er en fodfejl kan man da vist også stille ? ved da de 2 første kort jeg støder på er fra hhv. 1945 0g 1946 og hvis du ellers havde ulejliget dig lidt længere ned på siden så er der 3 kort hvor staten Israel figurerer.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 4. juni 2010 @ 16:11

    51. @50
      Jeg synes du er god til at dreje tingene rundt. Selvfølgelig nævnes Israel på de kort i selve artiklen om Palæstinas historie (og selvfølgelig er der et kort over Israel i leksikon.orgs ulækre artikel om Israel. Bare for at komme dig i forkøbet). Jeg taler om i toppen på siden, hvor man kan klikke sig ind på statistik og kort over det land man vælger at læse om. Her vælger de et kort hvor hele området (Palæstina og Israel) kort og godt kaldes for Palæstina (besat):
      http://leksikon.org/art.php?n=1984&t=256

      Du skal ikke bilde mig ind, at det ikke er helt bevidst. Men kald du det bare for en fodfejl. Godt jeg ikke læser “leksikons” der tager så løst på fodfejl…

      “Hvorfor tror du at befolkningerne i de arabiske lande mener at den vestlige verden ikke er til at stole på og er dobbeltmoralsk ?”

      Den arabiske liga har lige holdt et krisemøde fordi de ville have FN til at kræve at Israels lovlige blokade blev ophævet. Samtidig har Yemen gang i en blokade mod Syd-Yemen, der kun er designet til at sulte befolkningen. Gaza sulter ikke. Markederne bugner af mad og nødhjælp fra Isarel i de seneste 3 år er så meget, at der til pr. person i Gaza er lang mere at leve for end i selv de aller, allerbedst stillede ulande.

      Tal du bare om dobbeltmorale.

      Tyrkiet gik for ikke så lang tid siden ind i Irak med militæret for at bekæmpe kurdere, som de jævnligt slår ihjel i selve Tyrkiet.

      Tal du bare om dobbeltmorale. Araberne aner ikke hvad ordet betyder.

      “Lovgivning er altså ikke en ta`selv butik hvor man kan vælge det der passer til ens behov og så ellers se stort på resten.”

      Det lyder da godt. Så har du vel ikke noget imod at narreskibene blev stoppet i deres forsøg på at bryde love.

      “selvom der stadig er nogen der mener at den skal være ubegrænset så længe de bruger den til at udryde muslimer.”

      Uha. Den skal muslimerne skam nok klare selv. Jeg nævner i flæng. Sudan, Algeriet, Yemen, Pakistan, Afghanistan, Irak, Gaza o.s.v. Det behøver de ikke andres hjælp til.

      Kommentar by Michael Jensen — 4. juni 2010 @ 22:08

    52. Og forresten, når du er ude i denne hetz mod jøderne og Israel:

      “Deres kredit på den konto er altså forlængst opbrugt selvom der stadig er nogen der mener at den skal være ubegrænset så længe de bruger den til at udryde muslimer”

      og på den måde sætter lighedstegn mellem Israels kamp mod Hamas og de sørgelige konsekvenser det har for en civilbefolkning, og så at udryde muslimer, så har jeg overhovedet ingen problemer med at trække antisemitisme-kortet. Tværtimod. Jeg vil også gerne trække nazikortet og andre kort hvis det skulle være. Vælg selv. Det er Zions vises protokoller om igen.

      Det er ikke jøderne i Israels gader der råber død over muslimerne. Tværtimod bliver ord som bl.a. “Khaybar Khaybar ya Yahud. Jaysh Muhammad saya ūd” (Khaybar Khaybar oh jøder. Muhammeds hær vender tilbage) brugt flittigt af f.eks. Hizbollah og deres tilhængere. Også nogle af “fredskonvojens” deltagere havde før afrejse gang i råbet, som henviser til Khaybar. Et jødisk samfund i det nuværende Saudi Arabien, hvor fredsprofeten Muhammed og hans fredselskende hær i 629 slog 10.000 jøder ihjel.

      Kommentar by Michael Jensen — 4. juni 2010 @ 22:36

    53. Mankell er aldeles ikke offer for sit eget mediestunt. Han er jo dagens mand i skysovs i Sverige. Det hele gik efter bogen, og ingen skal fortælle mig, at Mankell ikke var med i planlægningen fra starten. Han er sejrherren i sit eget mediestunt.

      Kommentar by David Gress — 5. juni 2010 @ 00:42

    54. Mankell ville overfaldes og han ville være offer.

      Det er jo det der er meningen – adgang til Gaza eller martyr. Det har aldrig været nogen hemmelighed.

      Når man bevidst overfalder Israelske boarding parties med våben, så er det fordi man VIL have skyderier. Man vil være offeret. Dét er jo meningen.

      Man ville aldrig kunne slippe afsted med den slags med fri presse. Men vi har ikke nogen fri presse. Vi har en helt konsensusstyret presse

      Kommentar by DaLi — 5. juni 2010 @ 10:58

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper