22. juni 2010

Multikulturens postergirls – med bare skuldre og langt udslået hår

Det er sommer, og højsæson for studenter-historierne. Det går fremragende med integrationen…

TV2 fremhævede dansk-iransk/palæstinensiske Amani Meaidi fra Rødovre Gymnasium, der scorede 13,2 i gennemsnit på 12-skalaen. I Go’ Aften Danmark kunne man igår se hende med langt udslået nøddebrunt hår og halvmåne-studenterhuen. I sin sidste opgave fik hun 12 i en opgave om social-darwinisme i Danmark. Foto: Urban.

DR havde valgt at følge dansk-albanske Shqipe Maksuti fra Nørre Gymnasium i Brønshøj, der ved sin afsluttende eksamen scorede 12 i religion. Under forberedelsen ser man hende diskutere med en veninde hvorvidt et tekststykke er en hadith eller ikke, og om hvorvidt ramadanen og eid er ritualer.

(TV-avisen, 21. juni 2010: Hver 12. student er tosproget)

Opdate.

  • 26/6-10 Politiken – Leder: Indvandrerpiger er Danmarks nye intelligentsia.
  • “Bekymringen for indvandrerkvinder har domineret den politiske dagsorden i årevis. Piger fra etniske mindretal er blevet fremstillet som undertrykte og tilbagestående. Det regerende VKO-flertal har – ud fra en pudsig forståelse af det liberale frihedsbegreb – fremsat det ene strammerforslag efter det andet, fra f.eks. burkaforbud til økonomisk straf.

    Men heldigvis har virkeligheden ude blandt de unge efterkommere af indvandrere udviklet sig næsten upåvirket af hetzen inde fra Folketinget.”

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/15620/trackback

    71 Comments »

    1. Hun måtte godt gøre noget med min shiqpipe

      Kommentar by Træt — 22. juni 2010 @ 13:20

    2. Tillykke til de to røv-sparkende piger!

      Kommentar by WilliamJansen — 22. juni 2010 @ 13:48

    3. Glædeligt at se de 2 nævnte. Tør man forsigtigt gætte på, at de ikke tilhører profetens skare? Og måske også tænke lidt over, at for hver dygtig ikke-muslimsk ung indvandrerpige er vi bebyrdet med 40-50 unge muslimske indvandrermænd, som knap nok kan læse og skrive, og som næppe nogensinde opnår at få et regulært job her i Danmark?

      Kommentar by Crass Børsting — 22. juni 2010 @ 13:56

    4. ikke for at være manden der kaster malurt i bægeret,så er deres eksamen ikke så satans vigtig, men hvor de er om 5 år. Jeg har set mange piger gå ud af skolen, fulde af liv og lyst til at komme igang, for så lige at skulle på sommerferie “hjemme” og så er de føde maskiner for en ikke uddannet fætter. (hvis man må skrive det uden at være racist) Ligeledes kan man se i alle statistikker at pigerne uddanner sig langt mere end drengene, men meget hurtigt forsvinder ud af arbejdsmarkedet igen, men nu har disse to piger ikke undertrykkelsens klud på, så lad os håbe de må få et liv uden for islams mørke

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 22. juni 2010 @ 14:27

    5. http://www.180grader.dk/Politik/aarets-superstudent-hun-spraenger-12-skalaen-i-danmark#c56365

      Kommentar by Kimpo — 22. juni 2010 @ 14:29

    6. Jeg har ikke set indslagene på TV.

      Men alligevel føler jeg mig overbevidst om at journalisterne spurgte indtil om de så skulle tilbage til forældrenes hjemmelande og hjælpe med genopbygningen – ihvertfald for hende med en irakisk far – samt deltage i udbredelsen af demokrati, tolerance m.m på de kanter.
      Eller om de måske bare i stedet hellere ville nyde det gode liv i rige danmark, mens nogle andre så må tage det hårde slid i mellemøsten.

      Kommentar by Hansen — 22. juni 2010 @ 14:30

    7. Nå ja, for dem der ikke klikker sig over på det 180g tunge website vil jeg lige gentage:

      De såkaldte palæstinensere er mellemøstens bedst uddannede bortset fra israelerne, sagde man engang. De er også den klart mest kriminelle indvandrergruppe. Uddannelse er sandelig vejen frem..

      Kommentar by Kim Poulsen — 22. juni 2010 @ 14:33

    8. 4.Broholm

      Præcist !

      For hvor bliver de af ?

      Man må håbe de et eller andet sted inden i sig selv vil finde modet til at sige nej til fætteren, der står på spring derhjemme i oprindelseslandet.

      Det håber jeg ikke alene for deres skyld, men også for Danmarks.

      Kommentar by Vivi Andersen — 22. juni 2010 @ 14:43

    9. Flot af de 2 piger, hvad med at glæde jer over de har fået en flot eksamen. Sammen med mange andre

      Kommentar by Michael Larsen — 22. juni 2010 @ 15:19

    10. halvmåne-studenterhue ? ? ?

      Kommentar by Nielsen — 22. juni 2010 @ 15:25

    11. Den europæiske af pigerne ser jo ud til at skulle blive smedet i hymens lænker inden længe og det med en uddannet – ikke uuddannet – landsmand fra DK, hvis man må citere fra de “sociale medier” ingen intentioner om at hænge de unge ud! Og lykke til, de ser lykkelige ud de unge!

      Den anden? Der må man bare håbe det går hende godt, “inshallah”.

      Kommentar by bl — 22. juni 2010 @ 15:27

    12. Multikulturen er ikke altid en succes, heller ikke selvom man har forsøgt sig med fodboldturnering for de lokale muslimske unge og ellers fedter lystigt for dem.

      http://ekstrabladet.dk/112/article1367043.ece

      Kommentar by Superman — 22. juni 2010 @ 15:27

    13. @ Michael Larsen – studenterhuen med korset, ja korset er valgfrit i vore dage, producenterne af studenterhuerne har forlængst indset dette og følger med tiden, de skal jo overleve og sælge til alle købere.

      Kommentar by bl — 22. juni 2010 @ 15:29

    14. #10, Nielsen: Det er en udgave af studenterhuen, hvor der i stedet for et kors er en halvmåne og evt. en stjerne:

      http://smartcap.dk/studenterhuer-og-caps-26/kokarde-halvmaane-soelv-1190.html

      Kommentar by Thomas — 22. juni 2010 @ 15:31

    15. Er det den virkelige score, eller er der lige kommet et par ekstra point på tavlen for at statuere et eksempel?
      Altså et se det kan lade sig gøre eksempel for at andre vil følge trup?

      Kommentar by Goofy — 22. juni 2010 @ 15:36

    16. Halvmåne-studenterhue??

      Det er en tribut til en månegud fra Mekka, hvis tilhængere aldrig på nogen måde har respekteret sund akademisk tradition. Det kan kun føre til problemer.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 22. juni 2010 @ 15:41

    17. I alle tilfælde er det nu rart at se indvandrerpigerne fremhævet som et godt eksempel ved at passe deres skole og få gode karakterer. Pigerne klarer sig typisk betydeligt bedre end drengene, hvilket er stik imod det gammeldags kønsrollemønster i muslimske familier :)

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 22. juni 2010 @ 15:52

    18. Udover halvmånehuen generer det mig også, at de diskuterer hadith og islamiske ritualer. Den slags kan maksimalt have en meget lille plads i et dansk gymnasium. Hvor er den danske litteratur, Ole Rømer og lysets tøven..?

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 22. juni 2010 @ 16:29

    19. Gymnasiet er ikke hvad det har været. Det er ikke studenterhuen der trykker. Jeg vil godt vædde på at ikke én af de der “studenter” behersker dansk retskrivning.

      Kommentar by Nielsen — 22. juni 2010 @ 16:36

    20. Gymnasiet er ikke hvad det har været. Det er ikke studenterhuen der trykker. Jeg vil godt vædde på at ikke én af de der “studenter” behersker dansk retskrivning.

      Kommentar by Anonym — 22. juni 2010 @ 16:37

    21. Ja hurra for perker tøserne. Glimrende gået – fint for dem at komme i morgen tv og få noget face time. http://nyhederne.tv2.dk/article/31520769/

      http://nyhederne.tv2.dk/article/31533143/
      Ups, dansker slår alle recorder og kommer ikke på tv…

      Klamt

      Kommentar by Petersen — 22. juni 2010 @ 16:45

    22. Ups, dansker slår alle recorder og kommer ikke på tv…

      Hov, det er diskrimination! Lissabon-traktaten forbyder den slags. Der må gøres noget.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 22. juni 2010 @ 16:47

    23. Kom lige til at tænke på endnu en ting, hvordan filan kan det være pigerne sagtens kan klare uddannelse og få høje karaktere, når vi altid høre om drengene der ingen chancer har for at klare sig fordi den dansker samfund alleh tid behand dem dorlim????

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 22. juni 2010 @ 16:47

    24. @Broholm (ordblind)

      Nej, du må absolut ikke skrive sandheden ;-)

      Og der er næppe een eneste af jubelreporterne i dag, der kunne finde på at lave en opfølgende artikel om 5 år.

      Kommentar by tavsen — 22. juni 2010 @ 16:51

    25. Broholm har naturligvis fuldstændig ret. Hvis drengene tog sig sammen og opførte sig disciplineret, kunne de klare sig lige så godt som pigerne.

      Her er det dog mit indtryk at mange muslimske forældre svigter deres drenge ved ikke at gøre dem ordentligt klart, hvad der er god opførsel og hvad de ubetinget skal holde sig fra. Jeg har set et par steder, at Muhammed sagde, at man ikke skal opdrage mere på drengebørn, når de bliver 7 år gamle. Hvis det virkelig er rigtigt, er her roden til mange problemer.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 22. juni 2010 @ 17:01

    26. Husk på at det var læger, der var klar til at forøge vold og bomber i England!
      Altså gode karakterer er måden til at komme ind på diverse poster i Danmark. Bagefter kam man godt tage tørklædet på igen og rulle sig i kebab.

      Kommentar by Goofy — 22. juni 2010 @ 17:18

    27. Tillykke til pigerne oven over. Men hvor er de journalister der fremhæver danske unge der trods problematisk baggrund får studenterhue på eller på anden måde klare sig godt? Har venstrefløjen ikke glemt danske unge? Som venstrefløjen har glemt udkantsdanmark? Der er gået alt for meget religion i venstrefløjen. Hvor er den venstrefløj – og journalist – der er uafhængig af religion?

      Kommentar by Liva — 22. juni 2010 @ 17:25

    28. “Flot af de 2 piger, hvad med at glæde jer over de har fået en flot eksamen. Sammen med mange andre”

      Der er ingen grund til at glæde sig over at muslimer har succes. Hvorvidt i hvert fald den ene af dem rent faktisk er det, har jeg dog ikke set noget direkte bevis på.

      “Tillykke til de to røv-sparkende piger!”

      God fornøjelse med røv-sparkene. Der vil ikke blive mangel på dem.

      “for hver dygtig ikke-muslimsk ung indvandrerpige er vi bebyrdet med 40-50 unge muslimske indvandrermænd, som knap nok kan læse og skrive”

      Erfaringen viser at det er de højtuddannede muslimer der er de farligste. Det er dem der har evnerne til at forstå islams budskab og handle på det.

      Kommentar by Kafirharbi — 22. juni 2010 @ 18:01

    29. Hun bliver sikkert statsminister i den nye islamiske stat Danmark, i 2025.

      Mon hun erklærer venstrefløjen hadith eller haram?

      levende eller død.

      Og venstrefløjen klapper i deres små hvide hænder, febrilske og sukkende, multikulti-liderlige til tårer, endelig et eneste eksempel, som for dem bekræfter at alle deres millioner i integration skam er helt berettiget. Venstrefløjen har bevidst ingen proportionssans. Og de holder fast i deres “successer”, selvom de senere viser sig at være manipulerede løgne.

      Nå, jeg har ikke tid til mere nu, jeg skal over i dhimmiskolen og lære om Sharia og mine untermensch-pligter…

      Kommentar by Julie P. Kantoft — 22. juni 2010 @ 18:07

    30. “Nå, jeg har ikke tid til mere nu, jeg skal over i dhimmiskolen og lære om Sharia og mine untermensch-pligter…”

      Jamen, så kan du lige få en lille relevant opgave med på vejen. Du kan ligesom de i artiklen nævnte studenter overveje om det følgende er et hadith, et ayat fra koranen eller måske fra sirah.

      Muslim, Book 041, Number 6981:

      Ibn ‘Umar reported Allah’s Messenger (may peace be upon him) as saying: You will fight against the Jews and you will kill them until even a stone would say: Come here, Muslim, there is a Jew (hiding himself behind me) ; kill him.

      http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/muslim/041.smt.html#041.6981

      Kommentar by Kafirharbi — 22. juni 2010 @ 18:36

    31. @ Crass Børsting

      Den ene, og sandsynligvis begge, har muslimsk baggrund jævnfør huen.

      At muslimer er højtuddannede synes oftest at medføre, at de bliver mere ekstreme. Desværre.

      Hvordan højtuddannede mennesker kan støtte op om islams formørkede og racistiske lære er en gåde og uvirkeligt.

      Kommentar by acer — 22. juni 2010 @ 19:49

    32. Hvis hun er så klog,håber jeg ikke Halal osv er så vigtig
      for hende….

      Kommentar by POP — 22. juni 2010 @ 19:53

    33. Hvis det kan trøste jer lidt, så forsørger vi minsandten også begge forældre, så den studenterhat har kostet danskerne adskillige mill. HURRA for et lorteland.

      Kommentar by Fritz — 22. juni 2010 @ 20:45

    34. Så indslaget på internettet nu med denne Amani Meaidi, som ganske rigtigt propagandere for islam med et afskyeligt halvmåne symbol på kasketten.

      Kommentar by Kafirharbi — 22. juni 2010 @ 20:50

    35. Jeg har svært ved at forstå, hvordan to piger med udslået hår, fejlfrit dansk og en fantastisk flot eksamen kan give anledning til denne vrissende mistænkeliggørelse, som nogle her udtrykker.

      Multikulturen rummer mange ulykker, man der er vel ingen grund til at kaste mudder på lyspunkterne?

      Kommentar by Frede — 22. juni 2010 @ 21:44

    36. Thomas Fabricius er en yderst fornuftig fyr, og da jeg kender ham personligt kan jeg også bekræfte at han ikke er tilhænger af det multi-kulturelle samfund og andet vås, stærkt gået Thomas.

      Kommentar by Lasse Højbjerg — 22. juni 2010 @ 21:51

    37. “Jeg har svært ved at forstå, hvordan to piger med udslået hår, fejlfrit dansk og en fantastisk flot eksamen kan give anledning til denne vrissende mistænkeliggørelse, som nogle her udtrykker.”

      Jeg tror ikke der er mange der interessere sig særligt meget for de i medierne omtalte muslimers eksamenspapirer, frisurer eller beherskelse af de danske sprog. Hvad der derimod er interessant er mediernes forherligelse af Amani Meaidi, der som der fremgår af indslaget på TV2 har revet dannebro af studenterhuen og erstattet det med den islamiske halvmåne.

      Kommentar by Kafirharbi — 22. juni 2010 @ 22:24

    38. Frede, problemet ligger i halvmånen…

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 22. juni 2010 @ 22:56

    39. Jamen så så vi da to flittige, dygtige og tilsyneladende moderne unge kvinder med anden etnisk baggrund. TV fik sagt, hvad de ville.
      Indrømmet, mine følelser var lidt blandede. Specielt Amani virkede temmelig kulturelt bundet. Hun ville være læge og arbejde i Gaza indenfor organisationen “Læger uden grænser”. Ikke at jeg på nogen måde finder det besynderligt, hendes baggrund taget i betragtning. Det er det, som er problemet. Ingen kan forlange at unge nydanskere skal lægge afstand til det de føler sig nærmest knyttet til, nemlig deres egen familie, folk og kultur. Men vi taler om et stærkt voksende element i Europa, som ikke er kendt for deres store integrationsevne/vilje. Konfrontationerne vokser og der er ikke håndfaste beviser for at højere uddannelse eliminerer risikoen for alvorlige konflikter. Måske snarere tværtimod. Derfor må jeg dryppe lidt malurt i bægret ved at spørge: Er disse unge veluddannede ikke-etniske danskere en fordel for Danmark eller vil de medvirke til at eskalere mistroen og fjendtligheden mellem de to store folkningsgrupper i det kommende samfund. Desværre tror jeg ikke der gemmer sig nogen Ayaan Hirsi Ali i disse piger.

      Kommentar by EH — 23. juni 2010 @ 00:02

    40. At det overhovedet blev så stor en historie, skyldes det usædvanlige. Det sædvanlige er, at ca. 80% af indvandrerkvinderne ikke fatter dansk på et blot brugbart niveau (også en avishistorie, fra i mandags).

      Og når det så endelig lykkes nogle muslimske kvinder at tage en uddannelse, skal den naturligvis bruges i det lykkelige arabien frem for i dét land, der har taget imod dem og betalt alt, også deres uddannelse.

      Amani ender nok med at skrige og jodle sammen med de øvrige gazanere, hver gang der bliver skudt en enkelt gazaner til gengæld for raketterne, som sendes ind over Israel.
      Og hun vil da være iført tørklæde samt en 3-6 børn.

      Må man minde om, at flere af 9/11-terroristerne var ingeniører, uddannet i Hamburg?

      Skønne spildte kræfter, efter min opfattelse.

      Kommentar by hp — 23. juni 2010 @ 02:25

    41. Mere uddannelse fører ikke til bedre integration
      http://www.information.dk/178351

      Traditioner blokerer for indvandrerkvinders karriere
      http://www.ugebreveta4.dk/2009/200939/Baggrundoganalyse/Traditioner_blokerer_for_indvandrerkvinders_karriere.aspx

      http://www.lige.dk/files/pdf/at_vaere_muslimsk_kvinde_i_dk.pdf

      Kommentar by BE — 23. juni 2010 @ 02:36

    42. Jeg har lige været indlagt på Frederiksberg Hospital, Rigshospitalet og Kalundborg sygehus, 2/3 af lægerne på disse hospitaler er ikke danske. Så det med at de ikke kommer videre efter gymnasiet er ikke helt sandt.
      Kan stadig kun glæde mig over at der er nogen af disse ikke intergrerbare muslimer, virkelig bliver til noget ligesom deres danske kammerater.

      Kommentar by Michael Larsen — 23. juni 2010 @ 07:46

    43. #38:

      Jeg er ganske enig, men omvendt så ville denne halvmåne jo stadig være dominerende i hendes bevidsthed, hvis hun gik arbejdsløs rundt derhjemme, og allerede havde 2 børn.

      Jeg synes, det er et langt skridt i den rigtige retning. Kunne resten bare følge trop, og kunne man vise sympati med, og interesse for, danske værdier, ville vi være meget langt.

      Jaja, jeg ved det er utopi, men man kan da håbe…

      Kommentar by Cicero — 23. juni 2010 @ 07:55

    44. Titanics orkester spiller stadigvæk deres søde beroligende melodier, alt imens skibet langsomt synker. Det skulle jo nødigt gå op for passagerne, at skibet er på vej til at synke med mand og mus.

      Kommentar by Morten O — 23. juni 2010 @ 07:59

    45. […] medierne fokuserer på andre ‘danskere’. Skriv en […]

      Pingback by Dansker får årets højeste studentereksamen « Hodjas Blog — 23. juni 2010 @ 08:43

    46. ->42: Der findes læger, og så findes der læger.

      Og her er der nogle veluddannede ‘danskere’: http://hodja.wordpress.com/2008/02/01/suher-othmann-en-opf%c3%b8lgning/

      Kommentar by Hodja — 23. juni 2010 @ 08:53

    47. @ Frede

      Det kan være en lykkelig historie, og måske er vi for pessimistiske.

      Men særligt lægestudiet synes at tiltrække veluddannede islamiske fundamentalister. Vi kan altså langt fra være sikker på, at dette i sidste ende bliver en positiv historie og et positivt bekendtskab for danskerne. Disse personer er bestemt intelligente, men islams racistiske lære kan de af den ene eller anden grund ikke frigøre sig fra.

      Kommentar by acer — 23. juni 2010 @ 09:01

    48. @ hp

      Det er netop problemet. Flere terrorister har været endog meget veluddannede. Andre har været “integrerede”. Men pludselig kom religiøsiteten snigende, og hadet til vesten og vestens oprindelige befolkning satte ind. Uddannelse er altså ingen garanti. Måske tværtimod. Desværre.

      Kommentar by acer — 23. juni 2010 @ 09:05

    49. Medicinstuderende (muligvis nuværende læge) Suher Othman har også palæstinensisk baggrund, og hun er ingen gave til demokratiet.

      Suher Othman deltog i 2004 i et tv-program, hvor man diskuterede Ayaan Hirsi Ali. Fra Hodja:

      “…og så skruer vi tiden tilbage til den 10. november 2004, hvor Suher (Suher Othman, red.) og flere veninder var på TV2 i anledning af mordet på Theo van Gogh, efter at hans og Ayaan Hirsi Alis film ‘Submission’ var blevet vist på TV.

      Suher og veninderne gav tydeligt udtryk for at van Gogh fik, hvad han havde fortjent og udtalte envidere:

      ”Det var også et forudsigeligt mord. Van Gogh og Ali havde selv været ude om det i filmen ”Submission” om tvangsægteskaber og vold, hvor de groft udfordrer islamiske værdier. Og gør man det, må man være forberedt på det værste.”

      Jeg synes ikke Hirsi Ali har ret til at gå frit på gaden”, mente den arkæologistuderende Aiysha Abu-Laban. Og veninden Suher Othman var enig: ”Jeg tror ikke, at hun realistisk kan forvente, at hun kan gå i fred”.

      Hvis jeg kommer med en eller anden ekstrem udtalelse om dette samfund, så ved jeg, at jeg vil blive overvåget af PET. Så når den somaliske kvinde kommer med ekstreme udtalelse om islam, så må hun vide, at hun vil blive overvåget af muslimer. Hendes risiko er selvvalgt.”

      http://hodja.wordpress.com/2008/02/01/suher-othmann-en-opf%c3%b8lgning/

      Som det fremgår, er Suher Othman trods sin fine uddannelse antidemokrat og islamist. Josef Mengele var sikkert også en fremragende læge. Det kan man bare ikke bruge til noget, når menneskesynet, som personen oppebærer, er så forskruet.

      Kommentar by acer — 23. juni 2010 @ 09:15

    50. > 42. ML:
      “Frederiksberg Hospital, Rigshospitalet og Kalundborg sygehus, 2/3 af lægerne på disse hospitaler er ikke danske.”
      Sludder og vrøvl. Så højt er tallet slet ikke.
      Men det virker som om, hr. Larsen er godt tilfreds med ikke at blive behandlet af danske læger på danske hospitaler. Et multikulturelt kick.

      Kommentar by Gunnar Biering — 23. juni 2010 @ 09:17

    51. Amani Meaidi takkede i øvrigt Gud (der menes vel Allah) og sine forældre, da hun blev student. Ingen tak til det danske samfund.

      “- Nu vil jeg bare nyde det her øjeblik, siger Amina, der takker Gud og sine forældre for støtten gennem studierne. Ved siden af studierne har hun haft tid til to fritidsjobs ved siden af. Som ekspedient i en tøjbutik og på McDonalds, hvor hun iøvrigt har været månedens medarbejder to gange.”

      http://www.berlingske.dk/danmark/amani-blev-student-med-131-i-snit

      Jeg er slet ikke sikker på, at denne historie ender positivt for det danske samfund og danskerne.

      Kommentar by acer — 23. juni 2010 @ 09:24

    52. Uriasposten skriver, at hun har iransk-palæstinensisk baggrund, men i Berlingske Tidende står der, at hun har irakisk-palæstinensisk baggrund:

      “Hun er født og opvokset i Danmark, mens hendes forældre er flygtninge fra henholdsvis Irak og Palæstina, der kom til Danmark sammen, året før de fik Amani i 1991.”

      http://www.berlingske.dk/danmark/amani-blev-student-med-131-i-snit

      Lad mig afslutningsvis ønske pigen tillykke og samtidig udtrykke et håb om, at hun ikke falde for islams racistiske og totalitære budskab.

      Kommentar by acer — 23. juni 2010 @ 09:30

    53. En halvmåne på hatten!

      Vi tigger og ber sgu om langt størstedelen af de problemer vi har.

      Kommentar by Mogens Lykketoft på speed — 23. juni 2010 @ 09:31

    54. Cicero:
      Jeg synes, det er et langt skridt i den rigtige retning. Kunne resten bare følge trop, og kunne man vise sympati med, og interesse for, danske værdier, ville vi være meget langt.

      Jeg er grundlæggende enig, og dem med huerne har nu fået en ballast af mere nyttig viden end det, der er baseret på halvmånereligionen. Det gælder om at blive ved med at gøre måneguden og dens tilhængere til grin. Så vil det med tiden vise sig, at alt andet er mere nyttigt end den arabiske overtro, de har bragt til landet.

      Det bliver ikke uden ballade, naturligvis.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 23. juni 2010 @ 09:31

    55. ->49: Bemærk: alle ‘veninderne’ i den omtalte udsendelse var akademikere.

      Kommentar by Hodja — 23. juni 2010 @ 09:52

    56. Specielt Amani virkede temmelig kulturelt bundet. Hun ville være læge og arbejde i Gaza indenfor organisationen “Læger uden grænser”.

      Utroligt som den konflikt binder mennesker over hele verden!

      Hun er fri til at tage en fin uddannelse og opbygge en god tilværelse her. Alligevel vil hun hellere ned til elendigheden i Gaza, styret af galningene i Hamas, og se om hun kan udrette noget der.

      Hvad binder hende – skyldfølelse, eller hvad?

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 23. juni 2010 @ 10:21

    57. Sidder lige og ser et program på DR1, der hedder; Mine elskede møgunger. Et program om en klasse med flersprogede børn og deres lærer. Om hvordan hverdagen går i klassen med drillerier, mobning, vold, skæld ud, gråd, sociale arv, analfabeter, osv.
      Hvordan udlændinge styrer en klasse og kræver al lærerens opmærksomhed, så andre ikke bliver undervist.
      Lærerens latterlige rundbords teori og total mangel på pædagogik.
      Børn, der kommer fra et muslimsk hjem, der har svært ved at acceptere den danske måde og oplære på.
      Det er nok ikke lige fra sådan en klasse at hun har fået sin bagviden til at kunne gå videre.

      Så kunne godt tænke mig at vide om dette vidunderbarn har gået i dansk skole eller på muslimsk skole?

      Kommentar by Goofy — 23. juni 2010 @ 10:27

    58. Måske den samme sindssyge, feminine drivkraft, som får nogle til at ønske sig en tilværelse sammen med Peter Lundin?

      Kommentar by Peter R — 23. juni 2010 @ 13:28

    59. Man må undre sig over, hvorfor ingen af de 3 hospitaler Michael Larsen har været indlagt på, beholdt ham på en lukket afdeling.

      Kommentar by Nielsen — 23. juni 2010 @ 13:39

    60. I de fleste medier omtales pigen som Amani Meaidis.

      Kommentar by acer — 23. juni 2010 @ 13:57

    61. Nielsen

      Flot at du kunne skrive så mange ord og så på en gang

      Kommentar by Michael Larsen — 23. juni 2010 @ 15:09

    62. Hodja

      Hvad mener du? Er de ikke læger?

      Kan godt lide at du linker til din egen blog, så du er enig med dig selv.
      ->42: Der findes læger, og så findes der læger.

      Og her er der nogle veluddannede ‘danskere’: http://hodja.wordpress.com/2008/02/01/suher-othmann-en-opf%c3%b8lgning/

      Kommentar af Hodja — onsdag 23. juni 2010 @ 08:53

      Kommentar by Michael Larsen — 23. juni 2010 @ 15:13

    63. Gunnar Biering

      Er du ansat på Frederiksberg Hospital, Rigshospitalet eller Kalundborg sygehuset.
      Fra den 17. maj 2010 til den 25. maj var jeg indlagt på Frederiksberg Hospital, hvor jeg fik besøg af 10 læger de 7 af dem var ikke danske, norske eller svenske. På Rigshospitalet hvor jeg var indlagt fra den 25. maj til den 27. maj fik jeg besøg af 2 forskellige læger den ene var Mohammed og den anden var Jesper
      Fra den 27. maj til 10. juni var jeg på Kalundborg sygehus, hvor jeg mødte 3 læger, de 2 var af udenlandsk afstamning.

      Så det er flot at du kan sige så skråsikkert at det er sludder og vrøvl. Det eneste jeg ønsker Hr. Biering er at jeg får en god behandling og da der ikke er “danske” læger nok så må vi tage de lige så godt uddannede læger fra andre lande.

      > 42. ML:
      “Frederiksberg Hospital, Rigshospitalet og Kalundborg sygehus, 2/3 af lægerne på disse hospitaler er ikke danske.”
      Sludder og vrøvl. Så højt er tallet slet ikke.
      Men det virker som om, hr. Larsen er godt tilfreds med ikke at blive behandlet af danske læger på danske hospitaler. Et multikulturelt kick.

      Kommentar af Gunnar Biering — onsdag 23. juni 2010 @ 09:17

      Kommentar by Michael Larsen — 23. juni 2010 @ 15:24

    64. Må bare bolle dem…

      Kommentar by Franzo — 23. juni 2010 @ 20:29

    65. Hm… Priskontrol på sundhedsydelser fører til mangel.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 23. juni 2010 @ 21:23

    66. 64: ???

      Kommentar by POP — 23. juni 2010 @ 21:48

    67. slap et vildt gennemsnit ,hun er da noget af en fessor.
      man må håbe at hun bruger det til noget fornuftigt.

      Kommentar by A Andersen — 24. juni 2010 @ 19:20

    68. > 63. ML
      Jeg har kendskab til sektoren og ved, at dine 2/3 udenlandske læger er vrøvl. Du fremkommer med tallet, så du skal dokumentere det, hvad du naturligvis ikke kan, da det er forkert.

      Det, der irriterer mig, er, at du lader til at synes, at det ville være i orden med så mange udenlandske læger (eller alle mulige andre grupper). Jeg mener, at vi med vore uddannelsesudgifter bør være selvforsynende, og også af kommunikationsmæssige grunde bør lægerne være danske.

      Kommentar by Gunnar Biering — 24. juni 2010 @ 21:43

    69. Så længe en læge er dygtig, forstår dansk , og ikke planlægger terror angreb i sin fritid, er der vel ikke noget prolem i at han/hun er fra et andet land

      Kommentar by A Andersen — 24. juni 2010 @ 22:28

    70. Næh, hvis bare han kunne blive i sit eget land, hvormed danskkundskaberne automatisk bliver ligegyldige.

      Kommentar by Nielsen — 27. juni 2010 @ 07:22

    71. Hej alle

      Nu har jeg desværre ikke læst alle inputs – men nogle stykker.

      Jeg vil først og fremmest sige til personen, som gætter på, at jeg ikke er muslim: jeg er muslim – jeg tror fuldstændig på koranen. Jeg beder 5 gange om dagen, faster …
      Min religion er netop den faktor, som udgør fundamentet for min person – det er min religion, som har lært mig, at man skal hungre efter viden.

      Til de personer, som påstår, at min præstation på gymnasiet ikke afspejler mine kommende præstationer, vil jeg blot sige, at jeg skal til at læse lægevidenskab. Jeg vil dedikere al min tid og evner til dette studie i håb om at ende som neurolog – i håb om at kunne hjælpe mennesker – som min religion har lært mig at man skal gøre :)

      mvh. AMani

      Kommentar by Amani Meaidi — 3. august 2010 @ 20:00

    RSS feed for comments on this post.