4. august 2010

Flere ’sløsede fejl’

Når det drejer sig om skattebetaling, så var Thornings mand kun hjemme 33 weekender om året. Da han skulle tilskødes Østerbro-lejligheden, var han der pludselig hver weekend fra fredag til mandag. “En sløset fejl” i ansøgningen forklarede hun på TV. Herunder fem citater sakset fra dagens BT.

“Når han (Stephen Kinnock, red) kommer hjem torsdag aften eller fredag eftermiddag, er det ham der tager over i huset – laver mad, vasker tøj og kører børnene til aktiviteter, hvis de skal det.” (Interview i Ugebladet Femina, 28. april 2010)

“Man skal også huske på, at min mand kommer hjem og er der tre nætter hver uge.” (Helle Thorning-Schmidt i Nordjyske, 10. januar 2010)

“I dag arbejder Stephen for World Economic Forum, hvor han flyver til om mandagen og er til fredag. Nogle uger hopper han allerede på flyet hjem til familien om torsdagen for at få mere tid med familien.” (Helle Thorning-Schmidt i BT, 27. september 2009)

“Jeg er et kendt ansigt i Super Best på Østerbrogade, hvor Camilla (yngste datter red.) og jeg handler ind hver weekend.” (Stephen Kinnock i Politiken, 14. juli 2009)

“Det er en ære at tjene sit parti, og det er en ære at tjene sit land, hvis du kan komme til det. Siden har tilfældet villet det sådan, at Stephen har fået job i Skt. Petersborg i Rusland, hvor han er fire dage om ugen og hjemme på lang weekend.” (fra Gunilla Royers Borgens Dronninger, 2006)

Intet om Helle Thorning-Schmidt på DR Update, hvor der til gengæld er tre om Lene Espersen.

(Måling: Lene bør gå af; Afmålt støtte fra Per Stig; – Lene bliver på posten)

Oploadet Kl. 13:50 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/16617/trackback

24 Comments »

  1. Det kan godt være papegøje helle gentager sig selv utallige sløset gange, men det ændre ikke på sandheden om, at vi ikke kan være tjent med en så sløset statsminister kandidat.
    Det kan godt være papegøje floskel helle ikke pjækker fra Folketinget, men så sløser hun tiden væk med alt muligt andet end at “tjene” sit land.
    Sjuske sløse papegøje helle har jo også sløset med sin datters folkeskolegang og ikke tilpasset sin datter til det socialdemokratiske muslimske helvede, som flere af vores folkeskoler er blevet til, så kan det da godt være helle også vil kalde dette en sløset fejl, men det ændre jo ikke på sjuske papegøje helle har flyttet sin datter væk fra den berigende socialdemokratiske folkeskole, som alle andre bliver udråbt som racist, hvis de gør det samme som sløse helle, der tilhører det stue rene parti.

    Så kan man undre sig over hvordan kassedamerne m/k på mindstelønnen, kan holde de højtlønnede socialpampere ud og tro på deres floskler og ydermere stemme på dem.
    Tænk! at stemme på en vensterfløj, der vil indfører 12 min mere arbejde, for at bevarer helles skattesnyd og fortsatte stor import af arbejds uduelige muslimske gedehyrder.
    Utroligt!

    Kommentar by li — 4. august 2010 @ 14:44

  2. Er dette ikke en helt simpel skatteunddragelsessag? Helle Thorning Schmidt og ægtefælle har i årevis meddelt skattevæsenet, at manden kun var i Danmark 33 weekender om året og derfor skulle betale skat i Schweiz.
    Samtidig har hun i en stribe interviews over de seneste år fortalt, at han er hjemme hver uge.
    Det er ikke sløseri. Sløse-undskyldningen er noget, hendes spindoktorer har opfundet her, hvor BT afslørede sagen.
    Derimod afslører det manglende omtanke. Hvis man har afgivet en forkert oplysning til skattevæsenet, skal man ikke dementere den i interviews! Det afslører manglende overblik.
    Kan hun undgå en skattesag ved at betale frivilligt for 2009? Hvad med årene før?

    Kommentar by Gunnar Biering — 4. august 2010 @ 15:09

  3. Forskellen på DDR Updates dækning af denne sag og deres dækning af Lene Espersens prioriteringer er påfaldende. Men det er de Konservative ikke selv uden medansvar for.

    Igennem ni år har en i egen optik borgerlig regering ikke gjort noget ved den tvangsindlæggelse til rød-grøn propaganda som DDR udgør. Tværtimod har de igennem medielicensen sørget for at endnu færre borgerlige i dette land kan slippe for at blove holdt for nar for egne penge.

    Kommentar by Vagn Henning — 4. august 2010 @ 15:38

  4. Ja, ikke nok med at hun er skattesvindler, hun er endda en dårlig en af slagsen.

    Kommentar by Hans Jensen — 4. august 2010 @ 15:42

  5. 21 tv-avisen i går Tirsdag havde også fokus på Lene. Per Stig’s debatindlæg der faktisk forsvarede hende men ikke så følelsesladet som nogen “medier” kræver det var temaet.
    Og hvem skal vi ringe til for at få en udlægning af situationen.

    Lad os prøve med den medieliderlige ex-konservative Peter Norsk.
    For han kommer jo helt sikkert med en nøgtern vurdering af tingene, og vil naturligvis ikke forsøge at retfærdigegøre sin egen udmeldelse endnu engang.

    Kommentar by Superman — 4. august 2010 @ 15:43

  6. Enig med 2.Gunnar Biering og 4.Hans Jensen. Det er en simpel sag om skattesvindel og det er ikke småting, der er unddraget for. HTS boede i Bruxelles i 3 år, men beholdt ulovligt adresse og brugte lejlighed i København som helårsbolig selvom den juridisk skulle have feværet anmeldt som feriebolig. Det er ikke småting der er kommet frem af løgne og fortielser, der skulle sikre det bjergsomme par maksimal profit og minimal skat. Jeg har ikke set alle artikler om HTS skattesnyd, men jeg har ikke set omtalt at parret i flere år yderligere disponerede over en lejlighed i Leningrad, som var betalt af Brititsh Council. Det var mens de boede i Bruxelles og HTS stadig ulovligt hævdede at bo helårs i sin lejlighed på Amager?

    Fra MailOnline:Last Kinnock boards Euro gravy trainLast updated at 10:58 07 February 2006:
    …And the couple’s Cambridge-educated son Stephen, 35 – himself a father of two – gets a taxpayer-funded salary for his job with the British Council. For most of his eight years with the body, he was based in Brussels, but last year was appointed director of the council in St Petersburg, where he and his family have a grace-and-favour apartment. Stephen’s wife Helle, an MEP and leader of Denmark’s social democrats at Brussels, earns £40,000, as well as the same allowances as her mother-in-law.

    http://www.dailymail.co.uk/debate/columnists/article-376418/Last-Kinnock-boards-Euro-gravy-train.html

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 4. august 2010 @ 16:03

  7. Det er i hvert fald utroligt heldigt for hende at alle hendes sjuske fejl er faldet ud til hendes fordel.

    Kommentar by Hartvig — 4. august 2010 @ 16:19

  8. DR s bias i disse to sager er simpelthen så forargelig ! I morgen radioaviserne er det Thorning indtil kl 07. Når folk så er såtet op, så er det Espersen. De er gennemsigtige som vand på DR.

    Kommentar by wied — 4. august 2010 @ 16:20

  9. Var Gucci-Helle ikke HELT oppe og ringe under COP15 over det store CO2 udslip fra de grimme og dumme danskere….?!

    Hvad mon er denne families CO2 udslip med alle disse flyveturer hver uge?

    Det er som med Folkeskolen, skat og alt andet…. Ikke noget for en rigtig pamper!

    Anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 4. august 2010 @ 17:36

  10. Hmm – og som jeg lige har læst i EB (af alle steder) betaler socialakrobatiet for hendes skatterådgivning (over 100.000 kr.). Det skal hun iøvrigt svare skat af.

    Iøvrigt var der også noget (læst sammesteds) om at hun tidligere var indblandet i en svindelsag om CPR registre.

    Sagen vokser og vokser…..socialakrobatiet bør snart have ny formand. Hvem mon?

    Kommentar by Sigwar — 4. august 2010 @ 17:51

  11. Her noget fra EB 2007

    Statsministerkandidat Helle Thorning Schmidts mand, diplomaten Stephen Kinnock, arbejder i Rusland og er omfattet af de britiske skatteregler. Dermed betaler han ikke skat i Danmark, skriver Ekstra Bladet – Selv hvis han tiggede og bad om lov til at betale indkomstskat i Danmark, ville det ikke kunne lade sig gøre i hans tilfælde, siger Helle Thorning Schmidt til Ekstra Bladet.

    Avisen har opdaget, at Stephen Kinnock arbejder for den britiske stat og er udstationeret i Rusland. I dag skriver Ekstra Bladet derfor, at han ikke er officielt bopælsregistreret i Danmark eller England, men derimod i Skt. Petersborg. Helle Thorning-Schmidt og familiens to fælles børn er bopælsregistreret i Danmark og betaler indkomstskat i Danmark.

    Ekstra Bladet: – Fakta er vel også, at din mand – og dermed jer som ægtepar – samlet slipper billigere i skat, fordi din mand betaler skat i det skattebillige England? Sådan spørger avisen i dag Helle Thorning Schmidt.

    Helle Thorning Schmidt: – Altså, han arbejder i Skt. Petersborg. Han er ikke bopælsregistreret i Danmark. Han er diplomat, udsendt af den britiske stat. Vi overholder alle regler. Så hvad er problemet?

    Stephen Kinnock arbejder fire-fem dage om ugen i Skt. Petersborg. Resten af ugen tilbringer han sammen med familien i Danmark. Stephen overnatter dermed langt under 180 dage om året hos familien i familiens fælles hus på Østerbro i Danmark, har avisen konkluderet.

    Kommentar by tavsen — 4. august 2010 @ 17:53

  12. Hvem pukler kamelerne for?

    Kommentar by L. johs — 4. august 2010 @ 18:05

  13. S har lige døbt en af deres kendte slagsange om til “Når jeg ser et (champagne-)pink flag smælde…..”.

    Kommentar by Limewoody — 4. august 2010 @ 18:20

  14. Jeg troede, at det var Per Pinky Larsens sang :-)

    Kommentar by Peter R — 4. august 2010 @ 18:30

  15. “De svage” er altid – og har altid været det perfekte trinbræt for den øvre middelklasses egen vej til pamp og pagt.

    Kommunisten Helle Thorning er derfor den PERFEKTE pamper for socialkammeraterne, der jo traditionelt svælger i pampere.

    Med vælgerne hjælp ser vi snart en ny firbande bestående af Overkammerat Helle, folkeskoleminister Mette Skrigeskinke, Propagandaminister Henrik saSS og Sheriff Mogens Ulykketoft med ansvar for skatter og afgifter. Alle sekunderet af radigale landsforræddere og hardcore kommunister.

    Løb lemminger, løb !

    Kommentar by Tolder — 4. august 2010 @ 18:31

  16. “Tilpunktogprikke-Helle” har ikke undskyldt noget i dag.
    Hvad sker der dog?
    Har hun fundet ud af, at danskerne har luret hende? Eller prøver man at tie det ihjel – ligesom DR?

    Kommentar by L. johs — 4. august 2010 @ 23:49

  17. Hvis svindel-Helle overlever dette politisk, så er Danmark bund-korrupt. Men det ved vi jo i forvejen.

    Og hvis DR slipper fra den gang spin og fordækthed de lægger for dagen i denne sag, så er der simpelthen magthavere i Danmark, der ønsker demokratiet afskaffet i Danmark, islam eller ej.

    There is indeed something very rotten in the state of Denmark!

    Ingen har lov til at vende hovedet væk fra det der foregår i øjeblikket. Ikke i et demokrati.

    Kommentar by Julie P. Kantoft — 5. august 2010 @ 00:01

  18. 31-7

    Skal Helle Thorning gå af som formand for S?
    26% – Nej, hun kan stadig vinde valget
    74% – Ja, hun har ødelagt det meste med denne sag
    35718 stemmer

    Kan man stole på, hvad Helle Thorning siger, efter B.T.s nye afsløring om mandens skattesag?
    72% – Nej, hun er utroværdig
    18% – Ja, det betyder ikke noget
    10% – Jeg er i tvivl
    41856 stemmer

    Kommentar by tavsen — 5. august 2010 @ 08:12

  19. Er der først 2009 at han er skattepligtig ?
    Siden 2004 har han vist været ansat i Britisk Council i Moskva og bosidende i Danmark.

    Den aftale om beskyttelse imod dobbelt som alle går ud fra gælder, er jo en spcifik aftale som friholder ansatte på den britiske ambasade og Britik Council i København.

    Han har aldrig været ansat i Danmark ?
    ?
    Så er der ikke et mindre rpblem med skarrerne fra 2004 til 2008

    Kommentar by Morten Dreyer — 5. august 2010 @ 08:16

  20. Det er ikke overraskende at DR laver det de gør. (Men godt at Urias dokumenterer det) Men det er overraskende og også vældig interessant at en kvindelig socialdemokratisk leder er gift med en mand, der ikke selv forklarer sig, når den aktuelle sag også handler om ham. Så hvis vi får en kvindelig statsminister fra den kant, så følger der en mand med, der ikke pipper et pip i baggrunden. Var det gået med en mandlig statsminister i dag – at konen holdt sig tavst passiv i baggrunden? Det tror jeg ikke.

    Jeg synes at det er ved at være tid til at venstrefløjen kigger efter en ny statsminister kandidat.

    Kommentar by Liva — 5. august 2010 @ 12:32

  21. Klag til DR Nyheder – tv2 nyheder over divergensen mht dækning af Lene E’s manglende arbejdmoral/ Helles skattespørgsmål!
    Spørg, hvorfor vi i detaljer har hørt om LE’ sag siden påske – og hvorfor Helles skattesag “pludselig” er intet.

    Russiske tilstande?

    Jeg henvendte mig begge steder – og om ikke receptionisten hsvde mandat begge steder til at affærdige mig???
    Fortælle, at de bestemt ikke havde samme opfattelse?
    Er de receptionisster eller???

    Prøv selv!

    Kommentar by L. johs — 5. august 2010 @ 15:59

  22. Jeg tigger nu:
    Ring til Dr nyheder’+ tv2 nyheder og spørg til netop den forskelsbehandling.(Lene E’s manglende arbejdsmoral/ Helles skattesag – og deres forskellige opfattelser af det.

    Jeg oplevede, at selv receptionisterne havde mandat til at sortere min klage fra.
    I første omgang blev jeg affærdiget – og røret klasket på inden jeg fik navnet på ansvarlige.
    I næste omgang sagde en receptionist, at hun ikke var enig i min klage.Job done! Jeg ringede op igen, og andre boller kom på suppen?
    Det er ren ?????
    Har jeg nmisforstået noget – taget fejl?

    PRØV SELV!

    Håber, I alle vil afprøve den oplysning, så jeg ikke står alene.

    Kommentar by L. johs — 5. august 2010 @ 16:17

  23. #21+22, L. johs. Der er en der har gjort sig lidt erfaringer:

    “Det lyder måske fantastisk, men man KAN faktisk godt få noget ud af at klage til DR for upartiskhed. Mollerup er, selvom han er gammel kommunist, ikke helt umulig.

    Du skal skrive et brev – ikke en mail – til den ansvarlige for udsendelsen. Fremhæv MEGET TYDELIGT at det handler om en klage. Gør du ikke det, så kalder de det en kommentar, og det er nogen helt andet. En kommentar kan man tage sig af ,læse eller lade være, svare på eller lade være. En klage har en helt specifik forretningsgang, der sikrer, at den i sidste ende afgøres af DR’s generaldirektør.

    1.
    Download først udsendelsen, så du kan dokumentere det, når den tages af DR’s hjemmeside.

    2.
    Påvis i pænt og høfligt sprog hvor du finder udsendelsen tenditiøs, fejlinformerer, eller at man ved mimik, kameraføring og lyssætning får nogen til at fremstå usympatisk, at studieværten ikke er neutral, eller at man ikke lader den anklagede få sidste ord. Det ses ofte, at man lader anklageren få lov til at fyre et par udokumenterede grovheder af til sidst, uden modparten levnes tid til at svare. Det er uhæderlig journalistik.

    3.
    Den ansvarlige vil afvise klagen.

    4.
    Så skriver du igen, og påviser fejlene, og ganske ofte kan man også påvise fejl i den ansvarliges replik.

    5.
    Klagen afvises med sikkerhed igen, DR er i egne øjne ufejlbarlig.

    6.
    Så skriver du til Jacob Mollerup, og vedlægger korrespondancen som kopi.

    7.
    Mollerup vurderer sagen, og han tager absolut ikke altid DR’s parti. Han udarbejder en indstilling til generaldirektøren – Plummer, som skal afgøre samtlige klager der modtages. Mollerups indstilling følges næsten altid.

    8.
    Alt efter alvorligheden i klagen, får afdelingen en påtale, der kan blive tale om en intern sag, og der bringes et dementi eller en beklagelse på DR’s hjemmeside, og i næste udgave af udsendelsen.

    Om det er bøvlet? Ja da, vist er det da bøvlet. Men det er bøvlet værd at få ret, og det er også bøvlet værd at vide, at selv om man ikke fik ret, fik man måske flyttet et par hegnspæle, så det er lettere næste gang.

    Kommentar af Hans Jensen — lørdag 24. juli 2010 @ 16:29”

    Kommentar by Peter R — 5. august 2010 @ 17:34

  24. Alle børnene betalte til SKAT, undtagen Helle, for hun kunne ikke tælle.

    Kommentar by R — 6. august 2010 @ 12:26

RSS feed for comments on this post.