1. september 2010

Uffe-Ellemann Jensen og de nye totalitære

Uffe Ellemann-Jensen er efterhånden blevet en af de helt store helte for anstændighedens fortrop. Han mener ikke Sverige bedriver hetz mod Sverigedemokraterna, landet har bare valgt ‘nogle andre standarder’. Selv ikke-hemmelige afstemninger, og det at valgtilforordnede kan se hvem der tager en Sverigedemokrat-stemmeseddel, er uproblematisk. Her citeret fra hans blog – Måske kunne man lære noget af den svenske debatkultur…

“Svenske vælgere, der ønsker at sløre deres stemmeafgivning, tager bare stemmesedler fra flere partier, og vælger så selv i enrum, hvilken stemmeseddel der skal bruges.”

Den ledsagende debat kan anbefales. Det totalitære er lige under overfladen.

“Kunne Danmark ikke lukke de mange had sites som florerer på nettet. Hadsites som Uriasposten…” (‘Flemming Andersen’, 1. september 2010)

Oploadet Kl. 14:45 af Kim Møller — Direkte link43 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/17418/trackback

43 Comments »

  1. Uffe Ellemann-Jensen skriver “Svenske vælgere, der ønsker at sløre deres stemmeafgivning”. Gentager: DER ØNSKER AT SLØRE DERES STEMMEAFGIVNING! Jeg var ved at falde ned af stolen. Er det ikke netop det, det handler om? Det er jo en tilståelsessag. Der er IKKE hemmelige valg i Sverige indrømmer Uffe Ellemann-Jensen! Men skidt pyt siger Uffe, for hvis der er hemmelige valg kan man jo ikke vide, hvem der stemmer på noget forkert!
    Valgeksperterne Birgitta Wistrand, fil.dr. ved Uppsala Universitet, og Jørgen Elklit, professor ved Aarhus Universitet udtaler, at svenske valg ikke lever op til de elementære krav til valgets gennemførelse. De siger det med vanlig akademisk forsigtighed, men de er ikke til at misforatå:.”Svenske valg kan ikke ubetinget betegnes som ‘frie og retfærdige”. Kilde: Sverige: Her kan alle se hvad du stemmer
    http://www.ekstrabladet.dk/nationen/article1397931.ece

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 1. september 2010 @ 15:15

  2. Den faste hånd, der nævnes, skal bruges imod demokratiets fjender, for det er, hvad de er.

    Jeg mener, at både de røde og de blå politikere skal boycottes ved næste valg.
    En periode med udbredt anarki vil virke befriende.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 1. september 2010 @ 15:18

  3. Noget tyder på, at Uffe lider af begyndende senilitet.
    Den indstilling har han ikke haft under Den Kolde Krig.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 1. september 2010 @ 15:54

  4. Ronald Reagan havde ret angående totalitarismen, han ville heller ikke have tøvet over for islam. Uffe på den anden side er blevet blind og døv, han var standhaftig i sine ord mod kommunismen, men når det gælder Islam er han forsvarende over for undertrykkelse, tvang og vold.

    Ronald Reagans “A Time for Choosing” tale:
    http://www.youtube.com/watch?v=2pbp0hur9RU

    Kommentar by JL — 1. september 2010 @ 16:01

  5. “The word ‘appeasement’ is not popular, but appeasement has its place in all policy,” Churchill said in 1950. “Make sure you put it in the right place. Appease the weak, defy the strong.” He argued that “appeasement from strength is magnanimous and noble and might be the surest and perhaps the only path to world peace.” And he remarked on the painful irony: “When nations or individuals get strong they are often truculent and bullying, but when they are weak they become better-mannered. But this is the reverse of what is healthy and wise.”

    Kommentar by WilliamJansen — 1. september 2010 @ 16:45

  6. @ Falkeøje

    Enig. Har tænkt mig for første gang i mit liv at droppe det kommende folketingsvalg. Det ser også ud til at islamiseringen af Danmark buldrer derudad, uanset hvem der sidder på taburetterne.

    Kommentar by Morten P — 1. september 2010 @ 17:02

  7. Er der igen vrinsk i de gamle cirkus heste. De har haft deres tid i det sidste årtusinde. De er dinosaurer. Et jurassic park levn. De skulle have gjort deres, da chancen var der.
    Lad os nu komme videre med et Danmark for danskerne.

    Kommentar by Goofy — 1. september 2010 @ 17:21

  8. Flemming Andersen er totalitær, jesuit, “hensigten helliger midlet”. Lenin ville have elsket ham, Stalin ville have gjort ham til minister for indre anliggender, Honnecker ansat ham i Stasi som betroet medarbejder. Man vil kunne diskutere med ham i timevis, og han vil ikke kunne forstå det.
    Uffe har sat al sin goodwill over styr, nu nytter det ikke engang at holde mund, skaden er sket og uoprettelig. Godt han ikke blev statsminister.

    Kommentar by Hans Jensen — 1. september 2010 @ 17:23

  9. -> Hans Jensen

    Hvis Uriasposten blev lukket, ville det blot betyde, at jeg måtte finde nye domæner og andre måder at blogge videre på. Det ville være træls, men ikke mere end det. Den naturlige konsekvens af Flemming Andersens ord må være fængsling af undertegnede. Lynhurtigt ville andre udfylde behovet for Uriasposten, og så er vi lige vidt – flere lukninger, flere fængslinger.

    Det smarteste vil nok være at kontrollere adgangen til internet. Hvor langt vil ‘Flemming Andersen’ gå for at bevare tonen?

    Kommentar by Kim Møller — 1. september 2010 @ 18:12

  10. “Der er brug for en fast hånd”.

    Tja, hvor er det lige man ellers hører den slags formuleringer ….?

    Der er en ligefrem proportionalitet mellem det skingre og det autoritære, og så multikulturalismens fallit. Alskens tiltag – post penge i shamingkampagner og ramadanfestivitas – penge der kunne være gået til hvor mange hofteoperationer og plejehjemspladser? – vil ikke få en eneste modvillig dansker til at elske det uelskelige. Når metoderne for at indføre tusindårsriget – der jo ellers er tingenes naturlige tilstand, hvor vi køber spændende krydderier og taler om religion på dialogbænke – bliver så desperate som de gør, så er det en falliterklæring fra nogen der ikke aner deres levende råd.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 1. september 2010 @ 18:12

  11. Fast hånd? Hvis det strammer helt til og de begrænser ytringsfriheden, må vi jo VISE i handling, hvad vi mener? Er det det de vil have? Hvis de lukker demokratiet, er vi rigtig mange, der ved hvad vi har at gøre. Det ske sent :)

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 1. september 2010 @ 19:08

  12. Tak til 4.JL for linket. Det er en fantastisk og visionær tale!

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 1. september 2010 @ 19:31

  13. Ved at holde en halal “iftar” middag på Christiansborg den 6. September, giver de nye totalitære legitimitet og politisk opbakning til islam og dens søgen efter særstatus som lovreligion i Danmark.

    Siger socialministeren: “Men Benedikte Kiær afviser, at hun med sin deltagelse er med til at “fremme accepten af islamiseringen af samfundet”.

    Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1399962.ece#ixzz0yIdYccoZ

    Hvad skulle det ellers være?

    V og K har spillet fallit på Danskernes vegne og bringer landet og dets borgere i yderligere fare ved at støtte og fremme islamisering af landet.

    Kommentar by DanskeriTN — 1. september 2010 @ 19:33

  14. Sidste nyt: Af Eva Jung Onsdag den 1. september 2010, 13:43.”Valgstederne er åbnet i Sverige. Stemmesedler og valgplakater med det nationalistiske parti Sverigedemokraterne bliver fjernet. Stemmesedler med navnene på Folkpartiet, Socialdemokraterne, Moderaterne og alle de andre partier fik lov at ligge. Kun de borgere, som ville stemme på Sverigedemokraterne, måtte i går kigge langt efter den rigtige seddel.”
    http://www.berlingske.dk/verden/haervaerk-rammer-sverigedemokrater

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 1. september 2010 @ 19:49

  15. Uffe Ellemann-Jensen udtaler “Det er sandt demokrati! De udtrykker sig demokratisk ved at fjerne stemmesedler for et parti, de ikke kan lide. Det ville være rigtig godt, hvis det samme kunne ske i Danmark, Og vi ved jo heldigvis, hvilket fremmedfjendsk parti, der så ville få langt færre stemmer! Til gavn for Danmark, forstås”.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 1. september 2010 @ 20:02

  16. Had sites som Uriasposten?
    *lol*
    Ja,det er ikke alle, der kan tåle at høre sandheden,hvad der sker i Danmark

    Ellers kan jeg se flere af “Danmarks Løver” inde på Uffe Belleman bloggen
    Og Uffe Ellemann-Jensen var pinlig,når han i sin tid snakkede
    skole engelsk som udenrigsminister
    Selv et barn i 4.klasse kunne gøre det bedre !

    Uffe går nu hånd i hånd med Mogens ” Halal-hippie” Lykketoft….

    Kommentar by POP — 1. september 2010 @ 21:20

  17. Det bedste man kan sige om Uffe Ellemann-Jensen er at han er forhenværnde.

    Det er til gengæld også rigtig, rigtig godt.

    Der er ikke nogen grund til at læse kommentarerne til Berlingskes “blogs”. Der har aldrig været nogen form for debatkultur, kun 1000 Enhedslisten-tilhængere der sidder klar til at råbe i kor. Lad os glæde os over at de spilder deres tid der, mens verden går sin skæve gang andetsteds…

    Kommentar by Vagn Henning — 1. september 2010 @ 21:38

  18. De røde demokrater er forlorne og falske, hvilket ikke er noget nyt. Det kan man bare se på den kødrand af sociaslistiske “demokratiske” fup-stater som har eksisteret og stadig eksisterer.

    Kommentar by Tolder — 1. september 2010 @ 22:33

  19. Idioten indrømmer selv at venstrefløjen er NØD til at være udemokratiske for at slippe af med deres politiske modstandere. Er det en ideologi vi har hørt om før ??

    Kommentar by Santor — 1. september 2010 @ 22:40

  20. Nu det ikke fordi jeg interessere mig så meget for toner, men selv som dybt tonedøv kan jeg ligefrem høre uffe mandslingens polyp nasal stemme snøvle:” hø,hø,hø,hø jamen, vi er jo ikke et gadekær, vi må tie og acceptere andre “globale” værdier såsom det meningsfulde i at proppe hunkøn i affaldssække, det der andre kulturer der har stor succes med og det racistisk at forbyde mandslinge at holde deres kvinder i affaldssække, det har jo fungeret i 1400 år, så det intolerant at kræve kvinder frigjort fra de ydmygende kontrol affaldssække. Ligestilling af kønnene er noget opreklameret gadekærs sludder og “globalt” uislamisk vrøvl. Desuden kunne vi lære noget af denne anstændige måde at holde kvinder på”

    Efterhånden får jeg gåsehud og røde knopper på hele kroppen, når denne omvandrende anstændige demente højtråbende tie formanende mandsling uffe ellermullah toner frem på skærmen.
    Jeg får sådan en kulturberigende muhammed trang til at smadre et eller andet!

    Kommentar by li — 1. september 2010 @ 22:59

  21. Under kommunalvalgkampen ’09 var Uriasposten så venlig at reklamere for undertegnede ifbm. min opstilling. En dag blev jeg ringet op af en triumferende “journalist” fra Ritzaus Bureau, som spurgte, hvordan jeg egentlig havde det med, at “en højreekstremistisk hjemmeside” reklamerede for mig? Jeg måtte forklare fyren, at jeg sgu’ da var stolt over det, men at uPosten altså er ærkedemokratisk, og at jeg måtte konkludere, at han aldrig havde læst denne blog. Vi aftalte, at han skulle finde “højreekstremistiske” udtalelser fra KimM, hvorefter vi kunne tales ved om det. Jeg hørte aldrig fra ham igen :-)

    Kommentar by Claus Kvist Hansen — 1. september 2010 @ 23:50

  22. Uffe har aldrig villet andet i hele sit liv end at berige og fremstille sig selv. Han er Hitlers ønskedrøm om en god medløber. Ligesom Oleg Sohn. Samme type.

    Jo længere vi venter med at konfrontere socialist-tosserne og DR-mental-terror-ministeriet, jo mere bitter bliver krigen.

    Det er egentlig underligt at islam ikke kan se at de også vil blive hårdt klemt i krigen. Men islam har aldrig haft problem med at ofre sine egne. Dør man i islam for islam, så bliver man martyr og kommer højere op i himlen end almindelige.

    Dør man i vesten for vesten, så er man en krigshelt, men det er også lidt som om man er blevet lidt snydt. Især når venstrefløjen står og håner een for ens indsats og møger sig på ens værdighed.

    I praksis giver det en enorm forskel.

    Kommentar by Julie P. — 1. september 2010 @ 23:53

  23. Forstår ikke hvorfor idioten kalder uriasposten for hadside. Det er faktisk ikke meget had eller opfordring til had og vold der kommer ud herfra.

    Kommentar by Henning — 2. september 2010 @ 01:12

  24. Flemming Andersen siger: “Tænk at debattonen er kommet så langt ud, at nogle vil afskaffe racismeparagraffen …”

    Hæhæ, selv Rune Engelbrecht Larsen sagde for nylig i P1 Debat, at han også gerne så den afskaffet :-)

    Kommentar by Peter R — 2. september 2010 @ 01:23

  25. Demokrati handler om, så vidt muligt selv at kunne vælge sine standarder, og ikke overlade det til autoriteter at gøre det. Men Uffe Ellemann-Jensens standpunkt er ikke nyudviklet. Han havde det også som formand for Venstre, hvor han har erklæret, at han bevidst undertrykte en debat om “flygtninge”-indvandringen. En indvandring han pudsigt nok selv hævder, at han var modstander af, og angiveligt skal have modarbejdet i “de rette” udenlandske, folke-fjerne, fora.

    NB! De, der ønsker ligefrem at forbyde sites som “Uriasposten” er dybest set enige i sitets linje. Og de kan ikke holde ud at blive konfronteret med det – derfor reagerer de så åbenlyst inadækvat (“hadefulde sites”) og derfor vil de “eliminere” dem. Det er værd at forstå.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 2. september 2010 @ 08:32

  26. http://www.berlingske.dk/kommentarer/det-aktuelle-aarhundrede
    Egen kommentar hertil lidt redigeret:
    “…det selvforherligende, fremmedfjendske selvbillede, vi har været med til at tegne af os selv.”.
 De fleste, jeg kender, ved da at det var en tysker- J. F. Struensee der stod bag den ytringsfrihed der eksisterede fuldstændigt i en kort periode. Man kan beundre og støtte noget sådan som undertegnede gør det, eller have en anden opfattelse af begivenhederne og deres betydning, det var nu engang i Danmark- det skete.
 At der var og er mange og magtfulde personer og kredse mod projektet ytringsfrihed lokalt nationalt og internationalt ved de fleste også, så på det område er det ikke for mig at se let at ytre der fandtes eller findes et selvforherligende fremmedfjendsk “vi”. Det har for mig at se aldrig eksisteret. At perspektivet og projektet ytringsfrihed strækker sig langt og ikke er begrænset af nationer ser mange.

    Tak til Berlingske Tidende for at disse ord kan ses.

    På vegne af Selskabet til Indførelse af Ytringsfrihed i Danmark og Resten af Verden.

    Peter Buch

    Kommentar by Peter Buch — 2. september 2010 @ 08:50

  27. Man skal tage sig i agt for flinke og gode mennesker. For bag den pæne facade gemmer der sig ofte et monster med slette hensigter.

    Kommentar by Boo — 2. september 2010 @ 09:12

  28. “Borgerlig anstændighed” som i “Afskaffelse af borgerrettigheder”..?

    Kommentar by Henrik R Clausen — 2. september 2010 @ 09:22

  29. 20

    li

    Enig.

    Kommentar by Liva — 2. september 2010 @ 09:25

  30. 8

    “Hvis Uriasposten blev lukket, ville det blot betyde, at jeg måtte finde nye domæner og andre måder at blogge videre på. Det ville være træls, men ikke mere end det.”

    Det glæder mig rigtg meget at læse.

    Kommentar by Liva — 2. september 2010 @ 09:26

  31. Uffe og ‘Flemming’ er søreme gode til at give næring til nye samfunds- og religionskritiske blogs. Det skal de næsten have tak for.

    Kommentar by Liva — 2. september 2010 @ 09:27

  32. Det er nogle fine venner, UFFEMANDEN holder sig.
    Folk, som bifalder IKKE-HEMMELIGE valg.
    Det er ren Sovjet.
    Sidste i JP, torsdag: Stalinisten Jan Guillou, der som tidl. KGB-agent gerne modarbejdede sit eget fædreland, slutter sig til hylekoret og udtaler, at DK er ISLAMOFOBISK.
    Så er niveauet sat.
    Man undres til stadighed over visse menneskers MANGLENDE selvrespekt og objektivitet.
    At det IKKE-HEMMELIGE valgsystem i Sverige forsvares af venstrefløjen og andre syge fraktioner, er jo tegnet på, at man ønsker de gamle Sovjet-tilstande til landet.
    SYGT

    Kommentar by Ramses-2 — 2. september 2010 @ 11:00

  33. Jeg fik for resten slet ikke med i skyndingen at der er en del at lære af svensk debatkultur. Det har Uffe ret i. Blot det at en svensk ledende socialdemokratisk kvinde ikke mener at der skal laves nogen form for dialog med et svensk parti. Med svenske borgere. Hmm.. Jamen, så forærer socialdemokraten da også nye partiers mulighed for vækst på et sølvfad. Svenske borgere vil da helst have en partileder, der vil tale med/have dialog med dem og det de har behov for og ønsker at prioritere – i Sverige.

    Kommentar by Liva — 2. september 2010 @ 11:04

  34. Tilslutter mig Anna Lyttigers diagnose af Uffe Hallalmann Jensen:han har koldbrand i hjernen.

    Kommentar by barfbag — 2. september 2010 @ 11:13

  35. […] http://www.uriasposten.net/?p=17418#comments […]

    Pingback by Kunstavisen » Blog Archive » Uffe-Ellemann Jensen og anstændighedens fortrop — 2. september 2010 @ 12:12

  36. Konservativ anstændighed?Er det ikke hvad man på engelsk kalder en oxymoron?
    De er alle gale…

    Kommentar by ivan johansen — 2. september 2010 @ 12:19

  37. Uffe E.-J. er da stærkt underholdende, men ganske rædsom at lytte til netop fordi han har denne – som Margrethe Vestager iøvrigt også har – polyp-nasale, øhh tone !

    Kan nogen huske Snøvle-Sophie ?

    Hende kommer jeg automatisk til at tænke på, når jeg hører Uffemanden og Margrethe.

    Bortset fra dette, så har Uffe-ikke-Hin-Spage altid været så sa…. provokerende at det ofte var, og er, meget underholdende at høre på ham.

    Kommentar by Vivi Andersen — 2. september 2010 @ 19:29

  38. Venstrefløjens fortalere er meget for demokrati. Bortset fra når de ikke er det.

    Kommentar by Peter B. P. — 2. september 2010 @ 19:32

  39. En dag blev jeg ringet op af en triumferende “journalist” fra Ritzaus Bureau, som spurgte, hvordan jeg egentlig havde det med, at “en højreekstremistisk hjemmeside” reklamerede for mig?

    Jeg fik samme opringning. På det tidspunkt stod jeg på Ingerslev Torv og snakkede med vælgerne, så jeg havde ikke lyst til at kaste mig ud i lange udredninger. Derfor fortalte jeg bare, at Uriasposten er Danmarks bedste nationalkonservative blog, og at Kim Møller for længe siden havde erklæret (i forbindelse med EU), at Dansk Folkeparti er de eneste, man kan stole på.

    Da journalisten kunne mærke, at jeg ikke følte mig det fjerneste pinligt berørt, klappede han i. Han er sikkert gået tilbage til sit vanlige arbejde med at afetnificere historier om kriminelle muslimer eller tilsvine Tea Party bevægelsen. :)

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 2. september 2010 @ 23:00

  40. “mere faste midler i kampen imod anti-demokraterne” …

    Fuck da for en idiot.

    Hvem er det der vil cencur? Der vil ophæve hemmelige valg? Der vil lukke blogs ?

    Kommentar by kbh — 3. september 2010 @ 10:46

  41. @ Morten

    “… De, der ønsker ligefrem at forbyde sites som “Uriasposten” er dybest set enige i sitets linje… ”

    Hvor har Uriasposten redaktion agiteret for forbud imod folk der har en ikke-voldelig, parlementatisk linie, der blot er uenig med ‘postens redaktion ?

    Dét der er et tarveligt, underlødigt associationstrick.

    Citér lige Møller eller æd det postulat igen.

    Kommentar by kbh — 3. september 2010 @ 10:48

  42. ->41 kbh

    Jeg skal ikke svare for Morten, men jeg tror du læser ham forkert. Han skriver vist at disse folk ikke vil indrømme at de er enige med Uriasposten, men ikke kan få sig selv til at indrømme det. Beskyldningerne om “had” er ren psykologisk damage control for at afværge den kognitive dissonans.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 3. september 2010 @ 12:10

  43. @ kbh og LFPC

    Det er rigtigt udlagt af LFPC. Jeg mener, at det voldsomme had, “anti-racister” er besat af, umuligt kan vaere aegte indignation (hvor skulle anledningen findes?), men meget snarere er frustrerede og tabuiserede foelelser, der i virkeligheden retter sig mod f. eks. muslimer. – Det stemmer meget godt med laereboegerne i psykologi’s beskrivelse af “inadaekvate affekter”.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 4. september 2010 @ 16:06

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper