5. september 2010

“Der bliver hårdt brug for indvandrere”, skrev DR Online

Fredag fremlagde Berlingske Tidende tal fra Danmarks Statistik, der fastslog at hver femte dansker i 2050, vil have anden etnisk baggrund end dansk. Jo flere indvandrere i Danmark, jo større betydning vil de selvfølgelig få for fremtidens velfærdssamfund – på godt og ondt. Ikke-vestlige indvandrere er i samtlige undersøgelser jeg har set af slagsen, været en dokumenteret økonomisk belastning.

Berlingske Tidende laver en tvetydig historie. DR vender den helt om.

  • 3/9-10 Belingske Tidende – Nydanskere bliver afgørende for velfærden.
  • (DR Online, 3. september 2010: Der bliver hårdt brug for indvandrere)

    Oploadet Kl. 16:09 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/17481/trackback

    22 Comments »

    1. Det er godt nok en sjov logik. Fordi fremskrivningen siger at hver femte vil være indvandrer, så er det lig med at vi har brug for at hver femte er indvandrer?

      Kommentar by Larebil — 5. september 2010 @ 16:12

    2. DR’s historie er naturligvis helt i skoven. Selv Berlingske’s var yderst tvivlsom. Dels er det rimeligt spekulative forudsigelser om landets fremtid meget langt ude i fremtiden.
      Dels laver man den groteske manipulation og slå alle indvandrergrupper sammen og sige “dem har vi behov for”.

      Kommentar by Superman — 5. september 2010 @ 16:19

    3. Nå ja, vi har hårdt brug for flere affaldssække muslimaer der skal følge koran reglerne til punkt og prikke og som derfor umuligt kan tage et arbejde, nå ja, så må sækken bare på overførsels indkomst! og ja, vi har hårdt brug for koran-belæste analfabetiske muhammedaner gedehyrder eller flere kriminelle muhammedaner i vores fængsler og flere muhammedaner til at stene de arbejdssomme vantro hjemmehjælpere, ambulance, politi, brandfolk, så de kan ryge en uges tid i syge sengen, før de igen-igen skal tjene penge ind til at holde Danmarks kulturberiger med mad i munden.
      ej, hvor har vi brug for de økonomisk belastende muhammedaner!!!

      Kommentar by li — 5. september 2010 @ 16:56

    4. Undskyld mig, men var argumentet ikke noget nær det samme i slut 60érne?
      Hvad har historien fortalt os om indvandreres køren på fri-hjul supportet af staten?

      Var fremmedarbejderne i 60érne/70érne den succes man havde tilsigtet?

      Kommentar by naturret (islamofob) — 5. september 2010 @ 18:06

    5. Hvorfor føler jeg mig som en lille flittig arbejdsbi, der samler honning sammen, så kuben kan overleve? Men som andre parasitter kommer og suger effekten ud af? Nyder nektaren og skummer fløden, imens jeg lille bi må arbejde hårdere for at fremskaffe endnu mere til overlevelse.

      Kommentar by Goofy — 5. september 2010 @ 18:19

    6. Ja, hvem pukler kamelerne (danskerne) for???

      Og er det mon en moderne udgave af muslimsk “slavehold”, vi udsættes for i eget land?
      Vi skal tjene arbejde og tjene penge til indvandreres overførselsindkomster.

      Kommentar by L. johs — 5. september 2010 @ 19:23

    7. Jeg brækker mig snart ved tanken.

      Jeg står i dette dilemma, skal min kæreste og jeg sætte børn til verdenen..

      Fordel:
      Etniske danske føder for lidt børn, og vi har vel alle (et eller andet sted) en uskreven pligt til at tage det ansvar, at sætte børn til verden.
      Hvem skulle ellers forsøge os når vi bliver ældre? Muslimer? Det tror jeg næppe

      Ulempe:
      Mine børn kommer højst sandsynligt til at leve i et helvede, undertrykket af muhammedanerne. Kan man virkelig være dette bekendt?

      Kommentar by naturret (islamofob) — 5. september 2010 @ 19:40

    8. De uvidende, uproduktive og arbejdssky fremhæves endnu engang som Europas redning.
      Hvor dum kan man være!!!

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 5. september 2010 @ 20:12

    9. @naturret (islamofob)

      Du skal bare sætte så mange hvide kristne børn i verden, som du kan komme af sted med (det er enhver hvid mands pligt). Ungerne skal så opdrages uden skyggen af pladderhumanisme og lære fra starten, at de ikke skal finde sig i noget som helst fra muslimers side. Vores børn vil nemlig blive vores fremtidige soldater.

      Kommentar by Frederik — 5. september 2010 @ 20:48

    10. Nu er DR’s journalister ikke kommet ret meget længere i regning end til Chr. Hansens “Den lille røde regnebog”. “Når én mand kan grave en grøft på 14 dage, hvor lang tid vil 2 mand være om det samme arbejde”.
      Vi omformulerer lige opgaven til dagens multikultur: “Hvor lang tid vil arbejdet tage, hvis vor ene mand får hjælp at en muslim”.
      En rigtig lækkerbisken for folkeskolens regnelærer, for facit er ikke entydigt, men åben for fortolkning.
      Hvis eleven har brug for gode karakterer, så er det nok fornuftigt, at fortolke facit i underkanten af 7 dage, selv om det i virkeligheden stadigvæk som minimum vil vare 14 dage. Argumenter som, “Må muslimen bruge en skovl?” “Er fysisk arbejde under hans værdighed?” Må han i det heletaget arbejde med vantro jord?” “Svækker ramadanen hans fysiske formåen?”, “Han kan ikke komme, fordi han skal på integrationskursus eller fordi han har glemt sit bedetæppe”, ligger uden for pensum.

      Kommentar by Menig 442 — 5. september 2010 @ 21:27

    11. 9
      “Hvis eleven har brug for gode karakterer, så er det nok fornuftigt, at fortolke facit i underkanten af 7 dage, selv om det i virkeligheden stadigvæk som minimum vil vare 14 dage. Argumenter som, “Må muslimen bruge en skovl?” “Er fysisk arbejde under hans værdighed?” Må han i det heletaget arbejde med vantro jord?” “Svækker ramadanen hans fysiske formåen?”, “Han kan ikke komme, fordi han skal på integrationskursus eller fordi han har glemt sit bedetæppe”, ligger uden for pensum.”

      Hertil kan du tilføje til listen:
      – sprogvanskeligheder, dvs kommunikation mellem den vantroende og muslimen.
      – omskoling, det tager vel sin tid at oplære muslimen.
      – Der skal også tages højde for (u)forudsete uoverensstemmelser.

      Alt i alt, så er det altså ikke et regnestykke med et klart facit.
      Noget kunne tyde på, at den vantroende ville gøre arbejdet hurtigere alene.

      Kommentar by naturret (islamofob) — 5. september 2010 @ 21:48

    12. 9.
      Tankerne har strejfet mig utallige gange.

      Er det gået mine næse forbi, eller har der været kampagner vedrørende vores fertilitets-rate? Altså, at den skulle være for lav!

      Jeg har kun stødt på de af privat-personer eget initiv oprettede opfordringer, feks:

      http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

      – Jeg kunne huske en hjemmmeside, der også opfordrede til at vestlige borgere skulle føde flere børn

      Har man set noget initiativ fra statens/staternes side?

      Kommentar by naturret (islamofob) — 5. september 2010 @ 22:53

    13. Hvem ejer Mecom?

      Igen bringer Berlingske Tidende en proindvandrings artikel, ligesom de bringer en yderst vinklet artikel om højrepartierne i Europa.
      (
      http://www.berlingske.dk/verden/det-yderste-hoejre-vinder-terraen-i-europa )

      Jeg har tidligere taget dette emne op, nemlig hvem er det der ejer Berlingske Tidende (Mecom) og hvem lægger den redaktionelle linje?

      Jeg ved udmærket klar over at det er Lisbeth Knudsen(socialdemokrat eller tidl. socialdemokrat) der ligger den redaktionelle linje. Denne linje kunne man også allerede se under den tidligere chefredaktør Nils Lunde (nu økonomiredaktør på Politiken). Og denne redaktionelle linje kan bedst beskrives som “Politiken Light”.
      Dvs. let kritisk overfor den borgerlige regering og ofte stærkt kritisk overfor Dansk Folkeparti.(Politiken selv er stærkt kritisk over for regeringen og er frådende og hvidglødende rasende imod Dansk Folkeparti.)

      Anyway…Denne “bløde” borgerlige linje som er lidt for tandløs, når det gælder forsvar for ytringsfriheden, er ofte ude med riven når det gælder offentlige udgifter. Her falder denne historie jo helt igennem, hvilken konkurrence situation vil Danmark være i i år 2050?
      Er der behov for flere semi-analfabeter fra den Højanatolske slette i Tyrkiet eller fætre fra Washiristan?
      Er det ikke sandsynligt, at de arbejdsprocesser der er stadigt kan betale sig at udføre her i landet kræver en større uddannelse, end den man kan få i en folkeskole i Tyrkiet, Pakistand og i Libanon.

      Men hvordan kan det være at man vedbliver med, at fremkomme med disse uintelligent og yderst vinklede historier? Hvordan kan det være, at en så økonomisk bevist avis som Berlingske Tidende vedbliver med at komme med disse historier?
      Her er det, at min begyndende forfølgelses vanvid sætter ind. Dette kan man kun gøre hvis man har “ond” vilje/intentioner.
      1) Berlingske Tidende er dansk industris talerør, og ønsker en permanent lavt løns gruppe som man kan benytte som løntrykkere(marxistisk udlægning)
      2) Berlingske Tidende er ledet af en socialdemokrat, som grundlæggende er værdirelativist og som tror på multikulturalismen, globalisering. (DF udlægningen)

      3) Berlingske Tidende er styret af en socialdemokrat som igen er ejet af en fallit engelsk ”millionær”, som har lånt penge i Dubai og UAE. David Mongomery ønsker en blød islam linje, Lisbeth Knudsen ønsker en blød linje overfor islam. (Min gaga´ede linje)
      mvh.
      Historyman

      Kommentar by Historyman — 5. september 2010 @ 23:06

    14. Der bliver hverken velfærd eller ældrepukkel eller “brug for nogen” i 2050. Inden da bliver der krig. En krig i bølger af borgervold og grupperinger, et totalt økonomisk kollaps, hvor staten hykler løs og intet kan eller vil og alle hytter sine egne og menneske-slagtninger og sult hærger landet.

      Ufatteligt så hurtigt folk glemmer historien. Simpelthen ufatteligt.

      Alle disse computermodel-fremskrivninger er bare for at berolige de naive sjæle, så al islamiseringen kan fortsætte uhindret. Enhver der kan lidt økonomi, kan hurtigt se at modellen aldrig kommer til at holde.

      Kommentar by Julie P. — 6. september 2010 @ 00:02

    15. Jeg finder det uhyggeligt interessant, hvordan de regner det ud hos Danmarks Statistik.

      Dels holder det ikke med kun 20 pct.

      Indvandrere i Danmark føder på nuværende tidspunkt 8000 børn årligt, hvilket alene er nok til at de alene kommer til at udgøre omkring 7-10 pct. af arbejdsstyrken, om 40 år.

      Dertil har vi de unge indvandrere og efterkommere under 25 i dag, som også vil tilhøre arbejdsstyrken om 40 år, dem er der lige 201.500 af.

      Altså 8000X25 = 200.000 for de efterkommere som bliver født og når 16 år i alder omkring 2050 og dermed indgår i arbejdsstyrken + 200.000 0-25 årige indvandrere og efterkommere allerede tilstede, altså i alt 400.000.

      Arbejdsstyrken er lige omkring 2.700.000 mio. i dag.

      Den er måske nok lige højere i 2050, lad os sige 3.000.000, så vil det kræve 600.000 indvandrere og efterkommere for at det bliver 20 pct.

      Altså for at det kan blive 20 pct. af arbejdsstyrken skal der kun indvandre 5000 årligt.

      Det er da dagens gode nyhed på et tidspunkt, hvor nettoindvandringen ligger på over 20.000 årligt. Hvis den nettoindvandring fortsætter taler vi nemlig 1.200.000 i 2050, ja nogle af de nyindvandrede er måske pensioneret, men den med at indvandrere kun føder omkring 8000 børn kommer heller ikke til at holde i længden.

      Altså med nuværende indvandring og den historiske indvandring siden 1980’erne minus lige en kort periode, efter stramningerne i 2001 virkede, så taler vi altså om over 40 pct. af arbejdsstyrken.

      Så er jeg egentlig spændt på, hvor alle de mennesker skal arbejde.

      For de etniske danskere i dag mellem 0-25 år er 1.541.000 og hvis det årlige gennemsnit af nyfødte danskere de næste 25 år frem er på 60.000 (som det har været de sidste ti år) er det endnu 1.500.000, altså 3 millioner. Plus som sagt 400.000 indvandrere og efterkommere som vi ikke behøver at lukke ind i landet, for de er her allerede.

      Så skal vi altså have over en million i den arbejdsdygtige uden for arbejdsmarkedet til den tid, i stedet for 800.000 nu, eller skal vi bare ansætte dem i det offentligt og hæve skatten til 70 pct.

      Ældrebyrden er kraftigt overdrevet og vi har forlængst fået de indvandrere, vi har brug for! Og endda flere end der er reelt arbejde til.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 6. september 2010 @ 01:12

    16. 14.
      Julie. Der ramte du total plet.
      Men prøv du, at forklare dette til en vis ignorant.. polyb..
      Gad vide hvor mange meningsfæller han har i det ganske danske land?

      Kommentar by naturret (islamofob) — 6. september 2010 @ 01:23

    17. #12. “Har man set noget initiativ fra statens/staternes side?”

      Man har indført fri abort og derefter importeret indvandere der skal dække fødselsunderskuddet.

      Nu 40 år efter diskuterer man så om man må kalde den import for fejlslagen og utrolig kostbar eller om der som i sverige, fortsat skal lægges låg på.
      Låget ryger naturligvis af en dag, spørgsmålet er så om det bliver med et knald eller det bare fiser ud.?

      Kommentar by PBr. — 6. september 2010 @ 10:53

    18. Artiklen er korrekt.

      Den lægger jo til grund, at vi om 20 år stadig skal have en massivt oppustet offentlig sektor med ekstensive services, klientgørelse af hundredetusindvis hvis ikke millionvis af borgere samt en tilhørende godhedsindustri.

      I den scenarie er der massivt brug for ekstra hænder. Dette scenarie inkluderer jo som bekendt ikke parametre som hvorvidt at udgifterne kan betales og spørgsmål som “hvorfor skulle nettoydere overhovedet gide bo i i et brandbeskattet, multi-kulturbefængt, regnfuldt og utaknemmeligt Danmark om 20 år”.

      Artiklen er klassisk manipulation. Man søger konklusionen med følelses ord som “har brug for”.

      Kommentar by kbh — 6. september 2010 @ 11:29

    19. @12 naturret (islamofob)

      Så vidt jeg ved, har der ikke været noget initiativ fra statens side. Muligvis fordi de er bange for, at det rent faktisk vil give bagslag.

      Man kan kunne nemlig godt forstille sig, at folk måske netop ikke ville få så mange børn, hvis staten lavede nogle kampanger fordi “det skal staten ikke blande sig i” eller fordi folk ville være bange for, at deres familier ville blive hængt ud som nationale højreekstreme, hvis den bestod af mange børn.

      Kommentar by Frederik — 6. september 2010 @ 11:37

    20. DR glemte vist denne vinkel:

      Det kan godt være, at indvandrere leverer 20% af arbejdskraften i 2050, men det hjælper jo ikke, hvis de forbruger markant mere end 20% af ressourcerne. Sådan er forholdet idag, og sådan vil det formentlig også være i 2050. Så indvandringen fra de fattige lande er og bliver en underskudsforretning.
      Men den vinkel har aldrig interesseret de store medier.

      Kommentar by Gunnar Biering — 6. september 2010 @ 12:58

    21. Enig.Indvandringen af muslimer giver underskud overalt i Europa og undergraver økonomien. I Tyskland har Thilo Sarrazin med bogen ‘Deutschland schafft sich ab: Wie wir unser Land aufs Spiel setzen’ taget bladet fra munden. Så nu kaster de sig over ham.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 6. september 2010 @ 16:32

    22. De mange ikke-selvforsørgende udlændinge bør af staten motiveres til at rejse ud af landet, så hurtigt det er muligt. Hovedparten af de omkostningstuge udlændinge er iøvrigt fra islamiske lande i mellemøsten, det vestlige asien og nordafrika.

      Kommentar by Jørgen — 10. september 2010 @ 20:23

    RSS feed for comments on this post.