14. oktober 2010

Lene Espersens tvetydighed motiverer islamister til fortsat kamp mod de vestlige værdier

Danske statsborgere er truet på livet fordi hovedparten af klodens muslimer ikke anerkender gældende dansk lov, og hvis ikke Lene Espersen blandt langskæggede sheiker tør kræve en undskyldning, så må man i det mindste forlange hun udtrykker sig uforbeholden omkring emnet, og ikke tvetydigt væver rundt i et forsøg på at gøre begge parter tilfredse.

Den dag sheikerne er tilfredse, har vi tabt. Lene Espersen svigter idealerne, og motiverer religiøse fanatikere til fortsat kamp mod de vestlige værdier.

“The Danish government is well aware that many people felt deeply hurt by the cartoons. I would like once again to make it clear that this is something we find regrettable, and do not wish to see repeated.” (talen ifølge Udenrigsministeriet)

“I would just like to make it clear that this was something we found very regrettable and didn’t wish to see it repeated.” (talen ifølge AGP)

(Gulf News, 13. oktober 2010: Danish official apologises for offensive drawings)

Kilde: Jyllandsposten – Arabiske aviser bringer “undskyldning”.

Oploadet Kl. 17:53 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/19006/trackback

32 Comments »

  1. Det var næsten bedre, hvis Lene Espersen ville holde lidt mere ferie og bruge mindre tid som udenrigsminister.

    Kommentar by Thomas — 14. oktober 2010 @ 18:03

  2. Kvindemennesket har rygrad som en vingummibamse! Hun opfører sig godt nok som en hund i et spil kegler hehjemme.behøves hun ligefrem at udstille sin manglende formåen i verdenspressen!Undskyld kan man sige hvis der er noget at undskylde.I den henseeende er det nok modparten der har noget at undskylde for.Jeg mindes ikke at have hørt/set nogen undskyldninger,fra sandland,med henblik på ambassade afbrændinger mv!

    Kommentar by karl3447 — 14. oktober 2010 @ 18:08

  3. Der skulde naturligvis stå herhjemme.Undskyld!

    Kommentar by karl3447 — 14. oktober 2010 @ 18:10

  4. Tror Lene Espersen, og andre naivister, virkelig at en undskyldning for at offentliggøre tolv bladtegneres forestilling af hvordan profeten Muhammed så ud (Muhammed-tegningerne) vil formilde herskerne i Den islamiske Verden ?!!
    Ralf Pittelkow havde udtrykkeligt understreget at man må ikke vige en tomme i forsvaret af de Vestlige værdier. Og det er nu det som skrider, når Vestlige top-politikere giver efter overfor islamiske despoter.
    Det var bedre at have beholdt Per Stig Møller som udenrigsminister.

    Kommentar by HelgeD-H — 14. oktober 2010 @ 18:54

  5. Hvad den kone dog ikke koster os. Alt hun bør, gør hun galt. ALT!

    Kommentar by morlille — 14. oktober 2010 @ 19:19

  6. To ting der kan få mig op i det røde felt, er når nogen tager en snotklud på hoved for at underkaste sig muhammedanernes vrangforestilling om kvindeundertrykkelse og så det værste at undskylde for muhammedtegningerne.
    Jeg er ligeglad med alt den anden kritik af lille pigen lene, hun er ikke meget værre end alle de andre politikere, men de to ovenfor beskrevet fejltagelser er mere en nok til jeg på nogen måde kan acceptere lene.
    Så herfra stiller jeg mig på samme side, som alle dem der modarbejder og arbejder for at få fjernet lene som formand, minister ja, alt!
    Efterhånden er vi mange nok, så bye-bye dhimmi a-lene!

    Kommentar by li — 14. oktober 2010 @ 19:42

  7. wups har I ikke været en smule tidligt ude?

    Sikke et sprog du har li

    Kommentar by Michael Larsen — 14. oktober 2010 @ 19:43

  8. Søges: Udenrigsminister

    Vigtigste kvalifikation: Ben i næsen

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 14. oktober 2010 @ 19:46

  9. @7 michael larsen
    Ikke så slemt som korans sprogbrug om os vantro, men jeg arbejder på at integrere mit sprog a la koranens.
    Vi skal jo være imødekommende ik´

    Kommentar by li — 14. oktober 2010 @ 20:11

  10. Hun havde dog ikke klud om hovedet, da hun sad blandt de skæggede, i det indslag jeg så. Man skal også rose skarnet, når det gør noget fornuftig.

    Kommentar by Menig 442 — 14. oktober 2010 @ 20:47

  11. Den eneste udtalelse den Danske regering skal komme med er :

    “Det er ikke vores bord”.

    Så kan islam selv oversætte det til : “rend os i røven” eller “hvad rager det os” efter forgodtbefindende.

    Derudover skal Danskerne have en UFORBEHOLDEN undskyldning for ambassade afbrændingerne og de mord islam begik.

    Problemet med islam, herhjemme og i udlandet, er at de kun forstår konsekvens, alt andet er grundlag for fortolkning.

    Fremtidig samhandel med islam skal forgå efter “olie for mad” princippet, hvor islam selv bestemmer prisen på olie og vi sætter prisen derefter !!

    Kommentar by Santor — 14. oktober 2010 @ 21:09

  12. “She also cited her country’s efforts to enact a law criminalising contempt of religions…”

    Øhh, hun hvad…!?

    Lene El´spersen dæmonisere min ret til, at foragte religiøst betingede handlinger og kritisere religion!?

    Kommentar by Ab initio — 14. oktober 2010 @ 21:30

  13. Hjælp Per Stig Tilbage!

    Kommentar by Andreas — 14. oktober 2010 @ 23:00

  14. Rolig nu med tilsviningerne. Hun undskylder jo IKKE.

    Alle der har et minimum af deres skoleengelsk i behold, kan jo se hvad hun siger. Og nu bekræfter stor-imamen det også:
    http://www.berlingske.dk/politik/storimam-bakker-lene-e.-op

    Kommentar by Fish out of Water — 14. oktober 2010 @ 23:33

  15. Lene er en forræderfisse.

    Kommentar by Richard — 14. oktober 2010 @ 23:34

  16. Hvor er der en udenrigsminister med ben i næsen,rygrad og mere en tre hjerneceller?
    Der er ingen i folketinget.
    De er alle gale…

    Kommentar by ivan johansen — 15. oktober 2010 @ 00:15

  17. Tag nu at forlange en undskyldning for de svinske afbændindinger af vores hellige flag.

    Kommentar by holger — 15. oktober 2010 @ 01:16

  18. Læs nu artiklerne i aviserne, for pokker. Det er IKKE en undskyldning. Bare fordi gentager en løgn, bliver den ikke mere sand.

    Kommentar by Fish out of Water — 15. oktober 2010 @ 08:20

  19. Altså – det der med at forlange noget som helst af mennesker fra de arabisk-islamiske lande er et håbløst foretagende.

    Siden de vandrere ud af Arabien har de ikke vist nogen som helst evner for samarbejde med mindre det foregik på deres præmisser.

    De evner ganske enkelt ikke at leve i fred og fordragelighed med ikke-muslimer.

    Årsagerne dertil skal vel søges i deres opvækst og opdragelse indenfor islam, som er en rigid størrelse hvor alt, simpelthen ALT, der er forbundet med at være en fysisk, levende gestalt, er tilrettelagt og beskrevet for muslimen i de islamiske skrifter.

    Om det er toiletbesøg eller spisning, sex eller hvad som helst så er reglerne for hvordan og hvorledes nedfældet i de islamiske tekster.

    Intet har ændret sig i de ca. 1400 år islam har eksisteret.

    Muslimer kommer aldrig til at kunne passes ind i ikke-islamiske lande så længe de lever efter Allahs regler og love.

    Vores og øvrige vesterlændinges ulykke har været, at vi har fået lukket denne ideologi og dens mennesker ind i vores lande !

    Muslimer må kun leve i ikke-islamiske lande for at udføre Dawa, og kan derfor ikke i længden samarbejde på lige fod med ikke-muslimer .

    Kommentar by Vivi Andersen — 15. oktober 2010 @ 08:25

  20. She also cited her country’s efforts to enact a law criminalising contempt of religions.

    Det må være åben løgn. Den slags ville en borgerlig regering aldrig så meget som overveje!

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 15. oktober 2010 @ 09:48

  21. Klar tale, men jeg kan alligevel ikke lade være med at stramme den:

    Lespersen er personifisseringen af mit dogme om at kvinder ikke hører hjemme i politik.

    Kommentar by Kimpo — 15. oktober 2010 @ 12:23

  22. ->18 Fish

    Undskyldning eller ej, dette er komplet uacceptabelt:

    ““The Danish government is well aware that many people felt deeply hurt by the cartoons. I would like once again to make it clear that this is something we find regrettable, and do not wish to see repeated.” (talen ifølge Udenrigsministeriet)”

    1. Udenrigsministeriet accepterer uden indvending at hele Danmark holdes kollektivt ansvarlig for en avis’ dispositioner. Det er en af de himmelråbende omstændigheder der har været helt fraværende i debatten.

    2. Udenrigsministeriet kæder ikke beklagelsen sammen med det groteske misforhold i responsen – vold og optøjer der kostede muslimske menneskeliv, afbrænding af dansk ejendom, afbrænding af flag. Man accepterer stiltiende at DE har lov til at handle som respons, mens vi ikke bør tegne tegninger som respons på århundreders islamisk vold, terror og undertrykkelse.

    3. Udenrigsministeriet inddrager ikke den ubekvemme sandhed at hysteriet i de varme lande var oppisket helt bevidst af kræfter med interesse i dette.

    4. Udenrigsministeriet gør ikke opmærksom på at der dagligt foregår krænkelser af kristnes og andres religiøse symboler i muslimske lande.

    5. Udenrigsministeriet stiller ikke krav om fatwaer eller andet der kan få truslen mod JP og Westergaard til at forsvinde.

    6. Udenrigsministeriet pointerer ikke tydeligt nok at de bare skal holde snotten fra hvad vi gør i vores eget land.

    7. Udenrigsministeriet skal slet ikke begynde at forholde sig til formen af og tonen i lovlig religionskritik blandt vælgernes borgere.

    Med andre ord, den borgerlige regerings udenrigsministerium skader Danmarks interesser. Måske på tide med en periode i opposition?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 15. oktober 2010 @ 12:30

  23. De eneste, der er ’sårede’ af tegningerne, er dem der blev skadet eller dræbt under optøjerne.

    Derudover har tegningerne skadet religiøse lederes mulighed for at holde deres undersåtter under kontrol. Men det er en positiv effekt af tegningerne, og på ingen måde noget at beklage.

    Hvornår går LE på efterløn..?

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 15. oktober 2010 @ 12:47

  24. – det er da helt utroligt at hun bliver ved med at jogge rundt i “Spinatbedet” er der da ikke mulighed for at stoppe konen…?
    – mo’ske den Sohn’ske Brevsag kan få Lenes mailsag til at falde lidt i baggrunden, især når pauseklovnen Villy Vendekåbe kommer og river sine vittigheder af.
    Man behøver ikke at gå i teatret for at more sig!!!!

    Kommentar by Cantor — 15. oktober 2010 @ 13:14

  25. Jeg håber Lene Espersen improviserede, for hvis en diplomat har været inde over og checke sprogbrugen, så er han/hun inkompetent.

    Bla bla bla “felt deeply hurt” bla bla bla “is not something [the Danish Government] do not wish to see repeated.”

    Det er et synspunkt udenrigsministeren har LOV til at have; det er ikke censur at en minister udtrykker regeringens ønske om at nogen undlader at gøre visse ytringer. Spørgsmålet er om vi VIL have hende som udenrigsminister, og dertil er svaret vist nej. Jeg tvivler nu alligevel på at Ole Sohn eller Mogens Lykketoft skulle kunne gøre det bedre.

    Kommentar by Vagn Henning — 15. oktober 2010 @ 14:46

  26. Anders Fogh gjorde det rette, da han i sin tid nægtede at tage det møde.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 15. oktober 2010 @ 16:39

  27. hun skal ikke undskylde en skid.

    Kommentar by Goofy — 16. oktober 2010 @ 11:07

  28. ” og motiverer religiøse fanatikere til fortsat kamp mod de vestlige værdier.”

    Ikke bare det, og det er endda slemt nok, men det går også ud over mennesker; avistegnere, journalister, bloggere, kunstnere, politikere osv. der får trusler og må have politibeskyttelse eller bo på hemmelige adresser.

    Det er derfor også en STOR fejl når vestlige kvindelige politikere tager tørklæde på i ikke-vestlige lande, for at tækkes det lokale (nogen gange ekstreme) religiøse syn på kvinder.

    Kommentar by Liva — 16. oktober 2010 @ 12:07

  29. Det samme gælder i øvrigt for kvindelige journalister på f.eks. TV2 og DR – og fra alle andre vestlige TV-stationer. Kvindelige journalister skal ikke tage (evt. tvinges til at tage) tørklæde på når de laver reportager fra ikke-vestlige lande. Det kan skade vestlige borgeres sikkerhed og underminere vestlige værdier i det hele taget. Vesten skal på ingen måde sælges billigt. Heller ikke af kvinder.

    Det skal ikke være sådan at borgere i Vesten skal til at tænke over om det nu er godt for vestlige borgeres og værdiers sikkerhed at stemme på kvindelige politikere eller ansætte kvindelige journalister – for de ender nok bare i tørklæde, når de skal lave reportager til danskere! eller rejser til ikke-vestlige lande for at repræsentere os. Til skade for os og vestlige værdier.

    Tænk at der findes politikere der nu mener at kvindelige dommere kan have islamisk tørklæde på i arbejdstiden i et ellers sekulært samfund. Men de findes altså. Se bare i tråden om SF og Ole Sohn.

    Kommentar by Liva — 16. oktober 2010 @ 12:42

  30. Tænk at man skal gå i dialog om grundlæggende rettigheder.

    Hvad bliver det næste ? At man forlanger at vi skal “gå i dialog” om anvendelse af tortur som et middel til at fremskaffe tilståelser

    Er menneskerettigheden for frihed fra tortur så også noget vi vil “gå i dialog om” ?

    Kan undermålere som Michael Larsen ikke bare give os en liste over hvilke menneskerettigheder der er relative og hvilke vi stadig kan regne nogenlunde med ?

    Vor herre til hest.

    Kommentar by kbh — 17. oktober 2010 @ 11:28

  31. Falkeøje er blevet solidt overhalet på JP.dk:

    N. Hansen, Kbh.K | Skrevet: 4. okt 10 kl. 22:02
    Luk røven, idioter. Vi er invaderet, Lene E. adfærd er bare symptomaitsk på underkastelse, vi er prisgivet. Læs bar i dagens aviser om hvordan det pak indtager bydele, laver krig og kræver løsepegne. Samtidig er de fredselskende. En standret for de radikale, SF og andre landsskadelige idioter er eneste udvej.

    Kommentar by Kimpo — 17. oktober 2010 @ 13:07

  32. Var hun ikke nede for at lægge en dæmper på at tegningerne blev genoptrykt i den nye bog. Altså varsko om at der kom genoptryk.
    Kan være at dette er blevet taget for en undskyldning.?

    Kommentar by Peter — 17. oktober 2010 @ 17:52

RSS feed for comments on this post.