28. oktober 2010

Yderliggående islamistisk ekstremist vandt injuriesag mod Karen Jespersen

Metroxpress kunne igår med Ritzaus Bureau som kilde, fortælle, at Karen Jespersen var blevet dømt for injurier. Notitsen fortæller, at Karen Jespersen uretmæssigt har påstået, at talsmanden for Muslimernes Fællesråd gik ind for stening.

Karen Jespersen dømt
Tidligere velfærdsminister Karen Jensen gik over stregen. Det står klart, efter at Københavns Byret i går afgjorde, at Venstre-politikeren intet grundlag har for at påstå, at talsmanden for Muslimernes Fællesråd går ind for stening.

Det var ikke desto mindre, hvad Karen Jespersen gjorde for halvandet år siden i forbindelse med hendes kritik af, at Københavns Kommune samarbejdede med Muslimernes Fællesråd om udarbejdelsen af undervisningsmateriale om ekstremisme.

Sagen er noget mere speget end som så. Her lidt fra Berlingske Tidende – »Jeg har ikke sagt han går ind for stening«.

“Jespersen har nu fået byrettens ord for, at det ikke er injurierende at kalde talsmanden for Muslimernes Fællesråd, Butt Hussain, for ekstremist. Den del af anklagen har Hussain ikke fået medhold i…. Sætningen… stod i Berlingske Tidende den 20. februar 2009:

»For mig handler det her primært om, at jeg er kritisk i forhold til en organisation, der er repræsenteret af personer, som går ind for stening og undertrykkelse af kvinder. Det er sådan, jeg forstår ekstremisme,« fastslår hun [Karen Jespersen].

… Dommeren mener, at set i en bredere sammenhæng kan sætningen opfattes som et udsagn om Butt Hussain. Få linjer over den ifølge dommen injurierende sætning i artiklen står følgende afsnit:

Mandag anklagede partifællen Eyvind Vesselbo Karen Jespersen for at vrøvle, når hun kalder Muslimernes Fællesråd for ekstremistisk. Et af hans kritikpunkter er, at der er tale om en paraplyorganisation, som repræsenterer mange forskellige organisationer. Men »det har Vesselbo helt misforstået,« fastslår hun: »Jeg har faktisk gjort mig meget umage med at sige, at det er nogle fremtrædende repræsentanter for organisationen, som jeg kritiserer. Her tænker jeg primært på Abdul Wahid Petersen og Zubair Butt Hussain, som ikke har villet tage afstand fra stening,« siger ministeren.”

Mere.

  • 10/2-10 Kristeligt Dagblad – Kendt muslim føler sig krænket af DF.
  • “Zubair Butt Hussain føler sig brændemærket og krænket af Dansk Folkeparti, som i en pressemeddelelse omtaler ham og en anden repræsentant for foreningen Muslimernes Fællesråd, Abdul Wahid Pedersen, som “yderliggående islamister”.”

    Oploadet Kl. 14:55 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/19541/trackback

    28 Comments »

    1. OT – Manuel Barosso ligner Marve Flekness……!!!!!!

      Kommentar by mea culpa — 28. oktober 2010 @ 15:12

    2. Men man må gerne kalde Pia Kjærsgaard for “racist” for det er så bred en betegnelse at den kan bruges på Gud og hvermand.

      “Yderliggående islamister” er der imidlertid kun et par stykker af på verdensplan, det véd alle da…

      Andre end mig der tænker at “retsstaten” måske ikke er en garanti mod vilkårlig magtudøvelse når det kommer til stykket?

      Kommentar by Vagn Henning — 28. oktober 2010 @ 15:22

    3. KJ burde vide bedre end at associere folk med uudtalte holdninger.

      Hun har explicit sagt, at ZBH har sagt noget han ikke har og dét er for dumt. Hun skulle have begrænset det til stenings-Petersen.

      Hun blev derimod ikke så vidt ses dømt for at kalde ham en ekstremist. Det fik han IKKE medhold i.

      ZBH er villig logrende hvalp for blandt andet Irans diktatur og han er som sådan en ekstremist. Det kan han ikke løbe fra.

      Kommentar by kbh — 28. oktober 2010 @ 15:28

    4. Fik Butt så i det mindste udnyttet lejligheden til at tage afstand fra stening?

      Kommentar by WilliamJansen — 28. oktober 2010 @ 15:29

    5. @ Henning

      Det er sjovt med racisme-postulatet – Hvis kalder nogen en børneskænder, skattesvindler eller morder bliver jeg stensikkert dømt for injurier på deres foranledning, på betingelse af at de rent faktisk IKKE er straffet for disse straffelovsovertrædelser.

      Men racist? Det kan man kalde enhver når blot man gider.

      Det er ikke blot en tankeforbrydelse som rent faktuelt aldrig kan bevises med mindre den er manifesteret i ord eller handling; Man har oven i købet vendt bevisbyrden de facto.

      Værdikampen er tabt for lang, lang tid siden.

      Kommentar by kbh — 28. oktober 2010 @ 15:36

    6. En eller flere muslimer har i tidens løb i pressen udtalt, at man ikke vil kunne tage afstand fra stening – mener jeg at kunne erindre.
      Hvis en eller anden blandt disse så har været i udlandet, kunne man vel spørge, hvorvidt han eller hun nogensinde har medvirket i en udenlandsk stening. Altså som stenkaster.
      Det kan hverken brændemærke eller krænke nogen. Vel.

      Kommentar by Sven Jensen — 28. oktober 2010 @ 15:43

    7. @ WJ

      Hvad tror du?

      Han ønsker jo ikke at fremmedgøre sig overfor sin forenings medlemmer. Det kendetegner jo netop medlemsskaren at der er delte meninger om den slags (notér at jeg netop dermed IKKE generaliser) og netop også derfor kan Karen Jespersen ikke dømmes for at kalde ham en ekstremist; Hans forening er jo delvis ekstremistisk.

      At de så har en høringsret i KK siger mere om kommunen og vores årelange åg under de røde tabere end det siger om MF.

      Kommentar by kbh — 28. oktober 2010 @ 15:50

    8. Hurra, NU er de glade på RITZAU.
      En syg kendelse.

      Kommentar by Ramses-2 — 28. oktober 2010 @ 15:50

    9. Kommer det til modstandskamp og regulær borgerkrig, så er den danske dommerstand et oplagt mål på linie med forræderiske politikere.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 28. oktober 2010 @ 16:22

    10. “”” Nogle kendte måske allerede den sympatiske akademiker fra Tal med Gud panel-programmet på DR 2 om tro. Andre havde måske hørt, at han havde været i Koplevs Krydsfelt på P1 den 16. december sidste år. Havde de selv hørt programmet, ville de bl.a. have fået den detalje med som tilsyneladende også kom bag på Koplev selv at Hussains kone er konverteret til islam og bærer tørklæde. Samt at han i dén grad opfatter sig selv som rettroende i en ganske bogstavelig forstand. Velintegreret, men altså netop ikke den moderate muslim, som medierne og politikerne ellers plejer at forelske sig i.“”””

      Dette uddrag er her fra Uriasposten 22juli 2005, som det fremgår af islamisten butt hussain selv, så tager han hele islam pakken, altså også steningsdelen.
      Dommen er en skandale og igen-igen et komma,sammensat citat, stavefejl eller forkert udtryk eller dommer fortolkningsbogstavs fluebenknepperi, med det eneste formål at lukke munden på islam kritikerne.
      Hvis dommerne gad sætte sig lidt ind i den grusomme ideologi islam og undersøge de krænkede muhammedaners gøren og laden, så ville de krænkede muhammedaners forsøg på ytringsfriheds afpresselse ved domstolene let kunne afvises.

      Bekæmp islam, lad ikke islam ødelægge flere menneskeliv.

      Kommentar by li — 28. oktober 2010 @ 16:34

    11. Jeg har selv skrevet et indlæg på min blog om dette emne: http://leifnoerholm.wordpress.com/2010/10/27/zubair-butt-hussain-er-ikke-muslim/

      Kommentar by Leif Nørholm Jensen — 28. oktober 2010 @ 16:56

    12. Når man ikke vil tage afstand til stening, ja så er man altså ekstremist.
      jeg har med egne øre hørt Abdul Wahid Petersen komme med en uld i mund forklaring, så Poul Nyrup ville blive blive midsundelig, hvor det trods mange ord stod nogenlunde klart at han ikke tog afstand fra stening. Ordene faldt sådan ca. sådan her: Går man ind for islam må man tage hele paletten! Han ville ganske vist ikke selv smide med sten og det kunne ikke blive aktuelt i Danmark nu, men eventuelt et andet abstrakt sted.
      Nå men retsagen ville jo så være en passende lejlighed til at Zobair Butt Hussain kunne tage afstand til stening, så kunne han på den måde bevise at han i alle tilfælde ikke på det område er ekstremist! Men nej: Dommen er mystisk, for man må muligvis godt blive kaldt ekstremist hvis man går ind for stening, men det er strengt forbudt at kalde en for ekstremist hvis man ikke vil tage afstend fra stening. Hvis det er sådan dommen skal forståes kan de såmænd lige så godt smide mig bag tremmer med det samme, for jeg syntes at Begge de to herre er ekstremister. Det må jeg naturligvis ikke sige, man binder os på hånd og mund, men man kan ikke binde ånd!

      Kommentar by Andreas — 28. oktober 2010 @ 17:09

    13. Det var netop sjovt at høre Abdul Wahid Petersen sige, at han var tilhænger af stening.

      Jamen jeg kan da ikke være imod Allahs skrevne vilje. (noget i den retning)

      Er man muslim, tager man hele pakken

      http://www.berlingske.dk/danmark/fatima-shah-traekker-sig 19. november 2004
      Den 29-årige Fatima Shah går blandt andet ind for stening. Hun er uddannet læge, men ville som muslim – i et muslimsk samfund – gå ind for sharia-lovens bestemmelser om, at utro ægtefolk kan straffes til døden ved stening. Og hun anerkender ikke ægteskaber mellem muslimer og ikke-muslimer

      Kommentar by tavsen — 28. oktober 2010 @ 18:39

    14. ->kbh: Karen J udtaler sig ikke om hvad han har sagt, men om en konsekvens af hans identitet (stammer fra Minhaj-Ul-Quran så vidt jeg husker).

      Hvis man ikke længere kan drage rimelige konklusioner i fuld offentlighed, har magten stjålet debatten.

      Den juridiske stand er voldsomt overvurderet skal selvf. ikke bryde sig om at blande sig i den slags. Se blot Wilders-sagen. Jurister er pilrådne i al almindelighed, man finder næppe mere amoralske mennesker (journalister og politikere er tæt på) – kom nu, send mig en stævning, tøsedrenge!

      Kommentar by Kimpo — 28. oktober 2010 @ 19:45

    15. Det er lawfare.

      Kommentar by Henning — 28. oktober 2010 @ 20:54

    16. Skandale !

      Kommentar by Spinner — 28. oktober 2010 @ 21:02

    17. Den som søger skal finde.
      Pia Kjærsgaard har endelig fundet ud af, at roden til problemerne med muslimerne er islam. Nu er man da i DF nået til begyndelsen på problemløsningen.
      Men injuriesagen mod Karen Jespersen viser at vejen er lang og selvstændig tænkning skal peppes op med en god gang kulturberigelse før den politisk korrekte vane brydes.

      Kommentar by Menig 442 — 28. oktober 2010 @ 22:32

    18. Zubair Butt Hussain føler sig brændemærket

      Lyder fint. Hvor på kroppen – på overarmen?

      Kommentar by Henrik R Clausen — 28. oktober 2010 @ 23:10

    19. Den lille ka´rl har nok været så smarst at han ikke direkte har sagt han går ind for stening.

      Han har garanteret været præcis så ulden i munden som hans makker Wahid Petersen.

      Når man som Butt erklærer sig for RETTROENDE muslim har man samtidig erklæret at man går ind for hele den islamiske pakke, herunder også stening!

      Det må man give Wahid Petersen at han der har været ærlig – og tak for det – for det var jo en fin oplysning vi der fik:
      er man muslim kan man ikke lægge til eller skære fra i de islamiske tekster.

      Den anstrengte eftersøgning efter en moderat muslim kan vi godt stoppe, idet dette er spild af energi og tid.

      Han/hun eksisterer ikke, da den moderate muslim er en vestlig opfindelse.

      Om denne opfindelse har skullet virke beroligende på de vantro….tjae, noget i den retning vil jeg tro.

      Men når muslimer ikke snakker og gebærder sig offentligt som rettroende er det ikke fordi de er moderate, men fordi demografien endnu ikke er på plads for de kan gøre hvad hensigten er, at underlægge de vantro lande og befolkninger islam.

      De der opfattes af os som moderate vil vi givetvis ikke kunne genkende den dag demografien, måske, har ændret sig til fordel for islam.

      Håber der undervejs er muslimer som bliver så utålmodige at de ikke kan vente med at åbenbare for de vantro hvad der skal gøres med os, når( hvis) de får magt som agt.

      Kommentar by Vivi Andersen — 29. oktober 2010 @ 07:17

    20. @19 Vivi Andersen
      Når nu dommeren vil opfatte Karen Jespersens udtalelser i en “bredere sammenhæng” så undre det mig at dommeren ikke vil opfatte butt hussains udøvelse af islam i en breder sammenhæng, hvor butt hussain selv i offentlig radio og tv udsendelser udråber sig selv som en meget rettroende i ganske bogstavelige form, og desuden var specielt inviteret af Abemedinejad Irans president, da denne var i Danmark i december 2009, ville en rettroende islamist som Abemedinejad invitere en “system kritiker” der ikke går ind for Irans sharia afstraffelses metoder?
      Ved dommeren ikke hvad taqiyaa er ?
      Efter min opfattelse, så må personer der dyrker bogstavstro islam også finde sig i at blive taget bogstaveligt efter hvad der står i koranen og tilbehør og hvad der praktiseres i sharialov underlagte muhammedaner lande.
      Det kan så godt være den bogstavstro ekstremist islamist butt hussain ikke lige mener Danmark er klar til hele pakken af sharialoven lige nu, men det kunne han så bare have oplyst Karen Jespersen om, der ingen grund til at farer i retten, almendelig dialog kunne vel have rette “misforståelsen” medmindre butt hussain har en skjult dagsorden for at forfølge vantro efter deres sekulære love, for at få lukket munden på islam kritikerne. Til skræk og advarsel for andre ulydige vantro!

      Men med denne bogstavstro islamist og Abemedinejad” Israel skal udslettes fra landkortet” tilhænger, så skal han nok falde i fælden på et tidspunkt og røbe sin inderlige lidenskab for stening af utro kvinder. Det bestemt ikke fra ham vi kan forvente reformation af den umenneskelige islam.

      Vi venter, tiden vil vise os at Karen Jespersen har ret, selvom hun ikke har sagt det, og dommeren ikke vil se muhammed-tegningen! i bogstavstro islam også betyder tilhænger af stening.

      Kommentar by li — 29. oktober 2010 @ 11:31

    21. Jamen, tager de selvsmagende, frelste … ikke hele koran pakken da, eller kan de nu pludselig bare plukke i sharia manualen som de lyster? Så synes jeg da at der er en hel del mere der skal plukkes ud af koranen. Jo før desto bedre.

      Kommentar by Liva — 29. oktober 2010 @ 11:50

    22. I øvrigt har jeg nu flere gange hørt både journalister og politikere omtale det som MODERNE at bygge moskeer i Danmark. Men der er intet moderne i koranen eller i at bygge moskeer i Vesten. Det er ultra umoderne og dybt konservativt det der foregår i moskeer – bl.a. kønsapartheid, indpakning af kvinder, halal, sharia og så dyrkelse af det der står i koranen om anderledes troende/tænkende og homoseksuelle mennesker.

      Nej tak til dybt umoderne moskeer i Danmark.

      Kommentar by Liva — 29. oktober 2010 @ 11:58

    23. Er det ikke på tide at vi mennesker træder ud af overtroens skygge og ind i fornuftens tidsalder.
      Det kan ikke være rigtig at vi der besidder fornuft nok til at gennem skue, det plattenslageri som religion virkelig er, skal finde os i at blive truet og latterlig gjort.Mit håb er at flere får øjnene op for det faktum at der ikke er nogen gud, og at den eneste grund til folk tror på det pjat er at de er bange for at tage ansvar for deres eget liv.
      jeg er godt klar over at der i livet kommer tider,hvor man har brug for at tro på noget, men hvad så med at tro på det der virkelig KAN ændre noget.NEMLIG DIG SELV og dine medmennesker.
      Prøv det, og se så om ikke det gør en forskel.

      Kommentar by martin — 29. oktober 2010 @ 14:19

    24. ->23 Martin

      “det faktum at der ikke er nogen gud”.

      Ryd forsiden – livets største eksistentielle spørgsmål er blevet besvaret. Af “Martin”, ingen ringere. Martin, et navn med en lang historie bag sig.

      Fortæl, fortæl, du ungersvend. Ja, jeg tillader mig at gætte at du befinder dig i livets vår, beruset af følelsen af at have gennemskuet det hele.

      Vi har lige et par tillægsspørgsmål vi skal have afklaret, Martin. Når nu der stadig findes genstridige mennesker der mener at dit ’svar’ har samme karakter af tro, fordi du aldeles ikke kan vide med større sikkerhed at der ingen Gud er end deres tro fortæller dem, hvad skal der så stilles op med disse ufornuftige og overtroiske mennesker.

      Du kan nok se hvor jeg vil hen nu: Din insisteren på at repræsentere “fornuften” må jo på en eller anden måde udmøntes i et politisk program der får fjernet alle de ufornuftige væk fra indflydelse. Hvad skal der ske med dem, Martin?

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 29. oktober 2010 @ 15:09

    25. He, he, ja den er svær Lars Findsen, den klassiske fælde, hvor tro forveksles med viden, hvorefter den troende vil påtvinge alle andre sin “viden’. Det er sgu årsag til mange ulykker i menneskehedens historie. Jeg håber for homo sapiens efterkommere at næste evolutionstrin vil udstyre dem med en skarpere evne til at skelne. Ikke fordi jeg ønsker al tro bortrationaliseret; det vil nok kræve større hjerner end benene kan bære, hvis man skal vide alting, og en god tro kan, som jeg ser det, være en fordel i mange situationer, hvor rationel viden enten ikke findes, ikke slår til eller er for kompliceret. Blot man skelne.

      Kommentar by monse — 30. oktober 2010 @ 03:10

    26. Karen Jespersen er en gutterpige.
      Butts kone rener rundt i gevandter.

      Kommentar by boppo — 30. oktober 2010 @ 19:56

    27. rener = render
      Mit d på tastaturet har sat sig fast.

      Kommentar by boppo — 30. oktober 2010 @ 19:57

    28. Dommer-standen er i Danmark, mere og mere, problematisk.

      Naar opgoerets dag kommer, vil de komme til at staa konfronteret med deres underloeb, tror jeg.

      Anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 31. oktober 2010 @ 16:38

    RSS feed for comments on this post.