10. december 2010

Sociolog: Tidligere gik vi “med partisantørklæde – i dag går de unge piger med tørklæde.”

Sociolog og historiker Flemming Mikkelsen, der sammen med Hans Lassen citeres i artiklen, var sidste år medforfatter til Kampen om Ungdomshuset. Studier i et oprør, redigeret af René Karpantschof og Martin Lindblom. Fra Højskolebladet – Nutidens ungdomsoprørere er nydanskere.

“Ifølge Flemming Mikkelsen har det ligefrem overrasket ham, hvor stor indflydelse nydanskerne rent faktisk har og har haft på udviklingen af det danske samfund. ”Det, der slog mig, da bogen Indvandring og integration var færdig, var, at denne meget lille gruppe i befolkningen har haft så stor indflydelse på det danske samfund. De har haft en enorm indflydelse på den politiske diskussion og har ligefrem lavet ravage i det politiske system. De har haft en stor indflydelse på partierne, og hvad de beskæftiger sig med. Endvidere har de stor betydning kulturelt – de bliver meget eksponerede i musik og sport, men også snart i litteratur. Desuden har de ændret vores madkultur og bybilledet. Det er utroligt, hvordan sådan en lille gruppe kan sætte samfundet over ende,” siger Flemming Mikkelsen og drager en parallel til ungdomsoprøret i 70’erne:

”Dengang gik jeg og mange andre med partisantørklæde – i dag går de unge piger med tørklæde. Dengang demonstrerede vi mod krigen i Vietnam, i dag demonstrerer de mod krigene i Irak og Afghanistan. Mens de danske unge ikke længere har noget at kæmpe for, så er der et enormt drive hos nydanskerne.”

(Højskolebladet, december 2010; E-page)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/21055/trackback

25 Comments »

  1. Som vi har sagt så tit: Disse post-68’ere lever i en parallelverden. Så sent som i dag bringer DR den (afetnificerede) nyhed om problemerne for boldklubben i Tingbjerg. En sag i direkte modstrid med disse menneskers opfattelse af dagligdagen.

    Virkeligheden passer desværre ikke ind i disse højskolefolks verdensbillede. Derfor filtrerer de den generende del af virkeligheden fra.

    Kommentar by Gunnar Biering — 10. december 2010 @ 15:21

  2. ”Dengang gik jeg og mange andre med partisantørklæde – i dag går de unge piger med tørklæde”.

    Renlivet psykopat udtalelse som leder tanken hen på den totale hjernevask. I forrige år blev over 20 kvinder i Basra – efter hukommelsen – myrdet og nogle voldtaget og fik et skilt hængt om halen som – u-muslimsk, fordi de ikke bar tørklæde. De fleste var smidt i grøfter og på marker.

    Og så skal man i Danmark læse om en sådan sociologisk idiot, der er så dum, at ikke engang hans mor kunne holde af ham. Tørklædet er en en tragedie af dimensioner for kvinder i menneskehedens kulturhistorie. Kun forblindede idioter – som samtidig må være ramt af en hjerneskade – kan fyre den slags imbecile nonsens af. Danmark er fortabt.

    Desforuden var det kun hjernevaskede ideologisk idioter, der rendt rundt med partisantørklæde.

    Kommentar by Machiavelli — 10. december 2010 @ 15:47

  3. Partisantørklædet var en diskret opfordring til optøjer og vold, jfr. Yasser Arafats evige brug af det.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 10. december 2010 @ 15:54

  4. “ungdomsoprøret i 70’erne” – der var ikke noget ungdomsoprør, det var allerede indkapslet af institutioner og partier, og i 67-68, hvor man man kan tale om en ungdomsbevægelse, var der ikke en kæft der gik med partisantørklæder.

    Iøvrigt mener jeg at vi har for mange universiteter og for mange værdiløse akademikere. Lad dem skovle sne.

    Kommentar by wied — 10. december 2010 @ 17:01

  5. Rent newspeak…..

    Se evt:

    http://slidefinder.net/O/Ordet_skaber_siger_Christian_Kock/9904265

    Kommentar by Karsten, Objektivist — 10. december 2010 @ 17:20

  6. der et enormt drive hos nydanskerne?????????

    Færre nydanskere udfører frivilligt arbejde
    http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Nyheder/Nyheder/Integrationsministeriet/2010/April/dansk_skoleskak_vinder_konkurrence_om_mangfoldighed.htm
    —-

    Men danskerne kan sagtens udføre frivilligt arbejde. 11. okt. 2010
    http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2010/10/11/071921.htm—

    der et enormt drive hos nydanskerne???????

    Hærværk og tyverier har kostet et boligkvarter i Nivå knap 300.000 kroner i de seneste 15 måneder, og nu har boligforeningen mistet tålmodigheden.
    http://www.sn.dk/Boligomraade-skal-overvaages/Sjaelland/artikel/100614 10. december 2010

    Håndboldklubben IF Stadion fra bydelen Tingbjerg har måttet tage en kedelig konsekvens af chikane og vold omkring træningen 09. dec. 2010
    http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2010/12/09/175813.htm

    Kommentar by tavsen — 10. december 2010 @ 17:20

  7. Flemming Mikkelsen har vist aldrig mistet drømmen om at leve under et totalitært styre.

    Kommentar by Hr. Snusk — 10. december 2010 @ 17:55

  8. Sociologen er overrasket, hvorfor ikke spore ind på den rette sindsstemning og kalde det en glædelig overraskelse
    Med den hjælp og de enorme beløb som samfundet har investeret i projektet, så overrasker det ikke mig, at værten intet har fået ud af det og stadig hænger på regningen.

    Kommentar by Menig 442 — 10. december 2010 @ 18:06

  9. Jeg mangler også at se det såkaldte “drive” og “kultur” som FM beskylder islams indvandrede horder for.

    Derimod er det let at se at det politiske liv er uforholdsmæssigt bebyrdet med, og af, de selvsamme horder og deres “problemer”, men det skyldes alene venstrefløjens hype.

    Kommentar by Santor — 10. december 2010 @ 18:41

  10. hvor lækkert:”Et enormt drive hos nydanskere.”
    Hvor hudfarveromantisk.
    Mao var jo også lækker på hans aktive måde…
    Kan folk læse for meget, eller er det en blanding af forældre, venner og for meget øl?

    Kommentar by Pk — 10. december 2010 @ 19:22

  11. Inegration, hvor old school, næh inklusion er det nye.

    Kommentar by FriKapitalist — 10. december 2010 @ 19:47

  12. “Dengang demonstrerede vi mod krigen i Vietnam, i dag demonstrerer de mod krigene i Irak og Afghanistan.”

    Ja, dengang demomstrerede de mod frihed og demokrati i (syd)Vietnam og i dag demonstrerer de mod samme i Irak og Afghanistan. Saa i en antidemokratisk forstand har 68’erne og de saakaldte nydanskere meget tilfælles.

    Kommentar by marius — 10. december 2010 @ 19:51

  13. De mange herboende økonomiske bekvemmelighedsflygtninge(og deres efterkommere) bør ikke integreres. Istedet må staten økonomisk motivere velfærdsturisterne til at rejse ud af Danmark. Og det kan kun gå for langsomt.

    Kommentar by Jørgen — 10. december 2010 @ 20:04

  14. Her er lidt hårdt tiltrængt modgift imod den al denne påtvungne muslimske “kulturberigelse” ;-)

    God jul til alle Uriaster & venner med denne klassiske engelske julesang … fremført på en helt ny og spændende måde :D

    http://www.cupsizechoir.com/

    !!! ADVARSEL !!! – Videoen er helt uegnet for politisk korrekte storbytosser med sarte nerver, genusforskere, pseudointellektuelle
    gloriepudsere og repræsentanter for FI – samt Mona Sahlin & co. …

    Kommentar by Bjovulf — 10. december 2010 @ 23:54

  15. En uhyggelig video som må give enhver muslim gåsehud. U-islamiske ludere, som ikke havde overlevet en dag imuslimland. Men også det bedste bevis på, at Islam er en syg religion, der er imod selve udviklingstanken.

    Kommentar by Machiavelli — 11. december 2010 @ 03:33

  16. ENORMT DRIVE HOS NYDANSKERNE

    Den kendte hjerneforsker Milena Penkowa har efter aftale med Københavns Universitet valgt at opsige sin stilling. Det sker efter beskyldninger om fusk
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/12/10/161955.htm 10. dec. 2010
    —-

    ENORMT DRIVE HOS NYDANSKERNE

    Bydelsmødrene fortsætter 09. dec. 2010
    http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2010/12/09/164854.htm
    der blev heldigvis fundet 1.4 millioner. Penge er der nok af :-D :-D

    Det var ellers truet
    Succesfuldt integrationsprojekt lider 11. okt. 2010
    http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2010/10/11/180547.htm

    “Bydelsmødrene får en løn på 125 kroner i timen, og i den løn ligger stor prestige. Projektleder Rikke Skovfoged er bange for, at de nye vilkår vil gøre, at kvinderne forsvinder fra projektet…” ENORMT DRIVE HOS NYDANSKERNE???????

    Kommentar by tavsen — 11. december 2010 @ 09:44

  17. Tørklædet er et udtryk for frisind …

    Vi misforstår dem, som Amin Jensen sagde det i en sketch for år tilbage :)

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 11. december 2010 @ 10:04

  18. > 14. bjovulf
    Den video er da til at blive i godt humør af. Det må vi ikke glemme, midt i den anden elendighed!

    Kommentar by Gunnar Biering — 11. december 2010 @ 15:09

  19. “Mens de danske unge ikke længere har noget at kæmpe for..”

    Danske unge har da meget at kæmpe for – og Flemming Mikkelsen er rigtig god til at vise danske unge, hvad de skal kæmpe for og ikke mindst hvad de skal kæmpe imod. Islamisering f.eks. er værd at blive ved med at vise modstand. Islams problem med frihed og vestlig kultur og ligestilling skal til stadighed vises modstand. Der er masser at tage fat på og der er da også flere og flere danske unge der godt kan se at der er noget at kæmpe for; vestlig kultur og frihed – og islam at kritisere.

    Kommentar by Liva — 11. december 2010 @ 17:06

  20. 18

    Ja, det er godt med humor. : )

    Kommentar by Liva — 11. december 2010 @ 17:11

  21. Nutidens ungdomsoprørere er DFU.

    Kommentar by Anne Marie Buch — 11. december 2010 @ 17:26

  22. ”Dengang gik jeg og mange andre med partisantørklæde – i dag går de unge piger med tørklæde.”

    Dengang var tørklædet ikke en kønsfascistisk (religiøs) politik – det er den i dag – og der var ikke læger og sygeplejersker på danske sygehuse der chikanerede danske patienter, der ikke ønskede partisantørklæder som en del af hospitalsdresskode.

    Dengang var der ikke krav fra danske hospitalers side om indførelse af partisantørklæder på hospitalspersonale – og kun på kvinder.

    I dag er der krav om at sygeplejersker og læger og sosu-hjælpere og rengøringspersonale kan have religiøst/politisk tørklæde på i arbejdstiden. Skilte med private religiøse og politiske fordomme i arbejdstiden. Og der er trusler om at hvis tørklædet/kønsuniformen kritiseres, så kan det ende med at danske patienter politianmeldes. Sådan var det ikke da bedagede Mikkelsen var ung.

    Mikkelsen fremstår som en rigtig ubehagelig og ikke mindst grum relativist. Det er bl.a. personer som ham der gør DF nødvendig i Danmark. Og SD i Sverige. Og Wilders i Holland. Og Hirsi Ali i USA. Etc.

    Kommentar by Liva — 11. december 2010 @ 17:29

  23. 21

    Anne

    Ja.

    Kommentar by Liva — 11. december 2010 @ 17:29

  24. 21

    Anne

    Og så er der os andre lidt ældre, der i stigende antal gør oprør. Så der er ikke ‘bare’ et ungdomsoprør i gang – men, hvad skal vi kalde det? Der er et voksenoprør i gang. :)

    Kommentar by Liva — 11. december 2010 @ 17:48

  25. @Bjovulf

    Slet ingen tørklædebefængte kvinder??? Så mangles det enorme drive :-D

    Kommentar by tavsen — 12. december 2010 @ 15:08

RSS feed for comments on this post.