31. juli 2011

Bay Bundegaard: Problemet med DF er ikke ‘tonen’, men modstanden mod multikulturalismen

I de svenske mainstream-medier betragtes modstand og kritik af det multikulturelle samfund, som værende udtryk for ekstremisme, og selv i akademiske udredninger defineres det som anti-demokratisk. Det sjældent formulerede ræsonnement er forestillingen om, at det multikulturelle samfund allerede er et faktum, og modstand mod indvandring anses hermed som udtryk for et ønske om at omgøre udviklingen med deportation, etnisk udrensning, massemord, så at sige.

Tøger Seidenfaden brugte store dele af sit liv på at forsvenske den danske debat, men var aldrig direkte i sin argumentation lige på der her punkt. Han vidste udmærket, at den form for logik er betinget af et udlændingepolitisk mediekoncensus, som vi ikke har, og som selv venstredrejede journalister ikke ønsker.

I tirsdagens sene Deadline på DR2, var Politikens Kulturredaktør Anita Bay Bundegaard i debat med Dansk Folkepartis Søren Espersen, og han vidste tydeligvis godt, hvor han skulle trykke. Tilsidst gav hun ham ret – tonen i debatten var ikke problemet – problemet var partiets modstand mod det multikulturelle samfund.

Søren Espersen kunne med samme ret, havde bedt Anita Bay Bundegaard om at holde op med at kritisere Dansk Folkepartis udlændingepolitik. Det polariser debatten, og stigmatiserer partiets medlemmer. Hun fangede den aldrig.

(Deadline, 26. juli 2011: Debat…)

Delvis transskription.

Nikolaj Sommer, DR2: Mener du Dansk Folkeparti bærer noget ansvar for den vold vi har set i Norge.

Anita Bay Bundegaard, Politiken: Nej, det mener jeg ikke, og det synes jeg ikke det giver nogen mening at anklage Dansk Folkeparti for. Men de har jo nogle andre ting til fælles, kan man sige, med den med Breivik i Norge. Man kan se, når man læser det meget digre dokument han har lagt ud, sit manifest, så kan man jo se hvad han står for. Og det er jo: Han er mod indvandring. Han er imod Islam. Han er imod det multikulturelle samfund. Og han er imod det han kalder politisk korrekthed, og hele venstrefløjen. Og det er jo lige præcis det Dansk Folkeparti står for.

[…]

Nikolaj Sommer: Søren Espersen – Anita Bay Bundegaard siger altså ikke, at I har noget ansvar for volden, men hvad siger du til den her sammenligning mellem hvad Breivik har ment, og så det I mener?

Søren Espersen: Jeg synes det er infamt, den måde Politiken kører det på. Indpakket, ikke direkte, vi siger det ikke direkte, det er ikke Dansk Folkeparti, og alligevel står det og simrer i luften, Anita Bay Bundegaard, det er vores skyld. Vi har på den ene eller anden måde et medansvar, det har alle de andre aviser jo også kørt med på, i den debat i dag. Det er infamt, for det er i den grad en forvrængning af situationen.

[…]

Anita Bay Bundegaard: … det man er nødt til, det som man hele tiden er nødt til, det er at tage afstand fra meget ekstreme synspunkter.

Søren Espersen: – Hvorfor?

Anita Bay Bundegaard: – Fordi vi er nødt til at imødegå… (afbrydes)

Søren Espersen: – Synspunkter.

Anita Bay Bundegaard: – Ekstreme synspunkter.

Søren Espersen: – og det er dem du ikke bryder dig om.

Anita Bay Bundegaard: Ja, Nej, jeg synes, at ekstreme synspunkter er når man fuldstændigt polariserer debatten, som man har gjort i Danmark. Man udgrænser hele grupper og skærer dem over en kam. Stigmatiserer dem…

Søren Espersen: … Ja, jeg er modstander af EU. Ja, jeg er modstander af Islams fremtræden i Danmark. Ja, jeg er tilhænger af en stram udlændingepolitik. Gør det mig til massemorder i Norge?

[…]

Anita Bay Bundegaard: I har ingen ansvar for det der er sket i Oslo… Men der er nogle ting som er til fælles med det I siger, og det Breivik står for. Fordi de synspunkter du har, og som Breivik har, er synspunkter som fuldstændigt går imod det multikulturelle samfund, som er ved at udvikle sig… (afbrydes)

Søren Espersen: – som du gerne vil have.

Anita Bay Bundegaard: – og som jeg gerne vil ha’.

Søren Espersen: Og det er jo det der er sagen.

Anita Bay Bundegaard: – om den nationalisme du står for, er tilbageskuende og har ikke nogen fremtid.

[…]

Søren Espersen: Tror du dine skriverier i Politiken har betydning for, at Pia Kjærsgaard ikke kan gå uden for en dør, og skal bevogtes 24 timer i døgnet? … føler du dig ansvarlig for det?

Anita Bay Bundegaard: Det passer jo ikke – jeg har ikke hetzet Dansk Folkeparti… Det er helt klart at sige hvad vi mener om Dansk Folkeparti, men det er jo ikke en hetz… Herre Gud, vi har en politisk debat… Det er jo ikke tonen i debatten der er noget i galt med.

Søren Espersen: – Det er synspunktet.

Anita Bay Bundegaard: – Det – Simpelthen!

Apropos.

“De højrenationale partier kan ikke klandres for terror begået med deres ideologi som begrundelse. Men man kan og skal bruge anledningen til at sætte spørgsmålstegn ved ideologien.” (Anita Bay Bundegaard i Politiken, 31. juli 2011: Lars von Trier har ret et stykke hen ad vejen)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/27356/trackback

55 Comments »

  1. Man skal altid sætte spørgsmål ved ideologi, men jeg vil hellere kalde dette et forsigtigheds princip.

    Det multikulturelle eksperiment er fejlet, men medier og dem “kreative elite” vil ikke erkende dette.

    Kommentar by Hr Petersen — 31. juli 2011 @ 15:05

  2. “De venstreorienterede partier (RV, S, SF, enhedslisten) kan ikke klandres for terror begået med deres ideologi som begrundelse. Men man kan og skal bruge anledningen til at sætte spørgsmålstegn ved ideologien.” Min omskrivning.

    Kommunismen har kostet 100 mio. menneskeliv. Islam har kostet 300-400 mio. menneskeliv. Dertil i milliarder af ødelagte liv i østen, mellemøsten og den tredie verden.

    Hvad siger Helle Thorning-Schmidt til det for hun har jo en “kulturel medskyld”? Hvis vi skal følge venstrefløjens egen argumentationslinje i disse dage!!!

    Kommentar by Sigwar — 31. juli 2011 @ 15:15

  3. “Anita Bay Bundegaard: – om den nationalisme du står for, er tilbageskuende og har ikke nogen fremtid.”

    Hvor ved hun det fra? Har hun en krystalkugle og kigge i – eller noget kaffegrums? Man kunne ligeså godt hævde, at det er hendes multikulti-romantik, som ikke har nogen fremtid. Det må tiden vise. Det må vi snakke om.

    Hvor må det give en dejlig mavefornemmelse at observere sig selv i spejlet og hæfte vidunderlige plusord på sig selv. Tolerant, rummelig, forstående, human, anstændig – og fremtidssikret.

    Anita Bay Bundegaard vil ikke nøjes med at præge udviklingen. Hun kender allerede udviklingen. Og dem som ikke er med på den er idioter.

    Hvor er det arrogant. Og hvor er det ekstremt.

    Kommentar by BE — 31. juli 2011 @ 15:37

  4. Men hvis problemet er DF’s modstand mod det multikulturelle samfund, er problemet jo DF.
    DF startede i sin tid netop p.gr.a. vores utilfredshed mod det multikulturelle samfund Selv om DF ifølge bl.a. Uhrskov har gjort for mange- og for store indrømmelser til muslimimportørerne, er DF’s eksistensberettigelse stadig vores utilfredshed med de fremmede.
    Bundegård ville gøre mindre skade på en bondegård end hun gør i den lovgivende forsamling.

    Kommentar by Nielsen — 31. juli 2011 @ 15:37

  5. Man kan sige, at Utøjs sækken anita Bad Bundløsdum, Utøjs aab, har samme holdninger som Utøya massemorderen abb, om at udrydde anderledes tænkende, Utøjs abb vil bare bruge lidt andre langtids pinenende midler og metoder end Utøya massemorderen abb og på en anden målgruppe. Men formålet er det samme, at udrydde anderledestænkende.

    Den ekstremistiske Radigale Utøjs abb, vil gøde jorden for at andre ekstreme blåøjede AFArter kan udrydde DF’erne ved at stigmatisere dem og udråbe dem som racister og nazister osv
    Vi har allerede set de Radigales Zinke geStampo’er i anmelder aktioner, der er ingen diskusion, nej, simpel taber rets forfølgelse af alle islam kritikerne. For bare en anmeldelse for racisme, vil ødelægge en persons karriere muligheder.

    Mon Utøjs sækken abb’s race hudfarve had til alle forkerte hvide mennesker, stammer fra hendes fiasko som økonomiske flygtninge minister dagene, hvor hun floppede totalt pga af simpel dumhed og nu kun kan få job på taber Das-bladet Pølletiken?

    Kommentar by li — 31. juli 2011 @ 15:44

  6. Dette evige “,MEN…”.

    “Vi går skam ind for ytringshfrihed, MEN…” var især populært hos folk som afdøde Seidenfaden under Muhammedkrisen.

    Nu er det vist mere “Vi går skam ind for demokrati, MEN…”, som venstrefløjen som sådan prædiker

    De blotter deres reelle hensigter, gør de! :(

    (Og heldigt nok for det, trods alt!)

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 31. juli 2011 @ 16:23

  7. – Thorbjørn Jagland har lige, stort set, sagt det samme vrøvl i P1 – det er sgu sørgeligt..

    “Mød Thorbjørn Jagland, tidligere norsk statsminister og formand for Arbeiderpartiet – nu generalsekretær for Europarådet og formand for Nobelkomiteen. Han var selv som ungdomspolitiker på Utøya engang, og han mener at hvis vi ikke gør noget ved integrationen i Europa og bliver gode til at leve sammen allesammen, så udgør det den allerstørste sikkerhedstrussel for fremtidens Europa.”

    Der mangler politisk mod i Europa.
    Europa lige nu 31. juli 2011 kl. 17:10 på P1
    http://www.dr.dk/P1/europaligenu/Udsendelser/2011/07/27123700.htm

    Kommentar by anno — 31. juli 2011 @ 16:55

  8. Og her gik jeg og troede at årsagen til Breiviks handlinger var direkte afledt af venstrefløjens ukritiske ønske om multikultur og masseindvandring. Jeg takker hermed Anita Bay Bundegaard for den glimrende perspektivering af problemets rette sammenhæng.

    Kommentar by cabbie — 31. juli 2011 @ 16:59

  9. Ja, det slår lige præcis hovedet på sømmet.

    Det har aldrig været et spørgsmål om tonen; det er holdningerne. Enhver kritik af europæisk indvandringspolitik, uanset hvor afdæmpet og nøgtern den måtte være, vil blive stemplet som racistisk, hetzende, ikke stueren, fremmedfjendsk, højreekstrem, fascistisk og det der er værre. Sådan ligger landet.

    Kommentar by Vest — 31. juli 2011 @ 18:14

  10. Nu har vi i årevis måtte lægge øren til, at det var tonens skyld det hele, men hele denne årevise lange misforståelse kunne være undgået, hvis vi havde journalister, der med rettidig omhu, havde stillet det simple spørgsmål, at tonen da er meget anderledes i den ikke eksisterende muhammedaner debat i Sverige, og de har de samme problemer med muhammedanerne som alle andre europæiske lande.

    Jeg har altid påstået, at den tilbagestående venstrefløj altid har været 10 år bagefter os andre, det vil jeg nu dementere og sige, den svagt opfattende venstrefløj har udvidet deres tunnel syn og er nu 20 år bagefter. Så om tyve år opfatter de først problemerne og vil sige det, som siges nu fra islam kritikeren.
    Sørgeligt men sandt.

    Så er der selvfølgelig de konstante ekstremistiske formidable dumheds vogtere som den Radigale Utøjs abb og imam ufuf ellermandslingen mf, som fastholder deres uvidenhed.
    De vil altid fornægte virkeligheden pga forskruede vrangbilleder i hjernen.

    Kommentar by li — 31. juli 2011 @ 18:52

  11. Den canadiske kommentator David Solway har skrevet en artikel som knap ville kunne finde vej gennem filteret af politisk korrekthed i DK, uden at vække ‘de frelstes’ forargelse.

    http://synopsis-olsen.blogspot.com/2011/07/venstrefljen-er-mor-til-det-ekstreme.html

    Han skriver blandt andet:

    ….”Multikulturalismen har ikke ført til harmonisk diversitet, som man engang så naivt formodede, men til ætsende polarisering. De multikulturelle bivirkninger og indvandringspolitikken fra nu fortiden skal omvurderes og omformes, og der skal tages mere hensyn til nationens forudsætninger.”

    ….”Ikke desto mindre, er der behov for at blive sagt, at de norske myndigheder og en vælgerbefolkning der har fulgt trop er dybt impliceret i at skabe en situation der uundgåeligt måtte kulminere i vold. Hvis det politiske klima ikke ændres til fordel for det moderate højres fremgang vil tragedien der udfoldede sig i Norge sprede sig til andre europæiske lande som tiden går. Den enkle sandhed er, at der ikke kan være en løsning på dilemmaet medmindre vi først anerkender at ansvaret for denne langsomme udslettelse af tingenes tilstand ligger hovedsageligt hos de intellektuelle, journalisterne og den styrende elite på den multikulturelle venstrefløj der har kunnet lade det kunne ske.”

    Kommentar by synopsis-olsen — 31. juli 2011 @ 19:11

  12. Hun vil multikulturen uden først at verificere om det er det, flertallet ønsker, eller om dem, der er udset til at gøre os multikulturelle, er med på den ide.
    Hun har selv et meget ekstremt synspunkt.
    Som Søren Kirkegaard har sagt, så kræver det ikke meget at være god, men vil man være ond, så kræver det talent. Helt talentløs er hun nu ikke.

    Kommentar by Menig 442 — 31. juli 2011 @ 19:26

  13. Hvis DF´s vælgere, i følge Anita Bay Bundegaard er med til at stigmatisere muslimer, så stigmatiseres der vel i omegnen af 10% af befolkningen. Anita Bay Bundegaard derimod stigmatisere vel omkring 15% af befolkningen når hun går efter DF vælgere – så hvem er egentlig lige værst???

    Kommentar by Jacob Andersen — 31. juli 2011 @ 19:34

  14. Det virker som om, at den norske befolkning er grebet i en massepsykose, der udarter sig i en besværgelse om, at her er alting som før.
    Det lyder jo som noget, der er for godt til at være sandt.
    Jeg lærte hjemmefra, at så var det, fordi det ikke var sandt.
    Jeg respekterer selvfølgelig, at Norge må have sin sorg-periode, men håber da, at de efter den når frem til lidt analyse.
    En norsk redaktør var inde på det samme i Deadline forleden.

    Når det fremstår, som om at hele den norske befolkning deltager i besværgelsen, så tror jeg ikke på det. Folk deroppe, der ikke deltager i besværgelsen, afventer måske bare det rette tidspunkt til at komme ind på det såkaldte multikulturelle samfund. Den er ren gal – også i Norge. Den “lille” nordmand er klemt. Fremskridtspartiet deroppe gør alt lige i øjeblikket for at lægge afstand til sig selv. Godt nok – de kan vel ikke andet. Men kære Norge – hvis nogen læser med – I har min forståelse, som tingene kører lige nu med tilbedelsen af statsministeren. Der kommer en tid med eftertanke og analyse.

    Kommentar by boppo — 31. juli 2011 @ 19:44

  15. Nationalsocialisten Lars von Trier kritiserer Dansk Folkeparti, Anita Bay Bundegaard kritiserer Dansk Folkeparti. Ifølge madammens egen logik er hun også nazist!. Er der noget at sige til at jeg er forvirret..

    Kommentar by Slyrgraff — 31. juli 2011 @ 20:26

  16. Nu er det jo ikke længer siden end største delen af den danske befolkning godt kan huske da Danmark IKKE var “multikulturalt” .

    Så hvis det kun tager 30år at gå fra et lummert kulturalt og etnisk homogent land , og så til et multikulturalt paradis så tager det vel ikke mere end 30år at lave det om igen . Hvis viljen er der !

    Det er vel bare at lave en lov der i stedet for at siger defacto asyl til alle , siger defacto farvel asyl , opholdstilladelses , statsborgerskab o.s.v givet siden 1983 og som stadig er kulturalt fremmede. Få det ER Islam stadig !

    At det ikke engang kræver andet end at lukke kasserne er så en anden ting , for som kasserne kunne åbnes for alverdens kultur fremmede uden folkelig opbakning , må de jo også kunne lukkes igen for de der ikke ønsker at være en del af et kulturalt homogent dansk samfund.
    Og det da helt uden at det skulle være værre end det var at åbne dem .

    Det kræver ikke voldelig fordrivelses og massegrave , men alene at der tages en politisk beslutning om at et homogent dansk samfund igen er målet i Danmark !

    Lad os få en genopretnings lovpakke hvor overskriften er “Skik følge eller land fly” argumentet for er lige til , der var INGEN berigelses af vores kultur at hente , kun konflikt , vold og en kæmpe bunke lig !

    Kommentar by Aglet Xander — 31. juli 2011 @ 20:31

  17. Aglet Xander. Så enkelt er det desværre ikke, for hvis det var, så var det gjort for længst. Når aviserne viser billeder af stakkels mennesker, der ikke længere kan få bistand, og som sidder på en flyttevogn på vej til et hjemløsested, så græder hele Danmark.

    Kommentar by boppo — 31. juli 2011 @ 20:54

  18. Bay Bondegård har tydeligvis lagt billet ind på jobbet som diktator. Føj, for en klam fascist.

    Kommentar by Mackety — 31. juli 2011 @ 21:14

  19. Skibscontaineren er jo opfundet, Boppo ;-)

    Kommentar by Bjovulf — 31. juli 2011 @ 21:18

  20. Da jeg læste det om det multikulturelle samfund, skyndte jeg mig at klikke væk fra emnet for ikke at få et hjerte kollaps. Så skål! herfra. (kaffe).

    Kommentar by machiavelli — 31. juli 2011 @ 21:28

  21. Anita Bay Bundegaard er en stakkels forvirret pigebarns-journalist, som afdøde Tøger holdt oppe. Som ovenikøbet engang i forne tider har været minister. Selv hendes egne (Marianne Jelved) måtte lægge afstand til hende. Hun blev grundigt udstillet forleden i debat i Deadline med Søren Espersen. Ja, medierne skriver jo ikke så meget om det. Dér må vi til bloggene. Hun kom til at sige, at der ikke var noget galt med tonen i debatten,men med holdningerne. Altså ikke hendes, men andres.
    Så var alt ligesom sagt.
    Et sted på Facebook, jeg husker ikke hvor, blev der rigtigt gået til den omkring Deadline-udsendelsen. Én skrev frækt, at hun havde manglet erfaringen bag pølsevognen. En anden, at hun kendte hendes mand. Ham var der ikke megen krasser over. Frækt skrevet? Ja. Men er det folkeviddet, der kommer til udtryk? I dette lille land kan man ikke gemme sig.

    Kommentar by boppo — 31. juli 2011 @ 21:35

  22. Ha..ha..Slyrgraff
    Nej, der er ikke noget at sige til, at du er forvirret. Det sker når ordet logik sættes i samme sætning sammen med navnene tørklæde gerner nielsen, Utøjs hovedløse Rablenderadigale abb, marianne helvede, looooøøøne dybt langt ned i den islamiske klædedragt kiste, den moderate bombevestager med børn i muhammedaner frie skoler, det vil altid gå galt, når de islamisk mode bevidste påklædnings dukkerne fra de Radigale prøver at sige noget.
    Deres Utøjs smag er afskyelig!

    Kommentar by li — 31. juli 2011 @ 22:02

  23. Der er løbet meget vand ud af ørerne på denne dame siden hun ville være minister i Malavi og gik ind for fri indvandring. Kilden er åbenbart uudtømmelig.

    Kommentar by EH — 31. juli 2011 @ 22:20

  24. Anita Bay Bundegaard er tilhænger af et multietnisk samfund. Jeg er modstander af et multietnisk samfund.
    Jeg tillader mig at spørge: Er det hende eller mig der er skyld i et terrorangreb i Norge, eller er det gerningsmanden?
    Inden ABB bobler over i selvgodhed, syntes jeg hun skal se på kriminalstatestikkerne. Det er formodentlig her hun skal finde modstanden mod det multietniske!
    Hun og hendes befinder sig i en sikret boble, der først brister den dag de selv eller deres nærmste bliver ofre for ætnisk vold eller chikane. Mange af hendes ligesindede er barnløse og vil derfor sent opleve virkeligheden, Medens dem med børn bedre kan se hvad der sker.

    Kommentar by Grisling — 31. juli 2011 @ 22:24

  25. @24 Grisling
    Ifølge Utøjs sækken abb er du medskyldig! Det er dit synspunkt, der gør dig medskyldig.
    Skynd dig at gemme dig, Zinke geStampo er på vej med en arrest order!

    Kommentar by li — 31. juli 2011 @ 22:40

  26. 16.Aglet Xander.

    Når du skriver – og vi andre også anvender betegnelsen “kulturelt homogent” og at vi skal arbejde for at vende skuden tilbage mod dette kan det så virkelig lade sig gøre ?

    Kulturelt kan det vist ikke, når sammensætningen af den danske befolkning efterhånden består af rigtig mange mennesker med oprindelse i meget anderledes kulturer end den danske.

    Homogent….ja måske hvis der her tales om, at vi alle vil i samme retning nemlig, at Danmark skal være et godt sted at leve i og derfor har samme mål f.eks. at leve i fred og fordragelighed med hinanden, at vi er parate til at være fleksible, men ikke på bekostning af noget danskt .

    Her tænker jeg f.eks. på, at danske muslimer dyrker deres islam UDEN at ville trække den ned om ørerne på andre ved at kræve at vi skal indrette vores samfund efter deres eller dele af deres opfattelser.

    De må kunne dyrke dette hjemme hos dem selv indenfor hjemmets 4 vægge.

    Vi må kunne forlange at man i det offentlige rum retter ind efter de danske regler, skikke og love osv., idet dette ER Danmark og ikke en nordisk udgave af f.eks. Syrien m.v..

    Kommentar by Vivi Andersen — 31. juli 2011 @ 22:44

  27. @24, Grisling

    Tja, men med hensyn til kriminalstatistikkerne kan hun jo bare sige det samme: “Det er fordi folk stritter imod – fordi folk ikke giver multikulturen en ærlig chance. Hvis alle folk bare var FOR multikultur og fri indvandring, så ville alle folk også leve i harmoni”.

    Påstande som denne har jeg i hvert fald hørt ofte. Nogle/mange venstreorienterede forsøger at gøre det til en hønen-og-ægget-diskussion: “Hvad kom først: Modstanden mod fri indvandring og multikultur eller problemerne ved fri indvandring og multikultur?”. Og de mener, at modstanden kom før problemerne og således er SKYLD i problemerne (hvilket jeg som du nok kan høre er uenig i).

    Kommentar by Vest — 31. juli 2011 @ 22:44

  28. Nej. Men den røde indvandringspolitik, og multikulturalisme har skylden for at det er sket i norge.
    indvandringspolitiken er som en åben dør, så vandalerne kan komme ind i hobetal.
    Damen trænger til en tur til afghanistan eller pakisran, eller andre steder hvor der er saria og stening.

    For mig er hun en blondine, med blottet hjerne, hvis hun da har sådan een.

    Kommentar by Anonym — 31. juli 2011 @ 22:45

  29. Hvorfor vil tyrkere og arabere helst spille fodbold i en kontainer. ?

    Jo: De føler sig på hjemmebane. :-)

    Kommentar by Anonym — 31. juli 2011 @ 22:48

  30. @17 Ja det er selvfølgelig umuligt nu , var dog præcis det der blev sagt , men totalt ignoreret af samtlige danske politiker der bare skam roste det multikulturelle og ikke sjælden lige nåede at overpisse “ligustervej” og de intolerante bonderøver over i Jylland.

    Jeg var i Banja Luka i foråret 93 som del af et hold der eskorterede FN´s indsats i Bosnien . Der så jeg DR TV avisen på en rigtig solid og overbevæbnet Chetnik´s 21″ , og der husker jeg som var det i går , en 70ér hippieagtig kælling der talte om “multikultural sameksistens” , i Danmark . (!) .

    Hvis jeg nu siger at der i Banja Luka dengang var flere hundrede svært bevæbnede “Ridder Breiviksér” , og med garanti en hel del hvis “kill-rate” ville få den jihadiske fjeldabe´s til at fremstå som noget ala en tør happy-meal .

    Så hvorfor er det så lige man bliver kaldt “ekstremist” i dag for(STADIG)bare at advare imod kristen-Islamisk multikultur , projekter. . . ?

    Det var nemlig præcis socialistisk tvungen multikultur , i opløsning jeg så den gang .
    Og det immervæk en noget mere harmonisk multikultur end den vi ser i Vesteuropa i dag , men igen folk lære jo at opføre sig ordenligt når det koster fra 3år og til “bliv væk” ikke at følge partilinjen , eller ikke at havde et korrekt multikulturalt “menneskesyn” . .

    Min Kroatiske “landlord” skød dog alligevel helt tilbage som i 1986 “Muslimani” bag skraldespandene med hans gamle 6mm rottebøsse , “de kommer ind fra Bosnien” sagde han og pegede over på bjergene . .

    Anita Bay Bundegaard og samtlige af hendes multikulturelle kollegaer har efter min bedste overbevisning ingen ide , overhovedet! Om faren ved det naive hippie kulturberigelses (og brune mænd) projekt de har spillet guitar til de sidste 30år .

    Det kan gå så forbandet stærkt , og en ABB er bestemt ikke et tegn på det går storartet med sameksistensen . . .

    Men en flot dame er hun da . . .

    Kommentar by Aglet Xander — 31. juli 2011 @ 23:52

  31. Var det ikke den hr. Marx, der definerede fred som fraværet af modstand mod socialismen?

    Således ABB, der tilsyneladende vil forbyde modstand mod og kritik af, multikulturen.

    Hun har vist bestilt plads til os på skafottet og i lejren.

    I hvert fald burde de, som har en eller anden inspiration fra Marx, moske lige læse, hvad han (blandt andet), havde at sige om muhammedanerne.

    http://www.marxists.org/archive/marx/works/1854/03/28.htm

    Kommentar by Hans Und — 1. august 2011 @ 00:18

  32. SVERIGE elite er så meget i ledtog med Islamismen.
    Se her hvor tariq ramadan snakker med svenske institutioner
    http://www.youtube.com/watch?v=vWK_zV88I6I

    Kommentar by Tim — 1. august 2011 @ 03:57

  33. De æder det råt…ufatteligt!

    Kommentar by Tim — 1. august 2011 @ 03:58

  34. Det var jo selvsamme Bundegaard, der i sin tid som minister proklamerede, at Danmark i princippet burde åbne sine grænser for 1 mia. flygtninge.

    Hvornår vil Anita Bay Breivik forstå, at hun ikke redder verden ved at ofre Danmark? Hun virker himmelråbende inkompetent og blåøjet, men er desværre helt på linje med resten af Tøger-segmentet.

    Kommentar by Daniel — 1. august 2011 @ 05:44

  35. Hov, der sneg sig en “Anita Bay Breivik” ind – det var ikke tilsigtet med den sammenblanding af navne.

    Men man bliver jo let forvirret, når Bay Bundegaard og Behring Breivik begge går ind for at undertrykke andres meninger. Den ene med automatvåben og manifester, den anden med en landsdækkende avis.

    Kommentar by Daniel — 1. august 2011 @ 05:57

  36. Madam Bondegård, der byggede en mur om parcellen, for at afværge multikulrens velsignelser, der kom nærmere og nærmere er en ivrig fortaler for det multikulturelle overgreb, der har skabt en norsk massemorder. Hun er ifærd med sit forsvar! Jo mere hun plaprer..jo mere afslører hun sin dumhed. Hun ville så gerne være politiker, men dumpede! Hun vil så gerne være journalist, men dumper! Whats next madam Bondegård?

    Kommentar by morlille — 1. august 2011 @ 07:08

  37. Jeg mener helt klart, at muslimerne skal fordrives fra Europa, ligesom de tidligere er blevet det. Tilbageerobringen af den iberiske halvø tog 700 år, men det lykkedes. Nu står muslimerne så igen på kristen jord, inviteret af en magtgal, ateitisk overklasse, der drømmer om at herske over et imperium større end Rom – Eurabia.

    Jeg tror naturligvis ikke på Anders Breiviks metoder, men jeg tror det skal blive værre før det bliver godt, og jeg tror på, at den jødisk-kristne civilisation vil overvinde også denne prøvelse. Jeg tror kort sagt ikke på, at Gud svigter sin flok.

    Derimod er jeg temmelig sikker på, at demokrati og menneskerettigheder ikke klarer skærene for os. “Du må ikke have andre guder end mig”, lyder det første af budene som bekendt.

    Kommentar by Dog of God — 1. august 2011 @ 07:29

  38. Jamen der er jo ikke noget unormalt i det som hun siger. Socialismen/kommunisme kan jo kun eksistere hvis man fylder folk med løgn og bedrag, eller hvis man slår dem ihjel som man ikke kan lide. Og hvis det ikke havde været fordi at vores medier konstant bombarderede os med det venstreorienterede løgn og bedrag, så havde venstrefløjens medlemstal været på størrelse med nazisternes medlemstal, og vi ville igen havde haft et land som byggede på sund fornuft, og ikke som nu på løgn og bedrag.

    Kommentar by Fritz — 1. august 2011 @ 08:54

  39. Knaldhamrende god debat, som både de danske medier og Anita Bay Bundegaard omsider her får skudt i gang. Jeg mener det er helt og aldeles sundt, at denne debat tages op. Ikke mindst perspektiveringen til udlandets håndtering af sagen.

    Kommentar by Simon Pedersen — 1. august 2011 @ 08:59

  40. Disse multikulturelle fantaster som eksempelvis Anita Bay Bundegaard ville aldrig i livet flytte til og slå sig ned i et af de megatotalt multikulturområder, som eksempelvis Mjølnerparken på grænsen mellem Ydre Nørrebro og Nordvestkvarteret. Her bor nu 32 nationaliteter. Snart kun 31, når den sidste etniske dansker er tvunget til at flytte derfra i den forbandede med myndigheders accept foregående etniske udrensning à la Kosovo, som er pågået siden stedet med dets 700 lejligheder blev bygget i 1984 for at afhjælpe boligmanglen blandt danskere.
    Kommunen har 33 1/3% forret til at anvise i boligselskabet og har åbenlyst tilgodeset indvadrere, med det resultat, at danskere er blevet decimeret og blevet en minoritet i deres eget område.
    Alle mulige krumspring og tiltag for at ændre beboersammensætningen viser sig håbløst umulige. En studerende pige optrådte for en tid siden på TV. Hun havde via en nyordning fået fortrin til en lejlighed i Mjølnerparken. Hun holdt i få måneder. Så flyttede hun. Uudholdeligt at bo der, forklarede hun.
    Modigt af hende, studenten.
    Hun burde tilstilles en af de 12 boliger ud af 5000 lovede, som tidligere overborgmester Ritt Bjerregaard aldrig fik bygget.
    Intet fik hun udrettet for København i de 4 år, hun holdt stolen varm til endnu en uduelig socialdemokratisk overborgmester.

    Kommentar by Søren Jensen — 1. august 2011 @ 09:20

  41. Man kan med god grund frygte at den erfarne udi dumhed Utøjs abb igen vil blive hevet ind som minister, hvis det frygtelige skulle ske, at rød blok vinder valget.
    Så ville hun sikkert blive udnævnt til integrations minister, hvor vi grimme danskere skal integreres i islam, for fredens skyld, naturlivis.
    Det er også lettere at dømme os danskere i en retssal for overtrædelse af alle mulige racisme paragraffer, eu-direktiver og strafferammer og overtrædelser af div konventioner, fordi vi dukker jo bare nakken, vi smadre jo ikke rets lokalet, dommer, personale, inventar eller hele retsbygningen.

    Men tak til Søren Espersen for at udlever indbegrebet af dumhed Utøjs sækken abb for åben skærm, det vil blive husket meget langt tid ud i fremtiden.

    Kommentar by li — 1. august 2011 @ 10:18

  42. “Anita Bay Bundegaard er en stakkels forvirret pigebarns-journalist”

    Forkert. Hun er ikke noget. HUn er ikke akademiker, hun er ikke journalist. Hendes adkomst til sine jobs (DR, Pol osv.), er kun kommet gennem at snakke nydeligheden efter munden.

    Kommentar by wied — 1. august 2011 @ 10:41

  43. @42

    Wied, var der noget om at ABB havde løget sig til en udd. som ABB ikke havde.

    Kommentar by Fritz — 1. august 2011 @ 11:08

  44. Nej tak til Bundegaards virkelighedsflugt.

    Nej tak til religion som magtredskab på arbejdspladser.

    Nej tak til forskelsbehandling og køns – og personapartheid af hensyn til religion.

    “I Aarhus Universitetshospitals vaskeri, Midtvask, møder 170 medarbejdere med baggrund i 22 forskellige lande hver dag ind på arbejde. Men når ramadanen efter al sandsynlighed begynder på mandag, vil flere af vaskeriets muslimske medarbejdere ikke være der. De holder ferie i fastemåneden. Og det får de lov til

    Normalt har vi en grænse for, hvor mange der må have fri ad gangen. Men vil de have fri, får de fri, så længe det er ramadan,” fortæller Liselotte Jensen, der er tillidsrepræsentant hos Midtvask.

    Vaskeriet, der vandt Netværksprisen i 2007, Institut for Menneskerettigheders pris for Mangfoldighed i Arbejdslivet i 2010 og blev nomineret til Integrationspris 2010, gør en dyd ud af at imødekomme medarbejdernes behov.

    ”Vores arbejdsplads er meget varm på grund af maskinerne, der kører. Muslimerne må jo ikke drikke under fasten, og vi kan ikke forsvare, hvis de bliver dårlige. Så vil de have fri, får de det. Vi kan derimod ikke tvinge dem til at drikke. Det må være op til dem selv,” siger hun.” (Aarhus 2011)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/427047:Kirke—tro–Naar-muslimer-holder-ramadan-i-Danmark?article_page=3

    Nej tak til at ikke-religiøse ansatte skal passe varme maskiner, mens religiøse holder fri. Omtalte maskiner er varme for alle – uanset tro og holdninger. Religion skal ikke have magt i arbejdssammenhæng. Til trods for at imam i artiklen mener, at vi i Danmark skal indrette os efter tilrejste religiøse interesser.

    Kommentar by Liva — 1. august 2011 @ 11:20

  45. 41

    li

    “…hvis det frygtelige skulle ske, at rød blok vinder valget.”

    Hvis det skulle ske – og det håber jeg bestemt ikke – så må vi se at få den bedst mulige indflydelse på tinge.

    Kommentar by Liva — 1. august 2011 @ 11:25

  46. Off topic
    Redder muslimsk talsmands privatøkonomi
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1594536.ece

    105.875 kroner kan da UMULIGT sende ham konkurs. Han arbejder i det offentlige, og monstro ikke det er et medie trick?

    Kommentar by Tim — 1. august 2011 @ 11:34

  47. @Liva – #44
    “Men når ramadanen efter al sandsynlighed begynder på mandag, vil flere af vaskeriets muslimske medarbejdere ikke være der. De holder ferie i fastemåneden. Og det får de lov til”

    Hvad er overskriften i december? :)

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1473895.ece

    Kommentar by BE — 1. august 2011 @ 11:40

  48. Søren Espersen er DFs bedste live-debattør, og Ole Hyltoft den i særklasse ringeste.

    Man kan åbenbart ikke tilbringe et halvt liv i fagbevægelsens kuvøser uden at fægtekunsten går tabt, og Hyltoft får tæsk hver eneste gang han stiller op. Jeg husker endnu, hvordan en usandsynlig grov Kjeld Koplev for nogle år siden skrubbede gulv med Hyltoft i DR uden at blive mødt med andet end lidt forvirret pipperi.

    Søren Espersen er ikke(!) skribent, men til gengæld en førsteklasses live-debattør. Troligt, at netop hans fortid på venstrefløjen har lært ham, hvad et associationstrick er – han opfatter dem i hvert fald næsten før afleveringen, og er over dem som en klapperslange. Modparten får hverken lov at snøre sækken i eller slæbe af sted med byttet – og også ordstyrerne får et koben i cykelhjulet, hvis de prøver at afbryde hans svar.

    [PS: -konSensus, Kim … verbet er ’sentire’.]

    Kommentar by Axel — 1. august 2011 @ 12:52

  49. @43 Frits
    Jo,jo den er god nok Utøjs sækken abb lavede et “arken”typisk anna kastberg “redigering” af sit cv, altså direkte løgn om sin uddannelse!!
    Men, det kan man ikke undre sig over, hvis dumheden er så omfattende som i Utøjs hoved i sækken abb’s tilfælde, så ville det være for meget forlangt, at Utøjs abb kunne tænke.ha..ha..ha.. ja, den var morsom! altså kunne, skal vi sige tro hun kunne slippe afsted med at snyde, enhver normalt begavet ville da vide, at nogen da nok ville undersøge om det kunne passe.
    Men, nej sådan tænker..ha..ha..ha..øh, tror dumme mennesker ikke nogen kunne finde på.

    Efterhånden begynder jeg at syntes om pause-klovnen Utøjs abb, fordi det er så overdrevent ufatteligt dumt alt hvad hun foretager sig, så grinet helt automatisk kommer frem…..

    Kommentar by li — 1. august 2011 @ 13:29

  50. Denne artikel skal ses i lyset af den umådelige uvidende og samfundsskadelige humanisme, som Aanita Bay Bundegaards tanker bygger på.

    For enhver analytiker må opgaven være – når det drejer sig om mennesker – at komme bevidstheden om virkeligheden nærmere. Hvilket også vil sige at reducere sine evt. illusioner og komme ned under overfladen til problemets rod.

    Men både fra social videnskabeligt hold og fra politisk hold holder man fast i de gamle dyder. De fremmede er vores venner, alle kulturer er lige gode, og det abstrakte menneskesyn som omklamrer alle jordens 192 nationer er sådan set uden nationale grænser. Andre tankegange er forkerte eller ligefrem ekstreme.

    Man kan sige, at moral er vores grundlæggende måde at være på. Men hvis magthaverne eller systemet kræver at moralen både skal være medfølende og fornuftig, så kræver det også at den danske befolkning har noget fælles at udtrykke sig igennem.

    Der vil selvfølgelig altid være mennesker, der gør kærlighedens gerninger, fordi de ikke kan lade være. Og der er ingen grund til at lægge deres gerninger på briksen. Hvem vil anklage en moder Theresa. Næstekærlighedens lys brænder nu engang stærkt hos nogle mennesker, hvilket vi andre må bøje os for i respekt og ærbødighed.

    Men kærlighedens gerninger gør ikke bestemte moralske dyder til folkeeje eller får magthavernes godhedsideologi til at fremstå som evige sandheder. Man kan blot sige, at engagere sig i livet er en grundstruktur i den menneskelige væremåde, og at engagementet igennem den fælles livsførelse konstituerer det sociale fundament, som vor – og enhver anden – kultur bygger på.

    Det betyder, at vor måde at handle på også er styret af regler. Ikke kun tekniske regler men regler der er skabt igennem vore fælles menneskelige erfaringer. Regler der opstår ved det samspil, der foregår med andre mennesker igennem erfaring og samtale i hverdagen. Hvilket også vil sige igennem den tillid, medfølelse og kærlighed der altid er mennesket iboende som en mulighed og derfor ikke kræver noget svar på hvorfor verden eller medmennesket er til.

    Når normer ikke kan tillægges almen gyldighed, er det fordi de billeder vi skaber af hinanden får os til at “forstå” virkeligheden på en bestemt måde. I denne “forståelse” er det erfaringen, der genkender mennesket, hvilket også vil sige, at det er traditionens erfaringer og oplevelsens lange linje der har tvunget os til at stille krav og forventninger til vort syn på det omkringliggende samfund og vort syn på medmennesket. Dvs. til moralen.

    Altså den viden og erfaring der giver moralsk kompetence, fordi mennesket ikke skaber sit eget liv i tanker og handlinger men opdager det gennem samvær med andre. Eksistensen tvinger påtvinger os at vælge en moral, der passer til vor kultur. Denne moral afspejler sig i danskheden og er styrende for, hvem vi først og fremmest skal være solidarisk overfor.

    Bagved Europas syge fremmedpolitik ligger derfor humanismen som vor tids psykologiske og sociale sygdom, og det er den, der skal gøres op med, for ellers fortsætter den kulturelle nedgang i Europa.

    Humanismen er blevet et redskab for en falsk ideologisk forskønnelse af virkeligheden hos Anette Bay og andre ligesindede og har nået det punkt, som alle store ideologier på et tidspunkt når, når virkeligheden overhaler dem indenom og de bliver utidssvarende.

    Humanismen er i dag blevet udtidsvarende, fordi den sætter mennesket i centrum på bekostning af det sociale-det vil her sige fællesskabet og sammenhængskraften.

    Afvisningen af humanismen og næstekærligheden er naturligvis ikke afvisning af barmhjertighed og fællesskab. Men sand næstekærlighed har den forudsætning i sig, at mennesket har opdaget den hemmelighed, at det gør barmhjertighedens gerninger, fordi det genkender sig selv i handlingen.

    En opdagelse der så at sige er moralens store moder. At vide af andre forudsætter, at man har viden og erkendelse om sin egen situation og ikke som nu, hvor mennesket tvinges til at orientere sig ud fra falske livsvilkår og derfor skaber en følelse, at man ikke føler sig hjemme i sit eget samfund.

    En tilstand der skaber utryghed, identitetsproblemer og angst. Og værst af alt, en angst som har mistet sin genstand, fordi mennesket ikke kan finde sig selv og ikke ved, hvad er bange for. En angst som let kan føre til aggressioner og had.

    Italieneren Pico Della Mirandas tanker om at opbygge en livsanskuelse hvis grundholdning var kærligheden til den frie vilje, var humanismens første vaklende skridt. Et kæmpeskridt mod Europas filosofiske, videnskabelige og humane udvikling og som førte til Europas kulturelle og materielle stade.

    Men humanismen har også ført til et multikulturelt samfund, til en overdreven dyrkelse af menneskerettigheder, menneskesyn, lighedsbegreber og tolerance ud over alle grænser. En udvikling som stort set er sket i lyset af godhedens og menneskekærlighedens ideer.

    Religions filosoffen Løgstrup skriver imidlertid et sted i sit forfatterskab.

    “På grund af vor manglende forståelse for historiens betydning skal samfundet alene give tilværelsen mening, men den byrde kan samfundet ikke bære, fordi samfundsforandringer ikke i sig selv er forankret både i det metafysiske og i det historiske indhold af traditioner og over-leveringer ”

    Der er derfor det store og alt omfavnede problem i dagens Danmark, at tabet af historien og traditionerne har tømt det sociale for mening og efterlader mennesket tomt og identitetsløst uden noget værdifællesskab at knytte sig til.

    I hele historien er menneskets liv bundet sammen af kollektive sammenhænge, af livsmønstre og traditioner. Her igennem får tilværelsen mening og betydning. Det betyder, at moralsk ansvar ikke kan begrundes ud fra en ydre pligtetik (et menneskesyn) med præcise regler for, hvad der er ondt eller godt. Værdier er bundet til bestemte historiske vilkår og situationer i dagliglivet. Hvilket også betyder at den menneskelige praksis konstituerer det sociale fundament.

    Moralske handlinger bliver derved til sociale kategorier eller sagt på en anden måde: Værdi og menneskesyn er skabt gennem det sociale livs konkrete handlinger, som vi kender og føler os trygge ved. Derfor eksisterer det universelle menneskesyn kun i fantasien eller ideerne, hvilket også betyder at der ikke findes noget ansvar for menneskeheden.

    Ansvar for menneskeheden er alene et politisk problem. Det er ikke et moralsk problem, for moralen kan ikke bygge på menneskehedens lidelser.

    Kommentar by machiavelli — 1. august 2011 @ 16:11

  51. 47

    BE

    Islam/religion er ikke på nogen måde løsningen i udfærdigelse af vagtplaner på verdslige arbejdspladser i Vesten. Vil personale og chefer indrette arbejdspladser efter tilfældige religiøse myter, f.eks. de islamiske, bør de søge til lande, hvor netop guder og profeter bruges til at indrette samfund efter. Der er flere af sådanne samfund at vælge imellem. God tur.

    Kommentar by Liva — 1. august 2011 @ 17:13

  52. @Liva – #51

    Ro på….

    Jeg mener bare, at medierne aldrig kunne finde på en “Andre knokler mens muslimer holder ramadan”-vinkel.

    Kommentar by BE — 1. august 2011 @ 19:17

  53. Ekstrabladet skriver. Fnis! fnis, he!he! Se denne video! To piger går amok i bussen. He!he!fnis,fnis.

    Kloak avisens skriverkarle kan naturligvis ikke forstå, at vi her ser endnu et frisk eksempel på, hvordan identitets-løsheden er ved at sprede sig blandt danskerne og at fællesskabet er ved at falde fra hinanden.

    Danskere uden noget at identificere sig med lader deres aggressioner slå sig løs. Der ikke ikke noget folk at binde sine følelser til – op i røven med alle idioterne – moralen er i frit fald.

    Og selv om bedstefar og bedstemor råber fra graven: “Hvad laver I piger? i bringer skal over familien!” lytter “løvinderne” ikke efter, for den psykopat i bussen skal krafteddermukkende ikke glo på mig.

    Men den udvikling kan vi bl.a. takke et uvidende mennesker som Anita Bay Bundegaard for, der står i spidsen for et parti, der i årevis har arbejdet på at opløse forståelsen for det nationale, og at det er derfor er ligegyldigt i denne universelle og multikulturelle tidsalder at spekulere på et samfunds sammenhængskraft.

    Kommentar by machiavelli — 2. august 2011 @ 01:17

  54. Anita Bay B :
    Kræv en mindesgudstjeneste for ALLE dem, der er døde her i landet ved indvandreres hånd!

    Kommentar by l. johs — 2. august 2011 @ 17:00

  55. Og tak til Søren Espersen og Sørine Godtfredsen!

    Der er s.. da stadig danskere, der har n…..!

    Kommentar by l. johs — 2. august 2011 @ 17:43

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper