21. september 2011

Johanne Schmidt-Nielsen til autonom demo (2001): ‘Fuck Jer nazisvin – nazisvin I er til grin’

Foranlediget af en grov massevoldtægt begået af fire indvandrere, iværksatte religionslærer Åse Clausen Bjerg tilbage i 2001 en række demonstrationer imod islams kvindesyn. Den tidligere kommunist mente venstrefløjen svigtede sine feministiske idealer, og dannede No-Kay (forkortelse for ‘Not Okay’), der i starten af august demonstrerede under parolen ‘Nej til massevoldtægt’. I den anledning arrangerede venstreradikale Fynske Antifascister (FAF) en moddemonstration, og politiet måtte tilkalde forstærkning for at sikre demonstranternes sikkerhed.

Ugen efter, den 18. august, demonstrerede No-Kay igen, og også her mødte selverklærede ‘antifascister’ op for at stresse demonstranterne. Balder blog har fundet et indslag fra TV-STOP omhandlende sidstnævnte demonstration, og her kan man blandt andet se Johanne Schmidt-Nielsen synge for i forreste række. Samme feminist der nogle år senere hang røde strømper op ved Socialministeriet, for at protestere imod VK-regeringens manglende fokus på ligestilling.

Udover Johanne Schmidt-Nielsen interviewes kronragede ‘Lotte’, der fortæller, at de forsøger at stoppe demonstrationen, da nazister ikke “skal demonstrere hvor vi bor”. Indslaget kan ses her.

Johanne Schmidt-Nielsen, 2001: Vi vil vise dem at det er forkert det vi gør, eh det de gør, og er uenige i deres budskab og at eh, det er forkert at slå en demonstration op på eh, at man er imod massevoldtægt, når det man i virkeligheden er, er racister og nazister. … Ud fra det de siger, så er de jo hårde racister, som mener at eh, at alle flygtning-ndvandrere skal ude af landet, og de går også med, med, Dannebrog forrest, eh som forreste banner.

(Johanne Schmidt-Nielsen demonstrerer mod No-Kay i Odense, 18. august 2001)

TV-STOP udgav året efter Antifascistisk Aktions 10-års jubilæumsvideo, hvor Johannes Schmidt-Nielsens kampagnechef maskeret taler om nødvendigheden af politisk vold. Det var her der blev talt om nødvendigheden af en opposition, “der ikke vil acceptere de spilleregler der gælder nu”.

(Odense Politi beskytter demonstranterne mod ‘antifascisterne’, 18. september 2011)>

Citater.

“Nu er det på tide at slå tilbage!!!” (Fynske Antifascister, løbeseddel mod No-Kay, 28. april 2001)

“Jeg er gammel kommunist, men protester mod gruppevoldtægter er blevet en mærkesag for mig. Jeg er bedøvende ligeglad med at blive slået i hartkorn med Dansk Folkeparti, for det parti har ikke patent på ansvar og moral. Men det ville da klæde andre partier også at tænke lidt ansvarligt.” (Åse Clausen Bjerg; Fyens Stiftstidende, 11. august 2001: Protest mod gruppevoldtægt)

“Jeg selv har et udmærket kendskab til andre kulturer, dels gennem mine studier, frivilligt arbejde, og så boede jeg i en årrække sammen med en sort afrikaner. Enhver kultur har sine særlige træk, og for mig er det vigtig at værne om den danske.” (Åse Clausen Bjerg; Fyens Stiftstidende, 13. august 2001: Kvinde på korstog)

“Fremtidens Danmark er multikulturelt, fremtidens verden er multikulturel. Derfor er mængden af sprog også stor. Det skal være muligt for indvandrere at læse deres forældres modersmål på et højt niveau, og det skal være muligt for danskerne at lære disse nye globale sprog fra grunde.” (DGS-næstformand Johanne Schmidt-Nielsen; Jyllands-Posten, 23. januar 2003: Gymnasieelever vil lære arabisk)

“Jeg går ikke ind for vold, men jeg synes, at det er helt fint at udføre civil ulydighed og bryde loven, hvis formålet er godt.” (G8-aktivisten Johanne Schmidt-Nielsen; Politiken, 7. juli 2005: I Gleneagles: »Vi ønsker at forhindre topmødet«)

Oploadet Kl. 13:08 af Kim Møller — Direkte link56 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/29129/trackback

56 Comments »

  1. Jeg brækker mig gang jeg ser, hendes anstændige fjæs. fy for satan

    Kommentar by jon — 21. september 2011 @ 13:31

  2. Johanne&co har tydeligvis ikke noget kendskab til, hvad nazisme, fascisme, racisme etc er.

    Havde hun haft det, var hun gået hjem for at skamme sig over, at være netop nazist, fascist, racist etc.

    Kommentar by Hans Und — 21. september 2011 @ 13:41

  3. Det er lidt paradoxalt at et “parti” som Enhedslisten kan være tilladt på trods af en lovgivning som kan forbyde partier og bevægelser der virker ved vold.
    Et endnu større paradox at disse facister kalder sig “antifacister” alt imens både med fysiske blokacer, skrigen og råben, jernstænger og brandbomber bekæmper og forhindrer politiske modstandere i at ytre sig i et ellers frit land.
    Selv i det folketing som de nu selv sidder i har de udført deres tolerance med maling og skældsord.

    Kommentar by J B — 21. september 2011 @ 13:43

  4. Jeg er faktisk enig i at Dannebrog bør være upolitisk. Det kan bruges af alle danskere, så Enhedslisten skal være velkommen til at begynde at bære det.

    Kommentar by Ulla Lauridsen — 21. september 2011 @ 13:46

  5. “Vi viste dem, at det vi gør er forkert.” :-)

    Kommentar by info — 21. september 2011 @ 13:55

  6. Det glæder mig at se folk bruge Dannebrog, uanset hvem det er.

    National-Socialisternes tætte samarbejde med det Muslimske Broderskab, Stormuftien af Jerusalem og andre radikale islamister synes ikke at være opdaget på venstrefløjen – hverken dengang eller nu…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 21. september 2011 @ 14:00

  7. Så skal du da også have lidt at glæde dig over:
    http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Bundesarchiv_Bild_101III-Weill-096-27,_Deutschland,_Vereidigung_von_D%C3%A4nen.jpg

    Kommentar by Peter — 21. september 2011 @ 14:10

  8. 6 HRC,

    Jeg tror snarer der er tale om bevidste og velvalgte fortrængninger.

    Adskillige personer på venstrefløjen er mødt op i Damskus, Tripoli mv. og de kan umuligt have undgået, at løbe ind i såvel gamle som nye nationalsocialister.

    Hvad de har til fælles er ønsket om revolution, totalitarisme og udryddelsen af jøder.

    Jeg undre mig over, dvs det gør jeg ikke, men venstrefløjen har hele tiden udvist en bemærkelsesværdig fleksibilitet, når det gælder om at opgive standpunkter, for kort tid efter at mene nogenlunde det modsatte. Jeg tolker det sådan, at man har nogle overordnede strategiske mål, som der ikke bliver talt højt om.

    – Omend de virker noget vingeskudte efter sammenbruddet, og helt i lommen på islam…

    Kommentar by Hans Und — 21. september 2011 @ 14:22

  9. Tja, man kan vel sige at den rabiate EinHEILsliste med imam johanne i spidsen, kæmper for muhammedaner mandslingenes rettigheder til at tæve konen(erne!) og banke deres børn og hjælper dem med at kunne tvangsgifte deres pigebørn med tilbagestående enfoldige rettroende islamiske gedehyrder og støtter og kæmper for at muhammedaner mandslingenes ret til at opbevarer deres ejendel kvinderne i affaldssække..og stening af utro kvinder…osv
    Jo, jo de er sandelig blevet religiøse på den yderste fascistiske EinHEILsliste.

    Bemærk hvordan flokken af sjakal fascister fra afa, altid angriber svage gamle demonstranter, der er imod islams barbari, det har altid undret mig hvorfor disse voldelige flok-dyr fra fascistiske afa kun angriber modstander af kvindeundertrykker ideologien islam, men ALDRIG tør! vise sig når hizb prut toiletTaphirpapir demonstrer og kræver deres underkastelsen krav indført. Enten er det fordi de rodløse tomhjernede fascistiske AFArter syntes om den islamiske underkastelses ideologi, hvor alle svar på livet forhold er nedskrevet i skodranen og som skal efterleves til punkt og prikke tiltaler dem, i deres tanketomme hjerner eller er det fordi de er nogle tøse drenge der ikke tør modsige de voldsparate tilhængere af idiotien islam?
    Personlig tror jeg begge dele gælder!

    Det har altid fået bræk fornemmelserne frem i mig, når jeg ser og hører på kællingerne fra EinHEILslisten, tænk at disse frivillige religiøse islam underkastelses kællinger kan finde på at forsvare volds og kvindeundertrykker ideologien islam, kan de ikke se eller høre hvordan islam udbredelsen i mellemøsten har ødelagt kvinderne og gjort dem til værdiløse tings genstande i affaldssække. Disse Einfoldighedsliste sække kællinger er sandelig blevet til kvindeundertrykkelses forekæmper! Føj for den lede allah i helvede!

    Kommentar by li — 21. september 2011 @ 14:39

  10. Og hvem var det, der ikke var stuerene??

    Kommentar by Goofy — 21. september 2011 @ 15:32

  11. […] Uriasposten 21 september 2011 – Johanne Schmidt-Nielsen til autonom demo (2001): ‘Fuck Jer nazisvin – nazisvin I er til grin […]

    Pingback by Afsløret: Johanne Schmidt-Nielsen SUF frontfigur ved venstreekstremistisk chikane af fredelige demonstranter i Odense i 2001 » Balder Blog — 21. september 2011 @ 15:55

  12. Glistrup blev kendt uværdig til at sidde i folketinget. Er Johanne Schmidt-Nielsen bedre? Hvis ja – så hvorfor?

    Kommentar by Sigwar — 21. september 2011 @ 15:59

  13. Det bliver spændende hvem disse medlemmer vil lukke ind i folketinget som gæster? Tænker på den gang med rosenkrantz teil lukkede maling kasterne indenfor.
    (sidder og får sådan en lyst til og lege dolph med sin kølle) gad vede hvorfor?

    Kommentar by Goofy — 21. september 2011 @ 16:01

  14. Undskyld men lad os bare i en vildfarelse antage at Johanne og hendes kumpaner havde ret. At det var anti-indvandrings baseret disse nej til voldtægtsdemonstrationer. At kalde noget racistisk som udgangspunkt er for letkøbt dog. Man giver sig selv carte blanche til at affeje synspunkter og modstandere uden videre.

    Men HVIS johanne havde ret, der kunne være noget om snakken, var det så ikke på tide at hendes anarkistiske segment selv tog stafetten op, og proklamerede NEJ til massevoldtægter, NEJ til kvindeundertrykkelse, NEJ til tvangsægteskaber? Nej til flerkoneri? Fra dag 1 da disse fænomener opstod i Danmark i forlængelses af muslimsk indvandring, hvorfor gjorde de ikke noget?

    Hvorfor har de aldrig demonstreret imod islamisk kvindesyn og undertrykkelse slet og ret? Den sammenhæng kan jeg ikke helt forstå. Religion og de religiøse kan man ikke demonstrere imod og protestere imod? Fordi det kolliderer med fri indvandring og massekultur? Det hænger ikke helt sammen. Der findes snesevis af massekulturer i verden, der ikke praktiserer kvindeundertrykkelse og rangerer dem som 2. rangs mennesker. Multi-kulturen i Danmark hænger ikke uomtvisteligt sammen med Islam. Den er global som udgangspunkt, og ikke centreret. Ergo må en massiv kritik og fokus på muslimers forhold til kvinder være en selvfølge ikke?
    Så hvorfor skete det ikke fra dag 1?

    Venstrefløjen har ALDRIG taget det opgør. Israel har man til gengæld bashed og shamed i årtier. Men muslimerne har sjovt nok gået fri.
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om, skulle Danmark havde fået en jødisk indvandringsbølge i 80´erne, at venstrefløjen ville være på barrikaderne fra dag 1 med alverdens shaming. Men en helt naturlig og spontan kritik af Islams syn på kvinder i flere muslimske samfund, praktiseret i Danmark det har vi aldrig set.

    Kommentar by Endnu en vantro — 21. september 2011 @ 16:17

  15. Tænk at lave en moddemonstration IMOD “Nej til massevoldtægt”. Man mangler ord. Hvor er det dog grotesk og absurd. Det viser hvor sygt og forkvaklet det antifascistiske miljø er…FØJ

    Kommentar by Frederik — 21. september 2011 @ 16:30

  16. Er der ikke kommet et et-tal for meget med i årstallet for nogle af kilderne?

    Kommentar by Henrik — 21. september 2011 @ 16:32

  17. Nå ok, FUCK dig Johanne og din syge, perverse, menneskefjendske, modbydelige kommunisme, som du og dine kryb bekender sig til!

    Føj for satan, siger jeg bare.

    Kommentar by Cicero — 21. september 2011 @ 16:52

  18. 14 vantro,

    “Venstrefløjen har ALDRIG taget det opgør. Israel har man til gengæld bashed og shamed i årtier. Men muslimerne har sjovt nok gået fri.”

    Læs her og få en del af forklaringen:

    fra 1981

    http://www.adl.org/terrorism/Terrorism%27s%20Targets%20-%20Democracy%20Israel%20and%20Jews.pdf

    Det peger på endnu en omgang propaganda og desinformation, som vanligt fabrikeret i Moskva. Rationalet er vist dels intern anti-semitisme dels et ønske om, at “trænge ind” i mellemøsten med henblik på, at destabilisere Vesten. Naturligvis hjælper vore venstrefløjsere stadig til.

    Så Sovjet har sådan set bare gjort som de plejer, dvs etablering af “græsrods” organisationer og smøring af lokale mediefolk. At vi også kan føje “anti-racister” til er vel ikke så overraskende.

    Kommentar by Hans Und — 21. september 2011 @ 18:03

  19. Her er hvad Johanne støtter

    30 bandemedlemmer truede med økser og knive
    http://jp.dk/indland/krimi/article2553623.ece

    Kommentar by tim — 21. september 2011 @ 18:31

  20. Det store spørgsmål er hvorfor enhedslisten er så acepteret som et “almindeligt” parti af et flertal af befolkningen ?
    Det er lige før man kan sige at enhedslisten er “moderigtig”
    Hvorfor er det at folk som identificerer sig selv med demokrati og vestlige frihedsidealer føler en tvingende nødvendighed for at både enhedslisten og HUT skal have lov til at gøre deres bedste for at bekæmpe og nedbryde alt hvad de selv står for ?
    I følge denne tankegang , som lader til at være dominerende blandt landets ledende jurister, er det en moralsk forpligtelse ” give en chance ” til disse totalitære ideologier for at udgøre et slags alternativ til demokratiet og retsstaten som sådan.
    Når man proever at fået svar på hvorfor DET egentlig er en moralsk forpligtelse ,er svaret som regel , at alternativet hertil er endnu værre ,fordi det vil betyde at demokratiet nu bruger totalitære metoder til at bekæmpe “alternative” ideologier…
    Mit instinkt siger mig at dette er en kujons måde at frasige sig ansvar på , eller en slags ideologi-pacifisme.

    Kommentar by Ole Burde — 21. september 2011 @ 18:56

  21. Hvorfor er det, at man altid tænker på det ironiske slogan “it’s not facism when WE do it” ifbm. Enhedslisten?

    Kommentar by Nosferatu — 21. september 2011 @ 19:07

  22. Har stillet mig selv samme spørgsmål mange gange Burde.

    Enhedslisten er helt normalt accepteret, men det er nazisterne ikke.

    Hvori ligger forskellen på disse 2 partier? Man kan sige, at kommunismen har udryddet 20 gange så mange mennesker som nazismen,og det er selvfølgelig en forskel…….

    Kommentar by Cicero — 21. september 2011 @ 19:16

  23. Er lige blevet kaldt en “Fucking Dansker” af 5 “kulturberigere” her Kl 19.30. De er mellem ca 15 og 18år gamle og er sidst set ved Korsløkkevej Odense Sø…

    Kommentar by jac — 21. september 2011 @ 19:38

  24. I dag dukkede engle fjæset sku op i “So ein Ding”. Normalt undertrykker jeg min irritation over Nikolaj Sonnes overstadige friskfyragtighed og ser indslagene til ende, men ikke i dag.

    Kommentar by Menig 442 — 21. september 2011 @ 20:26

  25. Fang henne og giv henne lidt spanking.

    Kommentar by Charles Nielsen — 21. september 2011 @ 20:33

  26. Interessant, at videoen hårdnakket påstår, at der bliver heilet.

    Hvis man hopper hen til 4:40 får man lov at se, hvordan der “heiles”. Endda i slow-motion. Og her ser man (hvis man kigger efter), at manden faktisk løfter BEGGE arme samtidig i et jubels- eller vredesudbud. Så han heiler altså IKKE.

    Det er dog ikke første gang, jeg har set dette trick brugt. Det er også set med folk, som peger i en retning. KNIPS, så tog fotografen et billede, og så har man “beviset” på at der blev heilet, hvor sandheden er, at en person pegede eller lignende.

    Usmageligt, at man bevidst vælger at lyve på den måde. Der bliver overhovedet ikke heilet på det video, og det kan alle individuelt tænkende mennesker med øjne i hovedet se.

    Kommentar by Vest — 21. september 2011 @ 22:08

  27. @ Charles Nielsen. Du er simpelthen for dum!
    @ Ulla Lauridsen I dit udgangspunkt kan jeg godt følge dig. Dannebrog burde være for alle danskere – således også for Enhedslisten – problemet er blot at Dannebrog er et tusindeår gammelt symbol ikke blot for Danerene, men også for de som kender Danmark som deres fædreland. Derfor vil der naturligvis altid opstå kampe om flaget. De har eksisteret siden Dannebrog, i følge sagnet, faldet ned fra himmelen. Efter min bedste overbevisning bør vi bekæmpe retten til at føre verdenens ældste flag hvis de der fører det ikke kæmper for Danmarks sag.

    Kommentar by Skræp — 21. september 2011 @ 22:21

  28. offtopic men redox siden er nede pt
    mon det er fjernelse af bevismateriale i forbindelse med den kommende retssag, eller har Rene og Rune fået kolde fødder i forbindelse med at deres engagement i Redox er kommet frem?
    Måske endda en nedtoning af den ulovlige registrering og politiske vold der udgår fra ventrefløjen, nu Enhedslisten skal i tinget?

    Kommentar by J B — 21. september 2011 @ 22:22

  29. 26 vest,

    Man kunne vel som et minimum forvente, at den stats betalte presse konfronterede Rune, Pelle, Johanne, Stine eller nogen af de andre fra Enhedslistens væbnede gren, som nu har velbetalte topposter med sagen, og spurgte til om ikke en uforbeholden undskyldning var på sin plads.

    Kommentar by Hans Und — 21. september 2011 @ 22:29

  30. Hun var 17 år.

    Se også:

    Kim Møllers gymnasie-tid?

    Kommentar by William Jansen — 21. september 2011 @ 23:11

  31. Johanne Schmidt Nielsen kan være uvidende og hvad ved jeg, samt det der er værre. Åse Clausen Bjerg er måske ikke racist, nazist, eller det der er værre, men hun er tilhænger af religiøs apartheid.

    Religiøst apartheid er nøjagtig ligeså fordummende, som kønslig opdeling eller anden opdeling der bunder i religion,køn,etnicitet eller overbevisning. Det må man som menneske acceptere, ligesom Amerika(indianerne),Sydafrika,Nordirland,Australien,Libanon,Israel,Kina, etc. etc. har måtte gøre det eller kommer til, at gøre det.

    At det så ikke går lige godt, ændrer ikke ved det faktum, at det er en umulig opgave og opretholde et apartheid uanset om man er Jøde, kristen, Maoist, Islamist, Buddhist,kvinde, mand, sort, hvid, Asiat, Afrikaner, Europæer, inuit, etc, etc,.

    Et forsøg herpå vil i sidste ende, kun kunne ske med en Endlösung, og en sådan ender med Tsar Bomba og den uendelige intethed, det er læren for røde vs. hvide, sorte vs. gule, den ene monoteistiske tro vs. den anden, Kapitalisme vs. marxisme, etc. etc. etc…..

    Kommentar by Peter P — 21. september 2011 @ 23:57

  32. 14. Endnu en vantro.

    Jeg vil forsøge et gæt på årsagen :

    det er ganske gratis at tæske løs Israel, men det koster at gøre det samme med De Rettroende !

    Muslimer er sprøde men voldsparate psykopater – og det drejer sig stort set om samtlige !

    Gør dig uvenner med dem og SÅ har du hele slænget af onkler, fædre, fætre og hvad ved jeg efter dig.

    Og ofte de nøjes de ikke med at skrige ukvemsord efter dig, men de uddeler gerne tæsk og er så grundige, at deres offer har en chance for at dø af tæskene.

    Dette rager dem en høstblomst, da de anskuer noget sådant som værende deres gode ret for det siger Allah selv !

    Det er her jeg f.eks. tænker en del på Helmuth Nyborgs forskningsresultater og resonnerer, at vi ikke kan “plukke hår af en skaldet” : for folk med ca. 70-80 på IQ skalaen har det ofte svært med at begå sig i et moderne, teknisk højtudviklet, demokratisk samfund.

    De Mellemøstlige islamiske lande er befolket med lavintelligente mennesker – så kalkuler med dette.

    Og det er bl.a. dem som visse politikere har hevet og stadig hiver ind i Danmark / Europa som dem EU-politikerne benævner “De Nye Europæere”.

    Så ved vi det !

    Kommentar by Vivi Andersen — 22. september 2011 @ 00:24

  33. Har allerede skrevet flere kommentarer vedr. kommunist finken Johanne. Det er mig ubegribeligt at dette skjul for betonkommunister ikke kan forbydes.
    det ser imidlertid ud til at kvindemennesket ikke får et ben til jorden, med sin morbide politik.

    Kommentar by Rubini — 22. september 2011 @ 01:15

  34. @30 wislam
    Min datter er 17 år og hun kunne ALDRIG finde på at stemme på Enfoldighedslisten!
    Eller den syge i hovedaffaldssækken tvangstanke ritual koran dyrkende ASSmaa, som du jo stemte på.
    Fordi hendes mor har sørget for, at hun ved noget om Gulag Øhavet og har læst Alexander Solsjenetsyn.
    Desuden finder hun oleg sohn fra Snøvle Partyet dybt mærkelig og enorm enfoldig, at han som sidste mandslinge på berliner muren stadig hylede DDR-systemet, der skyder folk i ryggen, hvis de prøvede at flygte fra socialist mangelvare helvede. Sidste mandsling der trofast nægtede at se folket ønske i øjnene, nemlig befrielsen fra DDR socialist helvede, som johanne og de andre enfoldige DDR EinHEILsliste folketingsmedlemmer påny prøver at prakke os på.
    Så det kan godt nok være du føler du har rykket dig fra kludedukken ASSmaa, men Snøvle Partyet er desværre same shit!

    Er du stadig 17 år wislam?

    Kommentar by li — 22. september 2011 @ 01:29

  35. -> William

    Læste du det jeg skrev før du kommenterede? Fire år senere udtalte hun dette.

    ““Jeg går ikke ind for vold, men jeg synes, at det er helt fint at udføre civil ulydighed og bryde loven, hvis formålet er godt.” (G8-aktivisten Johanne Schmidt-Nielsen; Politiken, 7. juli 2005: I Gleneagles: »Vi ønsker at forhindre topmødet«)

    Jeg har aldrig forsøgt at knægte andres ytringsfrihed. Jeg forsvarer tværtimod Grundloven, overfor kommunister som Johanne S-N.

    Kommentar by Kim Møller — 22. september 2011 @ 01:30

  36. Problemet med antidemokrater som Johanne Schmidt-Nielsen og de øvrige fra Enhedslisten, AFA, Redox osv er at deres voldshandlinger legitimerer, at man kan udøve vold, hvis man har en overbevisning. I overenstemmelse med denne (mangel på) moral kan Johanne Schmidt-Nielsen altså ikke tage moralsk afstand fra Anders Behring Breviks handlinger.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 22. september 2011 @ 07:44

  37. @ Kim, du spørger: Læste du det jeg skrev før du kommenterede?

    WJ: Ja, jeg læste det du skrev før jeg kommenterede.

    Johanne deltager i en demonstration i en alder af 17 år, og udtaler i den anledning at hun vil “vise at […] det er forkert at slå en demonstration op på eh, at man er imod massevoldtægt, når det man i virkeligheden er, er racister og nazister.” Det synes jeg helt ærligt er et tyndt grundlag for et blog-indlæg, og derfor perspektiverede jeg til det forhold at du selv støttede opløsningen af nationalstaten, resocialiseringslandsbyer istedet for fængsler og total nedrustning, da du var i samme alder.

    I en alder af 21 år udtaler hun, at hun er modstander af vold, men tilhænger af civil ulydighed “hvis formålet er godt”. Jeg er også modstander af vold, men tilhænger af civil ulydighed, hvis formålet er godt. Det er du tilsyneladende også jf. bl.a. din opfordring til at afmelde licensen. En opfordring som jeg sympatiserer med.

    Din sag er tynd.

    Kommentar by William Jansen — 22. september 2011 @ 08:07

  38. Videoklippet er ti år gammelt. Tag jer sammen. Det er en lang periode, og mennesker ændrer sig. Jeg prøver ikke at forsvare Johanne her, jeg hader parlemtarisk politik, det er klamt og ufunktionelt, men jeg prøver at appellere til jeres (tilsyneladende manglende) sunde fornuft.

    Jeg er anarkist, meget yderliggående i mine ideologier, og aldrig har jeg brudt mig om islam og dets sexistiske idéer, og jeg kender ikke en fucking eneste ligesindet der har det anderledes. Alle mine venner der tilslutter sig den yderstre venstrefløj, er heller ikke meget for det. Jeg afskyr det, ligeså meget som jeg afskyr kristendommen. Føj, for den lede.

    Kommentar by josefine — 22. september 2011 @ 10:31

  39. -> William

    Jeg overvejede ikke engang at læse dit blogindlæg, og hvis du, som det lyder til, ikke evner at skelne mellem politisk motiveret had/trusler, det at rejse land og rige rundt og iscenesætte fysisk konfrontation – og det at opfordre til at afmelde licensen, så kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle bruge tid på at læse din post. Du kan sikkert sofiste rundt i timevis med teoretiske vinkler, men helt ærligt – det bliver ikke en del af min torsdag eftermiddag.

    Kommentar by Kim Møller — 22. september 2011 @ 11:00

  40. @ Kim, du skriver: Jeg overvejede ikke engang at læse dit blogindlæg…

    WJ: Det ved jeg godt. Jeg er jo ikke Balder.

    Kim: Hvis du, som det lyder til, ikke evner at skelne mellem politisk motiveret had/trusler, det at rejse land og rige rundt og iscenesætte fysisk konfrontation – og det at opfordre til at afmelde licensen…

    WJ: Det kan jeg sagtens skelne mellem jf. det forhold, at jeg i forrige kommentar udelukkende har sidestillet en lille del af dit argument mod Johanne med en lille del af din tidligere kommentator-virksomhed. Resten af dit argument, at hun sagde noget små-dumt som 17-årig sidestiller jeg derimod med din støtte til resocialiseringslandsbyer fremfor fængsler og nationalstatens opløsning. Den del af dit argument, som bare er et associationstrick, har jeg valgt ikke at kommentere på (indtil denne “ingen kommentarer”-kommentar).

    Kim: Du kan sikkert sofiste rundt i timevis med teoretiske vinkler,

    WJ: Ingen teori. Ingen sofisteri. Blot uafviselig dokumentation for et faktuelt forhold; din ungdommelige modstand mod nationalstaten., NATO, fængslesvæsen og kapitalisme.

    Kommentar by William Jansen — 22. september 2011 @ 13:09

  41. -> William

    “Blot uafviselig dokumentation for et faktuelt forhold; din ungdommelige modstand mod nationalstaten…”

    Hvis jeg kommenterede dine mange absurde indlæg, ville det først kræve, jeg tog dine synspunkter for den rene vare. Det gør jeg ikke. Jeg betragter hovedparten af dine indlæg som ren sofisteri.

    Kommentar by Kim Møller — 22. september 2011 @ 13:56

  42. @ 30 – William Jansen 21. september 2011 @ 23:11

    Jeg skimmede dit link og lagde følgende kommentar:

    “William Jansen said, Wrote on May 10, 2011 @ 09:47
    WJ: Hvorfra ved du det?”

    Jeg kan naturligvis ikke svare for Falkeøje men vi er mange, der er bekendt med Kim Møllers synspunkter. KM var en af de mange debattører på den hedengangne Pol-on-line, Politikens meget besøgte og benyttede Internet-debat, der var oprettet for at man kunne kommentere avisens artikler. Debatten blev dog kun i ringe grad benyttet til dette formål, i stedet udviklede den sig til en levende debat om næsten alt og alle i (verdens)samfundet. Husker jeg ret, oprettede KM sin blog Uriasposten mens han var aktiv debattør der.

    Jeg gentager det her, da den sidste kommentar på din blog er fra Maj 13, 2011 @ 06:20.

    Jeg skriver primært for at oplyse dig om, at endskønt du har begået en gennemgang af KMs ungdom er der sandsynligvis meget du ikke har med.

    Du kan, begribeligvis, derfor heller ikke vide, hvor meget kendskab Falkeøje, eller andre, ligger inde med om KMs synspunkter.

    Kommentar by LEH — 22. september 2011 @ 14:21

  43. @ Ole Burde

    Du burde kommentere noget mere. Jeg læser dine kommentarer med fornøjelse.

    William Jansen

    Du burde sofiste noget mindre.

    Kommentar by gren — 22. september 2011 @ 15:01

  44. @ LEH, du skriver: Jeg skriver primært for at oplyse dig om, at endskønt du har begået en gennemgang af KMs ungdom er der sandsynligvis meget du ikke har med. Du kan, begribeligvis, derfor heller ikke vide, hvor meget kendskab Falkeøje, eller andre, ligger inde med om KMs synspunkter.

    WJ: Jeg takker. Jeg ved at der er meget om Kim Møller jeg ikke ved, og for den sags skyld ikke interesserer mig for, og det var derfor at jeg valgte at stille Falkeøje et åbent spørgsmål, som han desværre ikke svarede på.

    @ Kim, du skriver: Jeg betragter hovedparten af dine indlæg som ren sofisteri.

    WJ: Min argumentation er ikke baseret på spidsfindigheder, sporglig akrobatik eller indviklede argumenter. Min argumentation for “din ungdommelige modstand mod nationalstaten, NATO, fængslesvæsen og kapitalisme” er baseret på en kortfattet præsentation af åbne kilder.

    Kommentar by William Jansen — 22. september 2011 @ 15:59

  45. At Johanne Schmidt Nielsen på det pågældende tidspunkt 17 år, har ingen relevans for de oplysninger om hendes deltagelse i demonstrationen, som fremgår af artiklen.

    Hvordan Kim Møller, Søren Pind eller Ghengis Kahn måtte have opført sig, hvad de måtte have ment, troet og tænkt, om de strikkede stramaj eller tæskede gamle betalende libertinere med våde aviser, er sagen uvedkommende og har overhovedet ingen indflydelse på eller relevans for hvordan Johanne Schmidt Nielsen, optrådte det pågældende tidspunkt.

    En reference til Kim Møllers levned har kun til formål at fungere som trådkaprer – og det er jo lykkedes ganske fortrinligt

    Efter min mening er Johanne Schmidt Nielsen lige netop så demokratisk indstillet, som det kan betale sig for hende at være.

    Kommentar by PerH — 23. september 2011 @ 06:52

  46. #38 josefine

    Du giver udtryk for mange synspunkter i dit korte indlæg og jeg tror faktisk, at der paradoksalt nok er mange på højrefløjen, som ikke er specielt uenige med dig i mange ting. Udover modstand mod islam er der også mange på højrefløjen, som har et skeptisk forhold til statsmagten, kristendommen og som føler en megapolitikerlede. Måske er folk på højrefløjen mere fornuftige end du tror:-)

    Kommentar by Sigwar — 23. september 2011 @ 08:14

  47. Findes der ikke tilsvarende klip med thorninger fra hendes unge dage?
    Eller rosenkrantz fra hendes røde tid?

    Kommentar by Goofy — 23. september 2011 @ 16:04

  48. Så debatten igår aftes. De kører da ikke ligefrem på højeste klinge i enhedslisten.
    Et partiprogram fra da sovjet unionen eksisterede og mao levede.
    En gang gejl, som nogle åbenbart er tilhængere af??!!

    Kommentar by Peter — 23. september 2011 @ 16:07

  49. @38 josefine.
    “Videoklippet er ti år gammelt. Tag jer sammen. Det er en lang periode, og mennesker ændrer sig.”
    samt
    “jeg hader parlemtarisk politik, det er klamt og ufunktionelt,”

    Det er over 20 år siden muren faldt, men du er stadig ikke blevet en døjt klogere. Du tror tilsyneladende mere på diktatur, gaskammer, galge, og arbejdslejre i Sibirien. For helvede hvor er du enfoldig i din tro og viden. Vågn dog op lille josefine og læs og studer historien og kom så tilbage når du er blevet voksen.

    Kommentar by Neuhammer — 23. september 2011 @ 18:56

  50. Yes, morskaben fortsætter! Man ved ligesom, at man er på røven, når man har brug for at citere 17-årige piger! Gud ved, hvordan Kim Møller lød, da han var 17 år gammel? Rød? Eller måske Grøn? Come on venner – det her kan I gøre bedre!

    Kommentar by Thorleif — 24. september 2011 @ 01:06

  51. ->50 Thorleif

    Det er et bullshitargument der efterhånden er hørt en del gange i denne tråd. Individer bliver ældre og får andre adfærdsmønstre. De er stadig hjul i det samme maskineri. Johanne Schmidt-Nielsen er blevet voksen og driver politisk arbejde med andre midler, men AFA og SUF eksisterer stadig og fungerer stadig som Enhedslistens antiparlamentariske gadekorps.

    Hvis Johanne Schmidt-Nielsen var blevet klogere med alderen ville hun som et minimum have forladt dette anløbne ‘parti’, fordi hun godt ved at der stadig er tråde og forbindelser til de værste af de værste ekstremister – og gadekorpsene SUF og AFA er formentlig en uundværlig og integreret del af ‘partiets’ arbejde og logistik.

    Enhedslisten og SUF/AFA forholder sig sådan cirka som Sinn Féin forholder/forholdt sig til IRA. To sider af samme mønt.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 24. september 2011 @ 01:21

  52. Jeg tror egentlig, at de entreprenøriske 1.331.460.000 Kinesere er ret ligeglad med en nation med 50% Islamofober og 50% vestligt orienterede socialister. For Kina er det sgu da hip som hap om Johanne S. Nielsen eller Pia Kjærsgaard var statsminister, de lever efter deviser som “Ord er ikke andet end bobler på vand, men gerninger er dråber af guld” og “Hellere være for godtroende end for mistænksom”.

    Kommentar by Peter P — 24. september 2011 @ 07:13

  53. ->Lars Findsen På Crack (islamofob)

    Nu bliver et argument jo ikke til bullshit, blot fordi du synes, det er sådan. At det er blevet fremført flere gange i denne tråd, kunne jo skyldes, at det er mindre bullshit end som så.

    Når du så skriver at “gadekorpsene SUF og AFA er formentlig en uundværlig og integreret del af ‘partiets’ arbejde og logistik” (det operative ord her er “formentlig”), så synes jeg til gengæld, at du bliver lidt tynd i dine argumenter. Formentlig??! Hvis du ikke kan formulere dig skarpere, så falder resten af dit indlæg til jorden med et brag – og så er det pludselig dig, der fodrer tråden med bullshit.

    Kommentar by Thorleif — 24. september 2011 @ 11:49

  54. ->53

    Jeg må tilstå at jeg ikke synes det er negativt at belægge ens ord med et ærligt “formentlig”. Selvfølgelig kan jeg ikke dokumentere så nær en integration mellem EL og AFA/SUF.

    Men jeg kan godt pege på konkret dokumentation som planter Enhedslisten helt ude i det ekstremistiske, og retfærdiggør skepsis over for Johanne Schmidt-Nielsens demokratiske agenda og sindelag.

    Jeg kan nævne dokumentation her på Uriasposten som f. eks. Kims post om Kirkeasyldemoen hvor AFA stod for det praktiske bag kulisserne (Logik & Co.). Og den pæne, pæne, og aldeles ikke formummet bag tørklæde i AFA længere, nej da, Pelle Dragsted, som var aggressiv indpisker i Kirkeasyl (undercoverreportage i EB).

    Medlemmer af EL der har forsvaret FARC og PFLP – f. eks. Bjarne Thyregod, der i en slettet kommentar på avisen.dk forsvarede PFLP og Blekingegadebandens læge. SUF-medlemmer der arbejder sammen med Thorkil Lauesen fra Blekingegadebanden. Avisen.dks dokumentation af samarbejde mellem EL og AFA (“Enhedslisten flirter med vold”, 21.4.2008, “Men aftalen var, at vi kun støtter den del, der er ikke-voldelig, siger Mikkel Skov Petersen” tsk tsk). Ødelagte borgerlige valgplakater hvor EL-plakater hænger friske og uspolerede (billeder her på siten). Fotoserie af AFA-medlem der ødelægger borgerlige valgplakater (fra midtjysk avis). EL-folk der lukkede malingkasterne ind på Christiansborg.

    Nej, dette er ikke dokumentation af de to sider af samme mønt, som jeg skrev. Men det er et lille udpluk af alarmerende mange indikationer der viser at ægte demokratisk sindede mennesker burde holde sig langt væk fra dette foretagende.

    Enhedslisten er langt længere til venstre end Dansk Folkeparti er til højre. Enhedslisten kan slippe afsted med utallige forbindelser til voldelige, ekstremistiske grupper, modsat DF, der øjeblikkeligt ville blive udhængt i medierne for noget tilsvarende, og som i øvrigt også med hård hånd selv skiller sig af med uheldige elementer når de bliver bekendt med dem. Det vil du vel ikke benægte?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 24. september 2011 @ 16:08

  55. ->54

    Jeg ved ikke hvilket målebånd, du bruger, når du kan måle at nogle er mere til venstre end andre er til højre. Jeg vidste ikke, at der fandtes et mål for den slags.

    Nu vil jeg som udgangspunkt sige, at jeg til enhver tid foretrækker dokumentation, der er ikke er udarbejdet af Kim Møller og konsorter – jeg har ham mistænkt for at udvise tendens. Men ja, der skal sikkert nok være nogle medlemmer af EL, der har sympatier for både det ene eller det andet, men det samme kan man jo også sige om f.eks. DF. Ja, DF har ekskluderet nogle folk her og der, når de er blevet afsløret i pressen (og dermed en belastning for partiet), men de har jo da stadig de to tidehvervsfætre og deres afkom rendende rundt i kulisserne, hvor de støber kugler – og de (fætrene) har fra tid til anden udtrykt sympati for en bred vifte af organisationer på den yderste højrefløj, uden at blive ekskluderet.

    Nu indrømmer du jo selv, at du ikke kan dokumentere, at AFA og SUF er “uundværlig og integreret del af ‘partiets’ arbejde og logistik” – altså er den påstand vel at betragte som “løse rygter og ondsindet sladder”.

    Kommentar by Thorleif — 24. september 2011 @ 18:26

  56. ->55

    Nu begynder du at hælde vand ud af ørerne. Du ved aldeles udmærket at jeg kunne have listet en alenlang række af eksempler på de antidemokratiske tendenser jeg påstår EL er eksponenter for, uden at referere til information “udarbejdet af Kim Møller og konsorter”.

    Jeg kunne nævne:

    1) Enhedslistens partiprogram.

    2) Avisen.dks artikel fra 21.4.2008 “Enhedslisten flirter med vold”.

    3) Netskriverier af SUF-medlem Sarah Victoria Bruhn om revolutionær praksis.

    4) En plakat fremstillet af SUF med klare voldstrusler – Bruce Lee med knyttet næve og teksten “antiracist”.

    5) JP 12.9.2011:

    Også Rosa Lund og Stine Brix har støttet PFLP og Farc i forbindelse med sagen om Foreningen Oprør, der sendte 50.000 kr. til hver af organisationerne. En bedrift, der har kostet flere personer en dom for overtrædelse af terrorloven. …

    “Rosa Lund har indtil 2010 været ledende medlem af Socialistisk Ungdomsfront, SUF, Enhedslistens ungdomsgren. … SUF linker fra sin hjemmeside til Antifascistisk Aktion… og SUF har fået hjælp af Torkil Lauesen, tidligere medlem af Blekingegadebanden, til en bog om mexicanske oprørere”.

    6) BT 19.8.2011:

    “En af de fem venstrefløjs-ekstremister, der er sigtet for terror og brandstiftelse, var medlem af ungdomsafdelingen SUF, der samarbejder med Enhedslisten. Det bekræfter SUF over for bt.dk”.

    7) Pelle Dragsted formummet bag bankrøvertørklæde i AFA-video, 2002.

    Du har ikke skænket komikken en tanke, men når du skriver “til enhver tid foretrækker dokumentation, der er ikke er udarbejdet af Kim Møller og konsorter” siger du reelt at du ikke har det så godt med den dokumentation som Kim Møller fremlægger her. Pssst, Thorleif: Oplysninger bliver ikke “udarbejdet” af Kim Møller fordi han citerer dem her. Psssst igen: Kim Møllers fangarme rækker altså ikke ind i mainstreammediernes redaktionslokaler, og han har heller ikke manipuleret EL og SUF til at udtrykke sig som de gør. Bonus-psssst: “Udarbejdet af Kim Møller og konsorter” er en let gennemskuelig undvigemanøvre hvor du prøver at flytte fokus væk fra budskabet – Enhedslistens ekstremistiske dagsorden og forbindelser – og over på budbringeren.

    Jo, det er absolut muligt at relativere ELs hhv. DFs placering ift. den politiske midte:

    Dansk Folkeparti har ikke et partiprogram der taler for en anden samfundsform.

    Eller mere alment – Dansk Folkeparti står for traditionelle danske værdier. Enhedslisten og SUF accepterer ikke gældende lov og ret (“jeg vil ikke acceptere, at menneskers fremtid afgøres af hvor de er flygtet fra, eller hvor de er født henne”, nyvalgt MF for Enhedslisten Rosa Lund, 2008). DF ønsker at bevare – EL ønsker at omstyrte.

    Dansk Folkeparti har ikke nogle tæskehold tilknyttet – Enhedslisten har hele to, SUF og AFA.

    Dansk Folkeparti har vistnok aldrig haft medlemmer der er dømt for overtrædelse af terrorloven – modsat Enhedslisten.

    Du bullshitter, Thorleif, og du ved det. Mysteriet er bare hvordan du kan tro at du kan sælge nogle billetter med sniksnak som enhver her kan se er løgn og latin. At du overhovedet gider.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 25. september 2011 @ 01:28

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper