19. juni 2012

Filmmanden Mogens Rukov i portrætbog: “Vi får borgerkrig herhjemme, hvis det fortsætter sådan.”

Mogens Rukov er født under krigen, og efterhånden blevet for gammel til smalltalk. Her lidt fra Marcus Aggersbjergs’ Rukov – et portræt udgivet i 2010.

“Handler det ikke om at muslimer ligesom mange andre ønsker at leve deres hverdag i fred og ro og ikke orker at blande sig i den offentlige debat ?

– ‘Det er muligt, men så vil jeg sige: “I er nødt til at blande jer! Tag ansvar ! Det er prisen for at bo her .” Men problemet er at vi har indvandrere, der kommer hertil med en middelalderlig klan-tænkning, et forældet kvindesyn og en religion, som understøtter den tænkning. Udfordringen er at få overtalt disse nye medborgere til at lægge den kultur bag sig (… )den barske virkelighed er, at man kan blive nødt til at ændre sig , hvis man vil bo i et andet land. Det er jo ikke os, der har bedt folk om at komme herop.’ (s.179f)

[…]

Mange vi sikkert hævde at du er i lommen på overdramatiserede mediehistorier og almindelige fordomme ?

‘Det er muligt, men ethvert samfund hænger sammen gennem domme og fordomme. Det er begge opfattelser man indretter sit liv efter. Palæstinenserne medbringer en kultur, der i høj grad består af vold og illegalitet, og som ikke kun skyldes Israels indgreb i det palæstinensiske samfund, men er en konstitueret del af det palæstinensiske samfund. Kigger man på andre samfund med muslimsk flertal, vil man opdage, at de er ligeså meget præget af vold som det palæstinensiske.’ (s. 182)

[…]

Taler vi om reel borgerkrig med kampe i gaderne ?

– ‘Vi taler om at vi bliver tvunget til at tage drastiske våben i brug for at vinde kampen. Måske er vi nødt til at smide i tusindvis af muslimer ud af landet, simpelthen for at overleve. Den brede offentlighed er ikke klar over omfanget af problemerne med indvandrere. Sagen er at store dele af indvandrergruppen oplever sig stigmatiseret uden reelt at være det. I virkeligheden behandles de blot ligesom alle andre mennesker uden uddannelse og med en småkriminel løbebane. Derfor er de udenfor. Og det bekymrende er, at de er med i en ideologi, der har vold som et grundprincip.’ (s.183)

[…]

Kan man ikke være muslim og samtidig have respekt for indholdet i de demokratiske, kristne grundprincipper ?

– ‘Det kan man godt, men man kan ikke tænke sig en muslimsk population, der respekterer demokratiske, kristne principper.’ (s. 184)

[…]

Vil det ikke være diskriminerende at lukke muslimske skoler ?

– ‘Det er kun diskrimination, hvis islam er en religion, men det er ikke tilfældet. Islam er politisk teori.’

Ville de fleste danskere ikke se dansk fjernsyn, hvis de boede i Libanon ?

– ‘Det ville de nok.Men det bliver i sidste ende et samfundsproblem. Det er ikke noget problem, hvis et par hundrede udelukkende dyrker deres egen kultur, men hvis et par hundredetusinde interesserer sig mest for, hvad der foregår flere tusinde kilometer borte, bliver det et problem.’

[…]

‘Hvis de vil have islamiske universiteter. Hvis de vil have segregerede badeanstalter og halalkød i børnehaven, så må de flytte. Vi ønsker ikke institutioner der så tydeligt strider mod den danske og den europæiske offentlige orden.’

[…]

– ‘I stedet for at bruge krudtet på at angribe de fundamentalistiske dele af islam burde man rette kritikken mod det centrale islam. Derfor er Villy Søvndals angreb på islam fejlagtigt, for det skjuler den kendsgerning, at det anti-demokratiske element ikke er et perifert element i islam. Det er et centralt element. Det er selv kernen. Derfor fatter jeg heller ikke, at så mange tilsyneladende begavede mennesker forsvarer muslimers ret til at blive stødt over den kritik, der rammer deres religion. Forfattere, journalister, filminstruktører burde være dem, der står forrest på barrikaderne, når ytringsfriheden skal forsvares. Det er deres eget levebrød, det drejer sig om. I stedet kryber de langs fodlisterne og gemmer sig bag fraser om multikulturel sameksistens. De skriver i deres aviser at ytringsfrihed skal bruges med ynde, og at man ikke unødigt skal støde an.’ (s. 189)

[…]

Dialog er vel et forsøg på at komme folk i møde i et håb om, at vi kan leve i fordragelighed sammen ?

– ‘Det er muligt, men islams karakter fordrer, at den må insistere på at få en større del af den juridiske kage. Og islam er ikke en religion man diskuterer med. Vi får borgerkrig herhjemme, hvis det fortsætter sådan.

Opdate. Jeg har indskrevet flere citater og sidetal fra Snaphanen.

Oploadet Kl. 06:02 af Kim Møller — Direkte link48 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/37957/trackback

48 Comments »

  1. Det er sjovt, at Rukov har været sådan placeret, at han har haft frisprog over for så mange venstrefløjsfolk. Til gengæld er han ikke så citeret i debatten. Det må skyldes, at man betragter hans “særhed” med mild overbærenhed i de kredse, han jo altså færdes i.

    Eller hvorledes?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 19. juni 2012 @ 06:47

  2. Flot Rukov! Klap! klap! klap!

    Kommentar by Machiavelli — 19. juni 2012 @ 07:04

  3. Betryggende, at kulturfolket nu også er begyndt at sige sandheden (er Rukov ikke jøde…?). Jo færre muslimer, jo bedre – ganske enkelt. Jeg tilhører selv kuturfolket (den fattige, ustøttede slags) og må jo nok erkende, at de fleste artsfæller er medløbere og kujoner mht. islam og æreskultur. Men mon ikke det ændrer sig i takt med at København får større og større problemer med muslimsk æreskultur og omstrejfende horder af unge muslimske mænd fulde af uforløst seksualdrift.
    Bravo Rukov

    Kommentar by morten olesen — 19. juni 2012 @ 07:40

  4. Tænk at en mand som Rukov har kunne trives på en af de kulturradikales højborge i årevis! Og det ville aldrig nogensinde forekomme i Sverige, tænk. Hvor er den svenske Rukov? Den svenske Hasselbalch? Bemærk, de findes bare ikke i stasi-staten Sverige. De findes i Holland, Belgien, Norge, Frankrig, Danmark, men aldrig i Sverige. Tyskland har også været med i et par år efterhånden selvom deres historie gør det ekstra svært, UK begynder så småt selvom PK-eliten måske her er endnu mere beskidt og nådesløs.

    Bare ikke i det forstokkede Sverige, feje hunde hele bundtet.

    Kommentar by GottesWerk — 19. juni 2012 @ 09:55

  5. Det wake-up-call der ændrer “elitens” tossegodhed bliver ikke en rar ting at opleve, for lige nu hersker den kinesiske abe på Borgen: ikke-se, ikke-høre, ikke-tale. Så vågn dog op. Ufatteligt.

    Kommentar by NielsEbbesen — 19. juni 2012 @ 09:58

  6. @ Morten Olesen

    Desværre er vores ungdom vokset op med dem som et vilkår. De husker ikke, at det engang var anderledes. Og de tugtes dagligt til ikke at tænke ilde derom. For så skal de få skam! Det kaldes nemlig racisme … Det ved læreren, for den slags skal en lærer vide, hvis hun er en god lærer.

    Så en egentlig borgerkrig kommer der næppe (modstanden døde ud allerede i firserne med de såkaldte “KKK”ere, “Skins”, og “Grønjakker”) men derimod temmelig megen envejs gadeterror.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 19. juni 2012 @ 10:04

  7. P. S. Mogens Rukov har alle dage været kendt for at tale lige ud af posen. Og om det han ser. De personlige egenskaber, der kræves for at efterbearbejde og forstå verden i et mariannejelvedsk lys er blevet nægtet ham i fødselsgave. Han er een af os, de defekte.

    Kommentar by Morten - - - — 19. juni 2012 @ 11:33

  8. Helt helt enig.
    og jeg har sagt det mange gange før, at opgørets time nærmer sig.
    Trods det forsætter vi med at skrive, i stedet for at gøre klar til opgøret.
    Vores værste fjender er Den 5’te kolonne + medløbere, stikkere, samt Islam og dens dyrkere.

    Kommentar by Carsten Nielsen — 19. juni 2012 @ 11:50

  9. Enig med Carsten Nielsen. Men danskerne og dets kartoffelkultur skaber ingen borgerkrige.

    Kommentar by Machiavelli — 19. juni 2012 @ 11:52

  10. Hvor er det fint, at nogle af de “etabelerede” og “pæne” borgere i Danmark tør tale frit og ærligt om dette problem. Stor ros til Rukov herfra.

    Kommentar by Vest — 19. juni 2012 @ 14:04

  11. Hvem tør starte en friheds bevægelse?
    Hvordan er friheden når man henviser et Tv-selskab til den Kinesiske Ambassade.
    Hvordan er friheden med hensyn til E U.

    Kommentar by Jørgen Henry Christensen — 19. juni 2012 @ 15:29

  12. En lille perspektivering – “El Inglés” første artikel for snart fem år siden på Gates of Vienna: The Danish Civil War

    De fiktive handlinger i artiklen foregår i foråret/sommeren 2012, og selv om der er (relativt) fredeligt i Danmark, kan vi ane tilløbet til en borgerkrig i Grækenland. Der foregår dagligt angreb på indvandrere (og omvendt), og ifølge Ikathimerini er der ved at blive oprettet 12 store detentionslejre til hver 30.000 illegale indvandrere, som skal repatrieres snarest. Når Euro’en bryder sammen vil vi se tilstande som er meget værre end nu.

    Kommentar by Svend Andersen — 19. juni 2012 @ 16:05

  13. Svend Andersen m.fl.

    Det går helt som forventet. Euroens kollaps kan følges dagligt via http://www.zerohedge.com. Når Euroen falder er EU’s dage talte.

    Men borgerkrigen vil ikke starte i Danmark. Der vil være uroligheder i Grækenland, Tyskland, Frankrig og UK. Den Arabiske vinter vil brede sig. Borgerkrigen i Syrien vil udvikle sig og brede sig. Iran vil få atomvåben, hvis ikke befolkningen gør oprør først. Eller USA/Israel griber ind. Midt i alt dette truer fortsat finanskrise.

    Har nogen mon tænkt over at den Kinesiske banksektor er meget skrøbelig (check selv) og at væksten i Afrika stort set er baseret på Kinesiske investeringer og vestlig udviklingshjælp?

    Når først det bliver legitimt at forsvare sig selv kommer der til at ske ting og sager. Vi lever i interessante tider.

    Kommentar by Sigwar — 19. juni 2012 @ 16:22

  14. @Sigwar

    Jeg læser Zerohedge flere gange dagligt, og kan varmt anbefale den.

    Kommentar by Svend Andersen — 19. juni 2012 @ 17:22

  15. Et kommunistsvin som alle de andre. Alt for få af hans slas bliver straffede for deres forræderiske virke.

    Kommentar by Nielsen — 19. juni 2012 @ 17:24

  16. Jeg tror at Rukov er blevet smittet af Falkeøje.

    Kommentar by Svend — 19. juni 2012 @ 17:40

  17. Opgøret vil starte med likvideringer af dem, som arbejder mod det danske folks interesser.
    Det vil starte i det små, med likvideringer, som vi kender det fra krigens tid.
    Det vil omfatte politifolk. folk fra anklagemyndigheden og dommerstanden.
    Ingen vil føle sig sikre.
    Et fjeld kan sprænges,
    og tvinges kan en elv,
    men aldrig kan et folk forgå,
    der ikke vil det selv!!!

    Gud bevare Danmark – dansk!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 19. juni 2012 @ 18:14

  18. Til de der anser det ovenstående scenarie for en realistisk mulighed, kan jeg klart anbefale at anskaffe sig et jagttegn. Det giver en vis ro i sindet at vide at man kan beskytte sig selv og sin familie, hvis det virkeligt skulle komme så vidt.

    Rent økonomisk kan et brugt våben og -våbenskab og selve jagtkurset kunne realiseres for omkring 6000 kr og opefter. Til gengæld er der ikke noget svært i at tage jagttegn. Bevares, man skal kunne navne og fredninger på en masse dyr, og skal kunne en del regler, men det er altså ikke sværere end at en hver normalt begavet person kan klare det. Der var en 16-årig indvandrerpige med til min prøve, som tydeligvis ikke havde læst på lektien og hvor det mest virkede som om det var moren der ville have hun skulle tage det. Hun bestod som forventet ikke teoriprøven.

    PS. Zerohedge rykker, enig! Også selv om jeg får en stærk trang til at købe guld når jeg læser på siden.

    Kommentar by Kenny Starfighter — 19. juni 2012 @ 19:08

  19. Jeg tror ikke at han er bleve smittet af falkeøje, Svend. Det er lidt af en syg tanke at have.
    Derfor tror jeg at jeg vælger, at sige at det bare er en joke fra din side svend.
    Rukov, har ganske ret, i hans teser, Kan man ikke se dette har man bind for øjnene. !!

    Kommentar by Carsten Nielsen — 19. juni 2012 @ 21:14

  20. Kenny Starfighter, Er der ikke nogle dyr der ikke er fredet, eks rotter, må de ikke jagtes hele året.

    Kommentar by Carsten Nielsen — 19. juni 2012 @ 21:18

  21. @ 19 Carsten Nielsen.

    Du har ret – det var med et glimt i øjet. Jeg synes, det er “sjovt” så forskelligt samme budskab modtages, afhængig af hvem afsenderen er.

    Jeg tror også, at der vil komme en eller anden form for lavintensitets borgerkrig, og jeg håber at nogle af de skyldige vil blive stillet til ansvar.

    Kommentar by Svend — 19. juni 2012 @ 22:06

  22. @6
    Racismen består i at ‘man’ forventer mindre af vores (muslimske) indvandrere, derfor kan der ikke stilles samme krav til dem som til os andre – og som gruppe får de aldrig en deadline, og der kommer hele tiden nye til.
    Selvfølgelig kunne de lære det og integreres, hvis danskerne ellers gad stille krav og lade der være konsekvenser.

    Kommentar by mb — 19. juni 2012 @ 22:08

  23. Tak Svend

    Kommentar by Carsten Nielsen — 19. juni 2012 @ 22:34

  24. Det er et meget negativt synspunkt! Måske er det endnu muligt at stoppe indvandringen! Men det kræver at indvanderes adgang til offentlige kasser lukkes, vel at mærke lukkes helt, ikke lukkes som liberal alliance, men lukke helt! Heller ikke som DF.
    Læg mærke til at DF kæmper en indædt kamp for at overførselsindkomsterne bevares på deres nuværende ekstremt høje niveau!! Omtrent det dobbelte af Sverige! Og hvem er det så lige der er på overførselsindkomst? — ? Godt gættet, nemlig Indvanderne, manden på sofaen og den tildækkede kone ved halalkødgryderne! Ingen af dem kunne drømme om at arbejde, når nu et overflødighedshorn hver måned fylder deres konto hver den første, med Pia Kjærsgaard, Kresten Thuesen Dahl og Peter Skårup velsignelse. Der er rigeligt på kontoen til også at sende et pænt beløb til en af Mellemøstens talrige terrororganisationer! Næppe med Pias, krestens og Peters velsignelse, men som en naturlig konsekvens af deres politik! Man kan ligefrem høre Søren Espersen klappe baggrunden! Sandheden er jo at vores overordentligt gavmilde velfærdssamfund er hele årsagen til at det myldre ind over vores grænser med folk som gerne vil forsørges! Husk på at en araber der kan ligge hele dagen på ryggen er en meget fin mand! Og det kan han her, han skal bare sige at han har post traumatiser stress syndrom, så får han førtidspension!
    Et velfærdssamfund kan kun fungerer, hvis dem der betaler til det, og dem der nyder godt af det , har en vis samhørighed! Hvis der er en forståelse for, at det er dem der lider nød, der kan modtage, og kun dem! Men hvis dem der betaler, ser det masive misbrug som vi netop ser så forsvinder samhørigheden og dermed lysten til at betale.
    For at vende tilbage til emnet! Vi slipper kun ud af problemerne hvis vi holder op med at forsørge Indvanderne! Hvis vi ikke gør det, er jeg bange for at Rukov får ret, og at borgerkrigen ligger 30-40 år ude i fremtiden! Inden det når dertil har vi været tilskuere til uro og borgerkrig i Sverige, Holland, Frankrig, Tyskland og England.

    Kommentar by Robert R — 19. juni 2012 @ 22:52

  25. Det er dystre udsigter, men jeg er bange for at Rukov har ret.

    Kommentar by Liva — 19. juni 2012 @ 23:27

  26. Robert R, der skal ikke blot lukkes for kasserne; der skal lukkes for grænserne. Og så skal der gang i hjemsendelserne. Vi kan starte med kriminelle og socialbedragere. Allerede dér har vi de første 200.000 belastende idioter, som vi kan slippe af med.

    Kommentar by Hr. Snusk — 20. juni 2012 @ 00:18

  27. Hvem laver “borgerkrig”? Jer? Eller er det “folkedybet” igen …
    Og vi skal bare af med 200.000, som vi udviser. Jeps. – Vi så jo, hvor let det gik med irakerne. Ingen ben i det.

    Det kører bare. Løsningerne er lige om hjørnet. Godt, vi har nogen til at tage sig dem. Ja, altså: Dem derude, ikke. Ikke os her, natiurligvis. Det danske folk og de der, ing´. Det danske folk har snart fået nok, ved vi.

    Hvem er det lige, vi har stemt i regering? Nå, det har jeg glemt, det er heller ikke vigtigt.

    Har I snart fået nok, og står på tærsklen til gadekrig? Eller kender I nogen, der har/gør?

    – Eller er det den sædvanlige fusen fra ventilerne i de sprængfærdige kedler … ?

    Og Kenny: Drop det der med “jagttegn”. Du ødelægger bare jagttegnet for seriøse mennesker, for hvis du går ud i offentligheden med den slags, så kommer der restriktioner – du kan allerede se det med de harmløse luftgeværer – og så bliver vi endnu mere systemafhængige og livsuduelige, end vi allerede er. Du kan KUN gøre alting værre med den tale.

    Der bliver lallet for meget herinde. Og fantaseret mere, end der bliver funderet.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. juni 2012 @ 00:58

  28. Fantasi skal der til.

    Kommentar by Nielsen — 20. juni 2012 @ 03:02

  29. Morten – Jeg er helt enig i dine betragtninger i indlæg #27 – Vi, danskerne, er selv skyld i alle ulykker der falder over os som land. Et indlæg jeg opsatte på en anden blog : Jamen, hvis velfærdsstaten bryder sammen, så har vi anarki i gaderne. Og som altid skal der findes en syndebuk. Her vil der utvivlsomt blive gået efter muslimerne i DK, men de har jo ikke gjort andet end hvad samfundet gav dem mulighed for. De har fået trumfet en hulens masse ændringer igennem, men hvem er skyld i det? Det er vi, danskerne. De bliver flere og flere, men igen, hvem har skylden for det? Det har vi, danskerne. Kasserne er tomme overalt i Europa, der er krise i alle lande, igen hvem har skylden for det? Det har vi, borgerne i Europa. Bankerne har jo ikke gjort andet end hvad samfundet gav dem lov til, – for hvor mange af bankernes bestyrelsesmedlemmer sidder i fængsel? Ingen, for de har jo ikke gjort andet end hvad samfundet gav dem mulighed for. Som naive fjolser var der en masse danskere der stemte den røde regering ind, hvorfor brokke sig over det? De gør jo kun hvad de røde altid har gjort, lover en masse dejlige ting, og de naive hopper i med samlede ben hver gang! Og er altid overrasket når det ikke går som planlagt. Ligegyldigt hvad man så end bringer til bordet, så er der kun en person som er skyldig i alle ting – og det er een selv…Det er os der stemmer – vi har skylden…Vi er skyld i at vi er med i det største røde projekt til dato – Nemlig EU…Vi er når alt kommer til stykket, selv skyld i vores ulykker…Så når man skal kigge sig om efter en lederskikkelse, så kig ikke længere end på den person man ser i spejlet…

    Kommentar by Lightmann — 20. juni 2012 @ 05:56

  30. Robert R.

    Når der kommer til at ske noget – så bliver det i alle lande på samme tid – det kan du være sikker på.

    Lightmann

    Enig, men det bringer os ikke så langt videre. Læs det Morten skriver – der står en del mellem linjerne.

    Kommentar by Sigwar — 20. juni 2012 @ 07:03

  31. Glimrende sagt, Lightmann!

    Det er netop det, vi bør lægge os på sinde: Vi kan ikke bede muslimerne løse vores problemer med dem. Vi bliver desværre nødt til at gøre det selv. For vores problemer er vores ansvar. At muslimerne gerne vil hertil, lokket af vores mange tilbud til dem, er ikke særligt mærkværdigt. Sågar tværtimod. Det modsatte havde vel vææret mærkeligere.

    En formand for Den Danske Forening sagde det samme. Han nægtede også at bebrejde muslimerne noget, idet han konstaterede: Hvis man sætter stærekasser op, må man ikke siden blive forbavset, når der kommer stære i dem. Næ, det … Netop!

    På væsentlige områder er muslimernes kultur uforenelig med den moderne kultur – før-moderne, som den jo er. Disse klankulturer er også umiddelbart stærkere i mødet, end vor – samtidig med, at de ikke ejer evnen til at tage ansvar for driften af vores komplicerede, og historisk set usete, samfundsorganisation. Så det SKAL gå galt.

    Hvis vi vil, kan vi reagere ved at indvælge politikere, der vil tage konsekvensen af det. Og gør vi ikke det, må vi prøve at forstå, hvorfor, vi ikke gør det.

    Fantaserer vi om “borgerkrig”, dummer vi os. Så skader vi vores egen sag, fordi vi kommer til at se stupide og usympatiske ud. Og det gør vi, fordi muslimerne overhovedet ikke har invaderet os, som tyskerne gjorde. De har været ønsket af os og vore politikere til brug for skabelsen af et konstrueret samfund, kaldet “Det Multikulturelle Samfund”, som skulle ændre vores selvopfattelse, når vi nemlig om lidt “allesammen skal integreres i Det Nye Europa”. Jeg var der selv. Dengang i firserne, da det blev sagt med rene ord, uden at nogen protesterede.

    Danmarks vredeste mennesker skriver på blogs som denne! Og dog har mange disse skyggeforestillinger om et “det danske folk” som “snart har fået nok”, og som vil reagere som i “Flammen og Citronen”. Det koster os drivkraft med al den varme luft og damp, der fuser ud af ventilerne på den måde.

    Vi ER det danske folk. Og hvis vi vil råbe nogen op, skal vi gøre det bedre, i stedet for at tænke på vores egen lille tilfredsstillelse gennem luftning af fantasier om, at “samarbejdspolitikerne” vil “blive draget til ansvar”, o. s. v., “efter krigen”. En krig, der er et rent fantasifoster i et demokratisk samfund, der selv har ansvaret for, hvad der foregår.

    Og så er jeg endda ikke begyndt at tale om alle de naive forslag til, hvad vi “bare” skal gøre, for at løse problemerne.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. juni 2012 @ 08:16

  32. Er alle totalt blinde for, at forud for, hvor vi nu er, er danskerne blevet bedraget med en hel stribe forfatningsbrud!!!
    Det danske folk vilje er blevet totalt ignoreret, ingen har interesseret sig for folkets mening!!!
    Den slags vil hævne sig – stol på det.
    Vi vil ikke acceptere et diktatur, dertil har vi været frie i for lang tid!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 20. juni 2012 @ 09:47

  33. Nej, der er vel ingen der er blinde for hvad der sker af forfatningsbrud. Især ikke f.eks landsretten, der lige har nedfældet denne kendelse. http://www.notat.dk/lissabon-traktaten-skal-i-hoejesteret/ Men, falkeøje – du har ret, ingen interesserer sig for folkets mening, slet ikke folket. For hvor er det parti der skulle varetage deres interesser? Det findes jo ikke. Vores vattede presse går mere op i at Lars Løkke, er fiset forbi USA før han tager til Brasilien, end i det hele taget at fortælle om landsrettens dom i uddybende karakter. “Folket” som du kalder det, falkeøje, findes jo heller ikke. Så længe vi har det nogenlunde fint her i vores andedam, så er der ingen der vil rokke båden. Så længe der er kul til Weber grillen og langelænder pølser at smide på den, og kolde øl at skylle dem ned med, så er der ingen der rejser hovedet for højt. Først når tingene går ad h til i DK, som i f.eks Grækenland, så vil protesterne rejse sig, men igen, ingen vil vide hvor fanden de skal rette deres frustrationer hen.

    Kommentar by Lightmann — 20. juni 2012 @ 10:58

  34. Kære Falkeøje

    Poblemet er, at der ikke er tale om et diktatur i gammeldags forstand. Der er tale om, at vi allesammen nu indgår i et hierarki, i hvilket vi finder os til rette og hytter os. Vi er blevet professionelle. Og dermed har vi opfyldt Marx’ profeti om “Proletariatets Diktatur”, som logisk må udmønte sig sådan.

    Vi er alle diktatorer! Hvordan det? Jo, vi vil selv, det vi skal! Vi skaber en fælles vilje og konsensus. Vi er blevet “selvforvaltende” i “en flad struktur”. Ingen behøver længere at svinge pisken over os. Dette er vores “frihed”. Når slaven selv vil være slave, er han vel fri! Ikke?

    Dine forestillinger om “det danske folk” er skyggebilleder fra en fortid. Selv bondestanden – den primære sektor – er under hastig afvikling. Pensionskasser og fonde vil opkøbe agerjorden og ansætte professionelle til at få dem til at give afkast. De kan nemlig med deres uendelige midler fjerne rentebyrden. Bonde – gak ud! Manager – gak ind! Kultur slut. Bondeland slut. Jordforbindelse slut.

    Ånd og kærlighed til jord og land – gak ud! Abstraktion, teori, kynisme, spekulation, ensretning, “effektivitet”, “professionalisme”, “AMU” – gak ind!

    Og de værste konsekvenser tør jeg ikke engang dele med dig, for de er så skrækkelige, at jeg ikke vil skrive dem i et offentligt forum.

    Af dette professionelle legeme kan intet oprørsk udgå. – Af outsidere og “tabere” kan kun noget breiviksk udgå. Og det er vel ikke det, du ser i ånden?

    Det kan virke ondt at forsøge at fordærve den trøst, du måtte finde i illusionen. Men det er nødvendigt at forholde sig til kendsgerningerne, hvis vi ikke skal blive ved med at lade dyrkelsen af fantasteriet om “hævnen fra folkedybet” aflede os.

    Jeg synes, et godt sted at starte er her, når vi skal teste realitetsgraden af vore idéer. De mennesker, der skriver her, er Danmarks vredeste. De er dette “vrede danske folk”. Og ingen af dem påtænker at foretage sig noget særligt selv. Alle fantaserer de blot om “det danske folks vrede” og hvad der “bare” skal gøres (dog ikke ved deres egen foranstaltning, naturligvis). Så “det danske folks vrede” er naturligvis deres egen vrede. Anden vrede er der ikke til!

    Udover i skyggebillederne af “det danske folk”. Af hvilket ikke-indbildte folk, vi end ikke kender een eeneste selv, der kunne tænkes at “handle”. Så fjernt er forestillingen fra virkeligheden.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. juni 2012 @ 11:18

  35. der bliver aldrig oprør i Danmark, af den simple grund, at vejret er for dårligt, eller også er der fodbold i fjernsynet.

    Kommentar by panter — 20. juni 2012 @ 12:18

  36. Hvad skriver du så for, Panter? Og hvad antyder dit alias?

    Skriver også du blot for at linde på ventilerne?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. juni 2012 @ 12:26

  37. For mig at se, ligger der en nogenlunde bevidst, men ikke umiddelbart synlig, strategi bag umyndiggørelsen af det danske folk og importen af bistandsklienter fra Mellemøsten og Afrika. Synlige beviser er fx Global Warming, Miljø-halløj og flytning af væsentlig lovgivning til EU og FN.

    Strategien (jeg vælger at kalde den det) er muliggjort ved at dope flertallet befolkningen med velfærd (tidens soma), og ved at holde sandhederne ude af pressen. Det sidste muliggjort ved at lade staten finansiere den.

    Så vi danskerne, der engang var hårdføre bønder og fiskere, er af staten blevet tvangsopdraget til at blive velfærdsjunkier, der elsker janteloven – vor grundlov, som synger fædrelandssangen ”på det jævne ..” medens vi tænker varmt på den livsalige lighed. Vi vælger at se bort fra, at der er et lille og svindende mindretal, der må arbejde som slaver, og fra det allermest indlysende, nemlig at vi ikke kommer af med de fremmede. Vi drømmer, men det vil ikke blive til noget.

    Der vil blive en smule modstand fra et mindretal, præcis som under ww2, men intet afgørende. Så hvis ellers økonomien tillod det, ville gøgeungerne presse os ud af reden. Vi ville uddø. Og lige netop økonomien, er den faktor, der først kommer til at betyde noget, og som måske kan tænde en smule håb. I år bliver statsunderskuddet på ca. 75 mia, og det vil vokse, indtil vi om føje år går statsbankerot. Det er klart at kickstart af større offentligt forbrug kun vil accelerere denne udvikling, alt imens de sidste nyttige erhverv flygter til udlandet.

    Det ser sort ud, men spændende bliver det.

    Kommentar by Svend — 20. juni 2012 @ 13:18

  38. Jeg har endnu ikke oplevet, at en politiker har fået spørgsmålet:
    Hvorfor begår I forfatningsbrud?
    Det er en lovovertrædelse, der rangerer lige så højt som højforræderi,
    og det hjælper ikke nogen at sige det samme som nazisterne på anklagebænken: Det fik vi ordre på.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 20. juni 2012 @ 13:52

  39. Jeg tror jeg forstår lidt af hvor Morten vil hen.

    Og det er ikke hypotetisk eller abstrakt, men meget konkret. Det er den eneste løsning….fortsættelse følger:-)

    Jeg er iøvrigt enig med Svend i det med strategien. Muslimerne er blot brikker i et spil. De er bønder i venstrefløjens kyniske skakspil. Sandfolket er ikke er ikke en trussel mod os – det er venstrefløjen, som manipulerer med både muslimerne og os.

    Kommentar by Sigwar — 20. juni 2012 @ 15:57

  40. #39. Sigwar
    Det er tankespind at interessere sig for, hvor disse tanketosser befinder sig.
    I det øjeblik vi har en begyndelse til en modstandshær, den skal bare begynde med nogle få likvideringer, så kan det egentlige modstandsarbejde begynde.
    Så lad tanketosserne tænke, så hovedet går løs, medens det danske Danmark dræber de landsforrædere, der ikke fortjener andet.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 20. juni 2012 @ 16:32

  41. Falkeøje,

    det er stadig en skam, at du besudler denne tænkesomme og fornuftige blog med dine idiotiske og ynkelige skriblerier. Folk der besøger denne blog første gang kunne jo få den fejlopfattelse, at bloggens holdninger ligger tæt på dine. Det er for nemt at kategorisere Uriasposten – uberettiget, men vi ved jo, at det er sådan det fungerer – på baggrund af vanvittige ønsker om gadekrig og det der er værre, som du giver udtryk for med dine små hadefulde ureflekterede kommentarer.

    Vi ville alle – især dem som kæmper for mindre islam, mindre ufrihed, mindre problem-indvandring – stå langt bedre i denne kamp, hvis ynkelige idioter som dig klappede i og ikke besudlede kommentarsektionen på en af Danmarks vigtigste blogs med dine voldsfantasier.

    Kommentar by Frihed — 20. juni 2012 @ 16:43

  42. #41. Frihed.
    Så begynd med at anklage politikerne for at begå forfatningsbrud!!!
    De gør sig skyldige i højforræderi!!!
    De har sænket sig selv så dybt, at ingen længere kan tage dem alvorligt!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 20. juni 2012 @ 17:48

  43. Det er fantastisk så lidt ivrige Morten Prik får sagt med de mange mange ord. Han vil ikke hænges op på noget, men gerne holde alt og alle ud i strakt arm.

    Forhåbentlig har de fleste læsere vel indset at fjenden ikke er muslimerne der bare kommer og presser Citronen, men derimod det pæne Centrum-Venstre (alt tv. for DF), som hellere holder liv i Flammen, (altså den humanistiske) end løser problemerne. Og man kan altid kaste underklassen på Forfængelighedens bål, når det kniber.

    Det er vel 80% af politikerne og cirka 3/4 af folket, 95% af mediemagten etc. etc. som skal presses af halvdelen af mændene (plus en lille bitte sjat kvinder). Det er altså ret let at identificere fronterne i den indtil videre kolde krig om vestens fremtid, men kampen ser vanskelig ud.

    At Rukov har fået lang overbærende snor skyldes selvfølgelig at han er en gammel jøde. Det ved Morten Prik godt, men hvorfor risikere noget ved at sige det direkte.

    Kommentar by Kim Poulsen — 20. juni 2012 @ 20:21

  44. Kampen om Vesten er ikke så kompliceret!
    Vi skal blot kalde tingene ved deres rette navn.
    Løgn , svig og bortforklaringer er lette at skelne fra sagens rette betegnelse: Forfatningsbrud.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 20. juni 2012 @ 20:42

  45. Jeg ønsker ikke gade / borgerkrig. Men jeg kan i hvertfald se den komme.
    Jeg kan også se at der ikke er mere Islam og Muhammedanere her i Danmark, som følge af det.

    Jo fjenden er Muslimer. Fordi: Deres ideologi er stridende mod grundloven, voldelig, uetisk, diskrimminerende, usædelig, begami, neokrofilistisk, (Koranen giver jo manden ret til en sidste samleje), kvinderundertrykkende og meget meget mere. Og det burde alle kunne se.

    Men den største fjender i dette spil, er flertallet som stemte politikerne ind i tinget. Det er der den 5 kolonne + medløberne findes.
    Politiets overste ledere og andre myndigheder er infiltreret, Hjemmeværner har været det længe. Hæren er måske ikke endnu.
    Den menige mand i policen skal bare parerer ordre, han må ikke handle og tænke selv.

    Kommentar by Carsten Nielsen — 21. juni 2012 @ 00:06

  46. Den danske befolkning indser mere og mere, at den er omgivet af fjender,
    lige fra dens egne ambitiøse politikere til muslimer, der helst så alle danskere slået ihjel.
    Politikerne anvender alle rævestreger, derfor er forfatningsbruddet nu blevet hverdagskost.
    Men det er højforræderi af første karat!!!
    Det gør det danske folk frit stillet i mellemfolkelig retsbevidsthed.
    En dag vil muslimerne heller ikke kunne styre deres dræbertrang længere, se blot hvad der sker i Nigeria.
    Forinden da, gør vi klogt i at være beredte!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 21. juni 2012 @ 09:55

  47. Som under krigen, den sidste, samarbejder vi idag med endnu en invaderende ideologi (nu Middelalderlige islam) ingen danskere har kunnet takke nej tak til, havde folket fået lov til at bestemme sin egen skæbne var alt denne triste og farlige udvikling aldrig sket. Nu kan man frygte det værste for fremtiden.

    Kommentar by Lars B. — 21. juni 2012 @ 20:13

  48. Du er godt nok rådden til dansk Carsten Nielsen…

    Kommentar by Stavekontrol — 21. juni 2012 @ 22:44

RSS feed for comments on this post.