19. juli 2012

Kilde: 24-årig dansker nær dræbt da 20 indvandrere angreb – Medierne omtaler det som et ’sammenstød’

Mandag i forrige uge blev en 24-årig dansk mand stukket med kniv og nær dræbt, efter han sammen med to andre danskere kom i skænderi med en lidt ældre indvandrer ved Viby Torv. Indvandreren mobiliserede omkring tyve indvandrere, der ankom i flere biler. Jeg har detaljerne fra kilde, der fortæller, at den 17-årige politiet nu har anholdt, har et tyrkisk-klingende navn. Den 24-årige blev ifølge medierne slået med kølle, så han fik knust overarm og kæbe, og blev tillige stukket adskillige gange i nyre og lever. Han røg i respirator, og må have overlevet, nu hvor medierne ikke har skrevet han er død.

I betragtning af sagens alvor har der været forbavsende lidt i medierne, der beskriver næsten-drabet som en resultatet af et sammenstød mellem to grupperinger. Tidligere på ugen bloggede jeg en anden historie fra Århus, hvor en mørklødet mand fik nogle slag i ansigtet at nogle ‘hooligantyper’, men i øvrigt ikke kom til skade. Politiet efterforskede sagen som et racistisk overfald, for at skærpe opmærksomheden i forhold til eventuelle vidner.

Et masseslagsmål på Viby Torv mandag aften omkring midnat udviklede sig…” (Jyllands-Posten, 4. juli 2012)

“… det, der betragtes som et sammenstød mellem nogle grupperinger (BT, 13. juli 2012)

“Overfaldet skete, da en gruppe på cirka 25 mennesker røg i totterne på hinanden i Aarhus-forstaden.” (Berlingske NyhedsBureau, 13. juli 2012)

“Overfaldet skete, efter at en gruppe på omkring 25 personer var kommet op at skændes og slås.” (P4 Århus, 13. juli 2012)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/38652/trackback

29 Comments »

  1. I har også Danmarks mest dhimmificerede politi, så det kan ikke komme bag på nogen. Det minder næsten om svenske forhold, hvor politi og presse i samarbejde har strategier for at slippe “nyheder” ud. Således, da en handikappet flaskesamler blev banket til plukfisk og først blev fundet 2 dage senere, så slap nyheden først ud en 5-6 dage senere… klar bevidst strategi.

    I har et problem med politiet og det deraf følgende politiske klima.

    Kommentar by GottesWerk — 19. juli 2012 @ 17:04

  2. Stop volden og racismen mod etniske danskere! Det eneste parti som går ind for og taler om repatriering er Danskernes Parti!

    Kommentar by Lavard — 19. juli 2012 @ 17:21

  3. Hvis jeg ikke læste Uriasposten, ville jeg ikke ane, at overfaldet havde fundet sted.

    Kommentar by Jørgen Duus — 19. juli 2012 @ 17:25

  4. Til dem der kender Danskernes Parti og hvad vi står for og er enige med os, bør tage kontakt til os, lad os få gjort folk mere opmærksom på hvad der sker udenfor hoveddøren, og lad os gøre dem opmærksomme på os.

    Kommentar by Patrick Jensen — 19. juli 2012 @ 17:28

  5. Stop volden og racismen mod etniske danskere!

    Kommentar by Cicero — 19. juli 2012 @ 17:31

  6. Vi ved godt vi bliver manipuleret! Men ved Hr. Og fru Danmark det også?

    Kommentar by Robert R — 19. juli 2012 @ 17:41

  7. Man lyver for os.

    Kommentar by Santor — 19. juli 2012 @ 18:00

  8. jeg har fortalt venner og bekendte om, at muslimer er blevet anhold i England, med en færdig lavet bombe for en uge siden.

    De glor på mig, som om det er noget, jeg selv har fundt på. Da de danske medier ikke har omtalt det.

    Men Assads gamle ven har skiftet side. Sikke en nyhed.

    Og til sidst et håb om god bedring til offeret fra Viby.

    Kommentar by xxxxx — 19. juli 2012 @ 18:17

  9. Nej Kim det er desværre ikke spor forbavsende. Som Morten Uhrskov skriver i sin blog: “En elitær minoritet dikterer udviklingen i indvandringspolitikken. Der vil ikke ske nogen ændring i denne, før deres egen eksistens er truet”. Se, det bliver spændende.

    Kommentar by EH — 19. juli 2012 @ 18:23

  10. Venter spændt på hvordan pressen tager imod nyheden om, at manden bag selvmordsbombningen i Bulgarien er “svensk”. Den svenske presse formoder man vil lukke i, måske drukne det i Syrien eller noget sport, og så er vi jo også kun få dage fra Breiviks dom, det kræver maksimal koncentration, da en pointe eller to kan drives hjem.

    Kommentar by GottesWerk — 19. juli 2012 @ 18:27

  11. Hvis vi bare render rundt og hypper vores egne små etniske/nationale kartofler, så bliver vi aldrig beriget af fremmede fantastiske civilisationer!

    Frem med rummeligheden Danmark!

    Hvis det at tilkalde en hær for at totalsmadre folk der kommer op at skændes med medlemmer af ens klan er ny-danskernes foretrukne konfliktløsningsmodel, så må vi sgu lære at åbne lidt op istedet for at stå så hårdt på vores model.

    Alt andet er racisme.

    Dem der er uenige er racister.

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 19. juli 2012 @ 18:31

  12. Hvis Israel kan iværksætte hjemsendelse af alle deres etniske sub sahara afrikanere, så kan vi også! For at beskytte deres etniske jødiske identitet. Så kan vi også gøre det for at beskytte vores etniske danske identitet.

    http://www.rt.com/news/israel-closes-door-to-african-refugees-349/

    Kommentar by Lavard — 19. juli 2012 @ 18:58

  13. Så slap TT nyheden: http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article15141264.ab

    Man har nok arbejdet på højtryk. Længste TT-telegram jeg kan mindes. SÄPO siger, at det ikke var “Ghezali”. Umuligt! Det ville også være meget meget pinligt for dem, Ghezali, Guantanamo 02-04, fængslet i Pakistan 09, mens den samlede svenske presse anført af venstredrejede lederskribenter kørte hårdt på for at få “Ghezali” hjem. Det var en sag, der kunne samle eliten i Sverige.

    Svenske medier kan meget vel have blod på deres hænder. De har om nogen ført an i kampen om at få Ghezali og andre terror-mistænkte svenskere til at fremstå som uskyldsrene engle, så voldsomt in casu Ghezali, at skulle nogen myndigheder nærme sig ham, så ville fordømmelsen være uendelig. Ghezali var fredet! Takket være svenske medier… måske derfor SÄPO måtte slippe ham af syne…

    Vi følger spændt med… terror-eksporten fra Sverige har nået et foreløbigt højdepunkt måske…

    Kommentar by GottesWerk — 19. juli 2012 @ 19:22

  14. Patrick Jensen:

    Var det ikke en idé om du pissede over i kommentarsporet på jeres egen hjemmeside, og lod være med at forurene Uriasposten med propaganda for et parti startet af mere eller mindre eks-nazister?

    Hvis folk kender til jer og har lyst til at bruge tid på jer, så skal de nok finde jer af sig selv.

    Kommentar by Henrik — 19. juli 2012 @ 20:00

  15. Jeg tror, det var i Kristianstad.
    Der sidder folk udenfor een cafe og vel hygger sig.
    En gruppe berigere stormer ind og slår løs på gæsterne.
    Det fik aviser til at to grupper var stødt sammen.
    Hvilket svigt pressen er i Europa. Og de er stolte over det.

    Kommentar by Pk — 19. juli 2012 @ 20:01

  16. 14 –> Henrik:

    Patrick Jensen:

    Var det ikke en idé om du pissede over i kommentarsporet på jeres egen hjemmeside, og lod være med at forurene Uriasposten med propaganda for et parti startet af mere eller mindre eks-nazister?

    Hvis folk kender til jer og har lyst til at bruge tid på jer, så skal de nok finde jer af sig selv.

    Kære Henrik,

    Jeg ved ikke hvem du er, da nicket ikke er ualmindeligt og vist bruges af flere, så jeg kender ikke noget til dine evt. sympatier. Men jeg kan da oplyse om, at den del af den nationale fløj, som vel kan regnes for den modsatte af Patrick Jensens, for en stor del er befolket af forhenværende VS’ere og deslige.

    Hverken Danskernes Parti eller Sappho / Trykkefrihedsselskabet skal bedømmes efter eller fordømmes for dets medlemmers politiske fortid eller tidligere ideologiske ståsted, men for den gavn de hver for sig gør for Danmark og Danskerne.

    At umotiveret reklame er en uskik er så en anden historie. Det er bidske udfald mod patrioter man er lidt uenig med også.

    Kommentar by Balder — 19. juli 2012 @ 20:55

  17. Dette overfald kan så sammenholdes med en post her i Urias fra i går:

    “Peter Hervik, Medieantropolog: “Det dårlige image stammer ikke fra det somalierne selv gør og siger.””

    Når den akademiske sol står lavt, kaster små begavelser lange skygger (frit efter den gamle østtyske stalinist, hvis navn jeg har glemt).

    Kommentar by Gunnar Biering — 19. juli 2012 @ 20:55

  18. Det er efterhånden blevet sådan, at bliver du stukket i ryggen med en kniv, bliver du anholdt for at bære kniv.

    Kommentar by Machiavelli — 19. juli 2012 @ 22:24

  19. Som almindelig lovlydig borger, ser jeg ikke andre muligheder end at stemme DF og selvfølgelig reagere og hjælpe, hvis jeg overværer vold.

    Men jeg føler ikke det er nok og fanger mig selv i en nærmest apatisk sindstilstand.

    De her svin er altid flere end deres tilfældige ofre, deres voldtægter foregår i varevogne og om natten, ofte flere gerningsmænd og ofte meget unge, og selvfølgelig danske, piger.

    Jeg er så træt af at læse om dette og se med egne øjne, hvordan mit land bliver ødelagt. Hvordan jeg gang på gang må accptere, at blive hånet og nedgjort i deres neandertalagtige forsøg på at “eje” gaden. Ja jeg tør sgu ikke gøre modstand her, en kniv i maven er jo efterhånden dagligdag. Så man kigger væk og går udenom, men kan man blive ved?

    Det der gør mest ondt er næsten, at se landet vende sig mod sig selv. Medier, politikere, ja selv unge danske piger, er så glade for denne berigelse. Det er jo til at lukke op og skide i det hele.

    At læse på uriaposten har været en øjenåbner. Jeg er i længere tid blevet mere og mere kritisk overfor indvandring, men jeg er på ingen måde i tvivl mere. Jeg har meldt mig ind i kampen.

    DanskModstand!

    Kommentar by DanskModstand — 20. juli 2012 @ 01:06

  20. Respekten for det danske politi kan efterhånden ligge på et lille sted. De bruger ufattelige ressourcer på at jage folk, der reelt ikke har gjort nogen noget: “Smuglere” der er forbandet trætte af det skatte- og afgifts-helvede, som Danmark er blevet. Folk der dyrker planter i haven, tørrer dem og ryger dem. Folk der sælger 3 rødspætter til en tysk turist. Folk der har en værktøjskasse bag i bilen, indeholdende bl.a. skruetrækkere og en Stanley-kniv.

    Men er du ved at blive overfaldet, eller er vidne til et overfald, så glem alt om hjælp fra politiet. Deres opgave er at registrere forbrydelsen EFTER at den er blevet begået. Selv løber de helst ingen risiko – det er jo bare et arbejde. Og så er det jo lige et spørgsmål om, hvorvidt der er ressourcer til den slags. Der skal jo prioriteres …

    Og når der ikke fokuseres på den virkelige kriminalitet, ja den censureres reelt ud af politiet kommunikation gennem manipulerende omskrivninger, så kan vi for en tid lade som om, at massiv indvandring fra muslimske, klanbaserede kuluturer IKKE skader Danmark. De ansvarlige hos politiet er mentalt set næppe langt fra folk som Peter Hervik, Medieantropolog: “Det dårlige image stammer ikke fra det somalierne selv gør og siger.” Det er socialkonstruktivisme af værste skuffe; hvis bare vi taler pænt, så bliver Verden også pæn, og alle vil være søde og rare …

    Kommentar by Hr. Snusk — 20. juli 2012 @ 01:42

  21. Jeg har fra flere hørt, at politiet ofte modvilligt tager imod anmeldelser, alene fordi det vil kunne bonne negativt ud i årsregnskabet, hvis forbrydelsen er uopklaret.

    Men trafik-politi kan de sq altid lege.

    Kommentar by GottesWerk — 20. juli 2012 @ 01:49

  22. Hr. Snusk>> Godt indlæg! Er enig, men undrer mig. Hvem er det som har styret politiet i den retning? For mit umidlbare indtryk er, at den gennemsnitlige betjent heller ikke just er glade for berigelsen. De oplever jo det jo til hverdag. Det må være højere oppe. Og det må også være ret frustrende som almindelig betjent.

    Og pressen, ja den er jo, hvad var det, 70%? venstrestemmere. Så det undrer mig på ingen måde.

    Det tegner desværre til at Hr. Urhskov har ret i, at der først sker en ændring, når venstrefløjen selv føler sig truet af invandringen, ved personlig erfaring.

    Kommentar by DanskModstand — 20. juli 2012 @ 02:02

  23. Østjyllands politi er nu ophørt med at offentliggøre døgnrapporter. Kan desværre ikke finde det mere, men de begrundede det med at de jo ikke kunne få det hele med (ingen har forlangt det) og at mange derfor ikke ville kunne finde den forbrydelse, de kender til. Den begrundelse kan vist højst få én kokkehue.

    Kommentar by hr. Jensen — 20. juli 2012 @ 02:19

  24. Godt indlæg Snusk.

    Kommentar by Machiavelli — 20. juli 2012 @ 08:04

  25. Undlad at stemme på de fremmedvenlige politikere.
    Så lærer de det!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 20. juli 2012 @ 10:26

  26. #22 DanskModstand: “Hvem er det som har styret politiet i den retning?”
    Det må være højere oppe i systemet, end nede hos de menige politifolk, ja. I sager som f.eks. da DDL satte klistermærker op i Gullestrup, A4-ark i Herning og et banner på en moske i Nakskov, tog politiet “forbrydelserne” meget alvorligt. Der er tydeligvis tale om politisering og ikke håndhævelse af lov og orden. Det er idioter, som ham her, der er med til bedraget og diskriminationen:

    http://www.uriasposten.net/archives/category/journalister/h%C3%B8jbjerg-jens-harder

    Men hvorfor han og hans slags har fået plads hos politiet, det fatter jeg ikke.

    Kommentar by Hr. Snusk — 20. juli 2012 @ 11:15

  27. falkeøje
    Undlad at stemme på de fremmedvenlige politikere.
    Så lærer de det!!!

    Absolut enig, og chancen kommer forhåbentlig inden længe, MEN lur’ mig om ikke der igen vil sidde generationer af de samme landsforrædderklaner, ingen nævnt – ingen glemt.

    Kommentar by Cantor — 20. juli 2012 @ 14:07

  28. Nyt fra den kvindelige forskerverden.

    Forskeren: “Fremtidsforsker ved Instituttet for Fremtidsforskning, har en kandidatgrad i statskundskab fra Aarhus, har studeret på Harvard Universitet og er nu gæsteforsker ved Oxford Universitet.
    I 2012 fik hun Berlingske Talent100 prisen”.

    Hun har dårligt nyt at fortælle.

    Den dårlige nyhed er, at ”Danmark står på langt mere gyngende grund end nogensinde før”. Årsag: Vi mangler indvandrere. Årsagen er, at ”danskerne opfattes som lukkede og utilgængelige for indvandrere, Danmark har brug for de her enestående indvandrere udefra. Og vi har mere brug for dem end de har brug for os.”

    ”Mit mål med at skrive denne blog er at give et indspark til debatten med det håb, at vi i fællesskab kan vende den negative strøm. Over de næste 15 uger vil jeg – ved at læne mig op ad konkrete tal, data og kvantificerbar viden – argumentere for, hvordan arbejdskraftindvandring – ‘doing business’ indvandringspolitik – har gavnet og i fremtiden vil fortsætte med at gavne den danske økonomi, konkurrence og vækst.”

    Jeg kan ikke sige noget, så jeg håber andre vil. Måske pigernes ven Kim Poulsen vil.

    Kommentar by Machiavelli — 20. juli 2012 @ 15:59

  29. Sally Khallash: http://blogs.jp.dk/sendflereindvandreretak/2012/07/18/send-flere-indvandrere-tak/

    Kommentar by Hodja — 21. juli 2012 @ 15:28

RSS feed for comments on this post.