11. august 2012

DR vil gøre eid til ‘en fest, der inkluderer os alle’ – Fejre Muhammads morderiske togt mod ikke-muslimer

DR’s Morten Hesseldahl reklamerer i Politiken for kanalens Ramadan-dækning, der ifølge Kulturdirektøren er et forsøg på at ‘gøre EID til en fest, der inkluderer os alle’. Fra DR Presse – ’Let’s Eid’ – på P3 og i Koncerthuset.

“Hele uge 33 holder P3 forfest til Eid, der markerer afslutningen på muslimernes faste. Det hele kulminerer med et brag af en Eid-fest i Koncerthuset mandag 20. august, hvor alle er velkomne.

Halvanden milliarder mennesker verden over og omtrent 250.000 danskere fejrer hvert år den muslimske højtid Eid, der er muslimernes afslutning på ramadanen, hvor de holder fri, fester, spiser og giver gaver til børnene. Det lyder som opskriften på en fest, som ingen vil snydes for! Alligevel har Eid indtil videre levet et noget stille liv i Danmark, men det vil P3 og Koncerthuset nu forsøge at lave om på med arrangementet ’Let’s Eid’. …

Programmet hedder ’Ramadan Radio’, og det sendes hver dag på P3 kl. 9-12 fra mandag 13. august og en uge frem. I løbet af de syv dage vil P3s værter Pia Røn og Esben Bjerre Hansen tage den muslimske højtid under kærlig behandling. Hvad er det lige ramadanen går ud på?”

(Yousee, aug. 2012: Fri adgang til etnisk tv)

Sandheden om Ramadanen kommer næppe til at stå centralt i DR’s dækning. Herunder er lidt fra Henrik Ræder Clausens religionshistoriske gennemgang, der baserer sig på autoritative islamiske kilde. Fra Jihadwatch.

“There is plenty of literature and articles about Ramadan fasting, its purpose and its execution. This one is representative and clear:

Ramadan (the ninth month in the Muslim year) is the month of fasting. It is one of the most important months in the Islamic calendar because it was during Ramadan that the Qu’ran was first revealed to the Prophet Muhammad (PBUH). Also the first battle between the idol worshippers of Mecca and the Muslims of Medina took place during this month. … It is knows as the Battle of Badr.

[…]

The battle of Badr is a pivotal element in establishing early Islam… The Muslims had, at the Second pledge of Al-Aqabah, promised to wage war against all mankind, no matter how evil the circumstances or how many of them would be killed. … The expedition to Naklah and the Quranic revelations provided the foundation for a new attitude regarding this, as we will see in the justification given by Muhammad for Badr.

The expedition to Badr… took place during the holy month of Ramadan, and just at the time when Muhammad was breaking with the Jews and replaced the Ashura fasting with the Ramadan fasting. …

The events at Badr were set in motion by Muhammad setting out to intercept a significant caravan, which… would have the value to make the Muslims rich. … As explained by Tabari (VII, page 29):

When Muhammad heard about them, he called together his companions and told them of the wealth they had with them and the fewness of their numbers. …

Muhammad and the Muslims… decided to fight the Meccans at Badr. … Muhammad and the Muslims won the battle. The leader of the rescue force, Abu Jahl, was found mortally wounded by Ibn Masud. He promptly cut off the head of Abu Jahl, took it to Muhammad, and said:

“Oh Messenger of Allah, this is the head of the enemy of Allah, Abu Jahl. […] Then I threw down his head in the front of the Messenger of Allah. He said: ‘Praise be to Allah!’”

[…]

The Sirat records that the first Eid al-Fitr was celebrated after this Ramadan. The successful fighting in the holy month and the booty taken by the Muslims probably made this a highly festive event. Here the significance of Ramadan and Eid were founded, and they remain intact to this day.

Oploadet Kl. 15:16 af Kim Møller — Direkte link33 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/39386/trackback

33 Comments »

  1. Yousee har allerede frigivet 31 kanaler til gratis brug for tiden!

    Kommentar by xenofob — 11. august 2012 @ 16:00

  2. Nu tror jeg sådan set ikke de røde latterlige sjovnalister formår andet, end en overfladiske jubel dækning og x-faktor lignende fest og farver! amatør begejstring for den noget dybt tragisk menneskefjendsk ideologi slams grundlæggende modbydeligheder.
    Hvorfor forstår de højt betalte særlige udvalgte ansatte latterlige sjovnalister og andre middelmådige “informations” politiske korrekte ikke, at der findes 83% af befolkningen, der fornuftig nok mener, at ramadan tilhængernes invasion af Danmark skal strammes ?
    Hvordan kan de tro, at de fornuftige Dansker der stemte nej til euro-mønten trods polle Nytårshat rasmussens fortvivlede mine, og opgivende holdning hvis vi ikke stemte ja, nu har vist sig at befolkningen var fornuftige og polle Nytårshat var uvidende DUM! hvorfor tror de bange for at miste jobbet krybende politiske korrekte ikke, at Danskerne HAR gennemskuet muhammedanernes manglende evner til at indgå i et demokratisk og køns ligestillings samfund, og derfor ikke ønsker eller gider muhammedanernes primitive underkastelses sulte fest og manglende tolerance farvefest overfor vantro.
    Tror muhammed “festeliten” at vi fornuftige Danske bare lader os spise af med noget god allah fandens muzak og en god bid??
    Hvor overfladisk dumt!
    Tror de vi er underdogs, altså, sit, dæk, på plads, det var godt…her er en godbid…..og så vild fest og farver jubel fordi vi adlyder…..

    Jeg gider bare ikke stopfodres med de overfladiske latterlige sjovnalisters fest og farver omskrivninger af virkeligheden og deres manglende evner til at gennemskue kvindeundertrykker ideologien islam.

    Gid allah fanden vil tilberede disse afskyelige overfladiske “fest og hudfarve” latterlige sjovnalister over den sagte ild ned i ramadan afslutnings end..øh, eid helvede.
    Det er så ikke mig der har opfundet ristning af vantro i helvede, det står faktisk i muhammedanernes volds manual/manifest koranen (bare til en oplysning, hvis en politikker skulle læse med og blive “rystet”)

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 11. august 2012 @ 16:11

  3. DR var de første til at afskaffe Julen i TV og i stedet sende noget misk-mask kallet Børnenes Ulandkalender. Når 250,000 muhammedanere fejrer noget ser DR en forpligtelse til at viderebringe festen for de uhyrligheder, der ligger bag. Når 5.000.000 kristne danskere fejrer den fredelige jul, skal det bekæmpes og ties ihjel.

    Hvornår bliver det muligt at fravælge betaling på lovlig grund for denne journalistiske skitsprøjte?

    I dyb disrespekt for DR og med særdeles uvenlig hilsen til samme

    Kommentar by Pesodym — 11. august 2012 @ 16:18

  4. Kun skjulte psykopater fejrer Ramadan.

    Kommentar by Machiavelli — 11. august 2012 @ 16:20

  5. @4 Machiavelli
    “Kun skjulte psykopater fejrer Ramadan.”
    Den forstår jeg ikke ?
    Jeg mener ALLE der fejre ramadan ER psykopater.
    Eller bare bifalder denne underlige underkastelses “fest og farver” fejring for en modbydelig kvindefjendsk ideologi er behandlings krævende tilfælde.
    Som kvinde er det mig hjertegribende vigtigt at afvise enhver form for tilbagegang til primitiv kvindeundertrykkende tænkning, såsom karen helweg Langtude tænkning, omkring kvinders ejendomsret over egen krop, hvor denne politiske korrekte bange kælling prøver at forære kvindernes ejendomsret væk, hvis ustyrlige primitive følelses forstyrrede muhammed opdragede mandslinge eller andre afsporede mandslinge ikke mener kvinden har “skjult” sin retmæssige ejendom kroppen nok væk.
    Ligeledes skal vi heller ikke “nærme” os en afskyelig kvindeundertrykkende ideologi, men derimod bekæmpe den, uanset hvor “sjov og festlig” denne kvindeundertrykker ideologi more sig med sulte ritualer og andre former for bizar undeholdning, stening og affaldssække andenrangs kvinder i “voldtægt” sikrede koran uniformer…..det er muhammed mandslingene der er problemet og deres syge tvangs ritualer incl ramadanen.
    Vi skal ikke tre skridt tilbage og et frem, for at få de uopdaterede version 0.1400 årige muhammedaner med.
    De primitive muhammedaner må opdateres eller ud, hjem, væk…..simpelt

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 11. august 2012 @ 16:52

  6. Det bliver mere og mere sygt.Fuck DR !

    Kommentar by Spinner — 11. august 2012 @ 17:57

  7. Jeg bliver spændt på at se efterdyngingerne af dette perverse arrangement. Håber at flere danskere bliver bevidste om islams sande hensigter i løbet af ugen, og den ondskab som denne totalitære ideologi fører med sig. Det kræver blot at folk gider at sætte sig ind i tingene, men jeg tror det desværre ikke det bliver tilfældet. I værste fald bliver arrangementet efter afviklingen hyldet som en storslået multikulturel succes som skal gentages igen næste år.

    Kommentar by Palle — 11. august 2012 @ 18:24

  8. Der er ikke 250000 muslimer i Danmark. Det har været tallet siden 1995. Det er fuldstændig absurd at dette tal nævnes igen og igen. I dag er der formentlig tale om mange flere. Hvorfor kan vi ikke få ordentlige og præcise tal?

    Kommentar by Sigwar — 11. august 2012 @ 18:28

  9. Det ville da være helt anbragt med nogle moddemonstrationer. Og moddemonstrationer bliver jo altid behandlet pænere af politi og presse. Så op og købe nogle af de brasilianske truthorn. Ingen islamofascisme i vores gader, osv.

    Kommentar by Balder — 11. august 2012 @ 18:47

  10. # Palle, da DR selv vil stå for det mest af omtalen efter arrangementerne, så gætter du nok helt rigtigt.

    Kommentar by Hr. Snusk — 11. august 2012 @ 18:50

  11. Jeg vil vove at påstå at DR og Co. modarbejder integration med det her.

    Så egentlig kan vi være godt tilfreds. På den måde risikerer vi ikke at de fremmede bliver så fordansket at vi ikke kan nænne at smide dem ud mere, når den tid kommer.

    Tak til DR. for at musserne har noget at samles om.

    Kommentar by Balder — 11. august 2012 @ 18:51

  12. Den største fest det bliver den dag, at danskerne indser, at de er ført bag lyset og smider muslimerne ud, døde eller levende.
    Så kan vi holde fest!!!
    Se på USA, Hillary Clinton er så naiv, at hun nu støtter Al Quida i deres bestræbelser for at hjælpe de syriske oprørere i den syriske borgerkrig.
    Alle vore kendte politikere må have en skrue løs!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 11. august 2012 @ 19:05

  13. Hvordan fejre man Eid Hassan?

    Først vi massevoldtager nogen småpiger. Så bagefter smider vi syre i ansigtet på dem fordi de er urene efter vi har voldtaget dem.

    Så hænger vi nogen bøsser og til sidst slagter vi nogen vantro hunde.
    Det blir rigtig sjovt.

    Kommentar by XXXXX — 11. august 2012 @ 19:07

  14. falkeøje: “Se på USA, Hillary Clinton er så naiv, at hun nu støtter Al Quida”

    Er det ikke dig der er naiv? Det er da Clinton der er den rene skinbarlige ondskab. Der er ikke noget naivt over den djævletilbeder. Hun er højestepræst i foretagendet. SS-Ilse på steroider. Al Qaeda eller hvad det nu egentlig er; altså det som ikke er del af CIA, er formentlig mere hæderlige mennesker end Shillary Clinton.

    Kommentar by Balder — 11. august 2012 @ 19:39

  15. Dette må være en ganske god anledning til at opsige licensen, hvis man da ikke allerede har gjort det.

    Kommentar by Svend Andersen — 11. august 2012 @ 19:47

  16. Glæder mig at min gamle artikel stadig er til gavn!

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 11. august 2012 @ 19:53

  17. Sigwar!

    I følge de tal jeg har, ( D.S. ) er antallet af herboende personer fra ikke-vestlige lande i perioden 1980-2005 vokset med 268.902. Det er altså 7 år siden. Men heri er ikke udregnet de indvandrere der allerede er her. Dem regner de aldrig med.

    Dermed er antallet af udlændinge i Danmark fra ikke-vestlige lande og det vil hovedsagelig sige muslimer fra Afrika, Mellemøsten og Asien i årene 1980-2005 steget med 90%. Hvor mange af vore venner der er i Danmark i dag er ikke til at vide. Spørgsmålet er, hvor mange muslimer er kommet til Danmark i perioden fra før 1980?

    Jeg gætter på at der er omkring 400.000 muslimer i Danmark i dag – mindst, for de sætter ret mange børn i verden. Man kan også stille spørgsmålet på en anden måde: Hvor mange børn er der født i Danmark i perioden 1960-2012? Disse børn skal så lægges til alle dem der er indvandret. Måske når vi op på 500.000.

    Kommentar by Machiavelli — 11. august 2012 @ 20:20

  18. Nej, der er ingen grund til at fejre islam. Der er ingen grund til at fejre at en krigsherre giftede sig med en 6-årig pige og desuden havde mange andre koner. Heller ikke nogen grund til at fejre at jøder kaldes for aber og svin. Og heller ingen grund til at fejre at homoseksuelle skal straffes. Heller ingen grund til at fejre islams intolerance overfor anderledes tænkende og anderledes troende mennesker. Der er heller ingen grund til at fejre at en såkaldt gud bestikkes med babydrenges forhud. Der er heller ikke nogen grund til at fejre en religion, hvor kvinder betragtes som det halve værd af mænd. Og heller ingen grund til at fejre en religion, der dæmoniserer grisekød. Heller ikke nogen grund til at fejre en religion, der ikke kan finde ud af at respektere ytrings- og tankefrihed. Heller ikke nogen grund til at fejre en religion, der straffer mennesker, der ønsker at forlade islam.

    Kommentar by Liva — 11. august 2012 @ 20:20

  19. Heller ikke nogen grund til at fejre en religion, der kræver halal slagtning af dyr. Heller ingen grund til at fejre en religion, der kræver kønsapartheid.

    Kommentar by Liva — 11. august 2012 @ 20:22

  20. @18 + 19

    Du vel vel godt at jøder praktiserer nøjagtig de samme ting ?

    Kommentar by Tolder — 11. august 2012 @ 20:41

  21. … ved vel….

    Kommentar by Tolder — 11. august 2012 @ 20:50

  22. Hvor mange muhamedanere er der i Danmark. Ingen ved det præcist, men der er ca 80% af befolkningen der er medlem af folkekirken.

    Kommentar by Slyrgraff — 11. august 2012 @ 21:46

  23. Ja også er vi tvunget til at betale licens for det pis

    Kommentar by Rinus — 11. august 2012 @ 23:13

  24. Menuen bliver selvfølgelig en klassisk dansk julefrokostmenu, som ledsages af kletzmermuzak. Og dertil en heftig omgang headchopping/-cutting, sluuder og vrøvl!, headbanging, selvfølgelig! Så må man jo bare håbe, at affaldssækkene sidder ordentligt fast.

    Kommentar by anonym — 12. august 2012 @ 06:09

  25. Kommentar by Tolder — 11. august 2012 @

    Om det så var julemanden, der praktiserede oven nævnte, ville det ikke være værd at fejre.

    Kommentar by Liva — 12. august 2012 @ 10:06

  26. >20 Tolder

    Jøder fejrer ikke:
    Islam.
    At en krigsherre giftede sig med en 6 årig pige (og voldtog hende da hun var 9).
    At jøder kaldes aber og svin.
    At homoseksuelle skal straffes.
    Intolerance overfor anderledes tænkende/troende.
    At kvinder er det halve værd af mænd.
    En religion der ikke respekterer ytrings- og tankefrihed.
    En religion der straffer mennesker for apostasi.

    Alt i alt er det løgnagtigt og injurierende.

    Dit vrøvl kunne lige så godt have kommet fra David Dukes eller Balders pen.

    Meld dig ind i Daniels Parti. De kan bruge din slags.

    Kommentar by Nielsen — 12. august 2012 @ 11:49

  27. Machiavelli

    Jeg mener at Hr. Vig fra Danmarksbloggen for kort tid siden nåede frem til at der var noget over 750.000 ikke-vestlige indvandrere og efterkommere i Danmark. Det skal nok passe at ca. 2/3 af dem er muslimer – eller ca. 500.000.

    Heri er dog ikke medregnet “turister” (=ilegale indvandrere), som bare kører over grænsen fra Sverige og Tyskland.

    Så 800.000 – 900.000 er sikkert det rigtige tal for antallet af ikke-vestlige indvandrere, hvoraf ca. 550.000 – 600.000 er muslimer.

    Tallet passer iøvrigt godt med den relative andel, som kan observeres på gaderne i byerne.

    Det er iøvrigt aldrig forekommet at nogle fra Danmarks Statistik har været i stand til at tilbagevise Vigs beregninger.

    Kommentar by Sigwar — 12. august 2012 @ 14:31

  28. Så er muslimerne godt i gang med ramadan-månen, hvor verdens modbydeligste religiøse bog, Koranen, kom til verden. Den indeholder de præcise regler for, hvordan de troende i et og alt skal underkaste sig Allahs forskrifter, hvis de skal komme i Paradiset og undgå Helvedes ild. Den tyranniske gud truer med Helvedes ild hundredevis af gange i Koranen. Det er denne Koran, man nu under ramadanen i særlig grad læser op af i moskeer og muslimske familier. Også børnene bliver underlagt “Allahs pædagogik”: Underlæg jer Allahs regler for jeres liv, eller I havner i Helvedes ild.

    Det er denne “Allahs pædagogik”, den danske islamklike (DR, Politiken, de fleste politiske partier og andre nu gør alt for at udbrede. Meningen er, at alle danskere på forhånd skal GODKENDE alt, hvad der angår islam. Ingen kritik eller negativ omtale af islam er tilladt. Men hvordan skal vi få en bedre verden, når kritik af denne religion (og andre) ikke tillades. Religionerne har i årtusinder undgået kritik, og store dele af menneskeden er derfor fortsat fanget under Oldtidens religiøse lovregler.

    Lad mig tilføje, at de, der nu forbereder Eid-middag i Folketinget (og i tråd med DR’s oplæg til løjerne), mener at man kan sammenligne Eid’en med juleaften. For tænk bare: børnene får slik og gaver! Men julen udgår fra kristendommen og Jesu forkyndelse, som i det væsentlige er et opgør med jødedommens lovreligion; mens islam er en fortsættelse af lovreligiøs tankegang. – Jeg er i øvrigt ikke selv religiøs.

    Kommentar by Niels P. — 12. august 2012 @ 18:44

  29. Jeg vil fejre EID festen med at tørre røv i Koranen!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 12. august 2012 @ 19:26

  30. Kommentar by Nielsen — 12. august 2012 @ 11:49

    Stop nu lige en halv med det der injurie pjat. Det er ikke mennesker, der kritiseres her, det er urimeligt tankegods – urimelige tankesystemer – urimelig religionsideologi.

    Religion skal kunne kritiseres på lige fod med al anden form for tankegods og tankesystemer. Religion skal ikke hæves over kritik. Husk det. Vi lever i et demokratisk samfund.

    Kommentar by Liva — 12. august 2012 @ 21:26

  31. Til alle de nye moderne kristslimer: Jesus beundrede ikke halshuggere / halshugning.

    Der fandt vi da een fosrkel paa de to…

    Anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 13. august 2012 @ 10:30

  32. >30 Liva
    Tolder skrev til 18 og 19 : “Du vel vel godt at jøder praktiserer nøjagtig de samme ting ?” Hvis du sammenholder det med din første (18) kommentar, synes du så ikke han forsøger at hænge jøder ud? Det er antisemitisme, som det praktiseres af blandt andre de jeg nævnte, og altså også Tolder.

    Kommentar by Nielsen — 14. august 2012 @ 08:06

  33. Men hvordan kommer vi i gang med islam-kritik? Jævnfør mit eget indlæg, # 28, som indeholder en del pointer. Men ingen her på Uriasposten tager et sådan indlæg op, og det er meget karakteristisk. Har vi allerede overladt hele slagmarken til islam og dens danske fortalere?

    Eksempel: I øjeblikket kører DR en kritikløs udsendelsesrække om muslimernes fastemåned. Det ville være et godt kritikpunkt, hvis vi vidste noget om i hvilket omfang muslimerne tvinger deres børn til at deltage i fasten. Børn under 12 år bør efter min mening under ingen omstændigheder deltage. Det er børnemishandling. Men er der nogen der ved noget om hvad man gør i muslimske skoler og hjem? Og hvad tillader folkeskolen?

    Kommentar by Niels P. — 14. august 2012 @ 22:07

RSS feed for comments on this post.