12. august 2012

Nørrebro: “En gruppe kom løbende fra en nattebøn i en moské… og kastede ting og sager mod patruljen”

TV2 News fortæller ikke, at de her ‘unge mænd’ som angreb patruljevognen kom ud fra en moske. Måske fordi den efterfølgende historie omhandler ‘andengenerationsindvandreres’ angreb på tilfældige i Slagelse. Fra Ekstra Bladet – Imam beklager angreb på politibetjente.

“En gruppe unge angreb natten til søndag politifolk i Blågårdsgade i København, da de var ved at tjekke en bil. Betjentene brugte peberspray og trak en pistol for at forsvare sig, oplyser Københavns Politi.

– En gruppe kom løbende fra en nattebøn i en moské i Baggesensgade og kastede ting og sager mod patruljen, siger vagtchef Henrik Oryé.”

(Ramadan-bøn ved Bilal Jabbari der prædiker i begge Baggesensgade-moskeer; YT)

På Baggesensgade har både VIOMIS (Viden om Islam) og Dansk Islamisk Center til huse, og episoden skete formentligt efter en Ramadan-bøn i sidstnævnte. Formand for bestyrelsen er her Fatih Alev, tidl. formand for flere islamiske organisationer, klummeskriver i Politiken med bidrag til antologien ‘Islam i bevægelse’ (2003).

Opdate. Iskandar Chebil giver på VIOMIS’ hjemmeside en væsensforskellig redegørelse for forløbet. Hvis det holder vand, så har Ekstra Bladet lavet en ‘Triple-A’-historie med dobbelt skrue.

“Folk var samlet i moskéen til at bede tahajud (nattebøn). Samtidig bliver en bil i Blågårdsgade rutinemæssigt tjekket, og den ene vælger så at flygte til fods. Han løber mod Blågårds Plads og vender tilbage til Baggensensgade via Todesgade. Han bliver fanget af betjente foran døren til moskéen, Baggesensgade 16. Under anholdelsen kaster folk på gaden en mælkekasse på politiet.

I samme øjeblik slutter bønnen, og de bedende (ca 50-60 personer) forlader moskéen, og betjenten går i panik, tilkalder højeste beredskab, trækker våben, og der bliver kastet tåregas. …

Få tilbageblivende bedende samt imamen stod i døren til moskéen, da en af betjentene, kom over forklarede hændelserne, og undskyldte at moskéen var blevet indblandet, og at de bedende var blevet generet af tåregassen. … Imamen godtog undskyldningen, og alt var i orden.”

Oploadet Kl. 11:27 af Kim Møller — Direkte link58 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/39420/trackback

58 Comments »

  1. ‘Islam i bevægelse’ :)

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. august 2012 @ 11:29

  2. Umotiveret overfald af rettroende på statens repræsentanter. Ok- hvor mange anholdte?

    Kommentar by Josef. K — 12. august 2012 @ 11:34

  3. De sølle betjente tør da ikke anholde sådanne overmennesker. Det var noget andet hvis der var tale om fx. en DDL-demo, så ved betjentene nemlig hvad de skal.

    Kommentar by NielsEbbesen — 12. august 2012 @ 11:39

  4. Bare rolig, deres religiøse overhovede
    HAR sagt undskyld :-)

    Kommentar by Jesper — 12. august 2012 @ 11:45

  5. Spørgsmålet er, hvad snakker de dog om i de moskeer.

    Kommentar by Machiavelli — 12. august 2012 @ 11:46

  6. Imamen beklager! Men de unge kom direkte fra bøn hos ham!
    Gad vide hvad den bøn gik ud på! Man kunne et svagt øjeblik forestille sig, at han havde opildnet dem til kamp mod de vantro!
    Vi begynder at nærme os den kritiske mængde muslimer på ca.10% De officielle tal er ganske vist at der er ca. 250000, men der er snarere det dobbelte! Historien viser at når de er nok, vil de begynde at optræde truende og mere og mere selvsikkert, flere og flere områder i landet bliver “deres” og danskere presses ud, på ganske racistiske måder! Områderne bliver no go zoner for myndighederne! Det ser vi allerede, Gellerup, Vollsmose, Tingbjerg, Bispebjerg, og efterhånden også Nørrebro, flere steder er stærkt på vej, alle større provinsbyer har et indvandre/kontantshjælps kvarter, hvor kontantshjælpsmodtagerne langsomt bliver presset ud!
    Efterhånden som de bliver flere, vil deres politiske magt øges og udlændinge politikken lempes, det betyder flere og flere, og udviklingen accelererer!
    Skræmmebilledet er Sverige hvor flertallet vil være indvandrere omkring år 2050, om bare 38 år! Derefter vil i hurtigt tempo Holland, Belgien, Frankrig, Tyskland og Storbritanien komme, hvornår Danmark tipper er endnu uvist, vi har stadig mulighed for at bestemme det! Men vi tipper, demografien er entydig, det er kun et spørgsmål om hvor lang tid! Det er trist, det er meget trist!

    Kommentar by Robert R — 12. august 2012 @ 12:01

  7. Hallo! nu skal vi altså forstå, at anvende de socialistiske pædagogiske stave plader omvendt, og i bedste naive dukkebarn anna MÆÆÆh Allerdumest stil vende begreberne på hoved, så vi bedre kan forstå den “berigende” muhammed vold kultur.
    Det SKAL være en gevinst for mer importen af 3`verdens muhammed kommende fagforenings medlemmer, at vi ser tusk,fusk og lusk kommunist Helle for fri muhammed skoler til mine børn, og fri skattetænkning af egen selvangivelse, byder masse invasionen af somalier velkommen her til uddelings honnings riget Danmark.
    Så kan vi tragisk/komisk hylde skatteunddrager helle for hendes humane mer import af omkostningstunge somalier og andre svært begrænsede arbejdshæmmede muhammedaner, og hendes begrænsede menneskesyn, da floskel helle befinder sig godt med at øge menneske smuglernes virksomhed samtidig med at hun smykker sig med et humant menneskesyn, der KUN tillader “rige” flygtninge at bekoste en asylrejse til Danmark, og i al sin “godhed” glemmer de over 9o millioner der ikke har råd til en menneske mafia-billet til Danmark, MEN så “føler” helle vel velbehag over at have beriget menneskesmuglerne og skide på de andre trængende fattige 90% flygtninge, der ikke har haft råd til menneskesmuglernes overpris, tak for kaffe for et enlendig nærsynet humant!!! menneskesmugler hensyn..
    Føj, helle for menneskesmugler hensyn og glemsel af de 90 millioner fattige, der ikke har råd til menneskesmuglernes pris for asyl i Danmark.
    Men det “føles” vel godt, at aftage menneskesmuglernes “vare” og “føle” sig god over at aftage menneskesmuglernes udvælgning af betalingsdygtige asylanter, medens den fattige trængende ikke nyder helles “godhed” føj for markant enfoldig “følelses” porno, kun at forholde sig til de “rige” asyl menneskesmuglede og skide på dem menneskesmuglerne ikke har økonomisk gevinst ved at fragte til Danmark.
    Hykleri til ære for de “rige” asyl-råbende….
    FØJ

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 12. august 2012 @ 12:14

  8. Li! floskel helle er dum som en dør. Tilgiv dukkebarnet.

    Kommentar by Machiavelli — 12. august 2012 @ 12:21

  9. “- Vi fik kontakt med imamen og andre ressourcepersoner, og de beklagede hændelsen, siger vagtchefen.”

    Så er alt jo godt. “De unge” kan fortsætte med deres nyttige gøremål.

    Kommentar by Nielsen — 12. august 2012 @ 12:34

  10. @8 Machiavelli
    NEJ.

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 12. august 2012 @ 12:38

  11. Hvornår er bægeret fuldt eller nok, NOK…..!!

    Vi skriver og skriver og muhamedanerne og deres medløbere og nyttige idioter styrer alligevel det hele, – jeg tror ikke engang de læser hvad vi skriver, men jeg håber at der er et par stykker der skriver en liste så vi ikke glemmer flokken af landsforræddere, NÅR opgøret kommer en dag, så skal de stå til ansvar, men jeg er også bange for at “point of no return” er overskredet, som vi kan læse strømmer de igen ind i stigende antal….!!!

    Kommentar by Cantor — 12. august 2012 @ 13:07

  12. Cantor Det er for sent at stoppe dem. Det kræver et voldsomt opgør med de hjemlige politikere, EU og FN og diverse organisationer. Og det sker ikke før volden og terroren tager overhånd i hele Europa. Og så løber det løbsk.

    Kommentar by Machiavelli — 12. august 2012 @ 13:12

  13. Når politiet er så bange, at de ikke tør anholde perlerne mere.
    Så er det tid til at bevæbne sig.
    Sæt militæret ind. Luk den forbandede moske.
    Og send imamen hjem til hans eget land.

    Kommentar by XXXXX — 12. august 2012 @ 13:17

  14. MUJ takker TV2-lorry ( set via Snaphanen )

    Sveriges skræmmende bagside

    http://denkorteavis.dk/2012/18908/

    uropa

    Alt for mange danskere ved ikke, hvilken tragedie der udfolder sig lige på den anden side af Øresund. Og alt for mange svenskere ved heller ikke hvad, der sker i deres eget land, frygter jeg.

    Politisk korrekte medier

    De svenske medier, de skrevne og elektroniske, er af en karakter, der ikke tåler sammenligning overhovedet med Danmark. Sandt er det, at vi har vores politisk korrekte aviser med Politiken og Information i spidsen, men glem alt om at se de to aviser som sådan, hvis vi holder dem op imod svenske aviser som Aftonbladet, Expressen og Dagens Nyheter.

    Så meget mere må man glæde sig over det, når danske medier bidrager til reel oplysning om forholdene. Det er hvad TV2 Lorry har gjort i en række fortrinelige indslag i den forgangne uge

    Kommentar by Bjovulf — 12. august 2012 @ 13:19

  15. Jeg venter stadig på at den her slags glædelige begivenheder bliver taget op i TV Avisen.

    .. er ikke sket endnu. men man har vel lov at håbe.

    Kommentar by Mike — 12. august 2012 @ 13:51

  16. At politiet kalder en imam for en “ressourceperson” er i sig selv tragikomisk. Han og hans menighed er ressourceforbrugende i forhold til det danske samfund. Hvad de selv har af ressourcer, er raseri og had, begrundet i en stupid, forældet lovreligion.

    Kommentar by Crass Børsting — 12. august 2012 @ 14:05

  17. Der burde være en dysekanon som standardudstyr i politiets køretøjer. Så havde det været en formsag at afværge kulturberigernes angreb og jævne moskeen med jorden.

    Kommentar by M.P. — 12. august 2012 @ 14:23

  18. Fatih Alev, det er da ham fra Det Muslimske Broderskab, ikke? Zubair Butt Hussains nære samarbejdspartner.

    Men tys tys, PET ved det ikke, og da slet ikke Anna Mee Allerslev og Zenia Stampe.

    Kommentar by Tom — 12. august 2012 @ 14:59

  19. Der bliver ikke bedt tarawih-bøn i Dansk Islamisk Center, så det er udelukket at de unge har med pågældende moske at gøre :).

    Kommentar by Mahmud — 12. august 2012 @ 15:16

  20. Jeg googlede lidt rundt, og fandt ud af at underteksten på billedet er Koranen 59:20. Sura 59 omhandler etnisk fordrivelse af jøder som Muhammed havde set sig gal på. Efter fordrivelsen plyndrer Muhammed-banden jødernes efterladte ejendele og fordeler dem blandt trængende muslimer.

    Verset omhandler altså ikke bare soteriologi – hvem bliver frelst, og hvem fortabes – men om hvem magten tilhører i denne verden. Hvad laver den mand i vores land?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. august 2012 @ 15:32

  21. Hvad med en hjemmeside, hvor man stemmer kulturberigere hjem? Vi har endnu ikke den lovgivende og udøvende magt, men man kan da godt have et skyggekabinet og ditto hjemsendelseslister :-)

    Kommentar by Kim Poulsen — 12. august 2012 @ 15:36

  22. ->21 Kim Poulsen

    Det ville i så fald blive en lidt anderledes afstemning: Ikke om hvem der skal sendes hjem, men i hvilken rækkefølge.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. august 2012 @ 16:06

  23. > Kim Poulsen

    Glimrende idé!

    Så kan vores ‘venner’ fra Redox også skrive om “det nye ORG” :-)

    Kommentar by Polka Charlie — 12. august 2012 @ 16:13

  24. -> Mahmud

    Ifølge deres kalender, så var der Ramadan-bøn natten til idag klokken 03.49. Ukristeligt tidspunkt.

    Kommentar by Kim Møller — 12. august 2012 @ 16:45

  25. >10 Li
    Var det første eller anden sætning i Machavellis kommentar du havde i tankerne da du svarede? :-)

    Kommentar by Nielsen — 12. august 2012 @ 16:55

  26. Må jeg foreslå, at vi starter med at sende imam Reino Pedersen hjem til Sverige, hvor han kom fra.

    Rosengaard må være et slaraffenland for ham, og at udviklingen i Sverige på alle måder er på knæ for islam og ud over normalen, kan ingen benægte.

    Det ville være en hensynsfuld begyndelse, der viser stor empati og indsigt i, hvad der er bedst for Reino, selv om han måske ikke kan se det selv. Det sidste skal man ikke tage hensyn til, vi vil jo bare hans bedste.

    Kommentar by Tom — 12. august 2012 @ 17:11

  27. @25 Nielsen
    Som ateist vender jeg ikke den forslået anden kind til muhammed ER ikke tilgivet.
    Men nu hvor vi er ved dumme dukkebørn, så har jeg faktisk udført et eksperiment og vist mine venner og bekendte billed af overstående islamist med grydelap på hoved og dame natkjole og spurgt dem om hvorvidt denne “rene” dyrker af kvindeundertrykkelse har nogen chance for at blive en del af mit eller min datters liv, og samtlige vantro venner grinede og flød rundt på gulvet over morskaben over at en den retaderet muhammed bogstavstro skulle kunne blive implementeret i vores kvindefrigjorte livsstil.

    Denne latterlige grydelap hoved beklædt dame natkjole iført mandslinge, kan ingen tage seriøst udover en uddannet psyke-uddannet fagperson.

    Jeg viste billed og noget af teksten til venner og familie og spurgte til deres holdning, hvis jeg kom slæbende med denne mandslinge, samtlige rullede rundt på gulvet af grin, for uanset hvor åbenmundet og uberegnelig jeg er, så kunne samtlige normalt begavede ikke tro, at en afstumpet kvindehader ville kunne accepteres som kommende *”familie” medlem eller deltager i vores muntre fester.
    Tak for det!

    Lad denne hoved grydelap og damenatkjole mandslinge blive først på hjemsendelses listen.
    På forhånd mangfoldig tusinde TAK.

    nej helle ER for dum,

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 12. august 2012 @ 17:28

  28. Hvad er nu det? Gør de ikke, som Skovgaard Petersen sagde i Deadline? Han belærte programværten om, at han stillede tingen helt forkert op, når han spurgte, om den islamistiske præsident ikke kunne blive et problem – næh nej, for militæret havde lavet om på grundloven for at stække ham, der var skam styr på ham osv osv. men så læs dette:
    http://politiken.dk/udland/ECE1718767/egyptens-praesident-skiller-sig-af-med-minister-og-aendrer-forfatningen/ men

    Kommentar by Nordsjælland — 12. august 2012 @ 18:48

  29. 500 Somaliere til Danmark indtil videre i 2012: EB starter kampagne, nationen og 180grader koger, andre medier rapporterer.

    30.000 Somaliere til Sverige inden udgangen af 2014: Svenske medier er tavse som graven, de vil ikke skrive om det. SD bankes igen og igen på plads af de andre partier. Kritiske debattører forfølges af venstrefløjen på nettet.

    Kommentar by Frank P — 12. august 2012 @ 19:31

  30. Sjovt nok at i sætter mit billede her, selvom jeg ikke var der til nattebønnen den nat :)

    Altid spændende når medierne vender alt på hovedet. “Imamen beklagede hændelsen”. Den rigtige version er at politiet undskyldte overfor imamen fordi tåregassen var endt inde i moskéen.

    Kommentar by Bilal — 12. august 2012 @ 19:42

  31. Offtopic
    Hinduer forlader Pakistan

    “He said Hindu families were not safe in Pakistan and kidnapping of young Hindu girls and brides at gunpoint by fundamentalists had become a routine affair. “There is no law and order in Sindh and the government is watching the activities of fundamentalists as a mute spectator.”
    Kumar said the recent abduction of the teenager in Jacobabad had sparked fear among the minority community, which was now planning an exodus.
    He said it was possible that the majority of the delegation members would never like to go back to Pakistan in the prevailing circumstances. He said Hindu girls were being forced to convert to Islam after being abducted.”

    Pakistani Hindus arrive with horror tales
    http://www.hindustantimes.com/Punjab/Amritsar/Disturbances-in-Sindh-150-Hindus-arrive-from-Pak/SP-Article1-911584.aspx

    Kommentar by BE — 12. august 2012 @ 20:32

  32. – Bilal

    Jeg går ud fra imamen hjalp politiet, så personerne der angreb betjentene nu er anholdt. Eller hvad?

    Kommentar by Kim Møller — 12. august 2012 @ 20:37

  33. Mon det er noget som får opmærksomhed i P3’s ivrige dækning af Ramadanen ?

    Kommentar by Jan — 12. august 2012 @ 21:31

  34. Bilal.

    Vil du være venlig og udlægge teksten for os?

    De, der hører til i ilden, er det os, som I er så uforskammede at kalde for “vantro”? Og er de andre, dem der hører til i haven – paradiset? – muslimer?

    Jeg går indtil videre ud fra, at det hænger sådan sammen, og derfor vil jeg gerne vide, hvordan du udlægger “at sejre”? Hvad vil det sige? Normalt forbinder man en sejr med en dyst og at erobre noget. Medaljer eller en krig, en retssag osv.

    Vi ved, at du læser med, så jeg håber, at du giver os en udtømmende forklaring, det er jo en ret pinlig tekst, ikke alene set fra ikike-muslimers side, hvis jeg har ret. Der er sikkert også andre muslimer, der følger med. Så når I er færdige med det kraftige måltid, hører jeg gerne fra dig .

    Kommentar by Tom — 12. august 2012 @ 22:23

  35. Tåregas? Er det sandsynligt?

    Kommentar by Tom — 12. august 2012 @ 23:44

  36. De var jo bare lækkersultne, og med udsigten til at kunne skylle deres stegt flæsk med persillesovs, ned med nogle kolde øl, så er det jo helt forståeligt, at de forivrede sig lidt.

    kim Møller

    De gemte sig sikkert under og bag hans kjole!

    Cantor, Kim Poulsen og LFPC

    Der er en amerikansk talemåde; “Hell holds no fury, like that of a scorned woman”.
    “Helvede kender ingen vrede som en forsmået kvindes”.
    Og med et let omskrivning; “Helvede kender ingen vrede som et forslået folks/lands”
    For Den Store Hukommelse (ikke ORGs) er folkets hukommelse, og den dag, folket har fået nok, så ved vi jo godt hvad der sker med dem, som ikke er nået at flygte til deres ejendomme og konti i udlandet!

    Kommentar by anonym — 13. august 2012 @ 05:45

  37. Nej tak til stormoskeer i Danmark.

    Kommentar by Liva — 13. august 2012 @ 08:58

  38. Når kirker kan lukkes, kan moskeer også lukkes.

    Det behøver ikke at skyldes messefald. Det kan være på grund af religiøs intolerance og opfordring til at straffe mennesker, der ikke er enig med religiøse dogmer og handlinger.

    “For første gang i de 20 år Eva Melhof har været sognepræst i Snesere Sogn har hun oplevet messefald. Folk bliver væk fra søndagsgudstjenesten, og hun mener derfor, man bør lukke en del af kommunens kirker, skriver Sjællandske.” (2012)

    h t t p://www.bt.dk/danmark/sognepraest-luk-tomme-kirker

    Kommentar by Liva — 13. august 2012 @ 09:08

  39. >30 Bilal
    Hvirfor tager du ikke og rejser ud af vores land? Du må da selv kunne mærke at du ikke er velkommen, og at vi overhovedet ikke ønsker din slags her.

    Kommentar by Nielsen — 13. august 2012 @ 09:30

  40. Nu må Nielsen passe på sproget, for som total idioten professor i europæisk islamisk tænkning – Jørgen S. Nielsen har udtrykt det:

    ”Man skal passe på med udtrykket “vores land”.

    Kommentar by Machiavelli — 13. august 2012 @ 09:41

  41. Når kirker kan lukkes, kan moskeer også lukkes. Særligt når der tales med to tunger. En til internt brug og en til alle andre.

    Bederum (på universiteter, arbejdspladser, gymnasier, højskoler etc.) kan også lukkes igen.

    “Lohals Kirke er blevet lukket og købt af et ægtepar til kulturelle tiltag.” (2012)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/473968:Kirke—tro–Lukket-kirke-maa-ikke-saelges-til-andre-kristne

    Kommentar by Liva — 13. august 2012 @ 10:05

  42. > 40 Machiavelli
    :-D
    Ja Liva lad os få lukket lortet og smidt angrebsideologien på porten.

    Kommentar by Nielsen — 13. august 2012 @ 10:20

  43. -> Mach

    Hvor har Jørgen S. Nielsen sagt det?

    Kommentar by Kim Møller — 13. august 2012 @ 11:02

  44. Her. http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/448474:Kirke—tro–Islamdebatten-er-dampet-af

    Kommentar by Machiavelli — 13. august 2012 @ 11:08

  45. Fra samme artikel. Fik et raserianfald.

    “Ifølge Marianne Qvortrup Fibiger lever vi i det 21. århundrede med en spirituel revolution.

    ”Vi er gået fra en religiøs institution til et individuelt, spirituelt liv. Der er mange input, men der er ingen tvivl om, at den østlige filosofi sælger godt. Det bliver et individuelt åndehul i hverdagen.” Og samfundet er ikke gået upåvirket hen af den østlige inspiration.”

    De er selvfølgelig splitter gale alle sammen, men nogle er mere gale end andre. Hold da kæft hvis jeg var deltager eller tilhører.
    Mere sjovt fra Islam sælgeren:

    “Der var ikke megen uenighed at spore om Jørgen S. Nielsens oplæg om status for islam i dag. Det går meget bedre, og langt flere er blevet bevidste om både egen tro, og hvad islam er for en religion.”

    Hvad er det for en inspiration? Og hvad har befolkningen fået at vide om Islam dumrian Jørgen S. Nielsen. Er der nogensinde en Leder i en dansk avis, der bare har nærmet sig, hvad Islam er for en syg religion?

    Har de fået at vide, at omkring 800 millioner muslimske kvinder Jorden over lever i slavelignende forhold. At børn i familien ned til 9 år må lægge krop og sjæl til faderens eller ægtemandens voldtægt? At ægtemanden til enhver tid kan råbe op om voldtægt, så kvinderne får et par sten i hovedet.

    Så lad os være alvorlige og glemmer dumhederne. Etik står for for den filosofiske/teoretiske vurdering af menneskelige værdier og handlinger samt deres begrundelser.

    Vedr. Islam har vi har altså med moralske og etiske problemer at gøre. Og når det drejer sig om djævlereligionen, så drejer det sig om veldokumenterede sager som voldsom kvindeforagt og kvindeundertrykkelse, voldtægt af kvinder og børn, syreangreb på kvinder.

    Alt sammen baseret på æresbegreber der totalt dominerer forholdet mellem mennesker, i familien og i samfundet i hele den arabiske verden.

    Derfor blev 5 unge kvinder i Pakistan myrdet og smidt i en grøft, nogle levede endda endnu, da de ønskede retten til selv at vælge en ægtemand. Og 14 unge piger indebrændte i en skole, fordi vagterne ikke ville lukke dem ud uden tørklæde.

    Hvor er de etiske og moralsk aspekter henne, når en sådan religion blive rost af en forsamling af tåber? De er totalt forsvundet væk i lillehjernen.

    Og har de ikke læst hvad den tidligere muslim og Doktor Wafa Sultan skriver i sin bog, om hvordan tilværelsen generelt er forfærdende for kvinder og børn i den arabiske islamiske verden. Er der nogen inspiration at hente her??

    “Many had been raped and most of these rape victims had fallen prey to male members of their own family, usually their own fathers. Unmarried woman who became pregnant as a result of these rapes were murdered as soon as their condition was discovered”

    Det må være et mareridt for en kvinde at være gift med de ulækre langskæggede og langhårede mandschauvinistiske abekatte, dr, der uden tvivl får dårlig mave bare ved at se et stykke sæbe.

    Der er fandeme ikke nogen inspiration at hente fra den djævlereligion. Der har højest sandsynligt på Jorden aldrig eksisteret en mere umenneskelig religion end den muslimske. Ikke engang i stenalderen, hvor kvinderne pyntede sig med smykker for at glæde Manden. Man skal fandeme være syg i hovedet hvis man kan finde noget godt i religionen fra helvede.

    Jørgen S. Nielsens: Du har spildt samfundets penge på at fylde lort i dit hoved. Gør verden en tjeneste, gå ud i ørkenen og send dig selv op til Allah! Og tag forsamlingen med.

    “Det går meget bedre, og langt flere er blevet bevidste om både egen tro, og hvad islam er for en religion.”

    Hold da kæft en akademisk tosse. Nok er de fleste langt ude, men den her dumrian tager alligevel prisen. Først troede jeg han var gået ud af syvende klasse, men så læste jeg, at han var professor. Herre Jeremiah! Jeg må have en beroligende pille.

    Kommentar by Machiavelli — 13. august 2012 @ 12:40

  46. Den moderigtige mand er en forvokset baby i lyserødt, og den succesfulde folkekirke i dialog ligner i tiltagende grad en fiasko, der kan ende i et stort skred.

    http://www.b.dk/mode/lyseroede-jakkesaet-vinder-hos-begge-koen

    Kommentar by Tom — 13. august 2012 @ 12:40

  47. “Viden om islam” står der på billedet af imam Bilal.

    Her får han så muligheden for at udlægge et citat fra den elskede Koran, som han vel lever efter og vil dø for. Hvorfor gør han så ikke det? Det handler jo om “fredens religion”, så hvad er der at være bange for?

    Der er mange ubesvarede spørgsmål alene vedr. den beskrevne lille hverdagsbegivenhed, hvor Bilal påstår, at der blev brugt tåregas.

    Kommentar by Tom — 13. august 2012 @ 15:00

  48. Kim Møller “Iskandar Chebil giver på VIOMIS’ hjemmeside en væsensforskellig redegørelse for forløbet. Hvis det holder vand, så har Ekstra Bladet lavet en ‘Triple-A’-historie med dobbelt skrue.”

    Det er der overhovedet intet belæg for at hævde, Møller. Det er jo faktuelt forkert. Det fremgår jo netop at EkstraBladet har en kilde der nok om nogen bør kunne regnes for troværdig: Politiet.

    Artiklen bygger på vagtchef Henrik Oryé’s udtalelser.

    Hvis (det er sandt at) politiet kommer med uvederhæftige og injurierende påstande om uskyldige mennesker til pressen, er det selvfølgelig alene politiets ansvar. Det kan aldrig være EkstraBladets.

    Det behøver man ikke være journalist for at forstå, Møller.

    Kommentar by Jesper Hansen — 13. august 2012 @ 22:38

  49. -> Jesper Hansen

    TV2 havde såmen også sine kilder, sågar førstehånds – men det altså en personlig blog, tag ikke alting bogstaveligt.

    Kommentar by Kim Møller — 14. august 2012 @ 01:07

  50. KIm Møller “men det altså en personlig blog, tag ikke alting bogstaveligt.”

    Udmærket. He, he.

    At du opdaterede med citat fra VIOMIS’ hjemmeside, er både fint og nyhedsværdigt, tak.

    Kommentar by Jesper Hansen — 14. august 2012 @ 17:36

  51. Landmand varetægtsfængslet efter at bakke ind i politibil.
    http://politiken.dk/indland/ECE1720511/fynsk-landmand-angreb-politi-i-sin-traktor/

    Hvor mange er varetægtsfængslet i da indvandrende overfaldt en patruljevogn??? Hmmmm

    Kommentar by SMJ — 14. august 2012 @ 19:06

  52. Alt hvad der findes at læser her er en forvirring hvor kultur, personlige handlinger forbindes med Islam. Ifølge Koranen er et drab på et menneske et drab mod medmenneskeligheden hvorvidt det handler om en muslim eller ikke muslim. Islam er kommen til hele menneskeligheden sort gul eller hvid. Islam skilrer ikke mellem racer eller folk. Mænd og kvinder er af samme værdi men som muslim fornægter vi ikke at mænd og kvinder er forskellige og at vi har hver vores rolle at spille her i livet. Der findes i dag ingen muslimsk stat. De lande som adresseres her er styret af personlige eller lokalle interesser og ikke i “Den mægtige skaber Allah`s” tjeneste. Hvis jeg som konvertit er landsforræder fordi jeg ikke drikker alkohol bedriver hor eller spiser svinekød så kald mig landsforræder. Der tales ofte om danske værdiger og dansk kultur. Hvor jeg bor er der mange bodegaer og værtshuse, ofte er der ballade og vold med polities indblanding. Når jeg ser meget unge mennesker meget fulde på gader ude af stand til bedømme, tænker jeg på min datter. Jeg håber ikke hun skal behøve gennemgå dette på grund af gruppepres eller bare fordi hendes venner gør det. Er det dansk kultur eller værdiger at vores børn skal vokse op i et samfund hvor risikoen for at ende som alkohol eller stof misbruger er meget stor? Er det dansk kultur eller værdiger når familie faderen sidder på bodegaen og drikker sig mere eller mindre fuld for at vende tilbage til sin familie ude af stand til tænke klart? Hustru vold er et stigende problem i Danmark. Individualisme hædres som en religion i Danmark og resten af den vestlige verden i dag men hvordan er det at være individualist når man bliver gammel og hjælpeløs? Vi ser gamle overladt til sig selv for at dø i ensomhed. Denne Individualisme, en illusion om at vi ikke behøver hinanden, spiltre os mennesker og gør os lette at undertrykke. Sådan kunne jeg forsætte med at beskrive de problemer mit fædreland lider under.

    PS. Jeg kan forestille mig kommentar som “Så skrub til den muslimske verden” men som skrevet før der findes ingen muslimsk stat i denne tid desværre.

    Resonans fra en konvertit.

    Kommentar by Konvertit — 18. august 2012 @ 15:51

  53. Eksempel på Individualisme vil være Anders Fogh Rasmussen. Han har ledt vores land i krig og gjort hvad som var mugligt for at få Danmark til at se ud som en delstat ar USA. Han gjort forskellen mellem rig og fattig støre i vores land. Hvor er han nu? Han har forladt Danmark så nu kan vi danskere sejle vores egen sø for Fogh har sin politiske karriere at tænke på i NATO.

    Kommentar by Konvertit — 18. august 2012 @ 16:33

  54. ->52 Konvertit

    Ifølge Koranen er et drab på et menneske et drab mod medmenneskeligheden hvorvidt det handler om en muslim eller ikke muslim“.

    Du refererer til Koranen 5:32:

    Sura 5 (Bordet) vers 32
    På grund af dette har Vi foreskrevet Israels børn, at hvis nogen dræber et menneske, uden at det sker som hævn, lige for lige, eller for at have skabt fordærv i landet, er det, som om han havde dræbt alle mennesker. Og hvis nogen skænker et menneske livet, er det, som om han havde skænket alle mennesker livet. Vore udsendinge har bragt dem de klare beviser. Alligevel gik mange af dem derefter for vidt på jorden.

    Konvertit, du vil nok opdage at du skal stå tidligere op hvis du skal binde læserne her gamle mølædte skrøner på ærmet. 5:32 er måske det mest fortærskede eksempel på apologi der findes. Helt efter bogen nævner du ikke den efterfølgende ayat:

    Sura 5 (Bordet) vers 33
    Gengældelsen for dem, der fører krig mod Gud og Hans udsending og stræber efter at skabe fordærv i landet, er, at de bliver dræbt eller korsfæstet eller får deres hænder og fødder hugget af i modsat side eller bliver fordrevet fra landet. Sådan er det. Der tilkommer dem vanære i denne verden, og i den hinsidige har de en vældig straf i vente.

    Og hvorfor gør du så ikke det? Tja, det handler jo nok om at feelgoodpludderet om “at have dræbt alle mennesker” derved pludselig får sin historiske kontekst med: At dette er en advarsel til de jøder som Muhammedbanden bekæmpede om at de bliver korsfæstet og får hugget hænder og fødder af – hvor blev feelgoodstemningen lige af?

    5:32 i sig selv løfter jo lidt af sløret for at der ikke er tale om Gandhi’sk ikkevold: “uden at det sker som hævn, lige for lige, eller for at have skabt fordærv i landet”. Aha. Der er altså betingelser involveret. Hvem afgør om der har været tale om at “skabe fordærv”? Du kender godt svaret – herrefolket muslimerne.

    Men passer det så at verset i nutiden nærmest prædiker ‘kristen’ næstekærlighed? Det er der her en muslimsk tekst der prøver at overbevise om:

    http://islamic-replies.ucoz.com/2/Rebut_WikiIslam_5_32.html

    Enhver må afgøre med sig selv om dette betyder at 5:32 stadfæster Den Gyldne Regel eller ej. Læg således mærke til de betingelser som de forskellige ahadith angiver for at kuffar skal nyde muslimsk ‘beskyttelse’ – det er således bl. a. at de har accepteret deres dhimmistatus (jfr. 9:29). Dhimmistatus betyder at man er “beskyttet” ved at acceptere underkastelse og betale kopskatten jizya. Apologeten på denne hjemmeside skriver selv:

    “Secondly, becoming Muslim wasn’t the only option those who fought against Islam had. They could either become Muslims, pay jizya or leave the Islamic state. This is all taught in Islam, and one can refer to the historical background on Surah 9 for more details. So IN CONTEXT, the people being referred to here as not having their property & lives sacred are those who fought against Islam plus broke their treaties. As far as other non-Muslims living in Islamic states are concerned, they have their properties and lives protected. Please visit this to see the evidences”.

    Hvis bare man pænt underkaster sig …..

    Konvertit, du ved lige så vel som mig og alle andre at Koranen er én lang haderklæring mod kuffar. Du ved udmærket at i en islamisk stat har kuffar ikke samme rettigheder som herrefolket muslimerne. Al sunni-islamisk fiqh stadfæster dette igen og igen.

    Eller du kan jo prøve at vise mig at dette er forkert. Kom med henvisninger til citater hos lovskolerne Shafi’i, Maliki, Hanafi eller Hanbali der viser at kuffar har samme menneskeværd og samme rettigheder som muslimerne.

    Det kan du jo ikke, vel?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 18. august 2012 @ 17:06

  55. Konvertit siger: “Alt hvad der findes at læser her er en forvirring hvor kultur, personlige handlinger forbindes med Islam.”

    Ja, surprise :-o

    Konvertit siger: “Hvis jeg som konvertit er landsforræder fordi jeg ikke drikker alkohol bedriver hor eller spiser svinekød så kald mig landsforræder.”

    Der er da ingen der med ret og rimelighed vil kunne kalde dig “landsforræder” alene på det grundlag. Har du virkelig været udsat for det? Af hvem?

    Konvertit siger: “Er det dansk kultur eller værdiger når familie faderen sidder på bodegaen og drikker sig mere eller mindre fuld for at vende tilbage til sin familie ude af stand til tænke klart?”

    Nej, bestemt ikke. Julius Cæsar skriver i “Galler-krigen” at germanerne tager afstand fra overdrevent alkoholforbrug. Man gjorde nar af kelterne p.g.a. deres svage ryggrad og ukontrolerede hang til romersk vin, på samme måde som danskerne også idag gør grin med fulde svenskere. Alt er ved det gamle.

    Konvertit siger: “Hustru vold er et stigende problem i Danmark.”

    Er der nogen evidens for at det stigende problem ikke skyldes indvandrere? Grunden til at jeg spørger er at hustruvold forekommer mig meget fremmed, ja ligefrem udansk, her i Danmark – kvindekønnets stærkeste magtbase.

    Konvertit siger: “Individualisme hædres som en religion i Danmark og resten af den vestlige verden i dag men hvordan er det at være individualist når man bliver gammel og hjælpeløs?”

    Nej, Individualisme hædres bestemt ikke særskilt som en religion her i Grundvigs, Hal Kocks og K.E. Løgstrups og vor allesammens Danmark. Det kan jeg heldigvis afvise helt og aldeles. Danmark er tværtimod et foreningsland. I Danmark har vi rigtig mange foreninger, sammenlignet med andre lande. Grundloven fastsætter ligefrem i § 78, at borgerne har ret til uden forudgående tilladelse at danne foreninger i ethvert lovligt øjemed.

    Synes du virkelig at danskerne passer dårligt på de ældre?

    Kommentar by Jesper Hansen — 19. august 2012 @ 06:37

  56. Lars Findsen På Crack tillader sig som ikke-muslim at citere fra muslimernes hellige bog Koranen, Sura 5 (Bordet) vers 33:

    “Gengældelsen for dem, der fører krig mod Gud og Hans udsending og stræber efter at skabe fordærv i landet, er, at de bliver dræbt eller korsfæstet eller får deres hænder og fødder hugget af i modsat side eller bliver fordrevet fra landet. Sådan er det. Der tilkommer dem vanære i denne verden, og i den hinsidige har de en vældig straf i vente.”

    Jeg er faktisk ikke så uenig med Gud her. Det fremføres tilsyneladende klart (muslimer må meget gerne rette mig hvis jeg tager fejl, jeg er ikke muslim), at dem der fører krig mod Gud, må vente til det “hinsides” med den vældige straf, der venter dem. De må sådan set pænt vente med at få straffen til et tidspunkt, hvor en sådan straf på det pågældende tidspunkt kan rage dem en lang march.

    I den nuværende verden tilkommer dem øjensynlig kun et langt liv i vanære. I den forstand kan vi vel håbe at de får et utroligt langt liv. Måske kan man ligefrem i Guds ånd udråbe et “længe leve de vantro.”

    Det forudsættes vel iøvrigt også, (igen, muslimer må rette mig hvis man mener, der i Islam findes anstændigt belæg for det modsatte) at man naturligvis ikke kan få ordentlige mennesker til at straffe andre mennesker i Guds navn. Hvem skulle dog kunne gøre noget så ondsindet og nederdrægtigt?

    Står der overhovedet nogen steder, at man for at være en god muslim (eller en god kristen), skal gøre den “gode” handling, at straffe medborgere i Guds navn?

    Hvor står der at man skal være bøddel for at være en god muslim og et godt menneske?

    Ingen steder, formentlig.

    At straffe andre i guds navn er sandsynligvis blot en “rettighed” som de eventuelle bødler/bøddelstater selv påtager sig “i Guds navn”.

    Det er min klare overbevisning at noget så vanvittigt som handlingen at straffe andre i Guds navn, logisk set umuligt kan være en påtvunget pligt for den troende eller for et religiøst samfund som helhed (igen, muslimer må hjertens gerne rette mig, hvis der findes et sobert belæg for det modsatte).

    Kommentar by Jesper Hansen — 19. august 2012 @ 09:10

  57. ->56 Jesper Hansen

    Jeg tror du læser 5:33 forkert. Der er rent faktisk tale om en legitimering af straf i det dennesidige i form af korsfæstelse og afhugning af lemmer. Dette er “vanæren”. Den “vældige straf” er noget endnu værre i Allahs helvede.

    Muslimer har handlet og handler også rent faktisk som om dette er deres ret og pligt. Prøv at google “tafsir 5:33”. Eller se dette tv-klip hvor en egyptisk gejstlig direkte refererer til Koranen 5:33:

    “Following are excerpts from an interview with Egyptian cleric Muhammad Hussein Yaaqub, which aired on Al-Nas TV on March 16, 2012 :

    Hussein Yaaqub : My brothers, how are we to deal with bullying? First thing by means of religion, by restoring religion to people’s lives. To the lives of people and to the life of the Islamic nation… The shari’a must be exalted.

    The Islamic punishment of hiraba must be implemented. The Koran says: “Those who wage war against Allah and His Messenger, and strive to spread corruption in the land…” If someone robs people of their money, it is as if he fought our Lord and His Messenger. Hiraba applies to a highway robber. A robber who stops someone in the street and says: “Give me your purse” is fighting Allah and His Messenger. If he stops someone in the street and says: “Give me your car,” he is fighting Allah and His Messenger.

    The punishment for all this is called hiraba, and it is applied to someone who fights Allah and His Messenger. Anybody who attacks a home, a shop, a bank, a factory, or anything… When an armed gang enters a place in order to take things by force, they are fighting Allah and His Messenger.

    The [hiraba] punishment of those who wage war against Allah and His Messenger, and who strive to spread corruption in the land, is for them to be executed, or to be crucified, or to have their hand and foot chopped off on opposite sides, or to be banished from the land. The implementation of this punishment will guarantee security“. Muhammad Hussein Yaaqub Calls for the Implementation of Islamic Punishments in Egypt: Execution, Crucifixion, and the Amputation of Opposite Hands and Feet

    Bemærk hvad han siger – disse straffe “garanterer sikkerheden”, altså noget dennesidigt.

    “Det forudsættes vel iøvrigt også, (igen, muslimer må rette mig hvis man mener, der i Islam findes anstændigt belæg for det modsatte) at man naturligvis ikke kan få ordentlige mennesker til at straffe andre mennesker i Guds navn. Hvem skulle dog kunne gøre noget så ondsindet og nederdrægtigt?”

    Jeg går ud fra at du er ironisk her. Ironien vil imidlertid prelle fuldstændigt af på muslimer der ikke er vokset op med et halv-sekulariseret billede af Gud som en rar gammel bedstefar. Du skal heller ikke ret mange generationer tilbage før frygten for den straffende Gud også var en selvfølgelighed i vores kristne land. Forskellen lå selvfølgelig i at vægten dengang lå på frygten for fortabelse gennem egen syndighed, og ikke på at man selv var retfærdig og havde carte blanche til at opføre sig som et dumt svin.

    “Står der overhovedet nogen steder, at man for at være en god muslim (eller en god kristen), skal gøre den “gode” handling, at straffe medborgere i Guds navn?

    Hvor står der at man skal være bøddel for at være en god muslim og et godt menneske?

    Ingen steder, formentlig.

    At straffe andre i guds navn er sandsynligvis blot en “rettighed” som de eventuelle bødler/bøddelstater selv påtager sig “i Guds navn””.

    Igen, jeg vægrer mig ved at tro at du mener dette alvorligt.

    Bare for at tage et enkelt eksempel – Allah, in his own words:

    Sura 9 (Omvendelse) vers 5
    Når de fredhellige måneder er omme, skal I dræbe dem, der sætter andre ved Guds side, hvor som helst I finder dem! I skal pågribe dem, belejre dem, og ligge på lur efter dem i hvert et baghold! Men hvis de omvender sig, holder bøn og giver almisse, så lad dem frit gå! Gud er tilgivende og barmhjertig.

    Det må have krævet en hel del fortrængningsevne for dit vedkommende hvis du i ramme alvor kan skrive “At straffe andre i guds navn er sandsynligvis blot en “rettighed” som de eventuelle bødler/bøddelstater selv påtager sig “i Guds navn”.

    Jesper, selv om det er svært at forstå lige nu er dette imidlertid de blodige kendsgerninger. Alle fire lovskoler i sunni-islam, Shafi’i, Maliki, Hanafi og Hanbali, har erobringen af de vantros lande som mål. Ingen stadfæster Den Gyldne Regel. Alle opererer de med forskellige rettigheder for muslimer hhv. de vantro. Prøv f. eks. at anskaffe dig vejledningen Reliance of the Traveller. Den er certificeret af Al-Azhar – sunni-islams højeste autoritet – som gyldig indføring i Shafi’i-lovskolens islamtolkning.

    Heri kan du læse om apartheid mod de vantro under muslimsk herredømme; om pisk og stening af homoseksuelle; om dødsstraf for frafald og mange andre artigheder.

    Jeg kan også give dig en anden indfaldsvinkel: Læs selv Koranen eller uddrag fra de autoritative hadithsamlinger, f. eks. Sahih Muslim eller Sahih Bukhari. Du vil se at de vælter over med had, vold, sadisme og herrefolksmentalitet.

    Det er bare ikke muligt at konstruere den feelgood-islam som du fantaserer om må være den virkelige. Beklager.

    Hvis du skulle få svar her fra en muslim vil du givetvis få en masse kitman (udenomssnak) stukket ud. Dét du imidlertid bør gøre er selv at opsøge muslimske hjemmesider og se hvordan de taler indbyrdes. Tro ikke på hvad jeg skriver, men gå lige til hestens mund.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 19. august 2012 @ 12:23

  58. Åh nej, jeg kom til at sende mit lange indlæg som svar til Lars uden at netledningen var i pc’en og så forsvandt det bare. Jeg orker næsten ikke at starte forfra. Det er jeg rigtig ked af.

    – men tak for svaret lars. Det burde dog ikke få lov at stå ubesvaret. ;-)

    Kommentar by Jesper Hansen — 19. august 2012 @ 23:08

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper