7. februar 2013

Bizarre storbytosse-tanker i Det Radikale Venstre: Pant på tøj, kamp mod lyserødt Lego, buske til bøsser

Klumme af den tidligere DSU’er Christian Severin Larsen på Netavisen Pio – De Radikales syv bizarre mærkesager.

“De Radikale ynder at præsentere sig selv som et moderne, fremtidsorienteret parti, der tror på individuel frihed og de frie markedskræfter. Men ikke desto mindre så har partiet en besynderlig tendens til at ville gribe ind i danskernes dagligdag på de mest bizarre måder. …

Netavisen Pio har her samlet en liste over alle de bizarre, absurde og mærkværdige ting, som De Radikale gerne vil bruge statsmagten til – så længe man ikke hjælper de arbejdsløse og socialt svageste. …

1. Indførelse af pant på tøj
“Der bliver brugt så meget vand, energi og kemikalier på at producere tøj, og de ressourcer kunne vi godt bruge mere optimalt. Det ville være rigtig godt for tøjbranchen at få fingre i det brugte tøj, så man kunne producere nyt med de ressourcer, der allerede er i omløb. En god måde kunne være at indføre pant på tøjet. … Idéen med vores forslag er, at tøj er en ressource som så mange andre, som vi kunne få rigtig meget ud af at genanvende”. – miljøordfører Lone Loklindt.

2. Rygeforbud på perroner og ved busstoppesteder
“Som radikal mener jeg, at vi skal gå så langt, som det overhovedet kan lade sig gøre for at begrænse rygning. Sidst fik vi skrevet ind i loven, at loven skal revideres – og der vil vi kæmpe for forbud mod rygning i offentlige bygninger og arbejdspladser. Og når først det er indført, så synes jeg man skal se på et rygeforbud på busstoppesteder og på togperroner” – sundhedsordfører Camilla Hersom.

3. Kampen mod det lyserøde lego
“Der er gang i debatten om LEGOs legetøj ‘LEGO Friends’, der er specifikt rettet mod piger med bl.a. pink farver. Kritikken retter sig mod, at legetøjet er kønsstereotypt. Her er jeg enig. Det er ærgerligt, at LEGOs unikke og inspirerende legetøj nu er med til at tegne så traditionelle kønsroller, som de gør med LEGO Friends.” – ligestillingsminister Manu Sareen.

[… Punkt 4. udgået …]

5. Buske til bøsserne
“Buskadsrydningerne (i Ørstedsparked, red) er endnu et eksempel på den magtfuldkommenhed, der hersker i forvaltningerne og den viser, hvor dårlig Københavns Kommune er til at kommunikere med brugere og borgere. (..) Bøsser og biseksuelle mænd (har) ikke længere har de samme gode muligheder for at have sex med hinanden i buske og bag træer. (..) Nogle af de mænd, der har lyst til sex med andre mænd, kan af den ene eller anden grund ikke stå frem med det. Derfor anerkender jeg, at de er henvist til sådanne steder (som Ørstedsparken, red.) (hvor) der er forgået den slags aktiviteter i den del af byen siden tidernes morgen. Allerede længe før Ørstedsparken blev anlagt, vidste man godt, hvad der foregik, når mænd gik på Nørrevold.” – Klaus Bondam, daværende medlem af Københavns Borgerrepræsentation.

6. Obligatorisk tysk og tilbud om urdu
”Radikale Venstre vil gøre endnu et fremmedsprog obligatorisk, så alle folkeskoleelever lærer mindst to fremmedsprog. Vores geografiske, historiske og kulturelle bånd til Tyskland gør det naturligt, at tysk er et vigtigt andetsprog. Desuden skal eleverne have ret til at modtage undervisning i et tredje fremmedsprog. Det tredje fremmedsprog vil typisk være fransk, men de Radikale vil gøre det muligt for kommunerne at undervise i for eksempel arabisk, urdu, kinesisk, russisk og spansk. …” – De Radikales folkeskoleudspil.

7. Pantautomater for mobiltelefoner og mp3-afspillere
“Udfordringen er, at der er mange naturressourcer i det mindre elektroniske udstyr, som bliver dyrere og dyrere, og vi er ikke gode nok til at samle det ind. Vi må gøre det nemmere og mere attraktivt at indlevere det, så eksempelvis mobiltelefoner ikke ender i køkkenaffaldet” – miljøordfører Lone Loklindt.

Oploadet Kl. 15:47 af Kim Møller — Direkte link33 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/44881/trackback

33 Comments »

  1. Respekt for jordforbindelsen.

    Kommentar by Frank P — 7. februar 2013 @ 16:02

  2. Har det fint med forslag 7, men de andre er langt ude.

    Kommentar by NulTolerance — 7. februar 2013 @ 16:28

  3. Det mest mærkelige er sådan set at partiet stadigt i medierne og af kommentatorer – og det fuldstændigt uanfægtet – omtales som “de kloges parti”, som indbegrebet af saglighed, fornuft og moderation. Og selvfølgeligt ikke mindst “frisind” (eller tolerance som det oftest kaldes).

    Peter Kurrild-Klitgaard havde for nogle måneder siden et blogindlæg på Berlingske, hvor han kort opridsede hvor mange autoritære forslag partiets storbytosser pipper op med.

    Og enhver der så Magrethe Vestager mod Clement Kjærsgaard på DR1 i sidste uge (??) eller i DR’s stort opsatte velfærdsdebat forleden, ved hvor indholdstom hendes talestrømme er.

    Kommentar by Superman — 7. februar 2013 @ 16:38

  4. Københavns Kommune har de sidste par år ryddet buskadser og skabt bedre belysning i bl.a. Fælledparken. Hvorfor? For at begrænse antallet af voldtægter, røverier og hadforbrydelser, som typisk begås af personer som de radikale ikke kan få nok af.

    Kommentar by Niels P. — 7. februar 2013 @ 16:42

  5. Her er mine 7 forslag til moderne og fremtidsorienterede lovændringer:

    1. Racisme/blasfemi lov afskaffes.
    2. Salg og produktion af halalkød forbydes totalt.
    3. 100% stop for flygtninge med muslimsk baggrund.
    4. Statsborgerskab kan fratages ikke vestlige-invandrere og asylansøgere samt deres efterkommere ved kriminalitet og de udvises af landet for bestandigt.
    5. Islamister, deres familie og sympatisører udvises af landet for bestandigt.
    6. Politiet/PET for flere magt og ressourcer til at nedkæmpe bander og islamister.
    7. Vi skærperbevogtningen.

    Kommentar by NulTolerance — 7. februar 2013 @ 16:46

  6. De stopper sgu da ikke ved den slags små tossestreger.

    Bare vent indtil det går op for de radigale at et æg kan befrugtes med andre celler end en sædcelle så forlanger de at lesbiske får tilbud om denne form for formering, selvfølgelig betalt af staten og i lighedens navn at bøsser får tilbudt en statsbetalt rugemor.

    Ang forslag nr. 7.

    Hvad er der i vejen med at teleselskaberne klare det helt af sig selv. Fri konkurrence og den slags ting?

    Pt. har et teleselskab et tilbud om tilbagekøb af gamle mobiler.

    Kommentar by Santor — 7. februar 2013 @ 16:49

  7. Sære mennesker!
    Partiet for miljøflippere, militante antirygere, personer af intetkøn, kratluskere, tysklærer og indsamlere af elektronikaffald, kort sagt den danske intelligensia!

    Kommentar by Robert R — 7. februar 2013 @ 16:51

  8. Ups der er t i intelligentsia!

    Kommentar by Robert R — 7. februar 2013 @ 16:52

  9. Og hvad med idéen om at vi alle skal have nye, kønsneutrale cpr-numre, for ikke at diskriminere de 200-300 transseksuelle, vi har i landet?

    Eller den med at forældremyndigheden skulle kunne deles af f.eks. to mødre og to fædre?

    De er fandme ikke normale i bøtten.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 7. februar 2013 @ 17:21

  10. Bemærk paradokset: “De Radikale ynder at præsentere sig selv som et moderne, parti, der tror på de … frie markedskræfter”

    MEN!… Der skal gribes ind over for legos ret til selv at skabe og definere deres produkter til det fri marked. WHAT?!!

    Hvis legos produkter er så forfærdelige, fravælger maredet dem jo (problem solved).

    Kommentar by Jens Jensen — 7. februar 2013 @ 17:28

  11. Jeg har ikke noget imod forslag 6… Jeg ville da meget gerne lære arabisk. Måske skulle alle danskere lære arabisk. Så kan vi jo forstå hvad de snakker om, når de går på gaden, og tror at ingen lytter…

    Kommentar by Lisbeth — 7. februar 2013 @ 18:21

  12. Jeg kiggede lige på min kalender; der er stadigvæk langt til første april…

    Til Lisbeth: Jeg har også tænkt mig at lære lidt “Street-Arabic”, bare for at være med på en lytter ;)

    Kommentar by PFEP — 7. februar 2013 @ 18:26

  13. Rygeforbud på offentlige steder er for mig i orden.
    Der er ikke noget værre end og stå og vente på bussen og folk ryger i køen.
    Legoklodser? Hvad med sorte og hvide legoklodser? De må da være racistiske.
    Pant på tøj? Hvis det er pænt, afleveres det til genbrug. Ellers genbruges det til gamle klude.

    Kommentar by Peter — 7. februar 2013 @ 19:51

  14. Bedre grænsevogtning. Stop for indvandring fra ikke-europæiske lande. Hjemsend udlændinge der ikke er selvforsørgende. Ingen velfærdsydelser(f.eks. socialhjælp, boligydelse og børnepenge) til udlændinge.

    Kommentar by Jørgen — 7. februar 2013 @ 20:12

  15. rettelse: Bedre grænsekontrol…

    Kommentar by Jørgen — 7. februar 2013 @ 20:14

  16. @6 At passe på vores miljø har ikke nødvendigvis noget med flippere eller hippier at gøre, det er en konservativ værdi.

    Med mindre man altså er økonomisk konservativ eller liberal som ikke ligefrem harmonerer med national eller traditionel konservativ.

    Kommentar by NulTolerance — 7. februar 2013 @ 20:18

  17. Ved ikke hvorfor jeg lige fik den idé, men kunne man ikke foreslå en af de grænsesøgende kunstnere som f. eks. Uwe Max Jensen at lave ‘busk med kopulerende bøsser’ som en installation til et af de fine gallerier?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 7. februar 2013 @ 20:22

  18. Byg maximum security anstalter til de radicoole.

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 7. februar 2013 @ 20:58

  19. @6 Eller krav om forskning i human reproduktion via knopskydning? :-)

    Kommentar by Bjovulf — 7. februar 2013 @ 22:42

  20. @19 Bjovulf
    Eller hvad med forskning i human reduktion af Radigale klovne via knopskydning :D

    Kommentar by li (islamonausea træt af de Skide/Muhammedaner) — 8. februar 2013 @ 01:34

  21. 13 Peter: Så hellere tage en ordentlig snus af diesleosen, velbekomme :)
    Kan man ikke lide lugten fjerner man sig, tak.
    Vi andre er ikke så ubehøvlede, at ryger folk op i hovedet, som busser og Diesel-lokomotiver gør. Det konne jo også være at der var en stakkels medborger der lige havde sluppet en vind. :)

    Kommentar by Carsten Nielsen — 8. februar 2013 @ 02:31

  22. “Obligatorisk tysk og tilbud om urdu”

    Jeg tror de har røget for meget “urdu” i det parti lol

    Kommentar by Morani ya Simba — 8. februar 2013 @ 07:14

  23. Politisk korrekte mennesker har en psykotisk virkelighedsopfattelse. Lige nu florerer denne her på facebook blandt politisk korrekte amerikanere selvom den er 7 år gammel: “Mohammed was a Feminist”

    Der er lidt goebbels over det. Bare løgnen er stor nok må det være sandt, synes at være princippet.
    http://m.motherjones.com/politics/2005/12/mohammed-was-feminist

    Kommentar by Morani ya Simba — 8. februar 2013 @ 09:31

  24. Hvis man tager sine faglige briller på, er det interessante, hvordan den radikale mentalitet opstår.
    Er det de halvkloge og halvstuderedes reaktion på en kompleks og konfliktfyldt virkelighed?
    En reaktion mod mental overload?
    En reduktion af en barsk virkelighed til pigekostskolens overskuelige verden?

    “Kan vi alle ikke bare være søde ved hinanden?”

    “En fjende er en veninde, du endnu ikke har drukket latte og snakket med på en hyggelig café?”

    Kommentar by A-mad — 8. februar 2013 @ 10:44

  25. ->Morani ya Simba :)
    (Jeg troede først det var en politisk ukorrekt vits “Mohammed was a Feminist”
    Så læste jeg den engelsk tekst i linket!
    En følelse som hvis de gav Nobels Fredspris posthumt til Adolf Hitler!

    Kommentar by A-mad — 8. februar 2013 @ 10:53

  26. Inspiration til kirkeministeren:

    Kirchenumbau
    Nachmieter Allah
    07.02.2013 · In Hamburg soll eine Kirche zur Moschee werden. Das erregt Anstoß – besonders beim Weihbischof und der CDU vor Ort.

    http://www.faz.net/aktuell/politik/inland/kirchenumbau-nachmieter-allah-12055026.html

    Kommentar by Ole S. — 8. februar 2013 @ 12:08

  27. 5 NulTolerance.

    7 gode forslag som jeg er 100 procent enig i!

    Kommentar by Sigwar — 8. februar 2013 @ 15:22

  28. Tak Sigwar, hvis DF bare kunne få indført 2-3 af dem efter næste valg, så er vi på rette vej.

    Kommentar by NulTolerance — 8. februar 2013 @ 18:05

  29. “Flygtninge” fra ikke-europæiske lande(f.eks. orienten og afrika) bør ikke have asyl her i landet. De må hjælpes i deres nærområde. Der kan man hjælpe langt flere for de samme penge. Iøvrigt er lang de fleste af “flygtningene”(ca 95%) velfærdsflygtninge/lykkeriddere.

    Kommentar by Jørgen — 8. februar 2013 @ 19:54

  30. A-mad, ja, “Mohammad was a feminist” virker som en overskrift til det satiriske ugeblad The Onion (kan iøvrigt anbefales på nettet selvom det kræver log-in; overskrifterne er ofte de sjoveste alligevel: http://www.theonion.com/)

    Kommentar by Morani ya Simba — 8. februar 2013 @ 22:06

  31. Ingen offentlige ydelser til udlændinge. Det vil formindske antallet af ikke-europæiske(f.eks. fra orienten og afrika) udlændinge særdeles meget. Og tilstrømningen af asylanter/velfærdsflygtninge vil blive mærkbart reduceret.

    Kommentar by Jørgen — 9. februar 2013 @ 14:35

  32. “Flygtninge” der rejser på lange feriebesøg i det land(forekommet/forekommer bla. “flygtninge” fra libanon, tyrkiet, pakistan, iran, somalia og irak), de er flygtet fra, bør have deres opholdstilladelse inddraget. Herefter udvises velfærdsturisterne(inklusive eventuelle familiemedlemmer).

    Kommentar by Jørgen — 9. februar 2013 @ 17:29

  33. Arbejdsløse såkaldte gæste”arbejdere”(f.eks. fra pakistan og tyrkiet) hjemsendes, så hurtigt det er muligt. Dette vil være til stor gavn for de danske skattebetalere.

    Kommentar by Jørgen — 9. februar 2013 @ 20:03

RSS feed for comments on this post.