17. marts 2013

Ghetto-beretning: “.. i luften hænger der en – på en og samme gang – både apatisk og agressiv stemning”

I dagens Jyllands-Posten beretter liberale Camilla-Dorthea Bundgaard om sine personlige erfaringer med multikulturen på Nørrebro. Tilbage i 2009 medvirkede hun sammen med Islamforsker Tina Maagaard i en dokumentarudsendelse på P1, som eksempler på veluddannede danskere der flyttede ind i multikulturelle områder og hermed var med til at modvirke ghettodannelse. Magaard i Gellerup, Bundgaard på Nørrebro.

(Dokumentartimen, P1, 6. august 2009: Førstevælger til ghetto)

Delvis transkription (sammenklippet).

Tina Magaard, forsker: … i starten var det svært… der gik flere måneder til jeg så ansigterne på mine kvindelige naboer. Altså de har jo tørklæde på alle sammen… Jeg havde svært ved i starten bare at få øjenkontakt. … Jeg tror ikke helt jeg var klar over hvad der menes med belastede boligområder. Jeg har ofte tænkt, at det jo måtte være en overdrivelse, når folk fortæller om det. På den måde er det nok kommet bag på mig. … Det kunne jo være meget smukt bare at se mejserne ude i træerne, de smukke grønne områder, men jeg har for eksempel slet ikke brugt de grønne områder. Fordi sådan noget som at gå ned og tage solbad om sommeren når vejret er godt, som jeg jo normalt gør, altså, det virker bare ikke her. Det er der ingen andre der gør, og det ville skabe for meget opsigt pludselig at ligge sig derned i bikini. Det er så et eksempel på, at man indordner sig under den kultur der så er herude… I starten da jeg kom, der var jeg faktisk ude for at der var nogle drengebander som stod og kastede sten efter mig, når jeg kom cyklende hjem. Altså, sidst på eftermiddagen, ikke sent på aftenen. Sexchikane, chikane som var meget ubehageligt, tit fordi, hvis det er en gruppe på 5-10 store drenge, unge mænd, så kan det faktisk være ret ubehageligt. Nu har jeg i andre sammenhænge haft en del at gøre med arabisk kultur, hvor man selvfølgelig lægger mærke til sådan noget med klanstrukturer og sådan nogle ting, og det er mit indtryk at det også er det der eksisterer herude. Det jeg jo oplevede i starten, det var jo at det der med, at det var først da jeg begyndte at snakke med folk, og finde ud af, hvem der sådan ligesom havde magten i den her egentlige parallelle kultur… Det er først når jeg har snakket med det, og fortalt at jeg ikke synes det kunne være rigtigt, at jeg skulle være bange for at komme hjem fra arbejde klokken 4-5 stykker om eftermiddagen, fordi, det var derfor jeg også var nødt til at gøre noget ved det, fordi det blev sådan til sidst, at når jeg drejede ind ad vejen herind til Gellerupparken, så fik jeg altså ondt i maven. Fordi jeg vidste, at de kunne stå der og vente på mig, og så tænkte jeg – det går bare ikke, sådan skal det ikke være. Så var det at jeg prøvede at snakke med nogle af de ældre mænd herude, der ligesom har noget autoritet, og sige, at jeg ikke synes det kunne være rigtigt, at jeg ikke kunne få lov til stille og roligt at komme hjem fra arbejde. Og så stoppede det jo, og siden har jeg ikke haft et eneste problem nogensinde, også når jeg kommer hjem på alle mulige tider af døgnet, jeg har aldrig haft problemer. Så man kan jo sige, at det har jo løst problemet for mig som person. Jeg har gået til de rigtige personer, og har ligesom, altså, fået forståelse for, at jeg også ligesom skulle have ret til at være respekteret, gå frit omkring her, hvis jeg så må sige.

Camilla-Dorthea Bundgaard, blogger: Her er møgbeskidt… Det er ikke sådan at jeg føler mig decideret utryg herude, men hvis jeg kan blive fri for at møde nogle mennesker, så vil jeg ærligt talt helst det. … Jeg kan ikke lide den lejlighed (om underbo) Jeg kan ikke lide de mennesker der er der… når politiet har besøgt dem ofte nok så bliver man utryg… De skal helst ikke kende min eksistens, og jeg ignorerer deres, så tror jeg det går bedst. Det lyder måske lidt paranoidt, men når man har oplevet blod udenfor ens hoveddør i en pøl…

Camilla-Dorthea Bundgaard i dagens Jyllands-Posten – Om ghettoer i Danmark (kræver login). Bemærk den afsluttende sentens om den ‘apatisk-aggressive stemning’. Den er helt central for forståelsen.

“I den forgangne uge er jeg flyttet fra et ghettoområde på Nørrebro. Og det var et ghettoområde, og det holdt det ikke op med at være, fordi den nuværende regering besluttede, at det fremover ikke måtte hedde ghetto, men i stedet udsat område.

I en åbenbart lalleglad tro på, at vi da ikke har rigtige ghettoer i Danmark, valgte jeg for knap fem år siden at sige ja tak til at bo billigt i ghettoområdet. … De grå hår begyndte allerede at titte frem en måned efter, at min veninde og jeg flyttede ind. En sen aften var der en uhyrlig larm i trappeopgangen, og det var ikke lysten, der fik os til at undersøge, hvad der foregik. Nederst i opgangen fandt jeg to hunde og fire mænd i sort fleece i færd med at save hængslerne på to lejligheders døre over. De var fra politiet, sagde de…

Men det var ikke kun på nederste etage, der var gang i den. Under mig boede, ja, lad os kalde ham Mikkel. Mikkel har det skidt, og det er meget trist, men det betød også, at han ad to omgange forsøgte at komme ind i min lejlighed.
Efter første gang flyttede min veninde. Efter anden gang – som inkluderede en kniv -var jeg ved at være hærdet, så jeg ringede til politiet, fik et glas vin med overboen og gik så ind i min lejlighed og faldt i søvn.

Og så har jeg end ikke fortalt Dem om den 12-årige, der tog min venindes hue, maste den mod sit skridt og lavede bevægelser, jeg ikke vil belemre dem med yderligere beskrivelse af her. … Eller om dengang, jeg på tv så billeder af min bygning under et indslag om, at politiet ledte efter sprængstof fra mulige terrorister.

Eller om alle skyderierne, som De i forvejen kender fra mediernes beretninger fra Nørrebro. Eller dengang, jeg måtte flytte hjemmefra en måned, fordi jeg ikke kunne holde til mere larm. Eller om at jeg ikke en eneste gang har følt mig fri til at solbade på plænen under mit vindue. …

Men konklusionen er fortsat: Der findes ghettoer i Danmark – også på trods af de kommunale, mangfoldige og farverige akademikere, man sætter til at skabe såkaldt områdefornyelse. De består af mange nationaliteter og mange små subkulturer. De er hårde at bo i – måske særligt når man ikke kender de uskrevne regler? Man skal konstant sætte grænser for andre, almindeligt hensyn kan langt fra tages for givet, og i luften hænger der en – på en og samme gang – både apatisk og agressiv stemning.

Oploadet Kl. 15:09 af Kim Møller — Direkte link31 kommentarer

31 Comments

  1. “… både apatisk og agressiv stemning.”

    Med andre ord: Ventende på en årsag til at gå amok i trusler og vold.

    6 måneder i ghettoen burde være obligatorisk for tilhængerne af muslimsk indvandring.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 17. marts 2013 @ 15:56

  2. Uduelige, ignorante og åndløse som multikulturalisterne er, har de åbnet op for det perfekte helvede af kulturel og etnisk nedsmeltning.

    Multikulturalimens magt over Vesten må og skal brydes, hvis vi skal overleve.

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 17. marts 2013 @ 16:02

  3. Ak ja, det kan man vist kalde en brat opvågnen til livets barske side, multikulturalismen. Dette her med ghettoerne som særligt tolerante og fredelige områder, hvor der er forståelse for, at folk er forskellige, virker ikke i praksis noget sted i Verden, så hvorfor skulle det virke på Nørrebro?

    Mange danskere, og her især dem med akademisk uddannelse, forstår ikke de kræfter, der er forbundet med en dominanskultur som den mellemøstlige. Ja, de vender sig endog aggressivt mod enhver, der omtaler den, som den er. Derfor må det gøre dobbelt ondt, når man omsider stifter bekendtskab med den og opdager, at man havde fejl i sin grundholdning.

    Det eneste lyspunkt her er, at en større andel af den danske del af befolkningen kommer i kontakt med den, og lærer den at kende. Der er efterhånden ikke ret mange tilbage, der priser multikulturens velsignelser, undtaget nogle få fanatikere der med feberhed entusiasme priser, hvad der skal være sandt, fordi de vil, at det skal være sandt. Problemet er bare, at disse fanatikere har umådeholden adgang til medierne og altså dermed får lov til at skabe en illusion om, at de er repræsentanter for virkeligheden.

    Der er således god grund til at antage, at målet en dag vil være fuldt, og at vi i vores levetid kommer til at opleve en ny, europæisk-identitær vækkelse, hvor vi vil gøre krav på det, der engang var vores. Man kan håbe på, at denne vækkelse vil foregå fredeligt og med besindighed, men det er nok tvivlsomt. Den vil højst sandsynlig blive voldsom, og det er ikke til at vide på hvis side, de europæiske statsmagter vil stille sig.

    God søndag til alle – og ikke mindst til Kim Møller for sin utrættelige indsats i Fædrelandets tjeneste.

    Kommentar by Arne Torp — 17. marts 2013 @ 16:26

  4. Det er en forbrydelse, politikerne har begået mod det danske folk!
    Fat det dog, og lad det få konsekvenser for dem!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 17. marts 2013 @ 16:45

  5. Jo flere der vokser op med multikulturen og ikke kender til andet og slet ikke hvordan det var før 1983, jo sværere bliver det at få lavet om – jeg tror ikke det vil lykkes – revolution og oprør kommer ikke til at ske i DK – måske andre steder i Vesten/Europa – nej vi finder steder rundt omkring som kan forsvares og her vil små enklaver af førorienterede “demokratiske” samfund kunne opstå – men der vil nok mere blive tale om enklaver, som er nødt til at være diktatoriske og ekstremt forsvarsberedte og hermed voldelige på en eller anden måde, hvis de skal kunne overleve på den måde som stadigt er overvejende gældende i f.eks. Europa. Kommende magt og penge vil være udslagsgivende for denne “succes”. Hovedparten af vore børn og børnebørn og fremtidige generationer kommer til at leve i multikulturens ragnarok med vold og kriminalitet, krig og sygdomme og ekstreme opdelinger af befolkningerne alt efter etnisk og religiøs observans, som dog på en eller anden måde er nødt til at samarbejde om nogle ting – Der vil opstå en slags nye nationalstater på disse baggrunde, som ikke vil være overvejende statiske som vi kender til det i dag – De vil brede sig og samle sig alt efter dominans, magt og økonomiformåen – foranderlige og “skæve” alliancer og forræderi vil være dagligdag –
    Glem nu alt om det der er i dag – det vil ikke fortsætte men forandre sig til en ragnarok i verden, som man ikke kan drømme om! Vi har afgjort vor fremtid – måske kan der komme et mellemspil hvor nogle af denne tids forrædere stilles til regnskab for deres uhyrlige utopi om et lykkeligt multikultursamfund overalt. Men når man ser på dette, så er der alt for mange som man ville skulle stille til regnskab – det vil aldrig blive gjort – Efter 2. Verdenskrig blev kun et fåtal retsforfulgt (nazister og kommunister m.fl.)og de fleste blev sat fri få år efter deres strafudmåling – de fleste slap!! I DK var det jo det samme – forræderne overtog på mange områder magten efter krigen!

    Nej do…. Belav jeres børn på en grum multikulturel fremtid – den er allerede i fuld gang med at forandre det hele!!

    Kommentar by Black Watch - Nemo Me Impune Lacessit — 17. marts 2013 @ 17:09

  6. Hvis jeg havde magt som agt, så lukkede jeg for
    alle kasser med meget kort varsel.
    Alle konventioner, som forpligter os, blev opsagt,
    og så lukkede jeg ørerne for omverdenens hylekor.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 17. marts 2013 @ 17:36

  7. Black Watch, din analyse forudsætter, at de unge, der er opvokset i multikulturen, også dybest inde er tilfredse med den. Og det er bestemt ikke min erfaring. Jeg ser en rodløs og rastløs ungdom, der higer efter noget bestemt, som den ikke selv kan definere. Ungdommen lever i et meningsløst kaos uden mål og med. Denne tilstand er ulidelig, hvilket jeg ser kommer til udtryk i en defaitistisk indstilling til alting. Alt kan være ligemeget, synes at være mottoet.

    Men jeg har fuld tillid til ungdommen. Den har altid været kendetegnet ved at modsætte sig de doktriner, der er fastsat af den gamle generation, hvilket Sokrates allerede bemærkede omkring 350 fk. Og vores doktriner går, hvor lidt vi end ønsker det, på, at vi skal udvise tolerance og acceptere det fremmede, blot fordi det er fremmed.

    En lille gnist er nok til at ungdommen skal vende sig imod deres gamles fejlagtige visioner. Der er behov for et nyt ungdomsoprør, der vil få det gamle til at ligne en spejderudflugt.

    Jeg er overbevist om, at det vil komme. Og jeg hilser det velkomment, fordi vi gamle tog så frygteligt fejl.

    Kommentar by Arne Torp — 17. marts 2013 @ 17:37

  8. Hvad er det for et problem fr. Magaard har løst? Jeg venter på en fortsættelse om hvor fantastisk hun nu har det med sine naboer. Hun har vist den fornødne respekt. Har ligget på knæ for de personer som har magten i disse bebyggelser. Hun har været nødt til at BEDE om lov til at være der i fred. De har allernådigest nikket ja, hvis hun altså tér sig ordentlig. Det gør hun med meget stor sandsynlighed. Stakkels forsker. Hun kan bare ikke få sig selv til indrømme sit eklatante nederlag. Vi trænger til en kraftig sanering i denne forskerstand, inden de fuldstændig smadrer denne ellers respekterede stillingsbetegnelse.

    Kommentar by EH — 17. marts 2013 @ 17:38

  9. -> EH

    Det skal siges, at Magaard også pointerer, at det er et kæmpeproblem, og hendes løsningsmodel ikke er vejen frem.

    Kommentar by Kim Møller — 17. marts 2013 @ 17:46

  10. “Så var det at jeg prøvede at snakke med nogle af de ældre mænd herude, der ligesom har noget autoritet, og sige, at jeg ikke synes det kunne være rigtigt, at jeg ikke kunne få lov til stille og roligt at komme hjem fra arbejde. Og så stoppede det jo, og siden har jeg ikke haft et eneste problem nogensinde, også når jeg kommer hjem på alle mulige tider af døgnet, jeg har aldrig haft problemer”

    Og det kalder hun succes? At man kan appellere til lokale klan-autoriteter og få tildelt den fred der burde være en selvfølge? Har hun tænkt den tanke at når hun trækker på denne autoritet tildeler også hun dem en autoritet – nemlig en magt til at trække denne mafiøse beskyttelse af hende tilbage?

    Sheeeeesh. For år tilbage var Tina Magaard en af dem man så op til, fordi hun gik længere end den akademiske elite generelt. Jeg ved ikke helt hvad der så skete, men jeg tror nok at hun gik lidt i panik over at få opbakning fra netop grimme, uvaskede og ikkestuerene som os, og tilnærmede sig konsensus fordi karrieren og det at stå på den pæne side af kulturkløften vejer tungere end den samfundsmæssige virkelighed også hun er en del af.

    (edit: Ser at EH er inde på det samme)

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 17. marts 2013 @ 18:05

  11. Og her er det så at EU`s nyuddannede net-inspektører skal komme springende til og forklare at det hele ikke er så forfærdeligt alligevel …

    Eller, måske skulle det være de venstresnoede tosser der plejer at forklare at det slet ikke er et problemet, men bare forskellige opfattelser af situationen.

    Hvor bliver de af? Er der slet ingen der har lyst til at forklare?

    Kommentar by Santor — 17. marts 2013 @ 18:13

  12. Santor, et hvilket som helst forklaringsforsøg vil vist blive vand på vores mølle.

    Kommentar by Arne Torp — 17. marts 2013 @ 18:26

  13. Fine indlæg, tak for det og falkeøje har ret. “Det er en forbrydelse, politikerne har begået mod det danske folk!”
    Vedr. analyse, tror jeg Black Watch har delvis ret. Det er derfor jeg konstant skriver, at der intet er at gøre. Og Anna dum som en dør og stampesinken har intet lært.

    25 % af verdens befolkning praktiserer islam, og der bor flere muslimer i Tyskland end i Libanon. Rusland har flere muslimske indbyggere end Jordan og Libyen tilsammen. Kulturernes sammenstød i Europa er i fremtiden uundgåelig, og den sociale nedsmeltning der vil ske i forbindelse med de nationale fællesskabers sammenbrud åbner op for oprør og opgør, der er fuldstændig uforudsigelige. Men borgerkrig tror jeg dog ikke på.

    Politikerne og kulturelitens ideologiske forførelse af en danske befolkning der er i fuld gang for tiden kan ikke fortsætte meget længere, fordi de sociale konsekvenser som følge af multikulturen er for tydelige.

    Hvis mennesket mangler selvtillid, selvfølelse og selvagtelse, og derfor ikke føler, at det behersker omgivelserne, så slår det om i frustrationer, had og vrede mod omgivelserne. Som Freud skriver et sted, når kulturen bryder sammen overtager vilddyrene samfundet. Eller noget i den retning.

    Det er derfor samfundet er i moralsk opløsning. Både på gaden og desværre også i hjemmet – det er tragedien. Ghettoerne er monument over en tid i forfald, fordi de danske politikere stort set har givet op med at styre samfundet og lader det sociale liv forfalde for at tilgodese en multikulturel udvikling som de ikke kan styre.

    Af frygt for ikke at fremstå som gode og medmenneskelige med den rette indstilling til verdens fattige, lader disse godhedspolitikere – kulturkriminelle – Danmarks døre stå åbne, så alverdens indvandrere fra de forskellige verdensdele forsat kan søge til Danmark. Det er derfor asylpolitikken er lempet for 2013.

    I stedet for at erkende at udviklingen ikke kan fortsætte, fordi den sociale orden er i voldsomt forfald med vold, kriminalitet og bandehærgen, som Danmark aldrig har kendt til i det omfang, fortsætter disse kriminelle godhedspolitikere og samfundsanalytikere af enhver art – sociologer- filosoffer og historikere – med at fortrænge problemerne og forsvare udviklingen. Også fordi pressen svigter fundamentalt.

    Og da EU – vist nok i 2014 – vil overtage indvandrerpolitikken gør det situationen helt overskuelig, for en forandring vil reelt betyde et opgør med EU og Schengen aftalen, hvilket stort set er politisk umuligt.

    Det egentlige problem ligger også biologisk set dybere, fordi som den østrigske filosof og adfærsdsforsker Konrad Lorenz har afsløret: mennneskets instinktive dyriske aggressionsdrift ligger til grund for det menneskelige åndsliv og derfor kulturens udvikling eller mangel på samme. Eller sagt på en anden måde. Aggressionsdriften skal ikke undertrykkes i kulturen, da den er forudsætningen for åndslivets udfoldelse.

    Derfor kan kultur og biologi ikke adskilles, og derfor er katastrofen i det europæiske kulturoprør, som vi ser i forbindelse med multikulturen, at menneskets stærke og medfødte behov for identitet, oplevelse og helhed fornægtes i relation til historien og slægtens erfaringer. Kort sagt. Mister menneskets sine traditioner og sin identitet med samfundet og fornemmelsen af at være en del af et folk, får det voldsomme konsekvenser for samfundet.

    Kommentar by machiavelli — 17. marts 2013 @ 19:26

  14. Borgerkrig? Den er da vist allerede igang.
    Almindelige borgere kan ikke gå i fred. De bliver visiteret. Boligområder bliver krigszoner med åben skyderi på gaderne.
    Personer bliver forsøgt dræbt bare fordi de mener noget andet.
    Jo, det ender som i resten af verdenen og Europa.
    Europæisk forår.

    Kommentar by Peter — 17. marts 2013 @ 19:39

  15. @machiavelli

    Fint indlæg.

    “en forandring vil reelt betyde et opgør med EU og Schengen aftalen, hvilket stort set er politisk umuligt.”

    Der er jeg lidt uenig, i hvert fald hvad angår Schengen. Jeg tror der er stemning i flere lande for at stoppe Schengen, og det er måske bare et spørgsmål om tid før de første lande sætter Schengen ud af kraft. Schengen har været midlertidigt suspenderet før for nogle landes vedkommende. Problemet er bare at sådanne tiltag ikke løser de voksende problemer som allerede befinder sig indenfor landets grænser.

    Men eller har du nok ret i dine mørke betragtninger.

    I øvrigt har britiske Labour igen indrømmet fejl ifb. med udlændingepolitiken:

    MailOnline 6 marts 2013 – Labour let too many low-skilled migrants into Britain, admits Miliband as he promises to give local people ‘a fair crack of the whip’

    Kommentar by Balder — 17. marts 2013 @ 19:55

  16. Denne blødhed over for Danskere der har stemt på enhedslisten er til at kaste op over,lad socialisterne smage deres egen medicin lad de retarderede invandere udfolde sig og når socialisterne er i knæ kan de udskrive folketingsvalg,det er underligt at dødsstraffen er afskaffet i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 17. marts 2013 @ 20:29

  17. Tænk at nogen har lukket næsten en halv million mennesker ind, hvorved befolkningen er vokset unaturligt i uønsket urolig retning, ovenikøbet med en uintegrerbar mellemøstlig kultur der i dens hjemlige egne har ligget i koma i utallige år. Mange af disse folk er jo fra støvede mafia-agtige steppeklaner og derfor slet ikke opdraget til at begå sig i et moderne civiliseret samfund, det her er skandaløst og helvedes uklogt, for ikke at sige uanstændigt overfor det danske folk. Imens sidder vor sølle pjosk af en justitsminister i politisk samråd på Borgen og ter sig fjoget med et skævt smil, mens han kigger op i loftet og sludrende hælder vand ud af ørerne ang. indvandrerbanders terror som rager det hele ham en høstblomst. Vi har desværre pt. de politiske ledere vi fortjener, en bande usle amatører totalt uegnede til at regere et land som dette der altid har været vant til stabilitet, sammenhold og tillid. Alt det er idag smidt på gulvet og vi må hele tiden starte forfra, med hver ny islamistisk rolling der kommer til.

    Kommentar by Lars B — 17. marts 2013 @ 23:07

  18. Til Arne Torp, Machiavelli – Multikultur betyder også opsplitning og manglende sammenhængskraft i samfundet og et oprør fra de nye generationers side vil ikke få den rette effekt – der er kva multikulturen alt for mange modsatrettede interesser og man vil ikke kunne samles om “den rette vej”, men komme til at bekrige hinanden og blive nødt til at danne sine egne alliancer og enklaver hvor man kan opretholde en form for liv og eksistens.
    Ps. Jeg har for nyligt læst den danske biografi om den originale italienske Machiavelli – spændende og interesant læsning.

    Læs evt. også den fine bog om Kaptajn Borgelin (udgivet af datteren Ann-Mari Borgelin) og det danske kompagni soldater (200 mand) udsendt af Danmark i Estland i 1919 – “Hvor Dannebrog faldt ned”. – Kampen mod de røde bolshevikker i den russiske borgerkrig deltog vi også i – Bogen er en erindring fra denne kaptajn – han kommer med betragtninger, som direkte kan føres over på det der sker i dag og hans klarsyn er rystende læsning – Vi lærer aldrig af vores fortid og styrer konstant mod ragnarok og mod “lyset” igen – op og ned – frem og tilbage – Lige nu er vi på vej ned i ragnarok og “deep down in the hole”! Men nogle vil overleve – men hvem – vores børnebørn?? Måske….

    Kommentar by Black Watch - Nemo Me Impune Lacessit — 18. marts 2013 @ 00:11

  19. @ Lars Findsen På Crack

    Det er helt rigtigt, at det er et udtryk for katastrofalt ringe dømmekraft at løse problemerne ved at anerkende klanledernes autoritet. Det er lige så inkompetent som det PET har gang i med imamerne. Og Fyns Politi med Asmaa.

    Busselskabet Movia har i mange år haft det problem, at natbusserne til Tingbjerg ustandseligt blev overfaldet. Man løste i første omgang problemet ved ikke at standse ved fire stoppesteder i Tingbjerg, men det holdt åbenbart ikke. Siden begyndte man at udbilde sig, at chaufføren skulle sidde i et plexiglasbur, der beskyttede mod røvere. – Da man var længst inde i de planer, var der imidlertid et lyst hoved, der fik en idé:

    Man ansatte tørklædebærende, muslimske kvinder til at køre natbus til Tingbjerg.

    Og vil du tro – siden har der ikke været et eneste overfald! Heureka! råber de i Movia. I stedet for at optrappe er Movia lykkedes med at nedtrappe. I selskabets selvforståelse.

    For det er ikke socialt acceptabelt at overfalde tørklædebærende kvinder i Tingbjerg. Og det har Movia udnyttet optimalt.

    På samme måde havde jeg en nabo, der havde vanskeligheder med at forhindre nogle muslimske unge i at klatre ind i den gatede gårdhave på Vesterbro. De ville kort sagt blæse på, hvad han sagde. “Men så fik jeg en idé, der virker! Jeg gik bare ind i den somaliske forening herovre i gaden og hentede een af de voksne dér. Ham skulle de nok rette sig efter!” Smart, mente han selv. “Nå, det synes du måske ikke?” sagde han derpå, efter at have aflæst mit ansigtsudtryk.

    Jo. Det virker. Og det behager i den grad imamer, familieoverhoveder, og andre don’er når vi kommer til dem og beder om “hjælp”. Men det er rystende dumt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 18. marts 2013 @ 00:17

  20. apropo ghettoer kunne uriasposten måske lave et interview med ham her, han har da set lidt af hvert: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/03/17/132308.htm

    Kommentar by per — 18. marts 2013 @ 00:47

  21. Ingen ordentlige mennesker kan i længden udholde, at leve i-slam.

    Foragt krigsideologien og forbyd lortet i det offentlige rum.

    Kommentar by Iznogut — 18. marts 2013 @ 03:00

  22. “Det er helt rigtigt, at det er et udtryk for katastrofalt ringe dømmekraft at løse problemerne ved at anerkende klanledernes autoritet. Det er lige så inkompetent som det PET har gang i med imamerne”

    Ja selvfølgelig, det er ikke engang værd at diskutere. Men alle sutterne ligger under for denne humanitets – og godshedsideologi så man er ved at brække sig. Jeg ved ikke hvor intelligensen er blevet af. Som en ministeridiot sagde, da han fik at vide fra en DF,er at der kommer for mange indvandrere til Danmark: “Jeg kalder det humanitet.”

    En så tankeløs, uintelligent og dum bemærkning at jeg var ved at blive kvalt i kaffen, der ændrede kurs i halsen og var på vej ned gennem luftrøret. Det viser simpelthen, at der ingen rationel tankeproces er tilbage i Europas politikere. Man kan naturligvis ikke føre politik på godhed.

    Men idéen om at sætte mennesket i centrum har skabt en godhedsideologi, som udøver den sociale funktion at gøre befolkningen til gode mennesker, en ideologi, som bruges til at banke befolkningen på plads i relation til multikulturen og indvandringen.

    Samtidig har denne idealisering af det menneskelige ført til en forskydning fra samfundshensyn til individhensyn og dermed undergravet forståelsen for fællesskabet som den overordnet ramme.

    Resultatet vil uundgåeligt føre til en forøgelse af det, vi allerede ser i dag, en psykisk effekttilstand, der viser sig ved en driftsmæssig stigning af aggressioner og had, der i længden ikke kan holdes nede og som i sidste instans vil medføre en stigende opløsning af den sociale orden. Eller sagt på en anden måde: et samfund i moralsk opløsning.

    Alle disse politikere og godhedsidioter burde stilles til ansvar for deres gerninger, når tingene for alvor løber løbsk. Men interessant er det.

    Som en total svagtbegavet superidiot og tosse Harald Engberg-Pedersen, fhv. højskoleforstander og programchef i Danmarks Radio, repræsentant for Dansk Flygtninghjælp i Flygtningenævnet udtalte til BT:

    “Danmark hverken kan eller skal være nationalstat i den betydning, vi hidtil har kendt. “På længere sigt er det utænkeligt, at de fremmede ikke vil brede sig over de relativt mennesketomme områder i USA, Vesteuropa og såmænd også Østeuropa. Der er, set pr. kvadratmeter, stadigvæk utrolig mennesketomt.”

    Jeg skummer endnu. Her taler kultureliten, dem som på grund af utrolig dumhed og uvidenhed om, hvad der holder et folk samlet fører Danmark lukt ud i det nationale selvmord. Hvis jeg havde været ung, så havde jeg uden tvivl tænkt når opgøret kom: “op ad muren med dem.”

    Kommentar by machiavelli — 18. marts 2013 @ 04:11

  23. Til EH og LFPC

    Jeg tror altså ikke Tina Magaard mener det positivt, at der ikke siden har været nogen problemer. Jeg læser det netop som, at hun anfører det som et problem, at man må gå til mafia-bosserne for at få fred. Hun har jo før været inde over problemer med islam og anskuer vel netop ghetto-problemet ud fra en dansk vinkel.
    Altså hér forstået som at måtte tackle et problem på en meget udansk måde, for at få fred fra disse drenge. Noget som ikke er holdbart i længden.

    Ja, sådan læser jeg det.

    Kommentar by Peter Andersen — 18. marts 2013 @ 04:34

  24. 10 Lars Findsen Jeg læser ikke hendes udtalelser som at hun betragter forløbet som en “succes”. Hun har som hun siger ‘løst problemet for sig selv som person’ – dermed siger hun jo samtidig at problemet stadig er det samme for alle andre. Hun fortæller blot hvad hun konkret har gjort – jeg mener ikke at hun prædiker at hun har fundet de vises sten af den grund. Hun rapporterer bare. Hun kan formodentlig fortsat heller ikke solbade i de grønne områder. Og hun flytter nok derfra igen ligesom Camilla Bundgaard og dennes veninde – før eller siden. For ingen kan holde ud i længden at have mistet sin frihed og tryghed når man engang har kendt til dem.

    Kommentar by M — 18. marts 2013 @ 04:42

  25. Nå nu sagde Peter Andersen det samme i mellemtiden så jeg ku ha sparet mig…

    Kommentar by M — 18. marts 2013 @ 04:44

  26. @Black Watch Jeg forstår dine betragtninger, men jeg tror ikke du har ret i, at et retsopgør, også denne gang, løber ud i sandet.
    Den degenererede klasse har forvoldt alt for megen skade. Faktisk har den begået historiens største forræderi. Det hverken kan eller må gå ustraffet hen.
    Jeg ved godt at tanken om langvarige fængselsdomme end ikke har strejfet hverken de radikale eller andre medlemmer fra denne klasse, men flere og flere mennesker i befolkningen er begyndt at ytre ønske om straf til de skyldige – så det bliver en brat opvågnen.

    Kommentar by skræp — 18. marts 2013 @ 06:22

  27. Skal man forstå Maagaards indlæg således at de ældre muslimer kontrollerer de unge?For så er det nok en god ide, at vi begynder at tænke over at udvise hele familier.

    Kommentar by Sigwar — 18. marts 2013 @ 08:15

  28. Black Watch (#18): Tusind tak for din henvisning til Borgelins erindringer! Vidste ikke de var blevet genudgivet. Har du læst Niels Jensens “For Dannebrogs ære” om frikorpset DBAC, som under ledelse af Borgelin og de Hemmer Gudme ydede så uvurderlig indsat under den estiske frihedskrig? Niels Jensen kalder Borgelins bog for ’selvforherlingende’ (eller noget lignende). Hvad er dit indtyk?

    Kommentar by Martin Kasler — 18. marts 2013 @ 10:29

  29. Et godt råd til alle rigtige Danskere, er at bevæbne
    sig og sin familie med skydevåben og andre former for
    beskyttelse! De Danskere der forventer hjælp fra politi,
    domstole og politikere, vil få en brat opvågning.

    Selv glæder jeg mig til regningen for Danmarks og Danskernes
    store kvaler skal afleveres til de skyldige politikere og deres
    hjælpsomme venner på venstrefløjen(inclusiv politiet)

    Fængsel på livstid burde være minimum.

    Danmark længe leve!

    Kommentar by Jesper — 18. marts 2013 @ 14:52

  30. Martin Kasler. Tak for det. Nej jeg har ikke fået læst denne – men har den bestilt på biblioteket nu. Mht. min mening om Kaptajn Borgelin og hans erindringer synes jeg den giver et fint indtryk og billede af den tid han levede i som en yngre mand i “sin bedste alder”. Mit indtryk er, at han var klar over sit potentiale og skråsikker målrettet omkring at gøre en forskel og yde sit bedste – det var man sikkert nødt til for at bestride den rolle han fik med opgaven. Han havde tilmed overskud til at reflektere over de daglige oplevelser og ikke mindst over hvad der forårsagede og hvad det betød for helheden i et givet samfund – her datidens Estland og Danmark i sammenlignelighed, socialt, politisk, økonomisk og almenmenneskeligt. Med hans daværende ståsted politisk på højrefløjen har han efter min mening med faktisk ganske få sætninger sat mange ting på plads – uanset om man er enig i dette eller ej – Jeg synes han havde et klarsyn og dem der kan eller har det – bliver ofte trynet og nedgjort af dem der ikke er enige. Jeg tror han var et stolt men realistisk menneske og godt vidste at han havde gjort en forskel – så udtrykket fra Niels Jensen, at han var `selvforherligende´, tager jeg fra den positive side – der er ikke grund til at “sætte sit lys under en skæppe” hvis man føler man har gjort det godt og mener man har ret – individuel karisma og “drive” er nu engang nødvendig hvis man vil opnå lidt mere end gennemsnittet – det har vist alle ledere, tænkere, kunstnere, politikere osv. altid haft som deres kendetegn – både “the good the bad and the ugly” alt efter temperament og overbevisning.
    I øvrigt er sådanne erindringer jo også udtryk for og farvet af den givne persons karakteregenskaber og den samtid denne levede i – Tag f.eks. Charles De Gaulles erindringer, som også på mange måder er selvhævdende og forherligende – det må erindringer vel på sin vis jo være i en eller anden udstrækning – men det afhænger jo af øjnene der ser og beskuerens tilgang til emnet.
    Anledningen til at jeg læste Borgelins erindringer skete bl.a. pga. sammenhængen med Skytteforeningerne og Ryslinge Højskole, hvor han var delingsleder i undervisningen af skytterne i denne del af DK.

    Læs evt. “bogen” – “Sablen og den bløde hat”, Højskolerne og forsvaret af Danmark 1864-1920,
    som er en projektbog i forbindelse med en afgangsopgave i cand mag historie. Der behandles hele skytteforeningerne, højskolerne og det politiske system omkring den tid m.m. (ca. 1860´erne – 1920´erne). Emnet har ikke været behandlet i bogform/udgivet siden 1913-16.

    Håber Martin, at du mine betragtninger er dækkende?

    Kommentar by Black Watch - Nemo Me Impune Lacessit — 18. marts 2013 @ 16:37

  31. Skræp – med bagrund i den uhyrlige 2. Verdenskrigs følger på globalt og hjemligt plan – burde man dengang have reageret og handlet anderledes mod alle forræderne i DK – en konsensus som de nutidige forrædere stadig tror sig dækket ind under, sådan at de ikke frygter for deres handlingers resultater og konsekvenser for dem selv. I mange år er vi især i DK accepteret, at man gratis kan have utopiske ideer og føre dem ud i livet for andres penge og for andres liv og helbred – også selv om diise ikke er enige eller med mulighed for at medbestemme herom – man har jo selv kunnet få ret til at definere vort samfunds godhedsniveau via løgn og manipulation på alle planer!
    Når 2. Verdenskrig ikke kunne føre til et retfærdigt opgør med misæderne – så tror jeg ikke nutidens kommende ragnarok vil føre til et retsligt eller retfærdigt opgør – det vil der aldrig blive sammenhold omkring – Denne verden er så absolut så uretfærdig den kan blive – det har den altid været og det fortsætter… Men kæmpe imod det skal man også selv om det er omsonst – “to die hard”!

    Kommentar by Black Watch - Nemo Me Impune Lacessit — 18. marts 2013 @ 16:48

RSS feed for comments on this post.

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 

 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper