17. juli 2007

Tour de France med børneværten Huxi Bach og cyklisten Svend Auken

Vil man følge Tour de France i radioen, så er man overladt til P3, der dækker etaperne live med et fire timer lang program med Maja Rosager og Huxi Bach som værter. Sidstnævnte taler som om han var vært på et børneprogram, og det gør det selvfølgelig ikke bedre at han absolut intet ved om sport, cykling eller Tour de France.

Det var egentligt ikke meningen jeg ville bashe Huxi (hvad f….. er det for et navn?) her på siden, for hans barnligheder er for så vidt apolitiske. Men igår var der hviledag på touren, og før jeg nåede at skifte kanal kom jeg for skade at overhøre et interview med cyklisten Svend Auken.

Efter et par minutter havde han talt sig varm, og pludselig drejede det hele sig om truslerne mod demokratiet, den ‘autoritære’ Fogh, og om de politiske tilstande i Frankrig. Sarquzy’s magtfuldkommenhed var problematisk og kunne føre noget kriminelt med sig, for som han sagde, så mindede Nicholas Sarquzy en del om Napoleon – de var eksempelvis ikke særligt høje…

  • Cubavenner.dk – Svend Auken (195+ cm): En påskeaften i Havanna med Fidel Castro.
  • Oploadet Kl. 11:19 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer

    16 Comments »

    1. Hvordan Huxi Bach kan optræde i det ene program efter det andet på både radio og tv forbliver en gåde for mig. Manden er simpelthen talentfri zone – han har ikke antydningen af humor, intelligens eller radio/tv-tække i sig. Måske har han familiære bånd til DR-cheferne, eller hans far er en stor kanon. Et eller andet må der ligge bag. Man kunne tage en hvilken som helst person fra gaden, og vedkommende ville øjeblikkeligt gøre det bedre end denne personage.
      Jeg hørte også Svend Auken i går, mens jeg var ude at handle. Jeg havde også lidt svært ved at se, hvad han havde med cykling at gøre, men så kom det: Han cyklede ofte rundt på de københavnske gader og stræder, og derfor er han selvfølgelig selvskreven som cykelekspert i DR. Nej, det hænger selvfølgelig sammen med, at journalisterne gerne vil promovere hans politiske synspunkter, og så finder de et eller andet latterligt påskud.

      Kommentar by JanChris — 17. juli 2007 @ 14:07

    2. Svend Auken (hvad f….. er det for et navn?).

      Hele den flok øgleyngel havde jo oprindeligt slet ikke noget familienavn, og så “tog” de navnet Auken.

      Kommentar by Nicolai — 17. juli 2007 @ 17:57

    3. “Sarquzy’s magtfuldkommenhed var problematisk og kunne føre noget kriminelt med sig, for som han sagde, så mindede Nicholas Sarquzy en del om Napoleon – de var eksempelvis ikke særligt høje…”

      Der er noget sært frenologisk over Aukens visdom ;-)

      Kommentar by +M+ — 17. juli 2007 @ 19:07

    4. Skarven Svend AUken, er et forkælet barn, der har levet på livslang forsørgelse i folketinget.
      Når noget går den meningsforskruede familie imod, så vrænges der ansigt på bedste mopnings skolevis fra formandsstolen i folketinget !
      Godt eksempel for vores kamp imod mopning i de danske folkeskoler.
      Sjatpissende afskum, der strinter vores folketing til…
      Stuerene bliver de aldrig !

      Kommentar by li — 17. juli 2007 @ 21:17

    5. Hvis der endelig skulle være en politiker der skulle inviteres i Tour de France radio-studiet måtte det da være Nyrup da han om nogen anden vækker associationer til kombinationen Frankrig og cykling.
      Personligt savner jeg Mader og Leth på tv og må i de stunder søge tilflugt til sider som denne
      http://www.totaltiorden.dk/citater/list.php/92/author/0/10

      Kommentar by Den kutteklædte Hævner — 17. juli 2007 @ 21:30

    6. Hvad siger det om Socialdemokratiet, at en af partiets førende politikere beskylder en demokratisk og folkevalgt fransk præsident for magtfuldkommenhed og autoritære tilbøjeligheder, altimens han tager på pilgrimsrejse til Cuba for at kysse en kommunistisk diktator i røven?

      Hvorfor har socialdemokrater så svært ved at bekende sig til demokratiet? Hvorfor bliver de så fjerne i blikket, når snakken falder på den totalitarisme, der ligger til venstre for midten? Hvorfor kan socialdemokratiske folketingspolitikere her i 2007 finde på at tage en forbryder som Lenin i forsvar?

      Helle Thorning-Schmidt (kommer hun nogensinde hjem fra ferie?) kan ligesågodt erkende, at partiet ideologisk er havnet på historiens losseplads og så lukke butikken. De tomme flasker kan hun stille udenfor døren.

      Kommentar by S — 17. juli 2007 @ 23:13

    7. @3 S
      Godt sagt…
      ;-)
      Vi skal ikke finde os i flaske tyraniet!!!

      Kommentar by li — 18. juli 2007 @ 00:31

    8. Pludselig blev 3 til sex ;-)

      Kommentar by li — 18. juli 2007 @ 00:34

    9. Iflg. Wikipedia er Huxi Bach (født 1978 i Århus) døbt Christian Bækgaard Bach.

      Han har opdaget (måske kun denne ene ting:) at er er penge og karriere i eksotiske navne. F.eks. er jeg selv solidt anbragt på toppen af en forside, http://www.landsbytossen.dk , og der stod jeg næppe, hvis jeg hed Christian Hansen.

      Med venlig hilsen fra mig og min hustru, Orna Karbunkel-Schneckelfritz.

      Kommentar by Crass Børsting — 18. juli 2007 @ 09:35

    10. Jeg tror vi ser vidt forskelligt på hvad der er en totalitær og sort regering.

      Når du engang bliver voksen ser du sikkert også forskellen.
      Dem der stod bag over 100 milioner døde mennesker, er DIN regerings helte, til det kan jeg så kun tilføje se det er en sort og totalitært tænkende regering.

      Kommentar by whodares "islam skaber tabersamfund" — 18. juli 2007 @ 17:03

    11. @ bjlindhard

      “Fogh er autoritær, han er nærmest totalitær med drageånde og skyer ikke nederdrægtig personforfølgelse af anderledes tænkende…”

      og

      “Svend Auken har den råstyrke, der skal til for at lede et stort parti…”

      Du ville have haft en stor karriere i Goebbels’ propagandaministerium, bette ven !

      Kommentar by DaLi — 18. juli 2007 @ 20:54

    12. Svend Auken er en af de få politikere, der gentagne gange er taget i direkte løgn. Jeg glemmer aldrig, da han i en valgkamp på klingende norsk citerede Norges statsminister Thorvald Stoltenberg for at have sagt ” Sven kan du ikke lukke kjeften på ham Uffe (Ellemann)”. Det kedelige var, at Stoltenberg aldrig havde sagt det det, og dementerede det kraftigt bagefter.

      Vi kan sige socialdemokratiet tak for en del, men de har intet nyt at byde på, og det er så ligemeget om det er Helle Thorning-Smidt, Sven Auken, eller Ritt Bjerregård der står i spidsen for det. Det er ligemeget hvem skytten er, når bøssen er tom.

      Kommentar by PeterK — 18. juli 2007 @ 23:08

    13. @9 Crass Børsting

      Efter at have læst dit nyhedsmedie vi dit navnelink må jeg tilstå, at dette er den eneste sande avis i kongeriget Danmark. Det beskriver nemlig hvad politik egentlig består af.
      Og sportsreportagerne leveres bedre end en børnetimeprædikant og en afdanket fagforeningsdiktator.

      Dette blad er i sandhed Dagglad Bagblad! Og det kunne DR lære meget af.

      Kommentar by Dansk Realist — 19. juli 2007 @ 21:34

    14. Jeg undrer mig mig noget over, hvorvidt det dér var et forsøg på faktisk at besvare mit indlæg, eller om det var endnu et barnagtigt intellektuelt bøvs, som hverken forsøger eller er i stand til at underbygge de mange skældsord med noget, der blot tilnærmelsesvist ligner fakta.

      Hvorfor er Auken en stor “leder” mens Fogh er “autoritær”? Hvad er den præcise forskel?

      For mig fremstår dine indlæg som pre-pubertære, kravlegård-egalitære udladninger; Man kan ikke kritiseres hvis man ikke har magt (Auken) og man skal kun kritiseres hvis man har magt (Fogh).

      Kommentar by DaLi — 20. juli 2007 @ 10:27

    15. “Det er hjernevask under temaet sex, magtmisbrug og menneskelig fornedrelse og burde retteligen behandles som en regulær kriminalsag”

      Her er du i det mindste lidt i tråd med resten af den desperate sorte, sorte venstrefløj;

      Folk der er uenige med jer er KRIMINELLE, de skal sagsøges, politianmeldes, retsforfølges. Det retlige grundlag? At de er uenige med de frelste få på venstrefløjen. Og den slags skal STRAFFES !!! Velkommen til Leninismens, Marxismens, Nazismens wunderbar’e fascistiske undertrykkelse af fri debat.

      I det mindste gør I det klart at i er antidemokrater. Og dét er altid noget, ikke ?

      Kommentar by DaLi — 20. juli 2007 @ 10:31

    16. “Det er hjernevask under temaet sex, magtmisbrug og menneskelig fornedrelse og burde retteligen behandles som en regulær kriminalsag. Men politiet står selv i lort til knæene.”

      Er det idelogien islam der her omtales ? og vores politi i slam, til knæene!

      Kommentar by li — 20. juli 2007 @ 21:58

    RSS feed for comments on this post.