24. september 2007

Religionshistoriker: “Konvertitterne er meget optaget af at være rigtige muslimer.”

Havde unge danskere i stor stil meldt sig ind i Indre Mission, så havde forskere næppe fortalt at de ikke var rabiate, men blot “meget optaget af at være rigtige” kristne. Desuagtet, så rækker apologien som en skrædder i helvedet… Fra Teenagere vælger islam.

“Islam har fået rigtig godt fat i danske unge. Omkring hver tredje dansker, der i dag konverterer til islam, er mellem 14 og 19 år. Og omkring 80 procent af de danskere, der skifter fra kristendom til islam, gør det, før de fylder 30 år.

Det viser resultatet af en spørgeskemaundersøgelse med 178 konvertitter, der kommer i en ny bog, ‘Nye Muslimer i Danmark’, som udkommer i oktober.

[…]

»Konvertitterne er meget optaget af at være rigtige muslimer. I at overholde alle ritualer og vide, hvad der er haram og halal (forbudt og tilladt, red.),« siger hun. Forskernes undersøgelser viser, at 80 procent af konvertitterne beder dagligt. Seks ud af ti overholder reglen om at bede fem gange dagligt.

De to forfattere understreger, at det – ligesom for etniske muslimer – kun er et mindretal af konvertitterne, der bliver rabiate.

At dele verden op i haram og halal, og leve på basis af regler skrevet for 13-1400 år siden er for mig at se rabiat. Meet Rasmus aka Salah El-Din, Dansk konvertit: »De utro skal stenes«.

“Er demokratiet så uforeneligt med islam?

»Ja, i den forstand, at i et demokrati kan lovene hele tiden laves om. I en islamisk stat er lovene bestemt af gud.«

Hvad så, hvis folk er uenige i disse love?

»Både jøder og kristne skal kunne bo og arbejde i staten, men de skal respektere lovene.«

Hvad, hvis nogle folk bliver uenige med kaliffen og sviner profeten til?

»Så vil de blive smidt i fængsel.«

Og hvis nogen tegner profeten på en nedladende måde?

»Det vil højst sandsynlig føre til piskeslag. Man kan ikke svine den person til, som hele staten bygger på.«

Skal utro kvinder stenes i den islamiske stat?

»Ja. Men kun hvis tre troværdige vidner har set det. For det er vigtigt at forstå, at man ikke ryger i helvede, hvis man er blevet stenet. Hver sten renser ens liv efter døden. Det er hele pointen.«

[…]

Skal bøsser straffes i en islamisk stat?

»Det vil jeg tro. Med fængsel måske.«

Går du ind for at dræbe jøder?

»Der står i koranen, at man skal dræbe jøder, hvor end man finder dem. Men det er kun jøderne i Palæstina. Ikke jøder i andre lande. Koranen siger, at man skal føre hellig krig, hvis et muslimsk land bliver angrebet. Det er netop sket i Israel.«

Mener du så også, at man burde føre hellig krig mod de allierede i Irak?

»Ja.«

[…]

Har du selv overvejet det?

»Ja, det har jeg overvejet flere gange.«

[…]

Må man godt slå sig selv ihjel i en højere sags tjeneste?

»Selvmord er som udgangspunkt dybt forkert. Men ifølge koranen kan det være lovligt, hvis man ikke har andre muligheder, og det ikke går ud over civile.«”

  • 24/9-07 Nyhedsavisen – Rasmus er klar til hellige krig for islam.
  • 13 Comments »

    1. Apropos det sidste:

      “og det ikke går ud over civile”

      Så har islamisternes store forbillede, Qaradawi, fastslået at der ingen civile er i Israel, INGEN. Eller med andre ord, så er der frit lejde for en hvilken som helst Rasmus aka Salah El-Din til at dræbe jøder, så længe de bare bor i Israel. Selv hvis Rasmus dræber et spædbarn på en cafe i Tel Aviv med en issyl, så er han alligevel sikret en plads ved Allahs side med 72 sexhungrende jomfruer stillet til sin rådighed.

      Fredens religion?

      Kommentar by Mackety (Islamofob) — 24. september 2007 @ 12:28

    2. ->1

      Det er også en udbredt opfattelse at ingen vantro er civile. Læg altid mærke til hvor eksplicit der tages afstand fra drab på civile, og hvem der er civile.

      London Islamist: No Civilians Under Islamic Law

      http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=16628_London_Islamist-_No_Civilians_Under_Islamic_Law&only

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 24. september 2007 @ 13:11

    3. Da jeg sad og læste intereviewet med “Rasmus” i formiddags tænkte jeg, at hvis jeg arbejdede sammen med ham, ville jeg ikke vide, hvad jeg skulle tale med ham om.
      Hvis ikke han dækkede sig ind under begrebet “religion/islam” ville han jo blive betragtet som rablende gal.

      Kommentar by hma — 24. september 2007 @ 13:25

    4. Er det lovligt i DK at sige man vil dræbe andre, om det så er her i landet eller i israel (som han godt nok bruger den engelske kolonimagts ord palæstina om, men hvad pokker islam og hjerne høre sjældent sammen)

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 24. september 2007 @ 13:41

    5. 3

      Hma

      Jeg har lagt mærke til at nogle konvertitter er karakteristiske ved netop at være lige så intolerante, uforsonlige og firkantede som omtalte konvertit. Han er jo fuldstændig sort/hvid mentalt set og ingenting uden sit snævre religiøse korset. En svag personlighed i religiøs rustning. Han minder meget om den konvertit der i sin tid blev interviewet i BUPL’s fagblad, Børn & Unge. Han var (og er vel endnu) medlem af Hizb ut- Tahrir og ville i øvrigt ikke lukke den kvindelige interviewer ind i sit hjem, før hun havde dækket sit syndige kvindehår under et religiøst tørklæde.

      Kommentar by Janne — 24. september 2007 @ 13:55

    6. Islamkonvertit, se under Hjernebetændelse.

      Kommentar by Dansk Realist — 24. september 2007 @ 14:02

    7. De unge konverterer til islam?

      Tja, så står det unægtelig dårligere til end jeg frygtede med ungdommens sløvsind og fordumring..
      Jo mere man er mental dværg, desto højere går man op i islams budskaber.

      Mike

      Kommentar by Onion — 24. september 2007 @ 16:19

    8. #7. Tja, du fremstår nu ikke selv som et åndeligt fyrtårn!
      Ikke dermed sagt at du ikke kan være en flink fyr og alt det der men hvorfor kommentarer på 8 årig’es niveau, som feks. Hvorfor ikke lige smide nogen atombomber på DR”?? Osv osv

      Kommentar by PB — 24. september 2007 @ 18:42

    9. Jeg stødte igrå ved et tilfælde på en video fra en lidt usædvanlig konvertit.
      En liberalistiske konvertit der her plæderer for hvorfor muslimer i USA skulle stemme på en ærkeliberalistisk kandidat:
      http://www.youtube.com/watch?v=UGfG9k1BR4I

      Her ser vi en konvertit der åbenbart ikke har læst koranen grundigt nok siden han fremstår helt sympatisk med sit lev og lad leve frihedssyn.

      Mange af hans egne vil nok mene at han er en værre forræder imod Muhammeds “herren-menschen lære”

      Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 24. september 2007 @ 18:48

    10. [satire begynd]
      Århus Teater, programmet Selvsving, og nu Rasmus (Salah El-Din) – dansk satire er ustoppelig.
      [satire slut]

      Kommentar by Mallebrok — 24. september 2007 @ 19:19

    11. Nu har man som bekendt aldrig held med at få svar på konkrete spørgsmål til islamofilerne, så dette tankeeksperiment er helt hypotetisk:

      Forestil dig, at nogle herboende udlændinge du kender perifert og har besøgt flere gange, pludselig er borte en tid. Du møder en fælles bekendt og spørger ham hvad der er blevet af dem. Han svarer at de er gået hen og blevet “meget religiøse”, og er taget til deres hjemland for at fordybe sig i religionen for en tid.

      På samme måde hører du om en perifert bekendt dansker, at han er gået hen og blevet “meget religiøs” og rettroende inden for dette trossamfund.

      Spørgsmålet er nu: Hvad føler du helt, helt oprigtigt hvis religionen i disse eksempler er islam? Kan du uden nogen tvivl i dit sind erklære, at dine følelser i dette tilfælde er nøjagtigt det samme som hvis han var blevet buddhist, hindu, Jehovas Vidne, Indre Mission eller andet ikke-islam?

      Er dine umiddelbare følelser ifb. med “meget religiøs” de samme når talen er om islam, som for alle andre religioner? Hånden på hjertet?

      Egentlig heller ikke et spørgsmål man behøver noget svar på, men mere noget man kan opfordre de argumentresistente apologeter om at overveje i deres hjertes lønkammer.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 24. september 2007 @ 21:16

    12. 11.

      Hjertets lønkammer, Kære Lars F.P.C., det når disse mennesker ikke i kontakt med.

      For indgangen er spærret af relativismen.

      Lad os læse Vagn Lumbyes trilogi “Nordens Testamente” – som udkommer i morgen.

      Der kan vi (gen)finde vores rødder- og ikke i een af de 3 Mellemøstlige.

      Kommentar by vivi andersen (Islamofob) — 24. september 2007 @ 22:19

    13. Hver gang jeg hører om de danske konvertitter til islam, får jeg kvalme…og der bliver kun værre når jeg så hører de danske konvertitters holdninger og himmelråbende uvidenhed om den ideologi og den dødskult som de naivt og intetanende har meldt sig ind i.

      Jeg ser det som en falliterklæring af gigantisk format at vi ikke har rustet disse unge tilstrækkeligt i folke-skolen, i institutionerne og ikke mindst – derhjemme således at de kan modstå den slibrige og ulækre påvirkning som islam (og andre religiøse dødssejlere) udgør.

      Unge er altid mere radikale i deres holdninger end de ældre, sådan har det altid været, nok fordi de unge ikke har noget at miste ved at være radikal, at de kan på den måde markere deres egen identitet ved at udfordre de voksne og velsagtens fordi de unge ikke har tilstrækkelig livserfaring, historisk viden og kritisk tankeevne til at kunne gennemskue at pågældende ideologi er noget giftigt juks.

      Uanset årsag, mener jeg at der gøres alt for lidt for at bekæmpe islam i den vestlige verden, og det bliver værre og værre. Nu går den efter vores børn.

      Faktisk mener jeg der findes et støtte-netværk for forældre hvis børn er konverteret til hadets ideologi (læs: islam), et godt træk og jeg håber de får reddet et par af deres børn men det hjælper ikke på min kvalme hver gang jeg hører om danske konvertitter.

      Kommentar by Vantroende — 25. september 2007 @ 07:26

    RSS feed for comments on this post.