18. januar 2008

Jacqui Smith, engelsk indenrigsminister: Islamisk terrorisme er ‘anti-islamic’

Fra Daily Mail – Government renames Islamic terrorism as ‘anti-Islamic activity’ to woo Muslims.

“Ministers have adopted a new language for declarations on Islamic terrorism.

In future, fanatics will be referred to as pursuing “anti-Islamic activity”.

Home Secretary Jacqui Smith said that extremists were behaving contrary to their faith, rather than acting in the name of Islam.

Security officials believe that directly linking terrorism to Islam is inflammatory, and risks alienating mainstream Muslim opinion.

In her first major speech on radicalisation, Miss Smith repeatedly used the phrase “anti-Islamic”.

In one passage she said: “As so many Muslims in the UK and across the world have pointed out, there is nothing Islamic about the wish to terrorise, nothing Islamic about plotting murder, pain and grief.

“Indeed, if anything, these actions are anti-Islamic’.

  • Cepos.dk – Henrik Gade Jensen: George Orwell (foredrag, mp3; via Ulla Nørtoft Thomsen).
  • Oploadet Kl. 23:48 af Kim Møller — Direkte link8 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/5385/trackback

    8 Comments »

    1. hmmmm…..fancy fornavn. Fancy erfaringer:

      On the 19 July 2007 she admitted to smoking cannabis a number of times in Oxford in the 1980s. She at first stated her behaviour had been wrong, and urged people not to try it especially considering the side effects and alleged strengthening of cannabis that had occurred since that time. Later on in the statement, she made a virtue of her having smoked cannabis, as having “given her the experiences to understand that she wants crime tackled”.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Jacqui_Smith

      Kommentar by steen — 19. januar 2008 @ 00:14

    2. […]  Jacqui Smith, engelsk indenrigsminister: Islamisk terrorisme er ‘anti-islamic’ […]

      Pingback by Snaphanen » En anti anti-islamist taler ud — 19. januar 2008 @ 00:29

    3. Fantastisk! Det er ellers sjældent at støde på Newspeak i en så eksakt Orwellsk stil. Pas på med den cannabis siger jeg bare, den har flere psykoser på samvittigheden end man skulle tro :-(

      Kommentar by monse — 19. januar 2008 @ 04:15

    4. Nåååå…. så der er altså tale om “dyreværnsaktivister” !! ligesom den islamist der dræbte Theo van Gogh??

      En lort vil nu altid være en lort, uanset kaldenavnet.

      Og islam er islam.

      Og lort kan aldrig blive til lagkage, hvis substansen er af førstnævnte karakter, ingen vil spise den!!!

      Sprogforfalskning er hvad dette er. Om igen!! DEN er for langt ude.

      Kommentar by li — 19. januar 2008 @ 08:58

    5. Siger Jacqui Smith at det der står i koranen er hokus pokus? At den i virkeligheden bare er en børnebog om Anna, Lotte og Georg?

      At ordet vantro slet ikke forekommer i koranen? At der ikke står at vantro skal forfølges?

      Kommentar by Janne — 19. januar 2008 @ 10:34

    6. Det er bare endnu et eksempel på den omvending af sproget som islamisterne (og deres kollaboratører) også her til lands benytter sig af.

      respekt=underkastelse

      dialog=enetale

      fred=krig

      mangfoldighed=etnisk (religiøs) udrensning

      islamisk terror=anti-islamisk terror

      Dette ordforråd vil med garanti vokse i de kommende år. Indtil den dag hvor det ikke længere skønnes nødvendigt at iklæde sin retorik multikulturalismens klædedragt. Så smides sløret, og islamismen åbenbarer sit sande ansigt.

      Et ansigt fyldt med foragt og had.

      Kommentar by sora — 19. januar 2008 @ 11:09

    7. Hvordan passer følgende ind i Jacqui Smiths “logik” om at islamisk terrorisme er anti-islamic?:

      “Påfør dem krig, indtil hedenskaben ikke findes mere og Allahs religion hersker overalt”. Koranen sura 8.39.

      “Er Allahs jord ikke vid nok for jer, at I kan udvandre?”. Suravers 4.97.
      “De, som tror og udvandrer og med deres gods og med blod kæmper for Allahs sag, indtager den højeste rang hos Allah, og det er dem, som vil sejre. Suravers 9.20.

      Yderliggående muslimer mener, at islams sværd ikke kan erstattes alene af ønsket om kolonisering af vesten.
      Derfor griber de til vor tids sværd: TERRORISMEN

      Kilde: Hellig krig. Terror eller kolonisering?
      af Rolf Slot-Henriksen

      Kommentar by Johansen — 19. januar 2008 @ 11:56

    8. Det er præcis lamme køer som hende, der skal have kastet denne her i hovedet: http://blog.tv2.dk/codex_liber/entry190193.html#comment1062754

      Kommentar by voltaire — 19. januar 2008 @ 15:51

    RSS feed for comments on this post.