7. marts 2014

“Högerextremisterna.. är väldigt sexistiska”, lød det fra Mishra 2.0, der er mistænkt i voldtægtssag…

Umiddelbart efter Mrutyuanjai Mishra smækkede med døren overfor sine tidligere kampfæller i Sverigedemokraterna, blev han kontaktet af ‘Feministiskt Perspektiv’ (tidsskrift for partiet Feministiskt Initiativ, ledet af eks-kommunisten Gudrun Schyman), der i et eksklusivt interview lancerede ham som posterboy for multikulturen. Her forklarede han om baggrunden for sine tidligere aktiviteter i ‘dessa nationalistiska och antifeministiska arenor’, og tog afstand fra kvindesynet i højreekstreme miljøer, der ud fra en neokolonialistisk dagsorden ligefrem krævede assimilation, og hermed gjorde muslimer til vor tids jøder. Cirka.

Herunder lidt fra Tio frågor till Mrutyuanjai Mishra, der røg offline kort efter offentliggørelsen, da det kom redaktionen for øre, at Mishra har en verserende sag om voldtægt ved Malmö Tingsrätt. Det er siden blevet bekræftet, og det sætter jo Mishra 2.0 i et nyt perspektiv.

2. Det finns många organisationer som arbetar för mänskliga rättigheter, däribland yttrandefriheten, till exempel Amnesty International. Varför valde du att engagera dig specifikt i högerextremistiska organisationer, såsom Tryckfrihetssällskapet, Sverigedemokraterna och Avpixlat?

– Det är en bra fråga. Jag har ställt den frågan till mig själv många gånger nu i efterhand: Varför gjorde jag det? Varför lät jag mig utnyttjas av högerextremistiska krafter? Och jag tror själv att det beror på att jag var så ensam och de så välkomnande.

[…]

4. I svenska tidningar hävdade du att du successivt upptäcke att högerextremistiska organisationer utpekar muslimer och hinduer som syndabockar för olika samhällsproblem. Men det är allmänt känt. Du har påstått det har berott på ren naivitet. Var du bara naiv…

– Ja, som jag tidigare skrev så ställde jag mig ofta frågan ‘varför är vi i Indien så efterblivna?’ redan innan jag flyttade till Europa. Så man kan säga att jag hade internaliserat en kolonial självbild…

Jag tror att en annan anledning till att högerextremistiska organisationer ofta använder Salman Rushdie som symbol är att de vill provocera islamister till starka reaktioner. Dessa starka reaktioner använder de sedan för att utpeka muslimer som ‘odemokratiska’ och ‘vilda barbarer’ som behöver ‘assimileras’. … Vid närmare eftertanke så känns det som att kolonialmakterna ville invadera Tredje världen för att ‘upplysa’ oss ‘efterblivna’, och nu när folk tvingas immigrera till Västvärlden som resultat av denna kolonisering vill de ‘upplysa’ oss ‘efterblivna’ genom assimilering. I båda fallen gör alltså västvärlden anspråk på att ‘civilisera barbarerna’ till sina egna ‘upplysta kulturer’. Det är en kolonial struktur som lever kvar än idag: västerländska högerextremister tillskriver sig själva alla positiva egenskaper och pådyvlar icke-västerlänningar alla negativa egenskaper.

Högerextremister ser sig själva som… ‘demokratiska’, ‘fredliga’, ‘kvinnovänliga’ och ‘värdefulla’. Icke-västerlänningar ser de som ’subjektiva’, ‘irrationella’, ‘ociviliserade’, ‘lata’, ‘fula’, ‘korkade’, ‘kollektivistiska’, ‘odemokratiska’, ‘våldsamma’, ‘kvinnofientliga’ och ‘värdelösa’. De har alltså en mycket rasistisk och sexistisk människosyn.

[…]

På den tiden förstod jag inte att detta bara var en ‘hemlig agenda’, det vill säga att de utnyttjade mig för att kunna genomdriva sin invandringsfientliga politik. Det tog mig också sex år att förstå…

[…]

9. Tidigare i den här intervjun sade du att högerextremisterna anklagar invandrare för att behandla kvinnor illa. Ser du en viss ironi när det kommer till deras egen kvinnosyn?

– Ja, det är sannerligen en paradox. Högerextremisterna säger att invandrare är för barn- och tvångsäktenskap, tvingar dem att bära slöja, våldtar dem och så vidare, men de har själva en omodern syn på kvinnor. De är väldigt sexistiska och sprider antifeministisk propaganda om att feminister har ‘tagit över’Sverige. Jag står inte på något sätt för en sådan kvinnosyn, utan vill ha en jämn maktfördelning mellan kvinnor och män.

10. Nu har du trots allt brutit med högerextremisterna. Vad var vändpunkten?

– Det hände under min semester, då jag reflekterade kring vad jag håller på med. … Om nationalister vinner makten i Europa kommer endast blonda och blåögda vara fria att röra sig fritt över gränserna. … Detta är omänskligt och farligt.

På 2010-talet förföljer högerextremisterna muslimer som de förföljde judarna på 1930-talet, och ingen vet hur historien kommer att sluta. Jag blir rädd när jag visualiserar de här scenerna i huvudet och vill inte på något sätt gynna dessa människofientliga krafter igen. Nu går jag vidare – i riktning mot en antirasistisk och feministisk politik!

Nu när jag är fri från hatet kan jag ägna mig åt kärleken.

(Exponerat.info, SD-avhoppande Avpixlatkrönikören Mrutyuanjai Mishra misstänkt för våldtäkt)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/55378/trackback

21 Comments »

  1. 5 foliehatte til Feministiskt Initiativ og Mishra…. Skæbnens ironi er at han bekræfter alle hans egne fordomme om “højrefløjen”…

    “…- Ja, det är sannerligen en paradox. Högerextremisterna säger att invandrare är för barn- och tvångsäktenskap, tvingar dem att bära slöja, våldtar dem och så vidare, men de har själva en omodern syn på kvinnor. De är väldigt sexistiska och sprider antifeministisk propaganda om att feminister har ‘tagit över’Sverige. Jag står inte på något sätt för en sådan kvinnosyn, utan vill ha en jämn maktfördelning mellan kvinnor och män….”

    Kommentar by ny kommentator — 7. marts 2014 @ 06:54

  2. De klarer det fint selv de multikulturelle.

    Kommentar by NulTolerance — 7. marts 2014 @ 07:26

  3. Han er fri fra hadet, nu er det ren kærlighed (men kærligheden var tilsyneladende ikke gensidig…)

    Kommentar by NulTolerance — 7. marts 2014 @ 07:33

  4. Han virker til at være en opportunist ikke mindst på grund af voldtægtssagen. Med en voldtægtssag og højreorienteret ville han være færdig, som venstreorienteret nyttig idiot, vil det ikke betyde så meget. Jeg tror faktisk på ham når han siger han er motiveret af sin ensomhed, stakkels ham at han føler han skal prostituere sine holdninger og offentlige person for at holde ensomheden på afstand. Det lykkes sikker heller ikke særlig godt.

    jeg tvivler også på at det lykkes ham at lande en sikker betalt tjans på dette hamskifte. Men hvem ved, venstrefløjen har jo snablen dybt nede i de offentlige kasser, måske kan han blive integrationskonsulent eller bydels mor.

    Kommentar by thatcherite — 7. marts 2014 @ 07:56

  5. Sikke dog en modbydelig mandsperson. Og sikke en flok klamme skeder han lefler for.

    Kommentar by Vagn Henning (bad standing) — 7. marts 2014 @ 08:56

  6. Skulle vi ikke lige klappe hesten?

    En svensk “voldtægt” kan være når kvinden bagefter har bondeanger over at vågne op med en mand, der ikke er attraktiv, nu hun er blevet ædru.

    Der blev udstedt international arrestordre på Julian Assange, fordi han ville vække kvinden med et morgenknald efter nattens ditto.

    Bare det at kvinden bagefter kommer i tanke om at hun “følte sig presset” er nok til en anmeldelse om voldtægt kan indgives.

    Kommentar by træt — 7. marts 2014 @ 10:35

  7. Han virker ærlig talt mentalt forstyrret….

    Kommentar by cicero — 7. marts 2014 @ 14:21

  8. “hvad folkeskolen også er – der – langt ude på den københavnske vestegn.

    ”Nej, nej, de er såmænd helt tilforladelige, eleverne! ” Det er viceskolelederen, der viser rundt på skolen. ”Nu kommer jeg selv fra et andet job på en skole på Vestegnen, og der kunne eleverne godt finde på at have våben på sig – her brænder de højst et skur af, eller sådan noget. Hvis jeg skal give et billede af eleverne, så er det ligesom programmet ”De unge mødre” på kanal 4! ””

    http://www.denoffentlige.dk/en-virkelig-beretning-om-livet-som-laerer

    Kommentar by thatcherite — 7. marts 2014 @ 14:26

  9. Efterhånden må multi-kulti apologeterne bruge bundskrabet for holde deres nyttige idioter til ilden.
    Den 15 årige dreng der sendte dødstrusler til digteren, der digtede om virkeligheden var en velfungerede dreng i følge DDR. Velfungerende, vi lader det lige stå et øjeblik.

    Kommentar by Menig 442 — 7. marts 2014 @ 14:46

  10. Jeg kender ikke meget til manden, men det er alm kendt at psykisk ustabile typer ofte bliver autonome/nazister eller melder sig ind i en religiøs sekt fordi de er ensomme og gerne vil være en del af et fællesskab, det indrømmer han jo også selv.
    Det “sjove” er at det ikke får hans nye venner på venstrefløjen til at betvivle hans motiver, sansynligvis fordi de ser en chance for at bruge ham som den stakkels inder der blev hjernevasket af de onde højreorienterede. Om et par år melder han sig ind i jehovas vidner og tuder over hvordan han blev udnyttet af først højre, så venstreorienterede. Eller også bliver han radikal islamist, alle muligheder er åbne.

    Hvem udpeger iøvrigt hinduer som syndebukke i integrationsdebatten som han påstår?
    Det har jeg aldrig hørt om, kun når de bliver forvekslet med muslimer i lufthavnens sikkerhedskontrol men ellers ikke.

    Kommentar by Per — 7. marts 2014 @ 16:44

  11. @træt: det er en ex samlever, der har anmeldt ham- en mor til et af hans talrige børn

    Kommentar by FF — 7. marts 2014 @ 17:58

  12. thatcherite — 7. marts 2014 @ 14:26
    herlig læsestof, god anskuelsesundervisning

    Kommentar by tavsen — 7. marts 2014 @ 18:11

  13. Mishra er ikke på nogen måde ‘psykisk ustabil’, han har efter meget nærtståendende helt stabile “psykopatiske træk”, der har været dygtige til at snyde partier og medier – og også kvinder med. Taler nogle af disse ud, er Mishragate kun lige begyndt.

    Kommentar by FF — 7. marts 2014 @ 18:46

  14. Jeg så lige at ham misra stadig skriver blog på politiken, måske er der en med et politiken log-in der lige kan oplyse folk om det her? (Jeg gider ikke oprette et bare for det)

    Kommentar by Per — 7. marts 2014 @ 19:17

  15. Mishra har fyret ting af, han VED er løgn. Bare to: SD vil smide sådan nogle som ham ud af landet. Alle ved, det passer ikke.

    “SD vil forhindre kvinder i at bestemme over deres egen krop”

    Løgn. SD vil have den meget høje svenske abortgrænse ned til europæisk gennemsnitsniveau.

    Ufatteligt at SD finder sig i ham.

    Kommentar by Snaphanen — 7. marts 2014 @ 19:26

  16. Han er helt færdig, hvis han bliver kendt skyldig i voldtægt.

    Kommentar by Pelle Pik — 7. marts 2014 @ 19:34

  17. Ex-frun anklagar honom för våldtäkt, att han suttit två dagar i häkte innan jul och att han bosatt sig mer eller mindre med tvång i hennes villa och att hon var tvungen att fly med femårsdottern därifrån. Från sitt eget hem.

    Han har också en son med en annan kvinna. Relationen var slut sedan mycket länge, men av någon anledning delade de fortfarande bostad i Oxie fram till krisen strax före jul när hon tog dottern och flydde till kvinnojourens skyddade boende.

    Kommentar by BB — 7. marts 2014 @ 23:41

  18. Der må være gået en maske i badehætten hos en eller anden

    Kommentar by Nielsen — 8. marts 2014 @ 00:50

  19. Han står med begge ben solidt plantet i den blå luft. Mon nogen tager han seriøst mere?
    http://politiken.dk/debat/profiler/mrutyuanjai_mishra/ECE2227938/kvoter-er-baade-for-fisk-og-kvinder/

    Kommentar by mb — 8. marts 2014 @ 13:16

  20. Øj kommer det fra Exponerat? Hvor der sidder en dømt pædofil iflg. flere svenske medier;
    http://research.nu/du-borde-vara-javligt-radd-om-din-rygg-pedofildomd-fortfarande-bakom-exponerat/
    Men det er jo som set før, en pige der er rullet i glasskår, en ung kvinde med nyfødt baby bliver slået.
    http://www.2town.dk/falsk-anmeldelse-om-overfald-i-jersie/

    Kommentar by Michael Larsen — 8. marts 2014 @ 20:01

  21. EXponerad har bare skaffet udskriften fra Tingsrätten, har du noget at indvende imod den? Der kommer flere. Hvem ved, måske har hans expartner, der søgte beskyttet blolig, så han mistede samkvem med sit barn, anklaget en uskyldig. Hvem ved?

    Kommentar by CC — 9. marts 2014 @ 23:04

RSS feed for comments on this post.