20. april 2008

Gruppepres eller ikke gruppepres – det er spørgsmålet

I sidste uge var det Faderhuset, i denne uge er det en kristen amerikansk sekt. Den moralske relativering formuleres ikke altid, men ligger lige under overfladen. To af weekendens nyhedshistorier leveret af DR Online med få timers mellemrum.

  • 19/4-06 (00.16) DR Online – Undersøgelse: Tørklæder er frivillige.
  • Når muslimske kvinder bærer tørklæder, er det i høj grad deres eget valg. For mændene spiller det nemlig ikke den store rolle, om kvinderne bærer tørklæde… Blandt de interviewede er det kun 22 procent af mændene og 29 procent af kvinderne, der finder det meget vigtigt eller vigtigt, at deres datter bærer tørklæde.

    Undersøgelsen viser også, at det især er kvinder fra Libanon, Palæstina, Somalia og Irak, der bærer tørklæde.

  • 19/4-08 (07.44) DR Online – Gruppepres skaber drikkeri.
  • Mange drikker på grund af gruppepres, konkluderer en phd-afhandling af Jakob Demant fra Center for Rusmiddelforskning.

    Danske unge har Europarekord i at drikke øl og spiritus, og forklaringen kan være, at unge, der ikke drikker, bliver holdt uden for.”

    Mere om de to historier…

    1) En Catinét måling baseret på interviews, viser at muslimske kvinder bærer tørklæde frivilligt, især fra lande som “Libanon, Palæstina, Somalia og Irak”. Jo mere tildækket, jo mere frivilligt – social kontrol med kulturel/religiøs forankring.

  • 19/4-08 Kristeligt Dagblad – Muslimske kvinder bærer tørklæde frivilligt.
  • “… når muslimske kvinder bærer tørklæder, er det i høj grad deres eget valg, for det spiller ikke den store rolle for muslimske mænd, om kvinderne bærer tørklæde. Det viser en ny interviewundersøgelse ”IntegrationsStatus” om integrationen i Danmark i 2007, der er udarbejdet af instituttet Catinét…

    Blandt muslimske kvinder svarer 42 procent, at det er meget vigtigt eller vigtigt for dem at bære tørklæde, mens 48 procent svarer, at det ikke eller slet ikke er vigtigt for dem.

    Samtidig svarer 66 procent af mændene, at det ikke eller slet ikke er vigtigt for dem, at deres koner bærer tørklæde, mens 29 procent svarer, det er meget vigtigt eller vigtigt. At kvinderne bærer tørklæder ser derfor ud til at være deres eget valg. Det resultat overrasker dog ikke forskningskonsulent for Catinét Flemming Mikkelsen, der står bag rapporten.

    – At kalde tørklædet undertrykkende er helt ude af proportioner. Men det ved alle, som kender miljøet godt. Derfor er resultatet bestemt ikke overraskende for os. Det er derimod meget tydeligt, at kvinderne bærer tørklæde helt frivilligt. Hvor tørklædet for muslimer er blevet et symbol på at markere sin religion, er tørklædet for modstanderne i stedet blevet et hadeobjekt, som kan bruges i kampen mod flygtninge og indvandrere. Dér er skismaet, siger Flemming Mikkelsen.

    Undersøgelsen viser også, at det især er kvinder fra Libanon, Palæstina, Somalia og Irak, der bærer tørklæde, og for hvem religion samtidig spiller en stor rolle.

    Men blandt alle respondenterne er det kun 22 procent af mændene og 29 procent af kvinderne, der finder det meget vigtigt eller vigtigt, at deres datter bærer tørklæde.

    […]

    For nogen er det et modefænomen, og for andre et symbol på et dybt religiøst og individuelt valg, siger Kate Østergaard, som bakkes op af forfatter Gretelise Holm, der er aktuel med en bog om køn og ligestilling.

    – Problemer med tørklædet er helt overdimensioneret. Etnisk danske kvinder er også underlagt forventninger, blot om en anden bestemt påklædning, og det, får vi ikke øje på, undertrykker. Det skulle vi måske løse først, før vi pukker løs på mindretallet, siger hun.”

    2) Et ph.d.-projekt af Jakob Demant for Center for Rusmiddelforskning, problematiserer danske unges alkoholvaner, der presser andre til at drikke, hvad virker ekskluderende på ikke-drikkende.

  • 19/4-08 CfR – Liquid socialities. Approaches to youths’ alcohol experiences (Jakob Demant).
  • “This dissertation has a two-fold aim. The first aim is to develop a set of sociological, methodological and theoretical approaches for investigating how alcohol becomes central in the lives of Danish teenagers. This set of approaches acknowledges some perspectives – i.e. gender, age, friendships, fun, and partying – that are currently left out, or undertheorised, in adolescent alcohol studies. The second aim is to discuss why Danish teenagers focus so intensely on getting drunk. This question is investigated through an analysis of how alcohol functions in the leisure life of these teenagers. The dissertation is based on qualitative material: 37 focus groups with adolescents between the ages of 14 and 16. It includes a methodological paper which reflects on the constructed character of focus group data. The analysis of the material consists of four papers which draw on various theoretical approaches (symbolic interactionism, post-structuralism, phenomenology, and actor-network theory). The findings suggest that alcohol has a variety of meanings for the teenagers. Drinking alcohol is a central symbolic marker of age and gender, and as such, it is a very serious matter to teenagers. In their symbolic struggle for social recognition, teenagers constitute a drinking pressure which somewhat excludes less- and non-drinking teenagers.

    Bonus-apologi.

  • 8/4-08 Påstan.nu Rosa sätter burkaklädda kvinnor i den vackra finländska naturen.
  • “Frågan är vem som bestämmer hur kvinnorna ska klä sig. Om de är tvungna är det en annan sak än om de själva väljer att ha burka. Under arbetet har vi diskuterat det här mycket, men vi har även pratat om det västerländska modet att gå runt nästan naken.

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/5733/trackback

    61 Comments »

    1. Det er måske værd at nævne i den forbindelse, at Catinét er det mest politiske og venstreorienteret meningsmålingsinstitut der findes i Danmark..

      Jeg vil gerne se dem komme med en ny “meningsmåling” der forklarer SF´s nedgang i vælgertilslutningen…måske kan de vinkle den, så DF får skylden? :-)
      Jeg har hele tiden sagt, at SF´s fremgang er midlertidig og at SF får MINDRE ved næste valg, end de havde ved valget nov. 2007, fordi wanker-villy er fuld af varm luft. – Det ser ud til jeg får ret….LOL..

      At kvinder bærer ble på hovedet frivilligt gider jeg næsten ikke kommentere, men måske kunne en psykolog hjælpe dem der påstår, at det netop er frivilligt..det er jo ikke fordi, vi ikke har diskuteret det før..

      Kommentar by ONION — 20. april 2008 @ 17:30

    2. “Hvor tørklædet for muslimer er blevet et symbol på at markere sin religion, er tørklædet for modstanderne i stedet blevet et hadeobjekt, som kan bruges i kampen mod flygtninge og indvandrere. Dér er skismaet, siger Flemming Mikkelsen”.

      Sikke noget notorisk nonsens. Hvor har man gravet denne mandsling frem fra?

      Skulle det at man er modstander af guddommelig påbudt kvindetilsløring, det forkvaklede kvindesyn være en måde, hvorpå man “kæmper” mod flygtninge og indvandrere?
      Jeg har absolut intet imod indvandrere og flygtninge generelt blot de ikke trækker den ulidelige ideologi med sig herop.
      Muslimsk indvandring og muslimske flygtninge skal begrænses mest muligt, eftersom der nu foreligger empiri for at det netop er denne gruppe, som er sværest integrerbare. Jeg anerkender, at der naturligvis er kulturmulsimer og verdslige muslimer, men majoriteten har en islamisk identitet, som er svært uforenlig med den vestlige kultur og mentalitet.
      Lad os da selvfølgelig som vi, til de radigales store fortrydelse, tage FN kvote flygtninge fra det tidligere Burma eller Congo.
      Og indvandrere fra andre demokratier har jeg ingen forbehold overfor.

      Men jeg vil gerne have lov til at være indædt modstander af et forskruet kvindesyn symboliseret i de forskellige islamiske kvindeuniformer uden at få skudt i skoene, at jeg generelt er modstander af indvandrere og flygtninge over én kam.

      Kommentar by Johansen — 20. april 2008 @ 17:40

    3. Tørklæde-diskussionen er hurtigt overstået. Islam undertrykker kvinderne ved at indskrænke deres rettigheder og har gjort det i 1400 år. Bla. ved at påtvinge tørklædet i de lande, hvor islamisterne har fået magten.

      Hvis frk. muslim eller fru Hansen i et ikke muslimsk land mener, at de bærer tørklædet frivilligt – hvilket ikke er så lige til som det lyder – ja så undertrykker de sig frivilligt. Og det skal de have lov til, da de har friheden dertil.

      Men iøvrigt visr en fransk undersøgelse for et ar år siden, at i de franske forstæder, hvor muslimerne stort set har tilrevet sig magten i gaderne, så indrømmer 79% af kvinderne, at de ikke tør gå ud uden.
      Tørklædet er med andre ord symbol på undertrykkelse i de områder, hvor Islam har magten. Og kvinderne siger det selv.

      Så de danske tørklæde-duller kan for min skyld hyle lige så meget op som de vil, om kvindens ret til at bære tørklædet i frihed. Men de kan fandme ikke svare for andre end dem selv. De kan fx ikke svare for de kvinder, som er blevet myrdet og smidt i en grøft i Basra, fordi de foretrak at lufte håret uden tørklæde.

      Kommentar by kurt rosenstrøm — 20. april 2008 @ 18:31

    4. Hijab og andre hoveddækninger viser, at kvinder ikke er ligestillet, men underlagt mænd. I dag, hvor 100-året for danske kvinders stemmeret til kommunevalg fejres, skriver Politiken, at der er langt igen til ligestilling. Men det blad vil aldrig pege på det mest alvorlige problem: at der her i landet er mange kvinder, der ikke selv kan få lov til at finde en ægtefælle og at deres hele liv kontrolleres af mænd. Der er mange kvinder, der aldrig nogen sinde får lov til at være alene sammen med mænd, de ikke er gift med eller er deres nærmeste familie. Deres personlige frihed eksisterer ikke. De holdes systematisk på afstand af mænd, og de får derfor aldrig lov til selv at finde en livsledsager. Deres ægteskab må arrangeres. Mange muslimske kvinder “vælger” tørklædet, fordi de derved bliver vurderet højere. På Syddansk Universitet kom det for nogle måneder siden frem, at muslimske kvinder uden tørklæder blev chikaneret alvorligt. Når der er 29% af mændene, der lægger stor vægt på tørklædet må der også være overordentlig mange kvinder, der må bøje sig og tage tørklædet på. Uden det vil mange slet ikke få lov til at gå ud.

      Kommentar by Nils — 20. april 2008 @ 19:57

    5. Nattetanker før sengetid.

      Ja, enig med Nils. Og det betyder at kvindefrigørelsen stort set ikke eksisterer længere på grund af frygt for denne afskyelige religion. Og det må jeg jo sige, da religionen undertrykker kvinder i skrift og i virkeligheden.

      Ingen af de såkaldter ” almindelige muslimer” kunne drømme om at stå op og protestere mod Koranens henvisninger til denne undertrykkelse af kvinden. Spørgsmål: Hvorfor ikke? Svar fordi det er “Guds ord.” Så udtrykket: -afskyelig religion- er passende. Så de nøjes med at mumle noget om, at sådanne er vi ikke alle sammen, vi er blot almindelige muslimer som passer vores liv og arbejde. Tomgangs-pladder!

      Det der hver dag kan undre, er derfor denne begejstring for at forsvare Islam. Kun folk med lidt psykologisk og ontologisk kendskab til menneskenaturen kan forstå denne slesken og slikken af undertrykkelses-religionen, som foregår i pressen og i diskussionen i det offentlige rum.

      Slikkerne kan tilsyneladende ikke forstå, at der hver dag foregår massive forbrydelser mod kvinder i denne undertrykkelses-religion rundt omkring på kloden. Og at disse kvinder skriger på hjælp fra den såkaldte civiliserede verden. Jeg nærer den dybeste sympati for disse kvinder. Men hjælp får de ikke. Ikke skyggen af hjælp. Forbrydelsens tavshed sniger sig hverdag op og ned gennem avisernes spalter. Og nogen af de bedst begavedede er de største slikkere.

      Den afdøde amerikanske politiker Regan kaldte Sovjetunionen for “Ondskabns imperium.” Et genialt udtryk og som tjener Regan til den allererstørste ære og for evigt pudser hans glorie.

      Både folk i partiet, fangerne i Gulag og folk på gaderne tog udtrykket til sig -“Ondskabens Imperium”. Det geniale ved ordene er, at ingen ønsker at leve under “Ondskabens Imperium”. Ord kan således have den allerstørste kraft, fordi mennesket inderst inde, selv hos den allerstørste forbryder og massemorden, ikke anerkender sig selv som ond.

      Derfor venter vi kun på et godt udtryk for den afskyelige kvindeundertrykkende religion. Vi er alt for blide mod “Undertrykkelsesreligionen”. Lad dette ord sætte sig fast i sproget. Nævn Islam som undertrykkelses-religionen, for her kan der ikke bortforklares noget som helst. Her kan selv Islams eksperternes akademiske nyttige idioter ikke vrøvle sig væk fra virkeligheden. Lad Islams nyttige idioter blot drible sig igennem sproget og selv tro på, at de er gode mennesker. Vi andre kvindeforsvarere ved bedre.

      Islam undertrykker kvinder, som den har gjort i 1400 år og som det var skik hos araberne før selv Muhammed blev født. Det står tilbage med flammeskrift over de dømte og myrdede kvinder, der er blevet ofre for undertrykkelses-religionen, er: “Her ligger endnu et offer for uvidenhed, dumhed og umenneskelighed”.

      At kvinder frivilligt dyrker undertrykkelsen og pisser på deres medsøstre verden over, er der ikke noget at gøre ved. Det er deres juridiske ret, men nogen morlsk ret bliver det ikke.

      Kommentar by kurt rosenstrøm — 21. april 2008 @ 01:51

    6. “Hvor tørklædet for muslimer er blevet et symbol på at markere sin religion, er tørklædet for modstanderne i stedet blevet et hadeobjekt, som kan bruges i kampen mod flygtninge og indvandrere. Dér er skismaet, siger Flemming Mikkelsen”.

      Hvorfor skal muslimers religion lige og kun markeres på kvinders hoved og krop? Hvorfor er det kun kvinder der skal ligge krop og hoved til den (for nogle provokerende) markering? Undrer det ikke Flemming Mikkelsen? Kan han ikke synes at det et urimeligt og diskriminerende at det er kvinders opgave at agere missionssøjler og at kvinders hoveder skal gemmes væk som var de ikke-eksisterende for at tilgodese religiøse præferencer for både mænd og kvinder? Tænker han ikke over hvad det kan have af gener sundhedsmæssigt og fysisk for kvinder at skulle agere reklamesøjle konstant? Fra kvinder er små piger til de er oldinge. Tænker Flemming Mikkelsen ikke over hvad et sådan symbol på en kvindes hoved eller hele krop har af betydning tanke- og følelsesmæssigt for kvinden? At beklædningen kan være en tanketyv og en frihedstyv? Kvindens andenrangsstatus og mindreværdsstatus er mejslet ind i hijaben og burkaen. Hvordan ville han selv have det med at skulle være reklamesøjle mænds religion? En religion der er lavet af mænd, om mænd og for mænd.

      Har Flemming Mikkelsen lavet en undersøgelse, der viser at alle der er modstander af religiøs klonende uniformering af kvinder i virkeligheden er modstander af kvinderne under dem? Kan han slet ikke forstå at modstand mod tørklædet, hijaben, burkaen er foragt for et undertrykkende symbol og kvindesyn, men ikke foragt for kvinder?

      Ligegyldighed overfor tørklædet og det kvindesyn der ligger bag, eller tilskyndelse til at flere kvinder og piger bruger tørklæde bl.a. i skoler og på arbejdspladser og at vi andre accepterer at kvinder og piger vikles ind i religiøst og ensrettende tørklæde, hijab eller burka, kan netop ses som en kamp mod flygtninge og indvandrere.

      Kommentar by Janne — 21. april 2008 @ 06:30

    7. I de Talebanfrie områder i Afghanistan har kvinderne for de flestes vedkommende med stor lettelse smidt Burkaen.

      De af dem der dækker håret til gør det på en måde, som vi bl.a. opleve Hindu-kvinder bære dette – lægger et let sjalsagtigt, tyndt stof over håret uden at dække dette helt til.

      Der er intet Islamistisk-Asmaa-tørklæder ved dette!

      Men i Danmark og andre Vestlige lande kan man opleve det Islamistiske tørklæde i anvendelse .

      De der ønsker at sende signaler om deres tilhøresforhold til Islamismen skal da have lov til dette.

      De Vantro- Kafir- burde tjene sig selv ved sætte sig ind i HVAD Islamismen står for .

      Sandsynligvis vil de bliver ubehageligt overraskede over at opdage, at Islamismen udtrykker substansen i Islam .

      Islam og Islamisme er ikke 2 sider af samme sag .

      Islam er Islamisme – Islamisme er Islam.

      Til tørklædebærerne og deres forsvarere er der at sige :

      det er godt at vide hvor man har hinanden.

      Kommentar by Vivi Andersen — 21. april 2008 @ 06:51

    8. 4

      Nils

      Helt korrekt. Det kan undre at f.eks. Ritt Bjerregaard på 100 års markeringen for kvinders stemmeret i kommunalt regi, snakker om at der mangler kvinder i bestyrelser, når der er så mange kvinder der ikke engang kan tale dansk, de kan ikke læse danske aviser eller bare læse et dansk dameblad, de har ikke arbejde, de hverken kan eller må navigere rundt i vores samfund på lige fod med os andre, hvilket er yderst udemokratisk og til skade for både dem og alle os andre, og de har ikke mulighed for at forsørge sig selv og børn. De gamle betonfeminister kører som om intet er hændt stadigvæk rundt i deres paroler fra for 30 år siden, selvom virkeligheden ser noget anderledes ud i dag. Gamle betonfeminister snakker i vest, og glemmer at se hvad der sker i øst – især for de mange kvinder, der ikke har sprog til at kunne forstå hvad Ritt Bjerregaard siger og skriver. Det gælder i øvrigt både danske og indvandrerkvinder. Der er masser af kvinder der mangler frihed, lighed og søsterskab. Især kvinder der endnu ikke kan dansk og hænger fast i at skulle bruge sit liv på at agere religiøs robot – og altså også kvinder der er gemt væk i burkaer og lign. Dem taler Ritt Bjerregaard måske meget bekvemt ikke om. Det ser jeg som en ringe hjælp til de kvinder, der har allermest brug for at blive en del af vores samfund – på lige fod med f.eks. Ritt Bjerregaard.

      Kommentar by Janne — 21. april 2008 @ 06:59

    9. 6

      rettelse

      Hvordan ville han (Flemming Mikkelsen) have det med selv konstant at skulle være “pakæsel” for kvinders religion? En religion der er lavet af kvinder, om kvinder og for kvinder. Konstant at skulle gå med et symbol på hovedet eller dækkende hele kroppen, der fortæller omverdenen at han er kvinden underdanig og kommer i anden række og skal kende sin evige plads som nr. 2 i det religionskulturelle hierarki? Først blive set på som et religiøst objekt, siden menneske og borger? Først religiøst objekt siden medborger?

      Kommentar by Janne — 21. april 2008 @ 07:14

    10. 7 Vivi Andersen

      Det var netop dette emne, som Katrine Winkel Holm tog op i sit oplæg på DFs 12. årsmøde i 2007.

      Hun beskrev islam og islamisme som Dr. Jeckyll og Mr. Hyde.
      Desværre kan jeg ikke finde de direkte links i hverken Dansk Folkeblad nr. 5, 2007 eller i Tidehverv, hvor talen blev gengivet.

      Kommentar by Johansen — 21. april 2008 @ 09:46

    11. 5 Kurt Rosenstrøm

      Islam er ikke kun en undertrykkelsesreligion.
      Det er en totalitær ideologi, hvor ophavsmændene har været så snu at iklæde ondskabens ideologi en religiøs overfrakke.
      På den måde bliver enhver kritik af ideologiens uhyrligheder afvist med, at man ikke må såre de ømskindede religiøse følelser.

      Islam = ondskabens ideologi, som er langt værre end nazisme, kommunisme og andre ækle totalitære ideologier.

      I islam underkaster de rettroende sig efter en såkaldt guds diktat og befalinger til mennesket.
      Hitler og Stalin kunne heldigvis aflives – men hvordan slipper vi af med den såkaldte Allah?

      Kommentar by Johansen — 21. april 2008 @ 10:01

    12. Kvinderne i Saudi-Arabien behandles som mindreværdige
      http://jp.dk/udland/mideast/article1323594.ece

      Kommentar by Jan Eskildsen — 21. april 2008 @ 10:10

    13. 6 Janne
      Velformuleret indlæg.

      “Kvindens andenrangsstatus og mindreværdsstatus er mejslet ind i hijaben og burkaen”

      Godt sagt! :-)

      Kommentar by Johansen — 21. april 2008 @ 11:27

    14. “Kvindens andenrangsstatus og mindreværdsstatus er mejslet ind i hijaben og burkaen”

      Enig. Godt sagt.

      Kommentar by kurt rosenstrøm — 21. april 2008 @ 12:45

    15. OT ang. “integration” af muslimer i Danmark

      Et lille link til et “helt nede på jorden” debatindlæg i Fyens Stiftstidende:

      http://www.fyens.dk/article/975110:Debat–Envejsforestilling

      Kommentar by Johansen — 21. april 2008 @ 12:55

    16. Tak til alle her i tråden, for virkelige gode og rigtige kommentarer.
      Er helt enige med jer.

      Kan kun tilføje, jeg græmmes over en mode og tøj mandsling som Flemming Mikkelsen, der er så enfoldig, så han tror en idelogi kan skifte “mode” eller som den forhenværende hjerne! Gerner Nielsen kun ser kvindeundertrykkelses symbolet som værende intet andet, end 20g stof.
      Hvor overfladiske har man lov til at være? Kig da ind bag sløret.
      Hvorfor lægger de røgslør ud? Hvorfor vil DE være med til at sløre virkeligheden?

      Hvis jeg tildækkede min hunds hoved, med først en elefanthue tætsluttende stofklud og dernæst et mega indbindnings løssnørret hoved hals klud, ville jeg sgu da blive udråbt som dyrmishandler!!

      Hvorfor så ikke hjælpe kvinderne fri for denne nedværdigende mishandling med tøjstykker og en opdragelse med hjernevask.

      Kommentar by li — 21. april 2008 @ 15:47

    17. 16 li

      Danskerne generelt er konfliktsky og vil helst tilhøre “det gode selskab”.

      Derfor blander man sig ikke i de intolerante islamiske påbud, endskønt de bl. a. er kvindefjendske i en uhyggelig grad. Man skulle jo nødigt blive sat i bås med sådan nogle uhyrlige mennesker som f. eks. mig, der er nationalkonservativ og stemmer DF.
      Jeg og andre DFere er jo som bekendt “det onde selskab”.

      Vi taler den diskriminerende, islamiske kvindeuniform midt imod i de trykte medier. Det kan man jo ikke være bekendt overfor de muslimske kvinder, der bærer sharia-tørklædet frivilligt, synes den politiske korrekthed at mene. Det er klapjagt på muslimerne, for man skal naturligvis rumme og acceptere enhvert religiøst hensyn.
      Så er god og tolerant – ikke sandt?
      I min optik er man tossetolerant, dum og undergravende, når man går de bogstav-tro muslimers ærinde.

      Man svigter egen kultur og værdier og erstatter det med islamisk kultur og værdier.
      Et tolerancedelirium som kræver akut medicin. Men hjælper det, at naivisterne bliver indhentet af virkeligheden ude i det danske samfund?
      Svaret synes at være et rungende nej, når man ser på de kulturradikale og venstrefløjens dybt uansvarlige udlændinge- og integrationspolitik.

      De nægter at drage nytte af den empiri, som foreligger, men fortsætter ufortrødent en selvmordskurs for dansk kultur. Kun den totale kapitulation synes at være tolerant nok for kulturparnasset.

      Derfor skal de for alt i verden holdes væk fra magten!

      Kommentar by Johansen — 21. april 2008 @ 17:00

    18. 11. Johansen.

      “Islam er ikke kun en undertrykkelsesreligion.
      Det er en totalitær ideologi, hvor ophavsmændene har været så snu at iklæde ondskabens ideologi en religiøs overfrakke.
      På den måde bliver enhver kritik af ideologiens uhyrligheder afvist med, at man ikke må såre de ømskindede religiøse følelser.”

      Jeg er enig. Og når man tænker på, hvad kvinderne i nogle muslimske lande må gennemgå, er det faktisk helt uforståeligt med den mangel på kritik som meningsdannerne her i landet udøver overfor Islam.

      Det er da også tydeligt, at vi har med irrationelle forhold at gøre. I hvert fald kan det kun forstås i det lys.

      Den politiske korrektheds splyslikkere har selvfølgelig altid eksisteret, men når man tænker på venstrefløjens mærkværdige tavshed overfor terrorisme, undertrykkelse og mord mod kvinder i Islams navn verden over, må der andre forklaringer til.

      Selvfølgelig spiller kulturrelativismen også ind, men det forklarer ikke tavsheden hos folk, som burde have begavelse og anstændighed nok til at se og forstå, at europæerne er oppe mod en undertrykkelsesideologi, som ikke hører dette århundrede til. I særdeleshed ikke set i lyset af modernitens af-religion-sering som er foregået i de sidste 50 år.

      Derfor er det nogle nye fænomener, der spiller ind. Historien vil senere stille de intellektuelle i Europa overfor det spørgsmål:

      “Hvorfor var der denne tavshed og smarbejdsvilje med en ensporet og totalitær religion, som i sin natur ikke bare var menneskefjendsk og undertrykkende, men som heller ikke lagde skjul på det”.

      Akkurat de samme spørgsmål der blev stillet i efterkrigstiden til dem, der toleredede og forsvarede kommunismens totalitære stater som Sovjet, Cuba, Kina og i det hele taget den kommunistiske antihumanistiske ideologi.

      En af påstandende vedr. historien er, at vi skal lære af historien.
      Men hvis der er noget, der står med lysende klarhed, så er det dette: Menneskeheden lærer overhovedet ikke af historien. Tværtimod er historien som en Rhondo, der går igen og igen. Derfor kan man på den måde selvfølgelig også forudse den kommende historie.

      Krigene, de samme uhyrligheder, de samme overgreb og de samme dumheder vil gentage sig. Alle fortidens mennesker der ofrede deres liv for en bedre verden – son politikerne løgnagtigt fortalte dem – har været forgæves. Det er defor, jeg overhovdet ingen illusioner har om fremtiden.

      Så jeg siger med Nietszche: Hundene klamrer i kælderen, og det vil de blive ved med. Nietszche forudså fremtidens barbari og krige på grund af det, som Freud kaldte menneskehedens uhelbredelige natur, men som hos Nietsche var et resultat af undertrykkelse af menneskets natur og sunde instinkter.

      Så den nærmest irrationelle blindhed overfor en ny ideologisk fare ved navn Islam er forståelig, hvis man samtidig accepterer, at rationalitet ikke er en fremherskende side af den menneskelige karakter. Og at denne rationalitet i stigende grad bliver fortrængt eller undergravet af samfundets undertrykkelse af menneskets drifter på forskellige planer.

      Kommentar by kurt rosenstrøm — 21. april 2008 @ 17:30

    19. -> #11 Johansen

      “Hitler og Stalin kunne heldigvis aflives – men hvordan slipper vi af med den såkaldte Allah?”

      Jeg tror desværre du er alt for ‘ambitiøs’. Hvis vi skal holde os til det realistiske så burde spørgsmålet retteligt være “hvordan slipper vi for, at allah får indflydelse på det offentlige liv i Danmark”. Den kamp kan blive hård nok endda.

      Kommentar by JensH — 21. april 2008 @ 19:33

    20. 19 JensH

      “hvordan slipper vi for, at allah får indflydelse på det offentlige liv i Danmark”.

      Ja, realistisk set er den eneste sikre vej jo nok, at DF fortsætter med at vokse, så vi kan få afgørende indflydelse på samfundsudviklingen.
      Og dermed få etableret de helt afgørende værn mod islamiseringsbølgen, som synes at skylle ind over vort verdslige samfund i stigende omfang.

      Islam fik endnu et par landvindinger i forrige uge, da vejen blev banet for den islamiske kvindeuniform, hijab både på Folketingets talerstol og på hovedet af dommere i vore retssale.

      Der må have været lutter sejrstemming i den islamistiske lejr.
      Det er alligevel ikke hverdagskost, at flanken åbnes direkte ind i hjertet af vort demokrati.

      Kommentar by Johansen — 21. april 2008 @ 21:32

    21. -> #20 Johansen

      “et er alligevel ikke hverdagskost, at flanken åbnes direkte ind i hjertet af vort demokrati.”

      Og hvem er det så lige der åbner den?? Det er alle disse naive danske islam-apologeter, som der desværre sidder alt for mange af i al for indflydelserige stillinger. Sommetider har man nærmest fornemmelsen af, at islamisterne løber storm mod åbne døre, og får opfyldt ‘krav’ de endnu ikke har nået at stille. Eksempelvis kan jeg ikke erindre, at nogen havde rejst kravet om islamisk tærklæde til kvindelige muslimske dommere??

      Det kan godt vælre, at Folektingets VKO-flertal (midlertidigt) har fået stoppet den massive 3. verdensindvandring, og det kan også godt være, at VKO på nogle områder lykkedes med at bremse multikulturalismens (læs: islamiseringen) fremmarch. Men der sidder alt for mange centrum-venstre sympatiserende ledere rundt omkring i de offentlige institutioner, og de fortsætter deres ‘projekt’ fuldstændigt uantastet af, at vælgerne nu ved 3 valg i træk har givet VKO flertal, og dermed tilkendegivet at de ikke ønsker det Danske samfund islamiseret.

      Kommentar by JensH — 21. april 2008 @ 22:15

    22. 21 JensH

      Jeg er enig med dig.
      Det er uendelig trist for Danmark, at alt for mange indflydelsesrige stillinger er besat af islamleflende danskere.

      De bogstav-tro korantilhængere har alt for let spil. Danskerne tager friheden for givet, og undskyld mig, så har vi alt for mange velmenende venstreorienterede kvindfolk og femininiserede mandslinge, som har mistet enhver proportionssans, når det komer til at se faren ved islamiseringen i øjnene.

      De agerer ynkelige kapitulerende fortropper, som næsten “curler” foran islams krav om særrettigheder. Det er næsten ikke til at bære.

      Samtidig holder disse tossetolerante sig ikke tilbage, når det kommer til at stemple og brændemærke DF som både racistiske og fremmedfjendske. Regulær bagvaskelse af det eneste parti, som har viljen og modet til at afmontere islamiseringen. Og for det bliver de udstødt af islams nyttige idioter.

      Virkeligheden om, hvem der egentlig forsvarer vor europæiske frihedstradition, bliver forvrænget på det skammeligste af den politisk korrekte elite.
      Giv mig endelig et tip om, hvorledes man ændrer denne falske, herskende konsensus om, hvem der er de gode, og hvem der er de onde.

      Kommentar by Johansen — 22. april 2008 @ 16:06

    23. Her har vi én af islams nyttige danske idioter:

      http://jp.dk/indland/indland_politik/article1324802.ece

      Kommentar by Johansen — 22. april 2008 @ 16:11

    24. -> #22 + 23

      Anders Bøtter var lige ved at involvere mig i et trafik-uheld på vej hjem fra arbejde idag. Jeg sad og hørte bil-radio, og på DR’s havde selvfølgelig et (venligsindet) interview med ham, og jeg var tæt på at miste herredømmet over bilen af bare raseri.

      Du taler om “femininiserede mandslinge”, og den beskrivelse passer sikkert også på Anders Bøtter. Men for mig stod han nu også som en af disse ulideligt bløde “vi-voksne-kan-også-være-bange” socialister, som landet desværre er alt for rigt på.

      Kommentar by JensH — 22. april 2008 @ 17:32

    25. 24 JensH

      Ja, det er i sandhed hård kost at tåle individer som en krybende og ynkelig Anders Bøtter. Mellem os, jeg kan ikke fordrage mænd uden viljestyrke og maskulinitet.

      Jeg er glad for, at du ikke mistede herredømmet over din bil :-)

      Kommentar by Johansen — 22. april 2008 @ 22:44

    26. -> #25 Johansen

      “Jeg er glad for, at du ikke mistede herredømmet over din bil”

      Mange tak :-) Men jeg tror jeg skal holde op med at høre bilradio for her til morgen på vej til arbejde var det ved at ske igen, (eller også skal jeg bare nøjes med at høre musik-radio).

      Men vi har i denne tråd talt om den tiltagende islamisering af Danmark. Her til morgen hørte jeg, at Familestyrelsen næste uge skal tage stilling til om den Irakiske tolk, som kom til landet med to koner nu også gerne må forblive gift med dem begge, eller om han skal lade sig skille fra den ene. Jeg vil godt vædde 12 flasker god Fransk rødvin på, at denne styrelse vælger at lade ham ‘beholde’ begge koner, og dermed er flerkoneri de facto tilladt, ihvertfald hvis man kan hævde at det er kutymen og kulturen i det land man kommer fra. Så islamisterne og deres Danske apologeter vandt et store sejre sidste uge, og de står til endnu en i næste uge.

      Kommentar by JensH — 23. april 2008 @ 08:02

    27. 26 JensH

      For din egen sikkerheds skyld må du nok, som du selv når frem til, holde dig til de musikalske indslag, når du kører bil.
      Personligt ville jeg nok have forudlykket op til flere gange, såfremt jeg skulle have lyttet til virkelighedsfjerne islam-apologeter eller nye absurde underkastelsestiltag under kørsel.

      Jeg var så naiv, at jeg troede sagen om bigami hos den irakiske tolk var afklaret for længst. Jeg gik ud fra, at han selvfølgelig var blevet skilt fra den ene kone, eftersom bigami heldigvis ikke er tilladt i Danmark.
      Såfremt man lade familieretten i sharialovgivningen går forud for den danske lovgivning, så hører alting op.
      På den anden side er tingene jo som bekendt allerede skredet på et andet helt fundamentalt område, som en advokat også beskrev i et debatindlæg i Jyllands-Posten i går:

      http://jp.dk/arkiv/?id=1324311&eceExpr=t%F8rkl%E6de&eceArchive=o

      Og Peter Skaarup i dag i Jyllands-Posten:

      http://jp.dk/arkiv/?id=1325142&eceExpr=t%F8rkl%E6de&eceArchive=o

      Jeg må indrømme, at jeg efterhånden er noget nær desperat. Jeg er svært ved at blive ved med at klare denne totale overgivelse til islam. Jeg vil ikke være med til det. Det må ikke ske i mit land. Islam skal ikke også marchere her. Hvorfor vil folk ikke se virkeligheden i øjnene?

      Hvorfor er der ikke nogle flere ansvarlige politikere, som kæmper for vores frihed og imod ufriheden, tilbageskridtet og denne kvindehadske, totalitære ondskabsideologi, ISLAM?
      Forklar mig det venligst? For det er uden for min fatteevne :-(

      Kommentar by Johansen — 23. april 2008 @ 09:02

    28. -> #27 Johansen

      Jojo, sagen om den Irakiske tolk og hans koner kommer op i Familiestyrelsen om nogle få dage. De skal så tage stilling til om den irakiske tolk må have to koner i Danmark:

      http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11302622.html

      Alene det at en offentlig myndighed skal vuderere OM ham må siger alt om det skrå-plan vi er ude på. Stod det til mig burde det have været en selvfølge, at det må han naturligvis ikke.

      Je ved egentlig ikke hvorfor der er så få i eliten der bekæmper islamismen. Men som jeg skrev på en anden blog, så er der meget stærke kræfter i det Danske samfund som ønsker, at Danmark skal implementere den multikulturelle idelogi. For dem er det ikke nok at Danmark er blevet multietnisk, (hvilket er noget andet). Når nogle her i landet taler om at der i multikulturalismens navn skal skabes rum til andre kulturer, så mener de reelt at der skal skabes plads til islam.

      Jeg har allerede nævnt de mange centrum-venstre sympatiserende centrum-venstre sympatiserende ledere i de offentlige institutioner. Men også i den menningsdannende elite er der meget stor sympati for multikulturalismen. Jeg har eksempelvis set en del menningsmålinger fortaget blandt journalister, og disse målinger viser stort set alle, at cirka 1/3 stemmer radikalt og cirka 1/3 stemmer på SF + enhedslisten. Alene det sætter naturligvis sit præg på mediernes valg af histoier og vinkling af disse, (samt hvilke ‘eksperter’ de gør brug af), og derfor er den offentlige debat i høj grad præget af sympati for multikulturalismen, ihvertfald når man tænker på hvor lille del af befolkningen der rent faktisk ønsker et multikulturelt samfund. Alt i alt tror jeg ikke der er ret mange Danskere som ønsker en udvikling magen til den i UK og Sverige, men dem der gør sidder på nogle magtfulde bastioner i det Danske samfund, og det vil jo nok i sidste ende gøre udslaget. Jeg synes jeg oftere og oftere jeg hører Danskere give udtryk for, at de ønsker at emigrere, og havde jeg selv haft børn ville jeg også have overvejet det.

      Når der så mange i eliten der er tilhængere af multikulturalismen skyldes det vel at de er blevet opflasket med kulturelt selvhad. Vi taler her om post-kolonial skyldfølelse, Frankfurter-skolen blandet op med Edward Said og måske lidt kedsonmhed ved de ueksotiske men ‘velsmurte’ vestlige samfund.

      Kommentar by JensH — 23. april 2008 @ 10:19

    29. Jeg stemte ikke på Dansk Folkeparti ved sidste valg, men gør det ved næste. Vi kan ligeså godt se i øjnene, at vi ikke kan stole på Venstre og Konservativ. Kun et stort folkeparti kan focusere på islamiseringen af Danmark og de nytttige idioter, som anser multikulturen som en berigelse for landet.

      Og vi kan også se i øjnene, at uanset information, oplysning og statistik, så er der mennesker, som ikke aner, hvad der foregår i samfundet, og som heller ikke vil se det. Hvad der foregår i skoler, institutioner, på gader og i familierne, ser de ikke.

      Og uanset om Danmark så blev opdelt i rene muslimske og danske kvarterer, så ville de se det som en kulturberigelse. Og hvis samfundsudviklingen udvikler sig til vold og stridigheder, vil de betragte det som et udtryk for Dansk Folkepartis landsskadelige racistiske indvirkning på danskerne.

      “Undskyld Muhammed”! “Undskyld at vi fornærmede dig”! Han er en endnu større idiot en Quisling! For Quisling forstod i det mindste, at vi var besat af en fremmed magt. Hvordan hans liv har formet sig, siden han kravlede ud af moders mave, kunne jeg godt lide at vide. Måske sad han fast i hullet og led af iltmangel. Noget må være gået galt

      “Herre! tilgiv dem thi de ved ikke hvad de gør”! En sætning der har fået renænnesance i dagens Danmark. Men alt taget i betragtning er det godt med den slags åbenlyse idioter. De forhindrer, at vi andre ikke falder i søvn men hele tiden er oppe på dupperne. “Undskyld Muhammed, at jeg er til”!

      Kommentar by kurt rosenstrøm — 23. april 2008 @ 10:20

    30. Jeg glemte at tilføje, dansk nationalkarakter, når den er værst.

      Kommentar by kurt rosenstrøm — 23. april 2008 @ 10:23

    31. 28 JensH

      En ting er sikkert. Jeg emigrerer aldrig.
      Danmark er danskernes land, hvilket også vil sige mine sønners land. Og jeg vil gøre alt, hvad der står i min magt for at kæmpe for dette.

      Islam og islamiske lovregler SKAL afmonteres i vore verdslige institutioner.
      Danmarks vej mod underkastelse for islam skal og kan imødegåes.
      Jeg er dog så optimistisk, at jeg tror den stigende oplysning om islams aggressivitet og undertrykkelse vil få flere og flere danskere til at vågne op. Jeg bliver nødt til at tro på dette.

      Og så er det, som sagt tidligere, mit store håb, at Dansk Folkeparti vil vokse sig så stort, at de får den afgørende indflydelse når det gælder udlændingepolitikken.
      Jeg stoler overhovedet ikke på Venstre og de konservative. Jeg tilgiver dem aldrig, at de banede vejen for den kønsdiskriminerende kvindetildækning, hijaben på vor ypperste, verdslige talerstol.
      Et utilgiveligt kvantespring tilbage til middelalderen for ligestilling og ligeværd mellem kønnene.

      Multikulturalismen stikker sine grimme fangarme dybt ind i disse partier, som vi på kedelig vis ser det i skikkelse af Uffe Ellemann-Jensen og Birte Rønn Hornbech.

      KUN DF er monokulturelt orienteret og indædt modstander af islamiseringen.
      Det standpunkt svigter jeg aldrg :-)

      Som det eneste parti har de stillet forslag om, at tilladelse til at bære sharia-tørklæde på uvildige dommere skal til afstemning i Folketinget.

      Domstolsstyrelsen har skæbnessvangert besluttet, at det skal være tilladt med islamisk hovedbeklædning på dommmere i danske retssatle.
      Hvilket svigt af retssikkerheden.
      Den beslutning SKAL omgøres, og der tror jeg, at DF vil vinde gehør med lødig og saglig argumentation.
      Alt andet er galimatias!

      29 Kurt Rosenstrøm

      “Herre! tilgiv dem thi de ved ikke hvad de gør”

      Jeg har ikke tilstrækkelig næstekærlighed til at tilgive fariæerne i de radigale og den tossetolerante venstrefløje.
      Jeg tilgiver dem aldrig deres landsskadelige politik, og de fatale problemer, som de ført vores land ud i.

      Det har hovent spillet hasard med vores og vore efterkommeres fremtid som fri nation.

      Kommentar by Johansen — 23. april 2008 @ 11:50

    32. -> #31 Johansen

      “Jeg er dog så optimistisk, at jeg tror den stigende oplysning om islams aggressivitet og undertrykkelse vil få flere og flere danskere til at vågne op.”

      Jeg er ikke i tvivl om, at det store flertal af Danskerne er imod denne stigende islamisering, men for stor en del af eliten er altså fuldstændig forgabt i denne multikulturelle idelogi, (multikulturel = Islamisering), og som du selv påpeger så har denne idelogi også sine tilhængere langt ind i et såkaldt borgerlige Danmark, (V og k).

      Men lad os antage, at tilpas mange Danskere vågner op til VIRKELIG dåd, og vi får rullet alle islamisternes ‘landvindinger’ tilbage, så er det desværre ikke nok. Hele (vest)-Europa oplever i disse år en tiltagende islamisering, og det er faktisk værd at hæfte sig ved, at i Danmark har modstanden været størst, og derfor er vi ‘bagefter’ de øvrige lande mht. islamisering af samfundslivet. Men det er ikke nok, at vi her i Danmark får rullet islamismen tilbage. Det er urealistisk at forstille sig, at Danmark skulle kunne ligge som et lille fredelig demokratisk ø midt i frådende islamisk hav. Derfor er det ikke nok, at vi her i Danmark bekæmper og vinder over islamisterne. Alle de Europæiske befolkninger må vågne op til dåd, og det begynder ærlig talt at haste med den opvågning, for tingene begynder efter min mening at gå stærkere og stærkere år for år, jvf. Lars Hedegårds seneste artikel vedrørende retssagen i Jordan:

      http://www.sappho.dk/Den%20loebende/strube.html

      Lars Hedegård har virkelig en pointe når han siger, at de muslimske verden i stigende grad nu betragter Europa som koloniseret område.

      Mark Steyn (Forfatter til bogen “America Alone”) har i dette interview han gav til Michelle Malkin i 2007, gjort rede for at det for specielt Europæerne begynder at haste med, at finde ud af om man ønsker at bevare sit vestlige demokrati og livsstil, for islamisterne tøver ikke. De er målrettede og beslutsomme. Jeg kan anbefale dig at se Michelle Malkins interview med Mark Steyn, og det kan ses (via ‘Hodja’s blog’) her:

      http://hodja.wordpress.com/2007/07/24/mark-steyn-interviewes-af-michelle-malkin/#comments

      Kommentar by JensH — 23. april 2008 @ 12:22

    33. Jeg er medlem af Trykkefrihedsselskabet og læser samtlige artikler, som Sappho bringer.
      Lars Hedegaard er utrolig klarsynet, og jeg sætter utrolig pris på hans ligefremhed og uforfærdethed. Og en vigtig ting er, at han formår at formulere sig, så enhver kan være med uanset uddannelsesniveau.

      Det er vigtigt, at oplysning om den pågående islamisering bliver formidlet til så mange danskere som muligt, og det skal være i et sprog som mening mand kan forstå. Ikke noget med indviklede akademiske udredninger. Så tabes sådan nogle som mig.

      Lige på og hårdt, så folk kan forstå alvoren i islamiseringsprocessen og tage de nødvendige forbehold.
      Direkte tale til folket, som også Morten Messerschmidt er en mester udi.

      Tak for links i øvrigt :-)

      Kommentar by Johansen — 23. april 2008 @ 14:18

    34. -> #33 Johansen

      Det var så lidt. Jeg er selv medlem af Trykkefrihedsselskabet, som efter min mening desværre er en særdeles vigtig forening i disse år. Når jeg siger ‘desværre’ skyldes det, at jeg indtil et par år siden tog vores demokratiske frihedsrettigheder for givet, og havde ikke drømt om at vi i år 2008 lige pludselig skulle til at kæmpe for noget -i en dansk sammenhæng- så naturligt som ytringsfriheden.

      Kommentar by JensH — 23. april 2008 @ 15:30

    35. 34 JensH

      Jeg er enig.
      Det er overordentlig trist, at det har været nødvendig at (gen)oprette Trykkefrihedsselskabet. Det blev jo ellers som bekendt nedlagt i 1849 i forbindelse at vor sekulære bibel, den danske grundlov blev indført.

      Det er godt, at der findes nogle gæve danskere, som tager den nødvendige opgave på sig og genopretter Trykkefrihedsselskabet.
      Det frie ord ER truet.

      Det var der ingen, som havde kunnet forudse ved grundlovens indførsel.
      Det er godt, at Trykkefrihedsselskabet afholder diverse debataftener, så man kan få hørt de forskellige synspunkter og argumenter.
      Det sætter jeg stor pris på, og jeg prøver at deltage i så meget som muligt.

      Den totalitære strømning, som vi nu er vidne til, der skyller ind over det europæiske kontinent, forsøger med alle midler at give europæerne mundkurv på.
      Islam skal ikke have held til at knægte ytringsfriheden på vort kontinent i en moderne tid. Det burde ikke kunne lade sig gøre, når man ihukommer, at europæerne både har været igennem reformationen og en oplysningstid.

      Vi må tage et civilisationshistorisk tilbageblik og notere os, hvorledes islam har spredt sig fra den arabiske halvø med sværdet i hånd.
      Jeg må give Søren Espersen ret: “Hvor islam går frem, breder ørkenen sig”. I Israel siger man: “Hvor islam hersker, er der store problemer”.

      Vi må også tage i betragtning, at vore forfædre i det 20. århundrede fik bekæmpet to andre totalitære ideologier, kommunismen og nazismen.
      Totalitarismen må ikke få lov til at marcherere igen i Europa.

      Dansk PEN er fortabt og synes også at krybe for islam. Uendelig trist, da man jo forventede, at de også var ytringsfrihedens vogtere.

      Dette har Katrine Winkel Holm så fint beskrevet fornylig på Sappho. Jeg ved ikke om du har læst det, men nu får du lige linket :-)

      http://www.sappho.dk/Nr.%208%20marts%202008/pen.html

      Kommentar by Johansen — 23. april 2008 @ 16:37

    36. @35 Johansen

      Mange tak for linket. Jeg havde faktisk læst Katrine Winkel Holms artikel, men det skader jo ikke at læse den igen :-) Kvinder som hende og Helle Merete Brix gør virkelig et formidabelt stykke arbejde.

      Jeg er klar over, at vesten før har overvundet totalitære idelogier som nazismen og kommunismen, og også i disse to tilfælde stod vesten ikke samlet, idet både nazismen og kommunismen på deres tid havde deres apologeter og appeasere i de vestlige lande. Alligevel synes jeg af et par årsage at det er lidt mere ‘broget’ denne gang.

      For første er den demografiske udvikling internt i den vestlige verden, som betyder at de tilvandrede muslimer og deres efterkommere vil udgøre en stadig større andel af befolkningen. Og den efaring vi har alerede nu med muslimsk indvandring er, at de i vid udstrækning isolerer sig i enklaver, som er direkte fjendligtsindet overfor det omgivende samfund.

      For det andet er, at der i den brede befolkning ikke er nogen vilje til at forsvare vores vestlige demokratiske samfund og livsstil. Det er lige som om, at det at gå i brechen for vestlige værdier idag nærmest bliver betragtet som noget ‘rabiat’. Der fandtes også kulturelt selvhad under den kolde krig, men dengang var det et fænomen , der var isoleret på venstrefløjen. Idag forkommer det mig, at brede dele af den meningsdannende elite lider af dette selvhad, og dette har åbenbart bredt sig til de Europæiske befolkninger. Men man kan selvfølgelig håbe på, at befolkningerne snart ‘vågner op’, og det helst inden EUROMED træder i kraft i 2010.

      Nå, men man skal jo ikke opgive håbet, og der er ikke andet for end at fortsætte med at bekæmpe islamismen og dens multikulturalistiske apologeter.

      Kommentar by JensH — 23. april 2008 @ 17:35

    37. 36 JensH

      Så sandt som det er sagt.
      Du må kunne læse mine tanker :-)

      Jeg har endnu ikke nået at læse “Mod mørket” af Helle Merete Brix.
      Nogle gange er det ligesom om, at jeg skal tage lidt tilløb. Jeg får forfærdelig ondt i maven, når jeg læser og fordyber mig i dette emne.

      “Til gavn for de sorte” af Kåre Bluitgen, som jeg varmt kan anbefale, gjorde ligeledes et dybt og vedvarende indtryk på mig.
      Nok også fordi jeg selv via min søn og mit skolebestyrelsesarbejde har personlig erfaring med én af disse muslimske ghettoskoler og de problemer, der er unægtelig følger i kølvandet på disse.

      Kommentar by Johansen — 23. april 2008 @ 18:12

    38. -> #37 Johansen

      Tak for tippet. Jeg har hørt om Kåre Bluitgens bog, men har (endnu) ikke fået læst den.

      Hvis du har oplevet en af ghetto-skolerne, så vil Lars Olsens bog “Det delte Danmark” måske interessere dig, (den udkom i 2005). Lars Olsen er socialdemokrat og uddannet journalist, og har arbejdet på bl.a Politiken, og idag er han vistnok på LO’s ugebrev ‘A4′. I bogen beskriver han om sine egne oplevelser som bosat på Nørrebro, og ikke mindst datterens oplevelser på en af de ’sorte’ skoler derinde. Det der specielt slog mig ved bogen var, at han er knivskarp i sin beskrivelse og analyse af problemerne med indvandrerne, men da han i sidste kapitel skal prøve at komme med forslag til hvordan man løser disse problemer, bliver bogen utrolig vag, ukonkret og famlende. Min konklusion efter at have læst det sidste kapitel var: “Du aner med ord ikke hvad vi skal stille op med disse problemer”.

      Men bogen havde en stor indvirkning på min holdning. Inden jeg havde læst den var udlændingepolitik ikke noget der havde min allerstørste interesse, men efter at have læst bogen røg emnet op på 1. pladsen over prioriteringen af politiske emner.

      Den førte Udlændingepolitik er jo et emne der enten har -eller kan få- indflydelse på de fleste andre politiske emner. Som sagt er Lars Olsen Socialdemokrat, og hans formål med bogen er at advare mod, at denne opslitning af samfundet den massive indvandring har medført, i sidste ende kan underminere velfærdsstaten. Såfremt samfundet er splittet op i paralell-samfund med vidt forskellige normer og værdier vil der ikke længere være den “sammenhængskraft” i samfundet som er forudsætningen for viljen til at betale disse høje skatter. Man risikerer ifølge Lars Olsen, at den brede middelklasse bliver træt af at betale til nogle grupper, (der i vid udstrækning er på overførselsindkomst), som har nogle normer og værdier der ligger langt fra deres egne, ja, som de måske ligefrem foragter. I en sådan situation vil middelklassen i langt højere grad fortrække at forsikre sig selv, og så er du på vej til at gå fra en ’solidarisk velfærdsstat’ til ‘forsikrings-Danmark’, hvilket naturligvis ikke er en udvikling socialdemokraten Lars Olsen bryder sig om :-)

      Kommentar by JensH — 23. april 2008 @ 19:07

    39. 36. JensH

      Nej, vi skal ikke opgive håbet om at få bremset Islamiseringen her i landet.

      Men det forudsætter bl.a. at vi forholder os realistisk til det der foregår.

      I den forbindelse nævner du forskellen på tidligere forsøg med at påføre Europa/Danmark en isme – og den, der påføres os nu gennem indvandringen fra de Islamiske lande : de indvandrende muslimer bliver her!

      Og de påvirker også den demografiske udvikling gennem fødsler, som pr. familie er 2-3 gange større end den oprindelige befolknings.

      Hvad kan vi gøre ud over at stemme som Johansen gør det – og så i det daglige arbejde på at tilegne os viden om og indsigt i Islam – herunder ideologiens historie.

      At Danmark splittes mere og mere op tror jeg ikke kan undgåes .

      Og på sigt bliver det den oprindelige befolkning der må indstille sig på at skulle leve som Dhimmi i eget land medmindre man vælger at konvertere til Islam eller at rejse ud af Danmark.

      Jeg håber de forskellige delstater i USA viser sig klogere end Europas lande.

      Kommentar by Vivi Andersen — 23. april 2008 @ 19:14

    40. PS

      Det med at forholde sig realistisk til det der foregår er vores mega store svaghed.

      Alt for mange af os antager – helt fejlagtigt- Islam for værende som en hvilket som helst anden trosretning, måske blot en smule mere eksotisk.

      Og DET er en katastrofal fejltagelse .

      Kommentar by Vivi Andersen — 23. april 2008 @ 19:24

    41. PPS

      Kan foruden de nævnte bøger anbefale journalist Erik Holstein´s bog ” Det frontale Kultursammenstød.”

      Den handler bl.a. om hvordan visse politiske gruppering har forsøgt, og stadig forsøger, at tage udlændingedebatten ud af den demokratiske proces, samt om elitens forsøg på censur og manipulering af udlændingedebatten.

      Og den rette hårde angreb på de, der har bagateliseret de negative følger af indvandringen fra bestemte lande, og den tager fat på emnet HVORFOR klarer nogle etniske grupper sig betydeligt bedre end andre?

      Kommentar by Vivi Andersen — 23. april 2008 @ 19:38

    42. -> 39 + 40 Vivi Andersen

      Jeg kunne aldrig drømme om at lave de tåbelige relativeringer mellem kristendommen og islam, som venstrefløjens multikulturalister desværre har for vane at gøre. Jeg er godt klar over, at islam ikke “bare er en religion”.

      Men jeg mener dog du ser lidt for sort på tingene, når du skriver at den “oprindelige befolkning der må indstille sig på at skulle leve som Dhimmi i eget land medmindre man vælger at konvertere til Islam eller at rejse ud af Danmark”. Man kunne jo også vælge at blive, og bekæmpe den islamiseringen af det Danske samfund, og sikre den stramme udlændinge-politik bliver fastholdt. Det er klart, at hvis resten af Europa bare ‘daldrer’ videe, så kan man lige så godt begynde at pakke sine sager, og søge mod USA, Australien eller New Zeeland. Lille Danmark kan selvfølgelig ikke i det lange løb forblive upåvirket af et stadig mere islamiseret Europa.

      Men jeg indrømmer det ser ret sort ud. Både mht. den demografiske udvikling og Europæernes apati i.f.t. dette livsvigtige emne. I første omgang må det være 1. prioritet, at få stoppet EUROMED, men det kræver altså oplysning og atter oplysning om konsekvenserne af dette vanvittige EU-projekt.

      Kommentar by JensH — 23. april 2008 @ 19:51

    43. 38 JensH

      Jeg har også læst “Det delte Danmark” af Lars Olsen.
      Faktisk er jeg overbevist om, at han sad i skolebestyrelsen på Blågårdsgade skole på Nørrebro samtidig med at Kåre Bluitgen var skolebestyrelsesformand der.

      Lars Olsen skitserer problemerne med ghettoiseringen både i velhaver og muslimske enklaver. Men han har som andre venstrefløjsfolk, fraset nok Kåre Bluitgen, berøringsangst med hensyn til at sætte ind med de nødvendige værn overfor islamiseringen.

      Jeg var til debatmøde i det forgangne efterår med Lars Olsen, hvor han bl. a. fremviste statistik over, hvorledes elevsammensætningen på danske folkeskoler går mere og mere i retning af sorte/hvide skoler.

      Jeg gjorde rede for mit synspunkt om, at de tiltagende misforståede religiøse særhensyn også er med til at skubbe udviklingen i den forkerte retning.
      Lars Olsen syntes dog, at muslimske elever, hvis de ønsker det, skal kommes imøde og have stillet halalkød til rådighed.
      Og så er vi jo igen tilbage til det helt essentielle i integrationsdebatten.

      Er det danske institutioner, som skal rette sig ind under islamiske regler? Eller er det de tilkomne muslimer, som skal tilpasse sig vore skikke og normer?
      De Københavnske folkeskolers madordning i skoleboderne står som et lysende eksempel på det røde segments katastrofale fejltagelse og kapitulation.
      En total islamisering med kun islamisk kød, halal og man kan kun bestille svinekød allernådigst én gang ugentligt via nettet, altså haram.

      Det er min soleklare holdning, at Danmark ikke skal flytte sig en milimeter. Ingen indrømmelser overhovedet til islam.
      Vi skal aldrig give køb på vore værdier og er erstatte dem med islamiske. Det er skruen uden ende.

      Europas tilstand med hensyn til islamiseringen sættes også i et skræmmende perspektiv i “Islamister og naivister” af Ralf Pittelkow og Karen Jespersen. Det er så absolut én af mine yndlingsbøger.

      Ærgerligt at Jespersen ikke efterlever de fornuftige standpunkter, som fremføres i bogen.
      De forhold og synspunkter, der dokumenteres i bogen svarer mere til Dansk Folkepartis politik.
      Måske er Pittelkow skiftet til DF? Det håber jeg, for han er en glimrende analytiker, som jeg nyder at læse indlæg af i Jyllands-Posten :-)

      Kommentar by Johansen — 23. april 2008 @ 20:11

    44. -> #43 Johansen

      “Det er min soleklare holdning, at Danmark ikke skal flytte sig en milimeter. Ingen indrømmelser overhovedet til islam.”

      Vi er helt enige. “Skik følge eller land fly” bør være grundtesen i ‘integrationsarbejdet’. Hver gang islamisterne får en indrømmelse genererer det kun nye krav om særbehandling, og jeg kan ofte undre mig over, at Danskerne simpelthen ikke bare siger stop. Nok er nok. De er frivviligt kommet hertil, vi har ikke inviteret dem, og de skal i vid udstrækning forsørges af de Danske skatteyderne, og så kræver de at vi skal indrette os efter deres middelalderlige skikke og normer. Men jeg formoder at udeblivelsen af den ellers naturlige reaktion skyldes Danskernes traditionelle behagesyge og konfliktskyhed.

      Kommentar by JensH — 23. april 2008 @ 20:32

    45. 44 JensH

      Det forekommer mig at venstrefløjen har en eller anden absurd filosofi om, at at jo mere de bøjer sig og visker dansk kultur ud, desto mere “humanistiske” og gode er de.
      For en udeforståede som mig virker det bare så overfladisk og fuldstændig uansvarligt. Jeg har svært ved at sætte ord på det. At man ikke kan se, hvad det er man gør, er grotesk.
      Det er som om, at man på et eller andet plan er konverteret rent åndeligt.
      Hvorfor er man ikke stolt over at være dansker?
      Hvorfor er man ikke stolt over, hvad vore forfædre har præsteret og overleveret til os?
      Jeg prøver gang på gang at sætte mig ind i, hvordan disse danskere tænker. Men jeg kan ikke. Jeg synes de svigter.

      Vi burde stå sammen som danskere mod den nye, totalitære trussel mod friheden. Men sådan er det langt fra.
      Ikke alene skal man kæmpe mod islamofascismen. Samtidig skal man også kæmpe mod den politisk korrekte meningselite, som har et brændemærkende talerør i kraft af f. eks. Politiken.
      Dette menighedsblad, som udspyr multikulturalismes “lyksageligheder” og stempler alle som fremmedfjendske, såfremt man ikke køber den utopi.

      Jeg ved ikke om du har læst dette indlæg i Tidehverv, men nu får du lige linket. Det er herligt lige ud af posen, præcis som jeg kan lide det :-)

      http://tidehverv.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=718&Itemid=39

      Nu vil jeg gå hen og begrave mig i “Provoen og profeten”, som er skrevet af to journalister på Jyllands-Posten. Deres syn på Muhammedføljetonen set “indefra” orkanens øje.
      Har du læst den?

      Kommentar by Johansen — 23. april 2008 @ 20:58

    46. -> #45 Johansen

      “Har du læst den?”

      Ja, jeg har læst “Provoen og profeten”. Jeg købte den faktisk da den udkom, og jeg kan anbefale den. Ivrøgt, tak for linket. Jeg tror faktisk jeg har læst den før, (der må have været en der tidligere der har linket til den artikel).

      Uden alle deres apologeter i den menings-dannende elite (og på andre ledende positioner i samfundet), ville islamisterne ikke få et ben til jorden. De ville kun være den larm de selv lavede, med mindre de slevfølgelig tyede til terror-handlinger. Men de ville ikke gang på gang have held med at få indført islamiske normer på alle samfunds-nivauer, hvis ikke magtfulde Danskere var velvillige overfor deres helt igennem urimlige krav. Mht grunden til deres velvillighed overfor disse totalitære islamofascister kan jeg ikke se andet, end at det må være kombinationen af kulturelt selvhad og en håbløs naiv fascination af den multikulturelle idelogi. Da de ‘almindelige’ Danskere -mildt sagt- ikke deler deres begejstring for det multikulturelle projekt gør åbenbart, at store dele af eliten har oparbejdet en modvilje mod disse ‘proviensielle’ og ‘bondske’ kolonihave-Danskere, og derfor er det blevet suspekt at give udtryk for at man “stolt over at være dansker”. Det er det tætteste jeg kan komme på en forklaring??

      Kommentar by JensH — 23. april 2008 @ 21:55

    47. 46.JensH

      Det kan så undre at Danskerne indtil nu har stemt som de har gjort.

      Langt flere burde have stemt DF .

      Men man kan jo så håbe der er gået en prås op for folk til næste valg.

      For skal der bremses op for de sandsynlige konsekvenser af Euromed-projektet kan jeg ikke få øje på andre partier end DF at alliere mig med.

      Det er muligt jeg er sort seende hvad angår Danskernes fremtid.

      Men det er sørme dybt bekymrende at læse om befolkningstilvæksten i de kommende Islamiske Partnerlande.

      Lægger dertil Foghs ønsker om

      at fjerne de Danske forbehold, samt

      Euromed projektet og

      de 4 Fundamentale Frihedssøjler

      + den hjemlige demografi som ikke arbejder for den oprindelige befolkning og

      vi har udsigter til noget særdeles ubehageligt.

      At forlade Danmark kan blive løsningen, hvis man kommer til den erkendelse, at de betingelser som vores børn – og deres efterkommere -vil skulle rette sig ind efter er lodret imod hvad vi ønsker også for dem, nemlig et sekulært, Vestligt demokratisk system med lige ret og muligheder for alle.

      Islam er modsat alt hvad Vesten står for.

      Her i familien er vi enige om, at ingen af os ønsker at leve som Dhimmiere af hverken den ene eller den anden slags.

      Hverken som underkastet Islams regler og love eller som Islamiske apologeter af hvilke vi herhjemme har så rigeligt af.

      Bill Warner fra CSPI fortæller i dag på http://frontpagemagazine.com

      om de 2 typer dhimmier .

      Kommentar by Vivi Andersen — 24. april 2008 @ 00:15

    48. -> #47 Vivi Andersen

      “Det kan så undre at Danskerne indtil nu har stemt som de har gjort.
      Langt flere burde have stemt DF”

      Nu er der jo for mange Danskere også andre politiske emner end lige udlændingepolitik og islam. Selvom alle menings-målinger viser, at der er et stort flertal af Danskerne som støtter den stramme udlændinge-politik, (og det er et højt prioriteret emne hos mange), så prioriterer folk altså også andre emner højt. For hver enkelt vælger er beslutningen om hvilket parti man stemmer på jo meget ofte en afvejning af flere forskellige emner, der interesserer dem.

      Selv stemte jeg Venstre sidte gang, da jeg troede det var en statsministeren og ikke en job-ansøger jeg støttede :-) Jeg var stensikker på jeg ville støtte et af VKO partierne, (som ved valget i 2005), og jeg besluttede mig for at støtte Venstre (statsministeren) allerede under Muhammed-‘krisen’ i 2006, og den beslutning holdt jeg fast ved frem til valget i 2007. Men også fordi jeg betragter mig selv som borgerlig, og synes DF er lidt for socialdemokratiske mht. den økonomiske politik.

      Som jeg skrev i et tidligere indlæg i denne tråd, så er jeg nu så overbevist om, at hele spørgsmålet om udlændinge-politik og islam er noget, der kan få indflydelse på stort set alle andre vigtige politik-områder, og mht. udlændinge-politikken er jeg idag mest enig med DF, så jeg vil absolut ikke udelukke, at de får min stemme næste gang, (selvom jeg ikke bryder mig om deres nærmest SF’ske begejstring for velfærdsstaten). Dertil kommer, at det eneste parti jeg kan forestille mig for alvor vil gå imod EUROMED er DF, selvom de har været underlig tavse om det indtil nu??

      Kommentar by JensH — 24. april 2008 @ 08:46

    49. 47 Vivi Andersen

      Pyha, jeg har lige læst det interview om de to typer dhimmier, som du henviste til. Det er sandelig ikke for børn.

      Man må jo udlede, at de progressive koran-tilhængere ikke udgør den farligste part i islamiseringsprocessen.
      Det er dhimmi-apologeterne som er islams nyttige idioter, og netop bøjer sig ydmygt for islams særkrav om indflydelse i snart set enhver afkrog af Danmark.

      For mig står tøsedrengen Seidenfaden som et lyslevende eksempel på en dhimmi-apologet.
      Og lige bagefter kommer Det radikale Venstre. Det parti står for mig som islams forlængede talerør.

      Jeg glemmer endnu ikke, da næstformanden stillede sig op og forsvarede kvinders ret til at gå i burka.
      Anledningen var, at Søren Krarup mente, at denne kvindelige fængselsdragt skulle forbydes i valglokaler, da man jo ikke kan identificere det pågældende menneske.

      Jeg er enig med Søren Krarup. Jeg ønsker dog at gå længere, da jeg, ligesom den norske menneskerettighedsforkæmper, Hege Storhaug i bogen “Tilslørt.Avslørt” mener, at burka og niqab skal forbydes fuldstændigt i det offentlige rum.

      Det er fortidskostumer fra en svunden middelalder, hvor kvinden fuldstændig skulle gøres ikke-eksisterende og udviskes.
      Pånær i hjemmet, hvor hun dog sagtens kunne lægge krop til mandens forlystelser og være en fødemaskine.

      Kommentar by Johansen — 24. april 2008 @ 09:28

    50. 48 JensH

      Jeg er selv tidligere socialdemokrat. Indtil Muhammedkrise nr. 1 og til jeg for alvor fik øjnene op for, hvilken vej samfundsudviklingen drejer.

      Min øjenåbner blev vel nok Kåre Bluitgens bog “Til gavn for de sorte”. Pudsigt nok, for han er jo venstrefløjser. Titlen på bogen er da også dobbelttydig.
      Han beskriver venstrefløjens skæbnesvangre svigt i integrationspolitikken. Det har gavnet de sorte ifølge ham.
      Det vil i Bluitgens optik sige højrefløjen repræsenteret ved DF og muslimerne.

      Efter Muhammedkrise 1 og efter hvad jeg desværre selv har erfaret af ynkelige knæfald for islams lovregler, var det for mig et endegyldigt farvel til den kapitulerende venstrefløj.
      Jeg har altid haft det vanskeligt med Auken-fløjen og de frelste radikale med ignorerede det i min naivitet og blomstrende uvidenhed.

      Jeg kan godt se, hvad du mener med DFs økonomiske politik. DF ønsker jo omfordeling og deraf skattelettelser i bunden.
      Det er jeg enig i, men jeg erkender også, at vi er nødt til at hæve niveauet for topskatten. Der er alt for mange, som betaler topskat, og det ødelægger incitamentet for dem, som gerne vil arbejde mere.
      For min skyld kunne man godt hæve topskatteniveauet til en halv million.

      Jeg mener, at DF er garant for en stram retspolitik, og det også et af de vigtigste emner for mig. En blødsøden retspolitik, hvor forbryderne nærmest gøres til ofre er slet ikke noget for mig. Selvfølgelig skal der være forebyggende foranstaltninger, men der skal lægges meget mere vægt på personligt ansvar efter min optattelse.

      Og så selvfølgelig værdipolitikken og EU-politikken, som afgjort er nogle af DFs absolutte styrker :-)

      Kommentar by Johansen — 24. april 2008 @ 09:53

    51. -> #50 Johansen

      Der er vist mange socialdemokrater der har ‘taget den samme tur som dig’.

      Men retspolitikken er også et vigtigt emne. Jeg er helt klart tilhænger af en stram retspolitik, (you do the crime, you do the time). Jeg afskyede den retspolitik der blev ført frem til 2001, hvor man kærede sig mere om gerningsmandens velbefindende end ofrets.

      Og retspolitiken bliver ikke mindre vigtig de næste mange år. Politiet har været ude at advare om, at ‘indvandrere’ (læs: muslimer) vil udgøre en stadig større andel af ungdoms-årgangene, og de har en langt højere kriminalitets-rate end etnisk Danske unge. Så derfor ønsker politiet, at politikerne skal gøre noget for at vende udviklingen således at ‘indvandrer-unge’ ikke er så kriminelle, (det er vist lettere sagt end gjort, hvis du spørger mig).

      Men angående indvandrer-kriminalitet så havde Rigsstatistiker Jan Plovsing i december 2004 en meget opsigtsvækkende kronik i Berlingske tidende. Under overskriften “Tørre tal om indvandrere og kriminalitet” påviste Rigsstatistikeren, at selv når man tager højde for socio-økonomiske forhold så er ikke-vestlige indvandrere stadig massivt overrepræsenteret i kriminalstatistikerne. Du kan læse kroniken her:

      http://www.berlingske.dk/article/20041212/dineord/112120313/

      Med den kronik røg endnu et af hala-hippiernes argumenter, da de jo altid havde hævdet, at den højere kriminalitet blandt indvandrere skyldtes sociale forhold, (d.v.s. i det omfang de overhovedet ville indrømme indvandrere var overrepræsenteret i kriminalstatistikerne).

      Kommentar by JensH — 24. april 2008 @ 10:45

    52. 51 JensH

      Ja, det er en trist udvikling med den stigende kriminalitet og overrepræsentationen hos indvandrere.

      Det er godt, at der bliver lavet statistik over det, så man kan få et overblik over situationens alvor.
      Dokumenterede kendsgerninger er også svære for de “svage” partier at sno sig ud af, selvom det aldrig skorter på bortforklaringer.
      Man må bare ikke sige sandheden om, at nogle indvandrere er meget mere kriminelle end etniske danskere. Fyha, det er jo ikke god tone.

      Du har ret i, at der er andre socialdemokrater end jeg, som har bevæget sig fra S til DF, måske 400.000 :-)
      De resterende af DFs vælgere, ca. 78.000 er formentlig gamle fremskridtsfolk og tidligere borgerlige vælgere.

      Jeg kender personligt to tidligere Venstrekvinder, som har skiftet Venstre ud med DF. To ting fik dem til at skifte parti. Det var EU-politikken og udlændingepolitikken.

      Kommentar by Johansen — 24. april 2008 @ 18:29

    53. Johansen og JensH

      Skattepolitik, socialpolitik osv. osv., kan ende om ikke direkte på ligegyldighedens holdeplads så noget nær denne.

      ALT vil blive til luksusproblemer i forhold til de problemer vi vil blive konfronteret med OM Islams Rettroende skulle få blot noget af den magt, som de arbejder målrettet for at opnå.

      For hvilke Kafir vil i længden orke at agere som økonomisk fundament for Islams perversiteter ?

      Og hvem vil med god samvittighed kunne forblive et sted hvor egne børn og børnebørn skal fortsætte efter os som Islams og dens Rettroendes skaffedyr?

      Allerede nu er vi delvist lagt i tøjret som skaffedyr :

      hvor mange af Jer ved f.eks., at vi fra 1. marts 2008 medvirker til at betale pensioner til 74.000 pensionerede Palæstinensiske offentlige arbejdere, som hver især pr. mdr. modtager, i danske kr. 3.580,80 ?

      http://www.ansamed.info/en/news/ME01.YBX14395.html

      Og dette naturligvis oven i de milliarder af Euro og Dollars området hvert eneste år modtager fra EU + USA.

      Dette er så kun det Palæstinensiske områder.

      De øvrige Islamiske Middelhavslande er også omfattet af diverse økonomiske ydelser fra EU – som jeg ikke lige her og nu kan gøre rede for.

      Læg dertil de udgifter vi har herhjemme alene på integrationsområdet -de stigende sociale udgifter, hvor også har en god del af årsagen kan findes i tilvandringen fra disse bestemte lande, osv. osv..

      Allerede nu agerer vi som træk-og skaffedyr for den hjemlige Islamiske kulturberigelse og de 9 kommende Islamiske Partnerlande.

      Fremtiden vil ikke bringe os færre udgiftsområder hvad angår denne specielle berigelse af Europa- tværtimod .

      Der ikke vil bliver mindre af Islam – men mere,meget mere og det indenfor alle tænkelige områder og på alle niveauer.

      At ville forhindre dette er som at tro vi kan, let omskrevet, `Stop Verden -vi vil af`.

      Jeg håber som jeg har skrevet før at USA vil se meget nøje på hvad der foregår i Europa, og det samme håber jeg for Australien .

      De kan muligvis nå at sætte bremsen i inden det er for sent for dem.

      For Europa er det .

      Det er kun et spørgsmål om demografi før vi for alvor kommer til at mærke til de Rettroende og deres krav.

      Kommentar by Vivi Andersen — 24. april 2008 @ 20:48

    54. -> #52 Johansen

      “Jeg kender personligt to tidligere Venstrekvinder, som har skiftet Venstre ud med DF”

      Det er absolut ikke usandsyndligt at jeg gør dem følgeskab over i DF. For som Vivi Andersen skriver i indlæg #53:

      “Skattepolitik, socialpolitik osv. osv., kan ende om ikke direkte på ligegyldighedens holdeplads så noget nær denne.

      ALT vil blive til luksusproblemer i forhold til de problemer vi vil blive konfronteret med OM Islams Rettroende skulle få blot noget af den magt, som de arbejder målrettet for at opnå.”

      Vivi Andersen har virkelig en pointe der mener jeg.

      Kommentar by JensH — 25. april 2008 @ 07:39

    55. 54 JensH

      Intergrationsindustrien sluger allerede for indeværende adskillige milliarder årligt. Jeg har hørt tal fra 50-100 milliarder.

      Jeg er ikke klar over præcist hvor meget, og jeg er heller ikke sikker på, at jeg ønsker at vide det. Det vil blot give endnu mere mavepine.

      Generelt er danskerne desværre tossegode.
      Vi er selv med til at save den gren over, som vi sidder på. Der skal pine død føres en ansvarlig udlændingepolitik ellers vil problemerne blive ved med at vokse.

      Parallelsamfundene vil blive endnu mere udtalte og vil brede sig omkring de større byer.
      Segregationen af befolkningsgrupperne vil blive endnu værre end vi er vidne til i dag.
      Og som Vivi Andersen skriver, så vil alle andre problemstillinger blive luksusproblemer i forhold til.

      Jeg tror ikke på, at danskerne ønsker dette scenarie. Slet ikke.
      De er bare blevet tudet ørerne fulde af, hvem der er de gode og hvem der er de onde i dansk politik. Jeg var selv så naiv, at jeg købte denne kunstige fremstilling.
      Hvis man er anstændig og pæn, så stemmer man jo ikke på DF, vel?
      Men jeg fik nok af elitens skønmaleri af sig selv.
      Jeg skulle dog sluge adskillige politisk korrekte kameler og flere til, inden jeg erkendte er jeg er og bliver DFer.
      Der er smuttet en enkelt bekendtskab i den forbindelse, men det får være!
      Jeg hørte faktisk Helle Merete Brix sige noget lignende under interviewet med Farshad Kholghi og Pia Kjærsgaard.
      Har du set interviewet?

      Jeg kan fuldstændig følge Pia Kjærsgaard, når hun varmt anbefaler Kholghis bog: “Verden er et land”.
      Den er gribende og noget af en øjenåbner. Jeg var i hvert fald helt “færdig”, da jeg havde læst bogen.
      Man får også et førstehånds indblik i, hvad der skete under Khomenis magtovertagelse i 1979 og den islamistiske gennemsyring af det iranske samfund.

      Danmark skal ikke “falde” for islam. Her skal islam ikke have lov at marchere, for vi skal ikke afgive den høje grad af frihed, som vore forfædre har kæmpet så ihærdigt for at opnå.

      Jeg linker lige til en kronik af en af mine yndlingspolitikere. Det har jeg gjort før men den fortjener at blive genlæst :-)

      http://jp.dk/arkiv/?id=983742&eceExpr=islam&eceArchive=o

      Kommentar by Johansen — 25. april 2008 @ 08:46

    56. -> #55 Johansen

      “Generelt er danskerne desværre tossegode.”

      Alle undersgelser viser, at de skandinaviske lande i høj grad er præget af det man kalder en ‘højtillidskultur’. Det betyder, at man borgerne imellem har en høj grad af tillid til hinanden, og at man som udgangspunkt tror på sine medborgeres gode og reelle hensigter og motiver. Det er naturligvis fint, men det gør også sådanne samfund sårbare overfor udnyttelse af mere kyniske kulturer. I et sådan møde mellem to vidt forskellige kulturer kan ‘højtillids-kulturen’ megte nemt slår over i blåøjet naivitet. Tilliden til ‘det gode og ærlige’ i mennesker stikker simpelthen så dybt, at det er svært at erkende, at der altså findes nogen mennesker som bare ikke har ‘pæne’ hensigter uanset hvor venlig og forstående man er overfor dem.

      Jeg har set et interview med Farshad Kholghi og Pia Kjærsgaard via Snaphanen.dk. Er det det du tænker på?? Ihvertfald var det jeg så glimrende.

      Tak for dit link. Søren Espersen stillede faktisk op i min kreds sidste gang, (han var ihvertfald på stemmesedlen, der hvor jeg stemte), og det kunne jo være man skulle overveje at stemme personligt på ham næste gang. Jeg har iøvrigt hans glimrende bog “Israels selvstændighedskrig – og de danske frivillige”.

      Kommentar by JensH — 25. april 2008 @ 09:19

    57. 56 JensH

      Lidt dramatisk sagt kan denne højtillidskultur blive vores undergang.
      Den udnyttes på det groveste af skruppelløse islamister og tilhængere.
      Jeg ser det sådan, at de bruger frihedsrettighederne til at gå efter selve ånden i frihedsrettighederne.

      Hvis jeg skal eksemplificere det, kan vi tage tilsløringen af kvinder i islam.
      Man bruger sine frihedsrettigheder i Danmark til at gå klædt som man vil. Men man iklæder sig ufriheden og trælbinder sig til religiøst diktat. Man bruger sin frihed til at underkaste sig ufriheden.
      Derfor mener jeg, at man går efter ånden i frihedsrettighederne.
      Var det til at forstå?

      Interviewet med Farshad Kholghi og Pia Kjærsgaard så jeg på Sappho, hvor de blev interviewet af Lars Hedegaard og Helle Merete Brix.

      Jeg faldt lige over de to taler af Hege Storhaug og Flemming Rose, hvoraf sidstnævnte jo fik Sappho-prisen i 2007.
      De er begge mennesker med forbilledlig civil courage, som kæmper for den europæiske frihedstradition:

      http://video.google.com/videoplay?docid=1498599314834055230&hl=en

      Kommentar by Johansen — 25. april 2008 @ 11:00

    58. -> #57 Johansen

      “Flemming Rose, hvoraf sidstnævnte jo fik Sappho-prisen i 2007.”

      Det minder mig om den skandaløse uddeling af Cavlinge-prisen for 2006, hvor Flemning Rose selvfølgelig burde have haft den for at have sat en international dagsorden med Muhammed-tegningerne, (hvornår har et Dansk medie gjort sig bemærket uden for landets grænser??).

      I stedet gik Cavlinge-prosen ti en eller anden ligegyldig Politiken-journalist, (kan ikke huske hans navn). Og hvad fik han den så for?? Jo, han havde været oppe i Sandholm-lejren og interviewe nogle AFVISTE asylansøgere, som nægtede at acceptere afgørelsen og rejse hjem, (det var det der startede hele kampagnen for disse afviste asylansøgere). Der var intet journalistisk i denne Politken-kampagne for de afviste asylansøgere. Det var rent ‘mikrofon-holderi’. Jeg kan huske jeg var inde på kigge på Politiken.dk, og der havde de (ligesom i papir-udgaven), skubbet de afviste asylansøgeres børn helt frem i kamnpagnen, idet der var et billede af hver enkelt af barn, og en udtalelse fra hvert enkelt af om hvorfor de så gerne ville blive i Danmark. Rent følelses-ponografi viser du spørger mig.

      Den eneste -mig bekendt- der havde mandsmod nok til at kritisere denne absurde uddeling af Cavling-prisen var Simon Andersen, (nuværende chefredaktør på Nyhedsavisen), og hans kritik gik på, at der intet journalistisk var i disse Politiken-artikler, og han undrede sig over hvorfor journalisten eksempelvis ikke havde spurgt om “hvorfor de ikke rejste hjem når de nu havde fået afslag”.

      Men det skulle blive værre, for da publicist-prisen skulle uddeles for år 2006 blev den givet til -af alle- Uffe Elleman Jensen. Jeg kan stadig huske TV-billederne fra prisoverrækkelsen, som fandt sted på en eller anden cafe i København. Her sad Uffe Elleman ved samme bord som Mogens Lykketoft, og de skålede og smilede da det stod klart at Elleman hvade vundet. Tro mig, hele min mave gjorde ‘oprør’ ved synet af disse billeder.

      Både Publist-prisen og Cavling-prisen burde naturligvis have gået til Flemning Rose/JP for muhammed-tegningerne. Aldrig før har et Dansk medie i den grad sat en international dagsorden. Men det viser lidt om hvor meget de kulturradikale fylder i den mennings-dannede elite, (jvf. hvad tidligere har talt om i denne tråd), og det ‘pudsige’ er, at disse kulturradiale betragter sig selv som store internationalister med et stort udsyn, og som en selvfølge foragter de os frikadellende-spisende kolonihave-danskere, som insisterer på at bevare national-staten Danmark. Da der endelig var et Dansk medie der slog igennem internationalt, og det gik lidt hårdt for sig rundt omkring i verdenen, så krøb disse internationalister skræmte ned i et musehul, og da årets medie-priser skulle uddeles, så holdt de sig til sikre i den hjemlige andedam, og belønnede dem med de ‘rigtige meninger’. Det er også så dejligt riskofrit.

      Hykleriet hos det hjemlige kulturradikale parnas kender ingen grænser, og jeg finder dem ærlig talt temmelig kvalmende. Sappho-prisen er set med mine øjne idag langt mere prestigefyldt end både Cavlinge-prisen og Publicist-prisen.

      Kommentar by JensH — 25. april 2008 @ 12:22

    59. 58 JensH

      Vel talt!

      Det er lårklaskende sjovt, hvorledes hele dette selvhøjtidelige parnas klapper hinanden på ryggen og bekræfter hinanden i, at de er de virkelig udsynede og internationale. Det er efterhånden en ren farce at skue.

      Det tragikomiske i hele miséren er, at de ikke selv kan se hvor skinhellige og provinsielle, de er.
      De virkelig modige, der forsøger at råbe dem op, bliver ofte betegnet som fremmedfjendske eller alverdens lidet skønne betegnelser.

      Gad vide om der vitterligt skal være “støvletramp” i gaden, før de vågner op af den søde Tornerosesøvn?
      Man kan undres gang på gang over den blindhed, som kendetegner denne kvælende politiske korrekthed.

      Og ja de prisuddelinger, som du nævner kan jeg slet ikke tage alvorligt længere. Det virker som ren og skær nepotisme.
      Fravær af kritisk tilgang til journalistik. Lutter priser til vennerne og de “stuerene”.
      Man kan næsten fornemme, hvordan de griner indforstået til hinanden.
      Føj hvor er det bare næsten ikke til at klare.

      Jeg finder kultureliten frastødende, og det er nok også derfor, at jeg finder mig bedre og bedre tilpas. Kald tingene ved rette navn – det er meget mere mig.

      Nå, god weekend – klassefesten i OA kalder :-)

      Kommentar by Johansen — 25. april 2008 @ 13:21

    60. -> #59 Johansen

      Helt enig. Men så god weekend og klassefest.

      Kommentar by JensH — 25. april 2008 @ 13:39

    61. 59
      ….finder mig bedre og bedre tilpas i DF :-)

      Kommentar by Johansen — 25. april 2008 @ 13:49

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper