6. maj 2008

Det Muslimske Broderskab holdt hof i Brøndby

Selvom der er skrevet en hel del om Det Muslimske Broderskab, og Helle Merete Brix netop har udgivet en bog desangående, så har det totalt forbigået massemediernes opmærksomhed, at flere kendte islamister fra foreningen lørdagens mødtes i Brøndbyhallen til en international konference under overskriften ’60 Years: And the Return is Nearer’. Snaphanen har historien, og citerer den meget vidende Douglas Farah – Ekstremister holder topmøde i København, uantastede, ubemærket, uden protester .

The conference in Denmark, heavily populated with Muslim Brotherhood figures, is, according the program, to commemorate the 60th anniversary of the Nakbah or catastrophe, as they refer to the founding of the state of Israel. The joint attendance of Awad and al Adlouni, now head of the al Quds Foundation in Lebanon, was first noted by the Global Muslim Brotherhood Daily Report.The GMBDR further noted that:

The Palestinian Return Centre in London, characterized by sources in London as close to Hamas, has Trustees that have also been on the board of the Muslim Association of Britain, one of the Muslim Brotherhood organizations in the U.K. The Centre itself has been widely promoted by the U.K Brotherhood. CAIR, in turn, had its origins in the Hamas support infrastructure in the U.S.

So, the old gang is getting together again, in the service of the Muslim Brotherhood and its armed wing, Hamas.

It was al-Adlouni who penned the famous “On the General Strategic Goal for the Group in North America,” referring to Muslim Brotherhood organizations, including those in which Awad has been active. CAIR was formed later, but comes from the same family of organizations linked to the Ikhwan.”

  • 1/5-08 CounterTerrorismBlog – An Interesting Pairing at an MB Conference (Douglas Farah).
  • 3/5-08 JihadiMalmø – 5.000 Hamas-anhängare samlas i Köpenhamn (tallet ikke dokumenteret).
  • 5/5-08 SecurityMatters – Muslim Brotherhood Cronies Getting Together in Denmark (Douglas Farah).
  • Fra en reklame for konferencen (Alawda via Jihad i Malmø).

    [Drude Dahlerups mand Per G. Gahrton i selskab med andre anti-israelere]

    Opdate. Arrangøren Det Palæstinenske Forum har flere informationer om konferencen på sin hjemmeside. Af programmet fremgår det, at SFs Pernille Frahm holdt åbningstale, og under overskriften NGO´er og den demokratiske proces i DK og Europa diskuterede blandt andre Carlo Hansen (kommunist), Bjarne Overmark (flygtningeadvokat), Fathi El-Abed (Tidl. Demokratiske Muslimer; DanPal) og Marwan Zobi (SF Kolding).

    Ifølge omtalen (signeret Medieudvalg), fremgår det at Rabih Azad-Ahmad (Det Radikale Venstre) er talsmand for konferencen. Konferencens besøgstal opgives som “flere tusinde”, hvad lyder plausibelt at dømme efter fotografierne.

  • Palforum – Den 6. Europæiske Palæstinensers Konference.
  • Palforum – Program og gæster.
  • Opdate II.

  • 3/5-08 TVavisen (18.30) – Palæstinensisk konference i Danmark.
  • Interview med talsmanden Rabih Azad-Ahmad, og to kvindelige statsløse – efter billederne at dømme de eneste uden tørklæde til konferencen, der ifølge DR havde mere end 5000 besøgende.

  • 8/5-08 Snaphanen – Mobilvideo fra Hamas-mødet i Brøndby Hallen.
  • 9/5-08 Weekendavisen – Sammenkomst i broderskabet (Hans Mortensen).
  • Opdate III. Kommentar til denne (nu slettede) blogpost.

    “Da det gik op for mig, at arrangemenet havde en overvejende drejning i en retning, jeg og SF ikke kan stå inde for, meldte jeg afbud.” (Henrik Larsen, politisk medarbejder SF – på vegne af Pernille Frahm)

    Oploadet Kl. 03:24 af Kim Møller — Direkte link31 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/5783/trackback

    31 Comments »

    1. Det er simpelthen en skandale. Hvem har inviteret dem? Lad os få nogle navne på bordet? Politikere, embedsmænd, andre danske medløbere? Det svarer faktisk til at forestille sig, at danske myndigheder i 1941 skulle have inviteret topnazister til Danmark for at holde Wansee konferancen her om den endelige løsning på jødeproblemet. Hamas moto kunne også være “die juden sind unsere unglück”

      Kommentar by Tim Pallis — 6. maj 2008 @ 04:33

    2. 1. Tim Pallis

      Angående hvem der har inviteret kunne jeg forestille mig f.eks. Dansk Muslimsk Union, som omfatter de mere end 30 muslimske foreninger og organisationer der findes i Danmark.

      Men det er altså mit personlige bud .

      Hvordan det kan være det blev Danmark som mødet skulle afholdes i kan måske hænge sammen med, at man fra Islamisk side – måske især fra Ikhwan,s ( Det Muslimske Broderskab)- nu betragter Danmark som Islamisk (indvandrer)område.

      Det kan også hænge sammen med MO-tegningerne – og deres genudgivelse.

      Det kan selvfølige også være fordi vi, i modsætning til mange andre lande, ikke er faldet til helt til ro med vores skæbne som, ifølge Islamisk opfattelse, er at forvandles fra Dar al-Harb til Dar al-Islam og EU´s at lade os gennemgå en befolkningsændring fra de ikke helt så styrbare sekulære Danskere til en mere sådan, ved hjælp af Islam.

      Påfaldende er pressens tavshed.

      Men dette er heller ikke noget nyt, når man betænker deres måde at håndtere EUs EUROMED-projekt på, som vi vist uden overdrivelse kan sige har været temmelig underbelyst.

      Om der er udgået direktiver fra EU om, at sådan skal det være aner jeg ikke.

      Men taget i betragtning de udtalelser som EUs formand er kommet med angående det uhensigtsmæssige ved at informere befolkningerne i EU om projekter, man har på bedding, FØR disse er vedtaget, så er det en mulighed.

      Vi kan også bare nøjes med at tænke på behandlingen af befolkningerne i forbindelse med Lissabon-traktaten vedtagelse udenom disse.

      I det hele taget tegner der sig efterhånden et yderst ubehagligt billede af EU(SSR) .

      Vivi

      Kommentar by Vivi Andersen — 6. maj 2008 @ 06:07

    3. Der kan også være den helt simple løsning at de bare skulle hente deres kontanthjælp, det har jo næsten lige været den 1.

      Kommentar by Fritz — 6. maj 2008 @ 06:22

    4. Jeg mener at have læst, at Dansk Palæstina Forum (?!) skulle have arrangeret det hele. Lyder som en forening oprettet til formålet.

      Kommentar by Kim Møller — 6. maj 2008 @ 10:54

    5. Hvem der har inviteret ? Den svenske kristdemokratiske politiker fra Malmø skriver:

      Mötet har planerats under stort
      hemlighetsmakeri. Officiellt var det
      en träff för “palestinier” arrangerad
      av en arabisk kommunpolitiker
      i Danmark.
      Säkerhetskällor uppger att det är
      det största Hamasmöte som
      genomförts i Europa.
      http://jihadimalmo.blogspot.com/2008/05/5000-hamas-anhngare-samlas-i-kpenhamn.html

      Kommentar by Steen — 6. maj 2008 @ 11:24

    6. Der må rulle hoveder i PET.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 6. maj 2008 @ 11:45

    7. @ Kim

      Det er Det Palæstinensiske Forum i Danmark, der står bag. Pr deres hjemmeside /http://palforum.dk/index.php/Menu/Hvem-er-vi.html) blev de oprettet for over tre år siden, så de er næppe oprettet udelukkende til denne lejlighed. Konferencens underside her her (http://palforum.dk/alawda6/) – billederne kunne godt tyde på, der har været flere tusinde fremmødte. Bemærk forøvrigt at de ofte anvendte kort af “Palæstina” forudsætter tilintetgørelsen af Israel.
      Den europæiske hjemmeside for konferencen er her (http://www.alawda.eu/).

      Ifølge den danske hjemmeside er konferencens talsmand Rabih Azad-Ahmad. Det sjove er, at der i Århus er en mand med akkurat samme navn, der også er araber fra Palæstina (dog født i en lejr i S-Libanon). Denne er byrådsmelsem og folketingskandidat for de Radikale, og leder af Multikulturel Forening (http://www.aarhuskommune.dk/view/english/view_col2_aarhus_in_english.emne?_page=2934251).

      Jeg aner ikke, om de to personer er den samme, men det er da værd at rode lidt i.

      Kommentar by Henrik — 6. maj 2008 @ 12:30

    8. Posteringen er opdateret med Henriks info.

      Kommentar by Kim Møller — 6. maj 2008 @ 13:07

    9. Carlo Hansen er ikke alene kommunist. Han er en berygtet Israel-hader, som har huseret på Aarhus Stiftstidende i en menneskealder.

      Der har han næsten uanfægtet spredt sin anti-israelske propaganda og samtidigt benyttet enhver lejlighed til at lefle for palæstinenserne.

      Og at Pernille Fram fra SF holder åbningstale kan desværre ikke komme som nogen overraskelse.
      SF som jo også helt forventeligt er at finde på listen over Boykot-Israel kampagnen:

      http://www.boykotisrael.dk/

      Som en glædelig pendant til dette sørgelige sammenrend af islamofascister og uvidende naivister fra venstrefløjen afholdes torsdag d. 8/5 fejringen af Israels 60 års jubilæum i København.
      Den fest glæder jeg mig personligt til! :-)

      Kommentar by Johansen — 6. maj 2008 @ 14:00

    10. Sammenligner man telefonnumrene på de to Rabih Azad-Ahmad´er, så er det det samme – det er samme person.

      Flere navne-sammenfald: Formanden for Det Palæstinensiske Forum i Danmark, og arrangøren af mødet er en hr. Radouan Mansour. Navnet giver sammenlagt 7 hits på google, og ud over de to der har med mødet at gøre handler resten om en i Århus boende imam. Samtlige fem øvrige hits på ham er fra et arrangement i Århus i 2006, arrangeret af Rabih Azad-Ahmad´s Multikulturel Forening. Her blev der holdt fælles bøn mellem muslimer og kristne, ledet af imam Radouan Mansour og Annette Bennedsgaard fra Gellerup Kirke. Det sjove er så, at de to ved bønnemødet bad for fred og forsoning. To år senere er hr. Raduan arrangør for et møde, der går ind for tilintetgørelsen af Israel.

      Krakker man mandens telefonnummer får man hans fulde navn, stavet let anderledes: Radwan Said Mansour. Denne citeres normalt som Radwan Mansour, har en moske ved Bazar Vest i Århus, og er formand for Den Arabiske Kulturforening i Århus. Han har mange hits på sig mht dialogmøder, aktiviteter mod boykot af danske varer under Muhammedkrisen, anbefaling af at deltage i demokratiet og stemme på Asmaa osv.

      Medieansvarlig for arrangørerne er Samer A. Rahman, der arbejder for Arbejderbevægelsens Internationale Forum, og tidligere har undervist i arabisk for Skat og Odense Politi.

      Jeg tvivler lidt på, det er det Muslimske Broderskab der som sådan står bag, men at de i det hele taget inviteres er ret problematisk i sig selv.

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 6. maj 2008 @ 14:05

    11. Ja, det skulle lige være DNSB der havde uddelt, vent på det, løbesedler! så er pressen der med det samme. Som nu i Århus i dag, hvor forsiden på lokalavisen er ryddet for netop denne historie. Sindsygt!

      Kommentar by Mark — 6. maj 2008 @ 14:52

    12. Der må rulle hoveder i PET.

      anti-sharia

      Hvorfor skal der rulle hoveder?? Ved du om PET holder mødet under observation etc???

      Kommentar by TavseHAns — 6. maj 2008 @ 16:29

    13. “Ifølge den danske hjemmeside er konferencens talsmand Rabih Azad-Ahmad. Det sjove er, at der i Århus er en mand med akkurat samme navn, der også er araber fra Palæstina (dog født i en lejr i S-Libanon). Denne er byrådsmelsem og folketingskandidat for de Radikale, og leder af Multikulturel Forening (http://www.aarhuskommune.dk/view/english/view_col2_aarhus_in_english.emne?_page=2934251).

      Jeg aner ikke, om de to personer er den samme, men det er da værd at rode lidt i.”

      Jeg så et tv-indslag. Det er fyren fra Århus. En radikal byrådspolitiker plejer altså omgang med Det Muslimske Broderskab.

      Kommentar by Sølvræven — 6. maj 2008 @ 17:05

    14. Angående landkortene.

      Der er nok ingen tvivl om, at de fleste palæstinensere ønsker, at Israel bliver tilintetgjort.

      Når de islamiske befolkningsgrupper bliver en majoritet i Europa, er der ingen tvivl om, at Israel får det svært. At israelerne og personer med jødisk baggrund i Europa ikke er mere opmærksomme på dette aspekt er foruroligende.

      Mon ikke de svage europæere er villige til i en forholdsvis nær fremtid at sælge Israel for at bevare freden i Europa?

      Kommentar by Sølvræven — 6. maj 2008 @ 17:09

    15. Hvem der dog bare havde haft en miniatombombe der var kalibreret til Brøndby..
      – ren rottebekæmpelse..

      Kommentar by Onion — 6. maj 2008 @ 17:14

    16. Det er ubegribeligt, at en byrådspolitiker kan deltage i et arrangement, hvor man propaganderer Israels udslettelse.

      Kommentar by Sølvræven — 6. maj 2008 @ 17:15

    17. 16 Sølvræven

      Ingen lunde – tænk nu på at byrådspolitikeren netop kommer fra Dhimmipartiet, de radikale.

      Jeg har nogle udklip fra Aarhus Stiftstidende fra sidste år. Den nævnte politikers navn minder meget om navnet på den venstrepolitiker, som skiftede til de radigale.
      Den nævnte person, Azad-Ahmad ville have strammet blasfemilovgivningen.
      Her mødte han modstand fra en anden muslimsk byrådspolitiker fra Venstre, Benyamin Simsek.
      Han skrev, at Azad-Ahmed er styret af sit religiøse bagland!
      Måske der kan søges på hans navn i Aarhus Stiftstidende?

      Dhimmipartiet som også for en 5 års tid siden var infiltreret af flere rabiate muslimer, som ikke vil tage afstand fra sharia-lovgivningen.

      Kommentar by Johansen — 6. maj 2008 @ 18:27

    18. Jeg brækker mig efterhånden over vore dhimmipolitikkere og landsskadelige landsmænd,men mest af alt bliver jeg så rasende at det vist er meget godt jeg ikke har adgang til våben og sprængstoffer.

      For det der sammenrende havde været et fint mål for “vores” fremtidige modstandsbevægelse !

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 6. maj 2008 @ 18:59

    19. Hvad er det der er ved at ske med vores lille, lyse og åbne land?

      Både politikere og pressen svigter ved ikke at tage den formørkede og kvindefjendske islamismes fortrop alvorlig.

      Hvorfor kan man kun læse om disse menneskers efterhånden meget store møder og deres køns- og kultur- og religionssegregerende holdninger, for hvem kvinder er andenrangs, på blogs?

      Kommentar by Janne — 7. maj 2008 @ 06:31

    20. 19.Janne

      Her er et link til een af den altid læseværdige Sam Harris´ artikler

      “Losing Our Spines to Save Our Necks.”

      http://www.huffingtonpost.com/sam-harris-losing-our-spines-to-save_b_100132.html

      Angående dit spørgsmål om hvad der er ved at ske med vores lille, lyse og åbne land vil jeg give dig en henvisning til en ganske vist tænkt fremtid, men en fremtid som smålandene i Europa qua (islamisk) demografien har en chance for at komme til at smage en hel del af.

      I forvejen har vi bøjet os for en del islamiske krav som muslimer har henført under religiøse nødvendigheder så som kønsadskillelse visse steder, halal-fødevare i offentlige institutioner, særlige hospitals afdelinger, udlukkende for muslimer osv.osv..

      “What if the Muslims win the Global Jihad.”

      http://historyofjihad.com/3rdworldwar.html

      Kommentar by Vivi Andersen — 7. maj 2008 @ 08:26

    21. Mon ikke nogen debattører tager munden lidt for fuld?
      Kan vi få et link til et kort fra mødet, hvor Israel er udslettet f.eks.?
      Hvordan kan en enkelt persons tilstedeværelse blive til, at det muslimske broderskab er blevet inviteret?
      Bortset fra det, er det lidt underligt, at man først hører om et så velbesøgt møde efter afholdelsen – har nogen set det annonceret på forhånd?

      Kommentar by Jan Eskildsen — 7. maj 2008 @ 22:28

    22. Domænet palforum.dk tilhører ifølge dk-hostmaster.dk en Abdulrahim Dezhkam i Kolding. Krak vil umiddelbart ikke kendes ved vedkommende.

      Kommentar by D. etektiv — 7. maj 2008 @ 22:39

    23. Nå, men det gør de gule sider.

      Kommentar by Jan Eskildsen — 7. maj 2008 @ 22:41

    24. I øvrigt står der vel nærmest direkte, at Israel skal “nedlægges”
      (mine majuskler):

      “Ved deres deltagelse i konferencen markerer Palæstinenserne i Europa, at deres kamp for at vende tilbage og opnå selvbestemmelse fortsætter i 60-året for al-nakba (katastrofen). DETTE KRÆVER BEFRIELSE FRA DEN ISRAELSKE BESÆTTELSE, som dagligt udsætter palæstinenserne for en grusom undertrykkelse.”

      Kommentar by Jan Eskildsen — 7. maj 2008 @ 22:43

    25. Fra en af det Muslimske Broderskabs hjemmesider:

      http://www.ummah.net/ikhwan/

      “Theme
      Allah is our objective.
      The messenger is our leader.
      Quran is our law.
      Jihad is our way.
      Dying in the way of Allah is our highest hope.”

      Kommentar by Bekymret — 8. maj 2008 @ 06:50

    26. Atter et eklatant eksempel på, at vi ikke kan stole på vores medier. Hvis man vil se positivt på det, så kan man hævde at de ville tie det ihjel, men den har jeg svært ved at købe.

      Blogosfæren, hvis de vil vide mere.

      Er vi ved at nærme os “men aldrig kan et folk forgå, der ikke vil det selv”? Er det nu vi skal til at skille fårene fra bukkene, i overført betydning altså. Er du for dit fædreland, eller er du imod?

      Kommentar by PeterK — 8. maj 2008 @ 10:54

    27. Jeg er som sagt klart for, og jeg ville ønske at vi kunne lægge kimen til organiseret modstand og helst i en fart.

      Gør man det fornuftigt er jeg overbevist om den folkelige opbakning i et vist mål naturligvis, for når man tænker på hvor mange af vore landsmænd der solgte landsmænd til Nazisterne (og det var enda en klart defineret fjende) ja så får vi også mange fjender (man kan som udgangspunkt trygt regne dem der bevistløst har stemt EHL-SF-R som fjender, mens man bare må være almindelig på vagt overfor resten)

      Blogg´sfæren er jo allerede det illegale tidskrift som referere til alt det vores dybrøde medier (eller pladderliberalistiske,og tx JP i deres patetiske forsvar for EU og Tyrkiet i EU)kort sagt alt det medierne fortier, undlader og direkte lyver om.

      Hvis Danmark skal reddes skal der handles nu, om 10 år er det alt alt for sent.

      Jeg er klar……Hvor stiller jeg ?

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 8. maj 2008 @ 20:22

    28. […] Uriasposten fortæller at SFs Pernille Frahm holdt åbningstalen. Dette er en ikke så lidt tankevækkende og interessant oplysning, som også burde interessere mainstreammedierne. Hvad dælen nøler I efter? […]

      Pingback by Snaphanen » Mobilvideo fra Hamas-mødet i Brøndby Hallen — 8. maj 2008 @ 23:26

    29. Så kom MSM med en omtale af palæstinenserkonferencen:

      http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080509/SAMFUND/705090060

      Kommentar by Johansen — 9. maj 2008 @ 12:05

    30. […] http://www.uriasposten.net/?p=5783Og det er desværre ikke første gang at radikale politikere befinder sig i uheldigt selskab (se eksempelvis nederste billede her): http://www.sappho.dk/Den%20loebende/joedestaten.htmlSpørgsmålet er derfor: Hvorfor er det lige netop de radikale, der løber ind i de her problemer med deres kandidater?  […]

      Pingback by hansenmch : Hvad laver et radikalt byrådsmedlem i det her selskab?? — 15. maj 2008 @ 09:27

    31. Rabih Azad-Ahmad i det tilforladelige hjørne hos Information:

      http://www.information.dk/154723

      Kommentar by Andersen — 26. maj 2008 @ 19:03

    RSS feed for comments on this post.