6. maj 2008

Martin Krasnik: “… jeg holder med Obama.”

Ganske givet en af de bedre journalister i Danmark, og det er nok derfor han af og til får etiketten højreorienteret klistret på sig. Igår var han gæst i De Sorte Spejdere på P3, for at give sin analyse af det amerikanske valg.

Anders Lund Madsen, P3: … jeg vil vide hvad chancerne er for at vi får Obama i Det Hvide Hus…

Martin Krasnik, journalist: … jeg må sige det – jeg holder med Obama, altså hvis det ikke skinnede klart igennem…

Anders Lund Madsen: De Sorte Spejdere holder med Obama.

Martin Krasnik: – så må jeg sige det som det er. Vi holder med Obama fordi det kunne simpelthen være for fedt med en sort i Det Hvide Hus. Det lyder næsten for lækkert ik’.

Anders Lund Madsen: Jov!

Martin Krasnik: – Men jeg er ikke optimist af natur, det er jeg ikke, og derfor så må jeg sige at han vinder simpelthen ikke. Først er han blevet slået fuldstændig halvt fordærvet af Hillary, og det har sgu taget hårdt på ham, når man ser ham så må man sige – er han faktisk en sort mand eller er han nærmest blevet lidt grå her i de sidste par uger? Han ser godt nok noget mørbanket ud, og derefter kommer så hele republikanernes benhårde valgmaskine og køre ham over i løbet af efteråret – jeg tror ikke på det, jeg tror ikke på det.

Anders Lund Madsen: Vi har ikke givet op endnu…

Oploadet Kl. 14:52 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/5789/trackback

16 Comments »

  1. Efterhånden kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om John McCain, al den stund han med stor sandsynlighed bliver USAs næste præsident. Men vi bliver nok nødt til at vente på hans indsættelses-tale før det går op for MSM, at det heller ikke denne gang blev en demokrat, på trods af alt deres lobbyarbejde.

    Kommentar by Mikael — 6. maj 2008 @ 15:02

  2. hvad jeg ikke forstår, Kim, er at Barack Obama jo er mere højreorienteret end nogle partier i folketinget, samt dig. Og McCain er jo langt uden for rækkevidde. Hvad er problemet med at holde med folk der er mere liberale end dig?

    Kommentar by Allan — 6. maj 2008 @ 15:06

  3. Jer er SÅ skuffet over Martin Krasnik. Han er jo super-godt begavet. Men altå manden er MANDEN ER JO RACIST!

    Kommentar by Vagn Henning — 6. maj 2008 @ 15:36

  4. … fordi det kunne simpelthen være for fedt med en sort i Det Hvide Hus.

    Hm. Racismen er åbenbart ikke udryddet endnu…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 6. maj 2008 @ 15:46

  5. Allan,

    Højreorienteret?

    Et par punkter fra Obamas politik:

    Ud af Irak, hellere i dag, end i morgen.

    Vil genindføre en langt mere protektionistisk handelspolitik, til de amerikanske fagforeningers store jubel.

    Har en sort racist som åndelig vejleder og en venstreorienteret ex-con af en terrorist som rådgiver.

    Har en kone, der ikke forsømmer nogen lejlighed til at udbrede sig offentligt om, hvor meget hun afskyr USA.

    Synes du det lyder specielt højereorienteret? For mig lyder det som om, han uden videre ville kunne stille op som formandskandidat for De Radikale. Og vinde enstemmigt!

    Kommentar by Mikael — 6. maj 2008 @ 16:00

  6. Lad bare alle tosserne holde med den frigide Hillary og wannabe Osama…ingen af dem bliver valgt til embedet alligevel.
    McCain rules :-)

    Kommentar by Onion — 6. maj 2008 @ 17:18

  7. Hvorfor tror jeg, at Allahn ikke blev ammet som baby

    http://avisen.dk/ammede-boern-er-klogest-060508.aspx

    Kommentar by Jakob — 6. maj 2008 @ 17:22

  8. Jeg holder med John McCain, fordi det kunne simpelthen være så lækkert med en hvid mand i det hvide hus.

    Sexistisk ? Racistisk ?

    Ikke ifølge DR, må man konkludere.

    Kommentar by DaLi — 6. maj 2008 @ 18:46

  9. #7 Jakob,

    Allahn søn af 1000 fædre, blev skam ammet..
    han suttede lystigt på Klaus Bondams bryster (og gør det vist stadig)..

    Kommentar by Onion — 6. maj 2008 @ 19:02

  10. Jeg kan simplethen ikke forstår hvorfor Amerikanerne overhoved holder denne valg.

    På den ene side er der en kandidat som er en kælling og advokat og hun er gift med en advokat. Og så er der en advokat som er gift med en kælling der er en advokat.

    Og på den anden side er der en krigshelt som er gift med en kønt dame med store babser og så ejer manden en virksomhed der sælger øl.

    “Is there a contest here?”

    Kommentar by coldfish — 6. maj 2008 @ 19:04

  11. McCain er den eneste antagelige kandidat i feltet. Egentlig plejede jeg at hælde til Obama, men hans tætte forbindelser til anti-amerikanere har fået mig til at skifte mening. Hellere en kyniker end en anti-amerikaner.

    Men ubetinget helst en republikaner. På trods af Bush.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 6. maj 2008 @ 19:06

  12. Hmm, Obamas bedsteforældre var muslimer. Den vinkel kunne jeg godt tænke mig at få lidt mere at vide om. Hvad er manden bag masken?

    Og så vil jeg tilføje at jeg ikke kan tage nogetsomhelst alvorligt som Anders Lund Madsen er med i. Har mødt ham. Han er et dybt uansvarligt og ubehageligt menneske. Ekstremt fascistisk. Han luller hele sin adfærd ind i en barnagtig-humor-pakke og populistisk pyssenysse, men bagved er der en meget kold og egocentreret mand. Han har mere magt i medierne end man skulle tro:

    Han leger morsom, så man afvæbnes, og så kommenterer han alt muligt han absolut ikke ved en skid om, eller også gør han sig til talsmand for ,,folkets holdning,, – som kun er hans eget ego-projektion. Ren propaganda-maskot for DDR. Og hans bror er ikke meget bedre.

    Ud med dem, væk væk, hush!

    Kommentar by tobulisten — 6. maj 2008 @ 22:51

  13. Tobulist, Daniel Pipes har analyseret Obama-islam synsvinklen i bund. Og finder, at fundamentalistiske muslimer teknisk set kan betragte ham som ‘frafalden’, med alt hvad det indebærer…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 6. maj 2008 @ 23:03

  14. @ Tobulist,

    Jeg kendte ALM da han var en frisk ung journalist med et enestående vid og en befriende krøllet hjerne.

    Men jeg må desværre give dig ret, han har udviklet sig i den gale retning, og er blevet endnu en intetsigende repræsentant for mig-mig-mig-generationen.

    Kommentar by Mikael — 7. maj 2008 @ 06:32

  15. Ufatteligt dum kommentar fra Krasnik. Han er også faldet af på den i Weekendavisen. Tror måske, han kan hvile på laurbærrene.
    Jeg så også meget gerne Obama som USAs næste præsident, men det har i hvert fald intet at gøre med at han er sort. Snarere, at han virker ærlig og eftertænksom og tilsyneladende har hovedet skruet rigtig på.

    Kommentar by Ulla Lauridsen — 7. maj 2008 @ 12:07

  16. Ann Coulter om Obamas selvbiografi:

    When his mother expresses concern about Obama’s high school friend being busted for drugs, Obama says he patted his mother’s hand and told her not to worry.

    This, too, prompted Obama to share with his readers a life lesson on how to handle white people: “It was usually an effective tactic, another one of those tricks I had learned: People were satisfied so long as you were courteous and smiled and made no sudden moves. They were more than satisfied, they were relieved – such a pleasant surprise to find a well-mannered young black man who didn’t seem angry all the time.”

    First of all, I note that this technique seems to be the basis of Obama’s entire presidential campaign. But moreover – he was talking about his own mother! As Obama says: “Any distinction between good and bad whites held negligible meaning.” Say, do you think a white person who said that about blacks would be a leading presidential candidate?

    He says the reason black people keep to themselves is that it’s “easier than spending all your time mad or trying to guess whatever it was that white folks were thinking about you.”

    In college, Obama explains to a girl why he was reading Joseph Conrad’s 1902 classic, “Heart of Darkness”: “I read the book to help me understand just what it is that makes white people so afraid. Their demons. The way ideas get twisted around. I helps me understand how people learn to hate.”

    By contrast, Malcolm X’s autobiography “spoke” to Obama. One line in particular “stayed with me,” he says. “He spoke of a wish he’d once had, the wish that the white blood that ran through him, there by an act of violence, might somehow be expunged.”

    http://www.jewishworldreview.com/cols/coulter040308.php3

    Kommentar by Jonny — 7. maj 2008 @ 13:05

RSS feed for comments on this post.