20. maj 2008

Islamiske lande lader arabiske militser begå folkedrab – hvad gør vi galt

Når arabiske militser begår folkedrab, og FN er handlingslammet på grund af en række islamiske lande og Kina, så er det naturligvis vores skyld. En kommentar fra Nyhedsavisens Michael S. Lund i gårsdagens udgave – Jeg er flov over Vesten.

“- Vesten var klar til at gå i krig i Kosovo, Irak of Afghanistan for at skabe fred. I sender konstant fredsforhandlere til Mellemøsten. Men ingen gør noget i Darfur. Hvorfor?

Sådan spurgte 35-årige Daoud Hari, da jeg i sidste uge interviewede ham om massedrab… Daoud snakkede heldigvis videre, så jeg slap for at svare ham. For det eneste svar, jeg flovt kunne have givet ham, ville have været, at Vesten er dobbeltmoralsk, når det gælder menneskerettigheder. Hvis Sudan havde ligget i Europa, eller hvis Darfur havde haft store oliefelter, havde vi gjort noget.

Konflikten i Darfur har stået på i fem år, og USA har erkendt, at der er tale om et folkedrab…”

  • 23/4-04 Washington Post – China Invests Heavily In Sudan’s Oil Industry.
  • 14/3-07 IHT – Muslim bloc backs Sudan in trying to kill Darfur report in UN human rights forum.
  • 29/5-07 BBC – Bush toughens sanctions on Sudan.
  • Kommunisterne foretrækker oliekortet…

  • 4/8-08 Arbejderen – Olie- og gaskoncessioner i Sudan.
  • “Et folkemord udvikler sig i det sydvestlige Sudan. Mennesker i Darfur behøver omgående hjælp fra det internationale samfund… Men det handler ikke om en ny medmenneskelighed hos USA og EU… I det sydlige Darfur har man fundet store mængder uran. I nærheden af Darfur – i det vestlige Sudan – har man fundet store mængder olie.”

    Opdate.

  • 20/5-08 Observant – Om Darfur, Kolonisering og om Pligten til at Redde.
  • “Mere grundlæggende lader din artikel, Michael S. Lund, til at være udtryk for en halvt naiv, halvt racistisk forestilling om på den ene side mørke mennesker som nogle uciviliserede umuliusser, der ikke kan finde ud af at leve i fred selv, eller redde hinanden, og på den anden side en almægtig Vesten, der i skinnende hvid rustning skal bringe fred og velstand til resten af verden. Fundamentalt set er der absolut intet til forskel på din indstilling her, og forestillingen om “Den Hvide Mands Byrde”, som man retfærdiggjorde kapløbet om kolonier i slutningen af 1800-tallet med. Også dengang var hovedparten af Afrika nemlig en absolut underskudsforretning, som det ikke kunne betale sig at kolonisere, men som man erobrede alligevel for at redde lokalbefolkningen fra sig selv.”

    Oploadet Kl. 03:38 af Kim Møller — Direkte link11 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/5843/trackback

    11 Comments »

    1. Det er da trist at man lader muslimske grupper slagte løs, men kan vesten (og DK) klare en krig mere lige nu??
      Krigen i Kosovo og Bosnien, var jo dejlig nem, der var kun 2000 km derned, hele regionen var mere eller mindre fredelig og man sloges mod semi regulære modstandere, altså alt det vi ikke har oplevet i Irak og Afghanistan.

      Kunne man ikke også snart forvente at andre lande legede den store politi betjent? Ikke fordi DK ikke skal hjælpe, men Afrika er altså ikke et kolonikontinent mere, mange afrikanske stater bruger hvert år flere penge på våben, end de har BMP til, Afrika modtager usandsynlige store summer fra vesten og stadig kan de ikke stoppe konflikter som Sudan internt, for hvis man kigger på det var kosovo/bosnien, en ren europærisk mission (med hjælpe fra den store satan).

      Burde man ikke snart kunne forvente at Afrika kom ud af kravlegården, og tog vare på sig selv?
      Det er nu altså lidt for nemt ALTID at råbe på hjælp og så henvise til man har været koloni lande i 300 år, mange af ofrene i Sudan er jo også dræbte af folk der kommer ridende på kamel og hakker andre ned med en stor kniv, kunne man ikke lave borgervæbning i lokal samfundet, som kunne forsvare landsbyen? de kan i Gjellerup så hvorfor ikke i afrikanske landsbyer?

      Så jeg mener ikke vi skal sende folk til Timbuktuk, ej hellere til Iran eller Pakistan når ballonen går op om et par år, det må være klart at konventionel krig ikke er løsningen på de nye konflikter, som jo er rene religiøse opgør, vi må tilbage til de gode gamle dage, hvor man makkede ret eller smagte på Niels Bohrs arbejde.
      Ligeledes burde man i stigende grad vende sig fra støtteprogrammer til tilbagestående lande, især lande der har en naturrigdom, som mange lande i Afrika, for vi kan ikke betale dem for at være vores venner, det har vi set i mellemøsten.

      Altså kort og godt, lad os ikke drage i krig på fremmed jord, der skal skam nok blive brug for alle mand i Europa inden foa alt for mange år.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 20. maj 2008 @ 08:34

    2. “Arbejderen”’s redaktion har næppe gravet så meget som en halv meter grøft i hele deres liv. Akademiker-snothvalpe.

      Kommentar by Anna Lyttiger — 20. maj 2008 @ 08:43

    3. Borgervæbning lyder som en rigtig god idé. De fleste landsbyer ønsker overhoved ikke at være del af kampen, de vil bare lades i fred og det ville de have langt større chance for, hvis de var bevæbnede.
      Problemet er at de er så fattige, at mange måske ville sælge deres våben, hvormed de hurtigt bliver vendt mod dem selv.
      Måske det bedste ville være at lade dem slås selv, men vi kan ikke tillade yderligere islamisk ekspansion, så noget bør der gøres.

      Det er sgu ikke en let situation.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 20. maj 2008 @ 09:02

    4. Den Islamiske ekspansion vi skal bekymrer os om er den, der foregår i Europa og den øvrige Vestlige verden.

      Jeg er helt enig med Broholm i,at 3. Verdens lande selv må klare deres problemer .

      Vesten har erfaringer nok til at være vidende om det håbløse ved at fortsætte som man har gjort i gud ved hvor mange år.

      Kommentar by Vivi Andersen — 20. maj 2008 @ 10:44

    5. 3
      Hvordan var borgervæbningen bevæbnet i middelalderens europa (ja mener sagtens det tilbagestående kontinet kan sammenlignes med middelalderen)
      Der var det bønder der brugte landbrugs redskaber til at bekæmpe militser der terroriserede små byer, og hvis fjenden kommer med en kamel og en machette, kan man vel godt lave et hegn om landsbyen og smide sten efter dem og senere gå medevil på dem med landbrugsredskaber.

      Afrikanerne er nok desværre vendet sig til at hvis vi bare sidder stille, så kommer der en røde kors bil og redder os, for offerrollen er jo den bedste rolle. Men skal danske Jenser miste livet, hvis lokal befolkningen ikke stiller op til kamp????
      Fremtidens krige bliver jo folk mod islam, så længe der er petro dollar til at sprede fredens religion med en AK, det er en kamp vesten ikke kan vinde bare ved at sætte 2000 mand i ørkenen og så ellers lade dem blive beskudt og svine dem til hvis de nakker en fjende, der ikke bære uniform.

      Det er det gode gamle råd om at lære en mand at fiske, kunne man ikke ændre det til ¤ du kan give en mand et gevær og han kan skyde til den går i stykker, eller du kan lære ham at veligholde sit gev og han kan kæmpe til han dør¤
      Problemet er jo at alle steder vi ruller den store krigsmaskine ud, vil der komme civile ofre, da fjenden gemmer sig blandt civile og civile døde er nu propagandaens bedste brændstof, bare hør den danske røde presse når IDF rammer Hamas folk der gemmer sig blandt civile.

      Nu har jeg selv deltaget i ture arrangeret af milltær travels, og den største frygt jeg havde, og som de mange venner jeg har der også har været udsendt også har, er hvem er den næste der skyder på dig, er det en tubanklædt taliban kriger, eller den lille dreng du lige gav chokolade? Når man så vender hjem med større og mindre psykiske skader skal man læse at man sku næsten er krigsforbryder og læse hvordan alt danske soldater laver er at juble når man rammer fjende eller bolle ludere i nabolandene.

      Jeg kan godt forstå at alle vietnam vetteranerne led store psykiske knæk når de vendte hjem til “fredsbevægelsen” der angreb tropperne for at passe deres job, husk soldaten vælger ikke krigen, men passer bare det job vælgerne har valgt han skal passe.

      Min værste oplevelse er vist stadig da en ung pige spyttede mig i ansigtet og kaldte mig babymorder på hovedebanegården, bare fordi jeg sad i min uniform. Det er ikke lykken når man 14 dage før har taget et skud hagl fra en syg mujahadin tosse. Sjovt når man har kammerater der har slæbt babylig ud af hospitaler der er brugt som skjul af de stolte krigere, prøv at snak med ham om glæden ved at Kosovo blev muslimsk på bunken af børnelig.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 20. maj 2008 @ 10:51

    6. #5 Broholm

      Du har bare at være stolt af din indsats og din indstilling.
      Det er kun tomhjernet og følsesladet dumme høns, der ikke kan se tingene i det store perspektiv…jeg ved godt det er hårdt..men bare sige “fuck ´em” til de naive idioter.
      Der skulle være flere af din slags. :-)

      Kommentar by Onion — 20. maj 2008 @ 11:43

    7. @ Broholm
      Jeg håber kællingen får som fortjent, på den ene eller den anden måde.

      Jeg kan også sagtens følge dig i dit rationale. Et samfund som evig og altid får hjælp, lærer aldrig at klare sig selv. Derfor mener jeg netop det er værd at overveje hvorvidt man kan bevæbne de lokale bygder, så de har mulighed for selv at forsvare sig. Måske med våben af så lav værdi, at de får mere ud af at beholde det fremfor at sælge det videre.

      Men hvis man faktisk gjorde noget i den stil, ville hele hylekoret af skingre hattedamer og totalitarister af forskellig slags, skrige højt om påstået optrapning af konflikten. Det ville desværre aldrig kunne lade sig gøre i en verden hvor irrationalitet og utopisme styrer dagsordenen.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 20. maj 2008 @ 12:07

    8. -> #5 Broholm

      “Min værste oplevelse er vist stadig da en ung pige spyttede mig i ansigtet og kaldte mig babymorder på hovedebanegården”

      Det er sgu lige før jeg håber denne dumme gås bliver ‘gang-rapet’ af en bande af de lokale repræsentatnter fra fredens religion. Ja, undskyld mig, men jeg bliver stik-tosset når jeg hører vore soldater bliver behandlet på den svinske måde. Borholm har al mulig grund til at være stolt over sin tjeneste for militæret.

      Kommentar by JensH — 20. maj 2008 @ 12:31

    9. Tak til jer alle, det varmer at ikke alle kigger på dig som om du er dækket i blod når du siger du har været udsendt.

      Men hensyn til den unge dame, så ønsker jeg hende intet ondt, hun er bare et produkt af det samfundssystem vi har i DK, det samme samfundssystem der undre sig over at udsendte soldater er langt mere indvandre kritiske end alle de “pæne” mennesker, men tag bare en uge til Irak eller andre lande hvor de allierede slås for freden, så vil selv en gymnasielærer mærke at virkeligheden ikke er som de indoktrinere unge elever med.

      Jeg har siden min udsendning selv studeret vidre, da min krop ikke længere kunne klare mit gamle erhverv, grundet den omtalte episode med et gammelt haglgevær, og jeg er lamslået over den holdning jeg har mødt på HF uddannelsen og senere på seminariet og det har givet mig en afgrundsdyb frygt for DKs fremtid, for desværre er det de naive der bestrider alle vigtige poster i landet og deres propaganda undertrykker virkeligheden i et sådant omfang, at jeg frygter for mine børns fremtid.

      Men selvom jeg kun er en mand, holder jeg ikke kæft, jeg nægter at bukke under for alle de trusler jeg har modtaget både fra AFA tropper og fredens prædikanter, hellere lide under det mens jeg spreder et andet budskab end det “rigtige” budskab, end at vende røven i været og underkaste mig.

      Heldigvis giver de mange blogs mig på nettet en vis ro i sindet, da jeg kan se jeg ikke er alene og det giver mod på mere kamp for DK.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 20. maj 2008 @ 13:57

    10. Broholm

      den møgspredning, bl.a. herhjemme, der har været rettet mod soldater der har gjort tjeneste i Iraq og Afghanistan er så underlødig at man tror det er løgn.

      Da min ældste søn skulle flyve F-16 over Afghanistan fik jeg og resten af familien besked på at holde kæft med hvor han var.

      Det var nemlig ikke spor usædvanligt at familierne herhjemme blev ringet op og på gebrokkent Dansk truet med alverdens elendigheder.

      Det var først en god tid efter veloverståede, = han blev ikke skudt ned, perioder dernede vi talte om det udenfor familien.

      Mens han fløj dernede, fra en US-base i Kirgisistan, sendte han via militærets egne kanaler mails og billeder hjem flere gange i ugen.

      Hvilket hvergang var opløftende.

      Jeg vil ikke påstå jeg var skide bange på hans vegne – for F-16 flyet formåer at flytte sig !

      Det er værre for helikopterne, som ikke kan sparke til efterbrænderen og rubbe sig væk.

      Vil ønske det snart får en ende med Vestlig tilstedeværelse i det elendige Afghanistan .

      Islams folk skal ha` lov til at slåes indbyrdes alt hvad de lyster, i Mellemøsten som i andre Islamiske områder, uden indblanding fra resten af Verden.

      Grænsen for deres aktiviteter skal trækkes der hvor de går ind i Ikke-islamiske områder og lande.

      Så skal de til gengæld ha´ klar besked .

      Kommentar by Vivi Andersen — 20. maj 2008 @ 14:09

    11. Lad dem dog udrydde hinanden.

      Kommentar by Tolder — 20. maj 2008 @ 17:59

    RSS feed for comments on this post.