12. juni 2008

“… det er startet, fordi den ene mand gik med et kors, som tilkendegiver, at han er kristen.”

Mere konkret om overfaldet på de to udenlandske sømænd i Kolding, tidligere omtalt. De landsdækkende medier, der normalt ser racisme alle vegne, fandt ikke de nye oplysninger væsentlige. Fra Kolding Ugeavis (11/6-08) – Sømand fik kraniebrud efter overfald.

“På Jens Holms Vej ved Toldbodgade sad der en mand midt på gaden, og i siden af vejen var der endnu en. De to mænd var sømænd fra Polen og Cap Verde, og betjentene fandt hurtigt ud af, at de lidt tidligere var blevet overfaldet af seks-otte mænd.

Overfaldet skete klokken et natten mellem søndag og mandag, og politiet leder nu især efter en mand, der ledede overfaldet. Han rev først en ørepiercing med et kors ud af øret på den ene sømand, hvorefter resten af banden gik på de to mænd med køller.

– Den ene blev ridset på halsen med en kniv og fik at vide, at han ville blive slået ihjel, siger Svend Holm, der er leder af voldsafdelingen hos politiet i Kolding.

De to mænd blev kørt på sygehuset, hvor man konstaterede, at den 35-årige sømand fra Cap Verde havde fået kraniebrud, begge mænd var mærkede af køllerne, og den 38-årige polak havde et snit på halsen fra kniven.

Politiet regner med, at gerningsmændene kommer fra Kolding, og motivet kan have været religiøst.

– Vi har en formodning om, at det er startet, fordi den ene mand gik med et kors, som tilkendegiver, at han er kristen. Overfaldet er sket på havnen, da de var på vej hjem fra byen, og der er ikke noget, der tyder på, at der har været ballade tidligere på aftenen, siger Svend Holm.

Manden, der førte an i overfaldet, beskrives som 30-35 år, arabisk udseende, 170-175 centimeter høj og med en vægt på 80-90 kilo. Manden har tykke kinder og mave, mørkt hår og høj pande og bar en flødefarvet kortærmet skjorte under overfaldet. Med sig havde han seks-syv andre arabisk udseende mænd.”

Et par væsentlige historier…

  • 11/6-08 24timer – Brev til folketingsmedlem: »Død over muslimer i Danmark«.
  • “»I mit tilfælde er det danske racister og nationalister, der truer mig. De kan åbenbart ikke acceptere, at et menneske med indvandrerbaggrund sidder i Folketinget og deltager i den politiske debat,« siger han og tilføjer:

    »Det kan vel heller ikke undre nogen, at når vi har et parti som Dansk Folkeparti, der erklærer sig anti-muslimsk, så er der nogle danskere, der tror, at de har ret til at angribe muslimer i Danmark.«

  • 11/6-08 Jyllandsposten – Europarådet: Fremmedhadet lever i Danmark.
  • “»… Jeg kan kun sige, at de rapporter, som jeg får, viser, at den stramme politiske kurs smitter af og at der visse steder er tendenser til fremmedhad. Det gælder bl.a. gentagen hærværk mod muslimske gravsteder, der ødelægges og overmales med hagekors. Det er ikke regeringens politik, naturligvis, men det smitter af.«”

    Opdate. Endnu en væsentlig historie…

  • 12/8-08 (11.29) – Politi fjerner racistisk havebænk.
  • En 76-årig mand er blevet sigtet for racediskrimination på grund af nogle stødende ord på en havebænk.

    Landbetjenten i Høve på Sjælland måtte i går gribe til konfiskering af en bænk.

    Bænken stod i en have ud mod Høve Byvej, hvor nogle forbipasserende følte sig stødte over de ord, der stod skrevet på bænken.

    Der stod: “Nur Blankes, Kaffer Nie”, hvilket kan oversættes til “kun hvide, ingen negere”.

    Den 76-årige ejer af bænken er blevet sigtet for racediskrimination, men han nægter sig skyldig. Han har forklaret til politiet, at han have haft bænken stående i flere år…”

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/5912/trackback

    65 Comments »

    1. Alt hvad der hedder Instistut for menneskerettigheder, burde negligeres totalt, før de begynder at registrere racistiske overfald på etniske danskere samt overfald begået af muslimer samt andre indvandrere.

      Det er selvklart hvad de er bange for, og hvorfor de ikke gør det, og jeg tror godt, de selv ved, hvordan mønstret er.

      Men hvad er de egentlig bange for? Er racisme ikke racisme?

      Kommentar by Cicero — 12. juni 2008 @ 07:46

    2. Til ovenstående skal selvfølgelig også tilføjes religiøst motiverede overfald.

      Kommentar by Cicero — 12. juni 2008 @ 07:46

    3. Og hver gang en dansk pige eller kvinde bliver voldtaget af en muslimsk mand

      Kommentar by Ulla Lauridsen — 12. juni 2008 @ 09:17

    4. Men hvad er det nye???
      Muslimer er jo igen ofre, nu prøvede en polak at tvinge dem til at være i nærheden af et symbol på kristendommen, det må man da ikke.
      Sjovt nok må jeg ikke bede en dame om at tage sin bedeklud af, fordi jeg synes det er et symbol på en falsk tro.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 12. juni 2008 @ 09:49

    5. Vi finder os ikke i mere. Jeg hader den muslimske besættelse, jeg hader de forrædere som har lukket dem ind. Nu må det snart være slut med deres overgreb og mishandling af af Europæerne. Én ting er sikkert: Det hele kommer meget til at gå helt amok, og så kommer de til at fortryde.

      De polakker som bor i Danmark er også meget trætte af muslimerne, og de skal nok hjælpe til går det går løs.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 12. juni 2008 @ 10:28

    6. “Meget snart” skulle der have stået.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 12. juni 2008 @ 10:32

    7. Hvor længe endnu vil VI finde os i ensidigt, og gang på gang, at blive hængt ud for islamofobi/racisme ?

      Personligt er jeg ved at have fået nok af at læse, og høre, om disse angreb på os for værende islamofobe og racister, samtidig med jeg hver eneste dag kan læse om fysiske og verbale overfald på Ikke-muslimer.

      Det kan ikke passe at vi fortsat passivt skal lægge ryg til disse anklager !

      Kommentar by Vivi Andersen — 12. juni 2008 @ 10:40

    8. Institut for menneskerettigheder .Navnet er helt forkert,det rigtige
      er Institut for mandlige muslimers rettigheder.
      Det var hvad Kjærum arbejdede for.
      Hilsen fra en svigtet dansker.

      Kommentar by pk — 12. juni 2008 @ 11:06

    9. Hvem vil stole på en muslimsk mand, der udgiver sig for at være dansker og hedde Oliver?

      Kommentar by morlille — 12. juni 2008 @ 11:21

    10. Overalt fra den muslimske verden kommer der talrige meldinger om voldelige overgreb på kristne og andre ikke-muslimske borgere. Der kan skrives tykke rapporter om disse vederstyggeligheder. Men som det ses, vil nogle danske medier end ikke fortælle om muslimers overgreb, når det sker i Danmark. Man får indtryk af at flere medier har den politik ikke at gøre det. Og man får mistanke om at de kan have aftalt det indbyrdes.
      Den svenske kommissær i Europarådet er selvfølgelig fuldstændig tavs om racisme blandt muslimer, samtidig med at han beskylder danskerne for racisme og ønsker at staten skal opdrage os (sådan som der allerede sker i Sverige).
      I Sverige må man kun være fremmedfjendsk over for danskere. Danmark burde anmelde kommissæren for “hets mot folkgrupp”.

      Kommentar by Niels P — 12. juni 2008 @ 11:33

    11. Overfaldet har selvfølgelig intet med race eller religion at gøre.

      Der er tale om et helt almindelig kendt fænomen. De, der føler sig holdt uden for, som er anderledes, vil hævne sig.

      Jeg husker det fra min ungdom. Også dengang havde vi typer, der følte sig holdt udenfor. Stort set altid var det svagt begavede unge mennesker af hankøn, og de lod deres frustrationer gå ud over de andre. Typisk ved at ødelægge aftenerne i jazzklubben med slagsmål og ved at overfalde uskyldige på gaden. Overfald på fysisk svagere. Vold var en fast bestanddel af deres liv. Deres måde at udtrykke frustration på.

      Dengang var de ikke så mange, og ordenspolitiet, der dengang stadig viste sig offentligt, kendte dem alle. Nu har vi fyldt vort land med denne slags svage typer fra muslimske lande. De føler sig også holdt udenfor, og det skal så gå ud over rødhårede, polakker, fregnede med fremstående tænder, kristne, folk der går alene hjem sidst på natten.

      Problemet er, ud over det umiddelbare, at pressen ikke tør påpege årsagssammenhængene. At vi har importeret et gigantisk problem, som vi her ser én af siderne af. Og der er katastrofalt mange problematiske sider ved indvandringen. At skylden skal fedtes af på DF, der jo om nogen ikke er skyld i problemet.

      Karakteristisk er det også, at absolut ingen af de frelste, pressen og politikere nogensinde kommer med et eneste realistisk forslag til, hvad man kan gøre for at løse problemerne. Kun skal vi, der for 30 år siden så problemernes sorte skyer tårne sig op i horisonten, svines til og bestjæles yderligere.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 12. juni 2008 @ 12:08

    12. HVOR ER MEDIERNE???

      HVOR ER MEDIERNE??????????????

      HVOR ER MEDIERNE????????????

      HVOR ER MEDIERNE????????

      JEG SPØRGER IGEN: HVOR ER MEDIERNE HENNE???

      DET ER JO REN RACISME HVAD DER ER FOREGÅET???? HVOR ER MEDIERNE DER YNDER AT LABBE DISSE HISTORIER I SIG????

      Kommentar by Pven — 12. juni 2008 @ 12:29

    13. @ Børge
      Det har intet at gøre med at føle sig holdt udenfor, det handler om en ideologi der giver tilhængerne en påstand om at de er overmennesker.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 12. juni 2008 @ 12:36

    14. Ja, det syndt for de små muslimske drengebørn, at de får en koran-opdragelse, for ingen normale mennesker kan holde ud at omgås dem.
      Disse uopdragne drengebørn, oplever jo hjemmefra og på deres ferierejser i hjemlandet! hvordan kvinder skal behandles nedværdigende, og underlagt hele familiens mandslinge. De opdrages med vantro skal dræbes! og ikke muslimske kvinder er luder. Med den indstilling, isolere de sig selv, for så de lige så interesante at omgås som en flok bavianer!

      Kommentar by li — 12. juni 2008 @ 12:53

    15. Jeg synes sandelig ikke at det er synd for voldsmændene. Efter min mening skulle de have et lag tærsk der modsvarer deres vold + 300%, og så sendes hjem, hvor de kommer fra.

      Nej – det her har intet med religion at gøre. Det kan højst blive til et alibi. Det her har med gener at gøre. Intet velbegavet menneske opfører sig som de her.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 12. juni 2008 @ 13:22

    16. @ Børge
      Nu er jeg ikke med længere. Før hævdede du at det intet havde med race at gøre, men med det at føle sig holdt udenfor. Nu hævder du at det har med gener at gøre???

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 12. juni 2008 @ 13:31

    17. Alle er lige, men nogen er mere racister end andre racister …

      Godt Kjærum, Politiken m.fl. kan fortælle os hvilken racisme der er slem og hvilken een der er betydningsløs, Gud forbyde vi dannede os en egen oplyst holdning.

      Kommentar by DaLi — 12. juni 2008 @ 14:07

    18. Se samtalen med Europarådets menneskerettighedskommissær, svenskeren Thomas Hammerberg fra Deadline i går. Selv Nynne Bjerre Christensen begyndte at blive kritisk.

      Kritiske spørgsmål til Thomas Hammerberg fra EU’s menneskerettigheds-kommission

      Kommentar by Balder — 12. juni 2008 @ 14:36

    19. Nur Blankes – Kaffer nie

      Hvor mange kvinder skal slås ihjel fordi politiet ikke har tid til at komme, fordi de skal oversætte mulige racistiske udtalelser på mulige fremmedsprog, der muligvis kunne fornærme en sydafrikansk Kaffer, der muligvis kunne risikere at komme forbi i Høve på Sjælland?

      Kommentar by Balder — 12. juni 2008 @ 14:48

    20. @18 Balder
      Hvordan skal Dupont og Dupond, kunne forstå deres arbejde, med en chef som clouso Pink Larsen!!!!!

      Kommentar by li — 12. juni 2008 @ 14:52

    21. Utroligt som vores land efterhånden minder om en tegneserie, grotesk morsomt!!!
      Og så må VI ikke engang selv tegne det!!

      Kommentar by li — 12. juni 2008 @ 14:55

    22. @ Broholm, du skriver; Muslimer er jo igen ofre, nu prøvede en polak at tvinge dem til at være i nærheden af et symbol på kristendommen, det må man da ikke.

      W: Nu prøver du igen at bygge en stråmand op, uden at anerkende at den er et produkt af din egen fantasi. Hvem har kaldt disse polak-overfaldende muslimer ofre? Det er en stråmand du bygger op ud fra din fantasi. Ingen kan da regne disse syge muslimer som ofre for polakkens kors, og følgeligt er der INGEN er gør det.

      Kommentar by William — 12. juni 2008 @ 18:49

    23. @ Vivi, du skriver; Det kan ikke passe at vi fortsat passivt skal lægge ryg til disse anklager!

      OKay, du vil ikke passivt ligge ryg til islamofob-anklager. Men hvis du ikke vil ligge passivt ryg til anklager som dem fra Jacob Holdt, hvad vil du så gøre? Det mangler du at præcisere. Hvordan vil Jacob Holdt mærke, at du ikke længere ligger passiv ryg til hans anklager?

      Og du har helt ret m.h.t. at volden fra muslimer, men jeg tror ikke svaret er at holde op med at lige passiv ryg til anklager.

      Kommentar by William — 12. juni 2008 @ 18:53

    24. @ Børge, du skriver; Nej – det her har intet med religion at gøre. Det kan højst blive til et alibi.

      W: I dette tilfælde er det sandsynligvis højst et alibi. De fleste danske muslimer skider nemlig højt og flot på islam, medmindre det er bekvemt at følge religionen. http://www.islamicconcerns.com/ har fuld tjek på deres skriftsteder, men de har ingen gennemslagskraft fordi stort set ingen muslimer (og især ikke i Danmark) tager islamiske skriftsteder alvorligt. Hvis de så også holdt op med at tage traditioner, Muhammed, mullaher m.m. alvorligt, så ville meget være nået.

      Kommentar by William — 12. juni 2008 @ 19:00

    25. #24. Hvor ved du det fra og hvad er din dokumentation?

      Kommentar by PB — 12. juni 2008 @ 19:38

    26. @ PB;

      Linket dokumenterer, at der produceres ufatteligt lidt kød i dene verden, som lever op til halal-foreskrifter, som jo bl.a. forbyder brændemærkning af dyr og rigtig mange andre aspekter af den moderne kød-industri. Når de fleste muslimer alligevel spiser kød, så er det vel enten pga. en ligegyldighed overfor de islamiske foreskrifter, eller en manglende interesse overfor hvad de islamiske foreskrifter egentlig indeholder. Jeg er dog åben overfor andre fortolknings-muligheder, hvis du har nogen at byde ind med. Har du det?

      Det skal siges, at der er mange muslimske vegetarer, den mest berømte er bokseren Muhammed Ali.

      Kommentar by William — 12. juni 2008 @ 19:45

    27. vi iler med endnu en væsentlig historie fra dagens medier – godt nok ligger der vel snarere berigelsestanker bag nedenstående end racisme mod danskerne…alligevel er den vel meget sigende for situationen i dagens Danmark:

      85-årig med rollator væltet af tasketyve

      En 85-årig kvinde med rollator var mandag udsat for et groft tasketyveri på Ellebjergvej i Risskov. Ved tyveriet blev kvinden væltet omkuld og kom til skade med den ene albue.

      […]

      Gerningsmændene beskrives som to udenlandske drenge i 15-20 års alderen.

      […]

      http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080611/AAS/344456294/1002

      Kommentar by Frederik Galmar — 12. juni 2008 @ 20:37

    28. Vi har gode erfaringer med polakker her i Danmark. De fleste af dem er flittige og veluddannede personer, og derfor er de efterspurgte af mange danske firmaer. Mindre gode erfaringer har vi med de kulturfremmede “flygtninge”/”gæstearbejdere” fra orienten. Denne persongruppe er en enorm økonomisk og social belastning for det danske samfund. Regeringen må snarest stimulere denne gruppe til at udrejse af Danmark.

      Kommentar by Poul — 12. juni 2008 @ 20:44

    29. Af de venstresnoede og af de kulturfremmede fra orienten får vi tit at vide, at orientalerne har stor respekt for gamle mennesker. Realiteterne viser ofte det modsatte.

      Kommentar by Poul — 12. juni 2008 @ 20:46

    30. @ Poul, du skriver; Vi har gode erfaringer med polakker her i Danmark.

      W: Vi var aldrig blevet Europamestre i fodbold, hvis det ikke var for ham polakken i målet ;-)

      Kommentar by William — 12. juni 2008 @ 20:49

    31. De orientalske fremmede har muligvis stor respekt for deres egne gamle personer, men åbenbart ikke for gamle, som ikke tilhører islam-ideologien.

      Kommentar by Poul — 12. juni 2008 @ 21:41

    32. William, hånden på hjertet

      Hvis nu overskriften havde været 6-8 danskere overfalder 2 udlændinge, og der nede i teksten havde stået, at det handlede om skinheads der havde revet et halvmåneformet smykke ud af øret på 1 muslim, og derefter gennemtævet ham og hans ven der kom til hjælp med til formålet medbragte køller og jernrør, så den ene ligger på hospitalet med kraniebrud, tror du så medierne havde været så påfaldende tavse som nu?. Tror du ikke justitsministeren og integrationsminsiteren havde været kaldt i samråd, hele hylekortet havde været i fuld gang, og der havde været stribevis af ekspertudtalelser i DR1 om de hadefulde racistiske danskere?
      Kraniet er meget stærkt, og der skal virkeligt slås til før der revner, det er ikke noget der sker ved et uheld, der skal forsæt til.

      Nu er det jo sikkert juridiske danskere vi taler om, Kolding politi – og Koldings borgere – ved godt hvor man skal søge: Blandt de 10-15 usual suspects i Skovparken, det lokale Islamabad, hvor ingen med respekt for liv og førlighed går igennem efter mørkets frembrud. Skovparken, hvor det eneste af Koldings 10-15 supermarkeder der har fundet det nødvendigt med fast synlig vagt ligger.

      Der er tale om et rent racistisk overfald, 6-8 “danskere” overfalder 2 udlændinge, fordi den ene bærer et kors som smykke, og den der kommer til hjælp hamres også ned. Religiøse overfald falder klart ind under såvel FN’s som EMRK’s definition, og vi behøver ikke engang Højesterets hjemmestrikkede definition, der var nødvendig for at frikende Karen Sunds. Det bliver interessant at se om det registreres som racistisk overfald.

      Kommentar by PeterK — 12. juni 2008 @ 21:45

    33. #26.De fleste danske muslimer skider nemlig højt og flot på islam, medmindre det er bekvemt at følge religionen. http://www.islamicconcerns.com/ har fuld tjek på deres skriftsteder, men de har ingen gennemslagskraft fordi stort set ingen muslimer (og især ikke i Danmark) tager islamiske skriftsteder alvorligt.

      Så dette link er altså det du bruger til vurdere islam og dens 1,3 milliarder muslimer forhold til koranen/skriftsteder på? De fleste fatter simpelthen ikke hvad islam går ud på, eller rettere, de er ligeglade?.

      Kommentar by PB — 12. juni 2008 @ 21:57

    34. Er det i øvrigt korrekt, som den svenske menneskerettigheds-kommissær Thomas Hammerberg siger, at der i Danmark øves meget hærværk mod muslimske grave? Jeg synes at det er langt oftere at der er tale om hærværk på almindelige danske kirkegårde, men det er jo sjældent at man finder nogen skyldige.
      Kommissæren anklager også Danmark for 24-årsreglen. En velkendt anklage gennem mange år. Men aldrig har jeg hørt, at Europarådet er bekymret for den udbredte praksis med “arrangerede” ægteskaber, hvor ægtefællen hentes i Langtbortistan. Ud fra kendskab til ægteskabspraksis i muslimske lande må man antage at en stor af de arrangerede ægteskaber involverer tvang. Findes der forskning på det område?

      Kommentar by Niels P — 12. juni 2008 @ 21:59

    35. Ideologien islam tages f.eks ganske alvorlig i de islamofascistiske lande f.eks iran og saudi-arabien. Ifølge shariaen straffes utro og voldtagne kvinder samt homoseksuelle kvinder med stening.

      Kommentar by Poul — 12. juni 2008 @ 22:11

    36. Hvad med Jydske Vestkysten, der dækker Kolding???

      De må da for fanden have historien (måske i renset form)!

      Kommentar by Abu Dabu — 12. juni 2008 @ 22:15

    37. 23.William

      For det første agter jeg ikke at ” ligge” passivt ryg til…sådan som du skriver .

      Jeg vil ikke passivt lægge ryg til – ej heller mens jeg ligger ned, hvisdu forstår ?

      Nå, skidt pyt.

      Tjae, hvad vil jeg gøre….. i hvert fald har jeg ingen drømme om at virke for at personen Holdt skal ændre opfattelse og mening om hans landsmænd.

      Jeg vil sørge for at sætte krydset på det parti som vil forsøge at begrænse fremtidige, lignende problemer gennem en aktiv indsats for repatrieringer af de mest voldelige indvandrere, samt et stop for, eller i det mindste en begrænsning af, tilvandringen fra de Arabisk/Islamiske lande.

      Dernæst vil jeg forsøge at sætte mig så meget som muligt ind i hvad f.eks. EU har i ovenen og som vil få konsekvenser for Europas oprindelige befolkninger.

      Her tænker jeg bl.a. på Euro-Med projektet .

      Desuden at meddele andre hvad jeg finder ud af, diskutere med folk om bl.a. de eventuelle konsekvenser, samt hvad vi kan gøre for at begrænse disse.

      Oven i dette har jeg den opfattelse at det er nødvendigt jeg / vi sætter os ind i den nu næststørste religion her i landet, samt Islams øvrige 2 ben, den samfundsmæssige Islam og den politiske Islam.

      At få lært om Islams Sharia, på trods af jeg nok ikke besidder hverken tålmodighed, lyst eller evner til at skaffe mig et gedigent kendskab til denne Islams hele rygrad.

      Så agter jeg ved given anledning, at henvende mig, via mails, til de forskellige partier på Christiansborg for at aflevere min beklagelse over, at racisme og islamofobi beskyldninger rettes mod Ikke-muslimer alt imens vi kan erfare, at hver dag har sine krænkelser af Ikke-muslimer og at disse i overvælden grad udføres af muslimer.

      Min beklagelse vil omfatte de manglende interesser hos politikerne til at tage fat på præcist det problem, at det er muslimer der står for broderparten af udtrykt kvindeforagt gennem den måde kvinder opfattes og behandles på.

      Ydermere at det kan undre at de, politikerne, ikke er villige til at udtale sig om indholdet af Koranens hadefuldheder mod Kafir, af den kvindeforagt som tekster i denne udtrykker, samt om den racisme der også er at finde i denne muslimernes hellige bog.

      Der er læserbreve, kronikker osv. at skrive.

      Og kan jeg ikke komme igennem til avisernes sider med det jeg skrive må jeg alliere mig med folk der kan den dette .

      Desuden vil jeg arbejde for Danskernes ret til indsigt i, og omkring, integrationsprojekterne .

      Hermed mener jeg, at få tvunget frem de nøjagtige tal for hvor mange fra indvandrere fra Arabisk/Islamiske vi har – samt hvor mange milliarder integrationsprojketerne samlet koster statskassen på årsbasis.

      Jeg vil desuden pålægge mig selv at forsøge at undgå at reagerer emotionelt på udtalelser, og påstande, der kommer fra folk som Holdt, de Radikale, EHL og alle andre der mener jeg er racist og islamofob fordi jeg mener som jeg gør : at vi skal stoppe med yderligere tilvandring fra de islamiske områder, samt tage fat på repatrieringer af de voldelige kriminelle samt de der bevidst arbejder for f.eks. Shariaens implementering i DK.

      Som sagt – jeg er ikke tumpe at tro jeg kan gøre en forandring hos personen Holdt.

      Kommentar by Vivi Andersen — 12. juni 2008 @ 22:54

    38. @ 36

      JV har en artikel, hvor man ikke nævner det religiøse aspekt

      http://www.jv.dk/artikel/430018

      og en hvor man allerede er på elastisk tilbagetog, det var måske en fejltagelse

      http://www.jv.dk/artikel/430969

      Kommentar by PeterK — 13. juni 2008 @ 00:11

    39. En ørepiercing med et kors! Polakken er ikke vokset op i Danmark men i et monokulturelt Polen, og har derfor helt klart ikke lært hvad der er acceptabelt her. Hmm…

      Hvem tegner Muhammed-karikaturer nu til dags? Hvem går i byen med kors-smykker nu til dags?…

      Kommentar by Mallebrok — 13. juni 2008 @ 00:14

    40. >William

      Apropos din diskussion med Broholm den anden dag, så er her et citat fra en artikel i Information (af alle steder), hvori to universitetssociologer citeres for, at der generelt i universitetskredse er en formodning om, at offergøre indvandrere ved at skyde skylden for indvandreres (Det ligger i luften, at det nok er muslimer, det drejer sig om) problemer på danskernes racisme.

      Citat-start:

      Der findes to fremherskende fortællinger om muslimske indvandrere i Danmark. Den ene ser indvandrerne som årsagen til alverdens onder. Den anden mener, indvandrernes problemer skyldes danskernes racisme.

      Den sidste fortælling er ganske udbredt på universiteterne, mener professor ved Sociologisk Institut, Københavns Universitet, Henning Bech, og hans kollega fra Odense, lektor Mehmet Necef.

      “Forestillingen om, at Danmark er et racistisk land, er især populær på humaniora og samfundsvidenskab, men noget tyder på, at der ikke er så meget dækning for den,” siger Henning Bech, der sammenligner udbredelsen af tækningen med den marxistiske analyse, der dominerede universiteterne i 70’erne.

      “Det er som om, der er en særlig lødighed og finhed ved at producere denne fortælling og gøre muslimske indvandrere til ofre. Tidligere analyserede man alt i arbejderklassetermer på universitetet. Nu analyserer man i offertermer. Danskerne er racister, og det danske samfund er undertrykkende, udgrænsende og marginaliserende, som det hedder på universitetet. Forestillingen siver ud i samfundet og kan genkendes mange steder. Hvis man præsenterer de studerende for et andet synspunkt, mistænker nogle det for at være politisk propaganda. De er så vant til offer-fortællingen, at de mener, at hvis man vil være på de velmenendes side, skal man også være på de lidendes side,” siger Henning Bech.

      http://www.information.dk/123544

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 13. juni 2008 @ 11:07

    41. Ps.

      Suk, det skulle selvfølgelig være ‘en tendens til’, ikke “en formodning om”.

      Den sætning blev godt nok noget uforståelig. Men jeg håber meningen ikke gik helt tabt?

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 13. juni 2008 @ 11:11

    42. kære William:”Det skal siges, at der er mange muslimske vegetarer, den mest berømte er bokseren Muhammed Ali.”

      Sjovt nok levede han også af at slå folk i gulvet.8-)

      Kommentar by father — 13. juni 2008 @ 17:53

    43. @ Meckety, tak for citatet.

      Det jeg søger efter er dog en udtalelse, hvor nogen linker invdandrenes uomtvistelige over-repræsentation i kriminalitets-statistikkerne til dansk racisme. Citater hvor andre anklager andre for at lave den forbindelse har vi allerede masser af.

      Nogle har ment at det er en konstant tendens. Og med den ubdredte invandre-kriminalitet, så må der da være en enkelt konkret udtalelse, hvor nogle forklarer det med dansk racisme/småracisme.

      Kommentar by William — 13. juni 2008 @ 19:15

    44. Hører du aldrig nyheder eller læser aviser ?

      Det både står på og mellem linierne hver eneste gang såkaldte eksperter skal forklare indvan…sludder muslimernes massive kriminalitet.

      Så er de ALTID udstødte marganaliseret osv osv osv dvs det hele er Danmarks og det Danske folks egen skyld.

      Kommentar by whodares(islam skaber tabersamfund) — 13. juni 2008 @ 21:35

    45. @43 William

      vi har ikke indvandrer kriminalitet i Danmark, vi har muslimsk kriminalitet. Mange af gerningsmændene er slet ikke indvandrere, de er født her i landet og er juridisk lige så danske som du og jeg. Nogle af dem er endda født af forældre, der er født her i landet. De, eller deres forældre, har ikke engang fælles geografisk baggrund, det er ikke tyrkere, pakistanere elelr andre nationaliteter der forener problemet. Det der forener dem er Islam. Læser man koranen med tilbehør, er det ikke så svært at se hvorfor de er voldelige overfor enhver anden nation, religion eller ideologi. Koranen er et studium i vold og undertrykkelse, supremacistisk i sin grundindstilling.

      Kald venligst en spade for en spade. Hvis man ikke tør nævne problemet ved navn, hvordan skal man så mogensinde løse det?

      Kommentar by PeterK — 14. juni 2008 @ 00:05

    46. #42 “kære William:”Det skal siges, at der er mange muslimske vegetarer, den mest berømte er bokseren Muhammed Ali.”

      Sjovt nok levede han også af at slå folk i gulvet.8-)”

      Ja det er sjov at perkerne dyrker f.eks. Asatisk kampsport (det er perverst at tænke på, at perker dyrker Karate, Kung-Fu og lig., når iden med disse ting er at man lære at slå på folk, netop for at ungå at slå på folk). Boksning er også en fortruken “sportsgren” perkerne dyrker, altså ting som går ud på at vise magt og kunne slå på folk, det er hvad perkerne kan find ud af, men hvormange perker dyrker klassisk musik ? hvormange perker går på musikkoservatoriet ?????

      INGEN !

      Kommentar by M16 — 14. juni 2008 @ 08:22

    47. @ whodares, du skriver; Hører du aldrig nyheder eller læser aviser ?

      Det både står på og mellem linierne hver eneste gang såkaldte eksperter skal forklare indvan…sludder muslimernes massive kriminalitet.

      W: Hvis det stårhver eneste gang, så kan det ikke være svært at finde et enkelt lille konkret eksempel. Men indtil videre har vi fået et marxistisk månedsskrift fra et fremmed kontinent og et 8 (otte!) år gammelt indlæg fra Politiken.

      Jeg vil gerne se et af de eksempler du nævner, hvor danskernes småracisme forklarer muslimers kriminalitet. Og hvis jeg kan vælge, så vil jeg have et af de eksempler, hvor det står PÅ linierne og ikke mellem linierne. Du siger at fænomenet forekommer, og du bruger en masse kræfter på at gentage at fænomenet forekommer. Hvorfor ikke lukke den diskussion med noget dokumentation?

      Kommentar by William — 14. juni 2008 @ 10:01

    48. @ M16

      Apropos Muhammad Ali, så er Mike Tyson osse muslim. Men de var kristne da de kæmpede sig opad. Er der noget i islam der dulmer nedgangen?… Virkelighedsfornægtende supremacisme? Protest mod hele den verden der har rottet sig sammen mod én?

      Med hensyn til musikere bør Michael Jackson nævnes. På et tidspunkt flirtede han kraftigt med islam. Jeg ved dog ikke om han konverterede.

      Kommentar by Mallebrok — 14. juni 2008 @ 10:36

    49. @ Mallebrok; Muhamed Ali var altså muslim, da han nåede toppen og mens han var på toppen. Han afslørede at han var medlem af Nation of Islam umiddelbart efter hans første titel-sejr over Sonny Liston.

      Af muslimske musikere, så kan jeg godt lide The Kominas.

      Kommentar by William — 14. juni 2008 @ 12:24

    50. >William Flueknepper

      Du spilder min tid, og hvad der er nok så slemt, du spilder også din egen. Al den tid du har brugt på at kneppe fluer, kunne du have brugt på at blive klogere.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 14. juni 2008 @ 16:07

    51. @ Mackety, du skriver; Du spilder min tid

      W: Det er altid de andres fejl. Ikke noget ‘jeg har spildt min tid på dine indlæg, det er ene og alene mit ansvar, og jeg ville aldrig klandre dig for konsekvenserne af mine valg’. Nej, din offer-mentalitet tvinger dig til at skrive ‘du spilder min tid’, ’se, hvad du fik mig til at gøre’.

      Kommentar by William Jansen — 14. juni 2008 @ 16:40

    52. >51 William

      Du spilder først og fremmest din egen tid William.

      Det skal du have lov til, men jeg undrer mig over hvorfor??

      Hvis dit formål er, at obstruere eventuell debatter, så får du ikke noget ud af det. Debatten fortsætter, med eller uden dig.

      Indtil videre har jeg imidlertid slet ikke set dig debattere i noget videre omfang. Istedet har du brugt tiden på, at kræve beviser af andre for ting du kunne have fundet ud af selv, hvorfor?

      Hvad får dig tro, at vildtfremmede mennesker har ansvaret for din læring William?

      Og hvorfor tager du ikke selv ansvaret for din egen læring?

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 14. juni 2008 @ 17:09

    53. M:Indtil videre har jeg imidlertid slet ikke set dig debattere i noget videre omfang.

      W: http://www.uriasposten.net/?p=5918#comments, i indlæg 6, 8, 12, 13, 39, 66 der prøver jeg at debattere. Men så mødes jeg af den ene personlige anklage efter den anden, min privat-adresse bliver selvfølgelig offentliggjort (og slettet igen af Kim Møller), en burka-klædt peronage beskylder mig for at gengive andres ord som mine (og den beskyldning blev selfølgelig trukket tilbage), jeg associeres med venstre-radikale bevægelser som AFA og meget mere.

      Hvad fanden skal jeg gøre? Blive ved med at holde mig til sagen, mens burka-klædte personager offentliggør min privat-adresse, kommer med beskyldninger om at gengive andres citater som min egne, associerer mig med voldspsykopatiske venstre-ekstremistiske bevægelser m.m.?

      Prøv at læse den tråd igennem, og spørg dig selv, hvor ansvaret for at den går helt grassat ligger? Ham der godt skjult bag sin burka offentliggør min privat-aresse for én kritisk kommentar (stor tak til HRC), sammenlign det med mængden jeg har modtaget og fortæl mig så om du synes, at der er proportion-sans i det.

      M: Istedet har du brugt tiden på, at kræve beviser af andre for ting du kunne have fundet ud af selv, hvorfor?

      W: Hvis du påstår A, og jeg betvivler A, er et så min opgave at dokumentere din påstand? Olsen, Broholm, whodares m.fl. kommer med påstande om forhold de mener forekommer konstant, ’som træer i skoven’ og alligevel har ikke en af dem magtet at eksemplificere. Det er sgu’ da en tanke værd.

      Kommentar by William Jansen — 14. juni 2008 @ 17:44

    54. >53 William

      Du kan da for fa**** ikke undre dig over, at de ikke gider snakke med dig, når du hele tiden gennem mange dage, kræver beviser for hver eneste lille skide påstand, som i et surt øjeblik bliver slynget ud i blogosfæren.

      Er det da i hele hule helv*** ikke gået op for dig, at folk ikke altid begiver sig ud på nettet for at debattere på et tårnhøjt plan, men ofte snarere for at lukke lidt damp ud, efter gennem en hel tv-avis eller tilsvarende at være blevet forulempet af lyserøde, røde og blodrøde journalister, “eksperter”, “kultur”-folk og det øvrige hylekor af oikofober. Eller værre endnu, de stakler der har oikofobien i egen familie. Hvad kan være værrere end det.

      Jeg forstår så udmærket Broholm, for jeg har selv i en periode af flere år, levet i et akademisk miljø, hvor man roligt kunne regne med, at hele skylden for alle problemer i samfundet, uden undtagelse, ville blive lagt på den “onde højrefløj”.

      Men jeg kan sku ikke bevise det, for jeg render ikke rundt med en båndoptager i mine lommer ligesom jeg heller ikke optager det på video, når en eller anden professor udtaler sig absurd på tv.

      Jeg har tonsvis af konkrete og personlige oplevelser, hvor venstreorienterede akademikere, journalister etc. har skyldt skylden for islams tilbageståenhed, muslimers kriminalitet, den muslimske verdens fattigdom, muslimsk terrorisme og så videre på den “onde danske højrefløj”.

      Kan jeg bevise det?? Nej gu fanden kan jeg ej, men det ændrer sku ikke på, at jeg har oplevet de ting og vil have lov til at være vred over dem, uden at en lille skiderik som dig skal komme og forlange beviser for alt det lort jeg harfået hældt i hovedet over en periode af et årti.

      Hvad du ikke ser William er, at du tramper på en masse menneskers følelser, hvad enten det var din intention eller ej!

      Og ja, du spilder folks tid, min inklusive, for hvor du kunne have valgt at bidrage med nuancer og måske selv lære lidt i processen, valgte du istedet at bede andre om at retfærdiggøre deres syn på verden. Dermed er hverken de eller du blevet klogere. Det eneste du har opnået er, at du er blevet uvenner med alle de mennesker du ellers mener at have fælles interesser med.

      Bemærk iøvrigt, at de folk der skriver herinde er en kæmpe stor flok af vidt forskellige mennesker, der stort set intet har tilfælles i mange tilfælde. Der er IKKE tale om EN gruppe, men om mange forskellige grupper, men på en eller anden måde, og guderne må vide hvordan du kar klaret et, er det lykkedes dig at pisse stort set ALLE af. Ikke kun de mere rabiate grupper og personligheder, men såmen også de mere nuancerede.

      Det er din væremåde William. Det kan du måske ikke gøre for, men hvisdu dog for pokker bare kunne skrue lidt ned for blusset, så vi andre får tid til lige at trække vejret en gang imellem, så ville det også være lettere, at holde dig ud.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 14. juni 2008 @ 18:35

    55. >53 William

      Du kan da for fa**** ikke undre dig over, at de ikke gider snakke med dig, når du hele tiden gennem mange dage, kræver beviser for hver eneste lille skide påstand, som i et surt øjeblik bliver slynget ud i blogosfæren.

      Er det da i hele hule helv*** ikke gået op for dig, at folk ikke altid begiver sig ud på nettet for at debattere på et tårnhøjt plan, men ofte snarere for at lukke lidt damp ud, efter gennem en hel tv-avis eller tilsvarende at være blevet forulempet af lyserøde, røde og blodrøde journalister, “eksperter”, “kultur”-folk og det øvrige hylekor af oikofober. Eller værre endnu, de stakler der har oikofobien i egen familie. Hvad kan være værrere end det.

      Jeg forstår så udmærket Broholm, for jeg har selv i en periode af flere år, levet i et akademisk miljø, hvor man roligt kunne regne med, at hele skylden for alle problemer i samfundet, uden undtagelse, ville blive lagt på den “onde højrefløj”.

      Men jeg kan sku ikke bevise det, for jeg render ikke rundt med en båndoptager i mine lommer ligesom jeg heller ikke optager det på video, når en eller anden professor udtaler sig absurd på tv.

      Jeg har tonsvis af konkrete og personlige oplevelser, hvor venstreorienterede akademikere, journalister etc. har skyldt skylden for islams tilbageståenhed, muslimers kriminalitet, den muslimske verdens fattigdom, muslimsk terrorisme og så videre på den “onde danske højrefløj”.

      Kan jeg bevise det?? Nej gu fanden kan jeg ej, men det ændrer sku ikke på, at jeg har oplevet de ting og vil have lov til at være vred over dem, uden at en lille skiderik som dig skal komme og forlange beviser for alt det lort jeg harfået hældt i hovedet over en periode af et årti.

      Hvad du ikke ser William er, at du tramper på en masse menneskers følelser, hvad enten det var din intention eller ej!

      Og ja, du spilder folks tid, min inklusive, for hvor du kunne have valgt at bidrage med nuancer og måske selv lære lidt i processen, valgte du istedet at bede andre om at retfærdiggøre deres syn på verden. Dermed er hverken de eller du blevet klogere. Det eneste du har opnået er, at du er blevet uvenner med alle de mennesker du ellers mener at have fælles interesser med.

      Bemærk iøvrigt, at de folk der skriver herinde er en kæmpe stor flok af vidt forskellige mennesker, der stort set intet har tilfælles i mange tilfælde. Der er IKKE tale om EN gruppe, men om mange forskellige grupper, men på en eller anden måde, og guderne må vide hvordan du kar klaret et, er det lykkedes dig at pisse stort set ALLE af. Ikke kun de mere rabiate grupper og personligheder, men såmen også de mere nuancerede.

      Det er din væremåde William. Det kan du måske ikke gøre for, men hvisdu dog for pokker bare kunne skrue lidt ned for blusset, så vi andre får tid til lige at trække vejret en gang imellem, så ville det også være lettere, at holde dig ud.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 14. juni 2008 @ 18:35

    56. >William

      Iøvrigt, hvis du vil se et eksempel på det crap, som rigtig mange har skullet sluge på de danske universiteter for at kunne studere uden at blive beskyldt for at være fuldblodsfascister, så er der et her fra selveste Tim Jensen, DR´s ofte brugte religionsekspert og en af den akademiske stands utallige oikofober, læg især mærke til det afsluttende citat:

      “Lektor Tim Jensen, der er religionsforsker ved Syddansk Universitet, betegner også Hizb-ut-Tahrir som den mest yderliggående del af de muslimske organisationer i Danmark.

      – De siger voldsomme ting og har en meget hård retorik, men de har aldrig opfordret til eller praktiseret vold i Danmark, så på den måde er det misvisende at kalde dem ekstremister. Men de har sympati og forståelse for hjemlandets problemer, og i en kontekst, hvor vold er dagligdag, får voldelige synspunkter en anden betydning. I deres hoveder sympatiserer de med ekstremister, men lovmæssigt skal der mere til for at give dem den betegnelse, siger Tim Jensen, der også frygter for reaktionen i Danmark efter et amerikansk angreb.

      – Vi har i årevis marginaliseret indvandrere og flygtninge og ført en uanstændig debat helt oppe på højeste politiske niveau. Det her kan være dråben, der får det hele til at flyde over, siger Tim Jensen.”

      Den tager vi lige igen:

      “- Vi har i årevis marginaliseret indvandrere og flygtninge og ført en uanstændig debat helt oppe på højeste politiske niveau. Det her kan være dråben, der får det hele til at flyde over, siger Tim Jensen.”

      (Konteksten er, at muslimer i de danske gader fejrer 3000 amerikaneres død, og Tim Jensen mener danske politikeres reaktion på dette, kan få de små børn til at eksplodere, men læs selv resten af artiklen)

      http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/206928:Kirke—tro–Muslimer-foeler-sig-udsat-for-regulaer-hetz?highlight=alev

      Overskriften lyder:

      “Muslimer føler sig udsat for regulær hetz

      22. sep 2001 00:00 Danske politikere gik i massehysteri og mistænkeliggjorde alle muslimer efter jubelscenerne over terrorangrebet på USA, mener Foreningen Af Muslimske Studerende”

      Tim Jensens udtalelse faldt kun 11 dage efter 9/11 og den er fuldstændig og aldeles kendetegnende for den akademiske stand, den journalistiske stand, hele den venstreorienterede politiske stand, samt iøvrigt 95% af den såkaldte “kulturelite”.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 14. juni 2008 @ 19:03

    57. @ Mackety, du skriver; når du hele tiden gennem mange dage, kræver beviser for hver eneste lille skide påstand

      W: Jeg kræver dokumentation for påstanden om at småracisme bruges til at forklare indvandreres kriminalitet. Dokumentation som ingen har fundet frem til. Hvad kræver jeg ellers beviser for?

      M: Hvad du ikke ser William er, at du tramper på en masse menneskers følelser, hvad enten det var din intention eller ej!

      W: Hvis folks følelser for deres overbevisning var en god grund til at vise hensyn, så skulle Jyllands Posten aldrig have offentliggjort de tegninger. Jeg mener at jeg har noget at sige, og så tæller hensyntagen til folks følelser for deres overbevisninger ikke i min bog.

      M: Og ja, du spilder folks tid, min inklusive

      W: Jeg kan ikke spilde andres tid, kun min egen. Ingen andre nd Mackety kan spilde Macketys tid. Ansvaret er dit, og dit alene.

      M: …at bede andre om at retfærdiggøre deres syn på verden.

      W: Jeg beder folk om at dokumentere en påstand, som de fremsætter i det offentlige rum. Jeg beder dem ikke om at retfærdiggøre deres verdenssyn.

      M: guderne må vide hvordan du kar klaret et, er det lykkedes dig at pisse stort set ALLE af

      W: En god vane, hvis man bærer burka i det offentlige rum er at nøjes med at tale på egne vegne. Hvis andre har noget at udsætte på mig, så lytter eg gerne til det fra deres mund. Det er uinteressant for mig at du siger det.

      Hvor var din utilfredshed, da min privat-adresse blev offentliggjort? Hvor var din utilfredshed henne, da jeg blev beskyldt for ordret gengivelse af andres synspunkter? Hvor var din utilfredshed henne, da jeg på baggrund af mit skrevne ord blev sammenlignet med voldsmænd?

      Har jeg virkeligt fortjent mere galde, end den person som offentliggjorde min privat-adresse? Og for en god ordens skyld; vedkommende er tilgivet, shit happens… …life goes on, men hvorfor var der kun en skribent herinde der kommenterede på det?

      Kommentar by William Jansen — 14. juni 2008 @ 19:07

    58. @ Mackety;

      Jeg har tidligere haceleret over, at det ene af de to eksempler der kunne fremdrages til dokumentation var 8 år gammelt. Du har nu formået at frembringe et 7 år gammelt indlæg. Det er da et fremskridt.

      Men det vedrører endnu ikke Broholm og OLsens påstand om at debattonen og småracisme bruges til at forklare indvandreres overrepræsentation kriminalitets-statistikken. At Tim Jensen går over i semi-apologi for de vederstyggelige Hizb-ut Tahir er selvfølgelig lige til at lukke op og skide i, men har intet at gøre med påstanden.

      Tim Jensen’s ‘det kan være dråben…’ siger intet om at småracisme og debat-tone er forklaringen på indvandreres overrepræsentation i kriminalitets-statistikken. Den peger kun frem mod at det teoretisk set kunne være muligt at det engang i fremtiden forårsager kriminalitet.

      Så nu har vi:

      Et marxistisk månedsblad fra et fremmed kontinent
      Et 8 år gammelt indlæg i Politiken
      Et 7 år gammelt indlæg der siger at debat-tonen MÅSKE kan føre til situationsbestemt kriminalitet

      Det ligner altså ikke den ‘kan ikke se skoven for bare træer’-siuation, som du og andre giver udtryk for herskr i debatten om indvandreres kriminalitet.

      Kommentar by William Jansen — 14. juni 2008 @ 19:18

    59. >William

      Du behøves ikke vise hensyn William, men du skal nok ikke undre dig over, at folk ikke iler til dit forsvar.

      For mit eget vedkommende har jeg, efter mange skænderier, gjort det til en vane, at ignorere dem jeg ikke får noget ud af at debattere med. Der er skam en hel del på min ignorereliste. En del af dem, er blandt dem som iøvrigt har været hårdest ude efter dig William. Måske burde du gøre som jeg, og simpelt hen ignorere dem.

      Hvad os to angår William, så tror jeg da vist nok du lige er kommet på min ignorereliste. Du er simpelt hen ikke umagen værd.

      Held og lykke med dit korstog.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 14. juni 2008 @ 19:25

    60. >alle i uriashelte :)

      Hov, hvad angår min ignorereliste, så vil jeg godt lige sige, at de der står på den, primært er hvad jeg vil betegne som marginale eksistenser i stil med Falkeøje, Tolder og så videre.

      Jeg håber ikke, at nogen af alle dem som Mette, Janne, LFPC, HRC, Daniel og så videre og så videre og så videre, som jeg gennem tiden har haft mange gode diskussioner med, føler sig omfattet.

      Hvis jeg ikke altid reagerer, skyldes det som regel blot, at jeg ikke har tid og overskud.

      Kommentar by Mackety (Islamologifob) — 14. juni 2008 @ 19:45

    61. @ William #49
      Muhamed Ali var altså muslim, da han nåede toppen og mens han var på toppen

      Ja, det er da ikke i modstrid med det jeg skriver.

      Når han allerede tidligt blev muslim, er det nok fordi NOI dengang var den popsmarte udgave af sort-gør-oprør-mod-hvid, hvor Malcolm X kunne hilse broderligt på Cassius X, og de kunne bekræfte hinanden i den sorte races overlegenhed.

      Af muslimske musikere, så kan jeg godt lide The Kominas

      Hvorfor er det interessant?

      Kommentar by Mallebrok — 14. juni 2008 @ 20:32

    62. @ Mallebrok;

      Jeg beklager, hvis jeg har misforstået dig. Jeg tolkede nedenstående som en indikator på at Muhammed Ali valgte islam, da det begyndte at gå ned af bakke:

      Er der noget i islam der dulmer nedgangen?… Virkelighedsfornægtende supremacisme? Protest mod hele den verden der har rottet sig sammen mod én?

      Jeg beklager fejl-fortolkningen.

      Kominas-kommentaren havde intet at gøre med noget-som-helst, det var en association fra Michael Jackson og islam, til musik og islam til The Kominas. Men kommentaren var helt irrelevant, og jeg burde have sparet jer for den.

      Kommentar by William Jansen — 14. juni 2008 @ 20:49

    63. Nur Blankes – Kaffer nie

      Det pudsige er, at “kaffer” er det samme ord som det arbiske kafir / kuffar.

      Arabere må godt kalde danskere “kuffar”, men hvis en dansk bænk gør det samme, er det en politisag.

      Kommentar by MartinH — 15. juni 2008 @ 20:06

    64. Hm. Linket smuttede. Her kommer det igen: http://en.wikipedia.org/wiki/Kafir#Use_outside_Islam

      Kommentar by MartinH — 15. juni 2008 @ 20:21

    65. “Hov, hvad angår min ignorereliste, så vil jeg godt lige sige, at de der står på den, primært er hvad jeg vil betegne som marginale eksistenser i stil med Falkeøje, Tolder og så videre”

      Marginaleksistenser …. Endnu en af dine småfeminine fobier ?

      Kommentar by Tolder — 16. juni 2008 @ 19:04

    RSS feed for comments on this post.