11. juli 2008

Coming soon to a school near you

Hver gang tyske højreekstremister går amok, får det selvstændige indslag i TVavisen. Omvendt er det ikke meget man hører om multikultur på tysk, og mig bekendt har de danske medier (tv og aviser) intet bragt om denne historie fra Berlinerforstaden Kreutzberg, som gik igennem de tyske medier marts/april 2006. (Via Snaphanen)

Youtube: Video (ustabil).

En sekvens fra en af de to skoler, indslaget omhandler. Omkring 80 pct. indvandrere/efterkommere, hovedsageligt tyrkere.

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/5976/trackback

40 Comments »

  1. Jeg har godt nok ikke lyd på min computer p.t., men det lyder selv i lydløs form, som om at vi har at gøre med nogle exceptionelt dumme svin.

    Der findes ingen undskyldninger…

    Da jeg boede i Tyskland sidst i 90’erne, så var der da en del sager i pressen om at de tyske myndigheder havde vist sig villige til at sende tyrkiske statsborgere tilbage til Tyrkiet for gentagen grov vold.

    Det var måske en handlingsplan, som var en genoptagelse værd.

    Kommentar by William — 11. juli 2008 @ 00:30

  2. Tja, vi kan jo begynde med at få ekspederet Asmaa’s bror ud af landet.

    Kommentar by Nicolai K. — 11. juli 2008 @ 00:56

  3. […] Uriasposten har genuploadet den video fra en skole i en Berlinerforstad, som forsvandt fra You Tube igår. “Non scholae sed vitae discimus” i reprise: […]

    Pingback by Snaphanen » Multikultur på tysk — 11. juli 2008 @ 02:25

  4. Jeg kom lige i tanke om det her: http://snaphanen.dk/2008/06/12/muslimer-en-psykologisk-profil/

    Kommentar by BE — 11. juli 2008 @ 07:20

  5. Tjaa, William.

    Det har du ret i. Men du ved jo ligeså godt som vi andre at det ikke kan lade sig gøre, så længe den racitiske kulturrelativisme hærger sammen med det nationale selvhad. Og du bærer jo selv med til det bål med de fleste af dine kommentarer, og imens hober problemerne sig op. Der er bydele i berlin hvor du og jeg ikke er velkomne.

    Kommentar by Flemming — 11. juli 2008 @ 08:21

  6. tak for det, Kim. Nu er dagens kvalme sikret……prøv lige at se de stakkels lærere….totalt desillusionerede …formentlig en del af godhedsindustrien engang. Pludselig virker Glistrups snak om stabler af danske lig langs Roskildevej ikke længere urealistisk

    Kommentar by Hans — 11. juli 2008 @ 09:17

  7. Hvad ville aviser og tv bringe, hvis en flok tyskere fandt sammen og gik til modangreb?????

    Det er til at brække sig over at urias og andre blogs er de eneste steder der tør sige sandheden, om den taknemlighed muslimerne viser overfor vores samfund, FFS

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 11. juli 2008 @ 09:18

  8. #6 “Hvad ville aviser og tv bringe, hvis en flok tyskere fandt sammen og gik til modangreb?????”

    Det for du nok at se engang, for på et tidpunkt har den alm. borger fået nok.

    Kommentar by M16 — 11. juli 2008 @ 09:28

  9. 7
    Jeg frygter det meget, for jeg synes også alle oplysninger man henter fra lande som Frankrig, Tyskland, England OSV peger på låget er ved at ryge af trykkogeren. Når jeg har mine værste dage, overvejer jeg om folk bliver så trætte af muslimerne, at en ny Hitler kan stige op af magtens trin igen?????? For med den enorme kriminalitetsbølge der skyller ind over Europa, blandet sammen med en økonomi der ser ud til at blive værre end fattig 80 ernes, så kunne folk hurtigt finde på at kigge efter en “stærk leder”.

    Man kan jo se at de nationale bevægelser er i fremmarch over hele EU, så folket må jo være ved at finde sammen om ting de kender, sikkert i modstand til et samfund der præges mere og mere af de fremmede, men hvor langt er skridtet fra nationalismen, til en afart af nazismen????? I Tyskland er nazi partiet jo blevet kæmpe stort i øststaterne og hvis trykket på den oprindelige befolkning fortsætter, kan partiet jo sikkert også få foden indenfor i vensten også.

    (p.s. totalt OFFTOPIC, jeg kom forbi LIR-kassens blog idag, det er pæne ting hun lukker ud om Hr. Møller, han er pro-censur og anti-ytringsfrihed fordi han ikke gider “debatere” med deres “sandheder”)

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 11. juli 2008 @ 09:38

  10. Frustrerende at se den video, men heldigvis er der på siden også klip fra cirkusrevyen: Cirkusrevyen 98 – Integration

    Nåh men nu jeg gå, jeg skal til fissehanderen og købe fissefars til fissefilet. Fisse på 15 minutter det ig’ så ringe enda. :-) :-)

    Kommentar by M16 — 11. juli 2008 @ 09:44

  11. Og vi har mere i vente fra samme kant :

    de næste generationer af Småbrødrer er så vidt jeg husker i antal flere end de nuværende såkaldte Storebrødrer.

    Når forældrerne enten ikke vil eller ikke kan opdrage deres afkom, når skolerne har givet fortabt og samfundet ingen effektive midler har – for hvad består sådanne af ? -kan vi kun tage ad notam, samtidig med vi, de af os der har den mulighed, for at beskytte eget afkom, og os selv, rykker væk fra de mest belastede områder.

    Men det er jo ikke holdbart i længden .

    Noget andet er det økonomiske aspekt ved dette her :

    i forvejen belastes kommune-og statsbudgetterne heftigt af omkostningerne ved integrationsforsøgene, samt af de stadigt flere der havner på livslang offentlig forsørgelse.

    Når antallet ikke går ned, men stiger kan enhver sige sig selv at det vil komme til at betyde endnu flere milliarder, pr. år, skal overføres til dennne udgiftskonto.

    Det er penge der skal hentes ved beskæring af andre poster i den fælles husholdning.

    Gad vide hvilke det vil blive ?

    Mine 3 voksne børn er helt på det rene med at der f.eks. ikke vil være noget der hedder Folkepension den dag de når den alder.

    Og som en selvfølge har de indledt opsparingen til egen selvpension.

    Efterlønnen vil givetvis også ryge sig en tur.

    Der vil komme brugerbetaling over hele linien – fra lægebesøg over biblioteker til behandlinger på hospitalerne af i hvert fald det der kaldes livsstilssygdomme og sandsynligvis også på behandling af sygdomme som vurderes folk godt kan leve med selvom disse kunne `repareres`.

    Og mange andre områder vil blive ført ind under brugerbetalingssystemet – af nødvendighed.

    Faktisk tror jeg at den såkaldte Velfærdsstat forsvinder og blive til et minde om noget der engang eksisterede:

    et samfund, som vidnede om en befolknings uddannelses- og arbejdsmæssige dygtighed som skaffede fundamentet for velfærden, samt befolkningens evner for og vilje til at udvise sammenhold og solidaritet overfor de mindre heldige medborgere i samfundet- og overfor dets gamle mennesker.

    Solidariten vil forsvinde helt- og ikke som nu, hvor dette tab viser sig i småglimt hist og pist.

    Evnernes forsvinden sker i takt med udskiftningen af majoriteten i befolkningen (anskuelsesundervisningen kan hentes ved at kigge ud over de Arabisk/muslimske lande).

    Når folk fra de Arabisk/muslimske lande ikke vil integreres i indvandrerlandet – og når indvandrerlandet ikke lukker for indvandring fra præcist disse lande, kan samme indvandrerland ikke forvente forsat at kunne opretholde hverken dets økonomiske, som dets samfunds mæssige system.

    Ifølge Svend Burmester ville vi aldring nogen sinde været havnet i denne her situation, og med de fremtidsperspektiver, om det have været Østasiater – Kinesere, Japanere, Koreanere osv. – i stedet for muslimer vi havde fået ombord !

    Men sådan blev det så ikke, men derimod kan vi sandsynligvis forvente mere tilvandring fra de Islamiske Middelhavslande takket være Euro-Med samarbejdet, som får fuld effekt fra år 2010.

    Sig jeg tager fejl !

    Kommentar by Vivi Andersen — 11. juli 2008 @ 09:45

  12. Jeg kommer til at tænke på den intense mediedækning af et par uciviliserede studerendes behandling af sort personale på et kollegium.Men det var på den anden side af jorden (Sydafrika). Her er der tale om et naboland, der fungerer som vindue for DK +10 år, når det kommer til “integration”.

    Hvordan mon en jødisk elev villeblive behandlet??

    Kommentar by Hans — 11. juli 2008 @ 10:27

  13. God kommentar af Vivi, som også dækker posteringen ovenfor meget godt.

    Selvfølgelig vil velfærdssamfundet og den generelle vestlige rigdom gå til grunde. Og det vil kunne ske meget snart. Det behøver jeg ikke at læse om, jeg kan bare se på min egen situation.

    Jeg går snart på pension. Oprindeligt havde jeg tænkt på halv tid, men jeg er blevet meget klogere. Jeg har gennem de sidste år været ansat som videnskabelig medarbejder i lønramme 37. Med meget gode tillæg. Høj løn ville nogle sige, så jeg har selvfølgelig regnet på hvad den halvering af min indkomst, som pensionering betyder, ville få af konsekvenser, og ikke særlig overraskende bliver konsekvensen, Ta – daaa: Ingen.

    Jeg kører langt på arbejde hver dag, men topskat og transportudgifter æder merindkomsten helt.

    Det siger sig selv, at et land, hvor det ikke betaler sig at arbejde, hvor alverdens nassere frit kan flytte til og hæve bistandshjælp, og hvor gadens parlament regerer, ja – et sådant land vil gå i opløsning.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 11. juli 2008 @ 10:41

  14. @ Broholm

    ” men hvor langt er skridtet fra nationalismen, til en afart af nazismen”

    Mega-langt.

    Den moderne national-konservatisme deler udelukkende ét fællesskab med nazismen; nemlig fokusset på nationalstaten. Og det fokus var udelukkende et tidligt nazistisk tegn, senere blev det race-fokuseret snarere end “tysk”.

    Til forskel deler de skinhellige på venstrefløjen begreber som anti-demokrati, retligt apartheid og accept af vold som politisk udtryksform.

    Så kan du jo afgøre om dét eller fænomenet med at definere en national identitet er mest “nazistisk”.

    Når man ser på S/SF/liste Ø og DF idag , så ved jeg godt hvem Hitler ville elske mest. Det er sgu nok ikke partiet, som konstant med stolthed mindes dem, der kæmpede imod ham.

    Kommentar by DaLi — 11. juli 2008 @ 10:59

  15. Hvis man vil forstå nazismen, er man først og fremmest nødt til at se bort fra navnet, det tjente bare et formål undervejs.
    Nazisterne forstillede sig et Herrefolk, der til slut ville regere hele verden, med et meget stort Stor-Tyskland som base, og resten af verden som slaver indelt i forskellige klasser alt efter nytteværdien.
    ( jeg ved ikke om den indstilling vækker genklang andre steder ? )
    Det eneste åbne spørgsmål er, om Hitler ville lade sig udnævne til Gud før eller efter sin død.
    Nationalisme er per defination en lokal forteelse, og det irriterer mig efterhånden, at tysk nationalisme altid bliver hentet frem her i danske debatter, når man nu ved, at Danmark var et af de første ofre for den nyere tyske nationalisme.

    Kommentar by Fidibus — 11. juli 2008 @ 11:40

  16. @Hans – #12
    “Hvordan mon en jødisk elev villeblive behandlet??”

    Der har været programmer på DR2 kaldet “Tørklædeeksperimentet”. Måske burde tyske medier prøve “Kaloteksperimentet” i Berlin.

    Kommentar by BE — 11. juli 2008 @ 11:58

  17. Re: 1 (William).
    Jeg vil rent undtagelsesvis kommentere et af dine indlæg, fordi det faktisk er ret fornuftigt :-)

    Dit forslag om udvisning af tyrkiske kriminelle er jo interessant nok, og Tyskland har faktisk gjort det før i tiden. Imidlertid kan man ikke tilbagesende kriminelle mindreårige til hjemlandet, hvis de har familiebånd til det europæiske land, hvilket således vil stride mod Den europæiske menneskerettighedskonvention.
    Så selv om ungerne er udlændinge, er der ikke meget at stille op. Selv voksne kriminelle udlændinge kan ikke udvises til hjemlandet, dersom deres familiemæssige tilknytning til Tyskland er størst.
    Den europæiske menneskerettighedsdomstol har endda i dens nyere praksis statueret, at selv udlændinge, som de facto men illegalt har opholdt sig på en kontraherende stats territorium i en længere periode har en menneskeret til lovliggørelse af deres ophold.
    I International & Comparative Law Quarterly fra januar 2008 er der en artikel af Daniel Thym ‘RESPECT FOR PRIVATE AND FAMILY LIFE UNDER ARTICLE 8 ECHR IN IMMIGRATION CASES: A HUMAN RIGHT TO REGULARIZE ILLEGAL STAY?’
    Ud over at artiklen betegner illegale udlændinge som ‘irregular migrants’ og derved eufemiserer over den realitet, at papirløse udlændinge overtræder opholdslandets love, er den interessant, fordi den bringer en god fremstilling af devolutionen af udlændingepolitikken fra det nationale til det supranationale beslutningsniveau. Artiklen er interessant, og dem der har adgang til International & Comparative Law Quarterly bør gøre sig ulejligheden og læse artiklens for dens skræmmende implikationer.
    Til dem, der ikke har adgang til tidsskriftet men også til dem der har det, kan jeg dog anbefale:
    ECHR blog.

    Kommentar by PerH — 11. juli 2008 @ 14:03

  18. 17. PerH.
    Skal det forstås sådan, at dommerne rent faktisk sidder og laver deres egne love ud af det her ?

    Kommentar by Fidibus — 11. juli 2008 @ 14:25

  19. Den nuværende præsident for menneskerettighedsdomstolen Jean-Paul Costa har kritiseret udvisningsdomme over for kriminelle udlændinge som dobbeltstraf. Selvfølgelig er det noget vrøv, for selv ikke domstolen har været villig til at betegne udvisning som en dobbeltstraffesanktion, så indtil videre kan Benitto og andre fortsætte med at sige, det er en uretfærdig dobbeltstraf. Men mere uhyggeligt er det, at en jurist i Costas position deler den opfattelse.
    Og han er sikkert ikke alene.

    Kommentar by PerH — 11. juli 2008 @ 14:27

  20. Til 18 (Fidibus).
    Det kan man vel ikke sige, for konventionen er så bredt formuleret, at den åbner for dynamisk fortolkning. Til gengæld er der ingen tvivl om, at domstolen for at få hatten til at passe har måttet se bort fra flere forhindringer — ikke mindst de kontraherende staters intentioner på tidspunktet for dannelsen af Europarådet.
    I artiklen forekommer der følgende passage:
    “A. Margin of Appreciation in the Field of Immigration

    In the first 30 years of their existence, the Strasbourg institutions remained largely silent on matters of migration. This was no coincidence, since the
    Convention contains to this day no reference to immigration, in particular neither a right to asylum nor an explicit prohibition of refoulement (with the
    minor exception of Article 4 of Additional Protocol No 4 on collective expulsion). This silence on immigration reflects the original choice of the Contracting
    Parties to regulate migration flows without a supranational human rights superstructure.
    65”
    […]

    65 The Council of Europe deliberately decided against the inclusion of a right to asylum in the ECHR, which had been tabled by some delegations during the
    drafting conference.

    Så af ovenstående fremgår det, at Europarådets medlemmer afviste at inkludere en udtrykkelig asylret i konventionen, og det burde jo så have ansporet domstolen til ikke at påtvinge de europæiske lande at give asyl eller ophold analogt hermed til terrorister, men domstolen har blæst højt og flot på rådets forarbejder og på den dagældende retstilstand i medlemsstaterne. Det er juridisk aktivisme, der desværre koster os mere end penge.

    Kommentar by PerH — 11. juli 2008 @ 14:42

  21. 19. PerH.
    Jeg tænkte mere på illegale immigranters menneskerettigheder contra staten.
    PS. Jeg kan kun læse resumeet.

    Kommentar by Fidibus — 11. juli 2008 @ 14:43

  22. 20. PerH.
    Nu kom vi så lige oven i hinanden :-?
    Er det ikke mere end juridisk aktivisme ?

    Kommentar by Fidibus — 11. juli 2008 @ 14:48

  23. Tak for orienteringen. Den viser igen, at det er på høje tid med et opgør med den Menneskeretsdomstol og do. konvention. Det er jo ikke guddommelige, urørlige kræfter, vi er oppe imod. Det er Over-europa, der oppe på soldækket nyder livet og hinandens selskab, mens folket har problemer i maskinrummet.
    Så hvordan kommer vi videre? Hvad siger DF og Søren Pind til det her?

    Kommentar by GB — 11. juli 2008 @ 14:57

  24. “Juridisk aktivisme”

    Sikke et fantastisk begreb.

    Et begreb der i virkeligheder dækker over dommere, der tolker udover og endda imod retskilderne fordi deres “moral” tilsiger dem det.

    Kommentar by DaLi — 11. juli 2008 @ 15:26

  25. Til 21 (Fidibus).
    Du kan ikke få adgang til artiklen, med mindre du eller din arbejdsplads har abonnement på tidsskriftet.

    Kommentar by PerH — 11. juli 2008 @ 15:28

  26. 25. PerH.
    Tak for orienteringen. Jeg vil forlade mig på din ekspertise på dette område. Vi må jo alle bidrage med det, vi nu kan :-?

    Kommentar by Fidibus — 11. juli 2008 @ 16:50

  27. @ Fidibus

    Gå på dit bibliotek eller det Kgl. Bibliotek.

    De kan og skal skaffe det.

    Kommentar by DaLi — 11. juli 2008 @ 16:55

  28. Tak for tippet DaLi.
    Men jeg tror stadig, at det er bedst at I bidrager med den faglige juridiske aktivisme :-) . Der er sikkert flere end jeg, der kan løbe sur i en juridisk tekst, hvor kommaets placering kan optage mange gode folk meget længe :-?

    Kommentar by Fidibus — 11. juli 2008 @ 18:06

  29. 14
    Dali
    Nu er mit indlæg ikke helt klart, men det jeg mener med skridtet fra nationalismen til nazismen, er hvornår folk lider så meget under indvandring, at de ikke kun slutter op om landet og dets kultur, men ender med at acceptere en form for diktatur og en “stærk leder”.

    Vi er jo mange her i DK, der slutter op om DF, netop fordi at de har en stram linje, UDEN at kræve KZ-lejre eller andre nazistiske ting indført, de ting høre rigtigt nok nærmere hjemme på venstrefløjen, men det ville så være os der skulle sidde i dem. Men mon folk i fremtiden føler at DF gør nok, når medborgere ikke kan gå i ghettoer uden at blive overfaldet, man ikke kan holde blå mandag uden at der er vagter og kirker skal betale beskyttelsespenge for at muslimerne ikke smadre dem??? Det jeg frygter er, at trykket mod den oprindelige befolkning bliver så voldsom, at de søger mod en gruppering der kan beskytte dem, når politikkerne klart har meldt ud, at kun voldelige gruppe kan forventes at blive hørt bla. i DK.

    Nu har jeg selv haft indvandre vold tæt inde på livet, da min gamle far er blevet truet 4-5 gange, i forbindelse med hans hunde-lufte-ture om aftene, noget der da har gjort at jeg da har overvejet at følge ham rundt om aftenen, for jeg er en stor dreng og kendt i de muslimskekredse her i byen. Ligeledes har vores lokale kirkegård været hærget mange gange, hvor det den ene gang gik ud over min mormors gravsted, jeg blev sku sur da jeg så graffiti på hendes gravsten, men heldigvis var fjolserne så dumme at politiet fik dem, da de kom tilbage for at fortsætte hærværket.
    Men hvis jeg nu ikke havde haft muligheden for at beskytte min far (han er afvist 3 gange hos politiet, da de ikke mener de kan stoppe den slags) og han kom galt afsted, så kunne man da godt forestille sig at folk måske søgte mod andre gruppe som sikrede de ældre på gade og vej. Det er den fremtid jeg frygter, men de røde har jo vist vejen og hvorlænge mon der går før idioterne i Greve samler nok til også at kunne indtage bydel og stille krav til politikkerne?????

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 11. juli 2008 @ 19:45

  30. Behøver man da ligefrem være en frådende nazist fra Greve og omegn for at synes nok er nok nu ?

    I Sverigestan (findes i Snaphanens kartotek) blev en flok forældre så frustreret at de samlede sig i en slags selvtægtskorps til at beskytte de hvide unge i området.

    I det område hvor jeg bor gik vi for en årrække direkte efter dem der ræsede rundt på knalderter (som regel ikke etnitske Danskere) efter de havde kørt en lille pige ned.

    Det er vel en sund tankegang at når politiet og politikkerne ikke mere magter at beskytte borgerne jamen så må borgerne selv.

    Får jeg muligheden for at ramle ind i ligesindede som jeg også har lidt tillid til jamen så er jeg klar til en væbnet Dansk modstandsbevægelse ano 2008, for det ville bestemt mønstre folkelig opbakning hvis man startede med at beskytte befolkningen mod jihadisterne, politiet magter det tilsyneladende slet ikke mere.

    Kommentar by whodares(islam skaber tabersamfund) — 11. juli 2008 @ 20:04

  31. Tyrkerne i Tyskland har gang i et farligt spil. Tyskerne var jo trods alt det folk, der opfandt det systematiserede massemord på civile. Hvis tyrkerne først vækker tyskernes slumrende, men sandsynligvis stadig iboende hang til totalitære ideologier garneret med vold, kan det gå frygtelig galt.

    Kommentar by Antifascisten — 11. juli 2008 @ 20:36

  32. “Det er vel en sund tankegang at når politiet og politikkerne ikke mere magter at beskytte borgerne jamen så må borgerne selv.”

    Det bliver der helt sikkert mere af i fremtiden. Vi er nødt til at beskytte vore samfund mod fascisterne.

    Kommentar by Antifascisten — 11. juli 2008 @ 20:38

  33. Hej Whodares, jeg er for at sige det pænt, prof. , dog lidt rusten.
    Jeg tror der er et potentiale af en kvalitet som de der ikke ønsker det iværksat for DK’s overlevelse, meget gerne ser “sove videre” men som “frigjort” , vil betyde en, overordentlig stor kæp i hjulet!

    Kommentar by PB — 11. juli 2008 @ 20:44

  34. 33.PB

    Håber, der er så mange af din slags at der vil blvie tale om ikke blot een, overordentlig stor kæp i hjulet, men nogle stykker !

    Det med det rusten, jamen det er da et spørgsmål om en tids træning for det der ER indlært skal jo blot hentes frem til overfladen igen.

    Og den proces kan overhovedet ikke sammenlignes med en person der er så blank, at han/hun skal starte ved punkt 1.

    Vand, jord eller luft ?

    Kommentar by Vivi Andersen — 11. juli 2008 @ 21:51

  35. Åh ja Vivi,jeg læser helt klart hvad du skriver, så vidt det er mig (og dem jeg har kontakt til) muligt, vil der være et ret hurtigt “udrykningskorps” tilgængeligt, og det rustne er , i første omgang, et internt opgør, så tar vi den derefter..

    Kommentar by PB — 11. juli 2008 @ 23:11

  36. Jord!

    Kommentar by PB — 11. juli 2008 @ 23:12

  37. @antofascisten.
    Du tager desvaerre fejl. Sovjetstaten og foer den det russiske Tsar rige var hestehoveder foran nazisterne naar det gjaldt masseudryddelse. Paa det tidspunkt hvor den foerste KZ lejr (Dachau) var under opfoerelse i Tyskland, havde Stalin netop afsluttet folkemordet paa 8-10 millioner boender i Ukraine, og hele GULAG var i fuld funktion.
    En saakaldt ‘Stolypin vogn’, en jernbanevogn med 100/150 mennesker stoppet ind oven paa hinanden, er navngivet efter Pjotr Stolypin, guvernoer i Grodny og Saratov, senere indenrigsminister og premierminister. Han var kendt for at vaere en haard hund og en galge blev i en periode kaldt et ‘Stolypin slips’.
    Det er rigtigt at man ikke gassede folk i GULAG. Man tog bare deres frakke om vinteren.

    Kommentar by PeterK — 11. juli 2008 @ 23:25

  38. Ja, kimen til tysk støvletram er lagt igen og denne gang kan man da stille håbe på at de er lidt mere effektive og at det ikke skal styres af en lille amatørstrateg af en korporal :-/

    Kommentar by Tolder — 11. juli 2008 @ 23:28

  39. @37

    Tak for historielektionen. Det var informativt.

    Jeg ville blot fremhæve, at tyskerne næppe er pacifister ind i folkesjælen, og at de ikke med nødvendighed finder sig i provokationer i al fremtid.

    Kommentar by Antifascisten — 12. juli 2008 @ 09:50

  40. Det er en barbarisk kommune der lader sine ansatte undervisere og elever have deres arbejdsliv, skolegang og hverdag i sådan et aggressivt og voldeligt miljø. Mildest talt beskæmmende at det er primitiv junglelov der får lov til at styre hele skoler og områder.

    Tyskerne er et lammet folk. Men ikke at gøre noget for at bekæmpe problemet er også at gøre noget. Det er nemlig at stimulere til mere primitiv adfærd. Hvem andre end primitive personager har glæde af det?

    Kommentar by Janne — 12. juli 2008 @ 20:09

RSS feed for comments on this post.