18. juli 2008

VU-ordfører: Mere indvandring vil “øge velstanden for hele samfundet”

Jeg håber ikke det her er VUs løsning på problemet med uintegrerbar kædeindvandring fra 3. Verdenslande. Fra onsdagens MetroXpress. VU-ordfører Jakob Engel Schmidt i læserbrev…

DF – når navlen er i centrum
Dansk Folkeparti kræver, at Danmark skal tage et ekstra EU-forbehold for at sikre vores særlige stramme udlændingepolitik. Foruden at være tåbeligt og irrelevant er forslaget også udtryk for DF’s navlefikserede nationalforstoppelse. I en tid, hvor dansk økonomi er gået i recession, og arbejdsmarkedet skriger på varme hænder, er DF’s eneste svar at besværliggøre tilgangen til Danmark yderligere. DF synes at mene, at det vil være en sand katastrofe, hvis flere højt kvalificerede udlændinge kom til landet for at arbejde. Jeg finder synspunktet uforståeligt. Ironisk nok vil en styrkelse af arbejdsmarkedet øge velstanden for hele samfundet, og i særdeleshed for gruppen af pensionister, som DF så ofte ynder at prioritere økonomisk.

  • 14/7-08 JakobSchmidt Blog – DF – Når navlen er i centrum.
  • 17/7-08 Berlingske Tidende – Venstre kritiserer EF-Domstolen.
  • Oploadet Kl. 12:22 af Kim Møller — Direkte link67 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/5997/trackback

    67 Comments »

    1. Hvis Engel Schmidts kommentar skal ses som en stigende tendens til at borgerlige vælgere får øjnene op for at fodlænkerne fra DF betyder at kvalificeret arbejdskraft fravælger, og bliver valgt fra,Danmark er det meget velkomment.

      I dag kan man læse at de irakiske tolke til Claus Hjorts store forbløffelse ikke kan få arbejde herhjemme trods gode kvalifikationer.

      I min optik et tegn på at det er blevet stuerent at fravælge ansøgere pgra af deres etnicitet.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 12:32

    2. Pia Kjærsgaards undsiger alle anerkendte økonomer:

      “De økonomiske vismænd siger det, Rockwool Fondens Forskningsenhed siger det, Skatteministeriet siger det, og nobelprisøkonomen Edward Prescott siger det: Der kommer ikke færre penge i statskassen, hvis topskatten sænkes i Danmark.

      Alligevel hævder Dansk Folkepartis formand, Pia Kjærsgaard, i dagens Berlingske Tidende, at det ikke passer og endda også, at ingen mener det.

      “Den med at topskattelettelser finansierer sig selv, fordi folk vil arbejde mere, er der jo ingen, der tror på,” siger Pia Kjærsgaard til avisen.”

      http://www.180grader.dk/nyheder/Pia_K_undsiger_landets_dygtigste_konomer.php

      Det er virkeligt deprimerende at partier som DF og S blokkerer for de reformer der er så trængende nødvendige i Danmark.

      Kommentar by Christian Lindhardt-Larsen — 18. juli 2008 @ 12:43

    3. Jaa hvad skal man sige til det, man kan jo bare konstatere at det ikke var en så god ide at nedlægge sengepladser i psykiatrien, for Jakob Engel Schmidt mangler da en seng der, men fordi man er fra V eller K, er det jo ikke ensbetydende med at man er helt rask i potten, det er der jo adskillige eksempler på.

      Kommentar by Fritz — 18. juli 2008 @ 12:49

    4. @ Fritz, du skriver i 2; man kan jo bare konstatere at det ikke var en så god ide at nedlægge sengepladser i psykiatrien, for Jakob Engel Schmidt mangler da en seng der

      W: Hvorfor forfalde til et gammelt Sovjet-trick som at delegitimre sine politiske modstandere ved at omtale dem som psykiatriske tilfælde?

      Kommentar by William Jansen — 18. juli 2008 @ 12:51

    5. ->3
      Fordi det er bedre med noget ordgejl, end de selvmordsbælter du går ind for.

      Kommentar by Fritz — 18. juli 2008 @ 12:59

    6. Forleden var (u)Dansk Industri ude i samme ærinde i JP. København er alt for lille, lød det. Den skal op på 8 millioner. Ud af 100 arbejdspladser der skabes i det private, er kun 7 i København!

      Jeg vil æde min gamle hat på, at import af yderligere 4 millioner ville mindske 7-tallet til et 0 (nul).

      For der er slet ikke alt det arbejde, der tales om. Herude vest for København, hvor Danmarks velstand skabes, er der behov for dygtige håndværkere til nicheindustrier. Og iværksættere. Folk der kan tænke, og da slet ikke krigeriske sanalfabeter, som er overordentligt svære at uddanne og få ud på arbejdspladserne. I forvejen har vi mindst 1 million at tage af.

      For hvad er da Danmarks problem? Det kolossalt høje skattetryk, der gør at det ikke kan betale sig at arbejde og spare op.

      Det giver sig absurde udtryk. Unge dygtige, og ikke særligt religiøse, muslimer i Danmark, får uddannelsen her, og når den er i hus, så emigrerer de omgående til USA eller andre lande, hvor det kan betale sig at arbejde. Jeg kender mange. Det samme med kinesere og indere. De rejser hjem, så snart uddannelsen er i hus. Danmark er et bistandskontor, og her finder vi sandsynligvis forklaringen på industriens udtalelser. De vil lade det danske bistandskontor bryde sammen. Det har jeg hørt fra mange erhvervsledere. Personligt tror jeg snarere, at udtalelserne skyldes dumhed.

      At børnehaven VU larmer videre i samme spor kan ikke undre.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 18. juli 2008 @ 12:59

    7. Fra Dansk Folkepartis arbejdsprogram:
      “Jobkortordning og Green-card
      Siden regeringsskiftet i 2001 har der været fuld fart på dansk økonomi. I en situation med lav arbejdsløshed og mangel på arbejdskraft er Dansk Folkeparti tilhænger af jobkortordningen, der giver opholdstilladelse til udlændinge, som kan fremvise et konkret jobtilbud med en større årlig aflønning i brancher, hvor der ikke er mangel på arbejdskraft. Hvor der er mangel på arbejdskraft, er det i orden med jobkortet.

      Dansk Folkeparti støtter tillige velfærdsaftalen fra 2006 med green-card ordningen, der giver særligt kvalificerede udlændinge uden konkret jobtilbud, men med gode forudsætninger for beskæftigelse, mulighed for at få opholdstilladelse i en afgrænset periode med henblik på at søge arbejde i Danmark.”

      Det er meget kedeligt, at en fremstormende (?) ungdomspolitiker ikke aner, hvad han taler om, og angriber sin regerings støtteparti kun på basis af sine egne fordomme og liberalistiske floskler.

      Kommentar by GB — 18. juli 2008 @ 13:03

    8. @ Fritz du skriver i 5; de selvmordsbælter du går ind for

      W: Først Sovjet-retorik og så et stråmands-angreb. For feje Fritz tør ikke forholde sig til nogle af de ting jeg rent faktisk har ytret.

      Kommentar by William Jansen — 18. juli 2008 @ 13:07

    9. Hvis det er nødvendig at hive indvandere ind for at betale pensioner der for øjeblikket kommer til udbetaling – så har finanstilsynet grumme gjort i bukserne…

      Kommentar by kim petersen — 18. juli 2008 @ 13:52

    10. ->1

      “I dag kan man læse at de irakiske tolke til Claus Hjorts store forbløffelse ikke kan få arbejde herhjemme trods gode kvalifikationer.

      I min optik et tegn på at det er blevet stuerent at fravælge ansøgere pgra af deres etnicitet”.

      Jeg har ingen anelse om hvorfor netop disse personer ikke har fundet arbejde. Men hvis det har at gøre med at en af dem havde to koner med i bagagen, er jeg fuld af forståelse for det. Ikke tale om at man skulle være tvunget til at arbejde sammen med primitive af denne kaliber. Og nej, det har ikke bare noget at gøre med ‘anderledes livsstil’, det har dels at gøre med det fundament som vores samfund bygger på, med lige rettigheder for kvinder, og at vi ikke skal begynde på denne glidebane, og dels med at den kultur der legitimerer bigami har mange andre primitive ideer om mennesker og om samfundet.

      Hånden på hjertet, Jens, tror du at en person der er bigamist ville 1) bifalde eller tillade at hans datter levede som danskerne, 2) kunne finde på at slå hende ihjel for at blive for dansk, 3) acceptere et sekulært samfunds spilleregler, og 3) indstille sig på at hans ideologi/religion ikke skulle have særrang i samfundet i form af hensyn til mad og bedetider osv.?

      Hvor stor er mon chancen for at han ‘bare’ er bigamist, og på alle andre områder er fuldt assimilérbar?

      Som sagt ved jeg ikke om det har at gøre med dette, men jeg har fuld forståelse for hvis dette har gjort arbejdsgivere betænkelige.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 18. juli 2008 @ 14:37

    11. Lars, mig bekendt var der kun en tolk der var bigamist.

      Hvis forklaringen er at der dermed at sat en etiket på tolkene som gruppe viser det blot hvor langt vi er kommet i idiosynkrasien overfor muslimer, den slags generaliseringer foretager vi ikke for andre grupper

      Jeg forstår udmærket Claus Hjorts forbløffelse men han skal kigge på sin egen regerings og navnlig Venstres tolerering af DFs retorik hvis han vil finde årsagen til at det er blevet stuerent at fravælge personer pgra deres etnicitet.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 14:54

    12. Har ikke tid til længere svar lige nu, men jeg vil så sige at bevisbyrden er den stik modsatte – at der i allerhøjeste grad er grund til at generalisere om de værdier som det islamiske trossystem medfører. Hvor mange konkrete eksempler vil du have for at kunne generalisere? Du betragter tilsyneladende den islamiske ideologi som en staffage der ikke i sig selv har konsekvenser for hvad personen står for. Vis mig empiri for at levevilkårene for vantro igennem de sidste 1300 år ikke systematisk er blevet forringet i takt med stigende islamisk islæt i samfundet.

      Derfra og til at slutte konkret til de enkelte tolke er der et spring, men hvem skal tvivl komme tilgode?

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 18. juli 2008 @ 15:14

    13. >. 11. Jens skriver: …”fravælge personer pgra deres etnicitet.”

      Endnu en gang taler indvandringsfløjen om race, hvor vi kritiske taler om religion PLUS politik PLUS kultur(menneskesyn).
      Hvorfor er indvandringsfløjen så besat af race? Det er jo hver gang, ikke blot en skrivefejl.

      Kommentar by GB — 18. juli 2008 @ 15:42

    14. Lars, i en ansættelse koeber man ikke hele pakken men nogen kvalifikationer.

      Det spoergsmaal som Claus Hjort og min ringhed stiller er hvorfor danske virksomheder ,i en tid med udbredt mangel paa arbejdskraft,ikke vil benytte sig af den hoejt kvalificerede arbejdskraft de irakiske tolke kan tilbyde.

      Mit svar er at det skyldes at der med DF og deres retorik er skabt en idiosynkrasi overfor muslimer som det svært at faa skudt ned igen.

      Claus Hjort bærer selv en del af skylden ved ikke at have sagt fra overfor DFs retorik.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 16:33

    15. Jamen det er da også helt i orden med denne såkaldte højtuddannede indvandring, som VU-formanden siger. Problemet er bare dét, at han retfærdiggøre det ud fra en arbejdsmarkedssynsvinkel — hvilket mange politikere gør, men hvilket ikke desto mindre er ganske virkelighedsfjernt. Grunden til at det er helt i orden er jo netop, at det (under de rette forhold) vil gavne de enkelte virksomheder. Det er virksomhederne og de hårdtarbejdende individer, som sikrer at hjulene drejer rundt – ikke samfundet.

      Kommentar by Nikolaj Hawaleschka Stenberg — 18. juli 2008 @ 16:43

    16. -> 15 Nikolaj

      Ingen har noget imod “flere højt kvalificerede udlændinge”, men konkret er hans kritik jo møntet på den EU-dikterede udhuling af den danske udlændingepolitik som DF kritiserer. Vi har GreenCard-ordning skabt til det samme, så i praksis vil han udlicitere den danske udlændingepolitik til EU, når nu han ikke kan få DF sat udenfor indflydelse via folketingsvalg. Foragt for vælgerne, og langt fra ånden i det Venstre der idag sidder i regering.

      Kommentar by Kim Møller — 18. juli 2008 @ 17:00

    17. @14. Jens

      “Det spoergsmaal som Claus Hjort og min ringhed stiller er hvorfor danske virksomheder ,i en tid med udbredt mangel paa arbejdskraft,ikke vil benytte sig af den hoejt kvalificerede arbejdskraft de irakiske tolke kan tilbyde.

      Mit svar er at det skyldes at der med DF og deres retorik er skabt en idiosynkrasi overfor muslimer som det svært at faa skudt ned igen.”

      Det kan vel også hidrøre fra, at der pt ikke er virksomheder, som har brug for tolke til de sprog, som de pågældende irakiske tolke behersker. Jeg var slet ikke klar over, at DF har så meget magt over dansk erhvervsliv, som du giver udtryk for.

      Kommentar by deus ex machina — 18. juli 2008 @ 17:06

    18. @ Jens

      Det du skriver om Dansk Folkeparti er noget vrøvl. Virksomhederne vil tjene penge, og er ligeglade med etnicitet – hvis den ikke har indflydelse på indtjeningen. En virksomhed som Grundfoss ville med stor iver gå imod alt hvad Dansk Folkeparti står for, hvis ikke lige det var fordi den skulle tjene penge.

      Det der er interessant er at tolkene, til trods for den store efterspørgsel på arbejdskraft, ikke har fået arbejde. Det er fordi det slet ikke folk med deres kvalifikationer der efterspørges. Hele historien udstiller hulheden i Jakob Engel Schmidts læserbrev. En slap udlændingepolitik vil ikke give Danmark flere arbejdstagere, men erfaringsmæssigt bare flere offentligt forsørgede.

      Desuden har vi allerede en kæmpe buffer af arbejdsløse muslimer. Lad os vente til den dag hvor den er tom, med overhovedet at diskutere en slap udlændingepolitik som afhjælpning af arbejdskraftmangel.

      Kommentar by Mallebrok — 18. juli 2008 @ 17:34

    19. “Foruden at være tåbeligt og irrelevant er forslaget også udtryk for DF’s navlefikserede nationalforstoppelse.”

      Det er netop den ‘navlefikserede nationalforstoppelse’ (jeg håber at DF kan og vil bruge disse skønne barokke ordkommoder i en DF kampagne på et tidspunkt) der gør noget konkret for at bibeholde ligestillingen mellem mænd og kvinder i Danmark og forsøger at sikre at vores samfund ikke overøses med endnu flere intimiderende bederum, bedepauser på job, pigegange, som Dragsdahl plæderer for, halal-dogmer her og der og alle vegne, arrangerede ægteskaber, endnu flere kunstige jomfruhinder og endnu mere forskruet og intolerant og udansk æreskultur og et dybt reaktionært menneske- og samfundssyn.

      Som jeg ser det, er det netop den ‘navlefikserede nationalforstoppelse’ der gør en del for at bevare vores frihedsrettigheder, ytringsfrihed og demokrati og det er bl.a. DF der har været med til at skabe de gode arbejdsbetingelser i Danmark for svenskere, tyskere, hollændere og polakker etc, der nu med glæde arbejder i Danmark. Der er masser af dem her og det fungerer fint for alle parter.

      Hvorfor gør VU ikke noget for at få de mange tusinde indvandrerkvinder (og mænd)(der endnu ikke kan tale og skrive dansk)ud på arbejdsmarkedet eller får dem på kursus, så de får mulighed for at komme ud i de mange jobs der endnu ikke er besat.

      Det er mit indtryk at VU er liberale for enhver pris. Også selvom det skader vores samfund som et hele og vores frihedsrettigheder.

      Kommentar by Janne — 18. juli 2008 @ 17:42

    20. Mallebrok, de irakiske tolke er hoejt uddannede ingenioerer og læger som der er stor efterspoergsel efter.

      Ifoelge Anders Kamm fra Dansk Flygtningehjælp er baade tolkene og deres ægtefæller yderst velkvalificerede.

      Claus Hjort undrer sig, det burde alle goere.

      Mit gæt er at feks Grundfoss er lidt bange for nogen medarbejderes reaktion, en frygt som har sin baggrund i den islamofobi ,eller idiosynkrasi overfor muslimer om man vil, DF med sin retorik og politiske indflydelse har skabt i min optik.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 17:51

    21. @ Jens

      Dit gæt er bare et gæt, der udstiller din sygelige optagethed af Dansk Folkeparti, og din lyst til at svine dem til.

      Det med at tolkene var “højt kvalificerede” har du fra Dansk Flygtningehjælp – som ikke lige er de mest objektive folk. Virkelighedens verden har jo vist at der ikke var brug for deres kvalifikationer.

      Kommentar by Mallebrok — 18. juli 2008 @ 18:07

    22. Mallebrok, jeg er ikke mere DFbasher end at jeg her er i samme baad med Claus Hjort der ogsaa er forbloeffet og vil tale med industriens arbejdsgivere.

      Jeg synes du skulle kontakte Claus Hjort saa han ikke spilder sin tid med at tale med industrien….

      Tolkene er bla ingenioerer som nu feks forsvaret vil genoverveje at ansætte til deres ledige stillinger som ingenioer nu hvor sagen er kommet frem i aviserne.
      Der var alligevel intet krav om dansk statsborgerskab….

      Det var sikkert et roegsloer der skulle dække over et hensyn til personalets muslimfrygt.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 18:20

    23. Kim Møller.

      Jeg er ikke spor sikker på at den ånd du mener V´s voksne politikkere eksisterer som andet den det de naive VUere udviser.

      For ærligt talt har både V og K sunget den samme sang længe, samt at de også er glødende tilhængere af at få foræret Danmark væk til EU så hvor er forskellen fra VU og så de såkaldt voksne i V ?

      Danskesindede mennesker (og suk jeg ved godt at de efterhånden er få)må snart have fået øjnene op for at skal Danmark reddes og vil vi stadig bestemme i eget hus ja så har vi KUN DF at sætte vores lid til.

      De andre landsvigere går mere op i personlig vinding, ikke Danmarks bedst og folkets ønsker.

      Kommentar by whodares(islam skaber tabersamfund) — 18. juli 2008 @ 18:23

    24. @ Jens

      For det første kan du ikke regne med at en irakisk ingeniør er det samme som en dansk ingeniør. Han har ikke nødvendigvis det samme uddannelsesniveau fordi der står ingeniør på eksamensbeviset. For det andet, selv om niveauet var det samme, så er det stadig ingen garanti for at han har de kvalifikationer der er brug for.

      Det med at “forsvaret vil genoverveje at ansætte [tolkene] til deres ledige stillinger som ingenioer nu hvor sagen er kommet frem i aviserne” lugter grimt af politisk pression og medieafledningsmanøvre.

      Kommentar by Mallebrok — 18. juli 2008 @ 18:49

    25. MaLlebrok, irakernes uddannelser er godkendte i DK.

      Intet var da lettere for Claus Hjort end at hoppe i den samme redningsbaad som dig og sige at det skyldes at tolkene ikke havde de rette kvalifikationer.

      Det goer han netop IKKE.

      Hans motiv er sikkert at det er svært at begrunde oegede muigheder for tilgang af kvalificerede udlændinge (feks ved en lempelse af jobkortordningen ) hvis ikke virksomhederne vil aftage de kvalificerede udlændinge vi har feks tolkene.

      Ingenioerer i enhver afskygning bliver revet ned af hylderne og forsoegt stjaalet med arme og ben fra konkurrerende firmaer.

      Det er udmærket at forsvarets roegsloer er blevet afsloeret, kald det bare pression hvis du vil.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 19:14

    26. ->21

      “Det var sikkert et roegsloer der skulle dække over et hensyn til personalets muslimfrygt”.

      Man fattes ord …

      Nu er du vist ovre i det gakkede paranoiske. Jamen, det er da utroligt som Dansk Folkepartis famøse retorik har fangarme overalt i det danske land. Denne retorik er så gennemsyrende, stærk og ond, at den har kunnet sende en ekstra portion håbefulde (og etageklippede) unge muslimer, som ellers gik og drrrrrømte om at komme ud og yde deres bedste i ren respekt for vores engang så fredelige tolerante land. Men efter 1995 gik det helt galt – DFs dæmonisering forvandlede disse blomster af den nydanske ungdom til viljesløse robotter, der meget mod deres vilje ‘kom til’ at begå gadevold, voldtægter og brandstiftelser, når de nu skulle have siddet og taget noter på Danmarks Tekniske Universitet. Boo-hoo-hoo, hvor er Dansk Folkeparti dog onde.

      Helt ærligt, Jens. Den tror du da ikke selv på, vel?

      ‘Nuff said – arbejdsgiverne ansætter dem de har lyst til at ansætte, længere er den ikke. Og Jens, du bliver klogere.

      [Jeg opdager at dette vist ikke var ny-Jens, men den gamle velkendte: “Den dagsorden I har” – mr. varm luft galore. Hvordan var det nu, Jens, du sagde vist noget engang med at Farshad Kholghi var et godt eksempel på en velintegreret muslim?]

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 18. juli 2008 @ 19:23

    27. ->25 Rettelse

      -> “Denne retorik er så gennemsyrende, stærk og ond, at den har kunnet sende en ekstra portion håbefulde (og etageklippede) unge muslimer, som ellers gik og drrrrrømte om at komme ud og yde deres bedste i ren respekt for vores engang så fredelige tolerante land, i fængsel for kriminalitet som ‘gaderøverier’, ‘voldtægt’, og ‘brandstiftelse’.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 18. juli 2008 @ 19:37

    28. Lars, jeg forholder mig til at Ingenioerforeningen har udtalt at det var et krav om dansk indfoedsret der afholdt tolkene fra at faa job i forsvaret ( http://www.berlingske.dk )

      Det er næppe noget ingernioerforeningen har fundet paa men maa stamme fra tolkene eller maaske fra deres medlemmer.

      Det lugter langt væk af et roegsloer forsvaret har udsendt for ikke at ville sige ligeud at man ikke ville ansætte tolkene i de ledige ingenioerstillinger pgra personalets idiosynkrasier.
      Det kunne være interessant at se forsvaret konfronteret med ingenioerforeningen i en debat men det sker næppe.

      Claus Hjort kunne saa let som ingenting have sagt at de manglende jobs til tolkene skyldes manglende kvalifikationer men det goer han jo netop IKKE.
      Det burde undre alle at der ikke er jobs til velkvalificerede personer i disse tider hvor virksomhederne skriger efter arbejdskraft.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 19:38

    29. @ Jens
      Intet var da lettere for Claus Hjort end at hoppe i den samme redningsbaad som dig

      Hvad fabler du om? Mener du at ikke én af de virksomheder der er i Danmark, og som efterspørger ingeniører, kunne vriste sig løs af den stærke DF-indflydelse, som fylder så enormt i din forestillingsverden? Du skriver at de “bliver revet ned af hylderne og forsoegt stjaalet med arme og ben fra konkurrerende firmaer” – men alligevel overser alle virksomhederne, alle uden undtagelse, disse “højt kvalificerede” ingeniører… Tjah, det kan da kun skyldes Dansk Folkeparti (grin).

      Hvis du endelig vil snakke om redningsbåde, så kan det da godt være at Forsvarets genovervejelser er en sådan for drømmene om en slappere udlændingepolitik.

      Kommentar by Mallebrok — 18. juli 2008 @ 19:41

    30. ->27

      “Det burde undre alle at der ikke er jobs til velkvalificerede personer i disse tider hvor virksomhederne skriger efter arbejdskraft”

      Det der vækker mest til undren er dine evige undvigemanøvrer i forhold til virkeligheden. Et almægtigt, dæmonisk Dansk Folkeparti – røgslør – gedulgte motiver – “islamofobi”.

      Du er glat som en ål, Jens, og jeg ved godt at det er plat umuligt at trænge igennem dine fortrængninger. Men der skal igen mindes om at du aldrig har præsenteret nogle som helst argumenter der berettiger din sygeliggørelse af frygt for islam. Hver gang du bruger dette ord er der en uargumenteret antagelse om at det er veletableret, at frygt for islam er sygeligt. Denne og mange andre blogs og nyhedsmedier bringer hver eneste dag eksempler fra virkelighedens verden, det kan være voldshandlinger, terror, eller supremacistisk retorik fra jihadister i Vesten, der gør frygt fuldstændig rationel og begrundet.

      Men du, Jens, du har aldrig præsteret en hylende fis til debunking af denne frygt – endnu mindre, at denne frygt er sygelig.

      Og inden du tror at du har en pointe i at jeg selv kalder mig islamofob, så burde det være let at se at dette netop er et forsøg på at appropriere ordet og give begrebet en helt anden legitimitet.

      Du kører på frihjul, som de fleste opponenter i denne debat.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 18. juli 2008 @ 19:54

    31. 28 og 29, ærligt talt undrer det jer ikke bare en smule at der ikke er jobs til velkvalificerede personer som tolkene i en tid hvor virksomhederne skriger paa kvalificeret arbejdskraft ?.

      Det undrer Claus Hjort og det er ikke hverdagskost at han vil tale med arbejdsgiverne om hvorfor de ikke vil ansætte en bestemt gruppe.

      Det er at hoppe i redningsbaaden at sige at det skyldes udbud og efterspoergsel at tolkene ikke har kunne faa job.
      Det havde været den lette loesning for Claus Hjort men det vælger han netop IKKE at goere.

      Jeg tror at DF med deres/jeres retorik har en stor del af æren for at virksomhederne ikke toer binde an at ansætte tolkene af frygt for personalets reaktion.
      Islamofobien eller i min optik mere præcist idiosynkrasien overfor muslimer er desværre blevet stueren.

      Lars, jeg har ingen særlig sympati for islam som man ganske rigtig kan sige meget skidt om men man ansætter personer efter kvalifikationer.

      Eller burde goere det for jeg er enig med Claus Hjort i at meget tyder paa at det ikke har været tilfældet her.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 20:10

    32. Bla bla bla
      KU vil ikke samarbejde med DF og VU vil have mere indvandring. Ungdomsafdelingerne er til grin – godt jeg ikke er medlem

      Kommentar by EAM — 18. juli 2008 @ 20:11

    33. @ Jens

      Jamen det er åbenlyst nemmere for dig at tro på det onde Dansk Folkepartis kryptiske og allestedsnærværende indflydelse, end at se det indlysende. Du forholder dig ikke til hvordan det kan være at ingen af de mange ingeniørhungrende virksomheder har ansat disse “højt kvalificerede” tolke. Du opdigter en historie om at de tager hensyn til deres islamofobiske medarbejdere (danskere, ikke sandt?). Mener du dermed at alle disse virksomheder har islamofobiske medarbejdere, og at alle virksomhederne tager mere hensyn til dem, end til de mange “højtkvalificerede” tolke. Der skulle jo kun en enkelt undtagelse til for at de var i arbejde nu…

      Kommentar by Mallebrok — 18. juli 2008 @ 20:34

    34. Jens-

      eet er de påstande om velkvalificerede tolke, der føres frem i medierne, noget andet er den erfaringer, i forbindelse med angiveligt velkvalificerede muslimer, der kan fortælles om ude i de forskellige, små som større, virksomheder.

      Virsomhederne eksistens er afhængig af en dygtig og stabil afbejdskraft.

      Og danske virksomheder har for ganske manges vedkommende selv måtte gøre deres erfaringer med muslimsk arbejdskraft.

      Her kommer kulturforskellene bl.a. til udtryk i praksis.

      Og ingen virksomheder, der har haft oplevelser med muslimsk arbejdskraft der bl.a. har betydet, at virksomhederne har måttet mere eller mindre indrette sig på de særlige regler, som muslimer mener sig berettigede til også at trække med ind i deres arbejdsforhold, de virksomheder betakker sig efterfølgende for fortsat at ansætte muslimer.

      Havde det drejer sig om indvandrere fra de Østasiatiske lande havde vi slet ikke haft denne diskussion!

      I stedet for at tage denne vægring ved at ansætte muslimer alvorligt, trækkes den gamle traver af stalden, at årsagen er racisme og islamofobi, samt naturligvis DF der er skyldig i hele denne ækle måde at forholde sig til muslimer på!

      Ikke eet kvæk om hvordan det mon kan være at det som en regel altid er de samme problemer, der dukker op i forbindelse med muslimer.

      Ikke eet kvæk om hvad der mon forårsager at muslimer i modsætning til f.eks. Østasiaterne, møder så megen modstand ?

      Hvis problemerne skal løses er den første betingelse, at man erkender der er problemer ud over det sædvanlige i forbindelse med muslimer.

      Var det fordi virksomhederne – og danskerne som sådan – var / er xenofobe og selvtilstrækkelige ville alle andre tilvandrere have tilsvarende problemer .

      Men det har de jo ikke !

      Problemet hedder Islam og problem-vedligeholderne er Islams muslimer.

      Spørgsmålet HVORDAN kan det være behøver vi ikke at lede med lys og lygte efter.

      Emperien foreligger til fri afbenyttelse.

      For enhver, Jens!

      Kommentar by Vivi Andersen — 18. juli 2008 @ 20:45

    35. Maalebrok, du svarer mig jo ikke.

      Hvorfor tror du at Claus Hjort ,helt usædvanligt, vil tale med arbejdsgiverne om hvorfor de ikke vil ansætte tolkene ??

      Tolkene ,og i mange tilfælde ogsaa deres ægtefæller , er hoejt kvalificerede ingenioerer mm og det er jo derfor det undrer Claus Hjort at danske virksomheder ikke kan bruge dem i en tid hvor de skriger paa arbejdskraft.

      Det burde ogsaa undre dig.

      Claus Hjort siger jo netop IKKE at det maa skyldes udbud og efterspoergsel at tolkene ikke kan faa jobs.
      Det havde været det letteste for ham men det goer han netop IKKE.

      Istedet forholder han sig til virkeligheden, det samme burde du overveje.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 20:46

    36. Vivi, undrer det heller ikke dig at virksomhederne ikke kan bruge hoejt kvalificeret arbejdskraft i tider hvor de skriger efter arbejdskraft ??

      Hvis de ikke havde kvalifikationerne var det jo den letteste sag i verden for Claus Hjort at trække paa skulderen og sige at det skyldes udbud og efterspoergsel men det goer han jo netop IKKE.

      Han vil derimod , helt usædvanligt, moedes med arbejdsgiverne og have en forklaring paa hvorfor de ikke kan bruge denne hoejt kvalificerede arbejdskraft

      Jeg har tidligere haft rygende kollegaer der brugte timer af deres arbejdsdag paa deres last saa det med muslimske særregler tager jeg lige op og ned.

      Bruger arbejdsgivere rygevaner som kriterie ved en ansættelse, eller spoerger om det ved en ansættelsessamtale, har han/hun hele frihedspolitiet efter sig der raaber op om krænkelse af menneskerettigheder og af privatlivets fred.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 21:08

    37. @ Jens

      Min #28: “Hvis du endelig vil snakke om redningsbåde, så kan det da godt være at Forsvarets genovervejelser er en sådan for drømmene om en slappere udlændingepolitik.

      Og endda din egen #24: “Hans motiv er sikkert at det er svært at begrunde oegede muigheder for tilgang af kvalificerede udlændinge (feks ved en lempelse af jobkortordningen ) hvis ikke virksomhederne vil aftage de kvalificerede udlændinge vi har feks tolkene.

      Derfor vil han tale med arbejdsgiverne.

      Jeg venter stadig på at du fortæller hvordan det passer ind i din udgave af virkeligheden, at ingen af de mange ingeniørhungrende virksomheder, ikke én eneste, har ansat de “højtkvalificerede” tolke.

      Kommentar by Mallebrok — 18. juli 2008 @ 21:09

    38. Mallebrok, det eneste forklaring jeg har paa at de ikke vil ansætte disse hoejt kvalificerede personer er et slags hensyn til deres medarbejderes idiosynkrasi.

      Hvis tolkene ikke havde kvalifikationerne kunne Claus Hjort jo bare have trukket paa skulderen og sagt det var udbud og efterspoergsel der gjorde at de ikke kunne faa job.

      Det goer han ikke for tolkene HAR kvalifikationerne ( Tv avisen har feks netop bragt et interview med en tolk der er kemiingenioer og havde en kone der var tandlæge, begge uden job ) og derfor undrer det ham at virksomhederne ikke kan bruge denne arbejdskraft naar de nu skriger efter kvalificeret arbejdskraft.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 21:20

    39. @ Jens
      undrer det heller ikke dig at virksomhederne ikke kan bruge hoejt kvalificeret arbejdskraft i tider hvor de skriger efter arbejdskraft ??

      Spørger du for jeg ved ikke hvilken gang. Det er stadig ikke faldet dig ind at de måske mangler nogle af de kvalifikationer der er efterspørgsel efter. Du bygger din overbevisning om kvalifikationer på at Claus Hjort Frederiksen ikke nævner manglende kvalifikationer… Kan du ikke selv se hvor tyndt det er.

      Men ellers er det da interessant at Claus Hjort Frederiksen sådan markerer sig og vil mødes med arbejdsgiverne – han signalerer jo at han ikke tror på et liberalt arbejdsmarked. Hvad bliver hans næste projekt, kønskvotering i lederstillinger? Alternativt kan forklaringen læses i #36.

      Kommentar by Mallebrok — 18. juli 2008 @ 21:22

    40. Mallebrok, det var den letteste sag i verden for Claus Hjort at sige at tolkene ikke havde de rigtige kvalifikationer og derfor betoed udbud og efterspoergsel at de ikke fik job.

      Istedet for at fastholde at tolkene ikke har de rette kvalifikationer skulle du melde dig ind i den virkelighed som Claus Hjort for en gang skyld har meldt sig ind.

      Han vil helt usædvanligt moedes med arbejdsgiverne, dvs at udbud og efterspoergsel netop ikke moedes her.
      Ellers kunne han jo bare trække paa skulderen.

      Han kan se at der er hoejt uddanneede ingenioerer,læger mv der ikke kan faa job og det undrer ham naturligvis i en tid hvor virksomhederne er desperate efter kvalificeret arbejdskraft.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 21:32

    41. 17 Mallebrok.
      Citerer: “En virksomhed som Grundfoss ville med stor iver gå imod alt hvad Dansk Folkeparti står for”
      Det bekræfter Naser Khader faktisk i sin henvisning til Niels Due Jensen i dagens Weekendavis.
      Mere: Alarmklokkerne burde have ringet, da Tøger Seidenfaden begyndte at støtte mig, siger Naser Khader.
      Manden er ikke helt uden jordforbindelse.

      Kommentar by Menig 442 — 18. juli 2008 @ 21:43

    42. ->35

      “Jeg har tidligere haft rygende kollegaer der brugte timer af deres arbejdsdag paa deres last saa det med muslimske særregler tager jeg lige op og ned”.

      Ja, det gør du vel. Din virkelighedsresistens kan ingen skyde igennem, heller ikke jeg. Ude i den virkelige verden er perspektiverne noget mere alvorlige end den tid dine kolleger bruger på rygning. Det kan være lokaler afsat bl. a. til bederum der gradvist bliver til rene muslimske bederum – andre chikaneres eller trues væk. Det kan være krav om fodbade til rituel afvaskning på toiletterne. Det kan være kvindeligt personale i sundhedssektoren der nægter at smøge ærmerne op ved håndvask, eller som nægter at vaske hænder i midler der indeholder alkohol. Det kan være krav om halal i kantinen, hvor dette hensyn trumfer andres ret til at være fri for halal.

      Der er masser af eksempler af denne slags ude i den virkelige verden, den verden som Jens nægter at forholde sig til. Dette er perspektivet, og der findes næppe nogle argumenter for hvorfor lignende sager ikke skulle kunne blive aktuelle herhjemme, og forringe vores livskvalitet.

      Din påtagede naivitet i eksemplet med de rygende kolleger er helt parallel til klicheen om ‘bedstemors tørklæde’. Af alle virkelighedsresistente teflonkommentarskrivere er du godt nok den glatteste, Jens. Og nu er du gået helt i selvsving – prøv at læse dine sidste poster.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 18. juli 2008 @ 21:45

    43. @ Menig 442

      Naser Khader er sjov. Når han taler om emnegruppen muslimer/multikulturalisme siger han ofte ting der er så relevante og rammer så utrolig præcist, at man glædes helt ind i sjælen. Omvendt kan hans dømmekraft svigte fuldstændigt, som for eksempel med de afviste asylansøgere. Derfor er det svært at have fuld tillid til ham, i hvert fald når det gælder noget så tungt som en ministerpost.

      Kommentar by Mallebrok — 18. juli 2008 @ 21:59

    44. @ LFPC i 41: Det kan være krav om halal i kantinen, hvor dette hensyn trumfer andres ret til at være fri for halal.

      W: Og løsningen ligger lige for: Vegetarisk kantine.

      Kommentar by William Jansen — 18. juli 2008 @ 22:00

    45. @ Jens

      Du gentager det samme igen og igen. Når Claus Hjort Frederiksens holdning lige pludselig er så vigtig er det kun fordi den passer ind i dit billede af de islamofobiske danskere. Du ønsker reelt ikke at se på om han kunne tænkes at have nogle taktiske motiver for at markere sig som han gør. Istedet opdigter du motiver for alle ingeniørhungrende danske virksomheder, og opdigter islamofobiske holdninger hos deres ansatte. Hvad er mon mest sandsynligt…?

      Kommentar by Mallebrok — 18. juli 2008 @ 22:04

    46. Lars, som effektiv arbejdskraft vil jeg langt foretrække en muslim end en ryger som kollega.

      Muslimer har en sund livsstil der goer dem til en arbejdskraft der sjældent er syge.
      Det er min personlige erfaring, det kan du saa tro paa eller ej.

      Jeg forstod Vivis kommentar som at muslimer skulle være en daarligere og mindre effektiv arbejdskraft end andre og det er efter min erfaring forkert.

      Paa min arbejdsplads har vi rygerum og oekologisk mad til dem som vil have det uden at det giver problemer.
      Er der nogen der vil have halal vil det ikke give anledning til problemer.

      Man kan være bekymret for mangt og meget, mangfoldighed kræver at vi tager hensyn til hinanden.

      Rygere, muslimer, kristne , oekologer ja tilmed svenskere er der plads til paa mange danske virksomheder efterhaanden….

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 22:12

    47. @ Jens
      Rygere, muslimer, kristne , oekologer ja tilmed svenskere er der plads til paa mange danske virksomheder efterhaanden….

      Så meget desto mere mærkeligt at ikke én virksomhed har ansat de “højtkvalificerede” tolke. Synes du ikke?

      Kommentar by Mallebrok — 18. juli 2008 @ 22:25

    48. ->45

      Jeg kaster håndklædet i ringen. Endnu en gang har Jens overgået sig selv. Mage til indholdsløst, pludrende, virkelighedsfornægtende, overfladisk, luftig sniksnak har jeg da vist aldrig set. Der overrumplede du mig ligegodt.

      De konkrete eksempler jeg kom med besvares med feelgood-sludder – alt preller af på denne mand.

      Målløs.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 18. juli 2008 @ 22:28

    49. Man hører faktisk også om danske ingeniører, der har svært ved at få arbejde, fordi deres eksamen ikke er spritny osv.

      Iøvrigt er der vel mange minoritetsgrupper, der kan have svært ved at få arbejde. Hvis f.eks. en nazist søgte en stilling, ville arbejdsgiveren skulle tage stilling til, om han ville ansætte en person, som var medlem af en sekt, som:
      1. Hyldede en ideologi, som påstod, at dens medlemmer var bedre end andre (Herrefolk)
      2. Ikke gik entydigt ind for det vestlige demokrati, men hyldede love, fastlagt af bevægelsens ledere.
      3. Uniformerede sine medlemmer
      4. Ville sende kvinderne til “Kinder, Kirche und Kuche”~
      5. Søgte verdensherredømme, om nødvendigt med magt
      6. På et tidspunkt krævede heilerum, hvor de kunne tilbede Hitler 5 gange om dagen – nå nej…
      osv osv
      Heldigvis er ikke alle muslimer sådan, men det ved arbejdsgiveren først efter nogen tid. Det er imponerende, at så mange muslimer trods alt har fået job.
      Men Jens og alle andre er nødt til at gøre sig nogle kritiske tanker om Islam. Den er ikke som alle andre religioner, og det må vi tage bestik efter.

      Kommentar by gb — 18. juli 2008 @ 22:33

    50. Mallebrok, jo meget mærkværdigt men jeg tror at det hænger sammen med at mange gerne vil acceptere muslimer i feks 3F job men ikke som ledende medarbejdere som feks en ingenioer eller læge typisk er det.

      Hvis du fatsholder at det er udbud og efterspoergsel ( og det maa jeg gaa udfra naar du betvivler tolkenes kvalifikationer ) der goer at tolkene ikke kan faa job lever du ikke i den samme virkelighed som Claus Hjort ( eller min ringhed for den sags skyld) for en gang skyld har meldt sig ind i.

      Det er naivt at tro at der ikke finder diskrimination sted paa det danske arbejdsmarked.

      Kommentar by Jens — 18. juli 2008 @ 22:33

    51. Når Hr. Frederiksen taler om højt kvalificerede personer på papiret, så kan det da godt være, at virkeligheden bliver belyst i en job-samtale, hvor de påståede kvalifikationer måske helt falder til jorden?
      Det jo heller ikke ukendt, at visse papir kan “laves” med fine stempler!!
      Eller niveauet er for lavt, trods en fin atest, der siger noget modsat?

      Kommentar by li — 18. juli 2008 @ 23:05

    52. @ Jens

      Ja, selvfølgelig er det udbud og efterspørgsel. Det er sådan arbejdsmarkedet fungerer. Det du skriver med at man ikke ønsker dem i en ledende stilling, er bare en bortforklaring. Der er desuden masser af ingeniørstillinger der ikke er ledende – ikke fordi det betyder noget. Der er osse masser af stillinger, der ikke er deciderede ingeniørstillinger, men hvor man har brug for nogle af de kvalifikationer en ingeniør har. Så efterspørgslen er der.

      Du vælger så meget forudsigeligt stadig at bruge Claus Hjort Frederiksen som sandhedsvidne – den mand kan jo bare ikke tage fejl, eller have taktiske overvejelser (grin). Fortæl mig, er det fordi han er Venstre-mand? Eller fordi han er minister? Eller er det bare fordi han nu tilfældigvis siger det der passer i dit kram?

      Det er naivt at tro at der ikke finder diskrimination sted paa det danske arbejdsmarked

      Ja, jeg håber da så sandelig at alle virksomheder diskriminerer – sådan at de lader de skarpeste medarbejdere tage de vigtigste og mest komplekse opgaver. Men hvis du med “diskrimination” mener at man ikke vil ansætte irakere – så er det virkelighedsfjernt at tro at der finder “diskrimination” sted på alle ingeniørhungrende danske virksomheder. Alle som én. Husk at bare én undtagelse ville jo betyde at disse tolke var blevet ansat hvis deres kvalifikationer var i orden.

      Kommentar by Mallebrok — 18. juli 2008 @ 23:18

    53. I modsætning til hr. Møller i indlæg 16 vil jeg mene der er nogle – om ikke andre så undertegnede- der er mod flere højt kvalificerede udlændinges ophold her. Jeg mener befolkningen er rigelig stor i Danmark.

      Kommentar by Peter Buch — 19. juli 2008 @ 01:44

    54. 44

      William Jansen

      Hvor er du altså tøset. Beklager mit fransk. Men tøset det er du, når du mener at vi skal have vegetarmad i danske kantiner. Lad dog mennesker der ønsker at spise kød – og kød der ikke er halal-slagtet – når de ønsker det. Du er jo både vegetarmad og hijab kustode, er du, ved siden af at være Kronborg kustode.

      Pragtfuldt slot (Kronborg) ellers. Der har jeg været mange gange.

      Kommentar by Janne — 19. juli 2008 @ 10:40

    55. […] som f.eks. Ellen Thrane Nørby og unge frk. Dyremose, men tag bare hele Det Radikale Venstre med – og vel også VU), som tror at politik er en skønhedskonkurrence. I Socialdemokratiet er der en […]

      Pingback by Polemiken » Blog Archive » Har VKO udtjent sin rolle? — 19. juli 2008 @ 14:20

    56. Jens og Wislam kan roligt ignoreres. De hører til i nærmeste sandkasse.

      lad os gå tilbage til Børge og konstatere at han som næsten altid har ret: Der er ikke brug for arbejdskraft. Jeg er selv nå-generation, og i min generation er der utallige talenter (skal vi definere dem som de øverste 10% af IQ-fordelingen) som ikke kan finde et passende arbejde. Nogle finder noget andet og relativt deres evner ligegyldigt, mens andre er mere eller mindre arbejdsløse. Sandheden er at virksomhederne ikke er der i et omfang der kan opsuge den eksisterende talentmasse. Vor erhvervsstruktur er elendig og hestene bides om de få gode jobs som trods alt endnu eksisterer. Lad os se frem til en krise der kan bringe lidt realitetssans ind i knoppen på de mange luftige hoveder..

      Kommentar by Kim Poulsen — 19. juli 2008 @ 14:32

    57. 44 William Jansen

      Du foreslår vegetariske kantiner.

      Vi skal ikke flytte os en milimeter i Danmark. Vi skal stå stejlt på vores egen kultur og ikke på nogen måde ændre kantineordninger for at imødekommende tyranniserende mindretal.

      På samme måde med dommere.
      Jeg er ikke enig med Pia K. såfremt hun fastholder et synspunkt om dommeruniformer ala Storbrittanien.
      Vi skal ikke ændre vores traditioner, fordi et aggressivt islamisk mindretal forsøger at presse særrettigheder igennem med islamisk uniform.
      Vi skal bevare kapperne på dommerne som et tegn på neutralitet og upartiskhed. Og så et totalt FORBUD mod kvindediskriminerende islamisk uniform på dommere samt alle offentlig ansatte. Ingen islampropaganda i arbejdstiden, når man repræsenterer det verdslige Danmark.

      Vi skal stå stejlt på vor egen kultur og på ingen punkter give køb på vore egne værdier, sædvaner og skikke. Kun på den måde kan vi vinde kulturkampen mod de bogstavtro muslimer.
      Og så oplysning, oplysning og oplysning. Eller som Farshad Kholghi udtrykker det “Brug friheden til at oplyse om ufriheden”.
      Med uvidenhed, blødsødenhed og kujonagtig adfærd kan konfrontationen med islam ikke vindes.

      Apropos uvidenhed.
      Da jeg var ude at handle i et afsidesliggende sommerhusområde i indeværende uge, kunne jeg i den eneste dagligvare butik kun finde islamiske halalkyllinger i køledisken. Da jeg spurgte brugsuddeleren om ikke de havde andet end halal var svaret, at hun ikke vidste hvad halal var.

      Kommentar by Johansen — 19. juli 2008 @ 17:27

    58. @ Johansen, du skriver i 57: Du foreslår vegetariske kantiner. Vi skal ikke flytte os en milimeter i Danmark.

      W: Skal vi heller ikke tænke på at flytte os en milemeter, hvis nogen får en god idé til hvordan vi på en økonomisk og etisk forsvarlig måde kan brødføde os selv?

      Er det et princip at Danmark ikke skal rykke sig, eller er det blot et princp at Danmark ikke skal rykke sig for at føje islam? Jeg er modstander af at føje islam (eller andre religioner) i vores lovgivning, men derfor kan vi da godt rykke os, hvis nogen fra en fremmed kultur har fået en god idé. Som f.eks. at brødføde befolkningen uden at slå dyr ihjel, da vi ingen moralsk ret har til at dræbe dyr for en æstetisk nydelse.

      Kommentar by William Jansen — 19. juli 2008 @ 20:00

    59. 58

      Det er indlysende, at det handler om at Danmark ikke skal give sig en milimeter for at føje islam og dermed åbne op for en regulær islamisering af Danmark.

      Det der frelste med ikke at slå dyr ihjel for en “æstetisk nydelse” køber jeg ikke.
      Har du tænkt dig at vi skal leve som risgnaskere og af kaninføde udelukkende? Go ahead, bare vi andre slipper.

      Kommentar by Johansen — 19. juli 2008 @ 20:56

    60. Som sagt før er det samme strategi som K-R-S brugte sidst, man påstår at der mangler så og så mange hænder til “alle” de jobs der i deres fantasi findes, eller hvad erhvervstoppen hvisker dem i ørene.

      Så får man bildt den naive befolkning ind at det er til landets bedste men faktisk er det vel kun i virksomhedernes interesse for som enhver med bare en 6 klassses eksamen ved, jo flere man er om et job jo billigere betalt er det.
      For der er altid nogle der er villige til at arbejde langt under andre lønmæsigt.

      Ergo billigere produktionsforhold igen lig med bedre konkurence muligheder, som så igen betyder at virksomhederne ikke behøver at true med udflytning.

      Og de gør det igen…Og desvære hopper folk på den, så mht skadelig indvandring er V/K ikke et hak bedre end S/R og resten af de verdensfjerne partier derude mod venstre med et svip omkring resterne af NA,faktisk vil jeg mene de er langt værre thi de gør det jo ikke for egen vindings skyld de er bare idiotiske ideologiske naive tumper der ikke ved bedre selv om de i den grad burde.

      V/K/NA tildels R er erhvervslivets partier og nej jeg er ikke så sikker på at det reelt er Anders FUP der bestemer når det kommer til stykket ikke i den grad at han er en marionet men nogle ultimatummer får han nok fra de store erhversspillere, måske er det også derfor han så massivt går efter en udenlandsk post, for han ved godt at når han er færdig med sine rænker er han ikke velkommen her mere.

      Kort sagt efter min mening sælger de såkaldte borgerlige i øjeblikket ud og det kun for øjeblikkelig succes og de fine banketter.

      Jeg synes det er hjertenskærende at dagligt kunne se mere og mere af Danmark givet væk til buraukraterne i EU, jeg finder det grotesk når medierne fremhæver at EU-lov overtrumfer DANSK lov mht hvem vi vil lukke ind i vores land, og værst af alt jeg fyldes med rædsel af at tænke for grundigt over mine børn og forhåbentlige børnebørns mulige fremtid hvis dette monster får lov til at vokse sig større, især eftersom EUmonstret går hånd i hånd med islam.

      Denne tids “billige” arbejdskraft er det vel, desvære vil “lederne” bare ikke se i øjnene at de netop ikke gider arbejde, i hvert fald ikke før sociale goder forsvinder helt, men skal vi byde vores eget folk det ?

      Og nej jeg tænker bestemt ikke på de bevidst arbejdsky, men dem der har været uheldige og måske en smule naive, skal vores velfærdssystem som vore bedsteforældre byggede sundt og godt helt droppes bare fordi venstrefløjen vil spille “julemænd” for andres penge, og de borgerlige er ligeglade for der har mottoet enhver for sig selv altid eksisteret alligevel og de fleste af dem har jo deres på det tørre.

      Hvad med den formodenligt pænt store gruppe af folk (som jeg selv) der bare gerne ville have fortsat med at leve i det Danmark vi oplevede i vores barndom/ungdom ?

      Den gang før al denne “berigelse”, før vi blev nationer af selvhad og foragt for egen historie her i europa.

      Hvor jeg dog ønsker den tid tilbage.

      Og ja det blev en hel masse om stort set ingenting men scrollhjulet er heldigvis hvermands eje brug den fremfor at fortælle mig ligegyldigheden i denne enetale ;-)

      Kommentar by whodares(islam skaber tabersamfund) — 19. juli 2008 @ 22:39

    61. @ Johansen, du skriver i 58: Det er indlysende, at det handler om at Danmark ikke skal give sig en milimeter for at føje islam og dermed åbne op for en regulær islamisering af Danmark.

      W: Jeg kunne ikke være mere enig.

      J: Og så oplysning, oplysning og oplysning. Eller som Farshad Kholghi udtrykker det “Brug friheden til at oplyse om ufriheden”.
      Med uvidenhed, blødsødenhed og kujonagtig adfærd kan konfrontationen med islam ikke vindes.

      W: Du vil sikkert glæde dig over http://bohemianrhapsody.dk/tag/koranen/

      Men når nu muslimerne har en god pointe vedrørende at slå intellgente og social væsner som grise ihjel, så har jeg ikke noget mod at gøre fælles sag med dem på det ene punkt. Det er så mere dem der har et problem med at gøre fælles sag med mig, da jeg gerne så vegetarisk skolemad.

      Kommentar by William Jansen — 19. juli 2008 @ 22:47

    62. “Mere indvandring vil øge velstanden for hele samfundet.”

      Det kommer helt an på hvorfra denne indvandring vil komme!

      Hvis den kommer fra de Arabisk/Islamiske lande, så glem tankerne om øgede velstand ogsæt øgede udgifter ind i stedet for.

      Vil den komme fra de Østasiatiske lande så er der stor sandsynlighed for påstanden vil kunne indfries.

      Med den udtalelse den unge VU´er kommer med har han vel i grunden opgivet at få de muslimer, og etniske Danskere,vi har her i landet og som er på overførelsesindkomster i arbejde ?

      Det drejer sig immervæk om ca. 100.000 mennesker !

      Og hvem siger det skal dreje sig om MERE velstand end sige at opretholde det overflods samfund vi allerede har ?

      Måske VI skulle begynde at skrue ned for forventningsblusset og begynde at interessere os for at leve vores hverdagsliv på en mere, materiel set, moderat måde.

      Men hvis denne vækst er hovedårsagen til, at vi vedblivende skal arbejde for tiltrække indvandrere kommer vi vel på et tidspunkt til en grænse for hvor mange mennesker dette land og dets landskab kan kapere.

      Hvorfor følge de der mener der skal flere indvandrere hertil, hvis dette på sigt kommer til at betyde, at Danmarks natur fortrænges til fordel for mennesker?

      Se på Holland – er det eftertragtigelsesværdigt ?

      Eller hvad med de demografiske eksplotioner, der foregår i 3. verdens landene ?

      Det er hverken Danmark eller de øvrige Europæiske lande der har en elendig befolkningstilvækst – men 3. verdens landene !

      Og i stedet for at lukke op for deres overskuds produktioner af mennesker, burde vi lade dem beholde disse mennesker selv samtidig med vi gjorde ihærdige anstrengelser for at lære dem at udvise selv beherskelse i deres reproduktions trang.

      Hovedårsagen til disse landes elendigheder ligger i deres overvældende demografiske vækst.

      En enorm tilvækst af mennesker, som disse lande ikke evner at
      tage sig forsvarligt af, men som i stedet yderligere ødelægger deres muligheder for en rimelige udvikling.

      Vi har IKKE brug for disse mennesker fra de varme lande for at holde skruen i vandet.

      Tværtimod vil flere indvandrere derfra ende med at også vores samfund kuldsejler.

      Kommentar by Vivi Andersen — 20. juli 2008 @ 08:18

    63. #60. Whodares. Som et lille ps. ang. den påståede arbejdskraftmangel ,kan jeg fortælle at jeg lige har søgt et par ledige job’s ,ikke noget særligt, og kun for måske at prøve noget andet inden tiden er gået .Jeg fik så ikke nogen af dem ,hvilket ikke gør noget,da jeg har det fint der hvor jeg er.
      Det ene job havde 98 ansøgere og de andre var også deropad, så arbejdskraftmangel?? Jeg tror det ikke.

      Kommentar by PB — 20. juli 2008 @ 08:19

    64. 62

      Vivi Andersen

      “Måske VI skulle begynde at skrue ned for forventningsblusset og begynde at interessere os for at leve vores hverdagsliv på en mere, materiel set, moderat måde.”

      Det er jeg enig i.

      For mig er velstand og velfærd vore frihedsrettigheder, ytringsfrihed, demokrati og steder med stor herlighedsværdi, musik og kunst. Ultraliberalisternes frihedsbegreb tiltaler mig dog ikke. Det er med til at importere både diskrimination af kvinder, mere fanatisk religion og endnu flere halal hensyn – for at tiltrække endnu mere arbejdskraft så liberalisterne kan spise af sølvskeer og kløjs i grimme, men dyre biler og huse. Den form for frihedsforståelse er lige så hjernevasket og ufrugtbar som religiøs hjernevask.

      Kommentar by Janne — 20. juli 2008 @ 08:58

    65. Til Jens

      Nej – det undrer mig ikke det mindste at de angiveligt velkvalificere Irakere ikke kan få job.

      For disse har uden tvivl (?) i løbet af året de har været her i landet fået hjælp til at fremsende ansøgninger til forskellige virksomheder, ikke ?

      Og har de fået afslag enten alene efter den skriftlige ansøgning eller efter at have været indkaldt til jobsamtaler – jamen så er det virksomhederne du må stille spørgsmålet.

      Ingen tvivl om at enhver virksomhed er forpligtiget til først og fremmest at sørge for virksomhedens bestående og mulige vækst.

      Ingen virksomheder vil på sigt overleve hvis de i humanismens og den gode sags tjeneste skulle agere filantropiske foretagender.

      Ergo går jeg ud fra, at de forskellige Irakere er blevet vejet og fundet for lette.

      Du skriver i nr. 14.

      ” i en ansættelse køber man ikke hele pakken men nogen kvalifikationer.”

      Ja, sådan forholder det sig almindeligvis.

      Men dette kan du ikke kalkulerer med, når det drejer sig om muslimer som arbejdskraft.

      Når du skriver således fortæller du desuden indirekte du ikke har dit vidensfundament om Islam helt på plads.

      For så ville du vide, at disse mennesker med stor ihærdighed maser på for at få indført de Islamiske særregler på arbejdspladserne.

      Måske er virksomhedernes værgringer ved at ansætte disse Irakere resultatet af en hel del års erfaring med muslimer som arbejdskraft på danske virksomheder .

      Og desværre ikke et resultat af DFs retorik, holdninger osv..

      Hvis nogen har skadet muslimerne i det Danske som de øvrige Vestlige samfund, er det dem selv gennem deres adfærd, holdninger og retorik !

      De modstandere muslimerne har skaffet sig i Vestens samfund kan de takke sig selv for – og ingen andre !

      Kommentar by Vivi Andersen — 20. juli 2008 @ 21:22

    66. PB.

      Præcis og der er mange lignende beretninger, men vi skal med vold og magt bildes den løgn ind at vi nærmest mangler milioner af hænder.

      (skidderikkerne kunne i det mindste så bare sige sandheden at det er for at få endnu billigere arbejdskraft, enhver idiot der ikke har sit levebrød der, kan da se sammenhangen)

      Kommentar by whodares(islam skaber tabersamfund) — 20. juli 2008 @ 21:24

    67. Ikke underligt at liberale i USA ofte sættes i bås med de røde.

      Kommentar by Tolder — 24. juli 2008 @ 01:17

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper