26. oktober 2014

Udlændingevalg i vente: Stort flertal stoler ikke på politikernes forsikringer, gider ikke flere muslimer…

“Højreradikalisme er den nye midte” hævdede Lars Trier Mogensen forleden i Information, men intet indikerer at danskerne har ændret holdning til Islam, indvandring eller det multikulturelle samfund. Det eneste der er ændret, er vel egentligt kun, at det qua Dansk Folkepartis fremgang er blevet mere legitimt at ytre sin holdning offentligt. Godt for Danmark, skidt for virkelighedsfjerne venstreorienterede. Fra Altinget.dk, der fortæller at den gennemsnitlige dansker ikke gider mere indvandring – Flygtninge splitter rød bloks vælgere.

“Et klart flertal af de danske vælgere er enige om, at Danmark ikke skal tage imod en større andel af de flygtninge, som for tiden strømmer til Europa på flugt fra krig og forfølgelse i blandt andet Syrien. …

Men hvor blå bloks vælgere stort set alle synes enige om at sige nej til at åbne døren for en større andel af flygtningene, så deler spørgsmålet rød bloks vælgere i to lige store grupper for og imod. Det viser en måling som A&B Analyse har foretaget for Altinget. …

Mens godt 43 procent af rød bloks vælgere svarer, at Danmark bør tage imod en større andel af flygtningene, så svarer tilsvarende godt 43 procent nej. Hos de borgelige vælgere er fordeling 91 procent imod og kun 4 procent for. … I Altingets måling angiver over 60 procent af de Radikale svarpersoner, at de mener, at Danmark skal tage imod en større andel af flygtningene i Europa.”

Mere.

(Søndagsavisen, 24. oktober 2014, s. 16-17)

Jarl Cordua, Radio24syv: Politikerne reflekterer jo det, fordi vi er så tæt på et folketingsvalg. Reflekterer det, som de har en klar fornemmelse af, at der er den holdning i befolkningen bredt. Og det er: Vi vil ikke have flere muslimske flygtninge. … Vi vil ikke ha’ flere muslimske flygtninge, fordi de simpelthen er svære at integrere, og de tror simpelthen ikke på politikernes forsikringer efter 40 år med flygtninge fra muslimske lande. … befolkningen tror ikke på politikernes forsikringer. De oplever, hvor de bor, og det er jo ikke de rige og middelklassen der har problemet – det er alle de andre. Og det er jo de fleste. … Det her er kamppladsen. Vi får et flygtninge/indvandrer-valg, det gør vi. Fordi det simpelthen er det der optager befolkningen. Folk er rædselsslagne… De vil bare ikke…

Torben Steno, Radio24syv: Danmark går nu ind for konventionsbrud, der handler om – vi vil gerne være et åbent land, vi vil gerne modtage både indvandrere og flygtninge, men vi vil ikke have muslimer.

(Cordua & Steno, Radio24syv, 23. oktober 2014, ca. 18 minutter inde)

(Ekstra Bladet, 20. oktober 2014, s. 9; EB.dk)

EB.dk: Vi har lige talt med nogle af de her asylansøgere. De kommer jo fra krigshærgede områder, og er flygtet med deres familier. Gør det indtryk på dig?

Majbritt J., Rødby: Næh, for mændene kan bare blive hjemme og passe deres land, og forsvare deres land.

EB.dk: Men der er jo krig?

Majbritt J.: Så må de sgu da også forsvare det. Og så må de sende konen og børnene afsted.

(EB.dk, 24. oktober 2014: ‘Forkasteligt at have så mange asylansøgere’)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/61060/trackback

32 Comments »

  1. Anderledes ubekymret er Flemming Mikkelsen, sociolog på Københavns Universitet og forfatter til flere bøger om indvandring og integration i Danmark.

    Selvfølgelig er indvandrere ikke nogen trussel. Indvandrere har bidraget med mangfoldighed og åbnet vores blik for omverdenen, og på det jordnære plan har indvandringen udviklet vores mad, tøjstil og andre aspekter af vores kultur,« siger han.

    Kommentar by Spinner — 26. oktober 2014 @ 22:37

  2. Elsker kvinder, der forstår kønsrollerne.

    Dejlig kvinde, hende Maibritt J.

    Kommentar by Borger — 26. oktober 2014 @ 23:16

  3. Det med, at sende folk tilbage til krig og om vi er forpligtet til, at hjælpe dem som vil jeg anbefalde Lars Hedegaard interview med sociologen Gunnar Heinsohn om demografi og krig fra 2007:http://www.trykkefrihed.dk/interview-a-continent-of-losers.htm

    Det skal ikke have asyl i Europa og de er ikke ofre -men ansvarlige for deres situation.

    Kommentar by Thorsted — 26. oktober 2014 @ 23:39

  4. Efter at der var faldet en bemærkning om at flygtninge ikke var alt for velkomne gæster, rejste der sig en storm af forargelse. Nu kom ordene fra en socialdemokratisk politiker, så det kunne næsten ikke være dårligere timet, set med regeringens øjne. I virkeligheden havde denne ordfører bare stukket fingeren i jorden og læst budskabet. Danskerne ønsker ikke at modtage flere flygtninge. Hverken krigsflygtninge eller fattigdomsflygtninge. Det er overordentligt bekymrende at den ”helt almindelige dansker” tilsyneladende har en langt bedre forståelse af, hvilken næsten håbløs demografisk udfordring Europa står overfor end vore inkompetente politikere og landets medier har. Regeringen lyver og modsiger sig selv. TV brugte straks en reportage om en særdeles velaflagt vistnok syrisk familie som repræsentanter for, hvad vi dog risikerer at miste ved at sige nej. Det er simpelthen en guldgrube at modtage disse fremmede. Jeg er træt af flygtninge. Jeg er træt af dårligt informerede og manipulerende journalister og ”eksperter”. Jeg er træt af udlændingestyrelsen, politiserende godhedsorganisationer som Dansk Røde Kors, Amnesty, Dansk Flygtningehjælp, Center for Racediskrimination og talrige andre. Jeg er er træt af et korrupt FN og verdensfjerne overordentlig velbetalte medlemmer af Europaparlamentet, af kommisionen og af røde og radikale politikere, som har deres egen karriere som hovedmotiv til deres ødelæggende synspunkter, og intet andet. Forsiden af en avis:” Syrisk læge grædende. Jeg vil have mine børn til Danmark”. Ikke en nerve rørte sig i min krop. Jeg var vist det, man kalder iskold. Så træt er jeg blevet.

    Kommentar by EH — 27. oktober 2014 @ 00:56

  5. Danskerne er skide trætte af muhammedanere og har været det længe. Hovedparten af danskerne er hetzet fra at ytre deres meninger offentligt, fordi det røde voldsparnas beskylder alt og alle for at være nazister og racister.

    Men i stemmeboksen (heldigvis har vi ikke svenske tilstande – endnu) er danskeren fri til at give sin mening til kende.
    Hvem er troværdig, når det gælder stop for muhammedanernes besættelse af Danmark?
    DF – DF – DF – DF – DF -DF – DF – DF – DF – DF – DF – DF – DF – DF

    Det bli’r en go’ dag. :D

    Kommentar by Iznogut — 27. oktober 2014 @ 01:04

  6. Er imponeret over Karl Jordbær siger det lige ud, at det er muslimerne vi er trætte af.
    Indvandrer har altid og vil altid komme til Danmark – kun muslimer vil besætte landet.

    Kommentar by Iznogut — 27. oktober 2014 @ 01:06

  7. “Torben Steno, Radio24syv: Danmark går nu ind for konventionsbrud, der handler om – vi vil gerne være et åbent land, vi vil gerne modtage både indvandrere og flygtninge, men vi vil ikke have muslimer.”

    Lige præcist. Fuck de konventioner, de er ikke hugget i sten og muslimer har aldrig været og bliver aldrig en race, og slet ikke en der fortjener særlige rettigheder.

    Tværtimod beviser de dagligt at de ikke er i nærheden af at have fortjent noget i den retning, som feks asiater eller andre gode indvandrere har. Respekt for andre mennesker skal gå begge veje, og det er det de aldrig nogensinde har fattet i den muslimske kultur hvor mantraet de sidste 1.400 år har været “respekter islam eller dø!” Bogstaveligt talt!

    Men det er alligevel overraskende at 43% af de venstreorienterede også har fået nok nu, der kan ikke gå mange år før det selv på venstrefløjen bliver muligt at tale åbent om islam som den fascistiske erobrings-ideologi det er, legemeligjort af islamisk stat og deres støtter som dagligt understreger at islam og “islamisme” ikke er hinandens modsætninger, men akkurat det samme.

    Måske en dag “antifascisme” også vil inkludere modstand mod islam, og det vil være på høje tid. Altså EFTER at de har sagt undskyld for at jagte “islamofoberne” i de sidste 20 år, men så naiv er jeg trods alt heller ikke at jeg tror det nogensinde sker.

    Kommentar by Per — 27. oktober 2014 @ 01:07

  8. Islam er så modbydelig.
    Muslimer er så modbydelige.

    Hvorfor nu det. ? Jo ser i: Muslimer dyrker islam.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QzS7jlZ2phk
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HTSfJ13PaxM

    Udryd Islam før det er forsent.

    Kommentar by Sindsro — 27. oktober 2014 @ 01:16

  9. Godt sagt, Majbritt.

    Kommentar by Lightmann — 27. oktober 2014 @ 06:55

  10. Jeg er enig i at mænd bør blive i hjemlandet. Kvinder og børn har brug for dem – og det har deres land også.

    Kommentar by Liva — 27. oktober 2014 @ 08:23

  11. Majoritet har helt ret. Sagen er jo den at vi i dag ser det omvendte mønster. Muslimske mænd kommer hertil som lykkeriddere for at løve det fede ubekymrede liv på Danskernes regning, mens kvinder og børn sidder i flygtningelejrene i dar-al-islam.

    Iøvrigt er den viste grafik fra Danmarks Statistik om antal indvandrere og efterkommere i fremtiden forkert. Den giver indtrykket af at der kun vil være lidt over en million indvandrere og efterkommere i 2050. Det forkerte tal forekommer ved at Danmarks Statistik allerede i dag anvender en metode, hvor indvandrere og efterkommere trylles om til Danskere selvom de ikke er integrerede. Derfor er tallet for indvandrere og efterkommere i dag ikke 11% af befolkningen, men nærmere på de 15% I 2050 vil de formentligt være knap halvdelen. Vi er mange, der har sagt dette i årevis og flere af vore nabolande anvender iøvrigt en mere retvisende opgørelsesmetode.

    Kommentar by Sigwar — 27. oktober 2014 @ 08:40

  12. Majbritt ikke Majoritet (Apple stavekontrollen er noget lort).

    Kommentar by Sigwar — 27. oktober 2014 @ 08:42

  13. Tallene passer fint med at omkr. halvdelen af de underbegavede, har haft muslimer tættere på deres eget liv. Sindsro har forstået islams sande natur, til forskel fra de fleste.

    Kommentar by Nielsen — 27. oktober 2014 @ 09:28

  14. En bølge af nationalisme og sund etnocentrisme skyller over Europa. Venstrefløjen har granatchok mens den målløs betragter de folkelige patriotiske hæres sejrrige fremmarch. “Internationale Konventioner” og andet kulturmarxistisk skidt står for fald. Selv i de venstreorienterede mediers kommentarfelter har kulturmarxisterne tabt pusten, og flere og flere deserterer i praksis fra det røde vanvid, og bliver sunde og retfærdige islamofober. Nogle få heltemodige stridsmænd holder hele den kulturmarxistiske hær stangen! Vi er alle sammen Dan Park!

    Kommentar by Balder — 27. oktober 2014 @ 10:15

  15. @ Iznogut

    Jeg er ikke i tvivl om at DF gerne vil lave special-love der udelukkende rammer muslimer hvis de kunne slippe afsted med det, men indtil nu ser det ud som teatertorden hver gang. DF springer op løver med svulstig retorik, men som regel bliver det ved det.

    Det år hvor der kom næst-flest asylansøgere var 2010, altså efter DF havde haft 10 år til at få antallet ned. Hovedgruppen var fra Afghanistan. 2013 kommer der flere, pga. konflikten i Syrien. Det virker uafhængigt af hvilken regering der sidder ved magten.

    Jeg er i øvrigt ikke enig med denne regering i hvordan udfordringerne med flygtinge takles bedst. Jeg tror man hjælper flere i nærområderne, men DF er ikke garant for at antallet af asylansøgninger holdes nede…

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 27. oktober 2014 @ 10:20

  16. ups… springer op *som* løver naturligivs…

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 27. oktober 2014 @ 10:28

  17. @15 Kommentar by Nærsynet Hippie — 27. oktober 2014 @ 10:20

    Det virker som om, at sveden allerede er begyndt at løbe dig koldt ned af ryggen.

    Kommentar by Neuhammer — 27. oktober 2014 @ 10:37

  18. @7 Kommentar by Per — 27. oktober 2014 @ 01:07

    Det er ikke: “respekter islam eller dø!”
    Det er: “ADLYD islam eller dø!”

    Kommentar by Neuhammer — 27. oktober 2014 @ 10:40

  19. Hvis vi nu opsagde de konventioner, så behøvede vi hverken at overholde dem eller bryde dem, og så var alle glade, ikke sandt Torben Steno? Man skal ikke være så konventionel, det har PH også altid sagt.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 27. oktober 2014 @ 11:59

  20. Det er ikke indvandringen der er et problem, det er ISLAM og vestens elite der et problem.

    Kommentar by Flaskeposten — 27. oktober 2014 @ 13:23

  21. Fuck demokratiet, hvis det betyder at vi skal betale til de riges krigs maskine og skyde på en masse mennesker der ikke har gjort os en skid for så bagefter at inviterer alle krigs ofrene med deres hjernedøde religioner ind over grænserne, det er så selv udslettende at man er en idiot hvis man ikke kan se det.

    Kommentar by Flaskeposten — 27. oktober 2014 @ 13:28

  22. # 14 Balder.

    Jeg tror desværre du tager fejl. Den voldelige venstrefløj i Danmark har ikke “tabt pusten” de er derimod i gang med en større reorganisation som vi først vil se resultatet af om nogle år.

    De graver sig længere ned i offentlige midler for at finansiere deres aktiviteter. De har erkendt at de ikke har “folket” på deres side så derfor vil de i fremtiden forsøge at erobre medierne og dermed ordet, og det koster mange penge.

    Der er som sådan ingen nyhed i det men de gør det mere målrettet end tidligere. Husk på at de gamle BZ´ere og andre venstrefløjsterrorister sidder i dag på topposter inden for stat og kommune.

    Kommentar by Santor — 27. oktober 2014 @ 13:40

  23. Har lige meldt mig ud af DF – og smækkede med døren!(jeg har været aktiv ved generalforsamlinger og opstillingsmøder m.m.).
    Bægeret flød over efter at have haft en korrespondance med en byrådspolitikker fra DF, som var politimand.
    Som nogen måske ved (efter min postering i OT) blev jeg udsat for et attentat i Nyborg midt i oktober, hvor min bil holdt parkeret i et nu muslimsk domineret boligområde. Man havde skruet skruer i dækkene, sådan at bilen først ville punktere under kørsel. Heldigvis kørte jeg gennem byen med lav hastighed og punkteringerne skete inden jeg skulle ud på hoved- og motorvejen (havde min 5-årige barnebarn + hund med i bilen).

    Jeg har holdt mange gange i dette boligområde og går af og til med min hund der, det må de have set og hunde er jo ikke velsete i “deres” område. Efter sidste uges fredagsbøn (1 uge efter attentatet) gik 25-30 unge muslimske mænd/drenge ned ad områdets gader og fortove iført kjortler og deres hvide strikkalotter. Jeg holdt parkeret der og holdt skarpt opsyn med min bil oppe fra en lejlighed hos et familiemedlem. i 1½ time måtte alle biler og danskere køre/gå uden om dem – de råbte og viftede med armene og demonstrerede at dette var deres dominans nu – De er nemlig blevet i stort overtal i den bebyggelse. Så nu chikaneres danskerne, deres biler og lejligheder.

    Jeg havde så spurt og også advaret byråds-politikeren om sagen og mine observationer – men han var afvisende og meget kort for hovedet (jeg må dog indrømme, at jeg ikke generelt havde omtalt politiet, som er hans arbejdsplads, i rosende vendinger – snarer modsat) Jeg har også angivet sagen til politiet og der er skrevet rapport om sagen. Men jeg skrev til ham i hans egenskab som byrådsmedlem for DF med sociale/unge området m.v. som politisk sagsområde. Han burde om nogen vide noget, men slog det hen og mente ikke der er noget galt (Jeg er jo så en løgner og kommer med udokumenterede påstande i hans øjne, selvom alle ved, at det er sådan det foregår alle vegne – det må han da vide – men han er jo ikke der til daglig (undgår antagelig bevidst et komme der og lader lortet bare køre ad helvede til også der) – han er i stedet ude at fotografere mig, når jeg kører 5 km for stærkt på en øde vej.

    Samtidigt har der været og kommer stadig mange underlige udtalelser og “dagsordener” fra forskellig side i DF (senest M.Camre´s dumme bemærkninger om TV-værter) –

    Kort og godt har DF rykket sig for meget mod midten og ved at blive lige lovlig socialdemokratisk – De gungrer og hopper på stedet – men jeg tror ikke de har eller får magten til at få noget af det de gungrer om gennemført. I og med at DF får mange flere sympatisører bliver retorikken måske mere udbredt og nogle flere kalder “en spade for en spade” og sætter adresse på hvem og hvad der er skyld i landets problemer på mange planer (jo flere man er og jo større problemerne er, afføder selvfølgelig en mere markant kritik og opposition).

    Det bliver så af redepisserne – f.eks. Rune E. Engelbreth (FS 26. okt.) kommenteret og udlagt som om at en voksende skare af nationalister og antimuslimer finder, at DF slet ikke er yderligtgående nok. Han skriver at Lars Hedegård er godt hjulpet på vej til Folketinget pga. en on-line kultur, hvor afstumpet had mod muslimer driver ned over hjemmesider, blogs og facebook-grupper.
    Ja vi er mange – rigtig mange og der bliver flere og flere, som har sagt det samme i årevis og ikke vil finde os i mere muslimsk indvandring og vil have dem der er her ud af landet – eller i det mindste gjort dem ufarlige og få stækket deres destruktive indflydelse i samfundet.
    Men sådan har det lydt i årtier – nu er der bare mage flere der tør sige det højt.

    DF mener jeg er blevet for veg og for uskarp og giver ikke indtryk af, at man har viljen til at tage konsekvenserne og få gjort og sagt noget der virkelig flytter grænserne – Så det er DF der har flyttet sig væk fra dette og hermed nogle af deres kernevælgere (som mig f.eks.) – og ikke mig og andre der er blevet mere nationalistiske og større islamhadere – det har vi været hele tiden – usvækket og ved at vi har ret i, at hvis islam ikke stoppes her i DK – så er vi alle fortabte – også dem selv!

    Jeg fornemmer, at flere end jeg troede blandt de folkevalgte DF-kommunalbestyrelsesmedlemmer, er blevet for samarbejdsvillige og sovset ind i de lokale politiske forhold og blevet simple apparatjik´s og ikke tør sige fra og tage konsekvenserne (f.eks. madpakke-sagerne o.a.).

    Det duer ikke og i min sag kan jeg se at et DF byrådsmedlem (ovenikøbet politimand) ikke vil erkende eller undersøge om der er hold i mine oplevelser og iagttagelser i Nyborg – vi ved jo at det sker alle andre steder i stigende omfang i DK. Når en sådan betroet politiker (folkevalgt) fra DF er så resistent og ikke ved hvad der sker i hans område, kan jeg ikke bruge det til noget og sammenlagt er jeg nu nået til den konklusion, at DF ikke mere har en politik og politisk gennemslagskraft, lokalt som landsmæssigt, der kan opretholde fokus på de enorme problemer som islam har skabt i DK og som vil øges i de kommende år. Man er ikke bedre end alle de andre partier.

    – Så måske er jeg rykket mere mod ekstremerne – til højre – najr..sådan føler jeg det ikke – men man kan måske nok tolke det sådan også .. Så må det blive det – jeg og vi bliver nødt til at få dette vanvid stoppet inden længe…Ikke?

    Kommentar by Black Watch — 27. oktober 2014 @ 14:02

  24. @ Neuhammer

    Det må du uddybe?

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 27. oktober 2014 @ 14:19

  25. @24 Kommentar by Nærsynet Hippie — 27. oktober 2014 @ 14:19

    Jeg skal prøve at uddybe.
    Det er vel ikke så morsomt at konstatere, at ens holdninger (dine) igennem måske et langt liv ikke stemmer overens med virkeligheden. Det kan vel give selv det bedste og humanistiske menneske lidt koldsved på panden.

    Men ellers: DF sad ikke i regering i 10 år, men var parlamentarisk grundlag for en borgerlig regering. Jeg ville nødigt have set hvordan Danmark havde set ud, hvis ikke DF havde været med til at trække bare lidt i den rigtige retning.

    PS.Som lidt bonus info kan du få: Jeg er egentlig borgerlig, men stemmer DF på trods af deres overvejende sociale tilgang til tingene.
    Pt. i Danmark findes ikke et borgerligt parti at sætte sit kryds ved, så af nød sætter jeg mit kryds ved DF.

    Kommentar by Neuhammer — 27. oktober 2014 @ 17:02

  26. Majbritt J har en pointe! Det er unge mænd der flygter, ikke kvinder og børn.
    Det betyder at de unge kampklare mænd vi beskytter overlader det til kvinder, børn og gamle at bekrige IS.
    Det er så de samme unge mænd som bruger deres krudt på at bekæmpe os.

    Kommentar by Robert R — 27. oktober 2014 @ 19:01

  27. Ingen asyl til asylshoppere/velfærdsflygtninge. Hjemsend “flygtninge” når situationen i deres hjemland er blevet bedre(derved sparer staten tid, penge og energi på ofte virkningsløs integration/inklusion).

    Kommentar by Filip — 27. oktober 2014 @ 20:28

  28. Det er også mærkeligt at slimske asylansøgere flygter fra deres slimske lande som har slimske konflikter. De flygter aldrig til et andet slimsk land men altid til et land de er religiøst modstander af.

    Kommentar by jens r — 27. oktober 2014 @ 21:03

  29. “Majbritt J., Rødby: Næh, for mændene kan bare blive hjemme og passe deres land, og forsvare deres land.

    EB.dk: Men der er jo krig?

    Majbritt J.: Så må de sgu da også forsvare det. Og så må de sende konen og børnene afsted.”.

    Men det, vi jo ser på talrige fotos fra fx Lampedusa, er unge mænd, kun unge mænd, der burde blive i deres l*rtelande og forsvare dem, måske endog gøre landene bedre, og i stedet sende deres koner og børn på kortvarigt – som i meget kortvarigt – flygtningeophold i vesten.
    I stedet for at starte en kædeindvandring af familiesammenføringer i de vestlige lande, disse muslimske mænd hader og afskyr!

    Kommentar by Henrik Petersen — 27. oktober 2014 @ 21:32

  30. >25 Neuhammer
    Svar ikke det der afskum.
    >23 Black Watch
    Jeg forstår dig så 110% DF forsvinder længere og længere væk fra vælgerne. Desværre også fra medlemmerne. De er alt for velfærdsfikserede. Hvad de vil med velfærd uden frihed, står hen i det uvisse. Men sådan har det vist været med samtlige partier. Camres navnkundige navnebror, var manden der skar det ud i pap, for alle der gad lytte. Men de etablerede allerøverste samfundsnassere, ville ikke lade ham komme til orde og begik justitsmord mod ham; selv om ingen af dem var blege for at tære på hans medfødte venlighed. Snyltedyr ala carte er disse levebrødspolitikere, som sjældent egenhændigt har produceret noget som helst brugbart. Men at lsde skatteydere betale for deres ædegilder, er intet problem.
    Jeg håber Dansk samling og Lars Hedegaard går frem som de to største partier efter det nye valg, og kun accepterer DF som støtteparti, hvis de vil fravige den syge skabssocialisme de af mærkelige grunde er drejet forkert ind på.

    Kommentar by Nielsen — 28. oktober 2014 @ 00:55

  31. #30 – Nielsen.
    Det meste af DF´s program og holdninger til islam og muslimerne deler jeg da stadig – men jeg frygter som sagt, at de ikke mere helhjertet ønsker at det skal komme så vidt, som de siger og som PK tidligere førte partiet frem på.

    Jeg synes Søren Espersen har mange gode og soleklare standpunkter, men er bange for, at han også for påduttet for meget behagesyge af de nuværende magthaverne i partiet og vil blive nødsaget til at stå i baggrunden og miste sin indflydelse. Espersen er altså også en fornuftig principfast mand – som regel – sådan nogen skal et parti også have.
    Jeg har endnu ikke den helt store tiltro til Dansk Samling og Uhrskov er jeg lidt “bange for” og ikke helt tryg ved, hvis han fik magt som agt (måske tager jeg fejl?) og Hedegård er bare en kort overgang pga. hans alder. Men det Hedegård har sagt og ment er jeg fuldstændig enig i og det kan man aldrig tage fra ham – men han er ikke fremtiden men hans virke er meget af grundlaget for en anden fremtid i DK uden islam som nogen som helst betydende faktor – her har han betydet utroligt meget, men som politiker i folketinget har han ingen gang på jorden.

    Vi må presse DF til igen at komme alvorligt og håndfast ind i kampen for et islamfrit DK – det gør vi ved at tvinge dem til at indse at de nu måske kan risikere at miste medlemmer eller skifte medlemsskaren ud med frafaldne socialdemokrater, som hvis tiderne ændres, sorgløst vender tilbage til sosserne igen. De er troløse – stol ikke på dem. Jeg er ikke rigtig tryg ved at så mange er skiftet til DF og at de især kommer fra S. Socialdemokratiske mennesker er ikke til at holde ud at høre på og de ændrer sig ikke bare fordi de nu vil stemme på DF.

    Vi skal have mange flere fra Venstre til DF og så blive et slagkraftigt borgerligt anti-islam alternativ til S + R + LA (K er bare yt). Det gør ikke noget hvis DF bliver lidt mindre i vælgertilslutning, bare det finder vej tilbage til den hardliner politik, som har et solidt vælgergrundlag. (et sådant parti med 15 – 18 % vælgertilslutning efter et valg må kunne få en betydelig indflydelse og udmønte meget af sin politik i reelle handlinger. Men ok – hvis DF kan blive større er det jo også at foretrække, så går stemmerne da ikke til alle de andre redepissere. Men de skal som sagt tilbage til deres gamle grundlag og hensigter og ikke den valne sosseagtige udgave man kører frem med nu.

    Selv om man ikke er medlem af DF mere, som jeg nu er, kan man jo sagtens stemme på dem alligevel – i mangel af bedre, som mange jo også indrømmer er det man er nødt til at gøre (det er jo også noget underligt noget).

    På en eller anden måde må man stå sammen nu og forhindre at DK igen bliver overtaget af redepisserne på borgen og rundt om i samfundet. Jeg håber DF finder den rette vej efter et valg – jeg vil bare ikke lægge medlemskab til den linie der føres nu.

    Kommentar by Black Watch — 28. oktober 2014 @ 02:02

  32. @ Neuhammer

    Tak for den uddybning. Jeg tror du antager for meget mht. mine holdninger. Om de passer overenst med virkeligheden vil jeg ikke gøre mig til over. I øjeblikket ser jeg ikke noget problem på den front, og såfremt det sker er jeg ikke bange for at skifte holdning. Det har jeg gjort før, og det vil sikkert ske igen.

    Jeg ved ikke om jeg er specielt humanistisk indstillet. Det kommer an på hvad du lægger i ordret. Humanisme er desværre blevet kidnappet af de radikale, og i den forstand er jeg ikke humanist. Jeg mener alle mennesker bør behandles med respekt, uanset farve og tro, men respekt er ikke ensbetydende med varigt ophold i Danmark.

    Til dit P.S.

    Jeg forstår egentlig godt borgerelige der stemmer DF. Selvom DF på papiret er socialdemokrater har de aldrig rigtig gjort noget ud af det, så da DF støtter blå blok anyway, går din stemme til de blå.
    Jeg forstår derimod ikke de mange socialdemokrater der beredvilligt ofrer deres stemme til folk der ikke arbejder i deres interesse (udover i retorikken). På den front har DF det hele i munden.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 28. oktober 2014 @ 10:23

RSS feed for comments on this post.