13. oktober 2008

Kvindemuseet, 9. oktober 2008

Som udgangspunkt er det selvfølgelig godt, at venstrefløjens totalitære essens kommer på museum, men der er noget helt galt når Kvindemuseet i Århus i en udstilling romantiserer den historiske kommunisme og mikser det sammen med frigørelse og frisind uden at antyde paradokset.

Herunder en række billeder fra Kvindemuseets særudstilling Sysler og Samlinger – en kvindehistorisk scrapbog, hvor Kirsten Justesen under udvalgte stikord præsenterer udklip og andet der kendetegner tiden for kvinder født i perioden 1940-1945.

Udstillingens katalog…

(Che Guevara, kommunistisk massemorder)

(Laila Khaled, PFLP-terrorist)

Fra udstillingen.

(Formand Mao, kommunistisk diktator)

(Lenin, Mao, Marx, Che og andre helte)

(Div. militante kvinder, inkl. Laila Khaled)

Den faste udstilling Kvindeliv fra urtid til nutid var ikke stort bedre når emnet strejfede islam og multikultur. Overskriften for denne sektion var Diversitet og mangfold. Lige over stod med fede typer: Frihed, lighed og søsterskab.

(Div. hovedbeklædninger: islamisk slør, lilla ble omk. 1970, danske kvinder i marken ca. 1900 )

“Arbejdskraftens frie bevægelighed betød også, at unge mænd fra andre nationer rejste til Danmark og tilbød deres arbejdskraft, for senere at hente kærester og koner fra deres hjemlande og bosætte sig her fast. Mindre frivilligt kom store grupper af flygtninge til denne fredelige del af verden, som Danmark var blevet. Mange af dem, der flyttede hertil i årtierne efter kvindeoprøret, levede i familier med arbejdsdelinger, hvor kvinden primært var hustru og mor. Det virkede håbløst gammeldags – også blandt dem, der oprindeligt var modstandere af rødstrømpebevægelsen. Viljen til at tage uddannelse blandt indvandrerdøtre er imidlertid ved årtusindeskiftet større end viljen til at tilbyde dem job og karriere efterfølgende.

Særudstillingen Rollemodeller i overetagen var ligeledes dedikeret til multikulturen.

Diverse.

(Kvindelige kommunister: Clara Zetkin og Rosa Luxemburg)

(Div. islam)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/6216/trackback

38 Comments »

  1. Kirsten Justesens CV:

    http://www.kvinfo.dk/side/170/bio/1021/

    Kommentar by Søren Rasmussen — 13. oktober 2008 @ 12:34

  2. Atter min dybfølte beundring for og anerkendelse af hr. Kim Møllers offervilje. Frivilligt at begive sig ind på et venstreorienteret kvindemuseum… Men tak for afsløringerne fra denne ildelugtende 1970’er-tidslomme.

    Kommentar by Crass Børsting — 13. oktober 2008 @ 12:51

  3. “I 1998 tildeltes hun (Kirsten Justesen) den livsvarige ydelse fra Statens Kunstfond.”

    http://www.kvinfo.dk/side/170/bio/1021/

    Kommentar by ¤ — 13. oktober 2008 @ 13:00

  4. Ødelæggelsen af vores land er nu gjort til en kunst(art).

    Kommentar by pk — 13. oktober 2008 @ 13:27

  5. En kvindelig PFLP terrorist svøbt i partisantørklæde og kvindenedgørende hættemågekostumer.
    Er det ikke bare herligt?

    Kvinfo og andre skinhellige “kvindeaktivister” giver mig kvalme. Det ville være frygteligt, om man blev slået i hartkorn med disse skrækkelige kvindemennesker.

    Kommentar by Johansen — 13. oktober 2008 @ 13:34

  6. Det fremgår ikke af fotoet, men den tyrkiske koran på fotoet er i øvrigt udstillet lige ved siden af biblen og en bog af H.C. Andersen. Kvindemuseets hensigt er vel sagtens at påpege, at islam er ligeså integreret en del af dansk kultur som kristendom og H.C. Andersen. Når den forbindelse først er etableret, kan man begynde at nedbryde og på sigt udfase dansk kultur. Fremtiden er dyster.

    Kommentar by ¤ — 13. oktober 2008 @ 13:57

  7. Ulækkert og temmelig ironisk at se hvor antikvindelige feministerne er.

    Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 13. oktober 2008 @ 14:00

  8. Udstillingen giver et godt billede af hvordan den oprindelige kvindekamp (som var nødvendig) nu desværre misbruges til en kamp for mere magt og indflydelse til religiøs macho kultur i Danmark. Udstillingen viser også meget godt at det primært er venstrefløjens kvinder – unge som gamle – der flirter med religiøs macho kultur. Den religiøse kultur der i sin lovbog 347 gange har stående at anderledes troende og ikke-troende er vantro.

    Det er primært venstrefløjs kvinder der snylter på vores frihedsrettigheder til afskaffelse af samme.

    Kvindekamp er – specielt hos dele af venstrefløjen – i dag blevet til en kamp mod kvinder og mod det enkelte individ og selvbestemmelse – en kamp for religiøs ufrihed, religiøs ulighed, religiøs sexisme og underkastelse. Til en kamp for bl.a. mellemøstlig og religiøs kontrol med kvinder og piger og religiøs regulering af vort samfund. Det er ikke den enkelte kvindes ve og vel og frihed, det handler om. Det er flere rettigheder til religiøs macho kultur det handler om. Kvinder er villige redskaber i kampen for mere multikultur som bl.a. betyder mere indflydelse til religiøse dogmer, påbud og forbud i Danmark og i Vesten og en fuck finger til vores frihedsrettigheder og demokrati.

    Nogle kvinder er villige dukker i det spil. Der er selvfølgelig også over og under dukker i det spil, men dukker det er de – i mænds religiøse spil. For i religiøs macho kultur spiller kvinder pr. definition anden violin. Det viser udstillingen også.

    Det samme har vi set med PH’s sang: “Man binder os på mund og hånd” (en kulturradikal anti-nazistisk sang fra 1940) som nu også bruges af et religiøst band i Danmark. Også denne enestående danske sang misbruges i kampen for mere multikultur som er flere rettigheder og mere indflydelse til udemokratisk religiøs macho kultur i Danmark og i Vesten og færre frihedsrettigheder. PH må vende sig i sin grav. Han der var yderst religionskritisk og stor modstander af religiøs macho kultur. Det er næsten aldrig mere hans udgave af sangen der bruges i danske medier TV og radio – men til gengæld den religiøse udgave.

    Vestlige og danske værdier, begreber og kulturfrembringelser perverteres desværre i stor stil i kampen for at give religiøs macho kultur mere pondus og magt og vi andre tilsvarende mindre.

    Det kunne være fedt med et kvindemuseum med et borgerligt, frihedssøgende og kritisk islæt. Et museum der ikke er kuppet af religiøs macho kultur, gamle lilla bleer og hijabs og de kvinder der findes under dem.

    Kommentar by Janne — 13. oktober 2008 @ 14:05

  9. 6

    ¤

    Rigtig godt tænkt/skrevet. Museet skaber en fremtid MED islam. Museet politiserer og museet missionerer.

    Kommentar by Janne — 13. oktober 2008 @ 14:17

  10. “Kvinder er villige redskaber i kampen for mere multikultur som bl.a. betyder mere indflydelse til religiøse dogmer, påbud og forbud i Danmark og i Vesten og en fuck finger til vores frihedsrettigheder og demokrati.”

    Forstå det hvem der kan, måske man burde fratage kvinderne deres valgret :D

    PS Det er dog opmuntrende, at læse indlæg fra Janne, Mette, Johanssen, etc., der findes trods alt stadig mange kvinder i kongeriget med fornuften i behold, tak for det!

    Kommentar by Ernst Larsen — 13. oktober 2008 @ 14:23

  11. JÄMSTÄLLD RÄDDNINGSTJÄNST

    Inkvotering av kvinnliga brandpersoner (förr kallade ”brandmän”) anses f.n. vara ett av Räddningsverkets viktigaste åtaganden. Någon regering, troligen den förra, har ålagt verket att medelst en ökning (ev. tvångsrekrytering) av kvinnor till brandsoldater öka inte effektiviteten utan JÄMSTÄLLDHETEN inom brandkåren. Målet är naturligtvis ”minst hälften kvinnor” i alla funktioner.

    Ett propagandaprogram i Sveriges radio (13/10) sammanfattas så här på P1:s hemsida:

    ”FLER KVINNLIGA BRANDMÄN
    Räddningsverket satsar nu på att få landets räddningstjänster att anställa fler kvinnor i utryckningstjänst. Jens Möller har träffat Elisabeth Söderström. För fem år sen blev hon heltidsanställd brandman i Alingsås. Hör reportaget och hör även Anders Axelsson på Räddningsverket, som just fått ansvaret för att utforma en ny nationell handlingsplan för ökad jämställdhet inom räddningstjänsten.” Programledare: Jörgen Huitfeldt.

    I programmet understryks, hur få manliga förebilder, som småflickor egentligen möter i bilderböcker, sagor osv. Visserligen har antalet lesbiska deckarhjältinnor ökat på senare år, men i stort sett är tillståndet inom den vuxna konst- och litteraturvärlden, i modetidningar osv., om möjligt ännu värre. Tänk bara på Zorns kullor! Men här är i alla fall en målning i den goda, statsfeministiska jämställdhetens tjänst:

    http://www.malmgrenpaintings.se/adoration_of_the_delsida.htm

    Ta väl vara på denna föredömliga bild!

    Kommentar by Petter Niklas Nilsdotter — 13. oktober 2008 @ 14:23

  12. Udstillingen giver et godt indblik i idiotkvindes udstilling af idiotkvinder i idiotindpakning målrettet et samfund, der forfalder mere og mere ned i idioti. Hvam h…… betaler for alt det idioti?

    Kommentar by morlille — 13. oktober 2008 @ 15:41

  13. 12 > “Museet får driftstilskud på ca. 3,4 millioner og har et årsbudget på ca. 9 millioner kr.
    Museet gæstes årligt af ca. 47.000 personer fra ind- og udland.”

    Dette ifølge hjemmesiden kvindemuseet.dk

    Entreen for voksne er 40 kr. Hvis alle 47.000 gæster var voksne og betalte betalte fuld pris, hvilket næppe er tilfældet, ville de lægge ialt 1.880.000 kr. i kassen.

    Hvor resten af pengene kommer fra, kan jeg ikke finde nogen forklaring på. Cuba, Saudiarabien?

    Kommentar by Crass Børsting — 13. oktober 2008 @ 16:31

  14. What else is new?

    Når totalitære regimer og terrorbevægelser viser deres fæle ansigter, er der ikke en venstrefløjs-trusse tør.

    Sådan har det altid været…

    Kommentar by Henrik — 13. oktober 2008 @ 16:39

  15. PS. Men tak til Kim for din utrættelige indsats. Jeg holder mig orienteret på siden hver dag. Uriasposten er uundværlig.

    Kommentar by Henrik — 13. oktober 2008 @ 16:41

  16. Næste gang kommer Peter Lundin nok med. :-(

    Vi kommer ikke uden om det. Før eller senere må vi, som min mor mente, begrænse stemmeretten for kællinger (af begge køn). Uriasposten kloge kvindelige debattører er naturligvis undtaget.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 13. oktober 2008 @ 16:53

  17. @Crass Børsting

    Kvindemuseet råder over en café, der muligvis skaffer nogen penge til huse (de ansatte i cafeen er sandsynligvis for størstepartens vedkommende i forskellige former for jobtræning, og deres løn afholdes dermed ikke af Kvindemuseet, men af det offentlige).

    Med hensyn til de 47.000 gæster tvivler jeg på, at ret mange er fuldt betalende gæster, da skoleklasser sikkert udgør en stor del af de besøgendes antal. Hvor de sidste fire-fem millioner kroner dermed kommer fra er ikke godt at vide, men Kvindemuseets regnskab er sandsynligvis offentligt tilgængeligt, og det ville da være interessant at få at vide, hvem, der frivilligt poster penge i den slags, som Kvindemuseet er kommet til at stå for.

    Måske kan museumsinspektør Merete Ipsen fra Kvindemuseet hjælpe med et svar, hvis hun læser denne postering?

    Kommentar by ¤ — 13. oktober 2008 @ 17:19

  18. Når eller hvis Ritt Bjerregaard en dag dør, skal hun balsameres (det bliver billigt, for hun består allerede i dag hovedsagelig af knogler, briller og læderagtig hud) og udstilles permanent på Kvindemuseet. Ombølget af røde faner og med flaske champagne foran sig.

    Kommentar by Crass Børsting — 13. oktober 2008 @ 18:03

  19. hvorfor er kvindefrigørelsen og ligestilling altid forbundet med venstreekstremisme ?

    Jeg ved udemærket godt at det var de venstreekstremistiske miljøer som gjorde meget for kvindefrigørelsen, og at de kæmpede i den grad imod konservatismen der ikke var venlig stemt overfor ligestillinge, men efter 30-35 år, synes jeg det er beskæmmende at ligestilling stadig er forbundet med denne menneske-fjendsk ideologi.

    på samme måde som det åbenbart er umuligt at være populær rock-musiker uden at være lettere ellere meget venstre-drejet…selvom disse mange-millionærer ikke er for gode til at søge i skattely selv med deres sikkert velfotjente penge.

    Bare lidt undren i rækkerne herover.

    Kommentar by Vantroende — 13. oktober 2008 @ 18:58

  20. Man behandler kommunismen med ærbødighed og udstiller den på et museum.
    Hvorfor gør man ikke det samme med nazismen?
    Hvad er forskellen?
    Den eksisterer, efter min mening, ikke.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 13. oktober 2008 @ 19:01

  21. En anderledes islamkritisk kunstner end Kirsten Justesen:

    “Han har sikkert ikke været nem at omgås, denne Dante, men skrive og digte, det kunne han. Hør blot afsnittet om Muhammed fra 28. sang, hvor Profeten straffes fysisk for sekterisk virksomhed:

    “En tønde uden bånd og nagler/ gaber vel næppe mer end én jeg så dernede,/ kløvet fra hagen ned til hvor man fjærter./ Hans indre hang og dingled neden for ham,/ så alt var blottet, selv den sølle pose/ hvor det man sluger bliver til lort i kroppen;/ og mens jeg stirred fascineret på ham,/ så han på mig, og flåed brystet åbent/ med begge hænder: Se mig, se Muhammed!/ Hvor jeg ser ud! Se hvor min krop er kløvet!” (Ole Meyers oversættelse, 2000)”

    http://jalving.blogs.berlingske.dk/2008/10/13/den-guddommelige-blasfemi/#comment-9041

    Kommentar by ¤ — 13. oktober 2008 @ 19:04

  22. Man må da gå ud fra, at dette idiotiske foretagende hvis ædleste opgave ser ud til at være at fremstille kvinder som idioter, ved forespørgsel skal fremlægge regnskaberne. Mon ikke socialkammeraterne, bupl og ligestillingsministeren pøser skattekroner i projektet?!?
    (Har vi egentlig haft en mandlig ligestillingsminister, eller kniber det med ligestillingen i ministeriet? så fald vil jeg opfordre mændene til at gøre oprør.)

    Kommentar by morlille — 13. oktober 2008 @ 20:31

  23. Off topic

    “Utilpassede unge” i Gellerup:

    “Gellerup ulmer

    Af KIM PAULI | MARTIN JOHANSEN | THOMAS SCHOUV JAKOBSEN

    Offentliggjort 13.10.08 kl. 22:57

    Børnehaven Viben har længe været udsat for chikane og hærværk. De sociale myndigheder frygter flere brande.

    Børn, forældre og personale i Børnehaven Viben i Gellerupparken har siden sommerferien dagligt måttet passere en gruppe på 15-20 utilpassede unge, som hænger ud foran institutionen.”

    http://jp.dk/indland/aar/article1485079.ece

    og

    “Ny brand i Gellerup

    Af THOMAS SCHOUV JAKOBSEN

    Offentliggjort 13.10.08 kl. 22:25

    Igen i aften er der problemer med brande i Århus Vest: En personbil står i brand på Gudrunsvej.”

    http://jp.dk/indland/aar/article1485062.ece

    Ildspåsættelser er blevet dagens (u)orden.

    Kommentar by speed — 14. oktober 2008 @ 00:23

  24. > 1 Søren

    Ja, KJ har haft en forrygende karriere. Hun har ikke været ansat noget sted i mere end 6 år, og for det meste kun 2-3 år. Sådan er det i den flyvske og intellekt-elites frejdige kunstverden, der massivt er holdt oppe af statstøtte og korrupt rygklapperi.

    Hvis bare den brede befolkning anede hvordan den bliver flået, for at se på voksne piger lege og fascineres af deres underliv. NÆhh…

    Jeg giver Janne ret, kvindekampen var nødvendig. Men den blev kuppet af 3000 års ( jnf. hin gamle grækere ) -kvindeligt lavt selvværd. Den blev overtaget. Det skulle ikke hedde ligeberettigelse og køns-møde, nej det skulle hedde hævn-angst, for alle de kvinder, som ligesom en masse mænd, ego incl,- bare er dumme. Disse fik en chance idet det blev en profession i sig selv at være KVINDE. Wow!

    Dermed beviste kvinderne, at det faktisk ikke er så nemt at føre kønspolitik som man skulle tro. Også det faktum, at mændene faktisk blev fri for evigt at skulle være hovedansvarlige for alt og evige skaffedyr – den havde de ikke lige set, hva?? Staten blev skaffedyret i stedet for.

    Nu er alle ,,lige,, og har unik og personlig frihed til at ryge på røven, eller som KJ, at blive en lille korrupt stats-malker, der trods sine alenlange uddannelser og ordner, beviser med udstillingen, at hun er en dilletantkommedie og ikke har lært en skid!. Hyr hyr hyr, det er ,god damn, pinligt. Både for hende og os andre.

    Det er alt for nemt at lave kunst i Danmark. Lad os få noget ordentlig kunst, fri og skarp og gennemtænkt, så drop al kunststøtte, det er rendyrket fup.

    Den kloge kvinde, narrer den mindre kloge kvinde. At udnytte sine egne ,,søstre,, til at fremme sig selv.. intet nyt under solen, mænd bruger machovold, kvinder bruger intrigemanipulation. Jamen hvor er så den der ,,frigørelse?,, og ,,vi er kommet videre?,,

    Menneskets udvikling er et hastigt fremadbrusende.. hop på stedet i selvbegejstring. Venstrefløjen er så deprimerende dum. Jeg tror jeg vil være klassisk græsk kyniker. Kyniker med stort K.

    Nu mangler jeg bare at finde en tom planet at slå mig ned på, fri for islam, kvinder og venstrefløj. – og resten.

    Kommentar by Solipsisyfos — 14. oktober 2008 @ 00:57

  25. Hvad der i forbindelse med disse venstreorienterede, kvindesagskvinder altid har undret mig er, at mænd er faldet for dem.

    De har levet sammen med dem, fået børn med dem og sikkert beundret dem for deres ageren.

    Vel var det nødvendigt at komme væk fra den måde hovedparten af kvinder var blevet behandlet på gennem generationer.

    Nu kan vi så iagttage at kvindesagskvinderne og deres egne døtre og sønner medvirker til en ny form for undertrykkelse af hunkønnet gennem “tolerancen” overfor islams menneskesyn.

    Hvordan i alverden kan man være blevet så døv og blind at man ikke kan se dette ?

    Måske denne kamp er af en helt anden kaliber end kvindesagskampen var ?

    At det var så forholdvis nemt kunne måske bl.a. skyldes at der mange år forud for kvindesagskvinderne havde optrådt generationer af selvstændige, stærke kvinder og kvindesagskvinderne fik den fulde ære af frigørelsen fordi denne kom til at foregå netop på dette tidspunkt ?

    Jeg ved fra min familiehistorie, at mine formødrene var stærke og selvstændige.

    De var i stand til fuldt ud i stand til at styre ude, som inde, og ingen kunne finde på ikke at efterkomme deres bestemmelser.

    Dengang var det heller ikke ualmindeligt, at man som ægtefæller gensidigt respekterede hinanden.

    Den form for indbyrdes respekt og solidaritet er ikke lige nem at finde i dag.

    At gå ind og se dette Kvindemuseum gider jeg ikke.

    Jeg kan overhovedet ikke forbinde mig med med noget af det disse kvinder fremlægger ud over den megen ubehage nogle af dem fik påført mig, der på et tidspunkt kom i kontakt med kvindesagskvinder da jeg begyndte at sende eget afkom i ½ dagsbørnehave og tillige mødte disse typer på studiet.

    Kommentar by Vivi Andersen — 14. oktober 2008 @ 01:18

  26. …Øv jeg troede lige jeg skulle få lidt fred (solipsisme) til at trille min personlige gødningskugle (sisyfos), men ak, sligt skulle kimses, af denne nyhed:

    Nu skal der fandme imamer i etisk råd! –

    Hvad fanden er meningen? Iesus af nasareth, kom og hjælp os, vi drukner i superhykleriet..

    [http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/300551:Kirke—tro–Kritik-af-praestedominans-i-Det-Etiske-Raad]

    Kommentar by Solipsisyfos — 14. oktober 2008 @ 01:45

  27. >26 Solipsisyfos
    Tillad mig lidt uddybning af din kommentar:

    Inge Liengaard fra Det Teologiske Fakultet har netop forsvaret den første ph.d.-afhandling om imamer i Danmark. Citeres på dr.dk for følgende:

    “Hvis man mener, at religiøse vurderinger af etiske problemstillinger er nyttige, synes jeg, det giver mening at overveje, om imamer skulle inddrages i diskussionerne i Det Etiske Råd”

    Nøgleord i ovenstående: Inge Liengaard, m.a.o. kvinde (knytter relationen til denne post), ph.d. (benævnt “ekspert” af dr), Teologisk Fakultet, Etisk Råd, religiøse vurderinger, imamer. (Det er ligesom selve chilli’en i mixet, ikke?)

    Solipsisyfos, var det Mars eller Saturn du har booket plads til? Mars lyder fint, der er jo vand, så mon ikke også frisk luft? Friskere end her i hvert fald. Er der stadig billetter at få?

    Kommentar by monse — 14. oktober 2008 @ 04:08

  28. […] 2008 af Anna Lyttiger Der er flere grunde til mit brud med kvindebevægelse og venstrefløj. I Kim Møllers indlæg her ser man et par væsentlige […]

    Pingback by Kvindebevægelse eller rablende vanvid? « Anna Lyttiger — 14. oktober 2008 @ 09:32

  29. Etisk Råd er ikke et sted for imamer. Islam er uetisk med sin nedvurdering af kvinder, anderledes troende og vantro.

    Kommentar by speed — 14. oktober 2008 @ 10:09

  30. Uriasposten kommer på fornem vis til at være et samtidsmuseum over de kvinder og mænd i f.eks. Danmark, der har ædt og stadigvæk æder af Vestens goder, skattekroner, ytringsfrihed og demokrati i en destruktiv og kulturelt set selvhadende kamp for indførelse af først kommunisme og siden – som nu – multikultur – derunder religiøs macho kultur i Danmark.

    Uriasposten er – kan man vel også godt sige – en slags doku-kunst-værk. Vi – der deltager i debatten her – er hver især med til at sætte vores farver – vores meninger – vores formåen – vores hjerteblod – på Uriaspostens store lærred i den vigtige kritik af den arrogante tvangs multikultur som vi og vore børn og unge udsættes for lige nu. (Vi lever desuden også i et samfund hvor ministre og kulturpersonligheder forsvarer deltagelse i en FN Durban II konference hvor det er teokratiske regimer der sætter dagsordenen – hvilket også gør multikultur kritik (og kritik af religiøs macho kultur) bydende nødvendig)

    Jeg græmmes over at veluddannede, men historie immune (sådan fremstår de qua deres produkter) eller historiepyntende kvinder laver en udstilling på et museum, hvor malkekvindens tørklæde – der skulle beskytte kvindens hår mod skidt i kostalden – sidestilles med det religiøse macho tørklæde som nogle kvinder i dag skal have på – ikke fordi de skal malke – men fordi de skal reklamere for religiøs macho kultur og fordi deres kvindelighed er tabu. Kvinder bruges og lader sig villigt bruge som reklamesøjler for religiøs macho kultur. Og særligt venstrefløjskvinder siger ammen.

    Jeg sender mine arbejdsomme og stærke formødre en kærlig tanke – også med de ord jeg skriver her. Ingen af mine formødre har haft tørklæde på for at reklamere for religiøs og rigid macho kultur. Igen ser vi at kvinder og kvinders historie misbruges som redskab til indførelse af multikultur dvs. bl.a. religiøs macho kultur.

    Jeg tænker på hvor grumt det er at kvindekamp er blevet til en perverteret kamp mod kvinder, mod kvinders historie, mod vestlig kultur og frihed og for religiøs macho kultur. En kamp, der som ’morlille’ her i tråden så rigtig skriver, lykkes fantastisk godt med at få kvinder til at fremstå som idioter. Kvinder fremstilles nemlig som en flok nyttige idioter. Hvilket mange også er i forhold til skabelsen af multikultur og religiøs macho kultur i Danmark og i Vesten.

    Jeg er spændt på at se hvad den sekteriske del af venstrefløjen næste gang bruger af specifik dansk kultur som middel til indførelse af mere religiøs macho kultur i vort samfund. Dansk kultur og historie er intet i sig selv – ifølge multikulturalister – og ifølge religiøse macho’er og en del venstrefløjsfolk inkl. kvinder – kun hvis dansk kultur og historie kan bruges som multikultur og religiøs macho kultur propaganda.

    Dansk Folkeparti bruger vist som det eneste parti f.eks. ikke dansk kultur og historie (heller ikke kvinders historie) som middel til at indføre multikultur og altså religiøs macho kultur. Det er meget positivt, meget befriende og meget tillidsvækkende.

    Kommentar by Janne — 14. oktober 2008 @ 10:46

  31. @ Janne,

    enig, jeg vil håbe at Kim har backup at uriasposten, gerne flere på flere geografiske placeringer. Det vil blive et meget brugt opslagsværk senere, når man vi se hvad der rørte sig i det danske samfund i begyndelsen af århundredet – eller hvor længe Kim eller en efterfølger kan holde dampen oppe.
    De vil også blive et godt opslagsværk når der skal afregnes med apologeterne og alle de andre, der var med til at nedbryde det danske samfund. Nogle af dem ikke bevidst, men af naivitet og manglende evne til at tænke konsekvensen af sine meninger, også selv om den akademiske titel så flot ud.

    Kommentar by PeterK — 14. oktober 2008 @ 11:40

  32. Som sädvanlig med disse udstillinger om 68´erne er det åbenbart en ret ensidig fremstilling. At der også var en modstandsbevägelse hörer man ikke en lyd om. Den blev fortiet og undertrykt, så mange danskere i dag ikke aner, at den har existeret.
    For alsidighedens skyld bör man supplere med tidsskriftet AKTION 1977-80 og bogen om Femte Kolonnes virksomhed, ISBN 978-87-985477-1-6

    Kommentar by Gertrud Johnsen — 14. oktober 2008 @ 16:40

  33. Jeg husker det her fra min ungdom. Vi så på den lyse side af sagen. Fisse uden større besvær. Femø festivaler.

    Men der var jo også den anden side. På den anden side af gadekrydset lå et af 60’ernes første kollektiver. Forhutlede typer bar bajere ind, og ude mellem havens tørresnore med beklædningsgenstande, der alle konvergerede mod samme fællesfarve, løb snottede unger rundt i den vintergrå luft. De har sikker ikke vidst, hvem far og mor var. Forældrene sikkert heller ikke.

    Ikke langt derfra oprettede socialisterne et meget større kollektiv – Christiania – hvor socialisternes drøm om idéalsamfundet blev testet og godkendt for vi ignoranters penge.

    Nå – Vi tog grusom ”hævn” på næste Femøfestival, hvor vi kunne få, hvad vi ville have for en bajer eller smøg.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 14. oktober 2008 @ 19:04

  34. Kære Børge.

    Jeg vil ikke et sekund betvivle rigtigheden af dine oplysninger. Men jeg kan nu alligevel ikke lade være med at undre mig over, hvorfor de er interessante.

    Især: Hvad får dig til at være sikker på (hvis du er det, hvad jeg formoder – det er vel implicit?), at de beskrevne seancer har foregået med unge kvinder, som i dag er “brændt inde” på “den yderste venstrefløj”, snarere end at have foretaget den bevægelse, som f.eks. velstandsminiministeren eller som flere højærværdige debatdeltagerinder f.eks. medgiver at have (mod højre eller i hvert fald til “anti-islamismen”)?

    Kunne det evt. være det gamle hæderkronede ord “en gang billig, altid billig”? – Og hvad er iøvrigt det bemærkelsesværdige ved en pekuniær eller tilsvarende materiel modydelse, som havner under markedsprisen – i dette formodningsvis noget følelsesprægede tilfælde?

    Kommentar by Scavenius — 14. oktober 2008 @ 23:19

  35. Gode Scavenius.

    Jeg tror du lægger mere i mine minder, end de kan holde til. Jeg triggedes blot af billedserien og ledsageteksten, der satte en mikrolavine af længst hengemte minder i bevægelse.

    Når man har nået min alder ændres opdateringsrutinerne og adgangsprocedurerne til kartotekssystemet, for til stadighed at sikre nogenlunde funktion. De ældste arkiver komprimeres stadig hårdere, og er måske i dag bare et enkelt billede med lidt tekst eller som sagt en lille lavine. Søgerutinen kan være et billede som række 2 fra oven til venstre..

    I mine unge dage havde jeg for travlt og for lidt fantasi til at filosofere over kvindesagen. Min mor sagde, at der ingen var, og det tog jeg for gode varer. Som alle de andre kvinder af hendes generation, var det hende der bestemte over familien. Så hun vidste det.

    Senere da jeg studerede på en teknisk læreanstalt, gav den daglige kamp med formler og den slags mig heller ikke overskud eller lyst til teoretiske studier af kvindesagen, så jeg valgte i stedet den praktiske indgangsvinklel. Jeg samlede viden på Femø og andre steder. Jeg kom fx i et spændende skuespillermiljø.

    Al den viden jeg har om kvindesagen er således i dag kogt ned i min forrige postering. Sagt jævnt, så var den almindelige kvindesagsforkæmper dengang, en ung dame på 25 år, der om sommeren løb rundt på Femø med bare hængebryster og bar bag, og som åndelig ballast medbragte Maos Lille Røde. De mere militante flyttede i kollektiver som det beskrevne.

    Det er vist så meget jeg i nat den 15. oktober giver for kvindesagen. Mange andre mener som jeg. Det er interessant. Håber at det hjalp.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 15. oktober 2008 @ 00:38

  36. >27

    Masser! Monse, der er masser af plads. Billetten koster dit totale frafald fra hele din kulturbaggrund og et fuldstændigt farvel til din familie, dine venner og alt hvad du ellers har kært… Det er det der er det svære, ikke at finde planeten. Og jeg tænkte mig noget, der var lidt længere væk end saturn. Den er jo nærmest som et telt i baghaven. Så hellere Alpha-lorenz 23324354353254NGX. Der er i det mindste varmt vand og huler.

    >30 Janne. Helt enig. Det fantastiske er at mange kvinder måske ser det tunge ansvar i ligeberettigelsen. Vi mangler lige at mænd får lige ret over deres egne børn og at kvinder sidestilles militærtjenstligt, som i Israel.

    Disse kvinder som har opdaget bagsiden ved ligeberettigelsen, de begynder nu at følge det muslimske trick: At når du bare er en dum nipsgenstand, mandens egendom, så har du heller ikke så meget personligt ansvar at passe. Åh, den frygtelige frihed. Den er mere skræmmende end det kummerligeste fængsel.

    Så hvorfor ikke redde sig selv ved at følge dumhedskulturen Islam.

    > 31 Peter K .. eller også bliver Uriasposten det generalieblad, som vi alle vil blive dømt på, når den muslimske standret stiller os på skaffottet, ligesom til salig Saddam Husseins hængning; sporadisk vil Uriasindlæg blive læst op på dårlig dansk, til råben og skrigen og så vil vi som Saddam, sige disse berømte ord: Mumle mumle mumle, og håbe på at det hjælper os hinsidan. Så just for the record:

    JEG VIL KRAFTSTEJLE-PETERVÆLTEMIG-FUCKIHELVEDE IKKE HAVE SHARIA I DANMARK. Amen.

    -tak.

    > 32 Gertrud. Tak for tippet. fortæl gerne mere.

    Den vinkel der interesserer mig mere og mere, er den at Islam breder sig gennem kvinderne. Kvinderne laver børn og opdrager dem til fundamentalisme. Uden denne ryggrad i islamiseringen, vil hele systemet falde til jorden. Denne ryggrad holdes fast af mandens totale magt og voldsopdragenden adfærd. Hans ejendomsret over kvinden er central. Men det er kvinden der holder maskinen i gang.

    Det har jo vist sig, at kvindebevægelsen stort set intet gør, for at skabe kvindefrigørelse hos muslimske kvinder. Dertil er kvinfo og de talrige fraktioner, alt for selvoptagede og ser nærmest ned på de etniske mindretal med en fascisme som er Saddam værdig. Alt for at masturbere på selvværdet!- eller mangel på samme.

    Hvordan drejer man så en muslimsk kvinde, hen til bedre uddannelse, mere glæde og sjov i hverdagen, mindre og mindre islam og mere og mere demokrati og dermed færre og færre fundamentalistiske børn?

    Svar: Man lokker med magt. Magt under betingelser.

    Kommentar by Solipsisyfos — 15. oktober 2008 @ 15:14

  37. 36 Solipsisyfos

    Kvinder sidestilles ikke fuldstændigt med mænd i det israelske militær.
    Kvinder har to års værnepligt og mænd har tre år.
    De må ikke flyve alene over fjendtligt (læs arabisk) territorium, men skal altid have en mandlig co-pilot med.
    De må gerne komme med i helikoptere som under Hizbollah-krigen i 2006, men de må ikke gå i land på fjendtligt territorium. De skal f. eks. blive i helikopteren og tage sig af de evt. tilskadekomne israelske mænd.
    Der er tillige regler for, at de ikke må køre alene hjem fra militærbaser i Israel i militæruniform.

    Når alt det er sagt, så skal det siges at israelske kvinder bruges aktivt i alle dele af militæret, specielt i flyvevåbnet – dog ikke i den absolutte frontlinje mod jihadisterne. Det er lovbestemt, at de ikke må deltage i direkte kamp fraset som pilot.

    Kvindebevægelserne i Danmark er hykleriske, og vender det blinde øje til den massive kvindeundertrykkelse og diskriminationen mod kvinder i islam.
    Den eneste kvindeorganisation, der ikke gør, er Kvinder for Frihed, som kæmper imod tilsløring af umyndige piger og for et forbud mod tilsløring af offentligt ansatte kvinder.

    Kommentar by Johansen — 16. oktober 2008 @ 00:22

  38. Tak, Johansen, for at oplyse mig.

    Kommentar by Solipsisyfos — 16. oktober 2008 @ 20:44

RSS feed for comments on this post.