19. december 2014

Pia K: Da jeg rejste indvandringsdebatten i Folketinget udvandrede S, SF og De Radikale ‘demonstrativt’

DR2 bragte onsdag et interview med Pia Kjærsgaard. Herunder et citat fra Sådan blev jeg Pia Kjærsgaard (28 min).

Pia Kjærsgaard, Dansk Folkeparti: … jeg var jo faktisk i Folketinget, den første der rejste debatterne, der var også folk ude omkring, men i Folketinget var jeg den første. Det har selvfølgelig gjort, at det er det folk stadigvæk forbinder med mig. At jeg der i sidst-80’erne, hvor virkningerne begyndte at vise sig, at jeg så rejste folketingsdebatter. Og jeg må indrømme, at når jeg sidder og fortæller det i dag, så forstår jeg ikke at det er rigtigt, men det er virkeligt rigtigt, at politikere under de debatter fra Socialdemokratiet, Socialistisk Folkeparti og Det Radikale Venstre, de udvandrede demonstrativt.

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/62317/trackback

50 Comments »

  1. Havde det dog bare været indvandrerne som udvandrede…

    SF, og til dels Socialdemokratiet, havde for alvor fået fredspiben galt i halsen i 80’erne; de var imod EU, NATO og selvfølgelig USA, syntes at Storebæltbroen og Øresundsbroen ødelagde miljøet og de var helt pjattede med at lave særlove for flygtninge der besatte kirker og klynkede. Alt imens de lystigt tøffede rundt i storfourenende Wartburg, Lada, Skoda og Dacia’er – intet fra Østblokken var fint til dem.

    Tænk sig hvis de to partier og de Radikale havde haft bare lidt mere indflydelse, så havde tingene for alvor set sort ud.

    Kommentar by Ole — 19. december 2014 @ 07:08

  2. Et fint interview af DR – for en gang skyld.

    Nu praler selv samme politkere i tide og utide med, at her i Danmark kan man tale om alt – også om udlændingepolitik, og se hvor fint den demokratiske samtale fungerer.

    Men det er meget mod deres vilje, at det ikke er endt i svenske tilstande.

    Kommentar by traveler — 19. december 2014 @ 07:48

  3. Pia Kjærsgaard er den mest relevante politiker i nyere dansk historie. I disse år, hvor vi er belemret med min levetids ringeste regering og Folketing generelt, er afstanden mellem Pia og resten naturligvis større end tidligere, men Pia har altid været mere relevant og i kontakt med virkeligheden og sine vælgere en gennemsnittet.
    Tak til Pia for at have stået distancen alle disse år trods mudderkastningen fra de, der er ringere.

    Kommentar by monse — 19. december 2014 @ 08:04

  4. Ja, det er synd for Pia. Hun fortjener respekt for sin vedholdenhed, men de ting hun omtaler er altså 20-30 siden. Hun har kunne spille offerkortet lige siden, og har ikke tøvet med at gøre det..

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 19. december 2014 @ 09:17

  5. De, der udvandrede, var det naive fodfolk. Men i toppen er det ikke naivitet, men en konspiration.

    Kommentar by Søren — 19. december 2014 @ 09:27

  6. Ja, de udvandrede dengang, men er ikke blevet en pind klogere. Nu ødelægger de vort gamle Danmark. Sørgeligt!

    Kommentar by Torben F. — 19. december 2014 @ 09:35

  7. Så har DR vel opfyldt deres forpligtelser overfor licensbetalerne.
    Nu kan de kalde sig alsidige og objektive:-)

    Kommentar by Frank Hagmann — 19. december 2014 @ 09:51

  8. En pæn og sober udsendelse om mennesket Pia Kjærsgaard. Udtalelsen om at være stueren vil altid klæbe til Nyrup Rasmussen. Det var en kæmpe pubæ, han kom til at smøre ud i sit eget selvgode fjæs.

    Kommentar by Crass Børsting — 19. december 2014 @ 10:44

  9. @Tunnelsynet hippie: Er der noget Pia K. netop IKKE har gjort i alle de år, hvor hun har haft fast livvagt for ikke at blive slået ihjel, ja så er det at give den i rollen som offer. Nu bliver hun så interviewet om de rædselsfulde år, hvor hun stod rank i den evige orkan, og så fortæller hun om det. Hvad er dit problem i den sammenhæng?
    Skal vi helst glemme, hvad hun er blevet udsat for af de anstændige, der i så uhyrlig grad har svinet de mennesker til, der havde set og forstået muslimernes skrift på væggen, hvad jeres egne evner ikke rakte til? Er det her skoen trykker?

    Kommentar by Margrethe — 19. december 2014 @ 12:01

  10. Monse ,3 , har så ret, så ret om Pia Kjærsgaard.
    Hun er næsten enestående som politiker .
    Ofte har jeg læst i pressen at hun “rasede” i en debat.
    Den debat havde jeg hørt, og hun var bare så saglig i emnet og form
    Pressen er ofte , alt for ofte en løgnefabrik.
    Pressen kan vi undvære , men ikke fru Pia.

    Kommentar by Pk — 19. december 2014 @ 12:24

  11. Nærsynet hippie kunne være den der udvandrede fra Folketinget.
    vores ven med synsforstyrrelse bliver aldrig klogere

    Kommentar by k.m. — 19. december 2014 @ 14:11

  12. Til dem der ikke har læst “ondskabens ikon” af Geoffrey Cain: hent den her: http://www.danskfolkeparti.dk/L%C3%A6s_Gensyn_med_Ondskabens_Ikon_gratis

    og vurder, hvem der var de “stuerene”.

    Kommentar by Hodja — 19. december 2014 @ 14:18

  13. DR har fundet ud af der er flere kristne indvandrere end muslimer i Danmark, og de har mærkelige traditioner.

    Det er også en måde at gøre islam stueren.

    Kommentar by k.m. — 19. december 2014 @ 14:23

  14. http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/24893713

    Indvandrerdrenge halter bagefter i folkeskolen. Det er da klart,
    de vil heller skabe kaos på Høje Taastrup Station og danne parallelsamfund hvor de kan koncentrere sig om Koranen.

    Kommentar by k.m. — 19. december 2014 @ 14:46

  15. Jo, det var i sandhed et selvmål Nazistens søn nyrup lavede. :) :)

    Kommentar by Sindsro — 19. december 2014 @ 15:00

  16. Herre i Eget Hus
    Hvis Verden vender
    Danmark overlever
    og alle landsforrædere flygter over hals og hoved
    må folket ikke glemme at hylde Pia med statuer og monumenter
    Pia er uden tvivl en af de allerstørste politikere
    Danmark nogensinde har fostret
    Lenin og venstrefløjen løj, men Pia mener det;
    ”Al magt til folket”

    Kommentar by mister jones — 19. december 2014 @ 16:24

  17. @ 12 Hodja

    Bogen “Gensyn med ondskabens ikon,” burde være pligtlæsning for tosserne på borgen. Gutmenschen kævler om den rå tone, men det vores hjemlige korandisciple har smidt i hovedet på PK i årevis,trodser alt hvad man kalder god tone, og er fuld på højde hvis ikke værre, end det Julius “Jødehader” skrev i “der Stürmer.”

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 19. december 2014 @ 16:25

  18. Linket er dødt, Hodja.

    Kommentar by Michael Sjøberg — 19. december 2014 @ 16:29

  19. @ Margrethe

    Jeg har de bøger om Pia K. der er udkommet. I alle er hun smæk hamrende fornærmet over at blive svinet til, men har ingen problemer med være groft generaliserende selv. Når man opfører sig såan kan man ikke tillade sig at være fornærmet over at få nogen over snuden (verbalt, jeg støtter absolut *ikke* fysiske angreb på politkere!). Hendes politiske karriere er bygget på at være fornærmet og ellers skide på de vælgere hun lader som om hun lefler for.

    Jeg er sådan set fuldstændig enig i at mange såkaldt anstændige (læs: radikale) har været grove, ubehøvlede og direkte modbydelige overfor Pia K. Derfor lyder deres kritik en smule hult.
    Venstrefløjens problem med Pia har hele tiden været at de har prøvet at udskamme eller tie hende ihjel istedet for at imødegå kritikken på en saglig måde.
    Hvis nogen fra venstrefløjens top havde taget de problemer som Pia K. addressede alvoligt fra starten var hun blevet en døgnflue.

    De episoder hvor folk har ville overfalde hende har enten været gakkede venstreradikale eller loonies. Jeg støtter ingen af dem.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 19. december 2014 @ 17:28

  20. @ k.m.

    Nej. Alles synspunkter har ret til at blive hørt. Hvis man har et problem med dem må man jo formulere en kritik. At udvandre er tåbeligt og barnligt

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 19. december 2014 @ 17:30

  21. Udvandring – Venstrefløjens normale MO når de ikke får deres vilje.

    Hvem husker ikke Tossernes 7 uger budget-forhandlinger med S-regeringen, der endte med, TA-DA, at venstrefløjen udvandrede og opsagde deres samarbejde med regeringen. Ind fra højre, bogstaveligt talt, kommer Lars Løkke og bringer en aftale i hus efter 6 timers forhandlinger :)

    Venstrefløjen opfører sig som små børn og er notorisk IKKE-Regerings-Egnede!

    Kommentar by Santor — 19. december 2014 @ 18:06

  22. “Pia K: Da jeg rejste indvandringsdebatten i Folketinget udvandrede S, SF og De Radikale” hahaha…ja og siden fulgte venstre og de konservastive med ud, glædelig jul Mohammedanmark.

    Kommentar by Fritz — 19. december 2014 @ 18:10

  23. Venstrefløjen kan ikke imødegå Pia Kjærsgaard på saglig måde fordi hun har ret. Venstrefløjens eneste våben er at fabrikere løgnehistorier og angribe Pia Kjærsgaard fysisk.
    Nærsynet hippie forsvarer selvfølgelig sin side, men kan ikke bortforklare fakta.
    Det er jo noget pis at sige, at Pia Kjærsgaard har spillet offerrollen i 20-30 år. De ting Glistrup advarede mod, og som Pia Kjærsgaard fortsatte med at fremhæve er gået i opfyldelse.

    Det værste er at folk som nærsynet hippie klynger sig til løgnen om
    at Danmark bliver et bedre sted med massiv muslimsk indvandring.

    Kommentar by k.m. — 19. december 2014 @ 18:44

  24. De konservative er sikkert udvandret ved næste valg….

    Kommentar by jens r — 19. december 2014 @ 18:47

  25. @ k.m.

    Jeg har ikke sagt at Pia K har spillet offerrollen i 20-30 år. Jeg har sagt at de ting hun spiller offerollen for idag er 20-30 år siden.

    Jeg har heller ikke sagt at DK bliver bedre af massiv muslimsk indvandring.

    Så skulle det vidst være på plads. Det ville være nemmere hvis du læste mine indlæg, og derefter kommenterede.

    At man er på venstrefløjen betyder ikke man skal stå last og brast med alle på venstrefløjen. Jeg har intet tilovers for den radikale del af venstrefløjen.

    Dele af venstrefløjen var/er relativt enige med Pia. Jeg ved ikke hvorfor hun blev en slags antihelt, udover at hun ikke er særlig forsonlig. Måske fordi hun kom fra Fremskridtspartiet, som ingen for alvor tog alvorligt, og det tog lang tid at ryste Glistrups rygte af sig.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 19. december 2014 @ 21:51

  26. Danmark har meget at takke Pia K. for.

    Kommentar by centerpoint — 19. december 2014 @ 21:57

  27. Dansk Folkeparti lever i fortiden. Hvad vil man gøre fremadrettet på det fremmedpolitiske område? Det hænger lidt i luften.

    Kommentar by Niels — 19. december 2014 @ 22:47

  28. >27.
    Hvordan kan du skrive sådan noget? Prøv at læse lidt om sagen:

    http://www.danskfolkeparti.dk/Udlændinge-_og_asylpolitik

    Her er bare et lille afsnit:
    “Kun midlertidig opholdstilladelse til flygtninge

    Principielt skal flygtninge kun tildeles midlertidig opholdstilladelse. Danmark er ikke forpligtet af flygtningekonventionen til at give flygtninge tidsubestemt (permanent) opholdstilladelse. Straks forholdene i hjemlandet ændrer sig til det bedre, skal opholdstilladelsen inddrages, og flygtningen og dennes familie skal pålægges at rejse hjem. Til hjemrejsen kan der ydes repatrieringsstøtte. Hjemsendelsen skal om nødvendigt ske med tvang. Lovændringen fra 2002 om at stille krav om 7 års ophold mod tidligere 3 år for at opnå tidsubegrænset opholdstilladelse, er et skridt i den rigtige retning, men Dansk Folkeparti mener, at muligheden for tidsubestemt opholdstilladelse til flygtninge skal helt ophæves.

    Så længe den nugældende lovgivning giver mulighed for tidsubestemt opholdstilladelse til flygtninge, skal også flygtninge opfylde de alle krav, der til enhver tid stilles.

    Ferieflygtninge

    Flygtninge, der rejser på ophold i det land, de hævder at være forfulgt i – såkaldte ”ferieflygtninge”- skal straks have deres flygtningestatus inddraget og udvises.”

    Kommentar by Gunnar Biering — 19. december 2014 @ 23:11

  29. ->18: Jeg havde ikke tjekket det. Prøv at skrive til df@ft.dk og få dem til at aktivere det igen, eller kan Møller lægge det op?

    Kommentar by Hodja — 20. december 2014 @ 00:24

  30. > 19 Nærsynet Hippie
    “Hvis nogen fra venstrefløjens top havde taget de problemer som Pia K. addressede alvoligt fra starten var hun blevet en døgnflue.”
    Det gjorde de altså ikke. Så hvad interessant er der i dit her citerede postulat?

    Kommentar by monse — 20. december 2014 @ 02:04

  31. Nærsynet Hippie

    I kommentar 4. mener du (sarkastisk), at det skulle være synd for Pia K, at venstrefløjspolitikerne udvandrede fra Folketinget for 20-30 siden, når hun rejste indvandrerspørgsmålet, og at hun efterfølgende har levet højt på at spille offerkortet over disse hændelser.

    Ideen med at spille offerkortet er noget du har hentet fra muslimsk adfærd om, at de søger mod at fremstå som ofre for de ‘onde’ – dvs. dem fra højrefløjen (ifølge den politisk/mediemæssigt dominerende definition). Ved at påstå, at Pia også søger at spille offerkortet, prøver du at postulere en parallel – at Pia K er lige så slem som offer-muslimerne.

    Imidlertid er der ingen – heller ikke Pia K – der har opfattet det som et offer at være vidne til, at venstrefløjspolitikerne udvandrede. Hun har da ikke lidt psykisk/fysisk overlast – hun har da bare undret sig og har fortsat med at rejse debatten, indtil venstrefløjspolitikerne opgav deres barnlige protestadfærd, og i stedet gjorde en dyd af nødvendighed ved at deltage i debatten med sure miner, selvom de på svensk manér var inderligt imod, at der overhovedet blev sat ord på emnet.

    I din iver for at lave en parallel mellem offer-muslimer og Pia K har du komplet misforstået begrebet ‘offer-rolle’. Det tyder på, at du er så mentalt oppumpet ideologisk/hadmæssigt, at du ikke er i stand til at benytte ord og begreber i deres reelle sammenhæng.

    Det svarer til, at du ser en kat på gaden, men fordi du hader hunde inderligt, så opfatter den som en hund og bruger misforståelsen som påskud til at skælde ud over hunde. Det kan være meget underholdende, men giver bare ingen mening.

    Kommentar by traveler — 20. december 2014 @ 08:34

  32. @ monse

    Ikke andet end frustration. Den er jeg nok ikke alene om.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 20. december 2014 @ 11:02

  33. @ traveler

    Så du mener at Pia ikke for sympatistemmer fordi hun er blevet behandlet dårligt? Her er vi så uenige.

    Jeg mener faktisk at det var synd for Pia at venstrefløjspolitkere udvandrede. MEN: det er 20-30 år siden. Hun kan ikke blive ved med at koge suppe på den høne.

    I øvrigt kan alle påtage sige en offerrolle. Ikke kun muslimer.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 20. december 2014 @ 11:08

  34. *får sympatistemmer

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 20. december 2014 @ 11:09

  35. nærsynet hippie
    “Jeg har ikke sagt at Pia K har spillet offerrollen i 20-30 år. Jeg har sagt at de ting hun spiller offerollen for idag er 20-30 år siden.”

    Undskyld jeg siger det, men du vrøvler.
    Pia Kjærsgaard står for noget du ikke bryder dig om, og det sætter dit pis i kog at hun ikke er forsonlig = ændrer holdning og slikker venstrefløjen et vist sted.
    Du mener der er moderate og radikale venstrefløjspolitikere, det er jeg ikke enig i, der er heller ingen forskel på moderate og radikale muslimer, de følger alle samme religion/ideologi og moderate muslimer siger ingenting når de såkaldt radikale slagter 140 skolebørn.

    Kommentar by k.m. — 20. december 2014 @ 13:07

  36. Når også Hippie har det svært med DFs historiske sandhed og omfanget af problemerne, forstår man hvorfor debat med hele venstrefløjen er som at slå i en dyne. Fløjen agerer som små børn ved bordet, ufred hvis man ikke får sin ideologiske vilje sat igennem, også selvom det koster landet sin frihed viger man ikke fra gamle principper uanset hvor udtømte og virkelighedsfjerne de end måtte være. Med andre ord, forholder man sig faktisk slet ikke på fløjen til virkelighedens alvor men foretrækker en utopisk fristadsdrøm. Lige indtil den sortklædte fanatiske bøddel en dag står foran en selv, indtil da eksisterer problemet ikke for venstrefløjen, man vil hellere traditionelt kæmpe fysisk og verbalt imod systemet end føre brugbar politik.

    Kommentar by LarsB — 20. december 2014 @ 13:33

  37. Nærsynet Hippie

    At du mener at det var synd for Pia at venstrefløjspolitikere udvandrede engang, får dig da ikke til at stemme på hende – vel?

    Men det drejede sig slet ikke om det.

    At du synes noget er synd eller ikke-synd står for din egen regning. Hvad DU personligt syntes/synes, har intet at gøre med, om Pia K spiller/spillede en offer-rolle.

    Hun har da aldrig givet udtryk for, at hun spillede en offer-rolle. Hun var bare ikke ligeglad med, hvordan barnlige venstrefløjspolitikere i Folketinget opførte/opfører sig, da det drejede sig om landets vigtigste demokratiske debatforum, som de ikke ville deltage i.

    Det har intet med at spille en offer-rolle at beskrive barnlige venstrefløjspolitikere. De har da ikke truet hende på nogen måde. Hun har da ikke været offer for noget som helst.

    En TV-vært kan da ikke siges at spille en offer-rolle, fordi du slukker for fjernsynet midt i hans/hendes udsendelse. Det er da bare ærgeligt, hvis TV-værten ved den efterfølgende evaluering selv mente at have en god udsendelse, men seertallet svigtede.

    Kommentar by traveler — 20. december 2014 @ 13:47

  38. Nærsynet Hippie argumentationsform er typisk for en venstrefløjser, hvor der generelt byttes om på årsag-virkning, afsender-modtager, bøddel-offer.

    Hvis man benytter samme form for spejlvendt anti-logisk argumentationsform, så kan jeg nu påberåbe mig at være offer for Nærsynet Hippies manglende forståelsesevne, og det er enormt synd for mig.

    Kommentar by traveler — 20. december 2014 @ 14:03

  39. @ traveler

    Vi diskuterer nok petitesser nu, men vil opfatter tilsyneladende offer-roller forskelligt. De indvandrere mange kritiserer for at tage offerroller har ofte heller aldrig været ofre. De mener de bliver berøvet værdighed på den ene eller den anden måde (f.eks. racisme).

    Ligeså med Pia K. som mener visse partier på venstrefløjen frarøver hende værdighed, ved at behandle hende nedladende. Set i lyset af hvad det gjorde for hendes parti bør hun måske nok snarere takke dem. Hun bør også takke alle de forfattere mm. der har svinet hende til igennem årerne. Her gang det sker er hun i TV-avisen om aftenen og spiller fornærmet. Hun kan derefter gå grinende hjem, velvidende at DF stiger i næste meningsmåling

    Du kan i øvrigt sagtens påberåbe dig at være offer. Din succes afhænger af omverdens reaktion, som nok i dette tilfælde vil blive begrænset.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 20. december 2014 @ 15:37

  40. Takke venstrefløjen…? lol Hmm, næ den ballade og uintegrerbarheden havde vi alle helst været foruden, hvis man skulle takke dem ville det indebære at der lå noget racistisk motiveret under indvandringskritikken og det spil spiller man åbenbart stadig på fløjen.

    Kommentar by LarsB — 20. december 2014 @ 16:10

  41. > 40 LarsB
    Enig.
    Det vi har at takke venstrefløjen for, f.eks. 8 timers arbejdsdag, ret til ferie, dele af modstandsbevægelsen etc., ligger altsammen mange år tilbage, dvs. dengang de fleste af dem endnu opfattede sig selv som danske først og siden socialister. De kan ikke blive ved at koge suppe på de gamle ben. I nyere tid har vi intet, absolut intet at takke dem for, og efter 1983 mindre end intet – og det gælder iøvrigt også den rent nominelle højrefløj: C, V, CD og KF, som faktisk havde regeringsmagten i 1983, dem har vi også mindre end intet at takke for.
    I den forbindelse er det værd at bemærke, at Pia Kjærsgaard siden sin politiske debut i 1979 i eet langt sammenhængende træk konsekvent har været med til at sætte den mest relevante politiske dagsorden. Selvfølgelig er Pia ikke fejlfri, og tak for det. Jeg vil aldrig stole på et menneske, som fremstilles eller fremstiller sig som fejlfri. Hun er relevant, i kontakt med virkeligheden og sine vælgere. Stor tak for det.

    Kommentar by monse — 20. december 2014 @ 19:40

  42. “At spille offerkortet” betyder vel at påstå, at man er udsat for en uretfærdighed UDEN faktisk at være udsat for den.
    Det ses ikke at være tilfældet for Pia Kærsgaard.

    Hun koger ikke suppe på gamle hændelser. Hun blev interviewet om sit liv – også om det, der skete for 20-30 år siden.

    Hun har aldrig “spillet fornærmet”. Men det er da klart, at hun bliver (ægte) sur, når hun bliver personligt angrebet.

    Kommentar by Gunnar Biering — 20. december 2014 @ 20:38

  43. @ Gunnar Biering

    OK, jeg skelner ikke mellem om man rent faktisk udsættes for en uretfærdighed eller ikke, da det under alle omstændigehder er subjektivt. Jeg mener at Pia K. i mange tilfælde er blevet behandlet uretfærdigt, men det betyder ikke hun og DF hensynsløst kan udnytte det til evig tid.

    Jeg medgiver at hendes vrede nok er ægte. Hun virker generelt meget styret af sine følelser. Ikke det bedste udgangspunkt for at drive politik.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 20. december 2014 @ 23:53

  44. # 43 Snævertsynet hippie.

    “Hun virker generelt meget styret af sine følelser”

    Det er formodentlig den mest groteske projektion du til dato er kommet med. Al den stund at venstrefløjen, med samt dig, er berømte for jeres føleri!

    Kommentar by Santor — 21. december 2014 @ 00:05

  45. @ Santor

    At venstrefløjen skulle være mere “følgende” er en myte. Læs kommentatorsporet herinde igennem, og du finder alskens følelsesudbrud. Følelserne er måske rettet mod noget andet end på modkraft.dk, men er ikke desto mindre følelser.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 21. december 2014 @ 10:59

  46. nærsynet hippie
    kan du have en god jul – nye stærkere briller er spild af penge
    det hjælper ikke med gode øjne hvis hjernen ikke kan bearbejde det du ser.

    Kommentar by k.m. — 21. december 2014 @ 14:28

  47. Styret af følelser?

    Venstreorienterede vil have større stat, mere udligning – højreorienterede vil have mindre. Hvem er så styret af følelser?

    Værdipolitisk: Venstreorienterede/Politiken-segmentet vil have internationalisering, skoler med vægt på musisk-kreative fag, forstå de kriminelle – højreorienterede/nationale vil bevare det land, vi kender, have skoler med faglig undervisning, straffe forbrydere. Hvem er styret af følelser?

    Højreorienterede er vel OGSÅ styret af følelser, men vi har den sunde fornuft OG erfaringen med os. Venstrefløjen er styret af følelser og teorier uden substans. De er ved at styrte den vestlige verden i ulykke med masseindvandringen fra Asien og Afrika.

    Kommentar by Gunnar Biering — 21. december 2014 @ 16:56

  48. @ k.m.

    Det er egentlig sørgeligt at du ikke er i stand til at ønske folk en god jul uden at fornærme dem. Også selv om vi måske ikke er enige.

    Men god jul til dig alligevel.

    @ Gunnar Biering

    Jeg kan ikke se hvad størelsen af staten og udligning har at gøre følelser. Arkitekterne bag velfærdsstaten var økonomer. Du køber dig så at sige til større lighed (gennem udligning), hvilket giver tryghed på den lange bane. Keine hexerei.

    Faglig undervisning? Jeg tvivler på du kan finde mange partier der ønsker ikke-faglig undervisning.

    Alle vil gerne straffe forbrydere, men staf kan også ses i et økonoisk perspektiv. Jo længere forbrydere sidder i fængsel jo mere koster de(t). Derfor kan er undervisning/kompetenceudvikling for indsatte være en rimelig idé.

    Erfaring og sund fornuft?? Jeg har ingen idé om hvorfor højrefløjen skulle have patent på nogen af delene.

    Det er bestemt ikke hele venstrefløjen der er styret af maxismen, hvis det er det du mener med “teorier uden substans”

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 21. december 2014 @ 21:31

  49. >48. Når venstreorienterede vil overføre penge fra dem, der tjener meget, til dem, der tjener mindre, er det vel fordi de føler, at det er godt. Der er vel ikke nogen fornuftsmæssig grund til det?

    Faglig undervisning og venstrefløjen: Hvis du ikke har hørt venstreorienterede prædike om musisk-kreative fag i stedet for det, de kalder “den sorte skole”, giver jeg op.

    Forbrydere: Jeg så for nylig, at den venstreorienterede forsvarsadvokat Thorkild Høyer mener, at “ingen er født onde”. Højreorienterede mener – tror jeg – at nogen er, og at de bør bures inde for at beskytte samfundet. Det er også god økonomi.

    Erfaring og sund fornuft: Højrefløjen baserer sig på de økonomiske og sociale naturlove, som vi ikke selv har opfundet. Venstrefløjen baserer sig på, at mennesker nok er gode og flittige uanset hvad, jfr. Høyer ovenfor. Derfor er hæjrepolitik baseret på erfaring og sund fornuft, mens venstrefløjspolitik er baseret på urealistiske håb og virkelighedsfornægtelse – jfr. Enhedslistens “asyl til alle”, som jo i realiteten også er det radikale venstre og SF’s politik.

    Kommentar by Gunnar Biering — 21. december 2014 @ 22:53

  50. @ Gunnar Biering

    Jo, jeg indrømmer jeg også har himlet med øjnene over at visse personer (måske er de oftest fra “venstrefløjen”) ønsker mere musik-krea fag. Men morgensang vil de i hvert fald ikke have :-).

    Der er ikke mere fornuft i omfordeling i at man køber en brandalarm. Den koster penge og strøm og kan vise sig overflødig (heldigvis), men man sover bedre om natten.

    Lad os holde os væk fra naturlove vi ikke selv har opfundet. Når man taler økonomi, er det en sandhed med modifikationer.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 22. december 2014 @ 00:11

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper